-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#31733248
törölt tag
válasz bendefeco #40088 üzenetére
Sony 18-105mm f4: röviden talán elég annyit írni, hogy ez talán a piacon elérhető legjobb MILC utazó zoom, egyben az Amazonon a legnagyobb darabszámban eladott MILC-objektív. A prémium építési minőségű (G-s jelölésű) objektív teljes gyújtótávolság tartományban jó képminőséget kínál (f5.6-on a legjobb), állandó a fényereje (kb. ugyanolyan, mintha MFT-n f2.8-ad lenne), belső zoommal, teljesen hangtalan fókusszal rendelkezik. Állítható a fokuszálás sebessége, remek a stabilizátora, videósoknak erősen ajánlott – gyakorlatilag egyedülálló ajánlatnak számít, nincs is konkurenciája. A hosszabb végén akár portrézáshoz is jól használható. Használtan rendszeresen a 120-130 000 Ft-os ártartományban bukkan fel.
(#40078) zgospel
Én is arra buzdítalak, hogy inkább használt A6000-et vegyél az A5100 helyett.
[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz bendefeco #40088 üzenetére
Nekem bejött nagyon videóra a Samy 12f2, kifejezetten jól áll videóhoz a lens flare-je, de ahhoz kellene a gimbal. Egyébként ha hosszú zoom kell nagyon jó kifejezetten videós obi a SELP18105G, Ha nagylátó kell stabival a SEL1018-ben van.
(#40090) bendefeco
Drága videóra az a Zeiss, sajnos az ára meg nem arányos a képminőséggel.[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz bendefeco #40090 üzenetére
Videóra egyértelműen a 18-105 az ajánlott, számomra ez nem is kérdés. Én fotóra a 16-50-es kitobi mellett immár egy SIGMA 17-70mm f/2.8-4 DC Macro OS HSM Contemporaryt használok MC-11 adapterrel, annak ilyen a képe (itt az egyik saját fotóm is).
[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz bendefeco #40334 üzenetére
Eredetileg ehhez a kodekhez SDXC UHS-I minősítésű, legalább 64GB-os kártya kellett. A6000 esetében ezt már feloldotta a Sony, de talán így is min 32GB-os kártya kell hozzá. Nekem már nincs meg, itt kérdezősködj mivel engedi most minimum.
JJeahh:
A te kártyád már a 6300-ba próbáltuk, és azok ha jól rémlik nem UHS-I-ek voltak ha jól rémlik. Hülye szabály az biztos, de így hiába volt meg az írási tempójuk. -
pitius
tag
válasz bendefeco #40340 üzenetére
16 gigás biztosan nem elég az XAVC-Shez. Elméletileg 32-es elég, de az én Kingston 32G 90/80 U3-as kártyámmal nem ajánlotta fel. Mondjuk már nem annyira téma nálam, hogy megy -e 32G-s kártyával, mivel vettem egy 64-est.
Szóval, vegyél egy 64 gigás kártyát.
[ Szerkesztve ]
...pitius...
-
MrChris
nagyúr
válasz bendefeco #40359 üzenetére
Szerintem próbálkozz a Sony milc topikban, ott jobban képbe vannak.
Amúgy ez egy nagyszerű lehetőség, hogy alkalmazásokat tölthetsz le a fényképezőgépedbe. Nem kell egy beépített time laps-t használnod mint a konkurens modelleknél, hanem utólag telepítheted rá. Ugyan így ha stop motion-t szeretnél, szintén nem kell szenvedned mint a konkurens modelleknél, hogy a beépítettet kell használnod, hisz utólag telepítheted rá. Hasonlóan a focus shift bkt alkalmazással amivel focus stacking makrókat, de más extrém mélységélességűt is készíthetsz. Csak feltelepíted, persze előtte meg kell várni míg megírják a programot, addig se kell küszködni mint a konkurens modelleknél, hogy a beépítettet kell használnod, hisz utólag majd egyszer talán telepítheted rá. Ez egy jó vásárlóbarát üzleti modell.
80hun : Nincs elektronyos zár az A6000-ben? Huhh mély ütés, ezen még agyalnom kell valami indokot, hogy ettől mégis miért is jobb.
-
jjeahh
nagyúr
válasz bendefeco #40413 üzenetére
Gx80-at nem próbáltam, csak az a6000-et, viszont más panákkal van tapasztalatom + a specifikációkat böngészve én azt mondanám, hogy autofókuszban valszeg visszalépés lenne, fotó módban picivel magas iso-n is lehet rosszabb... nagyvonalakban amiben előrelépés: 4k, szenzorstabi, e-shutter, timelapse (?).
M42 manuálok + m4/3 párosítással viszont bőven van tapasztalatom, mi érdekel?Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz bendefeco #40415 üzenetére
"Én azt olvastam, hogy elég gyors az autofocus a gx80-ban is attól függetlenül, hogy nincs annyi focupont."
Videó alatt lassabb, meg a követő af nem olyan jó. Fotó módban s-af-el jó a pana is.
"van ez a kontrasztkiemelés technológia is"
Na igen, panák is tudnak peakinget, de a hatékonyságuk kb nulla.
"A6000-en is elérhető bár csak az alkalmazás letöltésével"
Viszont tudtommal nincs e-shutter, tehát timelapse alatt brutálsok expó belemehet a vázba
"4/3-os szenzornál már 2x a crop faktor, ez mondjuk egy manual 50-esnél akkor már 100mm lesz míg a sonynál csak 75mm"
Ezen egy focal reducerrel lehet segíteni, ha zavar, én is ilyennel manuálozok.
"A GX80-hoz ha jól tudom nem csatlakoztatható puska mikrofon sem?!"
Na ezt nem tudom
"Sonynak elég jó az ISO tűrő képessége, a Panát nem ismerem, főleg nem a 4/3 szenzorokat"
Fotó módban valszeg valamivel rosszabb lesz magas iso-n, videó módban a 4k-nak hála jobb, no meg a stabi is sokat segíthet...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz bendefeco #40421 üzenetére
A panák mind 4/3 szenzorosak és egyikben sincs pdaf szal ilyen szempontból egyik sem . Amúgy fotóban nem feltétlen akkora visszalépés, ezt csak te tudnád eldönteni próbával, hogy neked mennyire fáj... van különbség, de korántsem akkora, mint egy modern full frame vs croppos szenzor között.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
konyi79
addikt
válasz bendefeco #40424 üzenetére
Jó kis vázakat dob most a Pana jó áron. De a pdaf nem akar beleférni nekik a keretbe. A DFD s-af-nél remekül működik, végletekig reszelték, de pont az olcsó 4k ami a hívószó, pont azt üti agyon sokszor a hunting. Pont az átlagembernél, akik nem vágynak arra, kimaxolják a kézi fókusz perket magukon.
-
Rapid136
őstag
válasz bendefeco #40420 üzenetére
A focal reducer az objektiv képkörét összenyomja kisebbre. Azaz "megváltoztatja" a gyujtótávolságot egy lencserendszer segitségével.
Egy 50mm objektiv azonos képet vetit a fullframe érzékelőre és a reducer segítségével az APS-C érzékelőre is.
Hozadéka a dolognak hogy több fényt koncentrál, igy nyersz egy fényértéket, azaz 1/50 helyett használhatsz 1/100 záridőt.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz bendefeco #40427 üzenetére
Focal Reducer, Speed Booster néven Aliexpress vagy Ebay rendelős. Érdemes utánaolvasni a teszteknek már többen gyártják változó árakon.
ez az egyik nagy márka: http://www.metabones.com/products/?c=speed-boosterSony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
MrChris
nagyúr
válasz bendefeco #40431 üzenetére
Összehúzza a képet kisebbre, így a fénymennyiség is megnő, meg az élesség is, meg csökken a mélységélesség. Csupa jó. Persze ennek ára van, a minőség mértékében nő a becsillanás, csökken az élesség, CA, bármi negatív ami egy plusz lencserendszertől várható. A lensturbo 2-vel láttam olyan képeket amik nagyon meggyőzőnek tűnt.
-
Rapid136
őstag
válasz bendefeco #40431 üzenetére
Mindenféle lencse elő-, alátét vagy közdarab változtat a gyujtótávolságon. Ez egyébként egy korábbi talán Canon (fel nem haznált) regisztrált szabadalom elvén alapul.
A lényege valóban az hogy az eredeti kirajzolt képkör átmérőjét arányosan csökkenti. Tehát egy 50-es obi képkivágását kapod meg az APS-C vázon azonos tárgytávolságból. De még mindig olcsóbb mintha vennél egy fullframe vázat :-)
Tehát mondhatjuk hogy az obik fizikai jellemzői, pl. a mélységélesség azonos módon érvényesülnek.
Visszafelé meg úgy működik mintha egy cropos obit raknál a fullframe vázra, nem lesz teljes képkör az érzékelőn.
És hogy ez miért nem terjedt el idáig? Valószinűleg azért mert most a MILC vázakban lett a tükörnélküliség miatt annyi hely hogy elférjen a lencse.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz bendefeco #41231 üzenetére
Végre valaki aki nem hiszi azt hogy azért mert megvette a gépét már rögtön tudást is kapott hozzá :-)
Az egyébként tényleg nem rossz ha az ember visszanézi a korábbi alkotásait mert rájön hogy mennyi hiányossága volt, másfelől meg néha nagyon lehet sajnálni hogy azt az egyszeri pillanatot mennyivel jobban meg tudta volna örökiteni a jelenlegi tudásával.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
OceanStorm
tag
válasz bendefeco #41299 üzenetére
A színek lehet hogy kérdőjelesek itt-ott, ám a videó készítés nem csak erről szól, számítanak a jól kiválasztott és lefilmezett jelenetek, számít a vágás minősége, és a jól megválasztott zene. Nekem mind a jelenetek, mind a vágás tetszik, jól összhangba hoztad a zenével.
Tegnap a TurnsPro videómhoz kommentelt valaki aki ilyen videókat csinál mint ez, hát nem kis tehetség a kolléga, ha 4x nem néztem meg egymás után a videót akkor egyszer sem. Főleg azok a részek tetszenek ahol valamit nagyon közelről mutat meg, majd kizoomol belőle és mutat egy egész városrészt, valószínűleg nem az én kit objektívemmel fogok én olyat csinálni.
-
jjeahh
nagyúr
válasz bendefeco #46141 üzenetére
Ha az állatok-madarak mozognak-repülnek is, akkor szerintem nem valami jó, nem ez az erőssége. De majd jön Johnnyp7 és megmondja, hogy mégis . Ilyesmire egy lassúcska belépő-középszerű ff gép gyengécske af-el szerintem a legrosszabb választás, én inkább valami modern szenzoros villámgyors apsc-t vagy m4/3-at vadásznék erre a célra, lassan a mai apsc szenzorok hozzák amit egy régebbi ff és a crop ilyenkor nagy előny...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fotonhámozó
senior tag
válasz bendefeco #46145 üzenetére
Ha madarazni akarsz FF-en, akkor az árhoz adj még hozzá kb ~ 250-270 k HUF-t, nagyjából ennyiért mennek most itthon használtan a Sigma 150-600 Contemporaryk, ez egy elég jó, kompromisszumos obi. Kissé sötét, de a váz bírni fogja a magasabb ISO-t. FF-en 300 mm alatt rövidek a telék madarászáshoz.
A farkas imádott olvasni, zabálta a könyveket. Ezért ette meg a nagy i-t és a piros k-t.
-
jjeahh
nagyúr
válasz bendefeco #46145 üzenetére
Szerintem ne korlátozd magad egyetlen szenzorméretre meg márkára, mert csak magaddal cseszel ki... ez tipikusan az a vonal, ahol szvsz többet számít a gyors sorozat/buffer meg jó af, mint a szenzor gyengefényes teljesítménye. Mert az extra magas iso-ra valszeg csak néha lesz szükséged, a gyorsaságra viszont állandóan... a dinamikát meg fel sem hozom, mert ilyen témára szinte tökmindegy.
Johnnyp7: Aha, a m4/3 lassú és minden canon tökéletes, kivéve amelyik annál is jobb
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
PuMbA
titán
válasz bendefeco #46399 üzenetére
Olcsón csakis az 55-250 IS STM. A legnagyobb vétel Canon földön. Nem volt IS II verzióm, de mások tapasztalata alapján az STM sokkal jobb és teszteken is látszik, hogy képminőségben jobb az STM-es verzió, mint például az FF-es 70-300 IS II USM, ami jóval drágább nála. A fókuszálásban viszont az USM gyorsabb és valamivel pontosabb. 250-en is brutális képe van az árához képest, szóval én nagyon meg vagyok vele elégedve.
[ Szerkesztve ]