Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tope

    addikt

    válasz Viszlát #54297 üzenetére

    A 4-es Szolnoki elkerülő, reklámozták is hogy ilyen-olyan pénzekből felújítva, erre olyan lyukak, nyomvályúk vannak, hogy ihaj.
    Sok utat megcsináltak mostanában, és jól is, de van sok olyan is amiből kb. ellopták a felét, vagy a hozzá nem értő ismi csinálta.
    Nincs 2 hete hogy lementem Szolnokról Siófokra és nem autópályán, van ahol nagyon jó az út, de volt ahol ráférne kis tatarozás, összeségében azért nincs nagy baj, de lenne mit csinálni, igaz mindig is lesz, csak normálisan kell megcsinálni.

  • fokukac

    nagyúr

    válasz Viszlát #54297 üzenetére

    Az értő kötözködő szövegértésed, az. :P
    "Az első bekezdést 4x olvastam el, de nem tudok rájönni, hogy ezzel mit akartál mondani. Mert remélem nem azt, hogy nem számít, ha ott jó az út, mert tavalyelőtt még rossz volt."

    Nem csak tavalyelőtt volt rossz, hanem éveken át hagyták annyira lerohadni, hogy nem lehetett szabályosan, a jobb oldali sávban balesetmentesen / vagy az autónak okozott károsodás nélkül autózni, mert annyi kátyú volt. Az, hogy megcsinálták, az nem érdem, hanem normalitás, bravó, ezt kellett volna, 5 évvel ezelőtt.

    "Ez szimplán nem igaz, csak divat fikázni, illetve úgy tűnik, hogy vannak akik szeretik a negatívumokat felnagyítani, a pozitívumokat meg szinte észre sem venni."

    Igen, ilyenek vagyunk. De ttől függetlenül nekem - és nagyon sok barátomnak is, akik itt élünk - az a benyomásunk így általánosságban, hogy sosem voltak még ilyen rosszak a magyar utak az elmúlt évtizedekben. Ez a benyomás azon alapszik, hogy itt élünk, az év 12 hónapjában, és közlekedünk.

    "közben a racionalitás az, hogy az autópályák 95%-a kifogástalan vagy nagyon jó állapotú,"

    Menj végig rajtuk, oda-vissza, rendszeresen, ahogy én is szoktam, havonta többször, és nyugodtan vedd észre, hogy már az autópályáink is toldozottak-foltozottak. Kátyúznak rajtuk pár négyzetméteres részeket, és úgy hagyják. Nem marják fel, és csinálják újra kilométer hosszan, mint régen, hanem úgy hagyják. Ilyen az M5-ös, és az M3-as is, és mint mondtam, az M7-esen is van olyan, nagyjából 20 km hosszú szakasz, ami szinte nem alkalmas a közlekedésre. És ezek fizetős utak, azon a pár millió Ft-on, amit évente becsengetek az államkasszába, fizetek még 43 ezer Ft-ot a matricáért, hogy közlekedjek rajtuk.

    És az van, hogyha netán véletlenül letérsz az autópályáról, mondjuk a régi 5-ös útra, azt fogod látni, hogy az még rosszabb, kátyús, nyomvájús, stb, és nem is fogják felújítani.

    Szóval, az állításom, amit nem olvastál el / értettél meg, az az, hogy sok-sok éve nem tartják karban az utakat normálisan, oké válság volt, tényleg, de közben eltelt 8 év! SZóval először a főúthálózat romlott le, de most már ott tartunk, hogy az autópályáink IS kezdenek lerohadni.

    amúgy még a kormány saját statisztikája szerint is az utak negyede szinte járhatatlan. :)
    [link]

    "Az OKA adatai szerint ugyanis 2014 végén az állami úthálózat 51,7 százalékán, nagyjából 16 ezer kilométernyi közúton „rossz”, azaz a bukással egyenértékű osztályzatot érdemelt a burkolatok állapota. A „nem megfelelő” minősítést 3687 kilométer, a teljes hálózat 11,9 százaléka kapta meg. A „tűrhető” osztályzatot 6376 kilométer, azaz az állami hálózat ötöde érdemelte ki. A „megfelelő” osztályzatú útburkolatból 1991 kilométert, alig 6,4 százaléknyit jegyeztek fel, vitán felül „jó” jegy pedig 2859 kilométernek, a nemzeti hálózat 9,2 százalékának járt."
    [link]

    persze most előírányoztak rá 400 milliárd ft-ot, hurrá. szerintem 6 év alatt összesen nem költötték ennek a töredékét se, de majd egyszer kiguglizom azt is.

    -------------------------------------

    Pleased to meet you - hope you guess my name

Új hozzászólás Aktív témák