-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
#214
tag
Közben nálam a G6 GTD keresés közben beesett egy ilyen, teljesen ellentétes hirdetés, és el is gondolkodtam rajta [link]. Ti mit láttok így hirdetés alapján bele?
Felszereltségre tetszik, az 1.6-tal szerintem meg tudnék barátkozni, a fogyasztása segítene is benne, és bár DQ200, ennyi kilométerrel úgy gondolom nem kell még tőle félni. Illetve a dologhoz hozzátartozik, hogy fb marketplace-en 200 ezerrel olcsóbban van már hirdetve az autó, ugyanakkor 13 hete fent van, valamiért nem megy el. Kérdés, hogy egy 5 éves dízelbe milyen felhasználás mellett került csak ennyi km, illetve SZÜF szerint 2019-ben károsult volt egy balesetben, ez a valóságban mekkora sérülés volt.
Nyilván látni, próbálni kell, de hátha ti észrevesztek itt mást is, amit én nem.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #217252 üzenetére
Mert a vevők többnyire üveggel együtt nyitották a hátsó ajtót, ezért a kövi generációból már kimaradt. És még spórolt is vele a gyártó a dupla nyitás elhagyásával.
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz Vismajor01 #217247 üzenetére
Anno a V60-at már próbálta macilaci78, belső méretre kicsinek találta.
-
nagyúr
Amugy Maci, CR-V-t néztél már? Volt egy ismerősöm aki hasonló testalkattal bírt mint Te és ők imádták a csaladdal a cr-v-t. 2007-2010 körüli dízel nagyon megbízható motor és a mérettel se lesz gondod. Csomi is jó.
-
őstag
ha fizetsz Carvertical-nak, akkor az saccol összeget is a javításra
illetve nyilván körbe kellene mérni oszlopokat, motorteret, pótkerék üregét stb, hogy lehessen nyilatkozni a sérülés valószínű mértékéről
lámpákban, üvegekben gyártási dátumot nézni, gyári matricák után kutatni motortérben (zárhídon) meg hátul a csomagtartóban a szőnyeg alatt - ezek lehetnek indikátorok arra, hogy a karcolásnál jobban volt törve, mert azt nem mindenki szokta vissza ragasztgatni (sokszor azts e tudják mit, meg hova kell)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Qru
MODERÁTOR
Akkor sima ügy. Diaggal rá kell nézni (akksira is, mert ki tudja nyírni a dsg-t idő előtt)* ha rendben akkor ennyit időt bőven kiszolgál.
*:
DSG-váltós autókban különösen fontos az akkumulátor cseréje. Nem akkor, amikor a kocsi nem indul, hanem amikor a kötelező karbantartáshoz tartozó akkuvizsgálat szerint csereérett. Ha a gyengülő akkumulátorban ingadozni kezd a feszültség, a DSG kuplungtárcsái elkezdhetnek csúszni és idővel elég a súrlódó betétjük
És ez nyilván egy száraz kuplungos esetében sokkal hamarabb bekövetkezik mint az olajban fürdőnél.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tboy93 #217263 üzenetére
Frankó kis cikk, ez a Skodáról szól de a technika ugyanaz a Golf-ban is.
A DSG-sebességváltókban, elsősorban az 1,6 TDI és az 1,4 TSI száraz kuplungos erőátvitelében, szükség lehet a mechatronikaegység cseréjére. Ezekre a nagyjavításokra mindig adunk ártámogatást, de így is 450 000 forinttal kell számolni. A két kuplung cseréje hasonló nagyságrend. Érdemes a váltó használatára és diagnosztizálására ügyelni, mert a teljes DSG-sebességváltó cseréje mintegy kétmillió forintos tétel a márkaszervizekben
.Ezért kell időben kiszállni belőle. Vagy eleve meg sem venni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Amúgy a száraz DSG sem teljesen száraz, mert csak a kuplungok szárazak a mechatronikában itt is olaj van, amit illő lenne cserélni. De van még egy jó cikk a DSG-ről, azt is érdemes átolvasni vétel előtt: Így hal meg a Volkswagen-féle DSG-váltó.
#nincsbennetarcsi
-
-
#214
tag
válasz f4lcon #217261 üzenetére
Carvertiacalban bevallom nem hiszek, a saccolt összegében meg végképp nem. Alapos átvizsgálás, körbemérés alap egy ilyen autónál, a matricák jó ötletek, megfogadom, köszönöm.
Őszintén szólva, manapság, amikor már mindenki zsebében kamerás okostelefon lapul, nem bánnám, ha az eladó, főleg, mivel magánszemély mutatna pár képet a sérült állapotról. Fordítva én így járnék el (így is fogok másik autónál). Ha nincs mit tagadni, akkor szerintem ez nem okozhat gondot. -
#214
tag
Diag mindenképpen lenne, akksi jó tipp, ezt is köszönöm.
A DSG-s cikkek megvannak, hasznosak. Azonban annyival lehet árnyalnám a képet, hogy azért mindkettő 2018-as. Technikailag kétségtelenül megállják a helyüket, viszont az árakra kíváncsi lennék napjainkban. Euró ár növekedés, infláció, gazdasági helyzet nyilván nem a jó irányt sugallja, de 5 év alatt úgy gondolom a szakik száma nőtt, kezd kialakulni tapasztalat, hozzáértés, valamint a bontott, utángyártott alkatrészből is több van a piacon.
-
footy
addikt
Szerintem erre ne szamits, mert:
1. nagyon sok szaki lelepett az orszagbol
2. a hozzaertes+tapasztalat nem lesz par ev alatt
3. a DSG-be mibol raksz botottat? kuplungbol, mechatronikabol? en egyiket sem raknam
4. ha bele is rakja a bontottat az draga lesz, mert a valtot lekapni nem egy olajcsere, ergo maga a munkaorak szama teszi ki a szamla nagy reszet -
TrollBalint
addikt
Elolvastam a cikket, tényleg hasznos, de néhány kérdésre én nem kaptam választ, mint laikus:
1. mikor időszerű, vagy mikor lenne időszerű az akksi cseréje?
2. A cikk végén a véleményeknél azt írja, hogy kettőstömegű van a DSG-s benzinesekben is, holott itt fórumon mindenki azt írta, hogy az automatában nincsen kettőstömegű. Most akkor?
Mondjuk az sem világos, hogy az első mondat, miszerint egyáltalán nem olcsó az Octavia III mire vonatkozik, merthogy mindenhol (itt a fórumon is) azt írják / írták, hogy a Skoda olcsó.Komolyan mondom, minél többet olvasok, annál kevesebbet tudok...
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
tibbike01
őstag
válasz TrollBalint #217275 üzenetére
Nekem az dasweltauto egyik fő értékesítője azt mondta, hogy akik az internet világában élnek és úgy mondják a tutit, hogy igazából nem erős felhasználói az adott autónak. Annak az igazsága egyenlő a 0-val.
-
TrollBalint
addikt
válasz tibbike01 #217276 üzenetére
Az oké, hogy a neten fent van minden, csak győzze az ember kiválogatni, csak pont ez a gond, hogy az egyszeri paraszt, mint mondjuk én, aki nem ért az autókhoz, de szeretné, ha sokáig tudná használni, honnan fogja tudni, melyik a helyes, és melyik a helytelen?
Apropó, találtál fekete rendszámtábla keretet? Múltkor láttam valahol és eszembe jutottál, csak mire odajutottam, hogy megírhattam volna, addigra elfelejtettem
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
footy
addikt
válasz TrollBalint #217275 üzenetére
1. Amikor az aksitesztelo szerint csereerett. (En ezert irtam regebben hogy tobb konstrukcios hibaja van a valtonak, mert ha nem jutott bele egy normalisabb 10forintos elektronika hogy elkerulje a problemakat az azert nem a hosszutavu gondtalan egyuttletet vetiti elore)
2. Leegyszerusitve: A DSG 2db robotizalt kezi valto, annak minden nyugjevel, mint kuplung es kettomegu lendkerek (ehhez jon meg a mechatronika egyseg). Ezert szoktak ra mondani hogy nem "igazi" automata.Az Octavia a VW csoporton belul az olcso marka es ezt leginkabb a belter muanyagain es a hangszigetelesen erezni.
#217276tibbike01
Mondjuk en az erkesitoket nem epp ugy ismerem hogy a technikai reszt annyira vagnak
Talakoztam mar olyannal aki azt sem tudta mi az a kettostomegu lendkerek...[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz TrollBalint #217275 üzenetére
Van benne DMF, a duplakuplungos váltók felépítésben közelebb állnak egy kézihez.
A hagyományos, hidrodinamikus automatákban nincs.
-
macilaci78
nagyúr
Megnéztem a Ceed-et és ha már ott voltam, akkor Superb szedánt, Mondeo kombit, Megane kombit.
Ceed: passzos, de vállalható kompromusszum a mérete. Magam mögött végülis elférek, de a Passattól kisebb. Övet be tudtam csatolni kényelmesen, kormányt, kezelőszerveket, középkonzolt kényelmesen elérem. Mankókerék van. A szélvédő laposabb, az A-oszlop talán vaskosabb is a Passatból, kérdés, hogy feleségem hogy lát ki belőle.
A térdeim jobb és bal oldalt is találnak kemény műanyagot, a jobb oldali zavaró is lenne hosszú úton, de van tempomat.
Ez a konkrét példány bal hátul sérült, a hátsó ajtó okés, de a sárvédőelem fújva van, 200-220 mikron közti festékvastagság. A bal hátsó ajtóval össze lett ködölve. A csomiajtó érintetlen, a pótkerék üregében semminek sincs nyoma. A bal hátsó ajtót kinyitva a falcban van 3-4 kavicsfelverődésre emlékeztető nyom kb a zárpatkó magasságában, de más nem látszik. Ez alapján akár arra is gondolhatnánk, hogy valamivel leverték, ahogy a hátsó ülésre pakoltak. A szélvédő fölött a tető szélén egyetlen picike kavicsfelverődés, a motorháztető élén talán 3, amúgy hibátlan. Cégnél volt, pályáztak vele, Lurdy-nál szervizelték, papíron vezetett szervizkönyv a kesztyűtartóban, a kocsi pillanatnyilag a kereskedés nevén van (második tulaj).
Amúgy a kocsi szépen ki van glancolva. Műszaki 2023.09.27.-ig, elvileg jövő héten lehetne már vinni megint. Ennek az árát belealkudtam, ha emellett döntünk.Mondeo: a könyöklőhöz hozzáér a csípőm, köztük lent a függőlegesen elérhető övcsat. Minden egyes alkalommal ez nehézkes. Ugrott.
Olasz import, tavaly hozták be, körbe ajtók, sárvédők fényezve.Megane: ugyanaz a gond, mint a Mondeoval, csak még szűkebb. Ebből egy percen belül kiszálltam.
Superb: a Mondeonál és a Megane-nál tapasztalt helyzet itt is megvan a könyöklőnél, de a könyöklő talpa hátrább már véget ér és csak a teteje húzható előre. Akkora hodály, hogy az ülést bőven nem kell hátra tolnom, így az övcsatot már nem csak felülről, hanem a kézifék felől elölről is elérem. Ez már egy jó kompromisszum.
Magam mögött a szedánban úgy kevés a fejtér, ha a derekam is hozzáér a háttámlához. Persze ilyenkor van vagy 10-15 centi még a térdem és a háttámla között. Tehát le lehet csúszni az ülésben, de akkor meg semmi sem támasztja a derekam. A kombira kíváncsi vagyok.
Ez a konkrét példány repedt, kavicsnyomos szélvédővel van megáldva, pénzérményi rozsdafoltok a kavicsfelverődések helyén a tetőn, nem csak az élén, hanem vagy 40 centivel hátrébb is. Ha Superb lesz, biztosan nem ez. Az egyik értékesítő saját kocsija, ő árulja a céges erőforrásokat felhasználva. Épp lemosták, mikor besétáltam a telekre.
Az értékesítő hölgynek megmutattam a spéci csomagtérajtót, hát az üveges rész körül tele barna, száraz volt juharmaggal, elvileg csak fél éve használja a jelenlegi tulaj.Superb vs Ceed: a Superb hiába van felsőbb polcon, az állapota, a minőségérzet a csupán 30%-kal nagyobb futás miatt nem érződik. Meglep, de a Ceed ezen példánya jobban tetszik, mint a Superb ezen példánya. Holnap reggel, ha még meglesz, tesztvezetünk, hogy az asszony is lássa a Ceed-et.
CR-V-ben ültem korábban, nem fogott meg, meg az is cél, hogy a magyar átlagéletkortól fiatalabb legyen.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #217275 üzenetére
1: Benne van a cikkben:
fontos az akkumulátor cseréje. Nem akkor, amikor a kocsi nem indul, hanem amikor a kötelező karbantartáshoz tartozó akkuvizsgálat szerint csereérett.
Tehát meg kell nézni VCDS-el vagy egy terhelővillával, hogy milyen kondiban van az akksi.2: Most lehet egy világ omlik össze benned de a DSG (hagyományos értelembe véve) nem automata váltó, hanem egy/kettő robotizált kézi váltó. Úgy született, hogy kvázi két kézi váltót egybe építettek és helyetted egy automatika kuplungol és vált. Emiatt van benne DMF (kettőstömegű lendkerék). Érdemes vigyázni rá, kerülni a tartósan alacsony fordulatos használatot mert az rövidíti a DMF élettartamát.
Az olcsóság relatív, egy Audihoz képest olcsó, egy francia autóhoz képest pl drága ha bekerárat nézzük vagy az alkatrész árakat. Meg persze purttyább (hangszigetelés, felhasznált beltéri anyagok minősége).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
macilaci78
nagyúr
válasz macilaci78 #217280 üzenetére
Közben felhívtam a szervizt is, a Kia tulajdonos cég flottáját hordják oda, vannak régebbi és újabb Ceed is a flottában.
Ez a konkrét darab lelkiismeretesen volt odahordva a kötelezőkkel, meg ha volt is valami. Hátsó futóművet is felújították nemrég, friss olaj, használható vezérlés, új izzók vannak benne. Az izzó dobozát amúgy a csomagtér egyik rekeszében láttam is.Feleségem is úton van tesztvezetni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
TrollBalint
addikt
válasz footy #217278 üzenetére
De az még mindig nincsen meg, hogy ez az aksitesztelő egy külön gép, amivel a szerelő (vagy kár én is) tudom nézni, vagy a kocsi öndiagnosztikája, amit lefuttat induláskor?
tboldi: köszi, így már teljes a kép. Legalábbis amíg nem olvasok valami ezzel ellentéteset
Qru: Ok, így már világos, hogy rá kell nézni egy külső eszközzel, ez nem volt nekem meg. Hát az alacsony fordulatszámmal hadilábon állok... rendszeresen 1400-1500 körül van (lehet picit kevesebb is, legközelebb megnézem jobban), mikor városba megyek, ami szerencsére ritka azért.
Sport módban meg visszarakja 3-asba, akkor meg az zavar De igen, nekem se jó semmi[ Szerkesztve ]
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
vzsryl
nagyúr
válasz macilaci78 #217233 üzenetére
193cm/150kg-os haverom kipróbálta elől-hátul saját magára állított üléssel. Simán befért.
Nekem elől a lábtér szélességgel volt bajom, nem tudtam terpeszkedni úgy, ahogy szoktam. Túl széles a középkonzol.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
nagyúr
válasz macilaci78 #217280 üzenetére
Na, azt azért nem gondoltam hogy kényelmesebb lesz neked egy ceed mint a mondeo / superb.
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz tboldi #217288 üzenetére
Nekem a Q7 sem adta azt a hodály érzést. Ugyanúgy keresni kellett a rést az övcsatnál. Persze a Q7-ben legalább volt rés.
A Mondeonál azért megkérdeztem, hogy van-e olyan felszereltség, amiben nincs könyöklő. Egy középkonzol-cserét még lehet, megért volna. A Passatban nem volt könyöklő.
Anno még Szegeden haverokkal eljártunk asztaliteniszezni, 4-en. Voltam én, magas, túlsúlyos. Volt egy másik srác az én súlyomban, de egy fél fejjel alacsonyabb. Egy harmadik srác az én magasságommal, de kb 90 kiló körüli vékony alkat. És a lakótársam, ő is bőven mázsa felett, de csak 170 cm.
A cingárt kezdtük el froclizni, hogy hát a férfi mázsa felett kezdődik, stb.
Majd átváltottunk a legalacsonyabbra, hogy ő a mi kanárink, ha elöntené a lábszag a termet...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
vzsryl
nagyúr
válasz macilaci78 #217286 üzenetére
Én kulcstartó lennék melletted, de nekem nagy autóra van szükségem, hogy kényelmesen elférjek.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
őstag
válasz macilaci78 #217282 üzenetére
Kiáknál fontos, hogy az előírt 15 ezer* ELŐTT legyen szervizelve, az importőr már 100km késést is garivesztéssel honorál, hiába a 7 év
(*vagy éppen amennyi elő van írva)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
grizlisandor
addikt
válasz macilaci78 #217280 üzenetére
Seat Altea, ha kell csomagtartó XL esetleg?
1.4 TSI 122/125 ló vagy ha talált még 1.9 BXE PDTDI motorral még DPF nélkül. -
nagyúr
válasz vzsryl #217290 üzenetére
kulcstartó
Én is kulcstartó vagyok, de S-Max alá nem nagyon tudok már menni, ha a családomat is beleszámítom a vásárlásba.
Ha csak 2 személyes kéne, akkor Miata.A kényelem is egy elég relatíve cucc'. Teljesen egyedi, alkattól csontozattól végtagoktól is függ.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
macilaci78
nagyúr
-
nagyúr
válasz macilaci78 #217296 üzenetére
Érvényes. Enyém is céges.
-
vzsryl
nagyúr
válasz cappa72 #217293 üzenetére
A Superb-bel egyidejűleg volt Almera N15-ösöm és G Astra-m, mindkettőbe nekifutásból be tudtam volna ugrani, annyival szellősebbek voltak. Cserébe nem voltak olyan biztonságosak. Nem vagyok duci, de a mai bunkerautókba nem férek el rendesen váll, delta, comb és térdmagasságban. Illetve nem tudok terpeszkedni, de anélkül meg nem érdemes utazni…
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
őstag
válasz rbalint88 #217294 üzenetére
régen a Kia-nál is volt, pár éve viszont kifejezetten felhívják a figyelmet rá, hogy nem szabad késni
még anno feleségemnek néztünk piros autókat mielőtt meglett a CX5, akkor volt egy piros T-GDI Sportage, mindkettőnknek tetszett, márkaszerviz árulta 3 éves használtként, gondoltam még van 4 év gari. kérdezem az értékesítőt, de csak úgy a biztonság kedvéért, hogy akkor erre ugy emég 4 év gyri garancia van? ja nem, az nincs, szorri, mert ugyan van pecsételve a könyv, de az elsővel megcsúsztak (15 helyett 17,500) és onnantól motorra és csatlakozó elemekre nincs garancia. mondom akkor mire van? hát, igazából futóműre, szoftverre, beltér elemeire, átrozsdásodásra meg ilyesmire, de motor-váltó nem, fék/gumi/akku az kopó-fogyó szóval arra sem*. aaha. ott is hagytuk a phaszba.
(* igen tudom, kopóra sehol nincs garancia)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Vismajor01
addikt
válasz vzsryl #217298 üzenetére
Volvoban tökéletesen elfertem, kormany+ules+könyöklő minden fasza.
Lexus 3x akkora autó, sehogy se tudom úgy beállítani az ülést hogy a fejem elerje a fejtamlat, a könyöklő külön álló a két ülésre és at anyose jobban kézre all mint az enyém ami már magában szomorú, de még az ove se igazi.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
Új hozzászólás Aktív témák
- Amazon Fire TV stick/box
- Milyen okostelefont vegyek?
- Gmail
- Szolnok és környéke adok-veszek-beszélgetek
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen asztali médialejátszót?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- iPhone topik
- Futás, futópályák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen