-
Fototrend
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
válasz Surfym@n #40899 üzenetére
Én egyre kevésbé értem ezt a fixezést, ahogy egyre többet fotózok. Most van 2db, de ritkán használom, csak amikor szükséges.
Ha van két hasonló tudású fotós, egyiknek 35mm, 50mm, 85mm és 135mm fix, másiknál 16-35, 24-70, 70-200, akkor az utóbbi fog változatosabb, érdekesebb portré képeket lőni :)
[ Szerkesztve ]
-
duni84
aktív tag
az azonos kategóriájú fixek és zoomok közül a fixeknek mindig sokkal jobb lesz a minőségük. a zoom-ot ki tudod lépni. ha portrékat csinálsz, akkor a fejedben úgyis már előre megvan, hogy mit akarsz látni, ahhoz tudod, hogy melyik fixet teszed fel. a zoom a biztonsági játék része, amikor nem portrézol, hanem zsurnaliszta módban vagy, azaz nem tudod mire számíts. (ettől még egy 24/70 vagy 28/70 és 70-200 mindig a táskában fog lapulni épp a biztonsági játék miatt)
[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
KTTech
veterán
válasz duni84 #40902 üzenetére
Ez ma már kb akkor igaz, ha f2.8 alatt akarsz dolgozni, az a fixek tere (szépen lassan f2-re fog változni, igaz nem a tükrösöket használók számára). Felette a zoomokkal szemben nem igazán van előnyük. A zoomot "kilépni" nagyon sok esetben nem lehet, legfeljebb vagdosni az elkészült képet. Ma már az árelőny sem játszik, az újabb (és egyben jobb minőségű) fixekért lassan többet kell áldozni (mert sokkal kisebb pédányszámban vásárolják, és így a gyártásuk is drágább), mint a zoomokért.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
PuMbA
titán
válasz duni84 #40902 üzenetére
1. A mai zoomok képminősége kiváló. Nézz meg pl. egy Canon 70-200 f/2.8 IS II USM-et, ami úgy karcol, mint egy fix.
2. Fixeknek kit érdekel a kicsit jobb minősége, amikor FullHD monitoron nézzük őket?
3. És ha a fejedben megvan, hogy mit akarsz és ahhoz a gyútávhoz épp nincs fixed? :)
[ Szerkesztve ]
-
olywer.smith
csendes tag
Hello Mindenkinek!
Segítséget szeretnék kérni.
Lányom Canon EOS 750D gépéhez próbáltam egy Lilliput monitort csatlakoztatni HDMI kábel segítségével, de sajnos nincs jel üzenet jelenik meg csak.
Nem tudom, hogy mi lehet a probléma. Próbáltam laptoppal, így a monitor és a kábel is rendben van. Ha a fényképezőgépet tolom a kábelra, nincs jel. Ha TV-vel kötöm össze, akkor a TV érzékeli, hogy valami került a HDMI3 bemenetre, de nincs kép ott sem.Mi lehet a gond?
A válaszokat előre is köszönöm!!!
Üdv.: Olywer
-
veterán
válasz olywer.smith #40906 üzenetére
A legtöbb Canon gépnél csak LiveView, vagy képvisszanéző üzemmódban lesz kép a HDMI kimeneten.
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
vlevi
nagyúr
válasz olywer.smith #40906 üzenetére
Nekem 450D van, ahhoz még nincs HDMI, azon USB-n volt egy olyan szoftver, amit szinte sosem használtam, amivel PC-n lehetett exponálni, természetesen az is csak Live View módban.
Egy tükrös gépnél nem is lehetne másképp, hiszen a tükör eltakarja az érzékelőt, és csak exponáláskor jut rá fény. -
veterán
Igen, hülyén írtam. Szóval a HDMI kimeneten csak akkor lesz kép, ha te rakod LiveView üzemmódba a gépet. Vannak olyan USB-n, vagy wifin képet átvivő alkalmazások (pl. a DSLR Controller) amelyek maguktól LiveView üzemmódba kapcsolják a gépet.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
olywer.smith
csendes tag
válasz Donki Hóte #40909 üzenetére
Megnéztem a belinkelt youtube videót és abban csak összedugta a cuccost,
bekapcsolta a TV-t és azonnal ott volt a kép. -
KTTech
veterán
válasz olywer.smith #40910 üzenetére
A Wifi és társai tiltva vannak? Mert azt is mondja a videóban, ha engedélyezve van, nem lesz jel.
Mondjuk sok értelmét nem látom ennél a készüléknél a kimenetnek, mert nem ad "tiszta" jelet, csak a visszajátszott tartalomról.[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
duni84
aktív tag
(#40905) PuMbA
1. kerek 10 éve használom a 70-200 f/2.8 IS II USM-et, valóban fényévekkel jobb, mint az elődje, de nem "karcol" úgy, mint egy fix. mint említettem tökéletes azokra a szitukra, ahol zsurnaliszta üzemmódban kell dolgozni, mert nem tudsz pontosan előre tervezni). az ügyfelek java része valóban nem látja a különbséget, de pl könyvet/plakátot/posztert zoom obival eszembe sem jutna meglőni. már simán a torzítások miatt is.2. te nézed max fullhd monitoron, nem mindenki. esetleg ha nem "eldobható" tartalmat gyárt az ember, hanem olyat, ami 10+ év múlva is elé kerül, akkor nem árt, ha nem fullhádére gyárt.
3. itt kezdődik a fényképészet és a fotós közti különbség. előre tervezel és ahhoz igazítod a felszerelésed. és ezzel nem azt írom, hogy megveszel magadnak mindent és mindig 2 serpa viszi utánad az obikkal teli szekrényt, hanem azt, hogy megismered a saját stílusodat (és ahhoz igazítod a gépparkot. pl nekem semmi értelme sem lenne egy 600mm objektívet megvenni, mert fényévente se használnám, a madár fotósnak meg nincs értelme egy haleszemet vennie)
(#40904) KTTech: nem feltétlenül az alacsonyabb gyártási szám miatt kell többet fizetni, hanem a minimális minőségi előnyért. tény, hogy röviden fogalmaztam, ezért talán arrogánsnak vagy "internetes megmondóembernek" tűnhet, de akár hiszed, akár nem: 10+ éve én is úgy voltam vele, hogy semmi szükség fixekre, mert a zoom-ok tökéletesen kiváltják őket, meg a vignettálás, torzítás, aberráció "egy klikkel javítható gépen", aztán amikor az embernek sok idejét viszi el az utómunka, akkor rájön, hogy ha egy év alatt akár csak 40.000-szer megspórolja azt a 3*/4*-szer 1 klikket (ami sohasem 1 klikk lesz), akkor majdnem 1 hónapot kap vissza az életéből, amit utómunka helyett bármi mással is eltölthet.
szóval nem is feltétlenül a tágabb rekeszért fizetsz többet, hanem magadnak veszel szabadidőt a fixekkel. ezt sem tech b*zulásból írom, csak az utóbbi pár évtized személyes tapasztalata hobbi szinten nyilván nem éri meg a drágább fix, arra vannak az f1/1.8-asok és ott tényleg nem látni különbséget pl az említett 70-200 f/2.8 IS II obihoz képest.
#metszéspontok
-
PuMbA
titán
válasz duni84 #40913 üzenetére
1 és 2. Az élesség vagy a torzítás szerintem nem mérőszáma a fotó jóságának. 1970-es fotók mennyire jó minőségűek egy mai csúcsfelszereléshez képest?
" előre tervezel és ahhoz igazítod a felszerelésed."
"hanem azt, hogy megismered a saját stílusodat"Akkor 15mm-enként vegyek fixeket? A stílus nem azt jelenti az én olvasatomban, hogy korlátozd magad be pl. 50 és 135mm közé és más gyútávon nehogy fotózz, mert baj lesz.
[ Szerkesztve ]
-
duni84
aktív tag
te pontosan ezt írtad: "Nézz meg pl. egy Canon 70-200 f/2.8 IS II USM-et, ami úgy karcol, mint egy fix.", erre csak ezt a 2 dolgot hoztam fel, mint még laikusok számára is tök jól látható különbséget a fixek és a zoom-ok között, erre most azt írod, hogy ez nem mérőszám.
a te olvasatodtól vonatkoztass el egy szemvillanás erejéig. az, hogy már ismered magadat és tudod, hogy mit szoktál használni, majd utána abból a merítésből szerzed be a minőségre legjobbat nem azt jelenti, hogy "korlátozod magad", hanem azt, hogy tudod mit szeretnél és tisztában vagy vele, hogy ahhoz mire van szükséged. a zoom a biztonsági játék része volt 1970-ben is, 2000-ben és 2020-ban is. 1-1 fotós képeit amúgy viccen kívül felismerni a fények használatából, a kompozícióból és bizony a fókusztávból is, mert az is a stílus része lesz. amikor megtalálod, hogy miben vagy jó, akkor azt reszelgeted, nem az összes többit. ezt nem önkorlátozásnak hívják, hanem specializálódásnak az én olvasatomban.
a kérdésekre válaszolva:
- amelyik 70-es évekbeli fotónál a fényképész tudta használni az eszközeit, ott technikai hiba nincs a képeken (akkoriban még inkább rámentek erre), éles, jól kiemeli a témát a környezetből.- ha még nem tudod, hogy mire van szükséged és van sok pénzed, akkor tényleg a fixek felsorakoztatása segít dönteni. ennél olcsóbb viszont, ha csak csinálsz egy statisztikát abból, hogy általában milyen gyútávon készítetted a képeidet pl 1-2-5-6-10 éve, meg milyenen mostanában és mondjuk oda veszel 1 vagy 2 fixet, amit a legsűrűbben használsz, aztán meglátod, hogy átáll-e az agyad és a szemed arra, hogy azzal hogy mutatna x téma vagy maradsz a zoom adta kényelemnél. semmi nincs rád kényszerítve, csupán a lehetőség adott.
#metszéspontok
-
PuMbA
titán
válasz duni84 #40915 üzenetére
" ha még nem tudod, hogy mire van szükséged és van sok pénzed, akkor tényleg a fixek felsorakoztatása segít dönteni. "
Sportfotózáshoz 16-320mm-ig minden kell, szóval minden gyútávot használok nagyjából ugyanolyan arányban. Fixektől inkább megszabadulok, mint felsorakoztatom. Portrét pl. ugyanúgy lehet csinálni 24mm-en pl. teljes alakosat, mint 200mm-en, csak váll + feljebb. Miért kéne itt specializálódni pár gyútávra?
[ Szerkesztve ]
-
kovsol
titán
Sportfotónál ahol nem egy általad kontrollált környezet van úgyse tudnál objektívet cserélgetni gyakran, mert elszalasztod a pillanatot.
Ha meg valaki egy modellel dolgozik, és simán be tudja állítani az elképzelt képet, akkor szépen ki is tudja mellé választani a szükséges fixet is. Nem szalad el a pillanat amíg felrak mondjuk egy 85mm helyett egy 50mm objektívet.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Plexicushio
senior tag
1. A mai zoomok képminősége kiváló. Nézz meg pl. egy Canon 70-200 f/2.8 IS II USM-et, ami úgy karcol, mint egy fix.
jó, hát kb. megtaláltad az egyetlen kivételt, de ne úgy add már elő, hogy ez a standard, és mihez képest ugye...
Oké, a másik még az EF 100-400 II.
Na pont ezen gyútávok végén vagyok most érdekelt, szóval leírnám a saját esetem, ha megengeded.
Sokszor írod, megemlíted, hogy pénzspórolás a köbön. Szeretném én is ezt, no lássuk csak.Az összes eddigi (nem sok, három eddig) vételem mind fix:
Sigma 56 1.4
EF 200mm f2.8L II
EF 400mm f5.6L (a héten érkezik)200 & 70-200
A legtöbbek szerint a 70-200 II már veri ezt 200-as fixet szinte minden aspektusban, 1996 vs 2010 (sőt optikailag a fix első verziójához képest nem változott a kettes, az meg ~1991), ám a használt piaci árukat összevetve ott a ~2.5-3x-es szorzó (!!), a súlyán a majd kétszeres (a fix súlyra mint egy 70-200 f4, de rövidebb is annál, meg fekete is )
Megfordítva kérdezem én; ha a képminőséget nézem, csaknem triplaár, egy olyan zoom-ért már eléri hogy egy picit jobban karcoljon, és még cipejlem is??? Kösz' de nem400 & 100-400 II
Legendás ez a fix, ennek az üvegnek is sok köze volt ahhoz, hogy a Nikon mint piacvezető bukta a pro piacot húsz év után a Canon ellenében a '90-es éveben, AF tekintetében az EOS rendszer akkor szétalázta (már megint kezdi), így nem volt kérdés a riportereknek, hogy (mire) váltanak.
A legtöbbek szerint ez is minimum egál vagy még jobb rajzra a zoom javára. 1993 vs 2010.
Itt már csak ~2x-es árról beszélhetünk a zoom hátrányáraTehát egy kicsivel megpótolva, akár a 70-200 akár a 100-400 használt árát nézem: vettem három pöpec obit, amiből az egyik zsír új, nekem ez sokkal kifizetődőbb így. A két használt meg bőven olcsóbb együtt, mint akármelyik zoom ezek közül.
Vágdosni meg nem ördögtől való, van miből manapság szerencsére, senkinek sem esik le tőle a karikagyűrű az ujjáról pár kép esetén. Legalább is én inkább tennék így, mint "cipekedek". Vagy közelebb megyek (de inkább hátrébb APS-C -n ezen gyútávok esetében )Nyílván, más finomságokat is kapsz a pénzedért még ezeknél a zoomoknál, mint brutál IS, de pont ez nem annyira nem érdekel sportfotónál.
Nem véletlenül sincsenek a fixek annyiszor újítgatva, mint a sláger zoomok. Nincs rá szükség.Hidd el, nem nagyobb anomália ez a "fix-mánia" attól, mint hogy pl. te jéghokit f4-es telével fotózol.
[ Szerkesztve ]
-
Plexicushio
senior tag
válasz Plexicushio #40920 üzenetére
A kettes 100-400 természetesen nem 2010, hanem ~2015
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
"Ha van két hasonló tudású fotós, egyiknek 35mm, 50mm, 85mm és 135mm fix, másiknál 16-35, 24-70, 70-200, akkor az utóbbi fog változatosabb, érdekesebb portré képeket lőni :)"
Ezt hogyan sikerült kiszámolnod?
"Nézz meg pl. egy Canon 70-200 f/2.8 IS II USM-et, ami úgy karcol, mint egy fix."
Szép is lenne. Az említett obj. az egyik legélesebb zoom a piacon, de elég távol van egy jó fix élességétől. Ennek dacára nálam is az alapcucc része.
"2. Fixeknek kit érdekel a kicsit jobb minősége, amikor FullHD monitoron nézzük őket?"
Ez 4-5 éve még valóban így volt.
"3. És ha a fejedben megvan, hogy mit akarsz és ahhoz a gyútávhoz épp nincs fixed? :)"
Crop. Nem hiszem, hogy ilyen éles határt kell húzni a zoom és a fix között. Feladathoz választunk eszközt, nem fordítva.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Plexicushio #40920 üzenetére
"Hidd el, nem nagyobb anomália ez a "fix-mánia" attól, mint hogy pl. te jéghokit f4-es telével fotózol. "
Pedig ez nem vicc. Strandröpit is f4-es 70-200-zal láttam fotózni. Hidd el még így is van nálam, hogy kéne kicsit nagyobb DOF, hogy látszódjon több játékos feje élesen, ha például gólöröm van.
fapaci:
"Ezt hogyan sikerült kiszámolnod? "
Tök egyszerűen. Ha van egy sportesemény és neked van szuperközeli és wide angle képed is, az azért érdekesebb, mintha az összes képet normál gyútávon lőnéd
"Ez 4-5 éve még valóban így volt."
Szerintem most is így van. Mobiltelefonok, Instagram... 3 méterről 55"-os 4K TV-n is tök mindegy...
"Crop."
Időt spórolsz, ha nem kell croppolni.
[ Szerkesztve ]
-
Plexicushio
senior tag
Tudom, hogy nem az. Példát is tudok rá: Peter Read Miller (Sports Illustrated) pl. bevallottan előszeretettel használ 70-200 F4-et, mert a válla már nem bírja a kettőnyolcat...
Szabadtéren, ahol lehet, ha a téma ill. a körülmény engedi akkor én is rekeszelnék egyet F4-re a jobb rajz miatt
De FF-en más az a DoF mint croppon, azt te is tudod. És azért is írtam f4-es obit, nem pedig rekeszt, mert azzal is tisztában vagy szerintem, hogy éppen (Canon) dSLR-en mi más előnye van még az elérhető legtágabb rekesznek, függetlenül attól amin a kép készül
[ Szerkesztve ]
-
Plexicushio
senior tag
Brutál jó áron megy most az 5Ds külföldön a B&H-nál. 1300$ ...
-
Faby
senior tag
Félig off kérdés:
Analóg, filmes SLR-re (Canon, természetesen) felmegy a DSLR-en használt EF obi? Úgy sejtem, az EF-S nem megy.
Ha fel is megy, nincs autofókusz, és esetleg blende állítás sem, jól gondolom? Tudok kárt tenni az obiban/gépben a próbálgatással?A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
veterán
Az EF egy kvázi szabvány, tehát ha a filmes gép is EF jelölésű, akkor felmegy rá bármelyik EF jelzésű obi (az EF-S általában nem, bár vannak kivételek). Lesz AF és és blende állítás is.
Volt Canon filmes gép FD rendszerű obikkal, arra az EF obik csak adapterrel tehetők fel.
Kárt nem okozhat a próbálgatás.
SZERK
A próbálgatás nem okozhat kárt, ha EF jelű gépen EF obikat próbálgatsz. Az EF-S obik felrakása esetén a tükör felcspódáskor beleverhet az obi végébe, ami a tükör sérülését okozhatja.
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
duni84
aktív tag
ha ez segít: az eos 1v vázaimat a mai napig használom, amikor hobbi fotózok, természetesen az EF objektívjeimmel. ef-s obi nincs a közelemben, de talán ott is annyi a titka, hogy 50mm fölött legyen, akkor talán nem ver bele a tükör az ef-s obi végébe.
az fd foglalatos slr-ekre felmegy az ef objektív adapterrel, de tök manuális módban tudod csak használni.
#metszéspontok
-
rednifegnar
senior tag
ahogy irtak minden regi eos filmes vazra felmegy minden ef obi es teljeskoruen hasznalhato meg a legmodernebbje is. amire figyelni kell, hogy az utangyartok (pl tamron,sigma,tokina) azok random nem mukodnek vagy csak reszben, ezt max probaval lehet megallapitani (egy kivetel van a voigtlander az kompatibilis mert ok az eos protokol alapjan fejlesztettek).
a chipes obi adapterekkel is gond van, azok se szeretik a filmes vazakat, vagy nem mukodik, vagy hulyeseget mutat, de nekem volt olyan is ami menet kozben sult meg (altalaban le is ragasztom a csipet ne zavarjon).A camera does not make art, the artist makes art.
-
Pdefmai
csendes tag
Üdv. Adott egy Canon 760D, aminek az exponáló gombjának az AF lenyomásig (nehéz megfogalmazni, de próbálom) amolyan kenetlen, nyekergő, műanyagos súrlódó, kellemetlen hangja van, egyúttal ha nem telejesen középen nyomom be, akkor akad is. Van-e valakinek hasonló gondja 750D, 760D, esetleg 800D fronton? 600D, 650D volt előtte, de azokkal semmi ilyen gond nem volt. Olyan, mintha a furat méretéhez képest pontosan akkora lenne a gomb, és a furatban szorul meg, ha kicsit kibillentve nyomom meg. 17.000 expo van a gépben, nem gondolom, hogy elhasználtság miatt ilyen. Esetleg ez valami szeriahiba lehet?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Pdefmai #40932 üzenetére
Szerintem belement valami kosz. 17000 expó az lófütty, az még meg se kottyan az expogombnak. Első körben a fejjel lefelé tartott vázon körtepumpával próbáld meg fujkálni az expo gombot, ha nem segít, akkor sűrített levegős spray is jöhet. Kompresszort nem javaslok, az sajna mindig nyom kenőolajat is a sűrített levegővel.
Ha marad a gond, akkor vagy megbarátkozol a jelenséggel, vagy elviszed egy szakemberhez.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
duni84
aktív tag
magam szoktam itthon (ez is része a hobbinak. end to end )
utóljára itt voltam előhívatni pár éve ff tekercseket 3-4 éve: http://www.lab4art.hu/arlista/negativhivas.html
a színest meg szinte bármelyik kodak üzeltbe be lehet adni és a lelkükre kötni, hogy ne korrekciózzanak, ne nagyítsanak, stb, csak hívják elő, ahogy a kockán van[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
Sziasztok!
Adott egy Canon EOS 200D és egy Tamron 70-300-as Macro obi. Nos, ezek nem barátok, valamiért.
Automata módban nem tudom használni, mert állandóan "Hiba az objektívvel való kommunikációban" felirat jelenik meg. Ugyan ezt már megszoktam, mivel full manuálisban fotózok vele, de mégis, akad, hogy ebben az üzemmódban is kiírja ezt.Az obi tiszta és hibátlan. EOS 250D-mmel hibátlanul működik, ahogyan az EOS 200D-m is hibátlan minden más obival.
Mi lehet a baj? Miért nem passzol össze ez a két eszköz?
But who is watching the guardians?
-
Maist
senior tag
Üdv. Nem fényerős objektívek esetén (18-135, és 55-250 STM) előfordulhat, hogy jelentkezik esetleg a fókusz hiba a 70D-nél, vagy ezekkel az objektívekkel nem fordul elő a dolog? Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Sziasztok!
Elkapott a hév, hogy nekem kéne egy Full Frame gép. Régóta nézegetem őket, amióta egyik barátom 6D-jét kipróbáltam már, szerintem egy "teljesen más világ", mint az APS-C, megmondani nemtudom miért.
Most egy 500D-m van, legtöbbször egy 50 1.8 STM van rajta. Most 5D mkII-ket nézegetek, lenne is egy Debrecenben. Nagyjából 150k fele nézelődnék, az a lélektani határ.Még mindig egy jó gép az 5D mkII vagy várjak egy kicsit és inkább 6D?
Fontos, hogy leginkább hobbira kell, (de remélem nem csak hobbi marad).Swift 1.3 GLX, Garmin Fēnix 6s, EOS R, Dell T110 II, iPad Pro, iPhone 15 Pro, Unifi
-
JohnyBlue
őstag
-
veterán
-
addikt
válasz Donki Hóte #40949 üzenetére
Ha már váltok, gondoltam elugrok a 3 számos vázaktól felfele. Csak megakadtam, hogy melyik legyen.
Most szerintem sok utána olvasás következik.JohhnyBlue:
Hát nem holdfényben akarok vadlovak szaladását fotózni, leginkább nappal fotózgatok, vagy ha este, akkor állványon csilagokat.PuMbA:
Hát igen, csak az 50mm meg a heliost tudnám használni, de alapból az van legtöbbet az 500D-n is. Sajnos obikból nem vagyok még eleresztve.[ Szerkesztve ]
Swift 1.3 GLX, Garmin Fēnix 6s, EOS R, Dell T110 II, iPad Pro, iPhone 15 Pro, Unifi