-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jofi81
őstag
Lehet, hogy a hétvégén én is belépek a klubba, de szeretnék egy kis megerősítést. A kiszemeltem egy Astra F kombi. 1999-es évjárat, 1.6-os, 16 szelepes motorral, elektromos ablak, szervó, napfénytető. Hibája, hogy a csomagtartón kis horpadás van, illetve a szélvédő egyik sarka repedt. Azon kívül jó állapotban van, 260e km-rel, de a szerelő szerint mostanában csak olajat meg légszűrőt kell benne cserélni. A műszaki 2011-ig érvényes. Alufelni és rádió nélkül 450-ért ideadnák. Szerintetek megvegyem?
-
Jofi81
őstag
Beléptem a klubba én is. Ma megvettem életem első autóját. Ő lenne az:
1.6-os 16 szelepes motorral, elektromos ablakokkal, napfénytetővel, 450-ért. Lenne néhány kérdésem:
- 95-ös vagy 98-as benzin kell bele?
- Milyen olajat ajánlotok hozzá, ami jó, de mégsem a legdrágább?
- Mit érdemes rajta még kicserélni, ellenőrizni? Vagy nézessem meg szerelővel, az a tuti?
- A csomagtartó tényleg csak vízszintesig nyílik, vagy csupán egy hosszabb gázrugó kell? -
Jofi81
őstag
Köszi szépen! Én is remélem, hogy nem lesz vele baj. Törve nem volt még, a motor sem volt nagyon megbontva, megy is szépen. Klíma nincs benne, viszont van elektromos napfénytető... És téli gumit kaptam vele lemezfelnin, az alufelnit nem adták ennyiért.
Akkor csak el kell vinnem szerelőhöz, aztán kicseréli, amit kell. Forintosítva mennyi lehet egy ilyen vezérlés-olaj-szűrőcsere?
A téliesítést gondolom én is meg tudom csinálni, bár még sosem csináltam ilyet. Mondjuk talán az olajcserével is boldogulnék.
runner 125: Nem céges volt, magánszemélytől vettem. Mielőtt megnéztem, én is azt hittem, hogy F Astra lesz, aztán meglepődtem, de nem bánom.
-
Jofi81
őstag
Hát én is elcserélném a napfénytetőt klímára, de ez van. Amúgy meg nagyon menő...
A gumik nem újak, de nincsenek nagyon elkopva, jó állapotban vannak.
Nem lenne nagy baj, ha csak januárban vinném szerelőhöz? Még az átírással lesz fizetnivalóm bőven. Ráadásul a karácsony is itt van... Kibírja addig téliesítés nélkül?
Ja és lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de ha ilyenkor mindig kell téliesíteni, akkor tavasszal meg vissza kell csinálni, vagyis "nyáriasítani" kell?
-
Jofi81
őstag
Nem tudom, én nem hallottam, hogy eltörölnék. De mindegy is, mert 15 napon belül el kell intéznem.
Igen, akörül lesz: 18500 az eredetiségvizsgálat, 28764 az illeték, 6000-6000 a forgalmi és a törzskönyv. Ez így 59624. A biztosítás meg legolcsóbban 50 körül van egy évre, azaz egy negyedévre kb. 12500.
Calogero: Köszönöm neked is! Mindenképpen megcsinálom, minél hamarabb.
[ Szerkesztve ]
-
Jofi81
őstag
Akkor vennem kell új gázrugókat is, mert most csak vízszintesig nyílik, és így elég nehéz bele pakolni. Gondoltam, hogy nem gyárilag van így.
Jim Tonic: Az akkut felraktam első alkalommal töltőre, meg töltöttem bele desztillált vizet. Aztán majd egyszer azt is kicserélem, ha a fontosabb dolgok már meglesznek.
[ Szerkesztve ]
-
Jofi81
őstag
Köszönöm! Biztos szeretni fogom, eddig nagyon tetszik. Kényelmes, lehet bele pakolni és megy is szépen.
Hát nálam pont vízszintesig nyílik, így nemigen férek alá. Sőt, ha betolatok a parkolóba, ott meg padka van mögötte, akkor szinte le kell guggolnom... Úgyhogy csere lesz.
Szép az autód, még a színe is ugyanolyan. Csak nincs annyira lelakva, mint az enyém.
[ Szerkesztve ]
-
Jofi81
őstag
G Astránál hol lehet leengedni hűtofolyadékot? Van róla egy rossz minőségű ábrám, de egyszerűen nem találom. Tegnap megnézettem, azt mondták, -5. Erre este valamennyit kiszívtam belőle, és raktam bele 1,5 liter -35-öst. Aztán ma egy másik kútnál azt mondta a srác, hogy olyan, mint a víz. Szóval vettem még 2 litert, de valahogy le kéne tudni engednem ennyit, hogy tudjak a helyére tölteni.
-
Jofi81
őstag
Tehermentesítő gyűrűt hol tudok venni olcsón? Vagy az is jó, ha esztergáltatok valakivel?
-
Jofi81
őstag
Van egy kis problémám G Astrával. Tegnap jöttem haza pályán, semmi gond nem volt. Aztán nem sokkal azután, hogy lejöttem, egy sor fekvőrendőrön (talán 9) vezetett az utam, de lassan mentem át rajtuk. Na ezután kigyulladt a hűtés visszajelzője a műszerfalon. De nem teljesen folyamatosan világított, hanem néha gyorsan villogott, mintha hol érintkezne valami, hol nem.Ma reggel induláskor nem világított, de kb. 70 km után megint kigyulladt, de ugyanúgy nem mindig folyamatos, hanem néha véletlenszerűen nagyon gyorsan villog. Egyébként semmi más problémát nem észleltem, ugyanúgy ment tovább a kocsi. A hűtés működik, a motor nem melegszik túl, a ventilátor is elindul, ha kell. Van valakinek ötlete, hogy mi lehet a hiba okozója? Valami érintkezési hiba, vagy komolyabb?