Új hozzászólás Aktív témák
-
-
tibaimp
nagyúr
-
-
BITBOYS
addikt
XFX 9070
-100mV
+10%
Mem: Gyors időzítés+2764MHz
[link] -
hapakj
őstag
válasz
zebra_hun #10 üzenetére
de alapvetően szerintem játék benchmarknál nincs akkor szükség a nagyon determinisztikus futtatásra, az inkább a GPU nyers erejéről fog neked információt adni, nem pedig arról, hogy a játék hogy fut az adott hw-en.
Szerintem kissé más usecase a kettő és mindkettőnek van információ tartalma.
-
hapakj
őstag
válasz
zebra_hun #10 üzenetére
Ha nincs userinput, akkor akár egy renderer vagy egy engine csak "lejátszik" egy jelenetet akkor abszolút lehetséges és nem is igazán bonyolult.
Benchmarkoknál ez alapvetően követelmény.
S tanulmányoztam is és dolgoztam is azon, hogy az Unreal Engine 4 determinisztikus eredményt adjon. Meg lehet oldani.
De by default az Unreal Engine kissé liberálisan kezeli az eltelt időt, mert úgy lesz a látvány kiegyensúlyozottabb a felhasználó felé. Volt erről érdekes írás Unreal Engine dev doksik között.
Amikor sikerült megoldani, hogy determinisztikus eredményt adjon a hw korlátai miatt kissé elromlott a framespacing és "akadozós" lett a látvány.
-
Ha készítettél benchmarkot, akkor kérdem mint laikus:
Mennyire bonyolult egy benchmarkot készíteni?
Custom Scene nem a barátom, mivel 2x sosem lesz ua. a szituáció. Hiába sétálok ugyanott, a környezet picit mindig más.
Lehetséges egy adott játékon belül egy jelenetet (kb 3-4 percet) úgy rögzíteni, hogy az újra futtatható legyen? Pontosan ugyanúgy? Sok olyan játék van, amiben nincs, vagy pont olyan helyen fut, ahol nem épp a legalkalmasabb. Azaz egy másik jelenetre cserélni egy beépített benchmark-ot.
Gondolom bonyolult lehet, ugyanis senki nem csinálta meg eddig.
Pedig volna ötletem, hogy miből, hol kellene egy valóban jó helyet kivenni, azt bench-nek betenni. -
hapakj
őstag
jah, de én szakértő vagyok
Fejlesztettem benchmarkot és volt szerencsém Unreal kódjához is, meg látni hogyan használják az artistok és designerek
Szóval, ahogy mondtam a 800fps vs 24fps arány épp onnan jön, hogy a benchmark egy fossá optimalizált renderer az adott scenere.
Míg a játék egy univerzális enginere készült és valszeg így nagyjából van optimalizálva.
De vannak jó példák játékra is, pl a Netherrealm, aki Mortal Kombatokat fejleszti az mélyen belenyúl az Unreal engine-be és mocsok jó sebességet és látvány ki hoz belőle.
Pl a 2019-es Mortal Kombat 11 még az eredetileg 2004-ben (!) megjelent Unreal Engine 3-ra épül.
Vagy az ID tech engine-re épülő játékok is pazar látványt nyújtanak, marha jó sebességgel. Doom Eternal, Wolfeinstein, Doom The Dark ages. De ez esetben ezek a játékokhoz kb készülnek az engine-k, nem pedig egy univerzális platform van használva, mint az unreal.
A helyzet az szomorú vagy sem, hogy igazából azért veszünk egyre erősebb hw-eket, hogy a studiók olcsóbban meg tudják oldani a fejlesztéseket. Igaz ez a játékiparra sokszor, meg a vacak okostelefon alkalmazásokra és okostelefonokra.
-
Az arányokra értettem inkább. Annyival nem szebb a wuki, hogy nativban 24 fps legyen.
Sok játékra igaz. Némelyik nem is szép (persze azért nem rossz, csak nem állejtős), de cserébe ritka rosszul fut.
Van ellenpélda is. Új battlefield meg még béta állapotban is jól fut, jól is néz ki kimaxolva.
Inkább érdekességnek írtam.
800 vs 20-50 fps, látványba meg alig.
De nem vagyok szakértő, látvány után ítélek. -
Nem hozzáértőként az hogy lehet, hogy a solar bay 800+ fps és nagyon szép, néhány mai cím meg 100-at sem éri el natívan, meg még rondább is.
Pl Wukong bench egy 4090-en 24 fps, ez meg 800. Ok, az extreme 280 fps, de az eredeti is szép. -
hokuszla
senior tag
1 US x0cbiosplz? 65935 NVIDIA GeForce RTX 5090 Intel Core i9 processor 14900KF
NEW
2 US MotivMan 65731 NVIDIA GeForce RTX 5090 Intel Core i9-13900KS Processor
NEW
3 -- goodhunter 64747 NVIDIA GeForce RTX 5090 Intel Core i9 processor 14900K
NEW -
hapakj
őstag
Nekem 220 és 1.5 fps
-
Swaggering78
kezdő
Nekem a pontszám 19477 és 136.21 fps-t dobott.
-
jack982
senior tag
válasz
Cyberboy42 #1 üzenetére
az enyém nagyobb
-
Cyberboy42
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Mégis marad a Windows 10 ingyenes frissítése
- Milyen egeret válasszak?
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- The Crew sorozat
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Megérkeztek a Xiaomi 15T sorozatának telefonjai Magyarországra
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3337, 94% Akkumulátor
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- RÉSZLETRE .OPCIONÁLIS. Asus ROG Strix G614JVR-N4014W SZÁMLÁVAL GARANCIÁVAL
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- iPhone 11 Pro Max 256GB Midnight Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3261, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest