-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Daffchy
őstag
Sziasztok!
Van egy 2006 Opel Vectra C GTS 1.9 CDTi (Z19DTH) autónk, amelyen a hétvégén vezérlés csere történt.
Szerelő utána mondta, hogy a lánc eléggé zörög már.
Furcsán néztem rá, nem értettem milyen lánc, amikor szíjas a vezérlés és most cserélte le.Azt mondta, hogy a szelepeket vezérli (?) egy rövidke lánc és az csörög, jó lenne cserélni azt is (valószínűleg már én sem pontosan emlékszem a meghatározására).
Én erről nem tudtam, hogy van benne (persze ettől még lehet így) és nem is találtam róla semmit sem alkatrészoldalakon sem google barátom segítségével.
Felvilágosítanátok, hogy pontosan mi ez (mi a pontos neve, mert Unixnál nem találtam meg)?
Előre is köszönöm a segítségeteket!
[ Szerkesztve ]
-
Daffchy
őstag
válasz Findzs #71041 üzenetére
Igen ez lenne a legegyszerűbb, csak jelen pillanatban ez nem lehetséges (nem részletezném miért).
Ő a szelepeket magyarázta, de nem bírok rájönni.Akkor semmilyen lánc nincs a kocsiban igaz?
Elég hülyének éreztem magam, hogy nem tudtam róla mikor ketten is magyarázták, hogy csörög a lánc...1-2 nap és rátudok majd kérdezni nála, csak addig is kíváncsi voltam, hogy miről beszélhetett.
[ Szerkesztve ]
-
Daffchy
őstag
Sziasztok!
Van egy olyan problémám, hogy a 2006-os évjáratú Vectra C 1.9 CDTI (Z19DTH) 150 LE autómban nem tudom van e részecskeszűrő.
Alvázszámból, motorkódból, évjáratból nem derül ki amennyire tudom.
Alámásztak, de biztosra nem tudták megmondani, hogy az csak a katalizátor vagy részecskeszűrő.Van valami módszer amiből kiderül?
Nagyon érdekelne a dolog...Köszönöm előre is!
-
Daffchy
őstag
válasz molnarpeter #72376 üzenetére
A motorkód alapján merre tudom megnézni?
Bocs csak telefonról vagyok, köszi mindenkinek a hozzászólást.
"Used... exhaust filter" nekem nincs a leírásban, hátha nincs is benne DPF.
-
Daffchy
őstag
Sziasztok!
Eddig csak olvasóként látogattam a fórumot, de most az alábbi dologban kérném a segítségeteket.
Szóval arról lenne szó, hogy van egy 2006/12-es Opel Vectra C 1.9 CDTI (Z19DTH) 150 LE kocsink valós 183.000 km-el, amely több órás/napos állás után (hideg)indításkor kék füstöt (hol kevesebbet, hol többet) ereget magából (egy nagyobbat "böffent"), kb inditás után 5 másodpercig.
Semmilyen más jele nincs, hogy gond lenne a motorjával, nem rángat, nem torpan, turbo jól nyit, jól húz, nem kormol.
Nem vagyok autószerelő, de alapvető tudásom alapján az én tippjeim: egy vagy több szelepszár szimering, olajlehúzó gyűrű, esetleg turbo (bár ennek nincs más jele).
Az olajat nem fogyasztja (legalább is nem észrevehetően vagy jobban mint amúgy is tenné).
Ötlet vagy egy normális, megbízható szerelő Budapesten (vagy környékén) akit tudnátok ajánlani?
Köszönöm előre is!
-
Daffchy
őstag
válasz HoaryFox #73940 üzenetére
Az oké, efelől nincs kétségem... azért is írtam olyan hibákat amik olajra utalnak.
Az, hogy nem eszi az olajat, gondolom mert csak azért füstöl mert áltában lecsorog valahonnan. Vagy szelepszár vagy a többi.
Hidegindításnál ki lehet olvasni valamit ami esetleg megmondja mibaja?
[ Szerkesztve ]
-
Daffchy
őstag
válasz Luck Dragon #73964 üzenetére
Köszönöm az infót, felkeresem a kollégát!
-
Daffchy
őstag
C Vectránál is működik.
Más:
Egyébként azt, hogy lehet beállítani, hogy riasztó nélküli kocsiban (facelift utáni Vectra C) a lezárást követően, ha még nyomva tartom a gombot felhúzza a négy ablakot?Csak az első kettőt húzza fel, viszont ha le van zárva és hosszan nyomom a nyitás gombot, mind a 4 ablakot lehúzza ameddig nyomom, de fel csak az első kettőt.
[ Szerkesztve ]
-
Daffchy
őstag
Sziasztok!
Segítségeteket kérném.
Jelenleg egy FL Vectra C GTS-em van, Z19DTH.
Újabbra, fiatalabbra szeretném cserélni.Igazából nem Opel-ben gondolkodtam, de egy Insignia-ba lehet beleülnék, viszont csak benzines jöhet szóba.
Diesel típusok gondjait bajait kb tudom, de a benzinesekről nem sokat tudok.
Talán valahol olvastam, hogy az 1.6T kerülendő, de ebben sem vagyok biztos.Szóval a téma adott, szeretnék egy benzines, lehetőleg erősebb (ne egy szívó 1.8-ast), automata Insignia-t.
Néhány infót ha mondanátok róla, hálás lennék!
-
Daffchy
őstag
Sziasztok!
Autóvásárlás előtt állok és felmerült az Insignia is, 1.6T és 2.0T verzióban.
Sprimonitort végignyálaztam, de kíváncsi lennék a városi fogyasztási adatra egy itteni kollégától is.
Reggeli munkábajárás a meghatározó, 12-13 km III. kerből a II.-ba.Plusz infórmációt is szívesen fogadok. Melyik a megbízhatóbb darab, típushibák, stb.
Automatát keresnék első körben. Mik a tapasutalatok vele?Előre is köszönöm a segítséget.
Ui.: FL Vectra C GTS Z19DTH-t cserélek egyébként.
-
Daffchy
őstag
Sziasztok!
Olyan kérdés, hogy mennyire ajánlható 2013-tól felel Insignia A megvételre akár diesel akár benzines verzióban?
Az első néhány évben tudom kb mik voltak a gondok és tapasztalatok.
Az egyetlen kitétel az automata, csak olyat nézek.
2.0 diesel, 1.6T megvehető 3-4m között vagy inkább nézzek valami más márkát?
Vecta C GTS-em volt anno Z19DTH motorral, szerettük.
Előre is köszi! -
Daffchy
őstag
válasz ncc1701 #106448 üzenetére
Nem szisszenek, most is automata van és tisztában vagyok az árakkal, kalkulált dolog sajnos az esetleges felújítás 1M-ért.
Az is nyilván világos, hogy modern diesel az ilyen, volt azzal is tapasztalat, inkább ez a korai példányok iszonyatosan rossz híre. 2 db szalonból vett insignia is motorcserés lett ismerettségi körben és szét szívták vele magukat anno.1.6T vélemény? Az is jó lehet nekünk, ha vehető. Kevés jó leírást, infót találtam róla.