-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
nagyúr
válasz Burt1793 #9496 üzenetére
Ha kutyaközönséges CVT van benne (sanszos!), akkor csak a fizika dolgozik.
Persze ha valami nem kerek, akkor lehet hangolni rajta, hogy a te stílusodhoz
jobban menjen: görgő súlya, kuplungrugók erőssége, kuplung típusa, ilyesmi.
(Igen ez a finomhangolás a "tuning", ami nem feltétlen a gyorsulásról szól.)A piros lámpánál átnéző motorosok 90%-a nem akar semmit, max. köszönni.
Utána meg gyorsít, ahogy szokott. Ha nyélgázon, akkor úgy. De nem miattad:
ha mégis, akkor inkább mókázik, de nem gondolja komolyan. Aki igen: hülye!Vagy a móka része, hogy szeretne elgyorsulni a felvételen, és odapörköl.
Ez az az 10%-nyi eset szerintem. (A piros lámpa nem drag race alapjáratról.)
Amúgy biztos jól megy az SH, mert CVT, és pörög, de a Madison megenné.Ui: amikor autóval/megpakolva, padlón kormolva legyorsultál jobbról valakit,
nem csoda, hogy odapörkölt, és elhúzott, azt hihette, hogy rá fogod húzni.
Szoktam én is felvonni a szemöldököm, amikor valaki (szemmel láthatólag!)
erőlködik, amikor csak félgázon gurulok, s ha úgy látom, nagy gáz és viszlát:
nem azért, mert verseny van, hanem NE veszélyeztessen! Meg ha pl. kormol,
vagy 2T SMKP, akkor igyekszem megelőzni, mert nem bírom a szagát. -
Hauptmann
addikt
válasz DigitXT #9501 üzenetére
Mi a baj a 2T illattal? Én imádom. Mondjuk ez családi hatás, apám nagy Wartburg fan volt. De sajnáltam, amikor eladta a tolótetős 312 Deluxe-ot, de még kicsi voltam akkor. Néha elragad a hév, és végigpörgetem a neten a Warnyú kinálatot. Igazából egy 70-es évek végi lenne jó, de azoknak már elszaladt az áruk, ha jó állapotban vannak. Pár évvel korábban kellett volna beszerezni egyet.
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #9490 üzenetére
Na most már van internet a tegnapi áramszünetet követően
...az nem valószínű, hogy ezt a "legyorsult" gépjármű vezetője úgy éli meg, hogy most jól "le lett alázva"...
Nem csak hogy nem úgy élem meg, hanem külön mosolyogni szoktam a sisak alatt, hogy remélem most boldog vagy majom
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
ludsimon
veterán
válasz DigitXT #9501 üzenetére
Ezt egy s200-al is meglehet városban?
Ha úgy látom veszélyes a szitu nyélgázzal elhúzni?
50essel hihetetlenül kiszolgáltatottnak érzem magam hogy az autósokban kell bíznom és nem tudok elmenekülni.Zenét szoktatok hallgatni vagy rádiót?
Csak azért kérdezem mert nem próbáltam soha kétkerekűn de sisakban hangszóró nem lehet annyira veszélyes mert hallod a környezetet is ha nem ordít a zene.undefined
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #9501 üzenetére
2-2 sávos út volt, 3 hónapos az autó, nem chipezett, nem kormol. Nem akartam elütni, meg nekimenni, csak hülyültünk, akik az auróban ültünk. De szépet gyorsult a motoros, jó volt nézni.
Remélem, hogy nem versengés miatt nézegetnek a városban, de én intek nekik és nem intenek vissza (a motorosok szinte sosem), a robogósok meg nyélgázzal mennek, ha az sh-n nyélgázt húzok feleslegesen gyorsan megindul. 3 másodoerc alatt megvan a 60 nagyjából. 😃Pedig ez egy szlalomozó robogó. -
DigitXT
nagyúr
válasz Burt1793 #9506 üzenetére
Oké, így más: poénból is lehet gyorsulni, ha nem veszélyes a szitu.
A 3 másodpercet viszont optimistának érzem (ha a Madisonnak 4,5).Milyen az a szlalomozó robogó? Visszainteni nem kötelező, sőt.
Az integetés vagy igénye valakinek, vagy nem: sokan nem intenek.
Én is csak akkor, ha úgy érzem. 50-es, 1000-es, tökmindegy. Ha nem
adja a szitu, nem erőltetem. Néha csak biccentés lesz. Néha az sem. -
ludsimon
veterán
250es Yamaha, pont ezt linkeltem tegnap, hogy a S200 Piaggio és jobb le/kg.
Majesty 180
Power/weight ratio: 0.1101 HP/kg
Madison 250 (Yamaha blokkos a gagyi)
Power/weight ratio: 0.1218 HP/kg
Madison 200 (Mind Piaggio blokkos):
Power/weight ratio: 0.1296 HP/kgAzért tök jó lenne vállalkozó szellemű Madison 200ast meg egy Madison 250-est összehozni.
Lehetséges, hogy lennének meglepetések.[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
-
-
DigitXT
nagyúr
válasz Burt1793 #9511 üzenetére
10.9-ről faragta le könnyű görgőkkel 8.7-re. Nekem is 1 grammal könnyebb
görgőim vannak a gyárinál, de ez semmit nem jelentett, nem futja ki magát.
Elméletileg annyi kg körül van a 400-as Madison, viszont 30LE... De a LE az
csak egy szám, semmit se jelent: csak a csúcsát a görbének. (Hogy milyen
úton jut el oda a gép, hol vált a varió, hol fog a kuplung - hangolás kérdése.) -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #9516 üzenetére
Nem mondod...?! Tudom, hogy a 27 LE csak a görbe csúcsa, viszont az előbb mondtam, hogy a cvt-nek hála, végig annyit ad le a motor nyélgázon. Így már csak az esetleges hatásfokbéli különbségek merülhetnek fel. Azért mert ez a gyerek kicsit javított az sh-ján, nem hiszem, hogy 50-60ig annyival lassabban gyorsulna a robi enélkül. A Honda meg mégiscsak Honda. 😃
Ludsimon: azt mondtad mindenhez értesz. Max teljesítményhez kell állítani a váltót, azaz a max lőlóerőhöz. A motor nyomatéka a váltón módosul, ha gyorsan mész, egyre közelebb lesz a keréken ébredő nyomaték nagysága a motoron mérhető nyomatékhoz.
[ Szerkesztve ]
-
üszök
őstag
válasz ludsimon #9510 üzenetére
Te megnézed azokat a linkeket amiket be teszel? A legelső linken a 250-es injektoros Piaggio volt pont. (Yamaha nincs injektorosban) Van karbis 250-es Piaggio ha figyelmesen olvasnál és néznéd a hirdetéseket,már rá jöttél volna. Nem volt Madisonom,de volt Beverly 200-am az ugyan az a blokk mint a 200-as Madison,meg van most Malaguti Phantom Max 250-em az meg ugyan az mint a Madison 250-es blokkja,és lényegesen jobban megy mint a 200-as.
[ Szerkesztve ]
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
DigitXT
nagyúr
válasz Burt1793 #9518 üzenetére
Bocsi, nem akartam megmagyarázni a nyilvánvalót, ne értsd félre,
csak ha nálad 9000-et forog nyélen gyorsításkor, akkor valaki már
belepiszkált, mivel gyárilag nyomatékmaximura hangolják a variót.
Az meg inkább 6000 körül van: lehet (túl) könnyű görgőid vannak?ludsimon: nyomatékmax a takarékos, teljesítménymax a gyors.
Van azon az oldalon sokféle görbe. Össze is lehet hasonlítani. Ha
egymás után kattintasz a két linkemre, sanszos, hogy magától rá
is pakolta. (Tanulságos, hogy egy 500-as is gyenge kis fordulaton:
linkeltem anno egy GS500/Maja180 hasonlítást, de a link azt nem
tartalmazta, hogy milyen motorok vannak még rajta... Szerintem a
böngészőben tárolja, hogy miket nézegettél, aztán visszatölti, lol.)[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
Nem tudom van e ertelme 100ra 2mp el hamarabb gyorsulni, ha figyelembe vesszuk a koltsegeket. Szerintem ket sebessegi tartomany amiben kell kraft. 0-60. Ig, majd 80-90 temporol 100-110. A koztes alfoldi motorozaskor nem mervado nekem. Az elsot egy 180as is konnyden megteszi. A masodikhoz mar kell 250de dinamikusabb a 400. Sok mindent figyelmbe vehetsz. De ez a gyorsulasi mizeria, teves ut. Koltseges jatek . Ehhez mindegy milyen vasat veszel. Valassz valamit ami nincs szarra hajtva. Updatelsz a variorendszeren es kesz is. Egy jo 150 is elvezetes 0-90ig ha ez a fontos. Ha motorzni akarsz, akkor ezek masodlagos prioritast fognak elvezni. Ehhez kell meg egy ev az 50en. Es megerted, fekek kerek atmero, felfuggesztes, szelvedelem, testhelyzet. Majd megerted, lehet jol gyorsulni, de gyorsan utol is ered az elotted levot. A magyar kozlekedesi moral eleg szar. Ha most felulnel egy jo allapotu 250 re a rutinoddal, garantalom, egy honapon belul eldobnad. . Addig amig egyedul haladsz nem gond. De forgalomba egy gazfroccs es 3mp mulva az autu hatso szelvedojen keresztul koltozol a haltso ulesre. A hirtelen iranyvaltoztatasokrol mar nem akarok beszelni. Egy 12 kereket is 100as temponal erobol kell kitolni iranyvaltoztatashoz, ha nem szoktad meg.... Szoval inkabb menny az 50el sokat, gyuts tapasztalatot, referencia elmenyt,szerintem.
400_500ccm motorok nem varosi ide oda szaldok kategoria, semmi ertelme. Faj a szerviz koltseg, sokkal gyorsabban fogy el minden. Szij, gorgo, olaj, fekek minden. Hiaba robogo. Ha nem akarsz napi par szaz km tobbet menni 250-300ccm nel nagyobb felesleges. Ha menni is akarsz, mondjuk par ezer km turak, akkor van ertelme a 4_500 gepeknek. Nem azt mondom hogy nem lehet a nagy gepekkel varosba menni, csak igazabol koltseges motorkinzas.
Ott vannak a kialakitasok. Magas vagy, es agy melyebb kialakitasu burgman gyorsan lehet szamodra kenyelmetlen. Igaz ez csak hosszu uton erdekes. De az autok feletti atlatas eselytelen, es te srm vagy jol lathato. Egy egyenesebb testartast biztosito kialakitas jobb lehet. Motorozhatobb. Az aprilia atlantic ezen a teren kenterbe veri a burgmant a 2004 kornyeki kiadasokban. A maxipok nagyon vazzal rendelkeznek, egy rendbetett futomuvel jelenleg is az elen all. Fekrendszerek teinteteben is vedd figyelembe hol is es hogyan is szeretnel motorzni. Igaz a fekero nagysagat a gumi es aszfalt kozotti kacsolat limitalja, de nem mindegy mennyire melegszik el mekkora tartalek lehet benne, vagy milyen modon kezelheto.
Furomu. A robogozas legfontosabb eleme, ahhoz hogy kozlekedhess elvezetben, es biztonsagba. A 10 eves vasaknal mindegy mennyi a km. 99% garantalt a csere vagy felujitas. Van amelyiknel kevesebbe kerul van amelyiknel eleg draga 100 k korul. Aztan ott vannak a gumik. Lehet jo feked eros motorod, jo futomu. Egy gyengebb gumi es perec van
Szoval ezekkel foglakozz szerintem, ezeket szamolgasd, es elvezettel motorozol, 2mp elsore nagyvelmenyt adhat, mert friss a viszonyitasi alap. De egy honap mulva elfelejted milyen volt 2mp el lassabban gyorsulni. Viszont a szazadik megvezredik megallasnal es kanyarvetelnel is mosolyt csal az elvezet. -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #9520 üzenetére
Nem tudom sajnos, nekem ezt mondták más SH-sok, nincs fordulatszámmérőm, de fülre ugyanolyan hangon ordít 60-nál nyélgázon, mint 130-nál, használt a gép, de szerintem nem volt piszkálva. Nem fogyaszt keveset, 3,5-4 liter körül, ha nagyon szabályosan mész esetleg 3.
Igazából nekem mindegy, hogy mennyit pörög, lehet, hogy csak 6ezret, fülre nekem többnek tűnik, nagyon ordítós, nem is szoktam neki annyira húzni. -
ludsimon
veterán
Nincs vagy legalábbis iszonyú nehéz lesz majd karbisat találni.
Injektorosat át lehet karbissá alakítani home made?
undefined
-
-
Hauptmann
addikt
válasz Burt1793 #9518 üzenetére
'A Honda meg mégiscsak Honda'
ludsimon,
És miért kellene átalakítani? Azért jellemzően nem szokott elromlani (azt nem tudom, hogy a Madisonoknál is valós probléma a feszültség szabályozó, az 500-as olasz gépeken a túlfeszültség nyírja ki a befecskendező fejet). Egy ismerős kezdett átalakítani egy befecskendezős YBR125-öt karburátorossá, de aztán a szopások miatt felhagyott a projekttel.
[ Szerkesztve ]
-
-
ludsimon
veterán
válasz Hauptmann #9535 üzenetére
dugynok:
Szóval akkor az injektoros jó?
De az gyengébb úgy tudom, legalábbis baromi sokat számít a befecskendezés, pl ez a Skoda 125HP dupla dellorto karbival, a gyárival 52hp.undefined
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Hauptmann #9535 üzenetére
Az utángyártott kínai sz*rok miatt szoptam. De a gyári karbinak meg 68k HUF volt az ismert utolsó átra, és évek óta nem beszerezhető Japánból sem (Honda márkaszervizes infó). Ja, és a kis 125-ös egyhengeresre mindjárt kellett volna belőle kettő(!!!) darab. A 9000,- forintos kínai Keihin-utánzat meg ilyen. Ha tudtam volna előre hogy ekkora sz*pás lesz, bele sem fogok az egész projektbe.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Den
veterán
válasz ludsimon #9536 üzenetére
Karbist hasonlítasz, karbishoz. Persze, hogy nagyobb, jobb karbival erősebb a kocsi, bár annál a skodánál szerintetm nem csak a karbi csere hozta a nyereséget.
Az, hogy mennyit lehet kihozni egy mozorból, nem attól függ, hogy karbival, vagy injektorral kevered a levegőhöz a benzint, hanem hogy mennyi levegőt tud beszívni a motor, az limitálja mennyi benzint lehet elégetni benne. Tehát adott blokkból ugyanazt a maximumot lehet kihozni karbival, es injektorral is. Viszont injektorral sokkal pontosabban lehet szabályozni a benzin mennyiségét, és sokkal pontosabban lehet fenntartani az ideális benzin levegő arányt különböző fordulaton és üzemállapotokban. Pláne a zárt hurkú rendszerekkel.
Cvt-s motornál ennek kisebb a jelentősége, de a környezetvédelmi normákat nem lehet karburátorral teljesíteni, úgyhogy szép lassan kihalnak a karbis motorok.
4t-nél az injektor nem olyan komplikált mint a sűrített levegős kétütemeű befecskendező rendszerek.És ezek már negyed század alatt kiforrták magukat az autóiparban.
www.simson4t.hu
-
ludsimon
veterán
Köszi, ezt nem is tudtam, akkor nem fogok tőle félni, csak azt nézem Piaggio blokkos legyen.
Meg az állapotot.undefined
-
ludsimon
veterán
A vezérműlánc mikor éri el a kritikus határt amikor elszakadhat és mennyi időnként kell cserélni?
Nem olyan vészes az ára mint gondoltam, ahhoz képest ha elszakad szétverheti a motort.
Illetve az ott mi középen a főtengely és a hátsó tengely között?
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Den
veterán
válasz ludsimon #9540 üzenetére
Nem tudom, nem ismerem ennek a blokknak a karbantartási adatait, meg hogy milyen tapasztalatok vannak vele, de a tematikus fórumokon, oldalakon biztos írják. Cserénél ne csak a lánc árát nézd, a cseréhez elég rendesen meg kell bontani a blokkot, úgyhogy gyanítom a munkadíj nem két forint.
Azt írja, kicsit szegény a keverék. Meg egy dinamométeren van ahol hajtják, de nem hűti rendes menetszél. A 4t gépeknél nem olyan rendkívüli hogy izzik a leömlő, sötétben már alapjáraton járó motornál is szépen világít.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
dugynok
senior tag
válasz ludsimon #9536 üzenetére
Nem értem a kérdésed. A karburátoros régebbi technika, az injektoros újabb. Mind a kettőnek van gyenge pontja. Az injektorosnál a fessz.szab miatt van szívás. Ott érdemesebb csináltatni egyet, esetleg nagyobb hűtőbordákkal és/vagy a szellőztetését megoldani, ami bajosabb az adott kasztni miatt. Ha meg durrog a 4t, ki kell takarítani a légszűrőt első körbe. Ha ugyan úgy csinálja gyertya ellenőrzés/csere, ha ezek sem segítenek szelephézag állítás. A durrogás rendellenes dolog, elégetlen üzemanyagra utal.
A képen egyébként a szíjvezető görgőt látod.[ Szerkesztve ]
-
üszök
őstag
válasz ludsimon #9540 üzenetére
Az egy szíj vezető görgő,a csapkodást hivatott csökkenteni,és qva drága. 15-16k körül van az ára. De hallani ha szar,mert süvít a csapágy benne ha leállítod a motort utána még pár másodpercig.
Annyival jobb a 250-es,hogy 200-as nem kéne.
Van amúgy karbisban is,ez is az gondolkozom rajta,hogy megnézem.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
ludsimon
veterán
Hajrá, remélem jó lesz!
Tudsz segíteni abban, hogy honnan tudom karbis vagy injektoros a motor? Honnan tudom meg?
Hajlok én is a karbis felé.dugynok: Csak poénból akarom, de ha a szelepeket baszogatja akkor inkább nem állítanám úgy.
Den:
Szerintem is a szerelési költség ami drasztikus lehet mert tuti meg kell nagyon bontani.[ Szerkesztve ]
undefined
-
üszök
őstag
válasz ludsimon #9544 üzenetére
Egyenlőre még csak gondolat,és elég messze van ahhoz,hogy ne menjek potyára.+ a forgalomba helyezés költsége sem nagyon van meg jelenleg.
Megkérdezed a tulajt megmondja milyen. Szerintem 2007-től már csak injektoros van de erre nem esküdnék meg.
Az enyém karbis. Mikor megvettem,az első tankoláskor mikor 3 literre jött ki a fogyasztás 2x alá néztem karbi van e rajta.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
Den
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- 180 Hz-es VA panellel jön az MSI 34 hüvelykes kijelzője
- PlayStation 5 Pro teszt
- Megjelent a Silent Hill 2 Remake
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest