Új hozzászólás Aktív témák
-
Mr.Silkó
veterán
Remek hangulatú, szellemes cikk lett.
-
Füleske
addikt
Nagyon egyszerűen megoldható a belső égésűek gyors kivezetése. Lásd Norvégia. Persze, lovas kocsi szinten (OT rendszámmal) maradhatnak, de az már marginális mennyiség. Évek óta nem láttam lovaskocsit, ahogy pl. Trabantot sem.
#92 Rowon: Az igazi férfiak még mindig Trabanttal járnak, a dízel Volvo a hanyatló nyugati fertő ópiuma. (Vágási Feri, 1990)
-
-
Gyok2
senior tag
válasz
forumpista #98 üzenetére
Látom az irónia sem megy jobban, de ha esetleg megmondod, mennyivel rövidebb a kmer, mint a km, akkor azt még díjazom...
-
forumpista
aktív tag
Szivesen ha megvalaszolod azt a kerdest elobb, hogy
a, nem tudsz magyarul es igy nem erted a magyar internetes szlenget amit egy telefonon potyognek be gyorsan es roviditve?
b, vagy mar nem allsz a szellemi kapacitasod csucspontjan ezert okoz nehezseget a szoveg feldolgozasa a megadott kontextusban? -
válasz
pusszycat #95 üzenetére
Én ismerem, de nem szeretem használni. Ki nem állhatom, amikor a magyar keverik az angollal, kivétel persze a honosított szavak, amiknek nincs magyar megfelelőjük. De felejtsük is el...
Egyébként én is szeretném azt, hogy korán reggel felkelek a városban, kinyitom az ablakot és nem a szmog szaga csapja meg az orromat, hanem valami más, valami régi, amit mostanában nem éreztem. A friss levegő. De ez szerintem jelenleg olyan messze van a megvalósíthatóságtól, mint Makó Jeruzsálemtől, legalábbis belátható időn belül és ez nem csak az autózás miatt van így. Ott van az ipar, az erőművek, a tömegközlekedés, a szárazföldi áruszállítás, stb.
-
pusszycat
nagyúr
Kicsit tulloztam a hatás kedvéért, de idő kérdése csak nem tudom pontosan 10 vagy 20. Nem vagyok Nostradamus de a tech világban jók a megérzéseim.
És a cringe szót nem ismertem. Tényleg. -
válasz
pusszycat #93 üzenetére
Ilyeneket én is ki tudok találni. Tudom, ez a 5 év múlva meg 10 év múlva dolgot gyakran hazudozzák villanyosék. Érdekes módon eltelik 5 év és megint azt mondják, hogy 5 év múlva.
Ki érti ezt? Húzni kell a mézes madzagot.
"10 év és a belső égésű motorok a múzeumok kedvenc látnivalója lesz."
Ezt, ha nem te írtad volna le, akkor szakadtam volna a röhögéstől. De mivel te írtad le, így cringe érzésem van.
-
pusszycat
nagyúr
Nem értek veled 1-et. Mindkét típusnak megvan a maga előnye, hátránya. 10 év és a belső égésű motorok a múzeumok kedvenc látnivalója lesz. Nem tudnak már hova fejlődni és nem is fejlesztik már őket. És be lesznek tiltva nem kérdés. Az e-autók ható távja meg 5 évenként duplázódik. Jó lesz majd havonta egyszer tölteni.
-
Gyok2
senior tag
válasz
LurkerSheik #90 üzenetére
Az is elkerülhette a figyelmed, hogy nem szóltam hozzá, csak pár nyilvánvaló hülyeségre reagáltam. Sajnos nem vicces...
-
-
Gyok2
senior tag
válasz
forumpista #87 üzenetére
Elárulod, hogy a kmer, az milyen mértékegység?
A másik meg a mérnök, aki robbanómotorozik...
-
Füleske
addikt
Tudatlanságod már-már komikus.
Nem láttál még műanyag alufelni burkolatot, ami a légellenállást hivatott csökkenteni. Ok, nem foglalkozol villanyautókkal, meg nem is kötelező ezt feltenni, opció egyes villanyautóknál.
De ez mindent visz: "A Volvokról meg ne is beszéljünk... Na azok autók, ezek a távol-nyugati elemes talicskák meg fosok."
A kínai tulajdonú Volvo pár hónapon belül nem gyárt dízelt, 2030 - tól meg csak tisztán elektromost. Jó reggelt.[link]
-
forumpista
aktív tag
válasz
Foglalt név #86 üzenetére
En csak annyit mondanek hogy valami 4 millio auto van forgalomban az orszagban es az atlagos futasteljesitmeny evi 16 ezer km.
Szoval most vagy az van hogy mindenki nemetbe ingazik masfel havonta 1x, es a koztes 60 napban be sem inditja az autojat, vagy 3-3.5 millio auto soha nincs beinditva csak rohad az udvaron, de a maradek felmillio naponta megjarja a Bp-Stuttgart utat.
Vagy ami sokkal valoszinubb hogy ennek a 4 millio autonak a jo 90% napi 30-60 kmert megy, es csak a par szazaleka az ami rendszeresen hetente vagy surubben tolja az 1000 kmert egyhuzamban.
En erre tippelnek, es valoban ennek a par szazaleknak nem jo az e-auto a maga 300-400 kmeres hatotavjaval.
Maradek 90+%nak meg mar most is tokeletes lenne ha meg tudna venni es lenne kiepitett toltoallomasrendszer, ahogy nyugaton. -
Foglalt név
addikt
válasz
forumpista #83 üzenetére
Nem tudom milyen helyeken mozogsz, de inkább az utolsó bekezdésed tűnik valótlannak. Miután elég sokan dolgoznak a bérek miatt nyugaton az 1000km-es napi út teljesen valósnak tűnik, de kétlem, hogy bárki állítaná, hogy nap, mint nap teszi meg.
-
válasz
forumpista #83 üzenetére
"Mégis, azt mondjátok hogy bár lóról át tudtunk állni autóra, de belsőégésű autóról átállni elektromos autóra az lehetetlen..."
Én nem ezt írtam, hanem azt, hogy nem térül meg a befektetés. -
forumpista
aktív tag
válasz
Emericus Max #82 üzenetére
Nézd, ahogy írod belsőégésű autóról átállni elektromosra sokkal kisebb különbség mint lóról autóra.
Mégis, azt mondjátok hogy bár lóról át tudtunk állni autóra, de belsőégésű autóról átállni elektromos autóra az lehetetlen...
Olyat viszont nem mondtok hogy akkor lóról átállni autóra legalább 100x annyira lehetetlen aztán mégis sikerült...Egyébként igen, a teljes átálláshoz kell legalább 30-40 év. De valahol el kell kezdeni, olyat remélem senki nem gondol hogy majd Magyarországon egyik nap van 4 millió belsőégésü, másnap meg hirtelen 4 millió elektromos...
Továbbá, ahogy mondtam az elektromos már mai is teljesen élhető alternativa egy csomó embernek. Itt a gond inkább csak az hogy a magyar csoró, nem tudja megvenni. Mint ahogy az új belsőégésüt sem.
És persze tény, valóban nem mindenkinek alternativa az elektromos, de továbbra is van nekik belsőégésű.
Ellenben ha annyi forintom lenne ahány embertől hallottam hogy ő minden nap 1000 km-ert vezet egy seggel és kiderül hogy hazudik és mégsem kerüli meg évente a Földet 7-8szor, akkor már milliomos lennék.
-
Emericus Max
tag
válasz
forumpista #64 üzenetére
hallottam már ezt az érvelést sokszor.
DE könyörgöm, azért ne hasonlítsuk már a lovaskocsiról való átálláshoz az belső-égésű motorokról a villanyautóra átállást...
Ég és föld a különbség minden szempontból.
Te most komolyan az élő-állattal való vontatást hasonlítod az akár sok-száz lóerős dízel/benzin üzemű gépjárművekről való elektromos átállásra?
Nem gondolom, hogy az elektromos üzemre való átállás akkora szemléletbeli különbség lenne. De te gondolatmenetedet követve, akkor csak végül is ki kell várni azt a 30-40 évet, amíg az átállás teljes lesz?
Hát jó, ha megélem, akkor Isten-bizony kivárom
A mai formában ez még sajnos nem egy igazán élhető alternatíva. -
pusszycat
nagyúr
Én az akkukban bízom, a Xiaomi verdája év végén jön 800 km hatótávval. Amit még kell fejleszteni, h minél kisebb helyre beférjen az akku és persze legyen könnyebb is, és persze biztonságosabb is. És a 15 perc töltés legyen már alap. De legyen már olcsóbb is. Ennyi.
-
Mondjuk ez a napelem is érdekes téma, ha a szerelői oldalról jobban érteném a témát, akkor hozzá tudnék szólni. Egyelőre több panaszt hallottam, hogy a napelemeket nem bírja el a KIF hálózat, azt biztosan fejleszteni kellene, de szerintem az atomenergiába is több pénzt kellene fektetni. Ott van Franciaország, Európa egyik legzöldebb állama üvegházhatású gázok kibocsátása terén és az ország a villamosenergia szükségletét közel 70%-ban az atomból nyeri. Ehhez képest Németország sokkalta nagyobb kibocsátó, pedig ott aztán volt zöldítés ezerrel. Idén áprilisban leállították az utolsó három nukleáris erőművüket, kíváncsi vagyok, hogy ebből mi lesz így.
-
Sirus86
aktív tag
Azert nem annyira igaz, a futesi szokasok valotzasaval a hosszivattyu iranti kereslet megnott, annak is kell aram. Ahol en lakom Nemetorszagban allig van EV, de a kormany mar csak kvazi hosszivattyus futest enged. Pl ha a foberlomnek meghal az olajos kazanja, mar csak hosszivattyut vehet, vagy valami felujitott kazant. Ennek okan sok-sok tehetos hazban mar le is csereltek ezeket hosszivattyusra, illetve a napelemek gombamod szapoorodnak. Ezert egy picinyke nemet faluban is vannak mar uj elektromos eloszto kozpontok, vagy trafok vagy micsodak. Homokba dugnia nem szabad a szolgaltatonak otthon sem, mert a vegen nem lesz infrastuktura es mindennaposak lesznek az aramszunetek. Maltan eltem, ott pl. mindennapos volt a kabelleges nyaron, mert a maltai szakik nem szamoltak azzal,hogy nyaron klimaznak, de ezerrel. Megoldas: Ugyanaz a kabelrendszer kirakva, es masnap megint leegett. Szoval a penz igenis kell es a feljesztes hasonloan is, EV-k nelkul is.
-
válasz
forumpista #77 üzenetére
Nem azért nem fejlesztették a töltőhálózatot, mert ellopták a pénzt, hanem, mert nincs értelme fejleszteni.
"mikozben korulottunk ezekhez kepest mar mindenki urhajoval jar"
Persze, csak azok a járművek sem árammal mennek.
-
forumpista
aktív tag
Marmint nem eletkepes alternativa Magyarorszagon.
Ahol egyebkent a belsoegsu autozas sem eletkepes alternativa, nem veletlen jar a fel orszag 20 eves, kiherelt katalizatoru az elso gazadasra 100 meteres korben fekete fusttel beterito f.stalicska roncsautokkal, amiket tolunk nyugatabbra kerdes nelkul vinnenek a bontoba.
Tetszettek volna nem ellopni a penzt luxusyachtokra, es akkor lenne zseton uj(abb) belsoegesure ami kevesbe szennyez, meg toltohalozatra, meg villanyvezetek csere stb.
Igy meg irany kuba meg eszak-korea, majd az 50 eves f.sokat lehet simogatni es abrandozni hogy milyen f@sza autok mikozben korulottunk ezekhez kepest mar mindenki urhajoval jar -
-
-
-
válasz
LurkerSheik #70 üzenetére
"Nos, ha 600bar-os palack eldurran az lebont egy haztombot."
Házat nem fog lebontani, de nem szeretnél benne ülni. Ha egyáltalán van esélye felrobbanni, mert egy közel 100 kilós tankról van szó, amiben van 4-6 kg folyékony hidrogén. Tanulmány a témában: [link]
-
válasz
LurkerSheik #69 üzenetére
Olyanokat számolgatsz aminek semmi valóságalapja sincs.
Látod, ezért komolytalan villanyautó-hívővel bármilyen vitát folytatni, mert ez az egész e-autózás egy vallás, tele érzelmileg elvakult, fanatizált emberkével. Persze kinek nem inge, ne vegye magára.
-
Nem biztos hogy az EV a tuti, sot inkabb biztos nem a Li-Ion akku a jovo, de ez valosithato meg jelenleg profitabilisan.
Hidrogent tarolni nem tudsz jol mert nincs anyag aminek nem bujnak at a racsszerkezeten a hidrogen atomok. Szimpla elemi sulis kemia.
Hidrogen sincs csak ugy az ut szelen, eloallitasahoz aram kell, akkor miert ne az elektromos autoba tankoljuk ugyanazt?
Tovabba hidrogent tarolni kell vagy 6-800bar nyomas mig LPG van vagy 10-20 baron. (Nem tudom pontosan) de nagysagrendbeli a kulonbseg.
Nos, ha 600bar-os palack eldurran az lebont egy haztombot. Nem csak annyit mint egy PB gaz palack tesz.Fúzió a maghasadás megfordítva vagyis atomok egyesülésével nyerni tartósan, szabályozottan energiát továbbra sem megoldott a mai modern technikával és tudósokkal.
Ha ezekre valaki megoldást talál az megint megreformálja majd a piacot.
Addig abból főzünk ami van. -
Olyanokat számolgatsz aminek semmi valóságalapja sincs.
ahogy pista is irja ilyen nem letezik.
ahogy a magyar autoparkban nem lesz holnapra uj minden garazsban ugy nem lesz EV sem.
De a magyar Energetikai szolgaltatok es a kormany is kenyszeritve van az infrastruktura fejlesztesre ha mar a rezsicsokkentessel ez mind elmaradt az utobbi 10 evben tenyszeruen.Ahogy ha mindenkinek megfizetheto lenne mar most akkor meg nagyobb sorbanallas lenne.
Masreszt az EV bummot valoban nem szolgalna ki az infrastruktura.
A boltban miert nem 10ft a tojas? Magyar sajatossag az arstop, mit okozott?
Komyolyan felnott, erettsegizett (feltehetoen legalabb) embereknek magyarazni kell a kereslet-kinalat egyensulyat?!Akkucserelgetesre van pelda, pl a NIO.
Majd ez is szepen alakul, szabvanyosodik organikusan, vagy piac vedelem miatt vagy mas miatt, ahogy 20 eve minden telefonmarkanak mas toltoje volt, tobb evvel kesobb, ahogy most Type-C lett pl kenyszeritve a gyartokra. Ha mar tech forumon vagyunk.Lassunk tul a konfortzonan es a magyarokra kenyszeritett konzervativumon piciket.
-
válasz
SkyLine3000 #66 üzenetére
Pont annyit is ér. Korábban láttam egy YT videót elektromos teherautóval. Ötször annyiba kerül, mint a vadiúj dízeles... Valakinek biztosan megéri.
-
pusszycat
nagyúr
válasz
SkyLine3000 #66 üzenetére
Lehet azért bámulják annyira, mikor megjelenik valahol.
-
SkyLine3000
addikt
Ez a szájbertruk ritka ronda jószág.
-
pusszycat
nagyúr
válasz
forumpista #64 üzenetére
Na jó, de ha vemhes lesz a lú?
-
forumpista
aktív tag
válasz
Emericus Max #60 üzenetére
Szerintem olvass kicsit utána, mert a legtöbb állításod téves és ezerszer cáfolva lett.
Az infráról csak annyit hogy persze ki kell építeni. És? Járjunk lóval?
Képzeletbeli beszélgetés 1923-ból Magyarországról:-De most komolyan Sanyi, te el tudod képzelni hogy majd 10 ezer km-ről hozzák ide a nyersolajat?
-Hogy majd építenek sok ezer km olajvezetéket?
-Hogy majd a tengeren meg oceáon óriási tankerek hozzák az afrikában kitermelt olajat?
-Hogy majd minden országban lesznek hatalmas energiazabáló olajfinomítók?
-Hogy majd néhány kilométerenként lesz benzikút és sok ezer tankerkocsi hordja bele az üzemanyagot naponta?
-Hogy majd az összes út le lesz aszfaltozva?
-És hogy majd sok millió büdös, zajos füstös autó fog az emberek orra alá pöfékelni rákkeltő mérges gázokat?
Hagyjad már Sanyi, hát ki hallott már ekkora baromságot.
Hogy lenne már ebből valami, hát itt van a mi jó kis lovaskocsink, a lovat megetetem bármelyik kocsma mögötti legelőn, megitatom bármelyik kútból, nem füstöl, nem mérgező, nem zajos. Ja és elmegy szinte bármilyen úton, nem kell neki sokmillió kilométer aszfalt.
Most komolyan, mennyire agyatlannak kell lennie hogy bárki ezt elhiggye. Meg aztán mi pénz kéne ehhez, a világ összes pénze nem lenne ehhez elég...
-
válasz
Emericus Max #60 üzenetére
Az infrastruktúráról szvsz annyit, hogy az elektromos hálózat sehol nincsen ahhoz, hogy ekkora tömeget fogadni tudjon. Kb. 3 millió autó szaladgál a hazai utakon, ahhoz aztán lehetne építeni még egy rakás alállomást, minden sarokra 1 megás trafókat, meg "pár ezer" kilométernyi vezetéket és kábelt cserélni. Csak tudnám miből, amikor az egészségügyre sincs pénz, a mentősöket is az alapítvány meg a lakosság tartja fent.
De én azt mondom, hogy még jó, hogy ilyen drága, mert ez is visszatartja az embereket attól, hogy megvegyék. Csak viszonyítás végett érdemes megnézni a KIF hálózat hosszát... (Forrás)Szóval szerintem ez egyenlőre a zöldek nedves álma marad, addig meg lehet koncentrálni egyéb környezetszennyező tevékenységekre.
"Tehát minden e-autó szabványos cellával megy, megállok a töltőállomáson, kiveszem a lemerült vagy merűlő cellát az autóból, leveszem a polcról vagy töltőről a fullra-töltött csere-akksit és beteszem, majd hajtok tovább..."
Valami ilyesmiről én már olvastam, hülyeséget nem akarok leírni, de van valami ilyen kísérleti fázisban lévő energiahordozó, valami alumínium-levegő akku? De lehet keverem a szezont a fazonnal. Elvileg az is ilyen elven működik, nagy a hatótávja, viszont elhasználódásnál cserélni kell.
"Most tök jó, hogy a németek szén-erőmüvel állítják elő hozzá az áramot
"
Persze, mert rájöttek, hogy a napelem nem ad zsinóráramot... Nagy felfedezés volt, legalább beleöltek pár milliárdot.
-
Emericus Max
tag
válasz
forumpista #59 üzenetére
Nyilván senki sem tagadja, hogy az e-autó közvetlenül kevésbé szennyező, mint a hagyományos, ami eregeti a kipufogó-gázt a levegőbe.
Csakhogy infrastrukturálisan még nincs megalapozva, illetve a horror árakkal nem lett széles körben elérhető.
Teljesen mindegy mennyi a szervíz-költségbeli különbség, meg mennyi a töltés-üzemanyag ára közötti különbség. Amíg az e-autó sok-sok millió Ft-al drágább, addig az árkülönbözet kb. reális időn belül nem fog megtérülni.
Ehhez jönnek még a kompromisszumok, amiket a jelenlegi e-autó jelent (pl. hatótávpara, töltő hálózat stb.).
Egyszerűen nem vonzó alternatíva...Véleményem szerint csak akkor lenne megoldott a töltés dolog, ha akku-cellákat lehetne instantba cserélni a töltőállomásokon. Tehát minden e-autó szabványos cellával megy, megállok a töltőállomáson, kiveszem a lemerült vagy merűlő cellát az autóból, leveszem a polcról vagy töltőről a fullra-töltött csere-akksit és beteszem, majd hajtok tovább...
Persze a cellákat a töltőállomáson, részben vagy egészben napelemekről vagy más megújuló energiával töltenék.Vagy jöhet a hidrogén stb. egyéb alternatíva...
Meg az utak védelmében nem lenne az akksi-pakkal együtt 2,5 tonna az autó súlya. Tönkrevágja a szép magyar aszfaltot egyébként...
Most tök jó, hogy a németek szén-erőmüvel állítják elő hozzá az áramot
-
forumpista
aktív tag
Rengeteg ilyen osszehasonlitas van.
Regebben valahol 100e futott km utan valt az e-auto kevesbe kornyezetszennyezobe mint a belsoegesu, ma mar ez valahol 70e km kornyeken van.Lehett tippelni hogy ennel tobbet fut-e egy belsoegesu. Ha igen, akkor rosszabb mint egy e-auto.
Ja igen, es ezek a tanulmanyok mind uj autokra vonatkoznak amik azzal a feltetelezessel elnek hogy a belsoegesu auto egesz eleteben teljesiti a gyartaskori normakat
Lehet tippelni hogy pl. a magyar 20 eves autopark hogyan is all ez ugyben.Egyebkent pedig tokmindegy hogy elhiszed-e a tanulmanyokat vagy nem, neked, nekem nem a globalis szennyezes fogja megroviditeni az eleted, hanem a lokalis szennyezes.
Ahhoz pedig tenyleg nagyon butanak kell lenni hogy valaki esetleg amellet erveljen hogy a fustos belsoegesu lokalisan kevesbe szennyez mint egy elektromos.
-
Sirus86
aktív tag
+1 Illetve a kapializmus lenyegeben is csorba esik manapsag. Nem feltetlen tudjuk megvenni azt, amit szeretnenk. (Legyunk tudatos vasaralok pl. es meg nagyobb lesz a felfordulas ) Pl : A gyartok dontik el, mit adjanak el, hiaba szeretnenk mast. En pl szerettem volna egy SION-szeru autot, ami nem egy feleslegesen nagy SUV, ami 800km-t elmegy egy toltessel, tankolassal akarmi es nem a gatyamat rohasztja le,ha javitani kell. En szeretnek egy iPhone mini v SE meretu Androidos telot, de nincsen evek ota. Szeretnek 100% pamut ruhakat, mert masra allergias vagyok, de nagyon nehez dio. Nemetorszagban nincsen 100-as papirzsepi, de Magyarorszagon van (ami nekem praktikus). Es igy tovabb. A gyartok, marketingesek es politikusok probaljak elhitetni, hogy az a jo, amit az o indivualitasuk jonak lat, es a politikai jatszmakkal letoljak az emberek torkan. Az EV autok is ilyenek, le akarjak tolni az emberek torkan,hogy ez jovo, csakis ez Moricka, semmi mas, holott nem hiszem, hogy csak egy iranyba kene menni. Belso egesu vesszen a mai formjaban, de legyen modern belso egesunek mondott valami, ami megujulo uzemanyagot hasznal, legyen hidrogen auto, legyen fuzios, vagy mas, ami a mi tudasunk es jovonk elotti megoldas lesz. de csak EV a tuti? Nem hiszem.
-
válasz
LurkerSheik #54 üzenetére
Éppen tudnék venni, de... minek? Lentebb leírtam, hogy autóban nem látom értelmét relatíve nagy összeget tárolni, mert gyorsan romlik az értéke. Lehet van bennem némi frusztráltság ezzel az egész klímamizériával kapcsolatban is és ez az e-autózás egy újabb, olyan pirula, amit folyamatosan próbálnak az emberiséggel lenyeletni és már hányingerem van tőle, hogy a csapból is az ilyen "karizmatikus hazudozók" meg klímapánikolók folynak. Holott mi közöm van nekem ehhez az egészhez? Én csak használom az infrastruktúrát, amit kiépítettek, megveszem a boltban azt, amiket a cégek legyártanak. Miért vagyok arra ösztönözve a bolti árakkal, hogy a környezetszennyezőbb, de olcsóbb terméket vegyem meg, aminek a csomagolásának az összéletciklusa lehet, hogy csak fél óra, ellenben akár több száz évig a földben marad? Szerintem fordítva felültették az embereket a lóra és most megy a felelősség áthárítása, meg az okoskodás, közben nem a fogyasztó a hibás, hanem a termelő.
Miért nem oldják meg az iparban, hogy a szén-dioxid és egyéb káros anyagok, helyben, a keletkezés pillanatában be legyenek fogva? Miért kísérleteznek utólag ilyen szén-dioxid fogó gépekkel? Miért nem a tömegközlekedést, a légiforgalmat, a hajózást szabályozzák jobban? Miért vannak az egekben az építőanyag árak, miért nem arra ösztönzik az embereket, hogy a házakat le tudják szigetelni? A napelemeket már fel sem hozom...
Tehát nekem ez az e-autózás tényleg egy frusztráló jelenség, olyan, mint az iPhone. Tulajdonképpen az utóbbi is minek, amikor az Android kb. mindennel is kompatibilis és sokkal könnyebb rá írni bármit is? Mi szükség van iPhonera? Meg még azok a gondolatok, amik most nem jutottak eszembe.
Nem mondtam, hogy a gazdagok hülyék, de egyébként... van egy csomó ember, akivel találkozok itt a fórumon is, hogy pénz az van keményen, de közben látszik, hogy full hülye. Tehát inkább költeni tud, gondolkozni meg nem. Az ilyen emberek hogyan gazdagodnak meg? Örök rejtély. -
-
válasz
LurkerSheik #47 üzenetére
Nagy a szád, pedig csak ugyanazokat az üres mondatokat ismételgeted, amiket a médiából összebogarászol. Szállj már le a földre, kérlek. Elhiszem, hogy itt a neten mindenkinek kicsit nagyobb az arca, mint élőben, de azért ez a stílus már sok.
""holott egy jó marketing és jó ügy lehet mögötte a föld megmentése ha igaz (lenne)."
Pont ezaz, hogy nem igaz, mert megint a vagyonosabb emberek játszóteréről van szó. Ha annyira érdekelve lenne ez a környezetvédelem dolog, akkor a kritikus pontokat, ahol szó szerint embertömegek vannak és embertömegek szennyeznek, arra fókuszálnának és azt próbálnák megfékezni. De nem ez történik, csak kenegetik a sz*rt ezzel az e-autózással és megint értelmetlen luxusra pazarolják az erőforrásokat. -
K82
őstag
válasz
pusszycat #49 üzenetére
Veszprém megyéről tudok Neked nyilatkozni: elektromos autó eddig balesetben nem gyulladt ki, ellenben a 8-as főúton Fehérvárig meg lehet számolni hány autó olvadt bele a környezetébe.
A villanyautónál az a probléma h hiába oltod el a tüzet, a kémiai reakciók miatt visszamelegedhet és így megint kigyullad. Hollandoknál, osztrákoknál van külön erre a célra rendszeresített oltókonténer.
Mondom azt egyébként h rollerből, telefonból még mindig több pukkant el mint villanyautóból - az utóbbiak is inkább töltés közben. -
-
válasz
LurkerSheik #47 üzenetére
Írtam már fentebb is.
Tartsd ki az álláspontod mellett. Magyarországon a modernebb ház kérdésköre már elavulttá teszi a vitát sajnos.
Igazad van. Ez nem a csórók játékszere.
"holott egy jó marketing és jó ügy lehet mögötte a föld megmentése ha igaz (lenne)."
Köszönöm ,ezzel mindent is leírtál a témában, amit gondolok.
-
válasz
Foglalt név #45 üzenetére
hány kiló macskaalmot tudok elhozni model s-el a passat8-al összevetve?
-
Előbb írtam példákat.
Áttekinted vagy írsz ellenérveket, példákat, mit vársz?
az értelmes vita így tényleg nagyon nehéz veled ha writeonly üzemmódban vagy már elnézést és inkább fárasztó a partnernek.Továbbá, engem mint átlagjóskát mit érdekel, hogy zöldebb vagy sem valójában az EV.
a közvetlen hatása, hogy otthon is tölthető egy modernebb házban, lokálisan nem szennyez az orrom alá, ingyen parkol(t) elég nyomós érv.
Az autó vásárlók nagyrésze nem a greenpeace miatt vesznek EV-t, holott egy jó marketing és jó ügy lehet mögötte a föld megmentése ha igaz (lenne).
De szívesen várok jelentkezőt arra aki, csakis a zöldség miatt vett és nem érdekli a többi előnye/hátránya. -
K82
őstag
válasz
pusszycat #35 üzenetére
"melyik a gyúlékonyabb?" - a BMW.
Balesetnél ha belső égésű motornál nem sérül a tank vagy az üzemanyagvezeték nem nagyon fog kigyulladni, ugyanez igaz a villanyautóra is: amíg nem sérül az akkupakk kicsi az esélye annak h kiégjen. Ha viszont már ég, sokkal nehezebb eloltani a hevesebb reakció miatt, ráadásul visszagyulladni is képes. Volt rá példa h eloltották a villanyautó tüzét, trélerre rakták aztán a telepen órákkal később ismét kigyulladt.
Robbanni csak nagyon extrém esetben fog egy autó és akkor is inkább a benzines. A benzin párolog, a benzingőz sokkal gyúlékonyabb míg a gázolajat nem tudod egy rövidzárlatban keletkező szikrával meggyújtani. -
Foglalt név
addikt
válasz
LurkerSheik #43 üzenetére
Mekkora a hatótájva a Teslának az 55Ah akksimmal
-
válasz
LurkerSheik #43 üzenetére
Mit is írtam?
De mondom, ennek teljesen úgy lenne értelme, ha egy korrekt összehasonlítást tenne le valaki az asztalra, hasonló autók kapcsán.
Akkor pontosabb képet kapnánk, addig csak vagdalkozás az egész pro és kontra. -
-
válasz
LurkerSheik #41 üzenetére
Ebben személyeskedés nincs.
PErsze, ezért mondom, hogy nem lehet értelmezhető adatokat felmutatni.
A villanyautóból is jön le olaj, és a kopó-fogyó is ott van, sőt a villanyautók gumifogyása is jelentős.
De mondom, ennek teljesen úgy lenne értelme, ha egy korrekt összehasonlítást tenne le valaki az asztalra, hasonló autók kapcsán.
Akkor pontosabb képet kapnánk, addig csak vagdalkozás az egész pro és kontra. -
Az elhasznált motorolajat mióta kezelik megfelelően veszélyes hulladékként, el tudod mesélni nekünk mi történik vele jelenleg pls?
Mondjuk nehéz lesz a továbbiakban értelmes alapokra helyezni a "vitát". Hisz vannak a csórók
meg vagy Te.
Nem te, a gazdagok. felesleges és gyerekes személyeskedésbe felém vinned a témát.
javíts ki ha nem így működik az ipar és írd le hogyan működik.ui.: a magyar akkugyárak politikai téma és nem tartozik ehez a topichoz. Miért akarod elvinni a fókuszt a technológiáról?
-
válasz
LurkerSheik #37 üzenetére
Mennyire vagy biztos abban, hogy ez a felhype-olt irányvonal a jövő?
Ki fog gondoskodni az elhasznált akkukról?
Mennyire lesz például jó az, ha az országba ennyi akkugyár települ, egészségügyi hatások?
És még csak a jéghegy csúcsát kapargatom, ami mellett Te a haladáspártiság miatt simán eltekintesz...
"Évről évre nő az e autók hatótávja." - Oké, de csak azért, mert a nagy és nehéz akkut viszi magával a user, miközben ki sem használja...
Mert úgy vásárol a user, hogy minél többet tudjunk, és lehet az életben nem használja ki a hatótávot...
A belsőégésűnél is persze megfigyelhető ez a jelenség, de ott is van azért egy skálázódás, hogy az általad "csóróknak" nézett emberek kisebb a teljesítményű autót vettek.
Mondjuk nehéz lesz a továbbiakban értelmes alapokra helyezni a "vitát". Hisz vannak a csórók
meg vagy Te.
Mondjuk én is mérnök vagyok ,de egészen máshogy látom a jövőt... Ami biztos kemikáliákkal teli, mint a múlt, a jelen, és a jövő is.
-
Folyamatosan kapod.
Évről évre nő az e autók hatótávja.
és akkor az energia felhasználásuk ~15kwh/100km csökkentése pedig a másik oldal.Az új technika sose a csórók játékszere jóreggelt.
az új iphone és galaxy S sem, csak elérhetőbb egy havi fizuból mint egy autó.Mérnök vagyok, elég racionális köszike.
Racionalitás mellett pedig az EV mellett foglalok állást. -
válasz
LurkerSheik #37 üzenetére
"Áramot idővel jól fogunk tudni tárolni"
Ok. Meddig kell még várni? 10-20-30 év? Több? Most kellene valami megoldás.
"Napokban láttam akkugyár roadmapet évekre előre, hogy milyen akkuk vannak tervben és bíztató az energiasűrűség növekedés."
Szeretném látni az árcéduláját egy ilyen telepnek és, hogy ki fogja megvenni? Attól, hogy a felső 10 ezer ilyen akkukat vesz magának, attól még a tömegnek a csóróbb technika fog jutni, amivel szétszennyeznek mindent. Egyszerűen nem térül meg sehol az e-autózás.
"Nem érdekelnek a konzervatívok a témában, haladás párti vagyok."
Akkor illene racionálisan is gondolkodni.
-
Tökre lesz@rom a zöld maszlagot.
az e autó a jövőnek szól.
Áramot idővel jól fogunk tudni tárolni, felhsználni (napelem) stb.
Kőolaj alapú energiával robbanómotorral ezt nem tudod kiváltani.
bioüzemanyag előállítása mégrosszabb.
Napokban láttam akkugyár roadmapet évekre előre, hogy milyen akkuk vannak tervben és bíztató az energiasűrűség növekedés.Utóbbi években kezdtem érezni, mikor megyek egy fos Ducato, transit vagy szutyok euro 3-as Passat5 stb mögött, hogy nem lehet megmaradni mögötte úgy okádják a füstöt.
Egyszeri user pedig teliberakja a dpd, fap, katalizátor stb állapotát.Nem érdekelnek a konzervatívok a témában, haladás párti vagyok.
Tesla pedig az e-autó iPhoneja a mögöttes hype miatt is.
Vesszen a belső égés és jöjjön az e autó! -
Akit érdekel, az nézze meg Winkler Róbert videóját: [link] Szerintem abszolút hiteles megoldásokat kínál, nem csak az autózásra, hanem globálisan mindenre, amivel ténylegesen lehetne tenni a környezetvédelemért, és kifejezetten tetszik az a véleménye is, hogy az egész e-autózás részben arról szól, hogy van egy "karizmatikus hazudozó", aki a befektetőket szépen megvezeti.
-
pusszycat
nagyúr
Engem kicsit aggaszt, h egy balesetben mekkorát robban egy elektromos egy benzinessel szemben, ugy értem melyik a biztonságosabb, melyik a gyúlékonyabb?
-
Foglalt név
addikt
Azok buták, akik elhiszik, hogy ez egyszerű. Ennyit megengedek magamnak.
Az energiát előállítod valahol, szállítod, tárolod. Minden lépésnek van környezeti terhelése, vesztesége.
Én is hiányolok egy rendes összevetést, ami nem populista, "a zöldség 3 titka" szinten van.
Annyira persze nem egyszerű a dolog, mert sok "megújuló"-ról nehéz képet alkotni, hogyan skálázódik. Ami működik sufni szinten, lehet mégnagyobb kalamajkát okoz, ha azzal fedezed a teljes energiaigényt.
Aztán jön még a geopolitika és kiderül, hogy Kína, ahogy leigázta Európát, dobja az klímakérdést és az összes dodzsemes bohócot csinált magából. -
Nehéz ezzel általános igazságot kimondani.
A villanyautóknak sem úgy terem az áram...
Egyelőre en meg nem talalkoztam olyan összehasonlítással, ahol nem csak azt nézik mi jön vagy nem jön ki a kipufogón...
Hanem azt is nézik, hogy a szükséges energia előállítása mekkora környezeti terhelés.
Ha a villanyautók töltése 1/1 megújuló energiaforrasból jönne, akkor oke, de ilyen sem lesz.
Szóval nem mondanám, hogy az emberek buták, de egy új jármű környezeti terhelése sem csekêly.
Nem lebutázni kell egymást. Az az egyszerűbb.
Hanem fontos lenne a teljeskörű információk beszerzése, de ez az autógyártóknak sem érdeke.
Kapásból kihagytunk tisztább üzemeket, LPG, dízel+LPG ( amit persze nálunk kapásból tiltanak, Ausztráliában pedig komolyabban gondolják), ahol annyira el lehet tolni az arányokat, hogy a gázolaj csak begyújtasnyi mennyiség.
Szerintem a hidrogénben is van potenciál.
Természetesen nem azt állítom, hogy ezek jobbak, de pl. egy LPG üzemű autó kifejezetten tiszta üzemű.
De vannak érdekes írások ezzel kapcsolatban. [link]
De teszem offba.
Ha van a témával kapcsolatban linked, hogy miért ezeregyszer jobb az elektromos, természetesen jöhet, én butának érzem így magam, viszont nagyon szívesen edukálódok, ha neked van ilyen tudás a birtokodban.
-
válasz
LurkerSheik #28 üzenetére
Nem a két modellt hasonlítja össze, hanem a fenntartási költségeket, lentebb már leírtam, hogy azt is kifizeted előre, sőt. A Teslán nem kell gumit centíroztatni, futóművet állíttatni, kopó alkatrészeket cserélni? Abba csak be kell ülni és 5 év alatt szétfingatni? Nemá...
Ha a villanyautókat nem kell szervizelni, akkor miért élnek ebből már egyre többen??? [link] -
Noukoum
veterán
válasz
LurkerSheik #28 üzenetére
Meg mennyire jó még több (tíz)ezer liter üzemanyagot elhasználni a használt suzukiba, annyira környezetbarát az elektromos autóhoz képest hogy csak na.
-
-
Így tovább
-
#52931072
törölt tag
Az is valami? 23 éves suzuki, olajcsere 10ezer, vezérműszíj csere 15, ( csináld magad kit) motort vettem bele 65ért a vaterán, futárral küldték, egy hétvégén kicseréltem. Mondtam a páromnak, nézd csak, most már olyan, mint egy tízéves.
Ma már nem gyártanak sem olcsó, sem tartós járművet. A koncepció, hogy akinek nincs 15 milkája villanyautóra, az gazdagék szerint járjon gyalog ( mert annak valszeg normális bringára sem bukja) szarjanak sünt a teszla hátsó üllésén! -
pusszycat
nagyúr
válasz
Emericus Max #21 üzenetére
Neki Teslája van ha nem tudnád.
-
Emericus Max
tag
És te jártál?
Évente 35 üzleti utam volt külföldre az utóbbi 10 évben, beleértve EU kb. összes országát, USA, Dél-Amerika, Ázsia stb.
Amcsik kb. semennyire nem várják a cyber-truck-ot. De miért is várnák, a legtöbbjüknek már van min. 2 pick-up otthon. Töltő meg amcsiban sincs túl sok. Nyugat-Európában több van, de messze nem elég. Amcsi cégnek dolgozom, rendszeresen járok ki. Soha egyetlen amcsi kollégám nem mondta, hogy venne elektromos autót... Benya olcsó, meg van mindenhol.
Szóval nem tudom honnan veszed, amiket írsz, de valószínűleg nem a valóságból, vagy maximum USA-nak olyan részén járhattál, ami vmi full gazdag környék lehet.
De nem baj, otthonülő szakértő is kell. Ebben az országban sok van. -
pusszycat
nagyúr
Én is tudnék venni egy Teslat ha adnak hitelt 200 évre.
-
válasz
forumpista #18 üzenetére
Na értelek, így már más. Megoldás, hogy olyan autót veszel, aminél a motort nem kell kivenni vezérlés cseréhez.
De akinek van elszórni való pénze, az nyugodtan vegyen hitelre Teslát, bármit lehet, főleg saját felelősségre, aztán dédelgesse magát abban a tévhitben, hogy milyen jót tesz a környezetnek, főleg ezzel a sok takony akkumulátorgyárral, meg a 27 milliós, környezetszennyezően legyártott matchbox-szal.
-
forumpista
aktív tag
Azert egy ujabb autonal mashogy alakulnak a szervizkoltsegek, foleg ha nem a legfaekebb autorol beszelunk (mert egy G astra a maga koraban sem volt a legpengebb auto).
Egy modern euro 5 vagy 6os dizelnel ha vmi megpeceredik ott repkednek am a sulyos szazezrek. Es ez meg a kopo-fogyo dolgokranis igaz, pl. gondolom egy G astranak nem kell kivenni a motort vezerlescserehez.
Na sok modern autonal meg igen, mert mashogy nem hozzaferheto.
az alkatresz arakrol nem is beszelve -
Nekem szintén egy 16 éves kombi G Astrám van, 1.7-es dízelmotorral. Mi a szervizelési költség, ami olyan sok? Vezérlést cseréltetsz benne 60-70 ezer km-enként, az kb. 100 ezer forint. Évente olajcsere az kb. 25-30 ezer forint. A futómű elemei és a gumik az mindkét típusnál elhasználódik, azokat mindkettőnél cserélni kell idővel. Én nem látom megtérülésnek az elektromos autó megvásárlását. Na meg ilyen ár mellett? Legjobban amortizálódó jószág az autó, én nem engedhetem meg magamnak azt a luxust, hogy ennyi pénzem álljon egy értékében relatíve gyorsan romló tárgyban.
A másik, amin ki vagyok akadva, ez a gyorstöltés. Ezzel reklámoznak autókat, hogy 20 perc alatt egy akkora akkupakkot 80%-ra feltöltenek.... hát kíváncsi vagyok, hogy mennyi időn belül szállnak el az ilyen akkuk, amiket mindig gyorstöltenek.
Ja és a változatosság kedvéért nem brit tudósok, hanem japán tudósok: [link] Ez sem mindegy.
Meg nem is értem, miért az autókon lovagol mindenki, hogy környezetszennyezés? Amikor mindenki Aliexpresszről, Ebayről, meg hasonló szarokról rendelget? Azok a hatalmas konténerszállító hajókkal mi a helyzet, amikben házméretű dízelmotorok vannak? Vagy a repülőgépes postával Kínából? A mindent behálózó légiforgalommal? Nem ezzel kéne foglalkozni? -
ben11
őstag
Én - mint aki távolról szemléli ezt az egész elektromos autós hypot a majd 20 éves g astrájából - mondom hogy a megtérülés messze nem csak a tankoláson, de a szervízelésen is bőven ott van. Hatalmas a különbség a kettő között és persze az elektromos javára.
A magam részéről nagyon várom az újgenerációs akkukat, amiket rebesgetnek. Ha megoldják a gyorsabb töltést, a nagyobb energiasűrűséget és ezek mellett a jelentős természetkárosítás mellett bányászható elemek leváltását, akkor fog ez nagyon érdekes lenni. Persze emellett az árak csökkenése is szuper lenne, de már ideje lenne bilibe nyúlnom..
-
"Az a műanyag felni az aero-felni"
Jah, hát ezt most jól megmagyaráztad.
"Meg milyen fosért? Amikor egy 2008-as Peugeot 16,2 millió + extrák?! Na AZ fos."
Az olyan, hogy én eladok neked egy egyszobás vályogházat 20 millióért egy mindentől távol lévő zsákfaluban. Pont ugyanaz a deal, ez nem a Peugeot hibája.
De magyarázd meg kérlek, hogy 27 millióért miért érné meg nekem ezt a fost újonnan megvennem? Mit fogok vele nyerni? 4 millióért már nagyon jó kombi dízeleket lehet kapni használtan. A maradék 23 millió az micsoda? Ezzel kampányolnak az elektromos autó mellett, hogy megtérül a tankolás ára? Miben térül meg, hiszen évekkel előre kifizetted az autó árával.
Emlékszem erre a Dacia Springre, na azt adták újonnan 4 millióért, de úgy, hogy már minden támogatás rajta volt. 4 millióért egy olyan fost... Elképesztő, hogy hogy megy az átb*szás az autópiacon. És egy ilyen elemes matchboxot össze sem lehet hasonlítani egy dízel kombival, ami bármire is használható.
A Volvokról meg ne is beszéljünk... Na azok autók, ezek a távol-nyugati elemes talicskák meg fosok. -
Kinder
senior tag
válasz
Emericus Max #2 üzenetére
Jártál te már kis hazánkon kívül?
Mindenhol van töltő.
Persze, hemi blokk.... okos vagyÚgy várják az amcsik a cybertruckot, mint a messiást, mert a ford/rivian nem tud elég elektromos pick up-ot gyártani.
Ordas nagy kincs nekik az e-pick up, sokkal jobb nekik a terepen/melóra, mint a benyás. -
Kinder
senior tag
Te úgy egyébként miről beszélsz? Az a műanyag felni az aero-felni, ami kb az összes villanyautón rajta van. ( meg még a szuperdízel autókon is, hogy esetleg tudják hozni a gyári kamu fogyasztást ).
Meg milyen fosért? Amikor egy 2008-as Peugeot 16,2 millió + extrák?! Na AZ fos. -
Noukoum
veterán
Kár érte, holnap úgyis csődbe mennek.
Ja meg kipukkad a villanylufi is hamarosan, a norvégok rájönnek 2026-tól hogy mekkora baromság ez az egész. Így a 100%-os tisztán elektromos eladásukat visszacserélik 100%-ig egészséges hegyi levegőt kibocsátó dízelre. Hülye aki mást mond, nem ért hozzá bezzeg én.
-
válasz
Emericus Max #2 üzenetére
Jaja, mint a CNG. 5 éven belül teljes Mo le lesz fedve CNG kutakkal, mert mennyire környezetvédő, áúá... dehogy lett, rájöttek drága a kutakat kiépíteni aztán lett vagy 10 az egész országban.
-
Pont ma láttam egyet műanyag felnivel. Csodálkozok, hogy ezért a fosért ennyi pénzt kérnek.
-
Squirrel
őstag
Ami a minőséget illeti, nyilván nem egy s osztályos merci. Viszont 3 év után semmi nem rezeg, csörög, nyikorog benne. Nagyon zavarnak az ilyen dolgok, hallásom erre érzékeny. Van egy X6-osunk hosszabb utakra, abban példálul szalonból elhozott kora óta zörög, rezonál bal oldalon hátul valami. Senki nem tudja, mi. És illesztési hézag, pontatlanságból is több van rajta, mint a teslan. Ami pedig a szervizet illeti, mikor meghalt benne az egyik oldalsó kamera, a tesla applikációjában jelentettem, 10 perc múlva visszaírtak, hogy látják a hibát az autó software-én, sajna csere, jöhetnek-e 2 nap múlva (szombaton) 10-kor cserélni. 9:55-kor hívtak, hogy álljak ki a garazsból, mert itt vannak. Csóka mondta, hibák 95%-a így javítható. Ehhez képest BMW-vel sok jó tapasztalatom szervízzel még nem volt. Inkább rossz, annyira, hogy bmw-t a szervízháttér miatt többet nem vennék.
pusszycat: sajnos meg. Azért néha nem tudom megállni, hogy ne hajtsam meg. Nem száguldozásra kell gondolni, hanem pont a hegyi utaknál gyorsítás-lassítás-kanyarodásra
-
Squirrel
őstag
Nem kell plaid, már a Model 3 Performancem gyorsulását is megkönnyezte mindenki. Nagyon durva, nem ïgy gyorsul, mint a benzinrs autók, hogy egyre gyorsabb, hanem akkorát ránt, hogy a gyomrod ott marad 20 méterrel hátrébb. Pedig ez csak 3.1 sec 100-ra. Hegyi utakon (is) állati jó vele menni
el sem merem képzelni a roadster eredeti 1.9 sec-os sprintjét.
-
Mi a szar az ott a thubnail-en?
-
pusszycat
nagyúr
Amikor látom, h gyorsul a Tesla Model S plaid, hát lábamba jön a bugi, érthetőben marhára kipróbálnám. Wow. Aki a közútra engedte az se volt 100-as.
Egész nap a többi autóst szívhatnám vele. Olvastam egyszer egy könyvet, igen olvastamrégebben az igaz amiben egy Karl nevű autó versenymotorral és ócska lerobbant kasznival idézem "úgy nézet ki mint egy varrógép lealázta a sportkocsikat" ha valaki tudja a könyv címet ne tartsa magában.
-
Sirus86
aktív tag
Volt Majus vegen egy team meetingunk, ahol USA-bol jott kollegakkal boroztunk /soroztunk. Mi, mind halando EU-s emberkek felvetettuk, hogy azert a Tesla autoknak azert kellene nemi minosegi ugras es szervizhalozat fejlesztes. Az eset vege az lett, hogy az amcsi kollega ezt rossz neven vette (Tesla 3 tulaj amugy es neha dizel aggregottral tolti a kocsijat, mikor aramszunet van XD) es majdnem verekedes lett belole.A problemaja az volt, hogy szerinte egy ilyen auto alkalmas egy pickup levaltasara. Az alatta levo kollegak meg helyeseltek. A bor tuti ugye hatassal volt rajuk, de azert ennyire ne mar kerem szepen Hacsek Ur! Amit a mondanivalom lenyege: Az agymosas ott annyira elert mindenhova, hogy a Tesla holmi szent tema a legtobb szamara. Felelmetes!
-
Emericus Max
tag
Az egész villanyautó biznisz olyan, mint valami vízió.
Majd egyszer lesz töltő mindenhol, meg majd egyszer megfizethető lesz...Cybetruck olyan, mintha valami trollkodás lenne a többi gyártó felé. A dizájn nem tűnik élet képesnek, sem praktikusnak, a légellenállás valószínűleg bűnrossz.
A törhetetlen üvegről nem is beszélve. Erről Benny Hill űrhajója jut eszembe, amit úgy hívnak hogy 'Indestructible 2'. Amikor arról kérdezték, hogy mi lett az 'Indestructible 1'-el, akkor csak mosolyogva azt mondta, hogy az megsemmisültAz amcsi tuningműhelyek meg tesznek majd bele V12 Hemi blokkot, amikor pimpelik...
-
Nekem pár hónapja kicsit fura érzésem van a Tesla kapcsán... Nem tudom ezzel a céggel mi a terve Musk-nak, mint ahogy a Twitter darabokra szaggatása után se tudom mi lesz vele... X oké...
Szóval inkább csak figyelgetem a történéseket, nagyon véleményt nehéz alkotni.
A Cybertruck olyan még mindig egy kicsit, mint valami vízió
.
Új hozzászólás Aktív témák
- HP Elitebook 840 G3 laptop (14FHD/I5-G6/8GB/256SSD/Matricázott) - Akku X
- Asus Rog Strix Gamer laptop makulátlan állapotban
- ThinkPad T14 Gen4 14" FHD+ IPS érintő Ryzen 5 PRO 7540U 16GB 256GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- 16GB-os SODIMM (notebook) DDR4 RAM bazár - nézz be, lesz, ami kell neked!
- HP 15-af105nh laptop (15,6FHD/AmdQuad/4GB/128SSD/Magyar) - Akku X
- Xbox Ultimate előfizetések
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A14/Samsung Galaxy A34/Samsung Galaxy A54
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Air 15 M3 8GB 256GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- LG 34GS95UE - 34" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged