Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • And

    veterán

    válasz Zolexx #14630 üzenetére

    Ha jobban megnézed, akkor is ugyanazt a hibát (motor túlterhelés) kapod, ha a 450mAh-s akkunál a 'charge state' paramétert normal-ról full-ra állítod, mivel ekkor a kapocsfeszültség még tovább növekedik. Utánanéztem annak a motornak, hát elég brutális darab, annyi szent. Terhelés nélkül alig vesz fel teljesítményt, elvileg 200mA-t fogyaszt így 10V-on. De ha mechanikailag terhelni kezdjük, az áramfelvétele másfél nagyságrenddel növekszik. A maximális terhelése adott, de a problémát a kalkulátor alapján mégis csak az akkupakk belső ellenállása okozza: nagyon kevés csökkenés már durva áramnövekedést okoz szerinte. Ami elméletben nagyon szép, de azért ilyen kis értékű, 10..20 milliohm-os nagyságrend a valóságban azért nem ennyire egzakt dolog, teszem azt a vezetékek ellenállása is hasonló nagyságrendű lehet. Egy négyzetmilliméter keresztmetszetű tiszta rézvezető kb. 6 cm hosszban jelent 1mΩ ellenállást, a kéteres, fogyasztót tápláló vezeték oda-vissza már fele ilyen hosszban is ugyanekkora ellenállást ad. A hossz növekedésével és a keresztmetszet csökkenésével ugye ez arányosan növekedik. Szóval ezeket a század ohm-okat azért ne vegyed annyira fixnek ;). A kalkulátornál némi utánaszámolással sok mindenre rá lehet jönni, hogy mi hogyan jön ki (pl. mekkora nyugalmi akkufesznél számít a töltöttség alacsonynak, normálisnak vagy épp teletöltöttnek), de vannak bizonyos dolgok, amelyek nem egyértelműek, például az akku és a motor(ok) feszültsége még akkor sem egyezik, ha kézzel 0Ω-os belső ellenállást állítok be, és az összes motor áramát az akku belső ellenállásán számítva sem nagyon jön ki nekem a helyes terhelt akkufeszültség.

Új hozzászólás Aktív témák