Aktív témák
-
Volu
tag
Továbbra is áll a kérdésem, de úgy látom senki nem merte megcsinálni!
Pedig ezen oldal szerint érdemes lenne. [link]
Főleg, mivel a Nikonokban rendszerint erősebb AA szűrőt alkalmaznak, mint a Canonokban.
Itt van pl a D90 teszt. A Jpegnél nyílván az élesítést paraméterezni lehet, ott nincs kérdés. De a RAW-ban készült képeken is világosan látszik, hogy a 450D picit élesebb nála.
Ez nem flame, de szeretném, ha megerősítenétek abban, hogy ez bizony egyértelműen az erősebb AA szűrő számlájára írható.
[link]''A számítógépező csajok strasszkövekkel díszített iPodot akarnak és macska formájú USB-memóriát, ami bedugáskor nyávog''
-
Ijk
nagyúr
Raw-ban is van élesítés, nem csak jpegben. Capture nx-ben (ill. a fényképező menüjében) is lehet állítani az élesítést, alapértelmezetten "normal", de ki is lehet kapcsolni. Nyilván a gyártók eltérő erősségű élesítést használnak, canonnál ez erősebb, nikonnál rá kell nyomni +1-et. Tapasztalat szerint minden modellben más erősségű AA szűrőt raknak, pl. a d50-ben szvsz rendkívül gyenge. De vajon neked melyik a jobb, ha kicsit élesebb a kép, amin utófeldolgozáson még lehet javítani, vagy ha a ballagási képeken mindenki barnás-lilás öltönyben pózol?
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Degeczi
nagyúr
így van, a dpreview tesztben is erősebb szűrőre tippelnek
(nem is annyira a Canonnal érdemes itt összehasonlítani, hiszen más az obi, hanem a Nikon D300-al: hiszen ott fizikailag ugyanazzal az obival tesztelték mindkettőt)ez manapság gyakori: pl az Oly 410/510 után a 420/520, sőt, az E3 is erősebb szűrőt kapott
-
Degeczi
nagyúr
"Talán nem véletlen, hogy mintaképek közé nem tettek be ISO200-nál nagyobb érzékenységen készült képet"
nyilvánvaló - hiszen nem az a fő feladata, abban nem versenyezhet a D3-al
de ez sehol nem jelenti azt, h nagy érzékenységen rossz lenne!
a D300 talán az?
mert a D3X pixelsűrűsége valamivel alacsonyabb lehet a D300-nál...
(a D300 érzékelőjének pixelsűrűsége FX-en 28-29 Mp-t eredményezne) -
ottkar
addikt
"Egyáltalán lehet tudni, illetve ki lehet számolni, hogy az egyes optikák nagyjából maximum hány megapixeles érzékelőt tudnak kirajzolni?"
Ilyen nincs, nem létezik. A felbontás a lencse egyedi tulajdonsága nem úgy van hogy fogom és 10Mp-re tervezek lencsét meg 30 Mp-re. Lehet törekedni a minél nagyobb felbontásra de még ezer másra is figyelni kell, de nem elhatározás kérdése a növelés.Nem véletlen hogy a gyártók szinte soha nem közlik hogy egy adott optika vonalas felbontását mert az se szignifikáns hogy egy drága optika felbontása épp a legmagasabb. A Hasselblaad 39 Mp-es érzékelőjéhez a filmeshez tervezett optikákat használja mert egyszerűen nem lehet annál jobbat tervezni. Ha egy filmes optika gyengébben teljesít digiten az nem a felbontás miatt van hanem az érzékelődiódákra való fénysugár szögbeesés miatt. Az ezüstbromid kristály több szögből volt képes a beérkező fényt hasznosítani az oktaéder alakja miatt is mint az érzékelődiódák. Ezért nem a lencse felbontásán kell javítani elsősorban hanem az érzékelő fényhasznosításán.
[ Szerkesztve ]
-
Andie
őstag
Na látod ez akkor olyan lehet, mikor az öcsém magyarázta nekem, hogy a félmilliós harman kardon erősitőt a félmilliós JM Lab hangfalszettel aranykábellel kell összekötni (aminek métere 20ezer ft), mert különben nem olyan lesz a hangzás. Vagy mikor legutóbb a tévében a faszi valami spéci lebegtető forgómorgó szerkezetre rakta az 5 millió ftos lemezjátszót, és elélvezett a hangjától.
Elhiszem, hogy műszerrel mérve kimutatható a különbség, vagy egy iszonyat vájtfülü, spéci képességekkel bíró denevérember megérzi, vagy úgy gondolja, de hogy nekem, az átlagembernek semmiféle különbséget nem jelent a pénzen kivül, azt leszögezem. Ettől lehetek bunkó antiműértő, de akkor vállalom
Szóval aki nagyítóval néz RAW képeket 100x-os nagyitásban, és ott moire avagy AA hatásokba köt bele, az valszleg nem az én kategóriám. 130.000-ért vettem a d60-at, a VR lencsére is a ti tanácsotokra adtam +20-ezret, és nekem amit eddig fotózott, az maga a fenomenális látvány. Akár "makrózok" (értsd közelről fotózok pici tárgyat), akár havas tájat, akár a macskámat, akár csillagokat, keresve sem találok hibát, és sztem egy canon is ugyanigy fotózna. Én azért döntöttem a nikon mellett mert a kis gépem is azvolt, és maradtam a márkánál. Pedig 1 hónapon át egy Canont nyúztam, amint irtam.
Na, szóljatok ha ki vagyok tiltva a klubbólSamsung Galaxy A50 - Samsung UE46D6100 - BNet Tag: Andie#2999
-
lugosi
MODERÁTOR
"Más: Szerintetek mikor éri utol a Nikon a Canont élességben?"
Mármint a váz éleinek az élességében?
Bocs. Válaszom, hogy ha ez egy esetleges black dot/white dot jelenséggel járna (5D II), akkor remélem soha! Akkor inkább rákattintok az egérrel a sharpen gombra.
Persze ha véletlen az MK III-mal hasonlítjuk össze, aminek az ismert fókuszproblémája van, akkor azt még a D70-em is leveri élességben ugye, mert annak működik az autofókusza. Apropó, abból a gödörből már kimászott a canon? Mert mintha anno olvastam volna hogy megpróbálják javítani, de fw frissítéssel se sikerült. Volt gépvisszahívás?
-
Dare2Live
nagyúr
sztem a kérdés feltevése rossz.
Mert a mikor éri utol az olyan mindha lemaradásban lenne, pedig ez a téma egyértelműen izlések/pofonok.... és akkor is csak akkor ha pixel számolós vagy.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
madgie
titán
Ez tény. De képzeljük csak el, vajon mi fog jobban látszani nyomtatásban? A vékonka AA-ból adódó cikkcakkosodás és moiré, vagy az eseteges plusz sharpeninggel gyógyított, emiatt picit zajosabb végeredményű, vastagabb AA szűrős kép?
Amúgy meg tökmindegy, 20+ megapixeleknél tartunk, ott már nehezebb előhozni a moirét.
-
Degeczi
nagyúr
-
Degeczi
nagyúr
ugyanannak a szenzornak egy másik alverzióját, és vélhetően a szűrő sem teljesen azonos, mert már a D50 is kicsit erősebbet kapott
a tesztek 2 ok miatt húzhatták le a D70-est:
- egyik valóban a "kössünk bele vmibe" szempont (különösen a hazai, Canon érdekeltségű oldalnál)
- a másik pedig a JPG használata: a kamera JPG motorja ebben a szempontban sem remekel, lényegesen könnyebben előforul moaré, mint RAW-ból feldolgozva. Márpedig a D70-est egyébként is tipikusan RAW-ban használta mindenki, csak ott futja ki magát