-
Fototrend
Mibe tegyem a megtakarításaimat? Összefoglaló!
Új hozzászólás Aktív témák
-
BeZol
őstag
válasz Lex Icon #46751 üzenetére
Autópályán ez hol probléma?
Országúton pedig átállítják a változót, hogy tartson x autónyi távolságot, na bumm, de a megtett össztávolsághoz képest ez trade line-tól függően egyáltalán nem jelentős távolság.
Nyári hétvégék BP-ről Balaton felé M7-esen. Kamion 0, mégis egybefüggő kocsisor jobb esetben átlag 90-nel. -
julius666
addikt
válasz Dare2Live #46744 üzenetére
kombináld transport as a servicevel. Az én autóm 99%ban nem csinál semmit sokkal jobban megérné nekem.És 99%nak miközben tesla dagadtra kereshetné magát rajta.
Ezt a taxizós baromságot szerintem felejtsétek el, teljesen életszerűtlen. Ha én veszek egy saját autót azt pont nem azért teszem, hogy aztán random Kőműves Kelemenek meresszék benne a hófehér ülésen a malteros seggüket, vagy hogyha nekem valamiért sürgősen kell, akkor fél órát kelljen várnom, amíg visszadöcög a dugóban a Hungárián.Vagy ha a kedves utas a műszerfalon nyomkodja el a csikkeket azért engem ki és hogyan fog kártalanítani? Ha mondjuk műszaki okokból leáll az autó a Dózsa György úton és M. Richárd belerongyol, az utasnak meg reszeltek, akkor engem is elő fognak venni? Ha az utas ökörködött valamit a kocsival ki kártalanít és hogyan?
Mindeközben a MOL Limo féle car sharing szolgáltatások költségei/ára is nagyot esnének a teljeskörű önvezetéssel, szóval elég combos konkurenciája lenne egy önvezető magánautó taxi flottának. Kétlem magánembernek bárhol is megérné a kockázat meg az extra szívás a Tesla jutalékának, esetleges adóknak a levonása után egy ilyen környezetben...
Ami az önvezetésből nagyot nyerne, az az említett szállítmányozás, illetve a MOL Limo féle szolgáltatások, azaz ahol a car sharing/taxi cégnek van saját flottája. BP-n belül most is egész jó az autók disztribúciója maguknak az utazásoknak köszönhetően, de azért csak kellenek az alkalmazott sofőrök néha korrigálni az eloszláson, tankolni, ellenőrzésre/szervizre bevinni a járgányokat a telephelyre... Teljeskörű önvezetéssel ezek a ktg-k nulla közelébe levihetők, sőt, ki lehetne tolni a szolgáltatást országossá. Ha nem kéne az agglomerációban lakó szüleimhez hétvégi kiruccanásnál várakoztatni a bérautót, hanem letenném és egy másikkal pár óra múlva hazajöhetnék csak az utazást fizetve, akkor eszembe nem jutna saját autót tartani.
Szerintem ez a jövő, millenial/Z-generáció nem is nagyon igényli a saját autót. Hogy ebből a Tesla mennyire fog tudni profitálni a többi autógyártóhoz képest, az kérdéses számomra. A Teslak jellegzetes vackai, amik miatt szeretik a tulajok az önvezetésen kívül a car sharinghez nem tesznek sokat hozzá, ellenben az áruk, az összeszerelés, anyagfelhasználás minősége miatt eléggé hátrányban vannak. Persze ha csak ők fognak tudni rendes önvezetést nagyon sokáig az szinte mindent felülír, de sajnos ezt én nem tudom elhinni.
-
Fandango
veterán
Tesla önvezetésnél tessék figyelmbe venni, hogy elsősorban az amerikai kontinensre van kihegyezve ez a dolog, hiszen ott kezdték el ezt az egészet tesztelni, adatokat gyűjteni. Mire ebből globális szinten lesz biztosan működő rendszer, az még elég távoli jövő szerintem.
A kamionoknál valóban jó vagy jobb lehet az önvezetés mint személyautóknál, és ott is elsősorban az Amerikai kontinens lenne az elsődleges célpont, ahol hatalmas távolságokat tesznek meg kamionnal, és rohadt egyszerű útvonalon. Mivel jön a Tesla Semi, ezért nem is annyira elvetemült ötlet az önvezető kamion ötlete, de hangsúlyozom újra ez Amerikában lehet először realitás.[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
válasz julius666 #46756 üzenetére
Lehet neked életszerűtlen de a Teslanak, Ubernek... a legkevésbé sem az. No és a már müködő car sharinges cégeknál sem. Vannak egész picik és nagyobbak.
Sztem nekik kéne elmondanod, hogy ez az egész életszetlen mi van ha a vevő elnyomja a csikket az autó belsején...
Igazából nem is értem autókölcsönző cégek hogy tudtak működni..."Szerintem ez a jövő, millenial/Z-generáció nem is nagyon igényli a saját autót."
Akkor lehet nekik jó az ilyen olyan bérlés....?
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Ixion77
őstag
válasz Dare2Live #46759 üzenetére
Elméletben szerintem is óriási üzlet lesz az övezető flották üzemeltetése. Hosszútávon levált szinte minden más gépesített közlekedési módot. Gyakorlatilag viszont ugyanott bukik ahol az Uber vagy az AirBnb is; az ellenérdekeltek hosszú ideig el tudják lehetetleníteni szabályozási úton. Azalatt pedig a többi gyártó beéri a Teslát amiben szükséges ahhoz hogy életképes alternatívát nyújtsanak.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
A Zéé
addikt
válasz concret_hp #46758 üzenetére
Az infrastruktúra a nagyon más. Szélesebb utak, rácsos városstruktúra, hosszú, 10-20-30 mérföldeken át nyílegyenes utak. Azért ez egy fokkal könnyebb sztori, mint egy átlagos európai útvonal.
Just a simple Lineman...
-
fecus
őstag
Az Nvidia mennyire javasolt vételre?
Azt írják a szerver gyorsítók szépen hozták a pénzt. Sajnos a videokártyák piacán nem vagyok túl tájékozott."Szörnyek léteznek, de túl kevesen vannak ahhoz, hogy igazán veszélyesek legyenek. Sokkal veszélyesebbek az átlagemberek, a funkcionáriusok, akik készek hinni és cselekedni anélkül, hogy kérdéseket tennének fel." (fordította DeepL ) - Primo Levi
-
Szmeby
tag
Ja, éljen az önvezetés!
Az mondjuk picit zavar, hogy olyan captchákat tolnak az arcomba, hogy ismerjek fel zebrát, közlekedési lámpát, kerékpárt, de ilyen jelenségekkel nem érünk rá foglalkozni, amikor új csúcson a tesla.
-
veterán
-
julius666
addikt
válasz Dare2Live #46759 üzenetére
No és a már müködő car sharinges cégeknál sem. Vannak egész picik és nagyobbak.
Te biztosan olvastad a hozzászólásomat? Kiemeltem, hogy azok a carsharing cégek nagyon jól járnának, akiknek saját flottájuk van. Azt tartom baromságnak, hogy Géza majd vesz 20 milláért egy autót magának és majd egy marék gombért hagyja, hogy a Tesla azzal szó szerint bárkiket taxizgasson, amíg ő "nem használja" az autót. Csak mert a Tesla fanok ilyenekkel szoktak jönni, hogy majd halmokban keresi nekik az autójuk a pénzt.Ubernek
Az Uber azért nem teljesen ugyan az, ott te vagy a sofőr, egyszerűen kirakod az utast ha mondjuk rágyújt, illetve te vezeted az autót, teljesen tiszta miért ki a felelős. Az Uber lényegében hagyományos taxizás nagyságrendileg annak a jövedelmével, csak a klasszikus taxis szívások megkerülésével. Az "add kölcsön az autódat az önvezető flottánkba" az inkább car sharing jellegű dolog (az most részletkérdés, hogy az utasnak nem kell vezetnie), vélhetően jóval a jelenlegi car sharing díjak alatt. Hiszen ha elterjed a teljeskörű önvezetés, az durván csökkenti a költségeket és a konkurenciát jelentő saját flottás carsharing szolgáltatók is árat tudnak csökkenteni.[ Szerkesztve ]
-
concret_hp
addikt
ha el tudsz menni egyenesen úgy, hogy 20-20 centi van 2 oldalt, akkor úgy is, hogy 2-2... ha 10km-ként tudsz kanyarodni, akkor 10 méterenként is. ha tudsz navigálni egy bármilyen városstrukturában, akkor egy bármilyen másikban is...
[ Szerkesztve ]
vagy fullba vagy sehogy :D
-
#30786816
törölt tag
válasz concret_hp #46770 üzenetére
Ehhez kepest talan a google kocsija kapcsan olvastam, hogy egyelore csak abban a varosban hasznalhato valamennyire, ahol betanitottak, a szomszedban mar osszecsinalta magat, mert elter a varos szerkezete. Az a bajnaz ml-el, hogy nem tudod, mit fog megtanulninaz adatokbol, es mi lesz azzala modellel, ha kicsit valtozik a kornyezet.
-
Kobe
veterán
válasz concret_hp #46770 üzenetére
azért ez egy sarkos butaság, már bocs
egyrészt egy önvezető autót ne önmagában vizsgáld, hanem a teljes környezetében. Attól, hogy egy önvezető elevickél egy szűk utcában, vagy beparkol egy szűkebb helyre, a többi pármillió nem-önvezető még nem feltétlenül....
Képzelj el pl egy full selfdriving tesla 3at mondjuk bármelyik random olasz városban, vagy akár itt budapesten a 3. generációs C-kat bömösök közöttA rendszer működőképességének (akárcsak a KRESZ-é is) elég nagy része azon múlik, hogy hányan tartják be, és ezáltal mekkora lesz az üzemeltetési költség, mert hetente kasztnishoz járatni a carsharinges bérautót annyira nem jó móka....
Idehazai tapasztalatok:
1, a rendőr a carsharingeseket sokkal többször állítja meg és szondáztatja. És jogosan. Igen, kurvasokan piásan vezetik őket, nem az enyém a kocsi, szarnibele alapon
2, ugyanez a parkolási, egyéb sérülésekkel, szarnirája, ott a biztosítás
3, parkolási díjaknál szintúgy ugyanez, jogsit kapott de azt hogy nem zöld rendszámos és parkolási díjat kell fizetni, az már rocket science számára
4, többi közlekedő is lightosabban / érdekes felfogással kezeli ezeket az autókat koccanás eseténés akkor ezek csak a külsőségek, külső sérülések, az hogy milyen emberek ülnek bele és mit és mennyiért kell takarítani, takaríttatni utánuk, azt hagyjuk....
Jelenleg az összes ilyen cég vagy 0-ra fut, vagy szotyipénzt keres ezek miatt, ha sikerül egyáltalán pluszba maradnia. És ezek az olcsóbb, "fapados" modellek.
Képzelj el mondjuk 5 tucat teslat, amit ilyen közegbe rádobsz a helyi környezetre, hetente 4x kellene bécsbe vinni szervizelni, 4-5x nagyobb szervizköltségre.....2 hét alatt meghalna az egész céga technika már ott tart, hogy lehetne ilyet csinálni, az emberiség még nem igazán ért meg rá
Amcsiban azért könnyebb, az infrastruktúrán túl, mert egyrészt a kocsibérlésnél is legombolnak már rögtön az elején annyit, hogy kb bármilyen kárt fedezzen, másrészt jobban be vannak szarva és jobban figyelnek - az egészségbizti rendszer miatt az okozott személyi sérüléseket is az ő biztosítása téríti, combos önrésszel, így az is az ő zsebére megy
európában azért mások a szokások és pénzügyi konstrukciók is ehhez képest. Nem lenne rentabilis
[ Szerkesztve ]
-
concret_hp
addikt
a carsharing meg a transport as a service az azért picit más. ha magától megy az autó, akkor ugye nem változik a vezetési stílus, az meg hogy körülötted fullon van parasztokkal, vagy mindenki szabályosan közlekedik, az érzékelőknek nagyjából pont mindegy. tesla sentry módhoz képest meddig tart a belteret csekkolni, hogy épp összehányják-e?
vagy fullba vagy sehogy :D
-
lordjancso
senior tag
Nézelődtem az osztalékfizető ETF-ek között és úgy látom, ez elég jó vételnek tűnik.
[Invesco S&P 500 High Dividend Low Volatility UCITS ETF]5.2%-os induló osztalékhozam és szépen emelkedik évről évre. Valamint itt van potenciális árfolyam emelkedés is, ha a COVID előtti időket nézzük.
Mit gondoltok erről? Melyik osztalékfizető ETF-ek ajánlottak?
Rip and cut and mutilate the innocent, his friends, and again and again and on and on.
-
A Zéé
addikt
válasz concret_hp #46770 üzenetére
itt a kérdés tényleg az, hogy valójában el tud-e menni úgy, hogy 20-20 cm van, vagy azt mondja, hogy "húúúvazz, itt lehet, hogy nincs elég hely", és megáll. Ez az, amit nem nagyon tudunk. És azért az óceán ezen oldalán elég sokszor szűk tud lenni a hely a városokban, országutakon. USA-ban nem voltam sokat, de ott még (pár kivételt leszámítva) a manhattani utcák is szellősebbnek érződtek, mint itthon a pesti főbb utak többsége.
Navigáció meg azért tud bajos lenni, mert van azért jópár olyan kereszteződés nálunk, ami eléggé hegyes szögben áll, vagy nem csak 4 út torkollik be egy helyre. Gondolj csak bele, hogy ilyen helyeken a polgári navigációs szoftverek is sokszor hosszú méterekig nem tudják eldönteni, hogy te hova is kanyarodtál be. Ez is összetettebb dolog azért annál, mint hogy szinte az összes csomópontból csak 90°-ban, 180°-ban vagy 270°-ban lehet tovább haladni.
Én ezek miatt gondolom, hogy a tényleges önvezetés az ilyenek miatt nem az EU-ban fog elterjedni a következő pár évtizedben.Just a simple Lineman...
-
PredatorZoli
Topikgazda
válasz lordjancso #46775 üzenetére
Nem vagyok tőle hasraesve. Össz vissz 50 féle papírt tartalmaz, ezért cserébe elkér 0,3%-ot évente. Egy ilyen portfoliot egyedileg is összelehet állítani már magyar szolgáltatónál is költséghatékonyan 25M felett, ha hosszú távra tartod akkor már 15M felett is.
Kérdés mi értelme olyan ETF-nek ami 50 féle papírt tartalmaz? Eleve a lényeg hiányzik belőle mint ETF, vagyis egy jobb diverzifikáció. Ez nem csak földrajzilag hiányzik ezen esetben...
Ráadásul marha kicsi is az ominózus ETF.
Tök egyszerű a megoldás. Veszel nem osztalékfizetőből egy jobb félét, és minden évben eladsz belőle annyi százalékot amennyi osztalékot te szeretnél. Dettó ugyanott leszel. -
kovisoft
őstag
válasz lordjancso #46775 üzenetére
Múltkor még ezt írtad az osztalékfizető ETF-ekre: "pont az egyenként kezelgetés lenne a lényeg".
-
lordjancso
senior tag
válasz kovisoft #46778 üzenetére
Igen, emlékszem rá, de mi a baj azzal, hogy megkérdeztem?
Írtam én olyat, hogy ezt vagy akármilyen másik osztalékfizető ETF-et szeretnék venni? Mindenki csak arról kérdezhet, amit ő jónak talál és azt venni is akar?Rip and cut and mutilate the innocent, his friends, and again and again and on and on.
-
Lex Icon
senior tag
-
kovisoft
őstag
válasz lordjancso #46779 üzenetére
Felőlem nyugodtan megkérdezheted minden másról is, amit nem akarsz venni, hogy mi az ajánlott.
-
#30786816
törölt tag
válasz concret_hp #46773 üzenetére
No shit Sherlock, ügyesen összefoglaltad, amit írtam...
-
Sub-S
senior tag
válasz PredatorZoli #46717 üzenetére
No így 2100 fölött mehet újra a short.
-
Stanlee
őstag
idezek: "What goes up – must come down. Will Tesla prices crash soon? Maybe – it is hard to say."
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
Azert ne vidd tulzasba a profit termelest
Tegnap este neztem, hogy valami irto kinai hangzasu ceg bejelentette, hogy 2 autoval IPO-zik az amerikai tozsden. A lenyeg, hogy a Teslahoz kepest egesz jol nezett ki (szerintem), de aztan ha belegondol az ember, a Teslanak igazabol nem is biztos, hogy a kinezet, az akksija, hatotavja ami fontos, vagy amivel egy kinaival szemben felveszi a versenyt, hanem az, hogy mit tud mar vagy fog tudni az onvezetes teruleten.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
válasz Ixion77 #46792 üzenetére
FOMO
Nemetorszag 2020-as uzembehelyzes juliussal bezarolag 61000 db elektormos auto. Tesla 5306 db (4521 Model 3). VW 15279 (e-golf 9953).
Nezzunk olyat, ami hasonlo arazasu, mint az igazan profitot termelo S es X (785 db osszesen). E-tron 3889 vagy a Porsche Taycan (1426). Tudom, az e-tron gagyi, a Taycan meg xar. Nem ertem en a tozsdet...
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Stanlee
őstag
válasz #30786816 #46798 üzenetére
65000 euros netto alapmodell ar felett nem jar tamogatas, a Tesla 3-ra igen. A tamogatas meg mindig el es nem rasszista, hogy csak nemet auto kapja, jar a francia meg del-koreai modellekre is.
EU-ban juniussal bezarolag a top10 elektromos autok kozul (163 ezer db) 36500-al a Zoe van elso helyen, a masodik a Model 3 33000 db-al, a 3. a golf 17600 db-al. Ugyanebben az idoszakban a Top10 modellbol 31000 db-ot helyeztek forgalomba a nemeteknel. Nagyjabol minden 5. forgalomba helyezett elektromos autot a nemetek veszik, ezert szerintem erdemes legalabb a 2020-as evre veluk szamolni. Oktoberben elkezdi a VW az ID.3-at kiszallitani, 30000 db 1st edition-bol mar egy honapja eladtak tobb, mint a felet a nemet piacon.
Ertem en, hogy a Teslanak nem Europa, azon belul se Nemetorszag a fo piaca. De nem is ezzel van a baj, hanem a piaci kapitalizaciojaval, ami nem a tenyleges erteket mutatja a cegnek. Rengetegen biznak abban, hogy majd jo sok autot fog eladni, meg ilyen-olyan szolgaltatasokat. A szamok nem ezt mutatjak EU-ban.
Az hogy az USA-ban most mi van, az egy dolog, hetente jonnek a kinai gyartok a hirekkel, hogy be akarnak lepni a piacra. Az USA-ban sem engedheti meg mindenki maganak a Teslat, hiaba lesz majd szuper az onvezeto kpessege egyszer. Ott is vannak kissebb penztarcaval elo emberek, ok majd mast vesznek a Tesla helyett - szerintem.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
#30786816
törölt tag
válasz Stanlee #46799 üzenetére
Kette kell venni. Van aki azert fektet bele, mert meg akarja lovagolni a hypeot, nekik mar a profit annyit jelent, hogy par evig meg nem mennek csodbe, es lehet tovabb lovagolni. A masik reszenek meg az a Tesla-reszveny, ami 10 eve a Prius volt: zold statuszszimbolum. Ok nem nezegetnek eladasi adatokat, jo reszuk egyenesen annak orulne, ha kevesebb auto lenne az utakon.
Szerintem a tesla mostanra jobban hasonlit az aranyra, mint egy reszvenyre, olyan ertelemben, hogy nem a belso erteket veszed, hanem azt, hogy hanyan hisznek benne, hogy szamukra valamilyen erteket kepvisel. Jelentse ez akar azt, hogy biznak egy massziv novekedesben, akar azt, hogy jobban alszanak tole.En reszemrol ugyan azt teszem vele, mint az arannyal, bitcoinnal: elkerulom messzire.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Eladó gamer PC (i5-11400F/16GB DDR4/500GB SSD+1TB HDD/RTX 2060 6GB)
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i7-7G I 16GB I 256GB SSD I 12,5" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár HP Spectre Pro X360 G2 - i5-6G I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I Cam I W10 I Garancia!
- DELL OPTIPLEX 3020 - i5/8GB/256GB/GT710