Aktív témák
-
Keitaro
addikt
Ja... Carmack még régebbi nyilatkozatában (igen, mielőtt belém köt valaki tudom, hogy az a kedvencem, de nem sok van amiből lehet válogatni...) azt írta az ARB2 utat választva az FX5800U fele olyan gyors mint a 9700Pro, és az NV30 utat választva egymás mellett vannak az FX néha beelőz. De azt is megmondta, hogy milyen áron.
-
rudi
nagyúr
Lassan már nem hiszek azoknak a teszteknek amelyikekben nincsenek képminőséger utaló kitérések... Nekem is úgy rémlik hogy az NV kártyákon gyorsabban futottak a DoomIII tesztek de nem látott senki sem képeket a minőségről, de azt tudjuk hogy az NV cuccoknak saját codepathjuk van doomIIIban, tehátt ott is gáz van a default móddal. Carmack az is nyilatkozta hogy tényleg gáz lesz az NV cuccoknál ps2.0ban ami ugyan nem jön ki a doomIIIban mert ott inkább dx8as dolgok vannak de minden ps2.0-t használó gameban jelentkeznek. Persze mindez a default HLSL DX9ben megírt programokra vonatkozik, cg-ben nem lesz lassulsá, de akkor jön a kérdés hogy miért?
Annyira jó a cg? Akkor miért nem lehet HLSLből hez is olyan fordítót csinálni ami tuja a cg sebességét?
Mégsem olyan jó a cg csak kevésbé pontos? Így a játékok talán olyan gyorsak lesznek mint ati-val a default módon de nem olyan szépek, vagy olyan szépek de nem olyan gyorsak.
Ha az NVnek lenne valami jó megoldása a témára akkor már kirukkoltak volna vele, főleg ha annyira jelentéktelen a probléma ahogyan ők látják.
És ennek a tetjébe jön még az hogy atinál 8/1 és NVnél 4/2. Egy halom cikkben foglalkoztak már vele hogy átlagos esetben a 8/1 jobbank tűnik. Ha tényleg így van akkor az NV nagy bajban van és azért nem lépett mert nem tud mit lépni... -
anaqer
veterán
A pályás részét azt elhiszem, az amatőr ligából pl. én is beneveznék. :DDD
De azért ott vannak a hangok ( Trent ugye lelépett ), egyik másik monsteren én azért csiszolnék még ( revenant röhejes ), HL2 miatt szerintem utólag próbálnak még hozni a játékmeneten, ne adj' Isten a mesterséges intelligencián is... kicsit talán még netcode-on... mindíg van mit csinálni egy játékon. Persze csak ők tudják hol állnak per pillanat....
1. Erről JC azért már hamarabb beszámolt volna .plan-ben szerintem, nem az a fiú aki ne küzdene nyíltan selejtes GPU architektúrák ellen... :U
2. Lehet, nekem pl. biztosan nincs. De szerintem ''odakint'' egy 3Ghz / 1GB RAM / DX9 VGA már megvan rég annak aki a D3 célközönségébe tartozik...
0. Nincs még karácsony. Nem lepne meg, ha doom1 évfordulóra gyúrnának ( HL2 késés miatt akár meg is tehetik ).
Majd ha öt év múlva ennek a storyja is megjelenik könyvben, mint a Masters of Doom ( amit ugyan erősen kétlek), akkor okosabbak leszünk. :F -
Keitaro
addikt
Mondjuk Doom III-nak van NV30 módja. Mixelt precisionnal, így ahol úgy gondolják elég a 16 vagy 12 bit, ott annyial számol az FX.
-
Ragnar
tag
Bocsi a kettőzésért , lassu a netem :DDD
-
Ragnar
tag
A tesztek alapján a Doom III engine inkább az Nv kártyákon fut jobban , a HL2 pedig inkább az ATI kártyákon. Bár asszem a Doom III engine leginkább directx 8 -as featurekat tartalmaz. Egyébként van az anandtechen egy teszt , ahol 15 gaméval tesztelték az Nv ill. ATI kártyákat.
http://anandtech.com/video/showdoc.html?i=1890&p=1 -
Ragnar
tag
A tesztek alapján a Doom III engine inkább az Nv kártyákon fut jobban , a HL2 pedig inkább az ATI kártyákon. Bár asszem a Doom III engine leginkább directx 8 -as featurekat tartalmaz. Egyébként van az anandtechen egy teszt , ahol 15 gaméval tesztelték az Nv ill. ATI kártyákat.
http://anandtech.com/video/showdoc.html?i=1890&p=1 -
HiperG
addikt
Ennek ellenére a HL2 mégis lassú nVidia kártyán :t
-
rudi
nagyúr
Nemhinném hogy tartalmi gondjaik vannak. Szerintem egy halom félprofi pályaszerkesztő a nyakát törve szaladna éjjelnappal doomIII pályákat tervezni ha felajánlanák neki. Valószínűbb hogy ilyen vagy olyan hardveres bajok vannak.
1. Lehet hogy valamelyik VGA impementálásával vannak gondok
2. Lehet hogy még mindig nincs hozzá elég gyors vas. -
anaqer
veterán
Szerintem Id inkább a tartalommal késik mint az engine-nel...
-
rudi
nagyúr
Hát lehet!
Szerintem ha egy Carmack vagy Newell szintű koder megkapja a grafikus chip specifikációt, a drivereket, a dx fejlesztőkörnyezeteket és komolyan beleártja magát akkor rövid idő alatt rájön ha valami nem kóser.
Szerintem a kérdező a bizonyos they-t a közvéleményre és a programozókra értette míg a válasz they-je inkább az ATIra vonatkozott. Szép is lenne ha az NV azt állítaná hogy a koderek nem értenek a pipelinejaikhoz.
Szerintem Newell (és Carmack) már régen jól tudja hogy szar van a levesben, de eddig győzködték és most elege lett (gondolom Carmackék is ezért késnek). -
e-biza
őstag
[L]http://firingsquad.gamers.com/hardware/kirk_interview[/L]
az nVidia vezetö fejlesztöjét - David Kirk - olvashatjátok el: Kikapok érdekesebb részeket:
FiringSquad: Could you give us more details on your recent decision to emphasize HLSL over Cg?
Go back, say around two to three years when we started working on the FX architecture, we began to realize that complex programmable pipelines were going to require a high level language, and at that time there was no HLSL and we were working with other people in the industry including Microsoft to try and promote a programming language but we were not able to get any interest. So we started our own effort to develop Cg because we knew it would be required, whether or not anyone else thought it was important or not.
---
FiringSquad: Can you give us maybe a little background on why you guys decided on FP32 versus FP24?
Kirk: I think that’s a very interesting question. If you go back to how DX9 was developed it wasn’t clear as we were doing our development and Microsoft was doing their development and ATI was doing their development what the target precision was going to be for DirectX. If you look at processors FP24 doesn’t exist anywhere else in the world except on ATI processors and I think it’s a temporary thing. Bytes happens in twos and fours and eights -- they happen in powers of two. They don’t happen in threes and it’s just kind of a funny place to be.
FP24 is too much precision for pure color calculations and its not enough precision for geometry, normal vectors or directions or any kind of real arithmetic work like reflections or shadows or anything like that.
---
FiringSquad: One of the things that ATI has kind of said, or least they were suggesting at Shader Day is the fact that they can do more floating-point operations than you guys can. How would you respond to those types of statements?
Kirk: Well I guess the first response would be of course they would say that. But I don’t really see why you or they would think that they understand our pipeline, because in fact they don’t. The major issues that cause differing performance between our pipeline and theirs is we’re sensitive to different things in the architecture than they are so different aspects of programs that may be fast for us will be slow for them and vice versa.
---
FiringSquad: Could you give us specific examples of where maybe you feel you guys, you mentioned you guys can do some things better than they can, can you give us some specific examples of that?
Kirk: Well one example is if you’re doing geometric calculations with reflections or transparencies and you need to do trigonometric functions. Our sine and cosine takes two cycles theirs takes eight cycles, or seven cycles I guess.
---
Half-Life 2 performance/Conclusion
FiringSquad: So would you say that it’s a software type of issue that can be corrected?
Kirk: Yeah I don’t think there’s any issue with the hardware.
----
Bye mindenkinek, majd jövök. Bocsánat aki nem tud angolul, sajnos nincsen idom most leforditani. Ilyen cikkeknek örülnénk a pH!-n sztem :)
Aktív témák
- 138 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- BESZÁMÍTÁS! ASUS PRIME H510M i5 10400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 XT 8GB Chieftech BD-25B 600W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Vadiúj számlás VGA kártyák! Már kamatmentes rèszletre is! Kèszleten lèvő termèkek
- Asus TUF Gaming M3 GEN II gamer egér
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest