-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz vzsryl #218697 üzenetére
Nagyon sokáig féltem a dízeltől, mert [link] (nem saját vélemény), és a hangjától eltekintve vállalható volt.
Akkoriban talán (már 15 éve ?!444!) nem is igazán találtunk benzines nagy egyterűt. Aztán megszoktam.
Ez az iparág is tele van kompromisszummal. Mint a telefonos... Egyikben ez jó, a másikban az vacak.S-max találati lista (hahu alert!), benzines.
Mazda 5 nem lenne jó, ott a középső sor középső ülése mankóülés.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
vzsryl
nagyúr
válasz molnarpeter #218698 üzenetére
Huh, ez nagyon adná, de kicsit húzós sajnos, meg szerintem 10L alatt nem eszik még országúton se (az én stílusommal 15 alatt sem ), és éves 20-25k km futásnál ez már necces.
focvis: Ennyi ráfizetéssel inkább S-Max 2.5T. Amúgy tudomásom szerint ezek nem minden autóval kompatibilisek, a gyártó speciálisan gyártja le.
De ahogy írtam is, a Laguna 3 belül elég széles, és elfér benne 3 db keskenyebb gyerekülés. Erről van szó: [link]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz molnarpeter #218703 üzenetére
Nem szeretlek. Mindhárom mondatoddal megsértettél.
Ennyire gáz 3 gyerekkel egy nagy kombi? Megkérdezem a másod szomszédomat (4, 7 és 9 éves lurkóik vannak), hogy ők hogyan férnek el a H Astra kombiban. Az lábtérben majdnem hozza a lagesz szintjét, de jóval keskenyebb.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Vismajor01
addikt
válasz vzsryl #218697 üzenetére
Ezt a kört már rengetegen körbejárták előtted, sedannal, coupeval, suvval, mindennel, és semmi semmikor nem volt jó, csak az egyterű. A többi egyszerűen nem elég széles középen. Neked Prius+ lenne a tökéletes választás, nem túl nagy, csak benzines van belőle, belefér a három gyerekülés, de gondolom az ára amivel problémák vannak
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
JoAzUgyse
újonc
Üdvözlet.
Tanácsot-ajánlást kérnék használt autó vásárlásra.
A keret maximum 7,5 millió.
Éves kb 3 000 km lakókocsi vontatás.
Ez felett viszonylag kis éves futás, mert a munkába járást napi 2*18 km, ha kell meg tudom oldani a másik kocsival.
Kocsi önsúly minimum 1350 kg, az összsúly maximum 2150 kg.
Elsősorban valami kombit gondoltam nem szükséges a négy kerék hajtás (ha össz kerék hajtás lesz akkor szinte biztos, hogy egy Duster lenne).
A futott km ne legyen 100 000 km felett és lehetőség szerint hat évnél fiatalabb legyen. -
Vismajor01
addikt
válasz JoAzUgyse #218709 üzenetére
Jótanács: Az ilyeneket h ne legyen 100km felett meg hat évnél pont legyen fiatalabb engedd el, magaddal szúrsz ki. Inkább olyat keress, hogy "legyen minél fiatalabb" vagy "jól karbantartott". Ne szalassz el egy jó vételt mert 115e km van benne
Az pedig hogy érted, hogy az összsúly maximum, hát attól függ hányan ülnek benne meg mennyi betonzsák van hátul
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
zgospel
őstag
válasz rbalint88 #218711 üzenetére
"hagyomanyos olajkavarosat"
Nekem is ez jutott eszembe, bár a 6 évnél fiatalabb kitétel miatt eléggé lecsökkentek a lehetőségek.
Ha lehet idősebb is, akkor Volvo D5 a Geartronic váltóval, vagy Peugeot 508 is akár (2.0 vagy 2.2 dízel), szintén az Aisin féle hagyományos automatával. Ezek elég erősek is a vontatáshoz. A váltó olajcserére kéne figyelni.[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
nandow
aktív tag
válasz Vismajor01 #218708 üzenetére
Ehhez képest ismerősömnél a J Astra kombiban bent van hátul a 3 gyerekülés. De lehet keskenyebb fajta a gyerekülés, nem tudom.
-
Sztenly
tag
Sziasztok,
Van egy astra F (1999 novemberi) classic start felszereltség ha jól tudom és EURO2-es motor a birtokomban már jópár éve.
Mennyire valószinű, hogy ezeket a motorokat kitiltanák avagy korlátoznák a következő időszakban? -
saen
veterán
válasz Sztenly #218714 üzenetére
Smogriadó esetén lehet hoznak majd ilyesmi intézkedéseket átmenetileg, de nem gondolnám, hogy normál üzemben szimplán betiltanák. Külföldön is a jelenlegi tiltások csak nagyon kis területeken élnek, nem általánosak, legalábbis amikről hallottam eddig.
Sokkal inkább az valószínű, hogy megdrágítják a fenntartást (pl biztosítás), hogy le akard majd cserélni. A korlátozások jellemzően az új autó eladásokra vonatkoznak, a régiek meg majd idővel kikopnak.
-
Greentea
senior tag
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Greentea #218718 üzenetére
Cserébe a dízel-hibridek tiltva lettek. Az kb nem fáj senkinek olyan kevés van belőle, cserébe jól hangzó (ál)zöld megnyilvánulás.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Sztenly
tag
Nagyon Szépen köszi a választ mindenkinek!
Legfőképp azért érdeklődtem, mert lesz nemsoká kis poronty és az asszony csesztet h kéne légkondi meg mindenféle földi jó az autót illetően. Namost tudom h manapság az újszülött nem bújik ki amig nem egy SUV várja a parkolóban de
Az a nagy helyzet h autóra lehet sokat és mégtöbbet költeni és mivel kispolgár Karcsi vagyok aki a kiszámoló alapján próbálja valahogy vinni a piciny családi életét ezért nehéz eljátszani a gondolattal h habár a 2,5-3M -os autó megengedhető lenne jövő év elején (3-6havi net fizetésem alatt van ez az összeg valamint a vagyon 10%-át nem éri el) de minek költsek rá ennyit amikor a mostani havi 25-30k-ból simán üzemben tartható + tankolás. (Ezt még úgyis h most volt kb motorfelújitása a kocsinak. ~4-500k egyszeri nagytétel)
Az a helyzet h igazából a szerelők munkadija ami driveolja ma már az autótartást szerintem. Most átlag autók és átlag felhasználókra értve.
Ti mit tanácsoltok egy lakótelepre kell a szebb meg nagyobb kocsi amit meghúzhat a random helyi gyépés avagy mi a helyzet most szerelói fronton? Sajnos nincs ismerős cimbi Józsi a fiókba aki okosba megoldja hanem csak a google és egyéb random ajánlások.
Most cseréltem fékbetétet elől és a hátsó dobfékre ránézett /tisztitotta (cserélni nem kellett semmit) és ez volt 65k alkatrésszel amiből elvileg 15-15k volt a tengelyenkénti szerelés...[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz Sztenly #218720 üzenetére
Azert biztonsag es komfort tekinteteben szerintem lehetne elorebb lepni. Nem azt mondom, hogy egy tankot keress, de egy F Astraban egy jobbkezesben meg nem kapott elsobbseg is vegzodhet nagyon csunyan, mig egy ujabb kocsibol kis ijedtseg utan kiszalltok. Egy H vagy J Astra valami egyszeru szivo benzinessel egy racionalis, de nem tulzo upgrade lehetne, a fenntartasi koltsegeid pedig kb. az elmaradt hozamoddal es nemi plusz amortizacioval emelkednenek.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Sztenly #218720 üzenetére
Ilyen egyszerű és olcsón javítható nem lesz többet gyakorlatilag A biztonsági faktor nehezen számszerűsíthető, de mondjuk városban több is a veszély. 1-2m között kapsz már olyat, ami vállalható költségen sokkal jobb biztonságot ad. Összességében ha mostanában volt a motor javítás, 1-2 évet használni lehetne hogy legyen megtérülés a költségen, és mellette óvatosan lehetne nézelődni, utánajárni, milyen típus tetszik, és milyen motorral érdemes venni például. Maga a vásárlás is lehet több hónap, mire felbukkan elvárásoknak megfelelő példány. Egyébként nekem olyan típusok jutnak eszembe, amikből nagy darabszám készült, és gyártották párhuzamosan már a következő generáció mellett - Astra G Classic, vagy Octavia mk1 Tour. Így fiatalabb évjáratból kapsz régebbi technikát, ami összességében hatékonyan tudja alacsonyan tartani a költségeket
-
nagyúr
válasz Sztenly #218720 üzenetére
F Astra Classic Start tulajként látom, hogy manapság sajnos a biztonság erőteljes kérdés.
Mi úgy döntöttünk, hogy marad (lassan 4 jogsi lesz a családban), de csak helybeni mászkálásra (szomszéd falu, bevásárlás, munkába járás), kicsit hosszabb távra, gyerekszállításra már másik van. Most a 0 helyett 6 légzsák van, és klíma. Más csecsebecse nem kellett anyókának (sem tempomat, sem digitális műszerfal, sem GPS, sem fedélzeti számítógép, tényleg semmi ilyesmi).Gyerek mellé már kell a biztonság, és nem csak az ő kedvéért, hanem hogy apa és anya is épségben fel tudja nevelni.
Az biztos, hogy amit #218723molnarpeter mondott, az biztos: "Ilyen egyszerű és olcsón javítható nem lesz többet gyakorlatilag ".
Kötelező karbantartásokon kívül ilyenek voltak, hogy elöregedett vákuumcső csere, EGR kipucolás, kopogásérzékelő. Asszem' ennyi.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
molnarpeter
nagyúr
válasz cappa72 #218724 üzenetére
Nálunk így volt a Wartburg pár évig, helyijáratnak és földekre-gyümölcsösbe járkálni. Akkor már kezdett elindulni a rozsda, kapott még egy műszakit, de aztán jött egy hengerfej tömítés hiba, azóta kertitörpe. Családban van újkora óta, szóval nem akaródzik eladni, de ha az Astrának nincs szentimentális jelentősége, akkor szerintem az éves költségeket figyelembe véve kezdjetek eladáson gondolkodni - ha nem lesz OT
-
Sztenly
tag
válasz molnarpeter #218725 üzenetére
Bocsi az "OT" mit jelent?
-
Sztenly
tag
Jelenleg am kemény városi használat alatt áll a kocsi. Pár kilóméter majd megáll plusz piroslámpák.. Kutyafuttató naponta oda vissza mindössze pár kilóméter. Szóval a motorgyilkolás klasszikus esete kb.
Ez is kicsit eltántorít.
A legtöbb az évente egy 250km es út egyben és a hétvége meg a 40-50km két részletben. Hétköznap 5-10km-ek.
Össz-vissz évente 8ezret megyünk vele nagyon max.
Am megvan az utód jelölt olyan 3M környékén nekem az mk3 focus (14-es évjárat 1.6 szívóval) ami eddig a best.
J asztra lenne még pariban kb ami adna érezhető előrelépést de nem győzött meg. A H-nál elektronikai szívásokat írogattak.
A biztonsággal kapcsolatban tök igazatok van az tagadhatatlan hátránya.
Viszont kicsi relatíve (ferdehátú) az autó de mégis jól megpakolható. Ráadásul már 2szer törték véletlenül szét a rendszámtáblámat a paneltelepen. (Átlagos környék) -
vzsryl
nagyúr
válasz Vismajor01 #218708 üzenetére
Először így kipróbáljuk, aztán majd kiderül. Két kocsink van, ha szükséges, akkor is mobilok tudunk lenni, ha netán nem férünk el egy verdában. Ha nem adja ki a Laguna-ban, akkor veszek valami szappantartót, de a Prius+ keskenyebb a lagesznál, szóval inkább az S-Max-ra szavazok, mert az beveri még a Galaxy-t is 3 centivel. Nem csipázom a billegős autókat, és az S-Max elvileg a top1 az egyterűek között úttartásban.
A Ford 2.0 szopóbenzin @145Le nagyon ratyi motor? Az erejét most tegyük félre, inkább a megbízhatósága érdekel.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Sztenly
tag
válasz szabonagyur #218733 üzenetére
A benzinsapkánál lakatoltattam 2-3éve. Ezt leszámítva külső szemrevételezéssel elég jó állapotban van. Sárvédők elfogadható szinten...stb
Az alját mostanában nem láttam. Az megérhet egy misét..
De sztem egy 6év még benne van a kaszniban ha nem nyúlok hozzá. -
-
Sztenly
tag
válasz szabonagyur #218737 üzenetére
Csak nem a fehér színű változat?
-
vzsryl
nagyúr
válasz molnarpeter #218736 üzenetére
Ja, ezt a motort így már ismerem. Kuka.
Marad a 2.5T a muszájmegoldás’.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
mauimagic
aktív tag
válasz molnarpeter #218682 üzenetére
Lehet eggyel nagyobb autó kéne mégis...ma újraélesztették a Doblót, de mennie kell, jó lenne még idén.
Hyundai H1 2.5 CRDI
Vagy PSA vonal Jumpy/Scudo/Expert 2.0 HDiMelyik jobb választás? 2010-15 körülire gondoltam, nem tudom, hogy a DPF óta bonyolítottak e még valamit a gyártók a motorokon...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz mauimagic #218741 üzenetére
120 lovas RHK kéne neked (Jumpy/Scudo/Expert), abban még nem volt DPF Lehet a 2010-ből egy picit engedni kellene hozzá - nem vagyok benne teljesen tökéletesen biztos, pontosan melyik évben szüntették be -, de helyébe épp annyival jobb állapotút találsz az adott pénzért.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #218742 üzenetére
Na így hirtelenjében találtam RHK-t 2010-11 évjáratból is Nem mellesleg ez a DW10 francia, nem olasz, ha már a Fiatot untad meg 2012-13 ami van hirdetve hahun, annak a 3 darabnak pont nincs (fényképen) rendszáma.
[ Szerkesztve ]
-
JoAzUgyse
újonc
válasz JoAzUgyse #218709 üzenetére
Köszönöm azt a néhány választ amit kaptam.
-Nyilván, ha valami jó vétel lenne nem tántorítana el a 115k km.
-Az össztömeg a jármű megengedett össztömege, mert a feltétel: a vontató jármű megengedett össztömege+lakókocsi megengedett össztömege<3 500 kg.
-Általános lakókocsis vélemény (tapasztalat), ha jót akarok akkor manuális váltó.
-Mindenképpen dieselben gondolkodok. -
mauimagic
aktív tag
válasz molnarpeter #218743 üzenetére
Köszi szépen!
Akkor ha 120 lovas, akkor biztos hogy RHK és nincs benne DPF?
Rég vettem haszáltautót, a tekergetés gondolom még mindig divat. Ha kinézek egyet és beviszem egy közeli márkaszervízbe átvizsgálásra, ott kiszúrják a komolyabb hibákat, vagy úgy is lutri? -
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #218746 üzenetére
A teljesítmény de az javítva lett, mert ugye az alapján adózok (és persze többet írtak bele elsőre mint a valós).
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz molnarpeter #218725 üzenetére
Jogosak az érveid, hiszen nem lesz OT-s belőle.
Mivel idén vettünk egy használtat, ezért pár évig kuss van.
Ha fiam elkezd dolgozni, akkor majd vesz magának. Addig meg csak ez van. (Persze elviheti a Giulietta-t is, ha megbeszéli anyókával, de egyedül az S-Max-ot még félteném - szimplán nem vigyáz a dolgokra, dem műszaki ember.)Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
őstag
válasz JoAzUgyse #218709 üzenetére
dízel kombi, ami kevesebbet futott, mint 120 ezer, legalább 150 lovas (hogy legyen erő elhúzni a lakókocsit) manuális legyen és ne kerüljön többe, mint 7,5 millió:
7 és 7,5 millió között 13 találat van, aminek a nagy része Passat
ezt lehet megnézném, a villanyülés és az alcantara kombója nekem nagyon bejön“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming notebook topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- OLED TV topic
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- LEGO klub
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend Bordó
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen