-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
glutamin
őstag
Szakmai kérdés következik:
Rendszeresen leáll az autóm. a következő probléma van vele. Hidegen szépen indul a motor, majd pár km (3-6) autózás után szépen jön a sárga lámpa a műszerfalon és leáll a motor. Ilyenkor legalább 10-15p -ig várni kell, amíg valami visszahűl és után ismét beindul, további néhány km erejére.
Az alapjárati motort kivettem egy tisztítás erejéig, de nem tűnt koszosnak a vége, azért megtörölgettem, meg a helyét is.
Motorleálláskor csináltam egy gyújtógyertya tesztet is (pipa kihúz, tartalék gyertya be, amit a motorhoz érintek, mire barátnőm indítózott, de szikra nem jött). Lehűlés után már jött szikra, de akkor a motor is szépen indult.
A hűtővíz a leálláskor nem érte még el a 90 fokot a belső műszer szerint.
Az autót állva, üresben hagyva egyhelyben járatva is jelentkezik a hiba, de ilyenkor jóval lassabban. Nyitott motorházfedéllel nehezen, zárttal is kb. 20p múlva áll csak meg. (ilyenkor már a hűtővíz is felmegy 95 fok környékére, mire az első venti bekapcsol)
Hamarosan viszem emiatt szervizbe, de ha valakinek van esetleg valami ötlete, amit akár otthon is lehet viszonylag egyszerűen cserélni akkor ne kíméljen
(az autó egy 95-ös F astra 1.4 8v (c14nz))
[ Szerkesztve ]
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
Fagyállót milyet ajánlotok? Azt olvastam valahol, hogy a nagyon olcsók tönkretehetik (megeszik) az alu alkatrészeket a hűtőrendszerben.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
Ez márpedig olajnyomás problémának tűnik. Én még régebben csináltam olyat szüleim Corsájával, hogy kézifékes forduló vizes úton, kavicson stb és párszor megállt olajnyomás hibával.
Van elég olaj a kocsiban?
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz deicide #8680 üzenetére
Nálam is hidegebb lett a motor a fagyállófeltöltés után. Eddig 95-ig ment fel a mutató, mostanában a kék sáv teteje körül megáll.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
A hőgombát viszonylag egyszerű ellenőrizni. Motor beindít, járatod alapon és kézzel megfogod a radiátorba vezető gumicsövet. Amíg hideg a motor, ott nem szabad víznek keringeni, tehát nem meleg a cső sem. Majd ha elért egy bizonyos hőmérséklet, akkor a gomba nyit és a radiátorban is kering már a hűtőfolyadék. Na akkor már elég meleg lesz az a bizonyos gumicső.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
Ez ilyen h*lye magyar szokás, hogy mindenből alkudni akarnak.
Én annó lakásvásárlásnál az ellenkezőjét tapasztaltam eladói oldalon. Ott meg mindenki a piaci ár fölött indított milliókkal. Kérdeztem is több helyen, hogy tulajdonképpen miben is reménykednek?
Egy ennyi idős autónál a vételárat sokkal inkább az autó állapota határozza meg mintsem az évjárat.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
Ople Astra F-re milyen ablaktörlőlapátot javasoltok? Viszonylag olcsót, ami kibír 1 évet normálisan utcán tartva.
[ Szerkesztve ]
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
Megnéztem a javasolt Bosch változatot is. Az egy Aeroblade törlő, ami az új atókon már szinte alap, de valóban elég drága. Velszeg "beérem" ezzel a Valoe-val is. Jelenleg valami márkátlan van fenn.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
-
glutamin
őstag
Ma volt alkalmam Nyíregyháza - Bp vonalon autózni. Négyévszakos Michelin gumi van az Astrán. Hóban eyy rakás szart nem ér. Fékezésre azonnal blokkol, kapaszkodási kanyarodási képességei szintén verdesik a nullát. Alig vártam, hogy végre hazaérjek egészben. Asszem nézek valami téli gumit, vagy pihen a verda az ilyen napokon.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
Uncsi volt az út meg fújt is a hó, sötét is volt... párom közben filmet nézett az újonnan beépített gps-en... el lehet szórakozni vele
Wayteq x920BT rulez! Mi is azzal nyomtuk. Grinch meg Télapu 3 ment a karácsony jegyében
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz Calogero #9292 üzenetére
Azt se felejtsük el, hogy akár csak 20 évvel ezelőtt is jóval kisebb forgalom volt. Ma már lassan olyan természetes lesz az autóhasználat Magyarországon is mint az evés.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
Nálam a termosztát öregedett el hasonló problémával, de ott a hűtővíz hőmérsékletén látszott is, hogy baj van. Ha a hűtővíz rendesen bemelegszik, akkor én vagy a szellőzőrendszer hibájára tippelnék, esetleg nagyon vízköves fűtőradiátorra így első nekifutásra. A motor előtt lévő radiátort fölösleges kartonnal takargatni szerintem.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
Nem véletlenül tűnt el egy időben a suicide door kialakítás. Ez max akkor jó, ha valami rabszolga nyitogatja nekem az ajtót.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
-
glutamin
őstag
te nem vagy véletlenül lelkitársa dragonfx-nek?
Ebben lehet valami
tomyoy Én párszor próbálkoztam ezzel V-Power dologgal. Sok különbséget nem éreztem a lapos pénztárcámon kívül. Maradok a Lukoil csodabenzinnél
[ Szerkesztve ]
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz _seth_ #13583 üzenetére
Ezt én is meg tudom erősíteni. Szivargyújtós csodáról váltottam egy Wayteq-re és ég és föld a hangátvitel minősége.
Vettem ma Auchan-ban Bosch 47 centis ablaktörlőlapátokat. 2 ropi volt. Szépen és csendben törölnek. Előtte valami 500 Ft-os tesco-s csoda volt. Na az valami borzalom. Nagyon hangosan kattogott irányváltásnál, de legalább alig törölt valamit.
@Calogero
Az a fekete Lotus Omega az valami gyönyörűséges. Nekem valahogy jobban bejött az a formavilág mint mondjuk egy mai Insignia (noha csúnyának éppen azt se nevezném)[ Szerkesztve ]
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz Kroni1 #13603 üzenetére
Nekem nem tört le, de azzal kezdtem, hogy kb 15cm-re összetoltam az egészet. Mondjuk ez itt Bp-en elég. Városok között már nem annyira jó.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
Én is írok véleményt mivel 3 évig ilyet használtam. Még szüleimtől örököltem meg egy garázsban tartott, megvigyázott F Astra 1.4 benzines 5 ajtóst. Kb 120e km-rel. Aztán 3 év alatt beletoltam 60e-et nagyobb gondok nélkül.
motor
Az 1.4-es 8 szelepes benzines 60LE-vel nagyon gyenge. Cserébe mechanikus probléma nem nagyon van vele. Láttam ilyet taxiban 450e km-rel és normálisan ment. Szvóal 8 szelepesből inkább az 1.6-os 75 lovast, esetleg a hengerenkénti befecskendezőseket (SI) 82 ill 100 LE-vel. Nálam a motornál a felső holtponti jeladó adta meg magát. Javítása kb 20e Ft volt. Valszeg túlmelegedés miatt döglött meg. Ez konstrukciós hiba lehet, de az 1.6-osban meg a tobbi típusban már másképp van megoldva.váltó
Mauális 5 fokozatú van szinte mindben, vizsont az 1-es valamint a rükverc nem szinkronizált. Vagyis menet közben max recsegve tudod kapcsolni. Ez lépés tempónál zavaró lehet. 2-esben nem indul meg rendesen az autó, 1-es be meg nem tudod berakni, csak ha megállsz vele.fogyasztás
A fenti motorral nekem városban 7-10l között. (utóbbi télen rövidebb szakaszokon) De nyáron, országúton le lehet vinni 6 l alá is 90-es tempóban.karosszéria
Amig garázsban áll, addig nincs gond vele. De a napon sajnos pár év alatt kimattul, megprepedezik a fényezés és apránként előjön a rozsda több helyen is. Ezt érdemes jól megnézni vásárlás előtt. Méretre elől elfogadható, hátul azért nem túl nagy a lábhely. CSomagtartó nem rossz, de ha van kutya, akkor inkább a kombit (caravan) javasolnám én is). Mások is írták itt a fórumon is, hogy a pollenszűrő beázik és akkor nem lehet lepárátlanítani az első szélvédőt. Erre egy nem túl szép megoldás, hogy egyszerűen kivesszük. (minden szerszám nélkül, kézzel szerelhető)extrák
Nekem BP-en nagyon hiányzott a szervó parkoláskor, esőben a központi zár, melegben a légkondi, vagy minimum az elektromos ablakok. De a parkolóházakban is bosszantó az ablaktekergetés a kártyaleolvasónál.szervizelés
Szerencsére nagyon sok utángyártott és bontott alkatrész van, így olcsón lehet javítani rajt szinte mindent.Összességében egy reális, vállalható autó. Az első generációs Suzukiknál nagyobb méretű, belül szebb kivitelű, ütközéskor biztonságosabb. Műszakilag viszont kb a vele egy szinten levő Ford escort, renault, stb-ktől nem hiszem h érdemben jobb lenne.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
-
glutamin
őstag
válasz zolikaDB #21824 üzenetére
Egy sima ollepnszűrőcsere megoldja a problémát. Nekem is csak évek után esett le, hogy ez a hiba. Könnyen beázik.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz Jim Tonic #22631 üzenetére
Fordban lehet többször is programozni.
Nem semmi fogyasztásokat írtok. Ilyen üzamanyagárak mellett, azért 10 liter fölötti átlag az nagyon soknak tűnik nekem, miközben hasonlóan erős dízel eljár 2-3 literrel kevesebbel is százon.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz bambano #22648 üzenetére
Valóban nem lehet egyszerűen összahasonlítani a kettőt. Nem is tudom, hogy egy 3 literes benzinesnek kb milyen dízel felene meg. Nyomaték, lóerő, rugalmasság fogyasztás, zaj, járáskultúra, hidegben melegedés stb szempontokat nehéz jól összevetni..
Költségek terén sem egyszerű a dolog. Fogyasztás mellé bejön a dízel drágább alkatrészei (olaj, szűrő, üzemanyagszűrő, turbó, adagoló stb, kéttömegű lendkerék mondjuk a nagyobb benzineseknél is van).
Nagyon sokat nyom a latba, hogy ki mennyit autózik. Nálam évi 30e km megy már újabban sajnos. És ilyenkor már akaratlanul is előjön a matek...
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz bambano #22663 üzenetére
A teljes birtoklási költség egy nagyon hasznos mutató lenne. Kár, hogy ilyen kalkulációt kevesen végeznek autóvásárlás előtt, pedig tényleg hasznos.
Én eddig közel 2 év és 59e km-nél tartok. Ha 2 literes fogyasztáskülönbséggel számolok (ennyi azért reálisan megvan 6,7-es átlagot csinál az autóm 50% Bp, 40% pálya @ 140, 10% országút @ 100), akkor az már 59000/100*2*410=483e Ft. Szóval spórol ez nekem rendesen. És a fent említett alkatrészeket sem kell azért 1-2 évente cserélni.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz bambano #22668 üzenetére
Én mondjuk használt kocsit vettem és ott a benzines/dízel változatok kb azonos áron mentek. Vagy inkább benzinesből szinte nem is volt választék. Újonnan viszont tényleg drágább a dízel mint egy alap szívó benzines. A mostaniaknál meg megint kb egál egy dízel vagy egy kis turbós benyás. Ráadásul ezek már felépítésükben is nagyon hasonlóak a dízelhez. (turbó, aránylag nagy nyomású adagoló stb)
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
-
glutamin
őstag
válasz Tomoty #24912 üzenetére
Ne irigykedj! Az a 430Nm igen hamar padlóra teszi a kuplungot meg a kéttömegű lendkereket, ha nem erre méretezték. Ráadásul a dízelek csúcsnyomatéka hamar megjön, így ha óvatosan vezetsz akkor is terhel rendesen.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz amargo #25394 üzenetére
A hűtőrendszerbe amúgy sem nagyon való víz, ugyanis a glikol keni a vízpumpát. Ha nyárra valaki feltölti tiszta deszt vízzel, akkor nem kell csodálkozni, hogy hamar megadja magát.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz Jim Tonic #25398 üzenetére
Lehet, hogy a hígítás egy bizonyos koncentrációig teljesen OK. Hőelvezetés szempontjából tapasztalatom szerint jobb a sima deszt víz. De valszeg a vízpumpa miatt meg jobb ha van benne valamennyi glikol. Arányokat nem tudom...
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz zsambek #27602 üzenetére
Nekem annó F Astránál volt nagyon hasonló tünet. Én is végigpróbáltam sok mindent. Felső holtponti jeladó volt a ludas.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz zsambek #27715 üzenetére
Nálam felső holtponti jeladó hiba csinált ilyet (10-20e-es tétel). Igaz az Astra F 1.4i 8v-ben volt, de azért annyira nem ég és föld a két motor.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz Markizmark #27809 üzenetére
Nekem is volt F Astrám. A fenti hőmérsékletváltozáshoz nem kell légbuborék a hűtőrendszerben. Induláskor csak a kis hűtőkörben kering a víz, majd 90 fok környékén a hőgomba kiengedi a külső körbe (előre a radiátorhoz is) a hűtővizet. Na ilyenkor láthatod, hogy a mutató beesik 90 fok alá egy rövid időre.
Légtelenítéshez érdemes kivenni a vízhőfok jeladót és kicsit úgy járatni a motor, majd jeladó mehet a helyére vissza.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
Mutterék B Corsájában 95e km van. Garázsban állt és sok évig második autóként használták. Újszerű állapotú. Vagyis nem feltétlenül irreális az a km, ha ismert az előélete.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
Azért a biztosítóba annyira nem bízzatok. Nekem az elmúlt években volt több kisebb nagyobb koccanásom vétkes és vétlenként is és elég érdekes árak jöttek ki.
Pl Bécsben meghúztam egy Peugeot 607 elejét. Nálam a dísztárcsa meg a hátsó lökhárító lett karcos. Az ő kára 570e Ft. Sztem kb a kocsi nem ért annyit.
Bp-en kihajtott elém egy autó (ő volt a hibás bár nem ismerte el, hívtam rendőrt). Az ő kára 650e, az enyém 1.65m. Még 2 hétig jártam a kocsival, az övét vontatni kellett el a helyszínről. Személyi sérülés nem volt.
Szóval nagyon elmebeteg összegek is ki tudnak jönni. Ha nem egyértelmű, hogy ki hibázott és vagy nem akarja elismerni, akkor érdemes rendőrt hívni .
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz mephi666 #29286 üzenetére
Én sokat autópályáztam 60 lovas astrával és mutató szerinti 150-et az esetek többségében tudta tartani (igaz jobbára egyedül vagy 1 utassal). Mutató szerinti 180-at (ténylegesen 160-170 között valahol) is sikerült belőle kihozni. Természetesen mindezt német autópályán.
Amúgy 160 kmh körül van hivatalosan a végsebessége. Nem sok a 60le, de nekem sokkal jobban hiányzott a szervokormány, központi zár, elektromos ablak, légkondi belőle.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz mephi666 #29312 üzenetére
Na az országúti előzéseket én sem erőltettem vele. Leginkább itt hiányzott az erő belőle. Bár én sokat járok pályán ott meg megvoltam nélküle.
Ahogy korábban is elhangzott már, ha az ember tisztában van az autó képességeivel, akkor együtt lehet élni egy gyengébb kocsival is.
Amúgy meg ebben az autóban még elég sokat kellett tekerni a kormányt. A 165-ös téli gumikat én is gond nélkül eltekertem, de a 175-ös nyárival máér kényelmetlenebb volt.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz mephi666 #29316 üzenetére
Nekem még 175/70R13-as volt. Jó ballonos. Nem is kellett nagyon félteni a rossz út miatt. Mondeon most 215/55R16 van de már többször kellett kikalapálni a lemezfelnit, olyanokat kapott. Egy szép 18-as alufelniből felniből kb félévente vehetném az újakat
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz wenair #29501 üzenetére
Nekem is volt hasonló hibám (igaz egy ford mondeoban). Ott az elektromos gyújtáskapcsoló adta meg magát, és a mechanikus zárszerkezetnek nem volt baja. A javítás nem volt vészes de trélerezés azért lett belőle, amire elment fél napom
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz Findzs #31778 üzenetére
Ha elismeri a másik fél a felelősségét és van is rendes kötelezője, akkor már nem ér több idegeskedést a dolog. Sajnos így is éri veszteség az embert az autó kiesése miatt, de ez tényleg a jobbik eset. Már annyi betétlapot töltöttem, hogy nem is idegesítem fel nagyon magam. Egy nagyvárosban ha sokat mászkál az ember, akkor elkerülhetetlen egy egy kisebb meghúzás, koccanás stb. Lényeg, hogy ne én legyek a károkozó, de néha az is becsúszhat.
Ugyanakkor ha problémás másik fél vagy nagyobb baleset van, akkor alap, hogy rendőrt hív az ember.
[ Szerkesztve ]
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
Ha nem ismert, nagy nevű biztosítója van a károkozónak, akkor én is hívnék rendőrt. De magamnak sem kötnék ilyen cégnél semmit, kötelezőt se. Csodálkozom, hogy mások be merik vállalni. Megnézném a fejüket, amikor a biztosító nem fizetése miatt polgári peres ügyet indít károsult fél. Csinálsz egy komolyabb koccanást egy drágább kocsival és máris több milliós kárról beszélünk.
Ehhez képest meg még mindig rengeteg autó mászkál casco nélkül is. Az is király dolog. Kötelező mellé ugye nem jár automatikusan balesetbiztosítás. Jön egy baleset, lesérülsz kicsit, melóból kiesel pár hónapra aztán anyagi csőd.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz gzbotii #31869 üzenetére
Az 1.4 SI az nem 8 szelepes volt még? Mert úgy emlékszem volt sima 16 szelepes 90 lóval, meg az 1.4 si az hengerenkénti befecskendezős volt 81 LE körül, de valahogy alul erősebb volt a 16 szelepeseknél. Mondjuk a B corsát mindkét motor repíti. Szüleimnek 1.2 16v van és azzal is tűrhetően megy.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz AMD Power #31949 üzenetére
Valamint a glikol keni a vízpumpa csapágyazását is, úgyhogy nem érdemes nagyon felhígítani deszt vízzel nyárra sem.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
-
-
glutamin
őstag
válasz amargo #33093 üzenetére
Nem kell 100e-es casco. Barátnőm Puntójára 24e ezer a teljeskörű casco éves díja 20%-os önrésszel. (600e Ft körüli a kocsi).
Azért nagyon alap, hogy legyen lopásra, totálkárra, valamint baleset esetén személybiztosítás is. Akinek erre sok évente 20-30e Ft az felelőtlen.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz tboy93 #33096 üzenetére
Simán tudsz az ő nevére is casco-t kötni. Annyi megkötés van, hogyha ez nem az első autó a nevén, akkor sajnos nem lesz Bónusz, hanem A0-ról indul a dolog. Netrisket, clb-t érdemes megnézni, milyen díjakat kalkulál. Kis értékű autónál az önrészt magasra kell állítani (20%, mivel a fix díj is bőven 10% felett tud már lenni. Saját példa: vételár 575e min önrész 100e, 10% 57e, 20% 115e)
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest