Új hozzászólás Aktív témák

  • Ixion77

    őstag

    válasz Greentea #46079 üzenetére

    Szerintem az elektromos autók kapcsán ez a lényeges a cikkben:
    "egyre nagyobb keresletet tapasztalnak az elektromos autók iránt, köszönhetően az állami támogatásoknak"
    Így se sokan gondolkodnak tisztán elektromosban, hátszél nélkül meg főleg nem lenne kereslet. Ráadásul úgy szaporodnak az elektromos autós konkurensek, mint a gomba eső után.

    Szerintem az önvezető autó az igazán nagy üzlet. Arra óriási kereslet lesz. Csakhogy annak semmi köze az elektromos autóhoz. Ráadásul a bevezetését meg fogja előzni országonként különböző jogi szabályozások kidolgozása és elfogadása, morális, biztosítási és egyéb problémák megoldása. Ha valóban csak két év a Tesla előnye, akkor mire ezeken mint úttörő átverekszi magát, addigra a riválisok is elkészülnek a saját megoldásaikkal. Sokszor megtörtént már a történelemben hogy nem az első pioneer lett aratta le a babérokat. Úgy gondolom, hogy a Tesla meg fog maradni jelentős tényezőnek, de idővel vagy a régi nagyok hozzák be lemaradásukat a kényszer hatására, vagy a többi új prezentál életképes alternatívát. Valószínűleg érdekházasságok is létrejönnek a két csoport közt.
    Hasonlóan mint az okostelefonoknál: lehet hogy az Apple volt az úttörő, de azért a mai napig nem egyeduralkodó. Néhány dinoszaurusz utólérte (Samsung), néhány régi bebukott (LG), néhány új is bebukott (HTC), néhány régi túl merevnek bizonyult (Nokia), néhány új pedig kinőtt a semmiből (Xiaomi).

    +1: Az önvezető taxihoz (ami a fő üzlet szerintem az egészben) pedig messze nem szuperül gyorsuló 30 milliós luxusautók kellenek, hanem olcsó, strapabíró, praktikus, tömeggyártott cucc. Pont ami a régi gyártók erőssége.

    [ Szerkesztve ]

    "Seems like humanity needs war and famine to correct itself."

Új hozzászólás Aktív témák