-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rapid136
őstag
válasz
Rapid136
#59435
üzenetére
technikai eszközből, digitális fényképezőgépből csak veszteséggel szállsz ki...
(túltelített a piac)
úgy bő 10 éve már vicces a "DSLR menő" kifejezés...
minél kevesebbet fordítasz rá, annál biztosabb, hogy nem azt az eredményt kapod amire vágysz, a technikai sportok költségesek
első körben kellene némi alap, hogy egyáltalán mi micsoda a fényképezőgépen és mi miért fontos
utána lehet gondolkodni, hogy mi a fontos a leendő gépeden -
Rapid136
őstag
válasz
norbert1998
#59434
üzenetére
A veszteséggel kiszállni és a "DSLR menő", hát...
-
Rapid136
őstag
-
Rapid136
őstag
válasz
Dyraxx
#58940
üzenetére
Le kell vele ülni és megbeszélni, hogy kár valami olyasmiért pénzt adni, ami épp erős leszállóágban van (tükrös rendszer) és a vásárlás utáni pillanatban már csak kb. a harmadát fogja érni az árának... a Canonnál ez meg tényleg a legalsó kategória.
A filmes világban volt egy periódus, amikor a tükrös gépekkel megpróbáltak versenyezni a mindent elárasztó kis kompaktokkal és csúnyán leengedték a lécet a minőségben, anyagban. Na ilyesmi történik most a digitális korban, még a márkanevet próbálják eladni, de a minőség már nem az ami volt régen.
Keveset használt, garis, komplett dobozos MILC-eket is ki lehet fogni azért. -
Rapid136
őstag
válasz
attiati
#58823
üzenetére
Azt azért nehéz megértenem, hogy egy minimum 35-40 milliós lakás el- vagy kiadásához miért egy Samsung mobillal állunk neki.
Ha ingatlanos valaki, akkor azért, ha magánszemély, akkor meg azért...
10-15, max 20 ezer Ft-ból, egy óra alatt gyönyörű képeket lehet csinálni, arról nem beszélve, hogy egy fotós tudja, mit, hogy és mikor érdemes fotózni.
(persze, tudjuk az esküvőn is a fotós árán siránkozik mindenki, nem a félmilliós egyszer használt menyasszonyi ruhán
) -
Rapid136
őstag
válasz
anarkigabi
#58758
üzenetére
Sajnos nagyobb az ugrás, de megérné egy A7III, ezerszer jobb a Sony új akkuja.
Manuális obikkal is szép dolgokat ki lehet hozni belőle. -
Rapid136
őstag
válasz
becenevem
#58640
üzenetére
1. az ujabb gépekkel másodpercek alatt áttolod a képeket a mobilra (Sonynál biztosan) a gyári kommunikációs szoftverrel, ami pl. a GPS adatokat is hozzáteheti a képhez, amit a mobil küld expo után
2. a fényképezőgépeken álíítható a JPG szine, szag és íze, szóval egy jó beállítással simán számítógépes utómunka nélkül is látványos képek készíthetők
(a Fuji erre ment rá, hogy analóg filmszimulációk vannak gyárilag a gépben)
amúgy persze egy Sony RX100 m3-4-5-6 is hasznos lehet, mert azokban van beépített kereső és egy kb. 3x fényerős zoom beépítve
(a beépített kijelzővel sokkal inkább látható, szerkeszthető a kép, mint a mobil kijelzőjén) -
Rapid136
őstag
válasz
freelanced
#58163
üzenetére
a Samsung azért jó döntés, mert évekkel ezelőtt kiszállt a piacról, használt holmikat lehet belőle elvétve venni...
-
Rapid136
őstag
válasz
PRDZsolesz
#58106
üzenetére
Foxpost házhoz...

Meg hátha jár beljebb az országban, de ezek szerint nem pesti vagy
-
Rapid136
őstag
válasz
PRDZsolesz
#58102
üzenetére
Jazzpapó régi index fórumos, 2000 expo alatti váz elég jó.
-
Rapid136
őstag
válasz
PRDZsolesz
#58099
üzenetére
A 6000-esben van evf, elektronikus kereső, az 5x sorozatban csak a hátsó LCD.
Az szerintem baromi hátrány a cserélhető obis gépeknél. Nehéz egy tükröződő, világosban alig látható LCD-n képet komponálni, látni a részleteket, a hátteret rendesen.
Az evf-ben rögtön vissza tudod nézni a képet anélkül hogy elmozdulnál a beállításból. -
Rapid136
őstag
válasz
lugosi
#58081
üzenetére
Én a kezdőknek adnék egy filmes gépet 50-es fix obival, na azzal megtanulják körbejárni a témát és beosztani az expot

Van néhány ismerősöm (szerintem mindenkinek) aki csinál egy elcseszett kompoziciót és aztán ebből van minimum 30 használhatatlan képe, ahelyett hogy lenne 5-6 féle kompoziciója és azokból 1-1 jó kép... -
Rapid136
őstag
Nézted már a kitobi RAW-ját? (oké, talán a megfelelő szoftver kikorrigálja...)
Hogy akarsz portrézni csinálni 50mm-en 5.6-os rekesszel?
Alapvetően az egyetlen látható különbség a mai mobilok és a cserélhető obis gépek között az az egyenletes háttérmosás, amivel ki tudod emelni a témádat.
Másfelől meg a fix objektiv "rákényszerít" a mozgásra, a helyváltoztatásra, hogy megtanuld a látószögeket. Egy zoommal nem nézegeted hogy milyen gyujtótávolságon vagy, lecövekelsz és egyhelyről fotózol.
Akkor tanul az ember, ha megdolgozik a képért és megérti a fizikáját. Nem hinném hogy ez akkora túlzás lenne. -
Rapid136
őstag
válasz
PRDZsolesz
#58074
üzenetére
Ha túl akarsz lépni a mobilon, akkor a 16-50 PZ objektivet engedd el. Lehet hogy kényelmetlennek tűnik elsőre, de inkább a Sigma 2,8-as fix gyujtótávolságú sorára vadássz,19/30/60mm.
-
Rapid136
őstag
válasz
MacEdm
#58048
üzenetére
Akkor néhány gondolat:
a MILC vázaknál alapértelmezett, hogy a hátsó LCD-n bármikor komponálhatsz, a tükrös vázaknál ez problémásabb, ha utcán, streetfotóban gondolkodsz, akkor ez igen fontos
az M50 MILC létére alig kisebb a 250D-nél, szóval első körben nézz meg egymás mellett gépeket, ha számít, hogy néha nem feltűnően fotóznál
(tükröset legjobb esetben is csak használtat érdemes venni, van kínálat...)
lehet, hogy megéri a 0% THM, de hanem tudsz olyan gépet venni, ami megfelel a szükségleteidnek, akkor hiába
a márka szinte mindegy, a kész képről nehéz megmondani milyen vázzal készült, de mondjuk régi, klasszikus manuális objektiv képe jellegzetes tud lenni
a rajta lévő kit objektiv mellé érdemes egy fix gyújtótávolságút is venni, ha portrézni akarsz
és majd minden körülmények közt tartsd tiszteletben a személyiségi jogokat -
Rapid136
őstag
válasz
HoppMaster
#56882
üzenetére
-
Rapid136
őstag
válasz
Rapid136
#56849
üzenetére
"A kérdés az volt, hogy egy FF méretű x mm gyújtótávú objektív MFT-re téve valóban 2x mm ekvivalens gyújtótávval bír-e"
igazából itt van a gondolkodásodban a kutya elásva, egyfelől igen a válasz
másfelől viszont a lényeg, hogy bármilyen (!) gyújtótávolságú objektiv MFT vázra rakva a FF-hez képest ekvivalens kétszeres gyújtótávnak felel meg viszont ez igaz az MFT objektivekre is
az állítás általánosságban, jobban megfogalmazva:
" bármilyen x mm gyújtótávú objektív MFT-re téve 2x mm ekvivalens gyújtótávhoz tartozó látószöggel bír a FF-hez képest" -
Rapid136
őstag
válasz
Johnny_vT
#56848
üzenetére
"Gyakorlatilag, ha vennék egy 400mm-es vintage FF objektívet, akkor az ekvivalens azzal, ha lenne egy 800mm-es MFT szupertelém"
ebből az derül ki, hogy teljes a káosz... vagy csak igen rosszul fogalmazol
amennyiben arra gondolnál, hogy MFT-n lesz egy FF 800mm-nek megfelelő objektived
viszont közben a 45-200mm -es objektived FF-en 90-400mm-nek felel meg, tehát nyersz valamennyit, de az objektiv mérete és súlya miatt lehet jobban jársz ha vágsz a képből és közben a FF-re tervezett objektiv felbontóképessége is csökken egy feleméretű érzékelőn
amit írtam a 400mm-ről, az arra vonatkozik hogy a gyújtótávolság egy objektiv fizikai jellemzője, a látószög változik az érzékelő mérete miatt, a rajzolt képkör miatt persze megkülönbözethetünk MFT vagy FF 400mm-es objektivet, de egy adott vázon, jelen esetben MFT-n, mindkettő azonos képkivágást fog mutatni...
"A kérdés az volt, hogy egy FF méretű x mm gyújtótávú objektív MFT-re téve valóban 2x mm ekvivalens gyújtótávval bír-e"
ez igy értelmezhetetlen feltevés, nem változik a gyújtótávolság egy mm-t sem, a látószög csökken MFT érzékelőn a FF érzékelőhöz képest -
Rapid136
őstag
válasz
Johnny_vT
#56843
üzenetére
Hehe...
A 400mm az 400mm, bármire rakod is. A 45-200-as teléd mellett nem egy 800-as lesz, hanem marad 400mm. Nincs MFT 800mm, sem FF 400mm. Ha mégis átszámolod az egyiket, akkor a másikat is számold át.
Az érzékelőmérettől függően a rajzolt képkör változik, egy kisebb érzékelőn olyan a hatása mintha egy nagyobb érzékelőn vágnád a képet.
Az MFT objektiv csak annyiban más, hogy kisebb a rajzolt képköre, igy nagyobb érzékelőn fekete kör lesz a kép szélén.
(még mindig orbitális baromság FF-re számolgatni annak aki egy MFT gépet fog a kezébe először és nem ismeri a FF-et) -
-
Rapid136
őstag
válasz
Stefanie
#56837
üzenetére
Én mondjuk csak a középső AF mezőt használom, rögzítem az expogombbal és utána el tudom mozdítani a gépet. Megaztán persze a legtöbbször manuális obit használok, 50 éven keresztül tudtak élességet állítani az emberek AF nélkül is

Én azért gyanakodnék (bocsánat a feltételezésért) esetlegesen user error-ra
A sima 7-es vázamat el se adtam, annyira szeretem hogy kicsi és egyszerű :) -
Rapid136
őstag
válasz
Stefanie
#56831
üzenetére
Ebben a poén, hogy minél fejlettebb egy rendszer, annál bonyolultabb a menürendszere.
A Sonynál abból a menüből, egyfelől funkció gombokra programozhatod az amire szükséged van, még a kuka gombra is akár. A korábbi tükrösöknél viszont volt 4-5 gomb dedikált funkciókkal, amikre esetleg nem is volt szükséged (a Sony MILC vázain ezeknél alapból többet rendlhetsz hozzá a gombokra). Ne mondd, hogy a Canonnál folyton a menüben lógtál
, miközben az ott elérhető beállításokat a Sonynál simán kiteszed gombra és nem kell a menüt bujni
Másodsorban, az újabb vázaknál saját menüt készíthetsz az általad preferált opciókkal. -
Rapid136
őstag
válasz
oAcido
#56562
üzenetére
Ha kihajtható az LCD, akkor általában már mindegy hogy milyen magas az állvány

És minél magasabb, annál biztosabbnak kell lennie a lábaknak.
Alza egy időben iszonyat olcsón kiszórta a korábbi VanGuard állványokat, de már nincs belőle...
Edigital néha akciózik egy-egy termékre, most legutóbb egy tuti Vanguard táskát vettem 30000-ért, 3-4 éve meg egy Manfrottot féláron.
De a használtpiacon is találsz jó holmit. -
Rapid136
őstag
válasz
Kis Tigris
#56400
üzenetére
Az A7III mellett szól még az új akku ami baromi sokat bír a korábbihoz képest és a képstabi ami nincs az A6400-ban. Persze stabis üvegekkel megy, de az A7III stabija manuális is obikhoz jól jön.
Ha jól látom silent shutter van mindkettőben. -
Rapid136
őstag
válasz
vinczetibor
#55974
üzenetére
Hát a szinek is viccesek ám... ahány kijelző, annyiféle árnyalat. Hiába van kalibrált monitorod, ha mások nem azon nézik. Igényes nyomatnál elvárhatod a szinhűséget a kalibrált monitorodhoz, de sima fotokidolgozásnál nem.
-
Rapid136
őstag
szerintem túl jó dolgotok van...
fogjatok kézbe néhány cserélhető obis fényképezőgépet a digitális korszak kezdetétől napjainkig és nézzétek meg hogy mi van kirakva (állíthatatlan) dedikált gombra
-
Rapid136
őstag
A kérdés hogy meddig, nyilván nem hónapokról beszélünk, de előbb-utóbb bekövetkezik.
És miután egyre több lesz az eladó objektiv a tükrös rendszerhez, ez kiméletlenül elinditja az árak visszafordíthatatlan csökkenését.
Még egy darabig menni fog az adapterezés is, de ahogy több nativ lencse jön ki, ez sem végleges.
Majd térjünk vissza 5 év múlva erre a beszélgetésre
-
Rapid136
őstag
Viszont durva az értékvesztés hosszútávon DSLR fronton, mig az A6000 évek óta tartja a használtpiaci árát.
Az áron kívül semmilyen előnyt nem tudok már felhozni a tükrös rendszer mellett, a nagyobb gyártók saját maguk alatt vágták a fát az olcsó műanyag, kicsi és sötét keresőjű gépekkel, amikkel elárasztották a világot. Az emberek bedőltek a DSLR lufinak, hogy az a "fényképezőgép"... -
Rapid136
őstag
válasz
Pendragon911
#55912
üzenetére
Meg kell tanulni beosztani az energiát, én a legtöbbször megoldottam két gyári akkuval a fotózásaimat. Néhány okos beállítással is lehet javítani a helyzeten.
Most viszont a feleségem A6000-éhez (és az A7-eshez) rendeltem Duracellt, kiváncsi leszek rá. -
Rapid136
őstag
válasz
Pendragon911
#55908
üzenetére
Mondjuk meg kell tanulni a manuális objektivek használatát, de ha nem akarsz sokat költeni rendszerobjektivekre, akkor nagyon rugalmas a MILC rendszer adapterekkel.
Itt egy gép például.
De a Sigma gyárt hozzá 2,8-as sort Af-fel, 19/30/60mm-est elérhető áron. Vagy a Sony 1,8/50-es sem drága. -
Rapid136
őstag
válasz
Pendragon911
#55901
üzenetére
A Sony Milc a te vázad, arra aztán a szódásüveg aljától mindenfélét rá tudsz pakolni kinai adapterek segitségével. Meg az összes régi filmes váz objektivjét ami a családban porosodik.
Helicoid adapterrel meg könnyebben makrózhatsz is. -
Rapid136
őstag
válasz
Kukcaman
#54068
üzenetére
Biztos ez a legjobb hely a kérdésnek?
amugy meg igy
-
Rapid136
őstag
válasz
lugosi
#53983
üzenetére
Megjegyzem ez a "Milyen cserélhető objektíves gépet?" cimű fórum

ez egy szűkebb halmaz a fotósok körében, tudatosabb gondolkodásmódot feltételez szerintem
Valahol csak tudni kellene hogy miért jobb egy cserélhető objektives váz egy bridge gépnél...
Persze nem kell fizika könyveket böngészni, de egy elmosottabb hátterű portréhoz szükséges hogy tudd mire képes a kitobjektiv (ha csak azod van), hogy válassz gyujtó-, tárgy- és háttértávolságot és egy adott környezetben mit tudsz kihozni a lehetőségekből. Mert enélkül tényleg nem sok értelme van a váltásnak.
És itt nem azokról van szó akik megveszik a cserélhető obis gépet és ráteszik a 16-300 zoomot és úgy használják mintha bridge lenne... -
Rapid136
őstag
válasz
lugosi
#53980
üzenetére
a fő kérdés az volt hogy miért kell egymillás felszerelés a fotózáshoz mikor neki a bridge is jó...
és nem az hogy kell-e a fotózáshoz valamennyi tudás (szerintem amúgy igen)
a fizika/optika minimális ismerete nélkül nehéz a fenti kérdésre válaszolni
barkácsolni is lehet a flexxel, meg a fúrógéppel, de ha hiányzik az alap, ott is például a fizika akkor hamar kárt tehetsz magadban
-
Rapid136
őstag
-
Rapid136
őstag
válasz
NvidiaRTX
#53955
üzenetére
Amiről senki nem beszél az a fizika...
A tárgytávolság/érzékelőméret/gyujtótávolság összefüggéseit nem lehet két percben elmagyarázni. Hogy egy adott képkivágás (azonos tárgytávolságon) más méretű érzékelőnél más gyujtótávolságot igényel és ettől már a mélységélesség meg is változott.
Hogy az objektiv max fényereje miért jó és egyben miért lehet hátrány, miközben az ISO-val való összefüggése hatással van a képminőségre...
Ahogy azt sem hogy egy változtatható gyujtótávolságú objektiv minősége sosem fogja elérni egy fixét azon egyszerű oknál fogva hogy pl a fénytörés hibáit nem lehet olcsón kiküszöbölni (valószinűleg drágán sem...)
és pont ez az egyik nagy előnye a cserélhető objektivnek és érdekesek a leendő témák hogy a fotózás körülményeihez képest tudsz cserélni. Annak nincs értelme hogy vegyél egy cserélhető obis gépet és rátekerd a legnagyobb átfogású zoomot a piacról...
Ezek mind hatással vannak a képre, te most annyit látsz az egészből hogy lefotóztad a repülőt, de a fotózás ennél több, például hogy az emberek észrevegyék mit akarsz megmutatni és ne a százezredik ugyanolyan fotót készitsd el mint az összes turista... -
Rapid136
őstag
válasz
NvidiaRTX
#53840
üzenetére
nincs jobb képminőség...az megfoghatatlan
eleve mondjuk 24 mpixeles (4000x6000) képeket nézegetni HD kijelzőkön (1920-1080)...
normál fényviszonyok közt nem nagyon van különbség, se a mostani, se a 15 évvel ezelőtt 6 mpixeles gépek képe közt
innentől kezdve a megfelelő gép kiválasztása sok más objektiv paraméter alapján történhet
árfekvés, objektivpark, technológia (MILC vagy DSLR), felhasználási terület, további fejlesztés iránya és biztos van még...
-
Rapid136
őstag
válasz
zsolt0017
#53773
üzenetére
Fényerős objektiveket a régi filmesek közt is találsz, nekem Minolta MD objektivjeim vannak 1,2/50mm is. EVF-fel ezerszer könnyebb az élességállítás még extrém kicsi mélységélesség mellett is.
A Voigtlander objektívjei meg nagyon kompakt méretűek, pl az 1,4/35mm, de egyébként létezik Sonyra AF adapter Leica bajonettel. -
Rapid136
őstag
válasz
bandhajon@
#53718
üzenetére
1. fullframe váz
2. bármilyen manuális obi, például a nagylátószögek jól használhatóak rajta filléres adapterekkel
tájfotónál nem kell AF, portrénál sem feltétlen és a nagy érzékelő miatt jól kijönnek az izgalmas optikai tulajdonságok
persze ehhez kell a kompromisszum hogy nincs AF, de lehet Sigmára, Tamronra költeni ha van rá keret
4 évig nyuztam, szinházi fotózástól kezdve erdélyi szociofotózásig sok helyen szinte csak manuális objektivekkel
ahol a többiek eltették a gépet a sötét miatt, én akkor vettem elő
-
Rapid136
őstag
válasz
bandhajon@
#53716
üzenetére
Sony A7?
-
Rapid136
őstag
válasz
Alvin_ti4200
#53598
üzenetére
Ja, elvileg 360 napon belül a vásárlástól, szóval nem kell sietni

-
Rapid136
őstag
válasz
Alvin_ti4200
#53592
üzenetére
Kevés pénzért több év garit is vehetsz rá, nekem 4 évig garisak a gépeim. Eladásnál árnövelő tényező lehet...
Sajnos a regisztrációs +1 év nem adódik hozzá. -
Rapid136
őstag
válasz
Alvin_ti4200
#53573
üzenetére
A FF vázban az a jó hogy a garázsvásárokon sok antik, filmes objektivet meg lehet csipni.
Három évig az A7-tel csak ilyenekkel dolgoztam, jó persze kell hozzá rutin....
A fenti obik viszont még az analóg filmhez lettek méretezve, így sok obi csak FF vázon használható ki jól, pl. a 24-28mm nagylátószögek. 50mm-ből is kilóra lehet venni, portrézni élvezet használni őket. -
Rapid136
őstag
válasz
Alvin_ti4200
#53531
üzenetére
azért gondold meg... folyamatosan nő a MILC eladás a DSLR-hez képest, sokan szabadulnak itthon is a hirdetési fórumokon a tükröstől
hosszú távon lehet nagyobbat buksz, a használt obik ára meg viszonylag stabil
használt Sonynál egy évig még vásárolhatsz gari hosszabbítást is
folyamatosan jönnek ki a Sigma és Tamron obik E bajonettre, ott a Samyang meg más távolkeleti gyártók... -
Rapid136
őstag
válasz
Alvin_ti4200
#53529
üzenetére
-
Rapid136
őstag
válasz
t72killer
#52970
üzenetére
A gyári akcióknál, mint a Sony pénzvisszatérítésénél a Sony által szabott árakat kell használni a boltnak. Ezért ugrik meg ilyen akció előtt az ár, mert a webáruházak az ajánlott ár alatt hirdetik a termékeket, nyilván az árrés terhére.
Legalábbis korábban így volt, árban nem mehetett lejjebb, de adhatott mellé MC-11 adaptert.
Most a Kecskeméti utcában 699.000 Ft a Sony A7III + kitobi + MC-11 és ebből az árból 50000-et visszafizet a Sony, azért ez nem rossz. -
Rapid136
őstag
válasz
lugosi
#52883
üzenetére
" jó kis régi gépekkel, azok között nem egynek tényleg sötét volt a keresője. Sok mai belépő gép keresője messze világosabb, mint a régi levélnehezékeké, és egyébként is atuofókuszosak, nem a keresőben kell összeszenvedni, hogy éles lesz-e a kép vagy sem. "
ez azért baromira nem igaz, egyfelől a régi gépek még PENTAPRIZMÁ-sak voltak, mig a belépő gépek olcsóbb, sötétebb PENTATÜKRÖS keresőt kaptak...
egy átlag japán filmes váz keresője nagyobb és világosabb is, a mérőékes technikának köszönhetően meg elég könnyen lehetett élesre állítani
még a Prakticáét is (a Zenitet ne keverjük ide)
az utolsó mondattal meg azért megalázod azokat a fotográfusokat, művészeket, sajtósokat akik ilyen gépekkel is simán hozták a kötelezőt
nem az autofókusszal és a digitális gépekkel kezdődött a fotózás
-
Rapid136
őstag
válasz
Brandynew
#52737
üzenetére
Amit kaptál mellé, úgy hivják KIT, hogy legyen rajta valami amivel lehet képet készíteni, nem túl drága, de a legtöbb helyen azért működik
Ahány feladat annyiféle objektiv, zoom vagy fix, mondjuk némi fotózási alapismeretekkel könnyebben boldogulnál az objektivek közt
Fényerő/gyujtótávolság/ár/tömeg, ezek mentén kell összerakni a szettedet később. Ami fényerős az általában drága, a fix gyujtótávolságú kicsit olcsóbb, ha egyik paraméterben erősítesz, akkor a többiben is változik. Nem könnyű ezt pár szóban részletezni. -
Rapid136
őstag
válasz
Mr.Csizmás
#52697
üzenetére
"meglévő" ?
-
Rapid136
őstag
válasz
Mr.Csizmás
#52695
üzenetére
Pl. épületfotónál szeretne RAW-ból dolgozni, a nagylátószögnél kis érzékelőnél lehet hogy komolyabb szoftveres korrekció van az obihoz. Egy márkás filmes, mondjuk 24mm-es obi meg önmagában ad szépen korrigált képet.
De ez csak egy lehetőség
-
Rapid136
őstag
válasz
zaskar
#52648
üzenetére
Halkan jegyzem meg hogy minél később adod el, annál nagyobbat buksz :)
egyfelől, mert jóval többen váltanak tükrösről MILC-re mint fordítva
másfelől meg évről-évre durván csökken az értéke a digitális eszközöknek
még a tavaszt megvárhatod, esetleg karácsony előtt érdemes próbálkozni hátha felpörög a piac -
Rapid136
őstag
válasz
Darko_addict
#52562
üzenetére
Igy viszont majd nézegeted a (egyébként nem feltétlenül) jobbnál-jobb képeket és nem érted ahogy a te képed miért nem tud olyan lenni...
semmilyen hobbi nem túl élvezetes ha nem szánunk egy kis időt az alapokra és nem választjuk meg jól a szükséges eszközöket
-
Rapid136
őstag
válasz
Sapiii
#52547
üzenetére
Ebbe a keretbe rendes MILC is beleférne, csak az tud kisebb lenni.
Amúgy meg szinte mindegy, a Canon kivételével szinte az összes tükrös vázban Sony érzékelő van, a képük közel azonos. A MILC-eknél bejön a Fuji is a képbe, meg a Pana, az Olympus.
Először a tükrös kontra MILC kérdést kellene körüljárni, kézbefogni a kétféle vázat, a márka ráér. -
Rapid136
őstag
Alapból egy év, akcióban ez lehet több. Viszont kevés pénzért kibővíthető egy éven belül. Ami európai piacos váz arra elvileg meghosszabítható. De volt hogy regisztrációval adtak 1+1 évet.
Ami UK-ból jön és nincs benne magyar nyelv az távol-keleti piacos, azzal se hazai szerviz, se garancia... -
Rapid136
őstag
-
Rapid136
őstag
válasz
bubibaba31
#52037
üzenetére
Szinte biztos hogy sehogy... azért ezen a szinten már túl van a világ

Léteznek feliratozó, vizjelező programok amik egy adott mappában lévő képekre utólag a kiválasztott X információt ráteszik a képre. -
Rapid136
őstag
válasz
snake1977
#52029
üzenetére
A Sony a Minolta komplett fényképezőgép üzletágát átvette, már a Minolta Dynx 5D és 7D modellben volt képstabi ahogy az első Sony A100 és A200 vázakban.
A korábbi Minolta AF (MAF, A) bajonettes obik használhatók rajta, illetve m42 adapterrel m42 menetes filmes obik is. -
Rapid136
őstag
válasz
Simulacrum
#52012
üzenetére
Sötétben a belső LCD erősített képe néha jobb, mert zizisebb ugyan de legalább látsz valamit :-)
A MILC esetében még előny lehet a régi manuális obikkal való játék. -
Rapid136
őstag
válasz
Kaci84
#51889
üzenetére
Minden technikai kütyü veszit az értékéből, optimálisan akkor jársz jól ha használtan tudsz venni generációváltáskor valamit.
Sonyt használtan garisan is meg lehet csipni és garanciaidő alatt lehet hosszabbítani plusz 3 évre, eladáskor ez növeli az árát. RX100 III-at 99900-ért találtam használtan dobozosat, jó állapotút 3 hete.
Mindenesetre egy állvány és a gimbal a második fontos dolog a gép után ha nem akarsz berázós videokat. -
Rapid136
őstag
válasz
Kaci84
#51854
üzenetére
Abba belegondoltál hogy fhd-ban másodpercenként 240 képkocka rögzítése, tárolása mekkora helyet igényel és milyen hardver kell mögé? Nem véletlen 720p-ben vesz a mobilod

A 700 ezres FF vázam tud 1-100 képet másodpercenként lassítós/gyorsítós módban...
Sajnos a fényképezőgépek nem videokamerák, annyi tudnak nagyjából amennyire az átlagembernek szüksége van. -
Rapid136
őstag
válasz
MittuDomain_
#51833
üzenetére
Nézd meg a tükrös vonalat, meg olvass utána hogy milyenek voltak az első Canon MILC-ek amikor a Sony/Oly/Pana/Fuji már vigan keresős, hajtogatható LCD-s vázakat gyártott

(az M vonal objektivparkjáról nem beszélve)
Arról nem beszélve hogy a Sony megoldotta egy bajonettel az APS-C és a FF vonalat, a Canonnál ez nem sikerült, talán anyagi érdeke is fűződött hozzá. De igy a saját vevőkörét szivatta meg. -
Rapid136
őstag
válasz
FoLey-v
#51827
üzenetére
A 200D azért drágább árfekvés mint a Nikon... amúgy a Nikonban jó eséllyel Sony érzékelő van ahogy a Pentaxban is, az elkészült kép javarészt azon múlik.
Igazából alapszintű tudás nélkül tökéletesen mindegy mit vesz, a piacon kapható gépek simán megoldanak mindent átlagos körülmények közt. Minden máshoz némi tudás és objektivek kellenek.
Viszont most zajlik egy technológia forradalom, a tükörnélküli rendszerek egyre jobban veszik át a vezető szerepet a cserélhető objektives gépek piacán. A vázak kisebbek, kényelmesebb elindulni vele.
De ha van rá lehetőség el kell menni egy komolyabb MM-ba és megfogdosni a gépeket. A gombok elhelyezkedése és egyéb kényelmi szempontok szubjektivek mindenkinek más a fontos. Van aki a Nikonra esküszik hogy milyen jó a menüje, más a Canonra. Tökjó lehet egy érintőképernyő, de van aki arra panaszkodik hogy orral elnyomja...
A Canonon, Nikonon kivül ott a Sony, az Olympus, a Pentax a Panasonic is, mindenek van előnye a másikkal szemben. -
Rapid136
őstag
válasz
FoLey-v
#51816
üzenetére
Ha nem érti az összefüggéseket a fotózásban akkor a világ legdrágább szettjével sem fog boldogulni...
Jobban járna egy bridge géppel amin van makro ikon a módválasztó tárcsán.
Amúgy meg téged fog okolni ha aztán mégsem tud jó makro képeket csinálni, szóval inkább találjon magának gépet. -
Rapid136
őstag
-
Rapid136
őstag
válasz
#31733248
#51799
üzenetére
ne nosztalgiázzunk, persze jó volt, szerettem, de csak 6 mpixel, iso 800-nál megállt az élet és azért idővel a gépben is behalt a képstabi meg ott volt a black frame error is

persze az összes 6 mpixeles gépben ez a Sony érzékelő volt Pentax és Nikonban (Canonon kivül) még utána jött egy 10 megás CCD, aztán átálltak a CMOS-ra
(amúgy inkább ff-ben fotózok, a szin mostanában nem annyira központi kérdés)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.

