Aktív témák
-
zugkraft
csendes tag
Csak hogy legyen itt egy hozzáértő is...
Néhány tévhitet szertnék eloszlatni:
1.) A (fél)csapórúd nem jelent fizikai lezárást, csak ''hangsúlyos'' optikait. Ez olyannyira igaz, hogy a félcsapórúd (a gyöngített rögzítőcsavarnak hála) könnyedén letörhető. (Kb. 3-7 csapórdudat törnek le hetente hazánk intelligens autósai)
2.) Az útátjárós balesetek 3/4-e csapórúddal biztosított útátjárókban történik.
És hogy mi kerül ennyibe ?
Nos a sorompóhajtóműnek minden körülmény között jól kell működnie. Érdekes módon a legveszélyesebb helyzet az, amikor a fények ugyan jól működnek (megvan mindehol a két piros), de a csapórudak valamiért nem mennek le. Az autósok többsége csak az ágaskodó csapórudat látja, és azonnal áthajt.
Tehát, ha valamelyikőtöknek az lenne a feladata hogy telepítsen egy olyan sorompóberendezést, melynek hibás működése esetén felelősségre vonható (pl. mert 33 ember meghal...) akkor mennyiért vállalnátok !?
Mellesleg itt nem filléres alkatrészekről van szó, hanem komoly nagybiztonságú eszközökről. Pl. egy db Siemens AZF tengelyszámláló 350e-400e forintba kerül. Kell belőle legalább 3. És még folytathatnám... -
biker
nagyúr
amugy még annyit tennék hozzá, ehhez az egész ''mit látsz ha elötted megy egy 4m-es seggü busz'' dologhoz, amit mindenki pedzeget.
vakon soha nem vezetünk!
hogy mire mondom ezt: ilyenkor kb vakon vezetsz, ha olyan közel mész, hogy nem látsz ki.
kb 15-20m-el lemaradva azonban jobbra balra kilátsz elég messze, és felfelé is.
ezt be kell tartani, és ezt egy nemzetközi forgalomban (is) gyakorlott soförnek tudnia kell, mert ha valaki nem így vezet, az nem rutinra utal.
ez az eset áll fenn akkor is, amikor idióta soför megy egy busz vagy egy nagyobb kamion után, kb féktávon, vagy azon is belül, és amikor a busz/kamion (szokásukhoz híven) még piroson átzizzennek, keresztben aki van, az meg csak azt nézi, ha kicsit rutintalanabb az is, hogy zöld lett, egyes, padlógáz, és kész a baleset a kamion után jövö autóval.
itt jön a képbe az, amikor megkérdezik, miért nézek bele a keresztezödésbe, amikor zöldre vált a lámpa. miért nem lövök ki...
mert mindíg akad egy idiot, aki át akar menni a piroson.
mellesleg ismerek két olyan embert is, aki igy törte össze a kocsiját.
hogy ment a lámpa felé, lassítás nélkül, mert tudta, ha 50-el megy, akkor mire odaár, pont piros-sárga, és a lámpa vonalába érve zöld lesz.
igen, de keresztben meg egy autó jött 50-el, piroson át, aki átértvolna, ha nem 15m/s-el jön a lámpától egy autó.... -
renegade
aktív tag
Nem akarom túldimenzionálni, ne érts félre. De az tény, hogy a sofőr hibája mellett a tragédia másik oda a nagy forgalom volt. És az is, hogy a megugrott forgalom káros hatásai miatt már hónapok óta intézkedést sürgetnek a partmenti települések.
Én azon csodálkozom, hogy az összefüggés felismerése és a probléma ismételt napirendre tűzése elmaradt. -
renegade
aktív tag
Nézd, ha 40-el zúznak át az átjárón, akkor feltételezhető, hogy nem fogsz bennrekedni, nem..? Ha böszme nagy kocsisor áll, akkor meg nyilván nem hajtasz bele ész nélkül, ez tök evidens.
Még két megjegyzés:
1. MINDEN vasúti átjáró útszakaszát FENNTARTÁS NÉLKÜL főútnak nevezik ki, pont azért, hogy elkerüljék rajta a torlódást. Persze ettől még kialakulhat, de ahhoz marha nagy forgalomnak kell lennie.
2. Ha jól emlékszem Siófok már hónapok óta könyörög, hogy valamit csináljon a kormány mert mióta fizetőssé vált az autópálya, elviselhetetlen a forgalom a városban, és elképzelhetetlen mértéket fog ez ölteni a nyaralószezonban.
Nos ennek egy szerencsétlen mellékhatását sajnos idő előtt tapasztalhattuk... :(
Levonja vajon valaki ott fent a szükséges konzekvenciákat? Mert én egy büdös hangot nem hallottam a probléma ezen vetületéről, pedig nem tudom, mi több kellene, hogy kijózanítsa a t. képviselőket!! -
localhost
Közösségépítő
Hát akármekkora bazi nagy busz megy előttem vagy nyergesvontató vagy kamion vagy maga Zámbó Jimmy, akkor sem szabad ráhajtani, ha nem vagy benne biztos, hogy átérsz!
Mit nem lehet ezen érteni?
És én sohasem álltam meg a síneken, ha nem hiszed és ennek ellenkezőjét állítod, akkor sem. :( -
Geller
tag
Pár átjaroval beljebb a varosban (Siofokon) van az a regi naaagy batar egesz sorompo...na az sorompo volt...kar, hogy megszuntettek oket...de ott meg van....lenyegesen kevesebb baleset tortenik. Itt, ahol semmi nincs, minden evben paran (foleg gyalogosok, bicajosok) ott maradnak.
-
toeri
aktív tag
Persze. Sőt olyan berendezést is lehet csinálni, ami nem engedi, hogy ráhajts a sínekre, ha jön a vonat. (Sorompónak hívják...) :D
Egyelőre viszont nem tudunk olyan berendezést gyártani, ami gondolkodik az ember helyett, ha az épp elbambul, vagy csak nincs kedve gondolkodni az adott pillanatban. :( -
Geller
tag
Feher jelzesnel is korulnezek, hogy nem e jon a vonat de soha nem alltam meg, hogy megvarjam, mig atmegy az elottem levo, es csak utana induljak el...soha nem lattam olyat, aki igy tett volna, marpedig, amit mondasz az teljes mertekben csak igy lenne biztonsagos...
Geller
ui:egyebkent tisztaban vagyok a kresszel, ismerem ezt a szabalyt, de ez eleg lazan van megfogalmazva. -
Geller
tag
válasz
localhost #140 üzenetére
to:127.0.0.1:
mondtam mar, ismerem a helyet...en igen, de a sofor lehet hogy nem, ha elotted megy egy szinten batar nagy busz, ,aminek 4 meteres a segge, es nem lacc tole lofszt sem, a feher jelzes ellenere sem hajtasz ra a sinekre?..vald be:csak egyszer is alltal e meg vasuti atjaroban, ahol mondjuk amugy mielott korulnezel legalabb 40-el szoktal atmenni..szoval te mindig megallsz, mielott atmesz, es megvarod mig az elotted levo ater?...ugyanmár!!!...nehogy ezt mond!!sohaaaaa -
Geller
tag
Egy tok ecceru kerdes:
VAJON LEHETETLEN LENNE- E OLYAN BERENDEZEST GYARTANI, AMI ERZEKELI, ,HOGY A PIROS JELZES ELLENERE TARTOZKODIK E JARMU A SINEKEN (A KET FENYSOROMPO KOZOTT) ES HA IGEN, EZT JELEZZE A VONATVEZETONEK MEG A FEKTAVOLSAGON BELUL, MONDJUK 1 KM-RE EGY SZEMAFORRAL A PALYA MENTEN?..SZERINTEM NEM LEHETETLEN EGY ILYEN VISZONYLAG ECCERU MOZGASERZEKELO, NEM?????
Geller -
maddog
tag
tudvan hogy a fenysorompo pirosra valtasa utan meg jo kis ido eltelik amig a vonat odaer tehat feltetelezhetjuk hogy az tortent hogy a busz beszorult es senki sem elotte sem utana nem preselodott kisse arrebb hogy a busz lejohessen a sinrol hogy esetleg ne usse el a vonat
szimpatikus kepet fest ez az itteni vezetesi habitusrol -
Geller
tag
Meg valamit........kozben volrtam fenn fokon, es kerdezoskodtem......miert van az, hogy mindenki azt allitja, hogy a sofor a tilos jelzes ellenere ment at a vasuti atjaron, amikor siofokon tenykent kezelik az emberek, hogy FEHER volt a jelzes, amikor a busz rahajtott a sinekre!!!????...a sinek utani keresztezodes miatt kialakult torlodas miatt nem tudott atmenni a sineken, es KOZBEN valtott pirosra!!!...
Lehet rajta vitatkozni, de egy valamit nem szabad szem elol teveszteni:aki latta a baleset utani felveteleket, es az azt koveto helyszini rekonstrukciot, talan eszrevette, hogy a busz utani mikrobusz a fenysorompo elott allt KOZVETLENUL!!!!
Tehat ott allt, amikor az utkozes bekovetkezett.
Namarmost:ha te vagy a sofor a mikrobuszban, es megy elotted egy masik jarmu. Latod hogy tegyuk fel piros a fenysorompo, te utanamesz addig, ameddig a fenysorompo van???? Nem gondolsz e vajon arra, hogy a sofor lehet, hogy meggondolja magat, fekez es vissza fog tolatni ??????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Csak akkor mesz utana, es koveted a sinekig, ha feher a jelzes es mondjuk akkor te megallsz kozvetlenul a sinek elott, hogy megbizonyosodj rola, ,biztonsagosan atersz-e. Nemde?? Nem artana ezen egy kicsit elgondolkodni, hogy kinek all erdekeben azt a tortenetet beallitani, hogy piros volt a jelzes? -
biker
nagyúr
válasz
venember #131 üzenetére
no igen... én sem találnám meg szívesen...
amugy pl szegeden a dorozsmai úton van egy átjáró.
menetrendszerű buszjárat is közlekedik, meg helyközi is.
mivel a sorompó egy váltó körzetében tartózkodik (értsd: állomás vége), minden szerelvényrendezéskor 15-20 percet ál a forgalom.
több éve kérvényezik már az aluljáró megépítését, de elutasítják.
no comment -
-
venember
tag
Hát én sem állom meg, hogy hozzá ne tegyek 1-2 dolgot...
- Ez a nagy sajnálkozás _mindig_ a sok halálos áldozattal járó, tragikus balesetek_után_ szokott bekövetkezni a magas vezetők részéről. Utána közvetlenül a felelősség vizsgálata, majd az anyagi követelések jönnek majd. Aztán általában kiderül, hogy találnak _egy_ felelőst és mindenki vidáman hazamehet. Pedig:
- Ott ahol egy olyan berendezés (vonat) működik, amely a fizika törvényei alapján nem tud megállni, a neki ugyanazon időben keresztbe menő forgalmat nem jogszabályokkal, hanem a legmegbízhatóbb fizikai korlátokkal kell megakadályozni. A baleset ugyanis ennek hiányában csak a valószínűség kérdése. Aki ennek érdekében nem tett meg mindent, pedig volt elég ideje (legyen az a MÁV vezérigazgatója vagy miniszter) azt gondatlan veszélyeztetés miatt le kell csukni vagy minimum ki kell rúgni.
Az emberek töredéke halna meg a nem kellő védelem miatt, ha _minden_ilyen_eset_ automatikusan ezzel járna, mert a vezetők is féltenék a seggüket. -
hogyishívnak?
aktív tag
Igaz nem olvastam végig a topic-ot és nekem is soknak tünnek a több milliós árak külső szemmel. Valószinüleg a sorompó ára a minősitett alkatrészeknek köszönhető. (persze ezek sokszor a lehető legprimitívebbek de különböző erre jogosult cégek által bevizsgáltak) Ezmellé gondolom ''komoly'' tervezési és müszaki átvételi procedúrákon is átkell esnie. (persze sokszor ezek se indokolják a kiszabott árakat). Szvsz az ehez hasonló járulékos kiadások csak magukba több milcsit kitesznek.
-
Protoss
senior tag
Azért az árba vegyük bele:
- ennek megbízhatónak kell lenni,
- lehetőleg lopás biztosnak
- ugyebár burkolatot is kell bontani a láb miatt
Felrakhatnánk önműködös garázskapukat (persze nem szárnyas verziót:DD
A sajnálatos inkább az, hogy erre sincs pénz meg az egészségügyre se :((( -
bitfarkas
őstag
A vasúti kereszteződések biztonságáról pedig azt olvastam, hogy Ámerikában jól (kilométeres hosszban) belátható országút-vasúti keresztezés előtt nincs más csak egy tábla az alábbi szöveggel:
A vonat a kereszteződésben 16 másodperc alatt halad keresztül, akkor is, ha Ön kocsijával a sineken tartózkodik. -
bitfarkas
őstag
#125.
Azért ne fetisizáljuk el a dolgot. Egy 24? voltos nagy megbízhatóságú villanymotor, egy kiegyensúlyozott könnyűfém kar, egy csigahajtás. + vezérlés és visszajelzés. Anyagárban, munkadíjban néhány százezer forint. Az összes többi, szállítás telepítés, kábelezés (sőt tán a vezérlés sem) nincs benne a 4 milliós árban. Arra ott van további 2-7 millió. -
bitfarkas
őstag
válasz
bsa_maffia #53 üzenetére
Persze, hogy kell a sorompónak érzékelő, kábelek, stb.
De itt arról van szó, hogy egy már létező fénysorompóhoz a félsorompós kiegészítés 10-15 milla.
Istenem, ha megkaphatnék vagy 40 50 ilyen átalakítást, darabját megcsinálnám 8-ért és utána hardverboltot nyitnék és ingyen adnám a hardvert.
De ezt mintha már olvastam volna valahol. -
Tompo
aktív tag
Én több mint 200e km-t vezettem 4 év alatt klíma nélküli kocsiban ( öltönyben ) az országban mindenfelé, néha őrült tempóban, DE minden vonat kereszteződée előtt lasítottam, benéztem a lámpától függetlenül. Sofőr kialudt lehetett, reggel volt és nem tegnap érkeztek, itt már legalább kétszer átment, ismernie kelett volna kicsit a helyet. Benézte sajnos, és ez sok ember életébe került.
-
bsa_maffia
csendes tag
Látom, hogy a téma nem cseng le. Mindenki agyal és általában nem jár messze az igazságtól, laikus szinten
További szakmai kérdésekre, mármint konkrét kérdésekre válaszolok, ha kérdeztek...
a mozdony az én hardverem, mivel van mozdonyvezetői gyakorlatom és vasút(nem közút!!!)biztonsági ismeretem.
Egyébként sokszor előfordul, hogy a vasút-közút kereszteződésben a vonat húzza a rövidebbet (értve ez alatt pl téglával, betonnal, kővel, vasanyaggal rakott nyergesvontató, traktor stb vonattal ütközését) amikor a az ütközéstől a mozdonyszemélyzet hal meg, illetve a kisikló, és ennek következtében felboruló-összetörő kocsikban az utasokra is katasztrófa vár. -
toeri
aktív tag
Őőőő... tulajdonképpen ezzel a félsorompós megoldás ellen is szóltam, pedig nem állt szándékomban.
Mindjárt kimagyarázom magam. :)
Szal. valóban levezethető lenne az is, hogy akkor semmilyen jelzés nem kell, hiszen elvárható, hogy a vezető lassítson le, nézzen körül, majd mérlegelés után döntse el, hogy keresztülhajt-e a kereszteződésen. Ez az elmélet és valóban...
A gyakorlatban azonban az ember néha elbambul. (Az is aki autót vezet...) :(
Tehát a félsorompó azért mégis jobb megoldás, mert nem lehet autómatikusan ignorálni. Vagy kikerülöd, de akkor tudatosan, vagy bekopog a szélvédőn és akkor észre fogod venni. Nemúgy, mint egy tilosjelzést. Na ezért volt a látszólagos ellentmondás. -
Phantom
tag
válasz
zsoltee10 #114 üzenetére
Hello
Gondolj csak az ''Indul a bakterház'' bakterére. Össze-vissza kezelte a sorompót (mondjuk többnyire ''lent'' felejtette.) Elég csak egy ilyen a valóságban, és máris ott vagyunk, mint most... Mápedig egy biztosan lenne. Lásd Szajol. Ott is ember hibázott, ha jól emlékszem. -
Den
veterán
Egy ilyen félsorompó fényjelzéssel kombinálva, telepitéssel együtt simán kerül 15 millába. Nem egy sima kertikapuról van szó, ami ha nem műxik, max kinyitom kézzel. Ennek éveken át kell -20 foktól 40 fokig esőben hóban_biztosan_működni. Egyszer sem fordulhat elő hogy nem megy le mikor kéne.
Nézzétek meg mennyibe kerül egy ipari pc. -
toeri
aktív tag
OFF Nem ''kulipintyós'' kérdés, hanem ''emberi-hibatényezős''. Nem hinném, hogy pont itt kellene ezt elkezdeni magyarázni. Vagy gondolod, akkor is kapsz ennyiért ''baktert'', ha kikötöd, hogy IQ-bajnok kell legyen, legyen lelkiismeretes a végletekig, soha ne hibázzon, jól tűrje a nálánál hülyébb főnököket, általában legyen jó a monotónia-tűrőképessége, stb.? (Ráadásul a felsoroltak némelyike antagonisztikus ellentétben áll más felsoroltakkal. A többi meg csak simán kizáró tényező...)
:DD
ON? -
PaladiN
aktív tag
válasz
Nowhereman #106 üzenetére
Most jön majd minygyá egy okos és elkezdi hogy a kulipinytó, ôrbódé is kerül annyiba :DDD
-
Nowhereman
őstag
Ismerve a magyar közlekedési morált, a homokos vészfékezés esetén(amikor a vonat fékezne egy jot, ahányszor egy auto áthuz elötte) évente lehetne cserélni az átkelö melletti egy Km-nyi sint.
15-20 millábol pedig meddig is lehetne minimálbéren alkalmazni egy baktert? -
Den
veterán
Gyanítom azért nem alkalmazzák mert egy 100-120 körüli tempónál blokkfékező vonaton iszonyat sok sérült lenne. Gondold el gyanútlanul álldogállsz a folyosón és egyszercsak lehorgonyoz a vonat.... se kapaszkodó se semmi, zuhannának egymásra az emberek, meg a felső csomagtartókról a bőröndök megbombáznák az utasokat.
-
maddog
tag
gratulalok sikerult alszent mimozalelku
most jol megkaptam -
zsoltee10
addikt
Hagyd, ne foglalkozz vele. PEACE!
-
mzperx
aktív tag
én sem, csak próbálok analógiát gyártani, de azt hiszem ez a környezet nagyon más, mint az amit én tanultam.... a homokot feladom akkor, passz... vasutasok jelentkezését várom.
a húzott szerelvény stabil, mert a a csuklók húzottak, nincs stabilitásvesztési hajlam vagy lehetőség... határozott szerkezet. Ha a a szerelvény nyomott, akkor a csuklók mind határozatlan elemek a rendszerben. -
PaladiN
aktív tag
Valóban nem dogztam sorompógyártó cégnél, de ezek szerint te igen :DDD
Tudnál bôvebbet is mesélni?
Egyébként honnan veszed hogy nekem milyen tapasztalatom van?
Csak azért is kérdezem mivel egy földmunkagépek bérbeadásával foglalkozó vállalathoz volt már szerencsém alaposabb ismerettséget kötni, és akár onnan is hozhatnék példákat... :(((
Ha egy darab ilyen * gyártásáról beszélünk, és nagyobb cégmérettel számolunk, akkor igazad lehet. Viszont ha egy db-ról van szó, akkor minek a nagy cégméret (=sok költség) Ha meg sokról akkor meg ne vitázzunk már mert még elhiszem... :(((
Měszaki és gazdasági sulikat végeztem. Van, volt rálátásom egy-két területre. Lehet hogy téged lehet vakítani, de ahogy elôttem már írták is az állami megrendelés az állami megrendelés. Garantált hogy nagyon sokan jól járnak ilyenkor (kellene egy nyaraló a balatonnál :P)! -
mzperx
aktív tag
válasz
bsa_maffia #89 üzenetére
ja és úgy tűnik, hogy itt a hozzáértő
-
biker
nagyúr
nem vagyok vasútgépész :)
a homokot pedig alkalmazzák olyan vilamoson is, amin van sínfék.
de hogy azokban a sínfékekben van e ''pofaanyag'' azt nem tudom megmondani, de utánajárhatok...
a fékezésről:
ha az első pár szerelvény fékeződik, és van egy rossz kocsi hátul, ami nem fékez, az ''nyomja'' maga előtt a szerelvényt, és a tomegtől, meg a ''bicska'' lehetőségtől függően igyekszik oldalra kitörni.
ha sikerül neki, akkro sikerült kisiklania :((
ilyenre már külföldön soksok példa volt, ugye, expresszvonatok angliában, és no-ban, ahol az utolsó 6 kocsi szétszórva hevert, a többi meg fent maradt... -
mzperx
aktív tag
válasz
bsa_maffia #89 üzenetére
a sőly feltehetőleg tényleg pontos, mer először 100-120t becsültem, de hogy baromságot ne írjak ezért inkább megnéztem...
a fékrendszerét tekintve tudom, hogy nincs más rajta, mint az üzemi pofás fék, nem mondtam, hogy sínfék van rajta, csak itt felmerült a sínfék fogalma, mint fékeszköz....
a V43-on van kvarchomokosdi? ezt nem tudom.... a TATRA villamoson van sínfék is, meg homok is...
Vonatszerelvény egyébiránt hogy van fékezve? a húzott kocsik összsúlya hogy viszonyula a mozdonyéhoz? -
mzperx
aktív tag
Vasútgépész vagy? hozzáértőnek tőnsz, bér nekem a: ''kerék és a sín közé kerülve megelőzze a fém-fém csúszást, és többszörösére emelje a tapadási tényezőt.'' kicsit logikátlanul hat... a fém a fémen csúszást értem, bár nekem nem fémnek tűnik a sínfék surlódó felülete... a tapadást csak akkor növeli ha valamibe beégyazódik, és az abrazív anyag a lágyabb anyagba ágyazódik be.... hogy a sín és a kerék közül ki a puhább arra nem merek mondani semmi, mert mindkettő kéregedzett legjobb tudásom szerint.... a fékpofa és fékezendő mozgó elem - tárcsa, dob, jelen esetben sín - kerülni szokás a fékpor vagy más anyag jelenlétét, hiszen az rontja a fékhatást....
a kocsikról: hogy ki és hogy fékez, ahhoz nem merek hozzászólni, mert nem vasútgépészként végeztem. Csak azt tudom, hogy a közúti járműveknél a legnagyobb dinakmikus terhelésű tengelyen/keréken lehet a legnagyobb fékerőt kifejteni, ha minden kerék azonos útfelületeken és útviszonyok között fut, de szerelvényeknél, ahol két vagy több rész van és csukló van, ott a fékerő vezérléssel biztosítani kell azt, hogy a szerevény csuklói húzott állapotúak legyenek... mert különben jön a bicska, meg minden olyan, amit nem szeretünk -
bsa_maffia
csendes tag
A V43 pontosan 80 tona, de kizárólag a kerékabroncsok és a 32 db öntöttvas féktuskó súrlódása során fellépő fékerővel áll meg, mint ahogy a kocsik is.
Nincs más fékrendszer....
És a homok a kerékabroncs és a sín közötti tapadás növelésével a kerékperdülést-csúszást csökkenti. Lehetővé téve a fékező erő maximális kihasználását. -
biker
nagyúr
mzperx, zsoltee:
a kvarchomok azért kell, hogy a sínfék, és /vagy a kerék és a sín közé kerülve megelőzze a fém-fém csúszást, és többszörösére emelje a tapadási tényezőt.
hátránya lehet:
- óriási roncsolást okozhat a sínben, ha nem 8 kerék, mint egy villamoson, hanme 80kerék koptatja közben
- ha a hátsó kocsikon nem műxik véletlen, akkor rárohannak a kocsik a szerelvénmyre, és kisiklanak.... -
mzperx
aktív tag
a baleset meg sajnálatos... de szerintem a sofőr jelentősen hunyó volt... egyébként ha kicsit észnél van, szerintem biztos hogy lehetett volna mozdulni valamerre....
-
mzperx
aktív tag
van kvarchomok, de nem azzal fékez, hanem sínfék van rajta , ha jól tudom, ami nem máz, mint egy böszme elektromágnes.... ezek után a többit márt nem mondom... de azért egy V43 szerintem megvan vagy 80t... meg számold hozzá a kocsikat... szerintem úgy a teljes szerelvény megvan 200-250t ezt gyorsan lefékezni.... szerintem esélytelen...
-
dXtr
tag
válasz
bsa_maffia #80 üzenetére
.
-
bsa_maffia
csendes tag
Ezt úgy mondtad, mint ha csak TE éreznél együtt az áldozatok hozzátartozóival!
Akkor: légy szives és hívd fel mindazon újság, TV internetes oldal figyelmét arra aki az áldozatok roncsolódott holltestének összeszedését és fotózta, filmezte.
Itt véleményem szerint ezt senki nem közelítette, a hangnem elfogadható!
A téma pedig egy jelenség elemzése, ami túlmutat az éppen bekövetkezett tragédián! -
maddog
tag
(moderáltak, mert csúnyákat írtam)
-
dXtr
tag
ugy beszeljetek mar a temarol legyszi hogy ne felejtsetek el:
itt
EMBEREK
HALTAK
MEG! -
maddog
tag
az igazsag pedig ez:
-
dshk
aktív tag
így van, lehet okoskodni, hogy a sofőr hibázott, mert tényleg hibázott, csakhogy nem ez a lényeg, a probléma, hogy 10 ből min 1 hibázott volna abban az esetben.
És innentől kezdve látszik, hogy nem az a megoldás, hogy fasz volt a sofőr, hanem hogy ezen a helyen olyan megoldást kell keresni, amelyik kivédi az emberi hibát. És Geller leírásából, ami elég életszerű, szemben a tipikus okoskodásokkal, az is látszik hogy a sorompó se igazi megoldás. -
biker
nagyúr
folytatom:
és kevés ember van, aki törődik avval, mi van a HÁTA MÖGÖTT!!!
mintha nem lenne tükör!
ha az első sofőr kiengedi a buszt?
na mi lett volna?
de ez a tipikus, mikro előzöl, és te vag a második, aki előz, az előzött kocsi előtt senki, erre aki elöl megy, mikro megelőzte a járművet,m akkor gáz fel.
te meg rohadj meg mögötte... -
Geller
tag
Ha megsem tenned, akkor leirom megeccer:-))....tehat nincs helyismereted, mesz egy negy meter magas seggu busz utan, 40 fok van arnyekban, rafordulsz egy vasuti atjarora, ami feher jelzesu, az elotted levo busz megy, te is mesz, mert hat feher, es honnan a turobol tudnad, hogy a sinek utan keresztezoides???....azt is irtam, hogy meg kellett volna gyozodnie, hogy biztonsagosan ater e....de keves ember van aki szabad jelzes ellenere megall egy atjaroban ugye?????????
Geller -
bsa_maffia
csendes tag
válasz
bsa_maffia #69 üzenetére
nem a vonat a vonatba, hanem a vonat a buszba!!!
-
bsa_maffia
csendes tag
Figyelembe véve, hogy a vonat lassulás nélkül csapódott a vonatba, illetve azt, hogí az átjáró kellő távolságból látható a mozdonyról, azt bizonyítja, hogy a busz közvetlenül a vonat érkezésekor hajtott a sinekre. Egyébként az ütközési sebesség kisebb lett volna, na nem is áll meg a vonat.
-
PaladiN
aktív tag
válasz
bsa_maffia #60 üzenetére
Melyik munkabérre gondoltatok?
A vezigére? 2m/hó?
Ki merem jelenteni hogy sztem a tiszta profit legalább 100% körül van EGY ilyen sorompón! EGGYEN! Nem annyin amennyirôl szó lenne!
Amúgy a kábelek valóban rengeteg pénzbe kerülnek. Lehet hogy egy ilyen sorompónál csak a kábeltöltség elérje az 1m-át? Azért gondolom hogy ennyit , mivel nem tápkábelrôl, hanem vezérlô kábelrôl van szó, márpedig az egy kicsivelócsóbb.
Annyi kábelbôl már össze lehet kötni egy pár dolgot...
Amúgy tudomásom szerint a Mávnak rengeteg lefektett kábele van, ami egy részét bérbe is adja... :((( -
Geller
tag
Olvasd el kerlek a legelso hozzaszolasomat ....vegig...koszike..:-)
-
xuldar
addikt
Okoska, okoska, te meg nem hallottad, hogy vasúti átjárón NEM állunk meg? Vazger, ha nem férek át rajta, akkor MEGVÁROM, míg tisztulnak előlem. Alapvető kresz szabály, talán nem véletlenül sulykolják az oktatók is... Teljesen mindegy, mit hoznak ki a dologból, a sofőr óriási hibát vétett. És egyben végzeteset is...
-
Geller
tag
Hangjelzes volt, mert kotelezo vasuti atjaro elott a mozdonyvezetonek jeleznie, a suzemtanuk is beszamoltak errol, nem tudom, melyik csatornat nezted..:-))...ketszer jelez, egyszer tavolabbrol, ,egyszer kozvetlen kozelrol....a sofor egyet tehetett volna, mit mar mondtam is, hatramenetbe kapcsoolni, es padlogaz..az a busz tobb, mint szasz mazsa, ero van, a hata mogott csak egy mikrobusz, es szemely autok voltak, max ott lehetett voolna minimalis serules, de a kocsibol ki lehet ugrani, akkor sem halt volna meg ennyi emnber....hiaba , a panik...
-
PaladiN
aktív tag
Felmerült bennem egy kérdés: hangjelzés?
Ha fékezett a szerelvény ezerrel akkor miért nem adott egybôl az elején hangjelzést?
Errôl a hírekben nem hallottam semmit. A szemtanú akit megszólaltattak egy szót sem szólt róla.
Ha van tülök akkor lehet hogy a sofôr is észreveszi a vonatot, kvázi megpróbál tenni ellene. Nem? -
Geller
tag
Eb is a sofort hibaztatom, de annyit akarok csak mondani, hogy ott azon a helyet azon a szituacioban, akkora dog melegben, helyismeret nelkul allitom, hogy 10 soforbol a dugo miatt 5 beszopta volna.....szemelykocsik is minden evben!!!!!!!!!!!...ezen a helyen utkoznek vonattal, csak nem fujjak fol ennyire...szar helyen van es kesz....
Geller -
zsoltee10
addikt
Az állami beruházásokon lehet a legnagyobbat akasztani. Ilyen világban élünk. Másrészt nem hiszem, hogy túl sok cég foglalkozik vasúti átjárók építésével, így annyit kér amennyit akar. És nem csak a nyersanyagot kell kifizetni, hanem a munkabért is, erről megfeledkeztél.
-
PaladiN
aktív tag
Visszatérve a topic címéhez meg tudná mondani valaki hogy mi kerül egy karos sorompóban annyiba? :DDD
-
Geller
tag
A vasuti atjarotol a sineken kb 350 meter egyenes van a sorompoig...a vonat 100-al ment..mindig annyival megy ott at..tudom...tehat 150 metert tett meg a vonat a kanyar utan, mielott fekezett. Ez 100-al egy-ket masodperc, tehat ennyi ideje volt a mozdonyvezetonek, hogy dontson. szerintem meg gyors is volt a ficko, mert tuti, hogy amint meglatta az allo buszt, satuzott, de hat......onnan mar csak 200 m a sorompo..:-(
Geller -
bsa_maffia
csendes tag
Látván a téma iránti érdeklődést, illetve a megfogalmazott kételyeket és kérdéseket, néhány info
Mi kerül 16 millióba: a sorompó a látható rész, de ezen kívül sok km-nyi kábel is szükséges.
A sorompó lehet önműködő és távvezérelt, no meg helyszíni nyomógombos,esetleg tekerős.
Az önműködő fénysorompók is kézi távvezérlésre alkalmasak, mindkét szomszédos állomásról tudják kezelni és állapotukról (pl a meghibásodásról oda jelzést is adnak. Így már elképzelhető, hogy ehhez mennyi és milyen minőségű kábel szükséges. (súlyos gond, hogy a kábeleket előszeretettel lopják)
Az önműködő fénysorompónál egy sínáramkörben a mozdony és a kocsik kerekei által zárja az áramkört a behatási pontnál, ami nem pár száz méterre van, hanem a pályára engedélyezett sebesség függvénye és minimum 1000 méter lehetett ez esetben is. Fontos szempont a sorompónál a közútról a vasúti pályára való úgynevezett rálátási távolság ( ha ez kicsi, akkor a mozdonyvezetőnek ezt tábla jelzi, amire kötelező hangjelzést ad.
Itt több mint 400 méterről már láthatta volna a buszvezető a több mint 10 másodperc múlva odaérő vonatot
Vészfékezés: ne hasonlítsuk össze a villamost és a vonatot, sem a tömeg sem a sebesség nem azonos, márpedig a mozgási energia ennek függvénye!
A mozdony is homokol, csak egymaga olyan tömegű mint egy villamos szerelvény, és kétszer gyorsabb!
Egyszerűen ennyi a fékútja: ezen a sebességen az úgynevezett általános fékúttávolság 1000 méter!
A vonat nem tud!!! Megállni, ezért ad neki elsőbbséget minden körülmények között a KRESZ is. -
Geller
tag
Azert tolta ''csak'' 170 metert a buszt, mert mar latta, hogy bent all, es mar elotte elkezdett satuzni, kb 200 meterrel...a vonatnak 100 km/h-s sebessegnel szerelveny hosszusagatol fuggoen kb 400 meter kell a megallashoz!!!
Geller -
Geller
tag
...en itt lakom nem messze, ahol ez tortent..ismerem az atjarot, tv-bol nem olyan, mint eloben....
ugy kell rakanyarodni, ahonnan a buszok is jottek, nyaron full tele van siofok, egymas segget erik a kocsik...meg valami, ,....a vasuti atjaro utan kb 50 meterre a fout van, elsobbsegadasi kotelezettseggel, ha a vasuti sinen tobb auto atmegy, ,elofordulhat, hogy egeszen a sinekig allnak a kocsik a vasut utan a keresztezodesig...a busz meg feher jelzesnel ment ra a sinekre, de idokozben az elotte levo buszok nem tudtak a keresztezodes miatt kihajtani....a busz bent ragadt a sineken, alotte, utana autok, buszok...vonat jon, jelzes atvalt pirosra, es sehova nem tudott menni.Ennyi. Mas megvilagitasbol ez annyit jelent, hogy lehetett volna annyi esze a sofornek, ,hogy megvarja, mig az elotte levo busz ater, es marad annyi hely, ,amennyin o is elfer a sinek utan...de nem volt helyismerete, csak azt latta, hogy feher a jelzes, ment az elotte levo busz utan, de az megallt, szerintem ekkor panikolt be. az elotte levo busztol nem lathatta, hogy a keresztezodes miatt nem tudnak menni az elotte levo buszok, ,de ez mar keso banat. Ismeros a helyzet, en is ragatam bent nem ennel, hanem a teljes soromposnal, nem en vezettem, de a szito ugyan ez volt. annyi volt a szerencsenk, hogy amikor kezdett leereszkedni, akkor odaalltunk a sorompo melle, kiugraltunk es ennyi...mak volt, hogy a masodik sinpalyan jott, igy a zsigulit nem kente szet. Harom auto maradt ben, mikor elkezdett lefele menni a sorompo, ketto meg ki tudott menni, igaz az egyiknek a szelvedojet, es a tetejet megrogyasztotta egy kicsit a sorompo, de nyomta neki a csavo. Volt ra pelda, hogy egy kis ikarusz maradt bent, ott ultunk a presszoban, lattuk. Jott a vonat, ,a sofor berakta hatramenetbe, padlogaz, es rotty, tolt minent, a busz osszetort, ,de seninek nem lett semmi baja. ERz a nemet sofor is megtehette volna...ennyi...
Geller -
kgb
tag
Most egy darabig mindenki oda fog figyelni meg akkor is ha 10 eve benotte a fu az atjarot, aztan kezdodik elorol :O
-
xuldar
addikt
Ezt mondom én is, nem 500 méterre van az a nyomásérzékelő, hanem jóval messzebb. Tehát a lámpa már rég piros, amikor odaér a vonat. Ha az első busz 30 méterrel ment a második előtt, akkor már az is piroson ment át.
Azt meg ne mondják már, hogy egy turistabuszban a külföldiek azt nézik, hogy milyen színű éppen a lámpa. Én is utaztam már ilyen buszon, max az első 3 ülésről látszik, de akik ott ülnek azok is a tájat figyelik, meg olvasnak, meg a saját dolgukkal foglalkoznak. Szerintem hülyeség, hogy kategorikusan kijelentetik, hogy márpedig az a lámpa fehér volt. Biztos, hogy a sofőr volt a hibás. Sőt, a sofőrök. Az első, hogy nem nézte meg a lámpát, a második meg azért, mert ő sem nézte meg, csak az előtte haladó buszt figyelte. -
zsoltee10
addikt
Tény és való, hogy a vasúti átjárók nagy része nincs rendesen biztosítva. Azonban, ha mindenki normális sebességgel, kellő óvatossággal közlekedne, nem lenne ennyi baleset. Álljon itt egy példa: Hetente egyszer leugrunk Szegedre áruért a nagybanira. A puszta közepén, van egy vasúti átjáró, közelében sehol, semmi. A vonatnak ugyebár le kellene lassítania ugyanúgy mint az autósnak. A vonat akkora sebességgel húzott át az átjárón, hogy a 2+ tonnás teherautónkat szabályosan meglökte a szele, pedig álltunk vagy 7-8 méterre. Ugyanitt ha lefékezek 40-re, a mögöttünk jövő kemény csávó dudál, hogy mi a f@szé megyünk ilyen lassan. Az embereknek jobban oda kellene figyelnie a közlekedésben, ha már egyszer nincs mindenhol tökéletes biztonsági rendszer. Megdöbbentett tegnap a buszos baleset híre, igenis meg kellett volna állnia a buszsofőrnek, hogy megnézze áthaladhat-e. Ha ténlyeg nem látta a lámpát. Szeged felé mindig áthaladunk Pörbölyön, és mindig eszembe jut a '93-as tragédia. A temetőben ott sorakoznak a gyermekek sírjai. Szomorú. Emberek, az a véleményem, hogy inkább érjünk 10-20 perccel, vagy akár fél órával később oda, ahova elindultunk, de legalább biztonságosan odaérjünk. Megoldás: Korábban kell elindulni!
-
yerico
senior tag
1. A MÁV minden kereszteződésnél nyilvántart ún. rálátási háromszögeket, azaz az úttestről a sínre nézve hány méter látszik a sínből. Ennek a távolságnak legalább 200 méternek kell lennie lakott területen. Ha valami miatt nem látható be a sín - nem tudsz meggyőződni a gépjárművedben, hogy elromlott-e a lámpa, és esetleg mégiscsak jön-e vonat a szabad jelzés ellenére - akkor ott balesetkor az lesz a felelős, aki miatt bekövetkezett a ''beláthatatlanság''. Lehet ez beépítés következménye, vagy a terület tulajdonosa nem irtja a növényzetet, ami akadályozza a rálátást, mindegy, ő lesz a felelős.
2. 200 méteregy százzal száguldó vonatnak kb 7 másodperc (ergo az 500 méter meg 18 másodperc). Ennyi idő alatt bármilyen járműnek át kell tudnia érni.
3 Egy ilyen vonat féktávja legalább 500 méter.
4. A piros jelzést egy sínbe(alá/fölé) épített nyomásérzékelő váltja ki, ha átmegy felette a vonat, akkor pirosra vált, majd a kereszteződés túloldalán ugyanilyen elven visszavált.
5. Sokszor veszem észre én is magamon, hogy úgy átmegyek a kereszteződésen szabad jelzésnél , hgy nem emlékszem, rápillantottam - e a villogóra. A piros jelzést azért még mindig észrevettem, az túl feltűnő még 35 fokos verőfőnyes időben is. -
Jazzy
tag
Én csak azt nem értem az ilyen baleseteknél, ha a sofőr nem aludt el vagy nem lett rosszul miért nem vette észre a vonatot, mert ha ilyen közel volt már akkor azt már látni lehetett vagy legalább hallani, nem ??
-
xuldar
addikt
A híradóban szerintem bazi nagy hülyeséget mondtak, hogy 500 méterre van az érzékelő az átjárótól. Persze, egy 60-100-zal közeledő vasút vajh mennyi idő alatt teszi meg az 500 métert? A félkaros sorompó le sem ereszkedne, már ott van a vont. Tőlünk 100 méterre van egy sín átjáróval (Debrecen, Létai út, aki itt lakik, tudja, miről beszélek), több, mint egy km-re a város felé van egy kanyar, a lámpa már rég piros, a vonat még akkor sem tűnik föl...
Az első busz sofőrje 200%, hogy már piroson ment át, de még szerencséje volt. A második meg követte a vezérkost... -
biker
nagyúr
esetleg hallotál már arról a kreszben, hogy:
''Tilos behajtani a kereszteződésbe/átjáróba szabad jelzés ellenérte is amennyiben nem vagy megbizonyosodva arról, hogy azt a szabad jelzés tartama alatt el is tudod hagyni'' ?????
abban viszont igazad van, hogy padlógáz, és kész, csak ugy látszik, annyi esze nem volt a sofőrnek, hogy egyszer hátranézzen.
van ilyen átjáró máshol is, ahol a sín után 15-20m-re utkereszteződés, meg kell tudni oldani a közlekedsési helyzetet, ennyi...
részvétem mindenkinek, aki ottmaradt, de mondhatni ilyenek a sofőrök.
Én egyszer mentem busszal spain-be, meg vissza, többet az életben nem fogok.
egyszer eltévedtünk, plussz 1 óra, egyszer épp hogy le tudott jönni a pályáról, mert elnézte, és kb. 80-al vette be uccsó pillanatban a sofőrke a lejárót a sztrádán (nem volt kellemes...)
egyszer meg visszatolatott 300m-t a sztrádán, mert azt is elnézte.
nekem ennyi elég volt... -
MLaca
őstag
Azt nem értem, hogy ha valaki már mindenáron át akar hajtani egy ilyen átkelőhelyen és semmibe veszi a jelzéseket, akkor MI A PÖCSÉRT NEM NÉZI LEGALÁBB MEG, hogy jön-e az a nyomorult vonat? Állítólag (én nem láttam a helyszínt) szabad rálátás volt a sínekre mindkét irányba legalább 100 méterig... Ennyire körte nem lehet még egy buszsofőr sem :F
-
TitiRii
senior tag
én ugy hallotam a vonat fékezés nélkül!!!! ment bele..
amugy tényleg nem tom mi kerül enyibe.... legföképp a zsebek tömése...
mellesleg én ismerem azt az átjárot, és a busz nem véletlen hajtott rá..
ugy van hogy elötte megy a másik ut és biza b*szik mindenki megálni hogy az átjáron át valki jöhessen, és az átjáró után nem fér el egy busz..
azaz azért hajtot be mert kül az életbe nem tudot volna kimenni(mi is igy mentünk át, csakmivel a kocsi kisseb mint egy busz mi még épp hogy elfértünk a sinek és a főut között bár ha jött volna vonat sztem a segünket elvitte volna..)
az viszont rejtély hogy a soför miért nem nyomta padloig a gázt inkább menyen belle 2-3 kocsiba amikben jó esetben van légzséák,igy talán senki sem halt volna meg.(lehet nem is látta a vonatot..)
mellesleg olyat is láttam itt nálunk 16 kerben a rákosi uton lévő vasutátjáróba hogy a fehér fény ellenére egy mozdony elszáguldott és csak utána 2 mp vel váltott pirosra..
mák hogy nem volt nagy forgalom,mert itt még busz is közlekedik reggel és du.. -
Nimrod
addikt
Siófokon a tipikus buszvezetés okozta a bajt. Követte rutinból az előtte haladót és nem nézte, hogy más is keresztezi a pályáját.
-
Fisha
őstag
De a sorompo legalabb megakadalyozza a figyelmetlensegbol adodo baleseteket. Hulyeseg ellen meg nincs orvossag, ha valaki szandekosan megy ki a vonat ele, akkor az mar termeszetes szelekcio kategoria, de szerintem a mostani balesetnel nem ez tortent. Inkabb az a valoszinubb, hogy a sofor csak azt nezte, hogy az elotte levo busz is megy at a sineken, arra mar nem figyelt, hogy milyen a lampa. Na ez ellen vedene a sorompo.
-
Rox
tag
Nem a sorompóval van a baj. Sok barom még akkor is áthajt, ha látja, hogy piros a szemafor...
-
Bobojsza
aktív tag
1reszt
a bekerulesi ar is magas
masreszt vannak itt munkaberek + profit
es ugye 1 vesztesegesen mukodo bazi allami cegnel minden filler jol jon, igy en meg kicsit keveslem is az osszeget :) -
biker
nagyúr
a hülyeség ellen nincs orvosság!
a félsorompót meg ki lehet kerülni (láttam már ilyet...)
inkább azt nem értem, vonatokon miért nem alkalmazzák (vagy igen?) a kvarchomokos rásegítést, mint a cseh villamosokon.
azok egyszerűen döbbenetesek, vészfékezéskor minden kerék alá (mert azon a típuson minden kereket fékeznek) kvarchomokot ömleszt egy elektronika.
kicsit döbbenet, egyrészt ahogy eltűnik a villemos a porban, másrészt ahogy ugy lassul, amit semmi nem múl felül.
kb 1/3-a a féktávja mint a hagyományosnak...
esetleg akkor nem 400m kellene, hanem elég lenne 200m, ami azt jelentette volna itt, hogy nem 150m-t tolja a buszt, hanem lehet, el sem éri.
azért az is valami, ha mondjuk csak 50m-t tolja, és akkor lehet, nem is üt akkorát, hogfy szétszakadjon a busz... -
bazs
aktív tag
Ha egy teljes vasúti átjáró lenne 10 milla azt is sokallanám. Nem igényel sem különleges anyagokat, sem extra technológiát egy ilyen villogó.
-
bitfarkas
őstag
A siófoki sajnálatos baleset kapcsán nyilatkoznak illetékesek, hogy a fénysorompókat biza nagyon drága lenne félsorompóval kiegészíteni.
Mert: egy félsorompós készülék ára = 4, azaz négymillió forint. A komplett kiegészítés meg 10-15. Azaz 8 millió a két készülék, a kábelezés, meg az egyéb átalakítások meg tehát további hétmillió. :( :( :(
Ugyanis kell valami időzítő áramkör, ami a fényjelzés után pár másodperccel később ereszti le és megszűnése előtt előbb húzza fel a sorompót, kell még izmosítani az akkukat, meg a töltőt, esetleg visszajelző áramkört a meghibásodás esetére..
De hogy ez hét millába kerülne...
Kíváncsi lennék, mi lenne az ár, ha nem állami vállalat lenne a megrendelő? :O
Aktív témák
- Telekom mobilszolgáltatások
- Mobil flották
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Energiaital topic
- Mit tud egy retró kézikonzol?
- PlayStation 5
- Milyen légkondit a lakásba?
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- További aktív témák...
- HP EliteBook 830 G8 i5-1135G7 16GB 512GB 1 év garancia
- HPE Apollo 4200 Gen9 2U rack szerver, 1x E5-2620v4, 64GB RAM, 24x3.5" 2U-ban! ÁFA-s számla, garancia
- LG OLED & OLED evo Televíziók -30%
- HP EliteBook 830 G5 16GB 512GB 13.3" FHD IPS
- LG 32SQ700S-W - 32" VA Smart - 3840x2160 4K UHD - 62Hz 5ms - WebOS - Wifi + BT - USB-C - Hangszórók
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest