-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huszi.gyb
senior tag
válasz ludsimon #9398 üzenetére
Tudom, hogy előbb-utóbb elromlik. A kérdés, hogy akkor lesz kedved/pénzed kifizetni?
Hornet után az 500-as robogó is gyenge lesz. A 180-assal is lehet M0-n kamiont előzni, csak fejben néhány 100m-rel előrébb kell lenni. Ugyanez vonatkozik a városon kívüli előzésre. Lendületből megy, erőből 90-ről már nem.
Neked kell tudnod, hogy mit akarsz, én 1 év(+) után éreztem azt, hogy kicsi az 50 2T, de addigra már majrécsík nem volt rajta (nem csak gyök2-nél kopott...)
Majánál azt érzem, hogy néha elférne benne több ló, viszont még így is meg tudja viccelni az embert. De megviccel, nem büntet...
Szerintem mielőtt konkrét motort választanál nem ártana megnézni/kipróbálni párat. Tudd, hogy mi a kényelmes, mi nem (én Libertyn megőrültem volna, miután Maján ültem, pedig 170cm vagyok, más pozíciót szeretek...)
Azt továbbra is mondom, nézz árakat. Szíj, kuplung, fék(betét, tárcsa), gumi... És ezek alapján szűkítsd le a kört, majd nézd meg élőben...
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
nagyúr
válasz ludsimon #9400 üzenetére
Azzal speciel tényleg lehet: kicsinek látszódik, de ha kell, nagyon megindul.
Na igen, ritka, mint a fehér holló, és a blokk típushibája (vezérműlánc-para!)
annál is fennáll, meg ha felborítod, idomot találni hozzá lehetetlen. Cserélni
a vezérlést meg ott kezdődik, hogy 100K a gyári lánc/láncvezető/lánckerék.Madisonból választék lehet, "csak" ki kell fogni. Mindent megnézni, esetleg
szerelőt is magaddal vinni, mert költséges rendbetenni: egy jó szarrákopott
féktárcsa, egy elgyengült teleszkóp, egy megnyúló vezérműlánc... Okozhat
kellemetlen perceket. Napokat. Heteket. 20-50K kiadásokat... darabonként!Igaz, én olcsón vettem (340K), de nem vicc, hogy ráment (2 év alatt) +1M...
(Jelenleg nincs összerakva, de már lassan minden megérkezik, és most áll
1 269 461 Ft-on a teljes birtoklási költség, 9324 km-re termosztát nélkül.)Ui: nekem újak a gumik, féktárcsák, a hátsó felni, hátsó teleszkóp, az akku
a fesszab, holnap jön a fékfelújitó készlet, új lesz a termosztát, tök korrekt
a világításom: már csak a kuplung, szíj, varió triumvirátusra kéne költeni...
És aztán kész! Csak gurulni kell. Ha valami beszarik, persze kezdődik újra.
De talán a legköltségesebbeken már túl vagyok. Futómű legyen patika. És
a blokk ne fossa össze magát. Gondolkodok olajnyomásmérőn: épp ezért.Ha viszont mindent megcsináltam, és el akarnám adni, mennyit adnának?
Költői kérdés. Ott van sok hirdetésben, hogy most költött rá 100-200K-t.
Aztán az, hogy ez most jó, vagy rossz? Igaz, vagy sem? Megveszik-e: ehh!Kívánságlista?
[ ] J.Costa JC6349FS EVO3 - 229€ (71K)
[ ] Külső tárcsa, 21110-15F10-000 (19K)
[ ] Malossi X kevlár (6113021) szíj (32K)
[ ] Dr.Pulley HiT clutch 261301 - 265€ (82K) -
-
csongi
Topikgazda
válasz ludsimon #9398 üzenetére
400 burgman. A te magassagodhoz, aprillia atlantic, vagy spidermax 500.
De en a helyedben meg motorznek az 50- el egy evet, mert ez az alazas meg gyorsulasi maniadbol fakadoan hamar korhaz lehet a vege. Egy 250 nem 50es. Egy rendbe rakott vassal siman utazod a 100at. Es 170kg korul vannak a 400 vagy afelettiek atlepik a 200kg ot, nem a gyorsulas a muveszet hanem a megallas. Gondolom a 186cm tarsul meg 90kg. Add ossze a motor sulyaval.
Amugy meg mert nem veszel egy 500gs? Vagy egy sor 600at. Es lehet alazni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
Ezzel egyetértek! Megállás és a kanyarodás. Én se friss jogsival ültem a
Madisonra, meg nem is azzal a hozzáállással, hogy lenyomok mindenkit.
(Az később jött. El is firkáltam.) Btw. volt aki 50-esről átpattant az 500-ra,
fejben még nem egészen felkészülve rá, aztán 3-4x elperecelt, csoda, hogy
megmaradt. De végül beletanult, és megfontoltabban megy. És ezt ő maga
írta, hogy belátta 2 év után. (Amikor csesztettük miatta, akkor még nem.)Szerk: az előző HSZ-emben nem látszik a kép, de ott a link a videóra.
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz DigitXT #9402 üzenetére
Na várj!
Hogy jött ki 1,2m költség? Gondolom ebben tuning is volt, legalábbis ez brutálisan soknak tűnik elsőre.
Több mint egy autóra?? Autónál ha be van vizsgálva olyan nagy gáz nem lehet, max egy turbó, PD elem, 500k/db, de az nem egyszerre döglik be.
Ennyire össze tudnak jönni a hibák de akkor gyakorlatilag az egész motor most szinte új?[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz Bogyó bá' #9409 üzenetére
Nem tudom..
Én ezt az 1,2m túlzásnak veszem, ha csak tényleg nem annyira peches valaki, hogy 1 év alatt totál elromoljon minden, ami valljuk be, vajmi kevés az esély rá ha át van nézve a gép és azért egy fél milliós gépet szakember nélkül megvenni az igencsak bátor dolog.Én tudom, hogy csak jót akartok nekem és leírjátok mivel számolhatok ha egy lepukkant szart veszek amit nagyon köszönök! De az is valószínű ezek után lesz neki egy 10+ évig működő motorja amin a kopó alkatrészeken kívül semmit nem kell rajta cserélnie.
186 cm-hez melyik illik most akkor leginkább?
Megkevertetek 400 Burgman, 400 Madison, aprilia atlantic 500, spidermax 500 most melyik??[ Szerkesztve ]
undefined
-
DigitXT
nagyúr
válasz Bogyó bá' #9409 üzenetére
Szeretnél díszpolgári oklevelet? Amúgy az 1,2M tényleg túlzás.
Volt benne - már megint - 80K-s kipufogó, az pl. hót felesleges.Meg mondjuk 200K+ ebből csak benya. A teljes birtoklási költség
az mindent tartalmaz. Vételár, KGFB, műszaki, adó, üzemanyag,
szerviz, tuning, minden... Kivéve, amit még nem írtam a proggiba.ludsimon: SpiderMax olyan okádék kinézetű, hogy arra nincs szó.
Nem is vagy sokkal magasabb nálam, viszont lehet hogy teljesen
másképp szeretnél ülni a robogón, mint ahogy én szoktam: ki kell
próbálni, más megoldás nincs... (Nexust én pl. soha nem vennék,
hiába jó gép, meg megy úgy, mint a Madison, ha kényelmetlen...)[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz DigitXT #9411 üzenetére
Na így már mindent értek! (Most olvastam vissza, felül is írtad csak reggel még telefonról írtam és felületesen olvastam el. )
Hát az egyáltalán nem gáz, megveszel mondjuk egy jó állapotút 600k-ért ráköltesz még 2-300k-t és van egy baszottjó géped ami elmegy csak kopó alkatrészek cseréjével, egy kis xadoval még fel is lehet hozni +1-2 barral a kompressziót és még jobban is fog menni, tartósabb is lesz.De ha levonod a szervizköltségeket, mert mindenre költeni kell akkor már nem annyira gázos azért a történet szerintem.
Vételár, KGFB, műszaki, adó, üzemanyag.. Azt hozzá kell tenni, hogyha ugynezt autóra átszámolnánk arra meg a kötelező a drágább meg az adó magasabb, nem beszélve az állandó dugóról a városban (az idő pénz ) , a parkolási díjakról meg ott is kifoghat az ember egy lepukkant szart főleg öreg dízelesnél.
Szervizelni mindent kell, csak az ár arány mértékek mások, de azt nem lehet megúszni semminél sem.Például amikor a hajtóművemet kellett felújítani az outimon annál 32k-volt az integrált hajtómű, 8k középrész, 8k lánc, 8k sor... Hipp hopp 60k!
Gumik 2x 10k. 20k a szett.
Szóval semmit nem lehet megúszni, a kényelemért fizetni kell és azért egy 50-esnél nagyobb kényelem egy 400-assal menni erőlködés nélkül.[ Szerkesztve ]
undefined
-
DigitXT
nagyúr
válasz ludsimon #9412 üzenetére
Ebben is van valami, csak annyit akartam megvilágítani, hogy a Madisonok
ugyan olcsón megkaphatók, de valószínűleg ennek vmi oka van. És igen,
"bátor" voltam (vagy balfasz: nézőpont kérdése), hogy hirtelen felindulásból
megvettem az első szembejövő Madisont, ráadásul az árkategória aljából...De ahogy kcsa is írta a Kymcora: megszerettem, hajlandó vagyok rákölteni!
Néha végigpörgetem a kínálatot, hogy 300-600 ccm között, ABS, magyar...
Nem sokmindent szokott kidobni, leginkább a T-Max tetszik, ami 1,5MFt+.De írtam is már korábban szarkasztikusan, ha "időben" veszek, mára már ki
lenne fizetve az összes törlesztőrészlet. De akkor nem tanulok meg szerelni. -
ludsimon
veterán
válasz DigitXT #9413 üzenetére
Első szabály: Sose nézd mennyit költesz összesen a szeretett hobbidra.
Én most így fejben számolgattam mennyi pénzem lenne ha outi sportág kimaradt volna (örülök hogy nem maradt ki mert talán a világ legjobb sportjával ismerkedtem meg. ), laza fél millió ft és 4 évet outiztam. ( Még most is szeretnék csak nem lesz rá idő (heti 15-20 óra edzés minimum, hogy fejlődni lehessen outin, rengeteg idő ami nem lesz suli+munka mellett, úgyhogy a sportot valamivel ki kell majd helyettesítenem, pl kondi vagy valami, mert szeretek sportolni.
De nincs az a hobbi amire nem kell költeni.
A technikai sportágak a legdrágább sportok, ezt el kell fogadni.[ Szerkesztve ]
undefined
-
DigitXT
nagyúr
válasz ludsimon #9414 üzenetére
Amúgy pont ez az. A gép kíméletlen -> összeadja a dolgokat, lehet hápogni.
Viszont nem az én életem lett volna, ha nem motoroztam volna, de most lenne
2-3 MFt-om pluszban... Ha viszont így van, akkor szeretek tisztán látni: ezért jó,
hogy nyilvántartom ezeket a dolgokat, mert nincs susmus. (Ha "kell", kifizetem.)Azt nehezebb eldönteni, hogy valami "kell", tényleg... Kuplungból pl. vehetnék
most 20-25-ért "olcsót", 40-50 körül tuningosabbat, meg 80+-ért a hangolható
kilövőbajnokot. Te melyiket vennéd? Valamelyiket meg kell(!) majd vennem,
mert kopó alkatrész, már tavaly szóltak, hogy elég szarul kezd kinézni, cserés. -
ludsimon
veterán
válasz DigitXT #9415 üzenetére
Én melyiket venném?
Egyszerű, a legolcsóbbat ami gyári minőségű, vagy nem gagyi utángyártott.50-esnél se éri meg már 0-60-on és 400-asnál se érné meg számomra -1-2 sec 0-100-on +40k-t.
Vario + kuplungcsere kéne nekem is azon, laza 35-40k, de tök fölösleges 1-2 secért.Megtanultam saját káromon, hogy aki gyorsabb motort akar = vegyen nagyobb köbcentit különben hatalmas szívás az egész.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
kcsa
veterán
válasz ludsimon #9408 üzenetére
Mutogattunk árakat, láthattad hogy nem nehéz elszaladni párszázezerig. Onnan már csak egy lépés az egy milla.
Autókról meg szintén kérdezgess és olvass utána, mert azért nem úgy van az hogy hipphopp pd elemet berakják, ugyanis annak pont az szokott a baja lenni hogy oválisra veri a hengerfejet, aztán mehet a kukába. Ráadásul PDTDI motort nem is gyártanak vagy 5 éve. Mennyit is ér egy 10-15 éves autó? Hogy arányul hozzá képest az 500ezres javítás?
Esetleg kollégám Audija is jó történet lehet: benzines, olajszivattyú megállt, motorcsere, egy millió.
Ezzel együtt autók strapabíróbbak, ezt is írtuk már.
Autókkal is álomvilágban élsz.
Ráadásul fórumok olvasgatása ritkán vezet célra, rengeteg az önigazolást kereső, hibákat lekicsinylő user, aki megmagyarázza hogy nem is akkora gond az, nyugodtan vedd meg, hiszen nekem is jó.
Itt tegnap este nagyjából mindenki őszintén leírta az általa használt típus problémáit, és ezért látsz ilyen összegeket és hibákat.
Összefoglalva: az olcsó mindig szar. Mindig.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
DigitXT
nagyúr
válasz ludsimon #9416 üzenetére
Egy világ dőlt össze bennem. Azt hittem, hogy rávágod, hogy a Dr.Pulley-t.
Amúgy én is afelé hajlok, hogy valami jó minőség, és kész - mert igazából nem
vágyom a hangolásból adódó szívásra. Aztán vagy sikerül belőni, vagy nem.De a varión még elgondolkodok. Anno a Multivar a Maján nagyon tetszett. Igaz,
valóban 40K volt, viszont az a +3LE, amit adott: mosolyfakasztó "sportfokozat".
Madisonnál az olcsó megoldás a varió csíkjainak gépmunkával való eltüntetése
lenne, drágább a csere Multivarra, a legdrágább meg a J.Costa, amivel kilő... -
huszi.gyb
senior tag
Egyik haverom kicsit meg is sértődött rám, amikor lebeszéltem a modern CR motorokról, és Golf 3 1,9TDI-t vetettem vele. Rá 1 évre megvettük a Fiatot 1,9JTD, amit én hajtok... Tetszett neki, újabb, modernebb, kicsit volt csak drágább, mint az ő Golfja... És mondta, hogy őt bezzeg lebeszéltem a Fiatról, és a JTD-ről is.
Visszakérdeztem: kettőstömegű 150k, magasnyomású 150k, fúvóka 100k/db (4 henger, 4db) ki tudod fizetni, ha gond van?
Nem volt a válasz...
Amúgy én nem vettem volna, de apám beszélt rá, úgyis ők szervizeltetik többnyire.Motoroknál ugyanez megvan... Felőlem mindenki azt vesz amit akar. De mint láthattuk ludsimon a saját hibájából tanul, a miénkből nem igazán. (Tuning 50).
Ja és ebből lesznek a lefosott gépek, mert jó az még úgy, most nincs rá pénz...[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
ludsimon
veterán
válasz huszi.gyb #9420 üzenetére
Na jó azért nem szaladt el velem annyira a ló mint ahogy most beállítod.... Szinte minimális beleköltéssel kihoztam belőle a maximumot..
Beláttam, hogy egy bizonyos szint felett nem éri meg a tuning, de attól függetlenül amit eddig tuningoltam rajta az csak brutális változásokat hozott!
Gyári
'Készre' tuningolt (jelenlegi állapot ami így is marad)
24 secből 11sec alatt van fent 70-en..[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Egyre jobban bejön ez a gép, nem is feketében kell hanem ilyenben:
undefined
-
DigitXT
nagyúr
válasz ludsimon #9423 üzenetére
Azért majd nézd meg élőben is. Nekem régen a hátsó lámpái nem tetszettek.
Sőt, valójában az, meg az index elöl kicsit suta. De összességében sportos, s
tükörből simán sportmotornak nézik, talán azért is engednek el készségesen.
Persze szigorúan kisplexivel, mert ezzel a túrás magassal üvölt, hogy robogó.
(Ellenben ennek van olyan szélvédelme, hogy meg sem érzed a 120 km/h-t...)[ Szerkesztve ]
-
Den
veterán
válasz ludsimon #9416 üzenetére
Olyan hatalmas szívásod nem is volt, ahhoz képest, hogy három hónapja lövésed sem volt a robeszokról, most meg túl vagy egy kipufogó, és karbi cserén, úgy hogy rendesen hozzá is lett hamgolva a hajtás. Kicsit a karbi beállításba keveredtél bele, de az egy nehéz műfaj, és a végén az is meglett, szerdán már csak egy picit tekertünk a levegőcsavaron máshoz nem kellett nyúlni. És a motor pöccre indul, olyan az alapjárat mint a metronóm, jól megy... Ennél nagyságrendekkel többet lehet szívni, tuningmentes 4t blokkokkal.
Szóval szerintem ezt a liberty tuningot könnyen és olcsón megúsztad, nagyon jó végeredménnyel.
Viszont az tény hogy kb itt az ertelmes és költséghatékony tuning vége, ezt így érdemes használni, ha ennél több erő kell akkor nagyobb gépre kell váltani, de az egy drágább móka lesz.www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz ludsimon #9427 üzenetére
Szerintem a 12k azért van mert a gyújtás minden fordulatnál ad szikrát, a forszámmérő pedig 4t üzemmódban úgy veszi, hogy csak minden második fordulatnál van szikra, ezért kétszeres értéket jelez ki. Legalábbis nekem van egy koso fordszám mérőm és az ezt csinálja. A 4t motorokat is 2t üzemmódban kell mérni vele.
www.simson4t.hu
-
DigitXT
nagyúr
Pontosan. És persze át tudnám kapcsolni, de így jobban leolvasható.
Viszont már úton van egy 9K-ig mérő óra beépített hőmérővel. Az biztosan
a valós adatokat fogja mutatni, nem kell trükközni a skálázásával. Noha tény,
hogy a leolvashatósága "pontossága" annak is rosszabb lesz emiatt.ludsimon: gyári. "Csak" a 16 grammos Dr.Pulley görgő a "tuning" rajta. Az is
inkább csak arra jó, hogy nagyobb sebességnél nem pörgi szét magát - azaz
csökkenti a fogyasztást túratempóban, és az utazási komfortja is nagyobb.
Persze, valószínűleg jobb egy kicsit a gyorsulása is, de marginális. (Lásd itt.)Tudtommal ebből a Morini blokkból nincs injektoros. Alapvetően nem rossz
konstrukció, amit elméreteztek, az a vezérlés, de nekem már az újabb van.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz ludsimon #9433 üzenetére
Passz, nekem már cserélte az előző tulaj, ezért is mertem megvenni. Mégis
megnyúlt a vezérműlánc, szóval az ég tudja, hogy hány km van a gépben.És láncot nem lehet külön venni, hanem ahogy írtam szettben... A régi fajta az
hajlamos volt eltörni (már a láncvezető), esetleg elszakadni (lánc): valószínűleg
vékonyabb cucc lehetett, mert amikor rendeltem katalógus alapján(!!!) a láncot,
olyat kaptam, ami az én motoromba már nem volt jó; aztán sokára lett egy DID.Ennek a blokknak ez a mumusa: volt, aki inkább a komplett vezérlést lecserélte
egy másik motortípuséra, mert nem tudott használtan* láncvezetőt szerezni. Az
újat meg nyilván sokallta. Mert 100K nem csak a magyar fizetéshez képest sok:
túlárazott, pláne azután, hogy konstrukciós hiba, kb. mindegyiknél cserélni kell.
(Egy Suzuki Ignisbe egy ilyen "szett" megvan 7K-ból, pedig az 1300 ccm: LOL.)*: vett egy komplett blokkot, de abban is csak törött vezérlést talált szegény.
-
DigitXT
nagyúr
válasz ludsimon #9435 üzenetére
Hát egy Madison 400-zal munkába járni, minden, csak nem költséghatékony.
Eddig a 250-es Maja a nyerő. A teljes birtoklási költsége mindössze 360K eddig,
ami a megtett közel 3000 km-re vetítve 120Ft/km... Vételár nélkül csak 37 Ft/km.
Átírása volt 32K, szervizköltsége közel ugyanennyi, tankolás meg 46K körül.
Madisonnál az üzemeltetési költség közel 100 Ft/km. Viszont több ideje van meg,
így a teljes birtoklási költség arányaiban azért nem annyival több: csak 137 Ft/km.Ui: igen... Olcsón vettem... És ebben az esetben IS voltak gondok! De talán nem a
torka véres. A hőmérője viszont nagyon gyanús, mivel középállásnál feljebb még
nem láttam, viszont ma ment a venti, és akkor sem. Az b*szna be, ha a szerelő
úgy oldotta volna meg HGabor89 problémáját (ti. hogy magas hőfokot mutat, gáz!),
hogy beQrt egy ellenállást a mérő elé, hogy ne mutasson olyan magasat.Az, hogy 10 km-en keresztül "nem melegszik be" ebben a kánikulában? Kizárt...!
Esetleg ebben sincs benne a termosztát. De most nem szedném szét hirtelen.[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz DigitXT #9436 üzenetére
250es kéne nekem is azon gondolkodok tegnap óta fölösleges lenne a 400 szerintem.
Hgyuszi is 180assal jár neki is elég.Csak hogy legyen valami motorozási élménye a dolognak, mert egy ebike minden csak nem élmény.
Madisonból van 250-es? Nagyon megtetszett külsőre ez a gép.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
DigitXT
nagyúr
válasz ludsimon #9437 üzenetére
Nekem is elég volt jó 3 évig, de hogy őszinte legyek: kimotoroztam,
kellett valami erősebb. Ahogy huszi.gyb is fogalmazza: elférne belé
még egy-két paci. Úgy lenne az igazi. De ha nem akarsz mindenkit
lealázni, akkor bőven elég. Mindenkit úgyse tudsz. Közlekedni elég.Amúgy a 250-es Maja nem is igen megy jobban. Megkockáztatom,
hogy végsebességben el tudna húzni a 180-as. Ilyen az áttétele. És
picit lomhábban is indul, de úgy 30-tól már szépen húz 80-ig...Madisonból van 250-es?
Hogyne volna. Sőt, van 180-as is, tökugyanazzal a Yamaha blokkal,
viszont óvatosságra intenélek, mert nehezebb a Majánál, szóval tuti,
hogy a 180-as Maja keresztbe lenyelné a 180-as Madisont.Ui: egyébként - szerintem! - adnak élményt ezek a kisebb gépek is.
Csak ha az ember megszokja a nagyobbat, akkor nagyon furcsa.
Lenyelezed, aztán nem történik semmi: ezt a Velvetes mondta. Egy
picit furcsán néztem rá, de utólag megértem, mire értette - jól megy!
Csak ő már hozzá volt szokva a sokkal durvább LE tömeg arányhoz.
Ahhoz képeset meg unalmasnak mondhatjuk. De amúgy "mondják",
hogy nyílegyenesen gyorsulva a világ összes LE-je lehet kevés: nem
az a motoros élmény, hogy kilő a gép. Hanem a kanyarba döntés.
(Azt meg meg kell tanulni normálisan csinálni. Úgy élmény a dolog.)[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
-
huszi.gyb
senior tag
válasz ludsimon #9437 üzenetére
Megint nem talált a nevem.
A 180-as is elég városi közlekedésre. Nem ijed meg 1 személlyel a várostábla után sem... Néhány lóval dinamikusabb lehetne, de kezdő motornak/városba tökéletes. Hogy őszinte legyek, ha kibírná, életem végéig elég lenne (városi A-ból B-be), csak kéne mellé egy sor4 600-as túrázni.
szerk.: Ezzel a 11g-os görgővel nem vagyok igazán elégedett. 0-ról jól gyorsul, ha kicsúszott a szíj, akkor megint erős, de mondjuk 30-ról nyelezve nem épp pörgős... Gondolkodtam rajta, hogy egy kicsit leszedek a belsejéből Vagy próbának vissza bele a 9g-os (ugye amikor rosszul volt a membrán, akkor 9g-mal sem ment).
Egyelőre a karbit kéne lecserélni (tesztelni... stb), ősszel meg megy a furkálás. Addig néhány tankolásonként pucolom a gyertyát, és jó lesz.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz ludsimon #9441 üzenetére
Np.
Sokban. Ég és föld. Erőben nem sok, a 180-as pörgősebb "élménymotor", míg a 250-es fotel. Felajánlottam már, eljöhetsz, megnézheted a 180-ast. DigitXT-vel összemértük párszor, de nem is egy kategória a kettő.
250-es:
Alacsony súlypont, higgadtabb, nyomatékosabb, kevesebbet forog180-as: (Multivar, 4Road rátesz egy lapáttal)
Magasabb üléspozíció, idegesebb, pörgősebb...Menetteljesítményre hasonló, de a feeling más. Szerintem neked egy 180-as jobban tetszene (csak kevésbé trafipax-kompatibilis. ) Nem nagyon bírom ki, hogy ne húzzam...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
nagyúr
válasz huszi.gyb #9440 üzenetére
Örömmel olvasom, s egyet is értek vele. Túrázásra sosem ajánlottam:
ludsimon persze nem olvasta anno a topikot, de amikor lementem vele a
"balcsira"... na akkor tört el a kuplungom. És kevés volt a végseb is.De tök jó, hogy volt fordulatszámmérő, mert így tudtam nézni, meg ébren
tartani magam azzal, hogy kommentálom a dolgokat. Fárasztó egyedül...
Madisonnal sokkal szívesebben mentem nagyobb karikákra. Mátrában is
tök jó volt a szerpentinezés, csak hazafelé untam magam halálra. Szóval
össszességében úgy néz ki, maradok ilyen városi kocamotoros... ez van.Ui: pont ma leszólított egy srác, hogy kérdezhet-e a motorokról? Mondom,
pont ráérek, miért ne: végül "rábeszéltem" egy GS500-ra+korlátlan jogsira.
Merthogy ingázna alvófalvakból, s hosszú távon úgyis túramotort szeretne,
akkor tök felesleges B125-tel szórakozni/amúgy kényelmes robogót venni.
Nem része a "szamárlétrának", hogy előbb robogózni kell. Dehogy kell.
Észnél kell lenni! Viszont a lényeg: amikor kérdezte, hogy nem vágyom-e
nagyobb ("rendes") motorra mondtam, hogy nem. Nézzen csak rám: itt
dumálunk laza nyári utcai ruhában, a motoromban meg ott van a 200K-nyi
védőfelszerelés tokkal vonóval. Dobozolhatnám én a sportmotort, de érted:
számomra nem kéne. Túramotor se. Melóba bejárni tökéletes egy ilyen
maxirobogó. Feltéve, ha megbízhatóan működik. Lassan eljutok oda, LOL.Mindent ott jó használni, amire kitalálták: másra erősen kompromisszum.
-
ludsimon
veterán
Ez a 180-as Maja?
Mi van akkor ha nekem a MADison jobban tetszik?
Abból van ami nem lomha?
Hogy nézhet ki egy robogó ennyire jól? A fekete is nagyon ütős. Szerelmes lettem ebbe.Elvileg pedig jobb a Madison 250:
Majesty 180
Power/weight ratio: 0.1101 HP/kgMadison 250
Power/weight ratio: 0.1218 HP/kg[ Szerkesztve ]
undefined
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #9443 üzenetére
Jó, azért azt tegyük hozzá, hogy a kuplung eltörése nem azért volt, mert 100-zal kellett menni. Én szeretek nyugisan túrázgatni (óra 100-110) és nézegetni a tájat... Viszont tény, hogy onnan nem ugrik, minden előzést meg kell gondolni. Ha lesz jó munkám (fejezzem be már a k.va egyetemet...) akkor veszek egy nagyobb gépet, Maja marad városozni. Addig marad az, hogy visszafogom magam (kevesebbet túrázok, úgysincs zsé benzinre) és néha 1-1 nagyobb karikát megyek.
ludsimon: Mi van akkor? Vedd azt. Szíved joga eldönteni. Nekem tetszik a Maja, bár elég szelíd "képe" van, ez tény. Viszont én nem adnám egy 180-as Madisonért, inkább legyen sportosabb. Mellesleg kis dobozzal is végtelen a hely benne, ennek ellenére keskenyebb, mint a Madison, jobban elfér a sorok között (bár ebben a Tact volt verhetetlen, csak az a fránya 50ccm... ).
szerk a szerkre: A számok ezt mutatják. De számolj a nagyobb felülettel is. És a 250-es nem biztos, hogy annyira pörgős, bár azt nem ismerem, csak bontottam.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
nagyúr
válasz ludsimon #9444 üzenetére
Abból van ami nem lomha?
Minden relatív, de legjobb tudomásom szerint, ha szög ugyanazzal a 180-as
blokkal meghajtunk egy 130 kg körüli és egy 160 kg körüli motort, az utóbbi
fog lomhábbnak érződni, ahogy az utast is "megérzi" a motor (+60-70 kg-ot).Hogy nézhet ki egy robogó ennyire jól?
Olasz. Mondjuk nekem a csokornyakkendős verzió már pont nem tetszik.
De ahogy írtam korábban a segge ennek se jött be anno. Már megszoktam!
Nem tudom, hogy nézne ki színtelen búrával, mert azt hülye ötletnek tartom
(lásd még: olasz...), hogy a hátsó index egy piros műanyagon át világít...[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz DigitXT #9446 üzenetére
Hoppá! Van a Madisonból pörgős is! A 200-as: [link]
Power: 19.44 HP (14.2 kW)) @ 8750 RPM
Torque: 17.50 Nm (1.8 kgf-m or 12.9 ft.lbs) @ 6750 RPMMajesty 180
Power/weight ratio: 0.1101 HP/kg
Madison 250
Power/weight ratio: 0.1218 HP/kg
Madison 200:
Power/weight ratio: 0.1296 HP/kgundefined
-
DigitXT
nagyúr
válasz ludsimon #9447 üzenetére
Volt ilyen 200-asa a szomszédomnak... Amikor elszakadt a vezérműlánc,
akkor "kicsit átrendezte" a blokkot a szelepbe beköszönő dugó.
De kifizette! Szerette a motorját, így kifizette... De azért mindig volt valami
elektromos/beázós nyűg is vele (lásd még, olasz), így végül kiszámolta (!),
hogy statisztikailag, ha tovább motorozik, hamarosan meghal, eladta: LOL.huszi.gyb: van ez így, amikor az emberbe' benne van a bugi. Tetszik neki.
Én is már rég láttam a "kis" Maját, de mindig nagyon bejön. (Szerintem jó
párszor elsütöttem a nem is csak poént, hogy qrvajólnézki hogyé'adod.)Vannak bizonyos formatervezési megoldások, amik bizonyos embereknek
bejönnek, másoknak meg nem. Én pl. sosem vennék retró stílusú robogót,
mert nem az én világom. Főnököm nézeget valami Habanát a gyereknek,
de mondtam neki, hogy talán őt is meg kéne kérdezni, mert ha SR-t akar...
Szerk: Aprilia, és 50 ccm, nagyjából ez a közös bennük, az életérzés...---
Csak kifogta vagy mindegyik 200-as ilyen?
Szerintem kifogta. Egy eset nem eset. Persze, karban kell tartani... de ez
az, amit az átlagfelhasználó a legkevésbé tud: vezérműlánc? Az meg mi?!
Ha nincs egy lelkiismeretes szerelője aki szól neki időben, vagy nincs egy
használati kézikönyve, s némi műszaki affinitása odafigyelni a részletekre,
az könnyen megbosszulhatja magát. Sajnos egy használt motornál semmit
nem lehet tudni, hogy mi mikor volt cserélve. Ha megbízható az eladó, és
tudja, mondja, az esetleg hihető, de kereskedőtől azt sem kell elhinni, amit
kérdez... Valszeg kevesebb baja lett volna a Madisonnak is, ha rögtön olaj-,
hűtővíz cserével indítok, tán kiderül a hiányzó termosztát, kisebb kopás stb.
Vezérműlánchoz persze bontani kell... a láncfeszítő helyzete kívülről látszik.
És ki tudja, hogy a túlzott használódás nem az olaj túlhasználása miatt volt:
huszi.gyb látta a láncot (asszem). Beállít mint a szög, tök merev volt.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- 180 Hz-es VA panellel jön az MSI 34 hüvelykes kijelzője
- PlayStation 5 Pro teszt
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest