-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
sonny007
tag
válasz rob210 #64012 üzenetére
Szervóra gondolsz? Az biztos van benne mert eszméletlen könnyű vele a kormány fordítása. Szervó folyadék is van benne mert annak a szintjét szoktam ellenőrizni. Viszont az kizárható, hogy elektromos mert gyújtáskor nem jelenik meg a sárga kormánykerék. Így marad az utóbbi kettő valamelyike.
[ Szerkesztve ]
-
Gabady
aktív tag
válasz rob210 #64011 üzenetére
Áttanulmányoztam az autó kapcsolási rajzát, az ECU bekötését stb...
A főrelé 30-as kontaktusára megérkezik a 12V, ahogy az kell és NC kontaktban van a 87a lábbal, ami a motorvezérlő 4-es lábához csatlakozik, itt kell hogy kapjon 12V-ot, ez eddig jó.
Ha behúz a relé, átkapcsol 87-es kontaktusba, és ez van összekötve az ECU 19-es lábával, ahova kéri a kapcsolt 12V-ot(gyujtás után).
VISZONT és itt jön a csavar a dologban....
A relé 87-es kontaktusa át van hidalva (gyárilag) a 86-os kontaktushoz, ami a behúzótekercs pozitívja. 85-ös kontaktust kimértem, van rajta negatív.
Szóval úgy tűnik a dolog, hogy az ECU-nak kéne a 19-es lábon, ahol várja a kapcsolt 12V-ot, adnia egy impulzust, hogy behúzzon a relé....
A relé és ECU között a vezetékeket kimértem, nincs szakadás, jó.
Igazából ha hekkelni akarnám, akkor a reléhez be kellene kötnöm egy gyujtáskapcsoló utáni szálat és kész, működne a dolog, de nyilván valami oka van, hogy nem húz be a relé, a gyökérokokat szeretném megtalálni.Csatolok pár képet.
[ Szerkesztve ]
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 2x2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
Gabady
aktív tag
válasz rob210 #64029 üzenetére
Ezt leszámítva, hogy ez a relé nem húz be, minden rendben van, minden működik, úgy ahogy kell, így a gyújtáskapcsoló hibáját kizárnám...
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 2x2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
Gabady
aktív tag
válasz rob210 #64031 üzenetére
Akkor a gyújtáskapcsolót még lecsekkolom. Relé hibát kizárom, mert 3 relével is próbáltuk és a szindróma ugyanez.
Szerk:
Azért zárnám ki a gyújtáskapcsolót, mert az ECU-n kívül minden életre kel, meg ha a főrelét manuálisan meghekkelem, akkor be is indul az autó, jár szépen. És nem tartom valószínűnek, hogy minden életrekel kivéve egy dolgot, ha a gyújtáskapcsoló szar. Max a gyújtáskapcsoló után....[ Szerkesztve ]
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 2x2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
huniross
tag
válasz rob210 #64026 üzenetére
Laguna2-ben milyen kormány szervo van? Elektromos? Múltkor írtam a motorleállásos gondomat, ott nekem az első jel az volt, hogy elment a kormány szervo, ugyanis nehéz lett a kormány. Nem értettem, mert menet közben történt, az autó sebességben volt és gurult. Ekkor gyorsan félre húzódtam és le akartam állítani a motort a start stop gombbal, erre beindult!!! Máig nem világos, mi történt, nagyon bambán néztem az biztos.
Sárga kormány lámpa nem rémlik, hogy lenne gyújtáskor.Szerk.: 2000 cm3-es benzines.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #64046 üzenetére
Folyadékot cserélte az előző tulaj néhány éve a csövekkel együtt, így azzal nem lett foglalkozva. Tudom te szívvel-lélekkel csinálsz mindent és ezt is kicserélted volna, de mi nem, nem láttuk értelmét. Azon kívül minden kuka, hátsó munkahengerek és bovdenek is kuka. Korrekt szerelő, minden meg lett csinálva ahogy kell.
Szóval akkor ne satuzzak feleslegesen, gondolom hőterhelés miatt. Nem is akartam, azt nem is szoktam mert legyilkolja a gumit.A simogatást úgy értették, hogy ne álljak a féken 200 métert, ha egyszer 100m alatt is le tudok lassulni nem durván. Nem az erőkifejtésre értették. Az előző fékeket valami ilyesmi használat koptatta le az előző tulajoknál "azon pihentették a lábukat".
Nyilván néha meg kell racsingolni ésszel, mert különben minden is beáll az autón (ahogy a motor sem szeret egész életében 1800-on közlekedni), erre voltam igazából kíváncsi hogy mikortól lehet határozottabban lassulni, szóval 1000 Km.molnarpeter
Gondolhatod mi lesz itt ha elterjednek a villanyautók az egypedálos használattal. "Új" fékek mennek majd kukába, mert nem lesz használva, mikor meg tényleg kellene akkor reccs.[ Szerkesztve ]
-
huniross
tag
válasz rob210 #64055 üzenetére
Céges kocsi, mondtam, hogy nem kell olcsózni, tegyenek rá gyárit. Azt mondta a munkafelvevő, hogy ez pont olyan jó mint a gyári, nyugodtan tetessem fel. Hát nem jött be. Márkát sajnos nem tudok. Ja és már írtam: márkaszervíz!
Azt nem is írtam, hogy 200 km után beragadt a hátsó fék, mert be volt rohadva a munkahenger, azt hittem leég róla a gumi olyan forró lett! Hátul is cseréltek tárcsát.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rob210 #64053 üzenetére
Benne van a pakliban, hogy csak a típus jellemzője, az pedig off... Új tárcsát és betéteket kapott, előtte (mikor még nem pergett le a rozsdás réteg) és utána sem volt gond műszakin. Fater használja, gyenge motor, elég nyugis dolga van az autónak Úgy rémlik (VAG topikból), Golf 4 padlólemeznél ez gyakran előfordul. Néha csak ráhúzom a kézit (biztonságos helyzetben), hogy kicsit vigye le a rozsdát.
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #64072 üzenetére
Nem is azzal van a baj, hanem nem találsz szerelőt aki hajlandó kicserélni vagy ha kicserélné akkor az normálisan lenne megcsinálva (öblítéssel, átjáratással stb.). De egy sima csere is mintha foghúzás lenne ezt megcsinálni úgy állnak hozzá. Valamiért a szervofolyadékot is nehezményezik mindig.
Vagy azért, mert tele vannak melóval és a pitiáner szarokkal nem érnek rá foglalkozni vagy egyszerűen annyira nincs haszon rajta, hogy nem koszolja össze a kezét vele.
Abból indulj ki, hogy milyenek a szerelők itthon (a legtöbb), mert aki odamegy egy szervizhez az bizony nem veled/Mágussal fog találkozni, hanem a "legtöbbel". Hiába vagytok jó szerelők és írjátok le, nincs belőletek ezer darab és még az is kevés lenne.Ki akarom cseréltetni ettől függetlenül, de még nem tervezem. Talán tavasszal, hátha akkor a szerelőknek is jobb kedve van mert beindulnak a hormonok. De ha nem cserélik ki akkor se tartok tőle, hogy gondja lenne, az a lényeg ne a gyári töltet legyen amire rátöltöttek azóta 4 féle másikat.
[ Szerkesztve ]
-
sonny007
tag
válasz rob210 #64026 üzenetére
Értem köszönöm a segítséget. Még lenne pár kérdés ha lehetséges megbombáználak vele
A szivattyúról mindegy melyik csövet húzom le? (ha több van rajta. még megnézni nem volt időm)
Arról mit lehet tudni, milyen szervó folyadék való bele és mennyi kell bele?
Saját magát kilégteleníti vagy nekem kell?Köszönöm a segítséget.
Szerk.: Renault Thalia 2001 - 1.4 16V
[ Szerkesztve ]
-
Robi81
tag
-
Steven
addikt
válasz rob210 #64072 üzenetére
Szerintem féket nem olyan nagy ördöngösség elmelegíteni, nekem a fazer 1000 motorommal 4 lámpás nyél gáz és satu féknél majdnem nem álltam meg a lámpánál , egy hayabusás sráccal hülyültünk...
fazeren 8 dugatyus dupla tárcsa fék van.
szerintem autopályán egy durvább satunál egy átlagos személy autó .2. megint csak durvább fékezés után nem biztos hogy megállna....
de megint más... aposom sport swiftjét egy kör alatt megölték a hungaroringen , szarrá égett a fék....
nyilván nem azt mondom , hogy ne cseréljetek két évente fék olajat mert én is cserélek .... csak szerintem nem ettől függ a szitu, hogy 2 vagy 5 évente cserélnek fék
amúgy szerelő haverom azt mondta hogy egy autópályás 130 as satu fékezésnél már meg lehet ölni a tárcsát... el tud vetemedni... nyilván megint átlag autórol beszélünk nnem egy m5-s bmw ről
[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
Steven
addikt
válasz rob210 #64112 üzenetére
Nekem is zimmerman van kíváncsi vagyok meddig fogja bírni... Visszatérve a fékezése azért rengeteg függ a gumitól is... Suzuki szervizbe lattam olyat h ujabb swift aztán "slickel" jart telen, kajak nem volt minta a gumin....
[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
Nemo1001
aktív tag
válasz rob210 #64119 üzenetére
kedves rob semmi gond nem tudtam hogy ez avval jár.nekem is van 2 gyerekem.
(olvastam a neten hogy ilyen is van 'kiiktatni" az egr-t,nem tudtam hogy ez mivel jár )
Esetleg linkelnél nekem oldalt ahol megtudom vásárolni vagy hogy milyen fajtát vegyek bele gondlom a unix vagy bárdinál nézelődjek?
innen jó valamelyik [link]
[ Szerkesztve ]
-
rayoliviero
veterán
válasz rob210 #64137 üzenetére
A szűrő az alacsony.
Ez a nívópálca, olyan mintha el lenne görbülve "nem gyárilag". De elvileg ez gyárilag ilyen a Renaultban mondták, meg is nézték.Ellenőrizgetem még akkor. Remélem a nívópálcám nem el lett görbítve, mert nekem úgy tűnik akkor is, mintha az nem gyárilag lenne olyan.
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #64138 üzenetére
Előfordulhat, hogy a nyökögő indulást nem is akku okozza nálam, hanem önindító? És ez is olyan helyekre van szerelve, hogy a fél autót bontani kell érte? (Megane)
Csak mert egész nyáron ezzel szórakoztam, hogy egy nap állással pörget rendesen, 4-5 nap állással meg alig akarja tekerni.
Nekem eddig egyértelműen akkuhibának tűnt és vártam vele télig, mert úgy is akkor szarik be az akku és a nyarat ki lehet vele húzni, de lehet mégsem az a baja?
Mikor töltőre raktam 24 órára utána két hétig frankón pörgette a gépet, aztán megint kezdődött a nyökögve indulás. De ha minden nap megyek vele akkor nem nyökög.A dízel az más, abban tényleg az akku a rossz. Viszont most a Megane megkérdőjelezett.
Nincs multiméterem, mert az olcsók csalnak, mint az állat (ami volt nekem az 1V-ot félremért kidobtam), drágára meg nem telik. Meg felesleges is lenne két mérés miatt.MÉRÉS
[ Szerkesztve ]
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #64170 üzenetére
OK, jogos. Mi kell ahhoz, hogy ilyen darabokban jöjjön ki? Ahhoz elég nagy feszültség kell hogy üvegben legyen, vagy nem elég nagy kontakt felület.
Nekem a M2-ről, fűtött garázsban meglepően könnyen lejött a tükörlap, határozottan, egy jó széles műanyag habkártyával mögé támasztva.Akkor marad az, hogy a beltéri csatlakozót bontja meg, és ott mér rá a két vékony vezeték (nekem asszem lila volt) ellenállására. Ha elég alacsony, pár Ohm-os akkor az előtte levő vezeték döglött, vagy ott a csati, ha nagy, akkor a saruk retkesek, megnőtt a soros ellenállás, és nincs teljesítmény, ha meg nulla, akkor szakadás van.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
Új hozzászólás Aktív témák
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- 90 wattal tölt a Xiaomi 15
- EA Sports WRC '23
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- A hagyományos (nem okos-) telefonok jelene és jövője
- Jön a Heroes of Might and Magic: Olden Era
- Asszociációs játék. :)
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Ötletek, javaslatok, hogy még jobb legyen a PH! lapcsalád
- Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen