-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
gps76
őstag
válasz Burt1793 #26058 üzenetére
Sziasztok!
Eladtam a GS500-at, felesleges városi használatban, meg mire végigpakolgatom a 6 sebességet...
Vettem nagyon olcsón egy Keeway ARN125-öt. Műszakilag rendben van, esztétikailag lehet belekötni. A variátort felújítottam, mert induláskor "nyúlva" akart indulni, a kuplungpofákra gyanakodtam, meg amúgy is olcsó hozzá minden cucc, megcsinálom nmlesz rá gond egy ideig. Kicseréltem a csúszógyűrűt, a görgők dobját, a műanyag csúszkákat,a ventilátor tárcsát, hátul a kuplungpofákat, kuplungharangot, kontrasztrugót. Szíjat nem, mert 20.1 mm a gyári méret, ez meg 19.8 mm, 19-ig kophat. Induláskor jó is lett, de menet közben pörög, de a szíj nem fut fel teljesen a variátor max. értékére hanem kb. középen marad. Onnan tudom meddig megy, mert sztenderen felfut a szíj. Tudja valaki mi okozza ezt? -
-
yodamastah
őstag
válasz Burt1793 #26142 üzenetére
Én csak a felsőtestemet szoktam berakni, nem ülök ki robogón (macerás az üléspozíció miatt, meg hülyén néz ki). Így kisebb döntési szög kell ugyanahhoz a kanyarsebességhez.
Motort magad alá berakni akkor jó szerintem, ha gyorsan kell ide oda dobálni a motort, azaz nincs idő rendesen kiülni. Valamint ha a tapadás teljesen bizonytalan. Ha alattad a motor sokkal jobban lehet kontrollálni a csúszkálást mászkálást, mintha mellette fekszel. Supermotosok pl ezért rakják maguk alá a motort, és nem kiülnek. A szűk poros pályán így lehet gyorsan ide oda dobálni a motort, és jól konotrollálni a folyamatos csúszkálást. Meg persze a motor felépítése is ehhez a pózhoz passzol. Terepmotor ugyanez. Ott aztán folyamatosan jár alattad a motor. Meg teperen eleve ülni sem lehet rajta, nem hogy kiülni.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Burt1793 #26396 üzenetére
A CB125F képben volt, a kis Vara az nem, mert azt ismerem: nehezebb rá felülni mint a GS-re, és maga a motor is majdnem olyan súlyú mint az. Erdélyben egy kis Varás sráccal voltunk kétszer is (lásd képek a linkemen - több képen látható). A CBF (illetve jelenleg már CB125F) viszont lassabb mint a PCX robesz, ráadásul arra is doboz(ok) kellenek egynapos túrázáshoz is. Szóval nem tudom, megy az agyalás ezerrel. (Igazság szerint egészségi állapotom miatt legjobb lenne végleg letenni a motorozásról, de abba meg - lelkileg - bele pusztulnék... Ezért gondoltam egy pehelykönnyű kis robeszra.)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Burt1793 #26419 üzenetére
HETVEN?! Akkor marad a GéeSöccá'.... Kár hogy arra meg már alig bírok felszállni....
szerk: a magas, de döntött plexi ront vagy javít a végsebességen? Áramvonalasabb leszek tőle (mármint hogy takarja a felső testemet), vagy épphogy megnöveli a légellenállást?
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Burt1793 #26486 üzenetére
Nem tudom, egyelőre be vagyok csípődve a PCX-re. Ha egyáltalán lesz robeszom, akkor az tuti egy új PCX125 lesz. A kicsi, könnyű (mondjuk 125-ös) váltós motorokkal a mai modern ülések a legnagyobb bajom: hiába csak egyedül használnám, az a kib@szott utasülés fel van emelve a 3,14-csába, magasra. Annak az átlépése porckorongsérvvel a legnagyobb bajom. Amúgy egy új CB125F-et is el tudnék fogadni, de hiába 107 kiló mindössze, ha felszállnom nem könnyebb rá, mint a jó öreg GS500-ra... Pedig azt 1 misiért utánam dobnák a szalonban, szóval megvenni is könnyebb volna. Persze azt még ugye dobozolni kell, az meg nem jó.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #26486 üzenetére
Ez azért függ a kanyar ívtől. Anno "szerpentineztünk" a csapattal, és brogyi
kolléga mondta, hogy ő inkább nem erőltette azt a tempót (pedig nem is volt
nagy), mert a Beverly váza olyankor már csavarodik/úthibákon kellemetlenül
zötyög, nem arra van kitalálva. Mi meg egymást hajtottuk Andrew-val.
Mondanom se kell, neki jobban ment, de nekem is vékonyodott a majrécsík.
Viszont a Madisonon a kombinált fék miatt nem lehet hátsó fékkel szűkíteni
az ívet, mert ráfog az elsőre is, és veszi ki az ívről, szóval azért nem való túl
cihopata száguldozásra, azt elismerem. És valóban nem AKKORA a tempó.A talppal befeszítés pont úgy van, ahogy mondod, sose gondoltam, hogy az
alagút segedelmével fognám a motort, elvégre a lábszárnál van mindössze...
Viszont ahhoz nekem kell a lábtér, hogy ez megfelelő szögben történjen... -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #26571 üzenetére
Jó kép! Biztos vagyok benne, hogy előbb indulnék így vele bárhová,
(a városban) ügyintézni, mint hogy kitoljam a Madisont lábvédelem
nélkül: fél óra untig elég, az egyik szélétől a másikig, túrázásra meg
amúgy sem való a* robogó, nekem sem volt túl sok hosszú köröm...
(Amit állandóan ismételgettem, a 100 km-es fogyasztás teszt... 7x.)*: igazából én nem vagyok eléggé alkalmas rá, mint kiderült.
Jut eszembe, egyszer felszaladtam Dobogókőre a kis Majával is.8 éve futjuk ezeket a köröket, de legalább jó, hogy konzekvensen.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #26594 üzenetére
Hát, én már nem görgőzöm, maradok a kúpolásnál.... (J.Costa, ha tavasz lesz.)
Viszont a HiT Clutch mozgatja a fantáziám, de vmiért nem lehet kapni az enyémet.
(Nyilván azért is, mert kifutott öreg motor, de azért a Burgi 400 elég elterjedt volt...)Ui: természetesen a szerviz mehet, még az is lehet, hogy gurulás is összejöhet.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz Burt1793 #26678 üzenetére
Igen, igazad van, de most egy gyártó álltal megadott adatról van szó, én kicsit sokallom.
Azt gondolom, hogy két ugyanolyan köbcentis 2T és 4T motor közül a 4T fogyaszt kevesebbet, főleg ha még harminc évvel fiatalabb is, modernebb motor, injektor stb..
Itt van példának a 4T Madison. Ugyanannyit fogyaszt 32 lóerővel, mint a régi 2T 150-es etz, amit 17 évig hajtottam. Itt egyértelműen látszik az iskola példa.
Az új 125ccm Malaguti miért eszik ugyanannyit, mint egy régi kétütemű pörgős etz, vagy a 400-as madison?
Erre mondtam, hogy a cvt váltó okozza ezt a töblet fogyasztást, meg a nagyobb onsúly? Mert ugye a cvt nagyon kényelmes, de megvan az ára, nagy rajta a veszteség. Az újabb motorok nehezebbek is 20 kilóval, mint az ugyanolyan köbcentis régi gépek.Egyébként a 2000 mennyi idő alatt jön össze?
[ Szerkesztve ]
-
-
Badboys
őstag
válasz Burt1793 #26749 üzenetére
Nekem már csak ez marad. Hiába szeretnék nagyobbat sajnos a 69 az csak 69. Az eladásán is gondolkodtam. Sajnálom mert nagyon szép és jó állapotú igazán megkímélt darab. Nem tekert km óra nem csörög csattog ezért sajnálnám eladni. Most kapott 2 db. Pirellit. Az elszabadult benzin és egyéb árak mellett jó szolgálatot tesz. Nyáron az autót nem is nagyon használom.
-
-
Debilon
addikt
válasz Burt1793 #26809 üzenetére
Úgy értettem, hogy a generátor nagyobb terhelése miatt több energia kell a forgatásahoz a motor részéről, és mivel a jármű a fék által rögzítve van, ez az eredménye, hogy rázkodik az egész
Amúgy nem érzem problémának, teljesen normális, hogy ilyen (szerintem)
[ Szerkesztve ]
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #26809 üzenetére
Nekem a vészvillogó rángatja az alapjáratot a Pözsin. Jó, a féklámpa talán nem,
a vészvillogónál is csak a minimális változás ütemességét lehet kiszúrni.Szerintem is lehet, hogy a fék befogása változtatja a felépítmény sajátfrekvenciáját.
Megfejelve azzal, hogy esetleg nem teljesen old le a kuplung, így a kicsi bele-bele-
éréseket a harangba másképp érezni a keréktől, ha fogod a féket, meg ha nem.Szerk: az alapjárat marginális csökkenése a rezgések frekvenciáját változtatja.
Mindenesetre változó, hogy milyen hajtás konfigurációkban érzékeltem én is ilyet,
és mennyire volt zavaró. Én inkább a tempónál való rezonanciákat utáltam...
(Az meg szintén erősen függ attól, hogy épp milyen varió van benne, súlyok, stb.)Ja és a kontrasztrugó. Alapjáraton bizonyos típusokon a szíj is képes csapkodni...
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz Burt1793 #26847 üzenetére
Azon milyen ABS van? Szivattyús esetleg?
Folyadék csere alkalmával, nem lett a szenzornál valami elmozdítva?
ABS vészfékezésnél pumpálni is kellene valamennyit, vagy nem?
ricsi99: Asszem beholder00 fórumtárs megadta a kérdésre a választ.
Kiváncsi leszek lesz e még következő 10ezer km abba a blokkba?
A lényeg nem jó, ha ennyire alacsony az alapjárat. De a tied te tudod.Lábjegyzet.
Ilyenkor mindig elgondolkozom a mindent is megkapott hírdetéséeken.
Nem személyes. -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #26886 üzenetére
Neked lehet, hogy elég a doboz, meg túrázásra jól jön 50L tank, de
amúgy városban rohangálni nem kell: tároló hely kell a cuccoknak.
Elmész A-ból B-be, ott kell hagyni a felszerelést: dobozba sisak, ill.
kesztyű, meg térdvédő oké, de gerincvédő nem fér mellé. Azaz, ha
nincs gerincvédő méretű csomagtartód, szopó ágra kerülsz...Ui: érdekes módon még a Velvetbe is belefért a Pro L2 + a kabát...
Amúgy egyszer nem estem le az útról* a Madisonnal a kerékméret
miatt (pedig ugye az szar 13"): amikor estem, akkor én hibáztam...*: igaz messze nem mentem annyit, mint te, főleg nem országúton.
(A legendásan jó minőségű pesti utakat kellett a futóműnek bírnia.)Runner: 400-as Maját ne, azon kívül, hogy batáros fotel lomha is.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #26889 üzenetére
Abszolút helyzetfüggő, megértem. De amikor mondjuk egy boltba mész
be, ott nincs lehetőség kint hagyni ráterítve a kabátot. Magyarán vagy
megsülsz, vagy mégse mész boltba. Nekem ilyen dolgok miatt van ugye
csomagtartófétisem, másnak meg a szar utak miatt kerékméret: ez van.Amúgy az SH úgy nagy, hogy... Szóval hosszú. Meg magas. Keskenyebb,
az tény, nem nagy a segge, de összességében semmiképp se "kompakt".
Manőverezhetőség megint más kérdés... a Madison ugye nehezebb nála
jóval, de úgy lehet dobálni ide-oda, mint egy biciklit (©AndrewTdi).Én meg majdnem azért "estem le az útról" a Nexus-szal, mert konkrétan
birkózni kellett vele (Madison után): hogy ez mennyire múlik épp a kerék
méret különbségen (inercia), meg az esetleg alacsonyabb súlyponton.
(Amúgy lassan össze kellene nekem is rakni, szeptemberben kapott egy
új akkut. De azóta se kötöttem vissza a lambda-szondát, stb. Lustaság?)Szerk: én is utálok gyakran tankolni. Ebben a legjobb az első, bérelt Sym
Mio50 4T... lett volna. 2L alatt evett (viszont nem ment), erre hazavágták
egy 4L tankkal. Mintha muszáj lenne 200 km-enként kútra járni. Agyrém!
(Madison 12L, de simán beveri a 6 lityit, így pontosan ugyanolyan szar...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #26891 üzenetére
Jogos, nekem kabátból is egy olcsó van (mondhatnám ugyanaz, mint
amit vettem 13 évvel ezelőtt, de egyszer lecseréltem... ugyanolyanra):
ha meleg van, abban nem lehet megmaradni. De már motoron sem.25 fok fölött ezért inkább protektoring, bár az is szarrá van kopva már.
Mondjuk megmentette a könyököm rolleres esésnél, szóval kiszolgált.
Ui: Madison tényleg könnyen dönthető, cserébe ugye nem marad íven:
az a ~200 kg menet közben abszolút nem zavaró (sorok közt is hasít).
(Miközben persze visszaülve egy sokkal könnyebb, kisebb motorra, az
még könnyebben terelgethető. Szóval valóban megszokás kérdése.)Ja, én sosem mentem klasszikus kanapéval, csak tervben volt, mindig.
Ja bocs, mégis: nagy Maja. Na az, ráadásul 12" keréken, hát: más volt!
Magabiztosabban mentem a Madisonnal, ki tudja, tán a kerék miatt?Amúgy a terv egy 400-as Maja lett volna, de lebeszéltek róla anno.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #26940 üzenetére
Örülök, hogy jó lett a gép, már a hangja is tetszetős volt az utcában.
Rollert is jó volt látni kívülről: tök csendesen suhant, eltekintve az elszökött
TPMS jeladó kopogásától. Kénytelen leszek újra gumizni, de ez ilyen bicikli.Szerk: ugyehogy már 2 éve volt az előző, igaz, nem kerek, de majdnem.
[ Szerkesztve ]
-
palfitom
félisten
válasz Burt1793 #27050 üzenetére
"Ez a 200as valszeg nem nagyon tud valós (!) 110 kph fölé gyorsulni." - Remélem konkrét, személyes tapasztalat alapján állítod ezt! Ha nem, akkor nem kellene ilyet írni
[ Szerkesztve ]
Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #27050 üzenetére
Én is hozzá akartam szólni, hogy nem hinném, hogy 9s alatt megvan
a 0-100. De aztán arra jutottam, hogy várost írt kifejezetten, szóval
lehetséges, hogy a 0-50 gyorsulás terén gondolja, amit. Passz.
Madisonnál ugye jellemzően 3.2-3.6 mp körül megvolt a 0-60 anno...
(Majd ha kipucoltam a karbit, és lesz műszaki rajta mérek Dragy-vel.) -
atomanti19
aktív tag
válasz Burt1793 #27050 üzenetére
Én is mentem energy4ever burgijával, össze is zavart rendesen. X-Max 300 am van, nem vennék rá mérget, hogy nem hagyna ott. Számokat én sem tudok, de egészen meglepő amit tud egy 200-as, nekem tetszett.
Csoporttali +1
Sok ember azthiszi hogy az anyukája méhéből csúszott ki mint valami szépséges medúza, de a bajnokok tudják hogy az apjuk tökéből jöttek!
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #27066 üzenetére
Csak darabokban. Madison csak kehes, meg nem használom, de mostanában
az átépítés miatt a rollert sem... Ha néha be kell menni, autó, ugyanazzal az apró
problémával, amit Hauptmann írt. Szerencsére ritkán kell bemenni. Pontosabban
elvárás, hogy heti egyszer, de amióta államosítják a céget alacsonyan repülnek a
menedzserek, tehát lesz ez még így se. Azért a rollert még befejezem, akku kész:
Ezzel elvileg még durvább gyorsulása lesz, és olyan 50 km/h körüli végsebesség.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Burt1793 #27091 üzenetére
De, amit írtam, az más kategória. ON topik (rendszámos) és 100 a vége. Azt írják róla, hogy kb. egy 125 -ösnek felel meg. Egy 125 -ös Scarabeom volt. Ha azt tudja, azzal én már elégedett leszek. Egyébként városi használatra kéne. Minden másra ott a
MastercardHarley.kcsa:
Igen, ez nekem is fájó. Lehet, hogy elengedek ezt-azt, hogy kompenzáljak. Pl. a Simsont, meg a bringát.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Burt1793 #27094 üzenetére
Én már lenyugodtam. A HD -val sem nagyon megyek sebességhatár fölött. Tavaszig még agyalok, hogy mi legyen. Csak jó lenne vmi első kézből származó, felhasználói tapasztalat. Úgy láttam, hogy van bérlési lehetőség. Ellátogatok hozzájuk.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
-
-
astrojoe12
tag
válasz Burt1793 #27150 üzenetére
Heló!
Nekem most 16.0g normál görgő van berakva a gyári 18 gramm helyett. Ettől simább az elindulás, jobban gyorsul, de a végsebesség csak kicsit változott, 140 helyett 130 lett, de ott úgyse használom a madisont.
Ha csúszógörgőre váltanek, akkor hány grammosat vegyek? Mit várhatok a motor viselkedésében?
Előre is köszi!"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
csongi
Topikgazda
válasz Burt1793 #27150 üzenetére
Görgővel is!
És minden egyes alkatrésszel ami az áttételbe van.Ezt az áttétel tartományt fixen konfigurálod.
A gyári összeállítás egy átgondolt átszámolt megoldás. Mindenütt jó, de sehol nem tudja a maxot adni. Mivel fizikálisan nem lehet. Legalábbis magába nem. Erre húztak egy lapot a 650 burgmanál. A köztes áttétel váltással.A CVT-vel akkor sem fogsz tudni 5 ezres fordulattal, 20Km/órával haladni.
Vagy 60-al 2000 fordulaton.
A a görgőkkel való hangolás csak pici része.
" Ezen javít kicsit a csúszógörgő, ami kis sebességnél jobban felvált, nagy sebességnél pedig ejti kicsit a fordulatot."
Ez egy jó dolog, de kicsi a % módosítás. Pár száz fordulatról beszélünk. Persze fontos egy jó hangolás, és hosszútávon megéri.A dct vagy legyen szó más napjainkba friss automata váltó rendszerről, egy rakás más dolgot is figyelembe vesz a megfelelő áttétel választásához.
Ergo, ha 180al téped, hiába tolnád vissza 1-be, akkor is csak korlátozottan érvényesítené az áttételt, vagy nem is lenne meg.
Húzod neki, vissza teszed egyesbe és ráhúzod a gázt, akkor a váltó pl 3-ba lesz.
Nem engedi a károsodást. Erősen korlátoz.
Pont ezeknek az egyhengeres vasaknak megfelelő a CVT. (nem mellékesen a legszervizigényesebb részük, de kényelmes és kevesebb figyelmet von el a közlekedésből. )Ez az egyik korlátja. A másik pedig maga az egyhenger. Ezek kis-közepes fordulatszám tartományba léteznek. 7-8 ezer környékén végük van. Ennél nagyobb terhelés, gyors amortizációhoz vezet. Legalábbis 4T esetén.
Egy több hengeres motornál meg innen éled a LE. -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #27161 üzenetére
Örülök, hogy bevált, nekem sem ment vele rosszul, csak hát a szárnyacskák
azok elég gyorsan elbúcsúztak. Mivel elküldöm a régi SR-t astronak tesztre,
előtte még csináltam egy-két összehasonlítást: amit eddig is sejtettem, hogy
a gyári görgővel képtelen volt összezárni a tárcsákat. Azok végállásban nem
emelnek akkorát. (Ezért is szokták egyesek leköszörülni a varió csapszeget.)
Ellenberger a rövid fokozatban meg nem tud annyira eltávolodni a két tárcsa,
mint a Dr. Pulley (vagy Tech Pulley) féle megoldással... szóval bizonyos, amit
a használatból persze már tudtunk, hogy növeli az áttétel átfogást, ezáltal az,
amit állít a jobb gyorsulásról és a kitolt végsebességről, esetleg még túrázós
fogyasztás csökkenésről, mind igaz. Mondhatni a legjobb tuning. Ha jó a súly.Ui: a teszt úgy készült, hogy kitoltam a görgőket a falig, ott kiékeltem őket és
aztán megnéztem mennyi az annyi. Az SR viszi amúgy a prímet: az FR picivel
kisebbet emel, de ezt fejtegettem is annak idején, hogy nem pont ugyanolyan.
(Pontosabban gyanítom, hogy a szárnyak emelték ki a végén ugyanannyira...)[ Szerkesztve ]
-
astrojoe12
tag
válasz Burt1793 #27164 üzenetére
Nekem a legolcsóbb csúszógörgő amit találtam k400 madisonba dr.pulley 26x13 16g v 15g 53 euro + posta. Az USA-ban is ennyibe kerül, csak drága a szállítás. Szállítással cirka 25ezer forint. Ha találtál olcsóbb helyet, akkor küld légyszi!
"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows Insider Program
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Ghost of Tsushima technikai teszt
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Melyik tápegységet vegyem?
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Linux kezdőknek
- Ukrajnai háború
- Android szakmai topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs