-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
honda 1993
senior tag
Sziasztok.
Első autó vásárlása előtt állok.
Sokat gondolkodtam azon hogy mi lenne a legideálisabb, az alábbi szempontokat figyelembe véve.1. Legyen megbízható és jó értelemben véve "igénytelen"
2. Az alkazrész árak is legyenek olcsóak.
Egyszóval a fenntartása ne legyen vészes.
Én az opel astra f SEDAN (1994-1998) típus mellett döntöttem.
Szerintetek ez jó válaválasztás lessz?
Amit elfelejtettem írni hogy erre a célra 300.000 ftom van + az átírási és egyéb járulékos költségek
Tehát mindennel együtt kb 400. 000ft[ Szerkesztve ]
XD alias IKSZDé
-
honda 1993
senior tag
válasz PhaetonV10 #38731 üzenetére
Szia.
Akkor az nem elég ha a kocsi vásárlása után van még 100.000ft-om?
Mert ugye ebből el lehet intézni az átírást és a többi járulékos dolgot mint pl a kötelező biztosítás, stb.Egyébként kizárt hogy mást válasszak mint az astra f sedan. Nekem ez minden tekintetben megfelel.
[ Szerkesztve ]
XD alias IKSZDé
-
honda 1993
senior tag
válasz AMD Power #38733 üzenetére
Ha minden igaz akkor a faterom szerelő ismerőse segít majd hogy ne vegyek szemetet.
Még annyi hogy hozzávetőlegesen mennyibe kerül majd a kocsi fenntartása?
A kötelező és a benzin költséget figyelmen kívül hagyva.
Pl a karbantartási költségek és az alkatrész árak, meg a többi lehetséges kiadás az amire most kíváncsi vagyok.XD alias IKSZDé
-
honda 1993
senior tag
válasz mephi666 #38739 üzenetére
Először is köszönöm a válaszokat, haddent én úgy oldanám meg ezt a " szánj rá egy 100-ast" hogy a vásárlás utáni következő hónapban kifizetem ezeket a dolgokat is.
Most végül is csak 1 hónapról van szó, ezzel csak nem lessz gond..mephi666 azért sedan, mert nekem nem jön be a ferdehátú. Egyébként a motor alkatrészek ugyanazok a ferdehátú és a sedan esetében?
Tehát kompatibilisek egymással?XD alias IKSZDé
-
honda 1993
senior tag
sziasztok.
Opel astra f kocsim van.
2 napja van meg az auto ,a probléma az hogy kb 30 km alatt ma azt tapasztalom hogy eléri a 100 fokot, (legalább is a mutató szerint)
Merthogy semmi gőz nem szivárgott, márpedig ilyenkor nyilván gőzölögne.A haver azt mondja hogy sok minden okozhatja, akár a hengerfej is.
A másik pedig hogy ma egy fura ciripelő hangot is hallottam, ami fel is erősödött (most mintha halkabb lenne) ez a hang viszont még a melegedés előtt jelentkezett.Az eladó (kereskedő) beleirta a szerződésbe, hogy FELELŐSSÉGET VÁLLAL A MOTORRA ÉS A VÁLTÓRA.
Mondjuk hogy ez mennyi ideg érvényes, azt nem írja.Szoval a kerdes az volna hogy szerintetek mi lehet a problema es hogy hogyan lenne erdemes megoldani a fent leirtak alapjan.
Elore is koszi a segitseget.1998 - as 74 kW, v16 (benzin)
XD alias IKSZDé
-
-
honda 1993
senior tag
Nos annyi bizonyos, hogy majdnem 2l vizet már beletöltöttem a 2 nap alatt amióta nálam van.
Az autó kereskedőtől van, de nem a kereskedésből adta el, hanem a saját háza előtt kötöttünk üzletet.
Én telefonon már a ciripelő hang hallatán említettem neki hogy ez valószínűleg hengerfejes, ő viszont állította hogy ezt csak egy kipufogó melletti cső rossz visszahegesztése okozza.
(ekkor még csak a ciripő hangot hallottam,) és ekkor azt mondta hogy vigyem át oda ahol vettem, (a haza előtt) és onnan megyünk a szerelő ismerőséhez aki megoldja.
Csakhogy azóta már itt van a melegedés probléma és a víz folyása is.Ti egészen pontosan hogyan csinálnátok a helyemben?
Mármint mit mondjak neki?
Honnan tudjam hogy ha úgy tűnik majd hogy hejre lett hozva, hogy nem csak 1 napig lesz jó hanem rendesen meg van javítva?
A hengerfej hibája itt már elég valószínű...[ Szerkesztve ]
XD alias IKSZDé
-
-
honda 1993
senior tag
válasz 7Sony7 #41921 üzenetére
Értem...
Holnap megyek, azért pár jó tanácsot?
Hogy adjam elő a dolgot?
Az eladó még nem tudja hogy a víz fogyása és a tulmelegedés is jelentkezett, ő csak a ciripelő hangrol tud.Szerintem inkább nem is hívom fel mégegyszer hogy ezeket is elmondjam neki mert ha meghallja ezeket is akkor lehet hogy még a végén felszívódik a figura.
Inkább holnap személyesen szólok neki.
Van tehát a víz relatíve gyors fogyása, a tulmelegedés, és a fura ciripelő hang ami alapjáraton is hallatszik.
Ezeket neki is így mondjam majd?XD alias IKSZDé
-
honda 1993
senior tag
válasz haddent #41923 üzenetére
Hmm értem...
Akkor abban már ne is reménykedjek hogy valami kisebb baja lesz csak ugye?
Mármint hogy ezen problémák együttese szinte biztos hogy hengerfejes hibát jelentenek?
IIlyesmi hogy vízpumpa csere nem lehet hogy megoldja a problémát?HHolnap akkor szólok neki hogy csinálja meg.
KösziXD alias IKSZDé
-
honda 1993
senior tag
válasz AMD Power #41932 üzenetére
azt is megnéztük, alapjáraton a haverom azt mondta hogy nézzük meg ha a kipufogóhoz rakunk egy papír lapot akkor az nem lesz e vizes, Így ellenőriztük, és szerencsére nem lett vizes.
Alapjáraton semmi kosz és gőz nem jön belőle, ha gázt adok akkor is olyan természetes színe van a távozó gáznak...Tehát semmi gőzt nem láttam, és irreális mennyiségű gáz sem távozott.
Az olaj betöltő nyílást nem tudom, azt szerintem csak a haverom nézte meg...
De ezeket most telefonon tőle is kérdezgettem és azt mondja hogy a víz is és az olaj is tiszta volt
Most hívott és azt mondta hogy szerintem egy termosztát és egy vízpumpa csere valszeg megoldja a problémát.
A vízpumpa lehet az oka a ciripelő hangnak és a víz fogyásának és a termosztát miatt melegedik túl.
Ezt mondta, persze ő sem biztos benne.Remélem hogy jól írtam, lehet hogy valamit félre értettem.
[ Szerkesztve ]
XD alias IKSZDé
-
honda 1993
senior tag
A franc.. Nagyon fent van az utolsó hsz-em, szóval ha nem bánjátok akkor egy link formájában újra "küldöm".
Mert lehet hogy elkerüli egy hozzáértő figyelmét.
[link]Pontosabban a hsz második felére gondolok, mert szerkesztettem
Sorry[ Szerkesztve ]
XD alias IKSZDé
-
honda 1993
senior tag
Az olajat úgy láttuk hogy nem eszi..
Hát holnap minden esetre megpróbáljuk kicserélni a vízpumpát és a termosztát párost. Hátha..Hát úgy vettem, hogy előre szólt az ember hogy a futómű az olyan hogy be kell állítani és alkatrészeket is adott a futóműhöz.
Illetve a gumik is csereérettek, (nagyon)
Ennek fényében 215-ért sikerült elhozni, de úgy hogy mondta is hogy azért van mit csinálni rajta.A futóműhöz adott alkatrészek értéke kb 25000 Ft, ezt a haver is megerősítette.
Viszont a motort és a váltót azt mondta hogy nem kell piszkálni, mert azok jók (ezekre ugye felelősséget is vállalt.)
[ Szerkesztve ]
XD alias IKSZDé
-
honda 1993
senior tag
válasz mohabá 007 #41954 üzenetére
A képet köszi, viszont amit írtál az nem világos.
" hengerfej pakolás átégése is vízzabálós olajjal keveredős gubancokat okoz."
Ezzel azt akarod mondani hogy lehet h nálam is ez a hengerfej pakolás átégése áll fent?XD alias IKSZDé
-
honda 1993
senior tag
Volna még egy kérdésem.
Tudja valaki hogy hogyan /hol lehet légteleníteni az astra f-et?
98-as benzinesXD alias IKSZDé
-
honda 1993
senior tag
válasz Markizmark #41979 üzenetére
Ha jól értettem akkor a hűtő rendszert.
Vagy valamit ami kapcsolódik hozzá.XD alias IKSZDé
-
honda 1993
senior tag
válasz mohabá 007 #42001 üzenetére
Hmm.
Köszi a választ.Na most vannak új fejlemények az ügyben.
Elvittem egy szervízbe, kértem egy állapotfelmérést.Ha minden igaz, akkor a melegedés problémát meg is fejtették, egy hőgomba csere fog kelleni (nem mellesleg a hűtő venti be sem volt kötve , legalább is ezt mondták)
Szóval a hőgombát cserélik és bekötík a ventit.Kíváncsi lennék mondjuk hogy ez a hiányosság, mármint hogy jóformán nem volt hűtőventim, vajon kapásból meg is magyarázza e a problémát.
Jut eszembe... A klímahűtő úgy el van tömődve, hogy a levegő amúgy sem tud átmenni rajta, így tehát még a menet szél sem tudta hűteni.
A cicergő hang amit említettem, az pedig elméletileg a szíjfeszítő görgő miatt van. (ez is cserélve lesz, bár lehet hogy ezzel még várok egy hónapot pénz híján)
Visszatérve a vízre. Amióta egyszer újratöltöttem, mintha egy mili litert sem csökkent volna a vízszint.
Létezik hogy csak egyszerűen nem töltötték fel rég óta és ez volt a baja?
Naponta többször is ellenőriztem.
A kocsi alatt és a motorban sem találtam vizet. (de hát végül is most már 2 napja semmit nem csökkent a szint)Azért kíváncsi vagyok a véleményedre (mindenki más véleményére is) , szóval ha van valami okosság amit megosztanátok, akkor ne tartsátok vissza.
Köszi előre is.XD alias IKSZDé
-
honda 1993
senior tag
Illetve meg annyit elfelejtettem hogy a vizpumpara is gyanakodtam, amire azt mondtak hogy az meg lehet hogy csinalhat ilyen gebaszt.
Azt mondtak, hogy eleg hogyha csak 2 db kis lapat letorik rola es maris konnyen elofurdulhat az ilyen problema.Nos, ugy figyeltem meg hogy az egyhelyben allaskor szeret felmelegedni, mert menet kozben az autouton (regi 2-es) mar mondtam is a mellettem ulo ocsemnek hogy mintha most jobban nezne ki ( mert akkor kb 70 fok korul volt)
Aztan a varosban amikor tobbszor is meg kellett allnom vgy a piros lampa, vagy egy kisebb dugo miatt ( kb 4-szer volt ilyen) akkor pillanatok alatt elerte azt a 100 fok feletti homersekletet.
Nem mellesleg ott van az is hogy a klimahuto racsa olyan szinten el van dugulva, hogy a levego szinte nem is tud atmeni rajta, tehat menet kozben sem huti semmi a motort."Vízszint: ez is gyanús volt nekem, hogy csak hiányzott" ezt a reszet nem ertem. Pontosan akkor mi a gyanus ?
XD alias IKSZDé
-
honda 1993
senior tag
Hat akkor megprobalok pontosabban fogalmazni, bar nem igazan ertek hozza.
Szoval. a motorhazteto alatt , a motor elott van 2 db rÁcs ( talan alubol vannak)
Na most ez a 2 db racs el van tomodve a sok kosztol, es ezert azokon a lamellakon egyszeruen nem tud athaladni a levego.Az a 70 fok pedig lehet hogy nem 70 volt hanem 85, nem tudom mar ( mar annyira osze vagyok zavarodva ) folyton azt a mutatot nezegetem, nehez felidezni a dolgokat pontosan.
De az egeszen biztos, hogy amig ugymond lenduletben vagyok es normal tempoban haladok, addig egeszen korrekt a homerseklet.
(Bar ettol fuggtlenul lehet hogy a vizpumpa is meghibasodott) ami ugyebar szinten okozhat tulmelegedest."Van klíma az autóban?" - Igen, de jelenleg nem mukodik. ( bar igazabol ez most csak azert volt fontos, mert ahoz tartozik egy racsos kis lemez, ami el van tomodve) ebbol adodoan pedig a levego nem tud athaladni rajta.
[ Szerkesztve ]
XD alias IKSZDé
-
honda 1993
senior tag
válasz mephi666 #42021 üzenetére
Igy van, igy nez ki.
Azzal a kulomseggel, hogy van meg egy ilyen racs, ( bar lehet hogy rosszul mondtam es az nem is a klimahoz tartozik ) de a lenyeg hogy van egy ilyen amit te is kuldtel es van egy masik is amin nincs kulon venti ( ez a 2 db venti egymas mogott helyezkedik el)
Namost ezek el vannak dugulva a kosztol.
Mivel el vannak dugulva, meg ha be is lenne kotve a venti az sem tudna kifujni rendesen a meleg levegot, illetve menet kozben sem aramlik be rendesen a hidegebb levego.XD alias IKSZDé
-
honda 1993
senior tag
sziasztok.
A szervizben kicsereltek a hogombat, ma pedig felhivtak hogy a ventillator motorja is rosz tehat a hutoventillatort is ki kellene cserelni.Erre 23.000 ft-ot mondtak . ez nem sok erte ?
XD alias IKSZDé
-
honda 1993
senior tag
Köszi a segítséget.
Felhívtam egy szerelő ismrtőst és azonnal lebeszélt róla.
Szerinte is csak le akartak húzni.
Használtan a komett hűtő 13000 alatt van, náluk csak a ventilátor 23000XD alias IKSZDé
-
honda 1993
senior tag
Hajaj. Sziasztok
Próbálgattam hogy működik e a hűtőventillátor, ha direktbe az akksira kötöm. (így elindult)
A hőgombat szervízben cserélték, de a ventire azt mondták hogy ki kell cserélni mert nem jó (ennek ellenére működik)
Na mindegy. Aztán bekötöttem a ventit, járattam a motor és még akartam várni míg eléri a 100 fokot hogy a ventilátor vajon bekapcsol e.95 foknál járt, amikor az öcsém szólt hogy gyorsan állítsam le mert egy pici kis göz jött valahonnan...
Olyannak tűnt mintha valami lecsöppent volna egy forró alkatrészre, mert hamar el is múlt miután leállítottam a motort.A lényeg, hogy a mellékelt képen nekem valami ijesztő és gyanús.
Ahol a piros pont van, onnan láttam felszállni a gőzt.
Aztán alánéztem és azt láttam hogy mintha olaj lenne alatta.
Amit ezen a képen lehet látni..Ez most mi lehet?
XD alias IKSZDé
-
honda 1993
senior tag
Pls
Valaki nekem is segitsen.Most mar elhataroztam hogy a kocsit meg akarom csinlni, kerul amibe kerul.
150.000 forintot koltenek ra es ebbol a penzbol a komplett hutorendszert, a vezerlest egy hasznalt "uj" gumi szettet, futomu beallitast es olajcseret akarok.Szerintetek kivitelezheto ?
Egyszeruen nem akarom hogy baja legyen a kocsinak ezert inkabb most azonnal ki akarok cserelni mindent amit kell es ami okozhatja az ilyen melegedes problemat illetve az elozo hsz-ben levo dolgokat
Eloree is koszi
XD alias IKSZDé
-
honda 1993
senior tag
válasz AMD Power #42191 üzenetére
Mostmar mindegy, amugy is ugy szamoltam hogy 300. ezer ft-ot koltok a kocsira.
A kocsi 215 ezer volt, szoval nem veszes.
A velemenyetekre volnek kivancsi.
az elobb felsoroltakat ha megcsinalom akkor varhatom azt hogy minden rendben lesz a kocsival ( nagyjabol rendben)XD alias IKSZDé
-
honda 1993
senior tag
Sziasztok.
Úgy néz ki hogy a szerelő jó hírekkel szolgált, viszont azt mondja hogy az intercooler ami nem kapcsol 100 foknál, olyan dolog amivel forduljak autóelektronikai szakemberhez.
Na most az a baj hogy nem találok ilyet a közelemben.
Esetleg valaki tud egy olyan helyet Vác - Dunakeszi vonalon ahol rendbe tudják rakni?
Én azt nem értem hogy egy szerelő műhelyben ezt miért nem tudják megcsinálni, de a lényeg hogy valahogy túl kéne esni rajta.XD alias IKSZDé
-
honda 1993
senior tag
válasz mohabá 007 #42425 üzenetére
Kicserélték a hőgombát, ez biztos mert egy másik szerelő azt mondta hogy látja ő is h ki lett cserélve, de van valami más baja is.
Az tény hogy a motortérben a kábelezés elég tré, tényleg eléggé össze vissza van pár dolog.
XD alias IKSZDé
-
honda 1993
senior tag
válasz mohabá 007 #42434 üzenetére
Ja igen.
Megkérdeztem a vízszint csökkenését és az olajat ami a képeken láthattál.
A víz, mint kiderült azért csökkent állítólag mert amikor felforrt a víz akkor gőz formájában távozott. Arra az olajra meg azt mondja hogy megnezte de az meg egyáltalán nem rendellenes.[ Szerkesztve ]
XD alias IKSZDé
-
honda 1993
senior tag
válasz mohabá 007 #42452 üzenetére
Megnéztem magam is miután elhozhatom a szerelőtől és egyáltalán nem volt olajos, mert amikor megnézte akkor le is pucolta. Azóta egy árva olajfolt sem jelent meg, sőt azt mondta hogy csak ott volt olajos ahol képen is látni lehetett. (a motor alján már egyáltalán nem volt olaj)
Egyébként csak hogy okosabb legyek, mit jelent az ha a gyertyák is olajosak?
Most ott tart a dolog, hogy jövő héten pénteken megyek vissza a komplett vezérlés + vízpumpa cseréje miatt (sajnos csak akkorra kaptam időpontot)
Addig amíg az nem lesz kicserélve addig tudom hogy kockázatos közlekedni vele mert ha elszakad akkor baj van, de ha csak kb 15 km-ert mennék vele ma a suliba, az is okozhat bajt?
Illetve a másik kérdés hogy a haverom folyamatosan azzal próbál meggyőzni hogy sokkal jobban járnék ha magam cserélném ki, mert ő olcsón tud alkatrészeket szerezni.
Szerintem baromság volna mert az egyik hogy még sosem csináltam ilyet, de a nagyobbik baj hogy ha az új szíj elszakad és elcseszi a motort akkor lehet hogy még csak a garanciát sem tudom érvényesíteni mert azt mondanák hogy szakszerűtlenül lett megcsinálva..
Szóval szerinted?Amúgy a komplett vezérlés + vízpumpa csere munkadíjjal 55 ezer Ft lenne.
XD alias IKSZDé
-
honda 1993
senior tag
válasz mohabá 007 #42459 üzenetére
Köszönöm, bár előtted azt mondták hogy az 55 Az sok...
Azért szerintem ha ebben benne van a komplett vezérlés (szíj, + görgők stb) + a vízpumpa és a munkadíj akkor annyira azért nem vészes..
Amúgy nem a melegedés az ami miatt nem akarok elindulni, (ez a melegedés probléma amúgy is csak a városi dugóban jön elő)
Hanem attol félek hogy ezalatt a 15 km alatt amit oda-vissza teszek meg, elszakadna a vezérlés, mert hát sajnos nem lehet tudni hogy mikor lett cserélve.[ Szerkesztve ]
XD alias IKSZDé
-
honda 1993
senior tag
válasz PhaetonV10 #42465 üzenetére
Na most akkor ha ez "bármikor" elszakadhat, akkor miért be lehetne h éppen most történne meg?
Amúgy meg a szíjfeszítő görgőnek már lehet hallani a hangját, szóval ki tudja...XD alias IKSZDé
-
honda 1993
senior tag
-
honda 1993
senior tag
válasz mohabá 007 #42452 üzenetére
Őő...
Ezt a részt "átenged a szelepfedel pakolás" csak most látom.
Ez mit is takar? Ez ugye nem a hengerfej?XD alias IKSZDé
-
honda 1993
senior tag
Köszi a választ mindenkinek.
XD alias IKSZDé
-
honda 1993
senior tag
-
honda 1993
senior tag
válasz mohabá 007 #42510 üzenetére
Köszi a képeket és a leírást.
De lehet hogy nekem nincs is ilyen problémám, mert amióta le lett pucolva, azóta szép és tiszta.. Szerintetek?XD alias IKSZDé
-
honda 1993
senior tag
Sziasztok.
Pénteken mennék szervízbe a vezérlés cseréje miatt, de most vettük észre hogy a vezérlés műanyag borítására rá van írva hogy 169.000km nél cserélve lett, most pedig 225.000km van Benne.Az volna a kérdés hogy így ebben az esetben vajon nem lenne baj ha a vezérlés cseréje előtt inkább egyéb, szintén fontos dolgokat csinálnék meg és csak azok után térnék vissza a vezérléshez?
Mennyire lehet elhinni az ilyen dolgokat amit csak úgy ráírnak a vezérlés műanyag borítására?
XD alias IKSZDé
Új hozzászólás Aktív témák
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Amazon Kindle
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban