-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#TOTTI
őstag
Sztem nem rosz 1.7 isuzu CDTIt amit most dobnak a classicII astra Gbe azért le legyalázza.. autóhosszokkal.. Na de mind1 nemsokára anyám árubeszerzője lesz az astra G vanom.. én pedig ideiglenesen átnyergelek egy 206osba.. csak amig elmegyek a kereskedésbe és becserélem a GTCre.. remélem 2 honap alatt oda érek azért..
-
SpeedR
őstag
Tehát akkor a logikád szerint egy alufelnis autó futóműve tönkretehetetlen, mert az alufelni majd jól megvédi? Vicc...
Mind a két féle felni (alu és acél) nagyjából ugyanannyi energiát ad tovább.(#7223) vallas
20-ért van alu is már, 15-nél szerintem ne adj érte többet.[ Szerkesztve ]
-
SpeedR
őstag
Nem tudom mire ez a nagy fölényeskedés. Elismerem te vagy a király a pár száz autóddal együtt. A sarkítást csak azért írtam, hátha rájössz, hogy hülyeséget mondtál, de úgy látom hajthatatlan vagy.
Magyarázd már el hogy konkrétan milyen esetekben jobb a futómű szempontjából az alufelni? Kis kátyúnál egyik felni sem nyel el semmilyen mechanikus energiát. Nagy ütésnél (értsd: belemégy 100-al egy tank méretű kátyúba, vagy felugratsz egy magas járdára) ha pont szemből mégy neki, akkor sem nyel el maga a felni semmilyen energiát. Ha kicsit srégan ugratsz fel a járdára, akkor lekoccolod a szélét mind az alufelni mind az acélfelni esetén. Egy alufelniről azt állítani, hogy könnyebb, deformálódóbb anyag hatalmas nagy badarság. Nagyjából ugyan olyan szilárd anyag, mint az acél. A felniknek soha nem az a céljuk, hogy energiát nyeljenek el. Éppen ellenkezőleg, igyekeznek minél masszívabbra, strapabíróbbra gyártani őket. A felni szinte mindig 100%-osan továbbadja a mechanikus energiát a futóműnek. Lehet, hogy az alufelni 0,00001%-kal többet nyel el, de a végeredmény szempontjából ez irreveláns.
A gumis topicba azért próbáltalak meg terelni, hogy nálad hozzád értőbb emberek elmagyarázhassák neked. De látom nem sok hajlandóság van benned az új információk befogadására, csak a saját hülyeséged hajtogatod, és meg vagy győződve róla, hogy te vagy a király. Részemről is ennyi, mert ignoráns emberrel nem lehet értelmesen beszélni.[ Szerkesztve ]
-
#TOTTI
őstag
3M az ára.. 50% kezdővel.. figyi nem a végét nézem..! Hanem azt hogy nekem mindenképpen kell autó nem elég a céges mert lekövetnek GPSel.... a havi részletet meg ennek köszönhetően megkeresem..! Én a hitelbe azt nézem hogy.. nem kell egyben betenni a pénzt a vége nem érdekel.. (lehet rosszul teszem..) Nagyon sok altenatív pénzkereseti lehetőséget ismerek.. ha minden kötél szakad meghúzom valamelyiket.. addig élek nyugodtan relative.. (tudom jol hogy az autó törlesztését.. ha nem is lesz munkahelyem megkereshetem 2 nap alatt..ha lesz elmegyek 2 nap szabira..) amúgy azért legalább tudom miért küzdök dolgozok.. és nem tehetem meg hogy.. lébecolok hónapokig..
-
bambano
titán
Nagyon korrekten leírtad a helyzetet, csak pont fordítva.
Az alufelni egy rideg, merev darab, ha azzal padkázol, törik. Az acélfelni rugalmas anyagból van, ha azzal padkázol, a felni enged és elhajlik.Az alufelni semennyi energiát sem nyel el. Vélhetőleg nem ok nélkül vannak a rugók acélból és nem alumínium vagy magnézium ötvözetből.
#7226: az számomra nem indoklás, hogy hány autó fordult már meg a kezed alatt, gondoljunk csak arra, mennyi légy van a világon és mit eszik.
Az az érvelés kétségtelenül igaz, hogy a puhább vagy rugalmasabb, könnyebben deformálódó anyag több energiát nyel el. Ilyen például az acél. A rideg, merev anyag meg mindent átad a futóműnek, mint például a könnyűfém felni.
#7235: "Az alufelnik rendszeresen szarrá törnek, míg acél ilyenkor is "csak" meghajlik": így van, ez azt sejteti, hogy az acél rugalmasan hajlandó engedni, az alu meg rideg és elpattan.
Nem tudom, volt-e már a kezedben nagyjából azonos méretű felni mindkét fajtából. Az acél felnivel szerelt kerék nálam kb. 8 kiló, az aluval szerelt kerék kb. 20. Az alufelni sokkal több erőt visz át a felfüggesztésre.
Az, hogy melyikben mennyi anyag van, egyébként semmit nem jelent, elég, ha megnézzük a kartondobozok papírját.
"Alu sztem jó eséllyel reped, míg az acél "csak" elhajlik.": ez megint nem azt támasztja alá, amit emlegettetek. Egyébként az emlegetett esemény valóban így történik, az acél képes hajlani, megnyúlni, míg a könnyűfém szakad vagy törik.
Anyagvizsgálati témába azért nem kellene belemenni, főleg nem szakítószilárdság témában, mert egyrészt a két felnitípus rendszerint nem ugyanannyi anyagból van, másrészt a felnit nem húzásra hanem nyomásra méretezik, mivel a kocsin nyomás nehezedik rá.
Az alufelni tényleg jobb extrémebb esetekben a futóműnek, de ezek olyan extrém esetek, amikor kijön a jósága, hogy nem is nagyon fordulnak elő. A küllemét leszámítva nincs értelmes ok alufelnit használni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
KrAt
veterán
-
Daywalker
addikt
Én most cseréltem ablakmosó motort, mert a régi beszart...unixban 3000 forint volt a hans-pries, ami az első és hátsó szélvédőt is mossa, beszerelés 0 ft - nekem nem volt szűrő a végén.
Azért a kipuff ára se semmi...ennyiért már majdnem olyan rendszert csináltatsz kompletten, hogy összefosod magad.
A gumi ára is egy vicc, gumisnál 13 ezer forint az a Barum/db Kb. 7-ért felrakják...ki lehet számolni...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
#TOTTI
őstag
-
#TOTTI
őstag
tibi666: Vicc volt, nekem a peugeot 107 és a C1 volt az álmom ahhoz képes a GTC is nagy..
hasznaltauto.hu:
1db 1.8 automata 2.0-nincs..
1.3cdti van 2.7 körül.. aztán 2.9ért az első 1.9es ez meg a masodik.. helyben van de ezt néztem meg utoljára.. sokkal sportosabb minden cucc gyári benn.. ez nalam fontos.. 116LE 1.6os ezzel a futómüvel felerősitéssel megérne 2.7et többet nem..
Vectra qrva jo régebbi is.. de dizelben 2.2 2.0DTIt nem vennék csak CDTI ehhoz képest a GTC egy haszontalan autó.. talan csajozni is jobb a vectra (nagy feketébe..).. de én ugy érzem a GTCben tudnék kiteljesedni.. kiba jo kis gép.. az érzés teljesen más mint az 5 ajtósban is pl..Ez az 1.9es meg így jó ahogy van.. 30sec alatt 180km/h nekem több mint elég..
-
zolynet
addikt
Azért mert a motortartó bakokból jó ha egy fogta a motort, lógott az egész. Még visszavinni Szegedre is necces volt. Hátulról is kapott az autó, azaz hátsó lökösben lévő kitöltő anyag hiányzott, az egész autó meg volt/van csavarodva. A leömlő konkrétan meg el volt/van törve, amit nem értek h hogy nem tűnt fel. Stb...
Life is too short to stay stock!
-
őstag
Hát arra nem is gondoltam, csak 3-ban van úgy is, szóval lehet lesz 4 olyan is az új gumik mellé.
Szerinted le kéne lakkozni? milyennel: fényes, vagy matt?
amúgy sima praktikeres ezüst felnispray, de tök jól fed, és kb 15 perc után újra fújható , én 2 rétegbe fújtam.
gumi kérdésem is lenne:
205/55 R 15 vagy 195/50 R 15 én inkább az első felé hajlok, szeretnél rá egy kicsit szélesebb, de nem túl peres gumit. Rá megy amúgy a 205-s? ezeket nem nagyon vágom...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
-
helkis
addikt
hi, ma sikerült megoperálnom nagyapám sufijában az előtétellenállást, igazából elég érdekes egy szerkezet, mert nem olyan, mint amit linkeltem régebben, hanem ilyen (netről vadásztam):
a képeken is látni, hogy ellenállásokat örökéletű, különböző méretű és vastagságú dróttal állították be, ezek között lehet váltani a kapcsolóval erre az jól elkezd izzadni.. további érdekesség, hogy a helyén, a pollenszűrőház felső részén pont a beszívott levegő hűti az izzó vezetékeket..
a hővédelmet egy 144fokos hőbiztosíték látta el, ami kipurcant, szerepét nálam is átvette egy rézdrót ideiglenesen.. frankón működik.."Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
dokar
addikt
akkor hidegindításnál miért dúsabb a keverék?
a gagyi tuningboxok amelyek meghamisítják a hőmérséklet jeleit, hogy több benyát toljon be az ECU, dúsabb keveréket csinálnak, mi értelme?a kipufogóban látszik, hogy sok az elégetlen üzemanyag. a kocsi teljesítménye a maga kategóriájában példás. ami zavar: igaz jó a fogyasztás, de talán még jobb is lehetne. továbbá amióta tettem bele katalizátort az átmenő cső helyére, ugyanúgy tud durrogni az autó visszaváltáskor, ha gázfröccsel kísérem. a folyamat: 1000-1500-as fordulatra kell kerülni visszaváltáskor, közben egy kicsi gázfröccs és kuplungot felendegni. ekkor dirr-durr, de sokszor csak rotyogás. ha magasabb fordulatra érkezik, vagy nincs gázfröccs, vagy kuplung kiengedésekor még mindig nyomom a gázt, akkor nem történik semmi. mi erre a magyarázat? én erre tippelek: kuplung benyomva = alapjárat, gázfröccs = benya kerül a rendszerbe, kuplung felenged (gáz nélkül) = lejtemenet program. a benya pedig vhol a rendszerben utólag begyullad. amióta van gázgyorsítóm azóta tudok durrogtatni katalizátorral és nélküle is.
szondát hogy lehet letesztelni? ellenállására mérjek rá?
extra - SEXRay
-
_seth_
veterán
Ezt eddig is tudta nekem nem újult a cucc csak hibás volt a felső sora az alsó pedig részben, az újdonság az, hogy most működik hibátlanul Kiír ez is mindent, átlag, össz fogyi, pillanatnyi, stopper, hőm, hátralévő km, megtett km (Nagykijelző és B1).
Fogyi adatokat miért kellett javítani? Hülyeséget ír a B1-esé?
Hibalistát eddig nem találtam sehol sem pedig google megy
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
Aham Amiket ki szokott írni pedig fedi a valóságot ha a L/KM arányt nézem ami számítógép ide vagy oda csalhatatlan Ha X L benzin belemegy és Y KM-t megyek vele az a legtutibb módszer megmondani, hogy mennyit fogyaszt márpedig teletanktól az üres tankig 60 L van így elég pontos tud lenni és fedi a számítógép által leírt adatokat pedig bár kérdés milyen computer van már ebben mert elég fura, hogy pl csak CD felszereltség miközben minden CDX benne azaz: tempomat, nagykijelzős fedélzetis számítógép, CDX kárpitozás ajtóvilágításokkal és full plüs még az ajtó is, klíma, ködlámpa, 2.0 16V elöl-hátul tárcsafék, jó eséllyel gyári alufelni garnitúra, carbon hatású matricák, elemek, 4 el ablak, deréktámasz, könyöklő, kpzár-riasztó gyári is belsőtér védelemmel, "faberakás", 2 lufi, abs, asr, elektromos és fűthető tükrök... szóval vagy nem CD bár az a felirat is rajta és forgalmiban is úgy van beírva vagy valaki berakott már sokmindent bele előttem mint pl a sok irmscher cucc vagy a harmadik ami még lehetséges, hogy nem tudom mi tartozik a CD/CDX felszereltségbe
Ami hiányzik talán a full-full-hoz: ülésfűtés, digitklíma, kormány magasság állítás, xenon és tartozékai (mármint gyári xenon), bőr kárpit, tetőablak.
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
eddie88
csendes tag
Szeva, igen persze egyértelmü,én nem értek a chiphez ezért nem is erőltetem,amit irtam hát ha nagyobb turbo már azis okozhat bajokat...én akkor nevetek amikor hallom h uhhh chip --->keveset eszik jobban megy +50 ló, na hát ilyenkor kacagok ,de az fix h ha olyan szakértő emberke meg minden akkor lehet piszkálgatni,hegyezni de csak óvattal,nekem amit tudok is láttam is turbo diesel passatba volt olyan ismi ismijének az ismije ...na szóval h a gyári szabályzást kivették és 280at ment,ezis szoftveresen persze..és ez jó a másik tapasztalatom régen gyaxin szervizbe gyerek seat leont minden héten hozta torpant alapjárat elment stb...mindig fojtószelep tisztitás tiszta koksz volt..egyszer odamentem és megsugtam h verje onnan ki a picsába és nem lesz baja az autónak,nemrég találkoztam vele és mondta h nem annyira megy az autó viszont nincs vele baj...de ezt a chipet is tuti meglehet csinálni okosan,de igen hát akkor valami szerkezeti erősités se ártana
-
bambano
titán
10 éve még nem volt twinportos motor szerintem, akkor még ecotec-ek voltak. Gondolom nézik a meghibásodási statisztikákat, meg a használatban megkopott motorokat, meg nyilván igaz, amit már mondtatok, hogy javult az olajok minősége, és ehhez igazítják az intervallumot.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
félisten
Ez nem arról szól, hogy én mit csinálok és más mit csinál. Engem csak zavart, hogy tényként állítunk be olyan dolgokat, amiről semmilyen megalapozott infónk nincs.
Ezt a 3-4 évet hogy érted? Ha jól emlékszem 2001 óta van az Opelnél ez az 1.7 DTI Isuzu motor, 30000 km-es olajcsere-intervallummal, ellenben sok mai dízelnek "csak" 15-20 ezret adnak meg. Nem csak az olajtól függ, ugyanaz az olaj egy másik motorban sokkal kevesebbet/többet is futhat biztonságosan. Sőt, egyre kevesebbszer adnak meg km-t/évet, csak kijelzés szerint és kész.
Én se spórolok ezen, elég drága olajat és gyári szűrőket használok.
[ Szerkesztve ]
-
_seth_
veterán
Abban fel vannak sorolva a hibalehetőségek németül? Csak azok érdekelnének. Nekem ami van magyar használatim az autóhoz abban nincs benne csak néhány és az is csak magyarul...
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
Köszi! Ezeket majd beleírom a használati végére
2.0 16V, ez a motor kell egy ekkora autóba bár ültem 1.6ban is és az is ment vele persze de már csak a tudat miatt is jobb
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
Refibe: ha csak villantani akarsz és egy pillanatra felkapcsolod a xenont sokkal nagyobb a fénye mint amikor már bemelegedett rendesen (csak a felkapcsolás pillanatában, utána ugye egészen elgyengül majd pár másodperc és beáll). Na de nem sokat villogok mert nem szereti a xenon. Ui.: fényereje sokkal jobb mint a halogénnek, egészen más xenonnal autózni mint halogén izzókkal DE be kell állítani mert ha nincs beállítva rendesen tuti, hogy vagy vakít vagy leolvad az aszfalt de még egy halogén izzó teljesítményét sem hozza.
Ködlámpa: egészen más a ködlámpában a xenon beállítás után mint a halogén izzó, egyébként meg nov-dec-jan-feb: napi szinten kellett a ködlámpa (hb, baz, szszb megyékben esténként sőt! olyan köd volt, hogy főúton 20-as tempónál sem láttam semmit a végén már alig gurultam akkora köd volt.Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
Volt nálam egy 5000K-s az összehasonlítva a jelenlegi 6000-es szettjeimmel nem volt észrevehető különbség közöttük, 4300-ast még nem próbáltam de 8000-est már láttam párat az szép lehet kiállításon meg a garázsban de nem kellene.
Ködben a xenon egyébként egész jó csak nem árt pl a fényszóró magasságát levenni teljesen mert úgy többet látni, sok autóban jól látszik a xenon magasságának hülye beállítása mert diszkó jelleggel az eget világítja a kis fénycsóva Jellemzően golf 2, lada amelyikben benne van a xenon de beállítva sincs pedig 1200 huf-ért nem sok. Ugyanakkor kérdeztem a srácot aki csinálta a beállítást, hogy nagyon rossz-e a vetítési kép xenonnal de azt mondta, hogy teljesen jó és úgy is nézett ki a műszerben is.
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
Új hozzászólás Aktív témák
- Konteó topic
- Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
- Okos Otthon / Smart Home
- Politika
- Netfone
- Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
- Milyen légkondit a lakásba?
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- iPad topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs