-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huszi.gyb
senior tag
Szóval, hogy ne csak szopóroller topic legyen...
Ma felavattuk Maja új hengerét, és haverom CBF600-asát, végre el tudtunk menni "túrázni" egyet, külön-külön motorral.
Úgy indult, hogy a Petőfi hídnál felveszem, elmegyünk a CBF-ért (Corvin/4), aztán Dobogókő, és vissza... Ebből az lett, hogy elmentünk a gépéért, majd hazajöttem gerincvédőért, fölösleges cuccokat, dobozt leraktam...
Mondom neki, hogy furcsán viselkedik Maja, akarok keréknyomást nézni. 1,9 elől-hátul... Kevéske, de nem vészes. Megmértük, nála is hasonló értékek... Benzinkút, ha már ott vagyunk teletank, (Maja fogyasztása 100% város: 3,68L/100km). 2/2.2 Majába, 2.5/2.7 CBF-be, let's go...
Városban CBF folyamatosan lemarad, Maja Mózest játszik... Kiértünk, Pomázon nagyobb dugó, mint Budapesten, Pilisszentkeresztig elvergődtünk, végre eltűnt az összes kocsi, meghúzom a gázt, jöhetnek a kanyarok, vizes lesz a plexi, esik az eső. Fasza... Hol vizes, hol száraz úton Dobogókőre fel, óvatosan, de azért élvezve. Megérkezünk, esik az eső... Gábor: Menjünk kajálni. Esztergom? Indulás... Elállt az első, száraz-vizes fekete-fehér aszfaltfoszlányok váltják egymást... Szépen kanyarogtunk, megnéztük a Bazilikát kívülről, majd kaja, és irány haza. Ahogy kilépünk elkezd esni... Most már haza kell menni, mindegy. Esztergomból kiérve elállt, száraz út, nyélgáz, sokfék kanyarok... Itthon tankolás... 107km;4,21L; AVG: 3,93L/100km. Elégedett vagyok.
Már csak alapjáratot kell szerezni.www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #8354 üzenetére
Akkor csak összeállt a gép. Ez jó hír. Amikor néztük, hogy
picit magas, az 2400 rpm lehetett, de az még szívatóval volt...
(Gázfröccs után meg lement 1800-ra, ami szinte tökéletes is.)Az elgyorsulás hangja meg inkább kisrepülőgépre emlékeztet.
Fordulatszám 7500 talán, de azt már nehezebb leszámolni. -
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #8355 üzenetére
Alakul. az alapjárat hidegen tényleg jó,melegen meg a sofőr kezére van bízva időnként... akkor szerintem ilyen 1000RPMkörülire szoktam beállítani, de így is ha sok az araszolgatás, megég a kuplung,és rángat... Arra majd ránézetek még Marcellel, lehet, hogy rugó csere lesz belőle...
Ezek már csak apróságok egy majd 100k-s szerviz után...www.dongosofor.hu
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz huszi.gyb #8354 üzenetére
Úgy tűnik, az én "szopóroller-sagám" is a végéhez közeledik, megoldottam a kínai karburátorok rejtélyét, összefoglalom a lényeget "tömören":
Szóval vasárnap délelőtt elméletben megtaláltam a megoldást, délután kilógtam szerelgetni a szobából (nejem minden rosszallása ellenére, főleg hogy 39 fokos lázam volt, egy hete ki sem látszom az influenzából) majd kikönyörögtem fél ötkor, hogy tíz percre hadd menjek el egy próbakörre.
A gépet csurig tankoltam az ÖMV-nél, majd elindultam délre... Este háromnegyed 8-kor értem haza, 162 km-es önfeledt motorozás, és egy újabb csurig tankolás után. Nejem ki akart herélni (bár az én koromban ennek már sok jelentősége úgysem lenne), mert bocsánatkérések helyett csak a fültől fülig vigyort láthatta rajtam. Ja, meg a lázat...
Szóval a legvégén folytatva: 80-90 km/h-s, tehát (B)nem(/B) végig nyélgázas, hanem túrás menet után pontosan 4,33 liter benya fért a tankba, a többit számoljátok ki! ;-)
Na szóval: alapjárat az továbbra is mesébe illő (hol volt, hol nem), viszont soha nem torpan, nem rángat, nagyon szép simán megy minden tartományban (finomabb a motor hangja is, mint eddig bármikor), bár a kínai karbikkal eddig tapasztalt felső fordulaton jelentkező "nagy menése" is eltűnt. 4.-ben 95 km/h körül van a vége óra szerint, az 5. viszont harmatgyenge, gyakorlatilag megtartja a sebességet. Erős szembe szélben 4.-ben stabil 90km/h, 5.-ben csak 75...
Jó, ahol hátszél volt, ott azért a 105-110 is össze jött, de csak pillanatokig kínoztam, inkább csak nyugisan motorozgattam a falvak közötti kanyargós utakon. (óra sz. 80-90, ez GPS kb. 4-gyel kevesebb, de most nem volt nálam)
Lényeg a lényeg: vasárnap reggel - végső kétségbeesésemben az eddigi totális kudarc miatt - leszereljem a motorról a 2 kínai karbit, és behoztam a lakásba. Szétszedtem őket pozdorjára, ugyanezt tettem a 2 eredeti Keihinnel is. És mértem. Sokat. Mindent.
Az eddigi totális kudarc röviden: a kínai karbik még a gyári állapotukban (saját úszójával, saját, szép nagy, legalább 80-as főfúvókájával) adta egyáltalán a "legjobb" (legkevésbé rossz, de legalább gurulni lehet vele) eredményt, ami összefoglalva: olyan-amilyen alapjárat, fölötte egy brutális lyuk egészen félgázig, majd félgáztól egy nagyon harapós, pörgős jelleg. Már, ha egyáltalán sikerült a motorral elindulni. Csutkagáz, csúsztatott kuplung, lábbal besegítés, különben azonnal lefullad. Ezen a súbertű helyzete sem változtatott igazán, a legdúsabbra állítva is művészet volt a géppel elindulni, bár így váltásokkor kevésbé torpant legalább. Érdekes viszont, hogy a motort nagyon kínozva sem volt elképesztően nagy a fogyasztás, szóval a főfúvóka nagyjából helyes lehetett. De akkor hol a gond?!
A méregetések eredményei: a karbiház öntvények megmunkált, "működő" felületei teljesen azonosak a Keihinben, meg a - nagyobb - kínai utánzatban is. Akkor ugye hol a disznóság?!
Berakok egy képet ide az eredeti Keihin keverőcsövéről (féklevegő-fúvóka, na!), majd másodiknak a kínai változatét:Szóval a Keihinen 0,40mm-es levegőfuratok (gyárilag 58-as illetve 62-es főfuvihoz), szép egyenletesen elosztva, a kínaiban meg 0,90-esek (!!!) random összevissza (jelzés nélküli, de legalább 80-as fúvókához).
Az előbbi még mindig nem indokolná, hogy a súbertű helyzetének változtatásával gyakorlatilag semmit nem szűnik a lyuk az alapjárat fölött, a motor kicsi gázra mindenképpen meg akar állni. Na ekkor vettem szemügyre magukat a tűket, érdemes volt: a 2 tű hossza természetesen eltérő (hiszen a súber útja is nagyobb a kínaiban a nagyobb torokméret miatt), de legalább a kezdő átmérőjük és a kúposságuk azonos, tehát elméletben csereszabatosak.
Na ekkor jöttem rá a disznóságra, és kezdtem el csúnya szavakat mondani, hogy a kínai konstruktőr anyukája biztosan csuklott: ha a kínai súbertű középállásban van, akkor a súber legaljától mérve még 8 mm-nyi szakaszon a tű hengeres, nem kúpos!!! Huzigálhattam én bármelyik rovátkába a tűt, rakhattam bármekkora főfúvókát, még a legfelső állásban is volt legalább 5mm-nyi hengeres szakasz, magyarul gázadásra csak a "levegőt engedtem be" a motorba, benzin nélkül! Na ezért volt sz*r! Ez a tű nem ebbe a karburátorba való.
Beleraktam a Keihin - rövidebb, de a "tövétől" kúpos - tűit a kínai karbikba (a kínai keverőcsővel és a nagy fúvókákkal), mindjárt el lehetett indulni a motorral, de az egész darabos volt, nem akart "össze állni". Gyors 20 km-es próbakör: megy, de kormol, és fogyaszt mint állat, szemmel láthatóan zuhan a benzinszintem. Erős, de mégis brutálisan rossz vele motorozni.Ekkor álltam neki karburátort "tervezni", átépíteni, és jelentem, sikerült!
Tehát: sok-sok számolgatás, és a szomszéd - gázégőkhöz használt - fúvóka fúró- és dörzsár készletének kölcsön kunyerálása után bele vágtam a műtétbe: a Keihin 0,40 -es furatokkal ellátott keverőcsövének furatait feldörzsáraztam a kiszámolt főfúvókákhoz arányosan (0,50-re lettek fúrva), beléjük tettem a kiszámolt főfúvókákat (az alapjáratot és szívatót is tartalmazó bal oldaliba 64-est, a csupasz jobbosba 68-ast). Tehát a Keihin átalakított keverőcsövei, kicsi főfúvókákkal szerelve kerültek bele a kínai karbikba, és jelentem, hogy teljesen működőképes lett! Biztos lehetne finomítani rajta (szívem szerint vagy 0,02-dal nagyobb fuvikat tennék bele, vagy a súbertűket húznám eggyel feljebb), de finombeállítani ráérek, a motor tökéletesen használható, és jobb, mint a szétkopott régi Keihinekkel volt, bár alig észrevehetően lett erősebb. Viszont kevesebbet kajál, ez is valami! ;-)
Na innentől kezdve van értelme egyáltalán gyertyaképet nézegetni (majd jövő hétvégén)... Talán kicsit kevesell, de a brutális szél miatt nem jöttem rá, hogy középtájt (súbertű helyzete) vagy legfölül (fúvóka méret).Bocs a hosszúságért!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Hauptmann #8361 üzenetére
Csinálni viszont nem volt annyira jó: ha nem lettem volna (lennék még most is...) beteg, már egy hete felgyújtottam volna.
Tudni kell a gépről, hogy a kis egyhengeres 2 karbija annyira eldugott, zsúfolt helyen van, hogy még egy súbertű állításhoz, fúvóka cseréhez is bő egy órányi szerelés tartozik, az üléstől kezdve, tankon át mindent le kell bontani hozzá, elvégezni az állítást, vissza szerelni mindent, majd úgy tudsz "próbakört" menni a géppel. Szóval nem arra tervezték, hogy az ember kísérletezgessen rajta...Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
huszi.gyb
senior tag
Az autó nem az enyém, családi, csak többségében én használom majd. Úgy 99,9%-ban
Otthon van, és egyelőre várja, hogy apám hazajöjjön szabadságra, akkor tud majd nekilátni, megcsináltatni a szervizeket...stbMondanám, hogy kanyarodj erre, de ma elég sok dolgom lesz... Tegnapi túra kiesését is be kell hozni.
www.dongosofor.hu
-
Bogyó bá'
nagyúr
Egyébként bele gondolva a kínai karburátorok nem voltak hibásak, hanem tényleg egy 70cm3-es tuningolt 2T robogóra valók: az alapjárat (mondjuk 1500-1800 RPM) fölött ott tényleg nem "kell" történnie semminek, hanem csak a vélhetően szintén tuningolt, erősebb rugós kuplung zárási fordulatszáma (3-4000 RPM) fölött kell megindulnia, mint a seggberúgás. Ez a karbi meg pont ezt tudja gyári állapotában, ami egy váltós 4T motoron, kézi kuplunggal tökéletesen használhatatlan beállítás..
szerk: én meg a karbi házát, alkatrészeit felhasználva egy "normál", 4T karbit építettem belőle, - gyakorlati tapasztalatok híján - igencsak sok fejtörés és szopás árán...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Grillo
senior tag
Srácok, budai várban motorral hogy van a parkolás?
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz polimorf #8368 üzenetére
Nem a saját jószántamból oldottam meg, hanem kínomban. Marha nagy ám a különbség!
Egyébként még késznek nem mondhatom, most jön az igazi finom beállítgatás: 2-300km-es túrák normál tempóban, majd gyertya színének ellenőrzése, fogyasztás ellenőrzése, szükség esetén újabb állítgatás (súbertű, vagy épp főfúvóka cseréje egy mérettel eltérőkre). De tökéletesen motorozható, ez igaz. Ha lehetne, akár holnap reggel indulnék vele Erdélybe...Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Hauptmann
addikt
Havernak kellene robogó, vagy akár váltós motor, ami bírja a mindennapos strapát (napi 80-120 km), főleg városban, egy személlyel. 125-150 cm3 környékén (esetleg a 200 cm3 is belefér, ha gyakori blokk, nem pedig valami Holdról való). A fogyasztás fontos, így kétütemű kilőve, krosszmotor szintén. Ami viszont művészetté fogja tenni a dolgot, hogy a zsé kevés rá, kb. 200 ezer Ft. A kinézet nem gond, de műszakilag rendben kellene lennie. Valami ötlet?
[ Szerkesztve ]
-
lehella
senior tag
Holnap-holnapután jobb résen lenni: Trafi marathon
[ Szerkesztve ]
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Hauptmann #8374 üzenetére
Azt nem tudom, de ami értelmes ennyiért (és rendszámos):
Piaggio Hexagon
Aprilia Leonardo
Kymco Dink
1-1Scarabeo is benézett a kínálatba, de szerintem ennyiért szopóroller...szerk.:
[link] Bár nincs közel, de képek alapján megérheti meglesni.szerk.: De 200-ért vett gépre biztosan kell költeni...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
Something_
őstag
Múltkor beszéltük az SOS jogsis tréninget. Motoros topikba már írtam, ide csak átmásolom, mert ugye szezon előtt beszéltük itt többen, hogy van pár embernek hozzá kupon.
"Aki az SOS-nél rakta le tavaly a jogsit, az kapott 20.000-es kupont tréningre. Most írták ki az időpontokat, hátha érdekel valakit. E-mailben kell jelentkezni. Jelentkeztem én is köv hét péntekre.
http://www.vezetestechnikaicentrum.hu/Amúgy 34.000 Ft lenne, 1 napos, szóval alapáron sztem baszom drága."
Aki akar jelentkezni az ne habozzon, hamar be szokott telni a tréning, főleg a jogsis kuponok miatt.
-
lehella
senior tag
válasz Something_ #8378 üzenetére
Nekem a két napos volt 32 a Rilinél, ebéddel.
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
Hauptmann
addikt
válasz Something_ #8378 üzenetére
Én mennék, de majd egy későbbi időpontban, még gyógyulok, meg a Bálnáról sincs konkrét infóm.
-
Hauptmann
addikt
válasz Something_ #8382 üzenetére
Carmageddon.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Something_ #8380 üzenetére
14e? Nem úgy volt, hogy ingyenes, ha saját motorral mész, és +8k, ha nem?
Valamikor nekem sem ártana, de amíg Maja betegeskedik... Alapjárat nélkül vicces lenne... Plusz a kuplung elég magasan fog, ha csúsztatgatni kell, hamar megég, utána rángat... Ezeket orvosolni kell, Marcellt már kerestem.
www.dongosofor.hu
-
Grillo
senior tag
válasz Something_ #8388 üzenetére
Emailon küldik, én nem kupont kaptam, hanem levelet küldenek, ha lehet menni.
"Kezdés: 12:00
Befejezés: ~15:30 - 16:00
A tréningen kanyarodási és szlalom gyakorlatokat fogunk tanulni. A képzés célja a kezelőszervek kifinomult használata, valamint a motor kanyarban való megdöntésének új dimenziókba helyezése.Ez után 20:00 óráig veszélyelkerülési technikákat tartalmazó képzést indítunk, valamint tovább boncolgatjuk a kanyarodási technikákat. E képzésen a részvételi díj 14.000 Ft. Érdemes a tréningeket egy napon teljesíteni!"
-
kcsa
veterán
Ma reggel bevállaltam a robogást. Jó döntés volt
-
Hauptmann
addikt
válasz huszi.gyb #8395 üzenetére
Javulgat, lehet, hogy be kéne indítani a kis szopórollert, nehogy lemerüljön az akku. A berugókar nem tökéletes. DD
Még nem tudok semmi konkrétat, csak annyit, hogy 40%-ot akar avultatni a biztosító, de még nem ajánlották az elsőkörös pénzt sem. 20.-án meg lejár a vizsga is, de azzal nincs gond, átmegy.
-
Hauptmann
addikt
válasz Something_ #8398 üzenetére
Ezt én sem értem. Az ügyvéd meg azt mondta,hogy mehetünk polgári perre ezügyben, de nagyon kétesélyes a dolog. Amúgy az indok a fólia volt, amit még csongi rakott fel rá, és emiatt biztos törve volt korábban.
huszi,
Mitől repedt körbe?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- DXRacer használt szék eladó
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen