-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
m3ss
veterán
de hol talalok rendszamos, 125-os robogot?? amit csak atirni kell. rakerestem 200e alatt 125ccm-ig robogora, sztem jo ha 1% rendszamos volt...
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
-
Hauptmann
addikt
válasz Bogyó bá' #7604 üzenetére
Az a baj, hogy a B125 jogsival nagyon elmentek a rendszámos 125-ös árak, szinte egy árban vannak a 250-esekkel.
Én elfelejteném a B125-öt, és az anyagi lehetőségektől függően valamelyik korlátozott A-t csinálnám meg, vagy ha van kb. 100 ezrem, akkor a korlátlant. Ez utóbbira csak egyszer kell költeni.
[ Szerkesztve ]
-
Something_
őstag
válasz Hauptmann #7610 üzenetére
Nem tudom, hogy ki hogy van vele, de szerintem a 40e-es ár a B125-re nem kevés, hanem "átlagos". Úgy volt, hogy hú de meg fogja érni, az számomra kb 10-15e ft-ot jelentene, mármint annó amikor ezt olvastam, hogy kedvező lesz az ára, hogy az autósok átüljenek 125-ös robeszra.
-
m3ss
veterán
válasz Something_ #7611 üzenetére
en is kicsit sokallom, foleg h alig hasznalom a motort...
50-es robogok 70-es vegsebesseget tudnak azert? milyen tipust erdemes nezni, ami relative problemamentes, olcson fenntarthato?
ez pl egesz olcso korahoz kepest...https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Hauptmann
addikt
válasz Something_ #7611 üzenetére
Hát ja. Ki lehet fogni úgy 60-70 körül az A2-t, ennek fényében nem annyira jó az a 40 a B125-ért.
Eredetileg pont úgy 20 körül akarták a B125-öt.
Nekem pl. a korlátlan 75-ben állt meg, mert volt egy ingyenes netes kresztanfolyamra lehetőségem.
m3ss,
Az 50-es négyüteműek elég gyengék, ezt kalkuláld bele. Pesten nem egy életbiztosítás.
[ Szerkesztve ]
-
lehella
senior tag
válasz Hauptmann #7613 üzenetére
50-esből én csak kétüteműt vennék, azok elbírnak a 60 km/h tempóval is, csak hát van egy szaguk.
Nekem 70-es Jog volt, az 70-et is ment óra szerint, nem féltem vele menni, csak a tízes kerék volt életveszélyes[ Szerkesztve ]
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
m3ss
veterán
hat igen, nem jo ha nem tudom felvenni a forgalom tempojat...pl rakparton vagy tobb savos uton sem egy eletbiztositas. azert ha menne 70-et hasznalhato lenne talan.
engem nem zavar ha budos, csak nem akarom h mondjuk kitalaljak 3 ev mulva h mar csak 4 utemu robogokat lehet hasznalni...persze kevesebbet is esznek.
mondjuk 2 utemubol is van valasztek.
rengeteg tipus van 150e korul, 10 eveseket neztem kb...apriliak, suzukik, hondak, mindenfele...lehet ezek a nagykerekuek is jok lennenek a szar utak miatt?
na mind1 ha van vkinek vmi tuti tipjje 50-esre, ne tartsa magaban.https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
DigitXT
félisten
50-esre mondjuk pont a másik topik jó, itt nem nagyon járunk olyasmivel.
szmissz: 37 ezerért, 100 helyett
Na igen, azért ez nem mindegy. Én mondjuk megcsináltam az A-t, de én is
125 ccm "körül" kezdtem. Egy évig nem is untam meg, és utána is csak picit
léptem feljebb, de ahhoz már A2 kellett volna, szóval nem bántam meg az A-t.
Azt, hogy csak nagyon picit léptem feljebb, és (dézsával) locsoltam a pénzt a
lelakott olasz import motorkába, hogy jó legyen - nekem -, azt már inkább...
Aztán ha az időrendiségtől eltekintünk, MEGINT nagyon picit léptem feljebb.
(És a 250-es Maja ugyanúgy megy, mint a 180-as, igaz utóbbiban Multivar volt.
A 400-as Madisonra meg még mindig elég lenne az A2. Mikor lesz ebből "A"?)[ Szerkesztve ]
-
szmissz
senior tag
válasz Hauptmann #7610 üzenetére
Egy B125 (vagyis A1) kategóriás jogsi birtokában a korlátlan A -ra való áfizetés kb pont annyi, mintha egyből az A korlátlant csinálná meg valaki.
A B125-öt 5 óra ráfordítással meg lehetett csinálni, ebben az összes vizsga is benne foglaltatik. Továbbá minek csináltam volna A-t, ha nekem egy 125-ös gép kellett, az igényeimhez igazítva.
Nagyon jó, hogy van opció és 3x annyit fizetni egy A-ra, rohadt sok oktatásra eljárással, nem éri meg annak, aki nem nagy motort akar.
A poén kedvéért lehet, hogy megcsinálom majd valamikor a korlátlant, de már semmi időbeli kényszer nincs, leglálisan mehetek 125-ön. 37 ezerért, 100 helyett.
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
-
szmissz
senior tag
válasz Bogyó bá' #7619 üzenetére
Én semmit nem felejtek el. 2 év után újra kell csinálni a KRESZ-t, de ez csak egy 6000 Ft körüli tétel. Attól még ugyanúgy van korábbi kategóriára jogsi, amit figyelembe vesznek a vezetendő óraszámban és egyebekben.
Egy konkrét példa:
Korlátlan A, meglévő mocijogsi nélkül: 97.800
Korlátlan A, meglévő A1 esetén, 2 éven túl: 57.800Abszolút nem kidobott pénz a B125, már csak a tapasztalat megszerzése is megfizethetetlen.
[ Szerkesztve ]
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz szmissz #7620 üzenetére
Én is B125-özök lassan 2 éve, eleinte terveztem is a továbblépést, de aztán rájöttem, hogy egészségi és anyagi okok (tanfolyam, "új" motor, annak átíratása) nem fogom megcsinálni. Jó ez így nekem.
(illetve jó lenne, ha a gépem is jó lenne ) Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
m3ss
veterán
válasz szmissz #7618 üzenetére
mit ertesz kis kerek alatt? runnernek sincs tul nagy kereke..en robogoztam sok evet diokkal, jogokkal is. kis kerekkel. nem azt mondom h tokeletes, de veszelyesnek azert nem mondanam.
en ilyen scarabeus meretut ertettem, nagy kereku alatt...https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
DigitXT
félisten
Van, akinek minden kis kerék, 16" alatt. Veszélyességben ez elég véleményes:
Madisonon 13"-os kerekek vannak, semmi veszélyét nem éreztem, nyomvályún
picit furcsán viselkedik, de ennyi... Nagy Maja mint igazi fotelrobogó, hosszabb,
alacsonyabb, és azon csak 12"-os kerekek vannak -> a nyomvályúkra SOKKAL
érzékenyebb. Ha valaki nem tudja lekezelni, nevezheti akár életveszélyesnek is!Mentem Tact-tal, 10"-os kerék. Na az halál. Játékmotor feeling, ami persze
mindenhol elfér (szóval dugózásban verhetetlen!), bár hangja nulla, szóval simán
kivasalnak, ha nagyon az autók között mókuskodsz. Nyomvályúba szerencsére
nem mentem, amikor próbáltam, de gödrökre is tud érdekesen reagálni. NA, AZ
már szerintem is túl kicsi kerék: a kis Maján is 12"-os kerék van, 3-4 évet jártam
Budapesten baleset nélkül, évi 4-5000 km simán. Néha pici "túra". Jó az. Egyes
50-eseken is már 13"-as kerekek vannak: még mindig kiskerekűnek számítanak.Igazából a nagykerekű robogó, az olyan, mint a Liberty, Scarabeo, és társai...
(Onnan lehet felismerni, hogy csomagtartója a nagy kerék miatt nem sok van.)Ui: kisebb kategóriás autók is elfutkorásznak 13"-os kerekekkel, középkategória
esetén kezd 14-15"-osra nőni a méret, aztán afölött kezd "presztízs kategóriába"
átcsapni a dolog. Persze nagymotorokon ott vannak a 17"-os, és nagyobb felnik.
De ha már itt tartunk, akkor bicikliken a 26"-os kerék az mi? Nyehehe...Ja, hogy a kátyú: van ám a motorkán kormány is, nem muszáj mindet levenni. -
m3ss
veterán
válasz szmissz #7625 üzenetére
hja, magyarorszagon abbol all a robogozas, h nonstop az utat figyeled, hogy mit kell kikerulni...bar az autozas is
"Gurulj el a Lehel úttól az Árpád hídig a Róbert Károlyon kiskerekűvel. Jó móka"
az tenyleg borzalmas, regen sokat jartam arra..de a nyomvalyuk miatt inkabb, mint a katyuk miatt.na meg nem komfort nem is a kerekmereten fog mulni, esetleg az h milyen mely katyut lehet tulelni vele...probaltam egy uj 50-es runnert, 5 eve.. hat annak a lengescsillapitoja azert egesz mas volt mint az enyem...orommel vette a katyukat. az nem is ment olyan rosszul..
[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
m3ss
veterán
válasz DigitXT #7629 üzenetére
es mennyivel nehezebbek vajon a nagy kerekek? gumival egyutt..meg mennyit szamithat ez robogonal? mert pl autoban baromi sokat szamit ha a rugozatlan tomeg nehez. felrakok egy 6.5kg-os felnit az 5kg helyett, es azonnal megerzem rugalmassagban...
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
DigitXT
félisten
Nem tudom, hogy mennyit robogóztál már, de a klasszikus robogó futóműben rugalmasságot keresni, főleg a hátulja környékén, ahol a komplett blokk (vagy legalábbis a hajtás, ahogy kcsa írja) rugózatlan tömegként jelenik meg nem nyerő. Ha "lágyan akarsz siklani" - a Hungárián -, akkor vegyél valami endurot... És még azzal se biztos.
[ Szerkesztve ]
-
TommyGun
őstag
Szkippeltelek titeket az elmúlt hónapokban de lassan remeg a kezem már a gázon, lassan kitolom a verdát, alig várom, nincs már rossz idő de reggel az a 3 fok még visszatart, egy 7-8 fok és már le sem lehet rúgni a gépről mert rátapadok mint a takony egész nyárra
Tavaly nyár végén minden szart kicseréltettem a gépen, új betétek, új gumma van rajta, szezon elején megfejelem egy motor/váltó/hajtás olaj cserével meg gyertyacserével.[ Szerkesztve ]
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
DigitXT
félisten
-
Hauptmann
addikt
Visszatérve a rendőr vs. robogó témához, engem sokszor meg akartak szopatni a Habanával, pedig az tényleg 50-es. Nagy kipufogó, 120-ig skálázott sebességmérő, erős táptalaj a szivatásra. A legjobb az volt, amikor a típustáblámra mondta a fasz (rajta van a hengerűrtartalom az alvázszám mellett), hogy jó hamisítvány. De kpm vizsgálatra soha nem küldtek el, alighanem az erélyes fellépésemnek.
Nem nekem kell bizonyítanom, hogy 50-es, hanem neki, hogy nem az.
bogyo,
Red Baron nem tud hozni? Vagy csak aranyért?
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Hauptmann #7641 üzenetére
Red Baronhoz elvből nem, de a Honda elvileg pár hét/hónap alatt tud hozni, sajnos kizárólag alapméretest. Ha csak a dugattyú és a gyűrű kopott (a hengerfal rendben), akkor megoldás, egyébként meg nem.
Gyári Honda gyűrűszett: 16k HUF, dugattyú 14k HUF. Hétvégén meg akarom bontani a blokkot, aztán majd minden kiderül. Ha szét lesz kapva, akkor azért a szelepeket is be fogom csiszolni vagy csiszoltatni, a szelepszár-szimeringeket meg cserélni. Az szerencsére már van itthon.(#7643) Hauptmann:
az eddig ismerősöktől hallottak alapján pofátlanul drágák. Sokkal drágábbak, mint akár a márkaszervizek. [ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
AndrewTdi
addikt
Lesz egy fekete Airoh felniytható bukóm eladó. ha esetleg gondolkodik valaki cserében. SV55S (L méret)
-
csongi
Topikgazda
válasz Bogyó bá' #7642 üzenetére
Szimering lesz itthon, csak ne honda motorkent vedd meg, akkor draga. Gyuru keszlet, bontas utan kiderul. Meretek alapjan keress ra , nekem a kymco 250 gyuruivel azonos. Meg a gyuruket varom, kb ket het. Lehet csak le van ragadva. Ha az olajlehuzo gyuru rendesen zar akkor jo esellyel a kmpresssio gyuru sem kopott szet. Hivatalosan, milyen uzemanyag valo bele? Olommentesre alkalmas?Szerencsere nekem alap meretes. Mert ugye egy Honda sosem megy tonkre
A lancot sikerult betennem, egy picit erosebb mint a gyari de megfelel. Dekni tomitest kell meg vagnom es elkezdem ossze szerelni, A vazat lehet kabatolnom.
Meg egy plexi es mehet muszakira. -
-
üszök
őstag
válasz Bogyó bá' #7647 üzenetére
Nem nagy dolog össze rakni. Pár csavar meg bisz-basz van benne meg lehet csinálni. (Ezt egy Haverom mondta nekem vagy 15 éve mikor leakasztottam a vontató kötélről a frissen bizniszelt 305-ös Peugeot aminek a csomag tartójában volt a motor,és velem akarta össze rakatni. )
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest