Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • parandroid

    félisten

    válasz bitpork #58843 üzenetére

    "Arról meg különösen nem hallottam - és meglehetősen furcsának találom - hogy esetleg káros végtermék szerinti adóztatás van."

    Welcome to Germany. A gépjárműadó alapja itt a co-emisszió (g/100km). Ebből ugye adódik az az érdekes kérdés, hogy és mi a helyzet az NOx-szel (félreértés ne essék, igenis számítson a CO, de mellette a többi, még egészségtelenebb szar is), illetve előáll az a még érdekesebb helyzet, hogy mivel a kibocsátást senki nem meri megmérni, az alapján számítják, amit az autógyár nem szégyell behazudni. Ezért aztán a 3,0-s TDI Touareg papíron környezetkímélőbb a városi forgalomban, mint a Minim. Azt elfelejtik hozzátenni, hogy ezt az értéket a gyakorlatban még lejtőn, motorfékkel sem tudja valójában hozni, tekintve, hogy a környezetvédelmi rendszere folyamatosan ki van kapcsolva, hogy "ne károsodjon a motor", ezért szűrés nélkül kipufog mindent, beleértve a szilárd részecskéket is. Szívó benzinesben meg eleve nincs részecskeszűrő, mert anélkül is hozza kb azt, ami meg van adva az adatlapon - nyilván itt is van eltérés, de az csak az elcseszett mérési körülményekből adódik. Na, ekkora kurva nagy technológiai ugrás a modern turbódízel. Egy jó környezetvédelmi szervezet normális jogi környezetben ezért egyébként hatból hat nagy német autógyárat be tudna záratni, de ez nyilván az ország gazdasági összeomlásához vezetne, ezért megy most a sunnyogás minden szinten.

    És ismét kiemelném: a kedvezőbb éves gépjárműadó mellett a németeknél literenként 20 centtel olcsóbb a dízel, mint a benzin. Emellett az autókat nem fojtják le a környezetvédelmi rendszerek (csak hogy ne károsodjon a motor, ugye), ezért még erősebbek is. Vajon miért népszerűek?

    p

  • EQMontoya

    veterán

    válasz bitpork #58843 üzenetére

    No offense, de ennél sok értelmesebb hozzászólást írtál már. Mondhatni, kevés bugyutábbat.
    Nézzük akkor tételesen:

    Van olyan rendszer bárhol ahol nem folyó mennyiségre hanem energiatartalomra adóztatják a gépkocsi üzemanyagot?

    Ugye Te is érzed, hogy a kettő nem zárja ki egymást? Most sem ugyanannyi adót fizetsz egy liter gázolaj, mint egy liter benzin után, akkor akár meg is lehetne szabni úgy, hogy fair legyen.

    Azzal hogy van közöttük különbség versenyhelyzetbe van kényszerítve

    Jaja, Te is indulhatnál Lőrinc barát ellen egy közbeszerzésen. Csak versenyhelyzetbe lennél kényszerítve.
    Ugye érzed, hogy ez kapitális marhaság?

    Kinek jutott volna eszébe a teherautók, és mezőgazdasági gépek fejlesztése ha nem nem indokolt?

    Attól, hogy az egyik technológiát nem hozzuk indokolatlan versenyelőnybe, még van benne potenciál (nagyobb a dízelek hatásfoka), csak nem terjedt volna el annyira, hogy Marinéni is azzal jár a tecsóba.

    Arról meg különösen nem hallottam - és meglehetősen furcsának találom - hogy esetleg káros végtermék szerinti adóztatás van.

    Ilyet nem is írtam le, ezért is írtam, hogy energiatartalom szerint illenék adóztatni, mert az fair. Mérhető, kiszámolható.

    Ezen az alapon bármi ami pl tartalmaz műanyagot, alap esetben kellene h rendelkezzen egy legalább 100x-s büntetőadóval, nem?

    Hát, aki elégeti, annak igen. :)

Új hozzászólás Aktív témák