-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #12843 üzenetére
Szerintem a kormánykapcsolót kéne kicserélni, ha megint az égett el. Típushiba.
(Eleve marhaság azokon a kis érintkezőkön átvezetni 2x3A-t, de hát így tervezték.)---
Plexis témához még egy infó. Annyira lerontja a motor légellenállását a kicsi, nem
véletlen érzem a szelet, hogy a 60-100-as idő kerek 1 másodperccel rosszabb...
Meg anno tapasztaltam, hogy a fogyasztást is növelte... Tehát a nagyplexi a király.Persze a kicsi sportosabbnak néz ki, meg kevésbé hangos a menetszél, meg...
Amúgy létezik a gépsárkáyra túraplexi is! Na az már nekem sem lenne elviselhető:Az alábbi képen meg megfigyelhető, hogy a nagyplexi inkább csak olyan közepes:
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz huszi.gyb #12864 üzenetére
[DEGEC ON]: Van mobilneted, ugye? Tudsz az árok partjáról, vagy tolás közben "közvetíteni"?
(#12865) AndrewTdi: a rituális felgyújtást még egy topiktalálkozó keretében meg lehet tenni, nincs elkésve semmi sem....
Csak vicceltem, remélem hogy ennyi sz*pás és pénzköltés után végre jó lesz már a Maja!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #12881 üzenetére
Az ilyet nem feszmérővel kéne megoldani, hanem konkrétan AFR kijelzővel.
Nincs is annál idegesítőbb, amikor menet közben vmit fejben kell számolgatni.
Nálam a túrán a megtehető km-ek voltak ilyenek: ezért okosítottam fel a gépet
a korábban megmutatott lengyel csodával. Persze még állítgatni kell...- hőmérő néha lefagy: röhej, de tényleg, újraindításra gyógyulgat
- fordulatszámmérő csak 4000 alatt jó, onnantól dupláz / tripláz
- fogyasztásmérő jele néha kihagyogat, így nem sok haszna vanDe ha rendesen meg lesz csinálva, akkor biztos jó lesz... Legalább a 0-100
mérése viszonylag pontos, a sebességet az óránál jóval pontosabban mutatja.
És alig került 50K-ba, meg még a sallangok. (Az a febuári kicc-kocc drága lett.) -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #12917 üzenetére
Azóta nekem is jó, mióta kivettem a Dr.Pulley görgőket a Multivarból...
Érdekes, hogy az elején jó volt! De mostanra mintha "elgyengült" volna a
Malossi sárga kontrasztrugója sokkal könnyebb volt kézzel összenyomni,
ill. a mellékelt ábra szerint nem is váltott vissza alapjáraton, ezért fogott a
kuplung túl hamar, és viselkedett bután kis sebességnél. Most benne van
az új Mitsuboshi szíj, Malossi 16 grammos görgők, egyik tuning hézagoló.
Nagyon jól motorozható, következetes, jól gyorsul, stb. Persze bekéri a 6
lityit százon szokás szerint, de szerintem a rendszeres rövid utak miatt.Az "angel eye" kiváló az akku túltöltéséhez. De menetfénynek se rossz.
Meg szokták nézni motorosok is. Azért a 6000K bi-xenon a legtutibb. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz huszi.gyb #12960 üzenetére
Örülök neki, hogy végre egyenesbe jönnek a dolgaid.
Engem meg marhára nem érdekel, hogy egy "nagymotoros körökben" lenézett vas van alattam, szerintem az én mentalitásomhoz, használatomhoz, pénztárcámhoz optimális választás volt a GS, akkor és annyiért meg pláne. Egyedül megyek szinte mindig (kivéve az éves erdélyi túrákat), nyugis tempóval, bámészkodva, gyakran megállva kirándulgatok vele, és igyekszem a gépet maximálisan jól karbantartani. Bízom benne, hogy az én "motoros pályafutásomat" már végig kiszolgálja (pedig még nem szeretnék megdegleni).
Elméletben egyszer-kétszer azért már elgondolkodtam azon, hogy ilyen felhasználás mellett (nulla helyi használat, csak országúti kirándulások) mire is cserélném le, ha lenne pénzem: egyetlen motortípus van a képben, de azok még - nekem - túl drágák, meg a rossz derekam és a magas üléspozíciójuk miatt valószínűleg használni sem tudnám (vagy legalábbis nem lenne benne sok örömöm): Suzuki DL650 V-Strom. Legendásan megbízható, kényelmes, és a rossz utaktól sem ijed meg. Ráadásul nagyon jól dobozolható. (A GS-re kevesebb cucc fér rá, mint anno a kis 125-ös Csótányra).
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
kcsa
veterán
válasz huszi.gyb #12960 üzenetére
Aki nem költött még százezren felül a saját kedvenc fostalicskájára, az nem is érti hogy valahol ez szórakozás is tud lenni. Kivéve ha használnád
Az Addresst én is nézegettem, belefért volna, de inkább kockáztatok egy 8 éves de erősebb kétkerekűvel, mint egy lassújárművel. Főleg én...
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz huszi.gyb #12984 üzenetére
huszi,
Egyébként igen. Van Yaesu és Icom adóvevőm is, mindkettő a megbízhatóság mintaképe, de nekem már megjárta a szervizt mind a kettő. Pedig nagyon vigyázok rájuk, a maximimális kimenő teljesítmény közelében sem jártak.
De nincs azzal baj, hogy elromlik, a technikai eszköz, vagy a gép el is fog romlani. A gond ott van, hogy a sok gyökér azt hangoztatja, hogy nem romlik el, főleg az olyanok, mint a TC..
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #13041 üzenetére
15 perc kereséssel nem sikerült megtalálnom
Akkor csak "vaksi" vagy. -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #13045 üzenetére
Megalázóan gyorsan, ugyan. Legalább 5 perc volt, és először visszaolvastam:
rémlett nekem is a dolog, bár nem mozgat, mert van headsetem. Igaz, deglett
a mikrofon, ami roppant kellemetlen, mert így csak fel tudom venni a telefont, de
a túloldal, miután közölte, mit akar, én bólintással nyugtázom, hallózni kezd..."Dejszen bólintottam!"
Szerk a szekre:
letüsszentem
Mint az a bizonyos Festéktüsszentő Hapci Benő? Amúgy nekem is ez a bajom,
hogy tudom, hogy időigényes muri (száradnia kell), és nem is igen fűlik a fogam
a lámpa kiszereléshez. Pedig nincs más út. De nincs tartalék foncsor. Ez az.
A másik kettétört abban a bizonyos itt nem részletezett, de önhibás balesetben.Pedig annyival egyszerűbb mást hibáztatni. Vagy a körülményeket. Az esőt![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #13050 üzenetére
Amúgy a Multivar "csak" egy varió, de valahogy, mégis sok pluszt ad,
cserébe nekem fél lityivel növelte a fogyasztást a Maján. Madisonon
már nem biztos, mert azt ritkábban kell nyelezni "közlekedés" esetén.
Viszont motorozhatóságban, élményben, eredeti önmagához képest
ég és föld, és nekem csak ez számít: nekem ennyit jelentett a tuning,
és elmondhatom, hogy soha nem unatkozom a motoron. (A 8.8 nem
cél, hanem következmény.) Aki ezt nem érti, jobb, ha hozzá se szól...Megjegyzem, a fogyasztás csak egy paraméter, és nem biztos, hogy
a legfontosabb: egyéni preferencia. (Már nem szívesen ülnék kisebb
robogóra, mert ezt szoktam meg, ezt érzem jelenleg a "legjobbnak".)
De ismerem a véleményed: városba kicsit, túrázni meg sor4 600+!Én nem túrázok, nem pályázok, nem "motorozok", de jól szórakozok.Ui: írtam korábban, hogy mérnök manus volnék, azért is szórakozok
mindenféle mérésekkel, meg az elmélet gyakorlatba ültetésével...
Vmi nem úgy viselkedik, ahogy (szerintem) kéne, igyekszem javítani.
Pl.: nem véletlen kötöttem be a 250-es Maja H4-es tompítottját a H7
mellé, sokkal jobban lehetett vele látni/gyárilag úgy kéne szerelniük. -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #13054 üzenetére
a tompító benne volt
Az nagy mázli. Rengeteg "kis" Maját látni rendszám nélkül,
pedig mind legalább 125-ös. Szóval önmagában nem baj, hogy
ránéztek, ezen van-e rendszám, bár ezt menet közben is látták.
(Műszaki érvényességéből lehet, hogy csak a kéket, a 2016-ot.)Szerk: idén meg már nem is kap új matricát, ha jól tudom. Fura.
Szerintem nem volt baj ezzel a matricázással. De hát ők tudják![ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz huszi.gyb #13086 üzenetére
Osztható, de akkor már inkább ezt a változatot
Vannak még gyöngyszemek.
pl.:
Vagy itt van ez. Ez ügyben volt egy komoly összetűzésem egy facebookos közösséggel, ahol a jellemzően 50+ -os rettentő empatikus hölgyek/urak szerint az én hibám, mert meg mertem előzni az álló/tötymörgő sort forgalom elől elzárt területen, ezért én vagyok a hibás a szituációért. Gondolom ti is így látjátok
És még egy utolsó mára. A jóindulatú sofőrök mintapéldánya. Gondolom az ilyenek véleménye szerint vagyok én a hibás, ha jobbról előzve el akarnak b.szni
@Brogyi: nem gond, pont a mindennapi szituációk amiket tapasztalok győztek meg arról, hogy videózzak. És a cél itt nem a magam szórakoztatása, hanem a seggem bevédése ha véletlenül úgy alakulna. (jogszabályi környezet más tészta, de ennyi esélyt megadok magamnak). Ha letörik, akkor már nem a kamera lesz a legnagyobb bajom
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz huszi.gyb #13174 üzenetére
Termosztát nekem is brutális áron van, de még ki kell mérni majd, hogy jó hőfokon nyílik-e, szerintem lassan melegszik be. Ehhez kell majd egy jó hőmérő. Aztán kell egy fékjavító készlet is hátra, az is arcátlan. Kocsihoz is kéne pár apróság: kiegyenlítő tartály (17k egy műanyag tartály kupak nélkül ) meg egy szett gyertya (15k...)
Kicsit már unom
-
lehella
senior tag
válasz huszi.gyb #13212 üzenetére
Ha ereszt a benzincsap, a tűszelepnek meg kéne fognia a felesleges mennyiséget, nem kéne az olajnak benzinesednie. Biztos szükség van arra a kézi benzincsapra? Eléggé unkomfort Csak lehet bele tenni valamilyen jó, vákuumos csapot, a 20 éves Jogomban is jól ellátta a dolgát
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
dugynok
senior tag
válasz huszi.gyb #13246 üzenetére
Ő Piaggio blokkot kérdezett, azok szűrősek.
( #13247 ) üszök:
Mihez képest kevés az 1 liter. Van 4 hengeres autókba 5 liter kell, de hosszabb a csereperiódus... Nekem 1,1 liter kell.
Ha meg van műszere, ami jelzi, felesleges kérdezni... Ha meg nincs, ott a használati. Gyári előírt km -20-25% és akkor biztos oké. -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #13271 üzenetére
Két opció van: vagy sose ment még 130-at, vagy ANNYIRA
bebújik a plexi mögé, hogy tényleg hallja a kipuját. Mondjuk
egy gyári motor, gyári dobbal nem hiszem, hogy hangos.
(Esetleg lyukas a dobja, és azért. Vagy szétforog, és azért.)kcsa: az a röhej, hogy a Satelis nem Madison. Mi bennük a
közös, most őszintén? A 250-es Piaggio blokk? Injektor van
a Peugeot-ban. Olvastuk. A Madison véletlenül nem karbis?
A 250-es Yamaha blokkos Madison is karbis volt - már amit
huszi bontott anno, de persze kijavíthat, ha rosszul tudom...
Írta miresz, hogy a 250-es Pigi blokk 2004 után nem játszott.Akkor mit is akartok mondani? Fél lityóval kevesebbet enne?
Jó. Tegyük fel, évi 10000-eket megy: 50 litert spórolna = 20K
(Ez tényleg egetrengető üzemeltetési költségbeli különbség.)Cserébe egyszer elfossa magát az injektor, az 50K-ról indul...
Persze tudjuk, tapasztaltuk, hogy a karbihoz mindenki "ért".
Én is üdvözölném a "szerelőt", aki benzinbe fojtotta a gépem. -
Burt1793
veterán
válasz huszi.gyb #13271 üzenetére
Bocs, ezt úgy értettem, hogy a motor hangos(abb), nem feltétlenül a kipufogó. Nagyon csendes ez a robogó, nincs semmi hibája, amúgy is csak 5 éves és 25 ezer km van benne. A motor max sebességnél már eléggé forog, bőven jobban, mint amit egy 60 nyélgáznál el lehet érni, hiszen minden beállítás gyári. Egyáltalán nem forogja szét magát óra szerinti 120 alatt, nyomatékból megyek vele amúgy is, folyamatos nyelezéssel se megy sokkal jobban, viszont feleslegesen több lenne a fogyasztás és többet kéne fékezni is.
Ui.: Nagy sebességnél amikor forog a motor rendesen, jóval fémesebb lesz a hangja, és ez részben a kipufogóból jön, szóval igazából nem is mondtam akkora hülyeséget szerintem.
(#13272) DigitXT: Látom még mindig szeretsz, még gps-es képet is töltöttem fel, hogy óra szerint 145-tel megyek éppen, ami 138 gps szerint. Ha nincs rossz idő, akkor a lakott területen kívüli szakaszon a hosszabb egyenesekben mindig megvan a vmax, mert már unom a nem városi robogózást.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #13359 üzenetére
Én is megpróbáltam levideózni: a visszadurrogásokkor kéken pattog.
Ez amolyan 4Road "betegség". 4,5L fogyi multivarral sajnos "normális".Amúgy láttam FB-on, hogy megvan blekböri új motorja. A Z1000-nek
tuti van már akkora nyomatéka, hogy visszaváltás nélkül is elindul.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #13384 üzenetére
Éppenséggel túl dús keveréktől is fulladhat, ha arról van szó. Passz.
Linkeltem az ábrát: néha beverte az 5 lityót, bár ebből le kellene vonni
azt a 15%-ot, mert azt meg a SpeedoHealer miatt torzult el. Azaz, a
sebességmérés pontossága érdekében beáldoztam a távolságmérést.
Szerk: ezzel (közvetetten) természetesen a fogyasztásmérést is.De ahogy írtam, SpeedoHealer nélkül meg fölémért a távolságnak, így
nem biztos, hogy 15% a valódi érték, inkább a kettő között. Ha semmi
sem segít, még mindig kipróbálhatod kivenni a multivart: fél liter szvsz,
csak lehet, hogy úgy meg a megszokott dinamikáját nem hozná a gép.(Sajnos nem lehet, hanem biztos... 15 lóból maradna 12 használható.)
Szerk: fordulatszámmérőt sikerült belőni? Ugye nem megy 9000 fölé?
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz huszi.gyb #13384 üzenetére
Sokszor a Hungárián jön rám a tankolhatnék, egy Agip kút esik útba a Puskás felé délről érkezve, az esetek harmadában ott tankoltam idén. Semmi különbség (kevesebb, mint 10%, és én inkább az esős/hideg időszakoknál érzem a kisebb fogyasztást, olyankor nem húzom neki annyira) nem látszik a fogyasztásban persze lehet, hogy pont az Agip-osok húzzák felfelé.
(#13387) DigitXT: Jól van, azért zebrán nem nehéz csúsztatni a kereket, volt, hogy unatkoztam a pirosnál, és a megállást jelző vonalon volt a hátsó kerék, első féket húzva burn out-oltam, füst nélkül.
Mennyire hihető az a 30 ezer km egy 13 éves robogónál?
Fékezni az SH-val már csak azért sem kell ilyen országúton, mert nagyon erős a motorfék vagy a motor tehetetlensége, nem tudom. Egyenesekben óra szerint 130 nem ritka ott az erdőben, nagyobb kanyarok előtt elengedem a gázt és lelassulok mondjuk 100-ra.
A városban viszont értelmetlen a nyelezés, max fél gázzal gyorsítok, úgyis gyorsan megvan a 70, 50 helyett. Egyre többször csúszik meg nekem a hátsó gyorsításkor, kanyarokban stb. nézegetem a profilt, a nyomást, minden rendben, szóval valszeg csak gyorsabban megyek a kelleténél.
Látom a forza kapott szép fordulatszámmérőt, kár, hogy az sh ilyen budget típus... Lehet, hogy a blokk ugyanaz a kettőben, ha van valakinek ilyen 300-as forzája, mondja már meg, hogy mennyit pörög 10,20, 30, 40, 50, 60... -nál, és hogy mennyire pörgeti fel a motort 50 nyélgáznál mondjuk.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #13386 üzenetére
Most már kíváncsi lettem, és normalizáltam az ábrát, stimmel a fél liter.
Átlagosan elmondható, hogy a Multivar rendesen megnöveli a fogyasztást.
A hézagoló kihagyása (Hitler is megmondta) csökkentette a fogyasztást. Ha
jól tudom, azt visszatettétek (először). De azóta lehet, hogy megint kivetted?Természetesen nagyon nem mindegy, hogyan, és mikor használod.
Amikor leruccantam a Balatonra, Multivarral is csak 3,5-et evett, ahogy írod,
bár annyira unalmas volt az út, hogy a fordulatszámot nézegettem. Aztán
ugye eltört a kuplung, csak hogy legyen vmi izgalmas... Utána találkoztunk,
és törött kuplunggal előztem 110-zel a SYM 125-öt. De ez már történelem...Szerk: az elején sz*rul volt beállítva a karbi, és nem működött a szívató...
Gergő 1x rendberakta: rögtön nem csak a fogyi csökkent, jobb is lett a gép,
más kérdés, hogy 4 év után ismét volt gebasz a szívatóval, de ez közismert.Szerk2: a városi fogyasztást a sok gyorsulgatás miatt tolja az "égbe", sajna:
elvégre kijön az a +20% erő a blokkból (lehet, hogy vkinek ez a 20 MHz), így
érthető, hogy nagyjából ennyivel többet eszik, bár a 3,71 -> 4,24 "csak" 15%.
A 20 MHz ma megmosolyogtató, de anno 166->200 tuning sokat jelentett.
33 MHz, de a lényeg a százalék, mert +20% bőven érezhető volt játékokban.
A 2,8-as A64-emet is 4,2-ön járatom. Picit magasabb a villanyszámla: na és,
ha sokkal kevesebb időt kell várni arra, hogy dolgozzon a videokódolásokkal?Szerk3: Madisonnál már csak 10% körül hoz erőben, de nem is nagyon tolta
fel a fogyasztást: korábban is magas volt. Görgőkkel lehet eljátszogatni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #13537 üzenetére
Az fasza... 6 évvel ezelőtt a nóném is feltekeredett, de az cafatokra szakadt.
(Mentségemre legyen szólva, úgy hoztam el a motort, hogy leszervizelve, friss
műszakival. Utóbbi papíron igaz volt, de a rendszámot akkor ragasztotta (!) rá:
1000 km-t bírt az a szíj, ami benne volt. Hál'istennek nem kevláros volt...)Szerk: ha eladod, a gyári kiput tedd rá. A 4Road külön többet ér, mint rajta.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- BestBuy topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- OLED TV topic
- Mini PC
- Megérkezett Magyarországra az LG 480 Hz-es OLED monitora
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Computex 2024: Itt a Strix Pointra épülő Zenbook S 16
- Milyen légkondit a lakásba?
- iPhone topik
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs