Új hozzászólás Aktív témák
-
Oliverda
félisten
-
Dr. Akula
félisten
-
Oliverda
félisten
-
leviske
veterán
"Hogy a játékok merre mennek az talány. Nyilván mindig lesz a PC-n játék, de már most a konzolpiac élvez prioritást a legtöbb fejlesztőnél. A jelenlegi helyzetben, már elég rossz a PC-s játékpiac helyzete, így a nagyobb kiadóknak ez már nyűg. "
És ez a helyzet már nem is változhat? Hisz a Natalból egyelőre az tűnik ki, hogy a Wii irányába indulhatnak el, vagy ez csak a látszat? A Microsoft-nak sem lehet annyira érdeke konzolokra átszipkázni a fejlesztőket, hiszen amint elkezd csappanni a játékok száma PC-n, amint jobban megérzi a PC-s közönség a hanyagolást a stúdiók részéről, abban a pillanatban kezd majd meginogni a Windows monopóliuma, az AMD és Intel felső kategóriás termékeinek értelmével együtt. (Bár persze az AMD és az Intel egy ideje első sorban a szervereket veszi számításba a tervezésnél, de azért egyáltalán nem jön nekik rosszul szvsz a desktop-ból befolyó bevétel. Ha meg beáll a piac arra a szintre, hogy csak netezni, vagy arra se kell már gép, akkor ezzel az alsó és középkategória is bukik.
Lehet, hogy rosszul látom, de jelenleg az érdekek inkább abba az irányba hajlanak, hogy a PC-s játékipar életben maradjon és a felhőalkalmazások meg bevegyék az alsó kategóriát.
Összegezve: A konzolok továbberősödése végzetes lehetne a PC piacra, aminek szerintem a gyártók többsége nem örülne és még a Sony/Microsoft/Nintendo érdekeivel sem egyezhet szerintem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
jookomak #137 üzenetére
Hát a CUDA-t talán nem illik API-nak nevezni, de lényegében egyfajta saját szabványt akart az NVIDIA létrehozni, amivel kiüti a konkurens platformokat.
Csődbe biztosan nem fognak menni ... talán már most sem nagyon éreznék meg, ha vége lenne a cég karrierjének a PC-s GPU piac diszkrét szegmensében. Túl drága a GeForce-ot gyártani, így nagyon kevés belőle a nyereség. Persze most a 40 nm-es olcsó modellekkel (már ha az isten és a TSMC is úgy akarja), több nyereség jöhet. Ez persze nem biztos, hogy megmarad, mert jövőre újra kellene indítani a GT200 lapkák gyártását, hiszen a Fermi csak a felsőkategóriába jön, és a HD 5700-at nem kellene hagyni ficánkolni a középkategóriában. Valszeg ki van számolva, hogy mennyi nyereséget kell hozni a belépőszintről, hogy elfedje a GT200-on lévő veszteséget. -
dezz
nagyúr
válasz
Oliverda #134 üzenetére
"Én két GDDR5 chipre gondoltam. Így már 64 bit lenne/lehetne."
Erre írtam a 32 bitet: "Na de most milyen a Sideport? A legjobb esetben is 16 bites sima DDR3."
"Két ilyen chip nem hiszem hogy nagyon megnyomná a költségeket a bonyolultabb nyák miatt lehetnek esetleg problémák"
Nem is a két chip a lényeg, hanem többi (többrétegű nyák, főleg, hogy alaplap; jóval több érintkező a procin és a foglalaton, nagyobb méretek, stb.).
"de ha nagyon necces lesz akkor még mindig ott a CPU nyákja."
Igen, éppen ezen volt a hangsúly az előző hozzászólásomban.
"Nyilván a Fusion-hoz elengedhetetlen volt egy új foglalat."
Nyilván, de nem erre gondoltam, hanem arra, hogy nem véletlenül vezetett be az intel párhuzamosan kétféle új foglalatot. Az LGA1366 költségesebb.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
jookomak #133 üzenetére
A PC így fejlődik. Itt van egy kép Hiroshige Goto-tól (most az, hogy ez konkrétan az AMD fejlődését mutatja vegyük ki). [link] - felül ott vannak az évszámok, míg alul a kor. Először volt ugye az egymagos korszak, majd jött a Multi-Core rendszer, ami ugye a kettő-négy és manapság hat magos procikat jelent. A következő lépcső a rendszerszintű integráció, ami először a grafikus mag prociba költöztetéséről fog szólni. Ezután némileg bonyolódik majd az elgondolás, és az újabb architektúrák, már tartalmaznak hagyományos processzormagokat, és párhuzamos munkavégzésre felkészített, úgymond vektormagokat (itt azért hoztam fel a Cell procit, mert valamilyen szinten hasonlítani fog rá a távolabbi jövőben megjelenő PC-s processzorok felépítése - persze számos eltérés is lesz, de csak elképzelés szintjén jó kiindulási pont). [link]
A GPU piac sokára fog eltűnni, nyilván 5-6 év múlva már nem lesz szükség a grafika külön kártyán való gyorsítására, addig pedig a rendszerszintű integráció alulról felzabálja az egész szegmenst. Ezzel egyetemben eltűnik a jelenlegi kötött futószalag (OpenGL, DirectX), és visszatér a szoftver render, így minden motorhoz egyéni futószalag írható.
Hogy a játékok merre mennek az talány. Nyilván mindig lesz a PC-n játék, de már most a konzolpiac élvez prioritást a legtöbb fejlesztőnél. A jelenlegi helyzetben, már elég rossz a PC-s játékpiac helyzete, így a nagyobb kiadóknak ez már nyűg. Az EA például szándékosan rossz minőségű FIFA-t ad ki PC-re, hogy a játékosok átmenjenek a konzolra. Hogy ez a stratégia jó vagy rossz, arról megoszlanak a vélemények.
A Microsoft számára a DirectX kiválása nagy veszteség, nyilván a Windows ettől játékplatform, hogy ez az API csak erre az op. rendszerre érhető el. Nyilván kínálni fog az MS a szoftver render esetén olyan platformot, ami csak Windows-os elérhető, és segíti a fejlesztők munkáját. Az hogy ez beválik-e, vagy nem ... hát idővel kiderül.
Az NVIDIA más stratégiát alkalmaz, nekik nincs x86 processzoruk, így nyilván a platformosodás és a rendszerszintű integráció ellen vannak. Természetesen ez érthető, hiszen az AMD és az Intel tervei hosszútávon egyet jelentenek a PC-s GPU piac halálával. Ez ellen (lett volna) fegyver a CUDA, ami csak az NVIDIA rendszerein fut. Ha a platform elterjed, akkor a GPU piac megmarad, hiszen a programokat CUDA-ra fogják írni. Az Intel és az AMD persze a legrosszabb esetben a CUDA mögé áll, de nyilván ezt az NVIDIA fejleszti, így nem nehéz megoldani, hogy folyamatosan gyengébb verziót támogassanak a konkurensek. Ergó rá lennél kényszerítve egy NVIDIA kártyára. Persze ez a CUDA dolog egyre jobban kezd elhasalni, így egyre kevesebb pénzt invesztál az NV a GPU piacba. Az új generációs Fermi architektúrát, már nem is a PC-s igényekhez igazította. A PhysX felvásárlása egyfajta "vészforgatókönyv", amivel eladhatóak a GeForce-ok, még akkor is ha az új DX verziók támogatása nem teljes, vagy nincs meg a megfelelő sebesség. Az NV helyzete nem olyan gáz, mint amilyennek látszik. Számos más brandjük van, amik a nyereség legnagyobb részét hozzák. Ha eljön az idő, akkor lecsatolják a GeForce vonalat. Amíg jön a pénz, addig maradnak, de ahogy az az átnevezésekből is látszik minimális a költségvetés. Nyilván a CUDA-féle tervnek már kevés az esélye.
-
Oliverda
félisten
Én két GDDR5 chipre gondoltam. Így már 64 bit lenne/lehetne.
"Csodálkoznék, ha az FM1-nél lenne alaplapi SidePort. Drága mulatság lenne."
Két ilyen chip nem hiszem hogy nagyon megnyomná a költségeket a bonyolultabb nyák miatt lehetnek esetleg problémák, de ha nagyon necces lesz akkor még mindig ott a CPU nyákja. Persze ez is csak találgatás. Pár hónap és kiderül minden.
"Az Intel sem véletlenül vezetett be kétféle foglalatot."
Nyilván a Fusion-hoz elengedhetetlen volt egy új foglalat.
-
jookomak
őstag
nagyon sok kínai szöveg hangzott itt el nekem. szóval akkor valami olyasmi zajlik, hogy egybeforr a cpu a gpu-val? vegyük alapul a ps3-at (csak mert az van nekem). van benne ugye egy sokmagos proci, meg egy gpu, ami sokak szerint egy elmaradott széria, mégis jó grafikát képes előállítani. a proci végzi a számítások nagyrészét, a gpu inkább azok megjelenítéséért felel. az nvidia a gpu-ból akar procit csinálni, az intel meg fordítva?
akkor a jövőben lesz amd gép, intel gép, nvidia gép? és ahogy egyik fórumtárs írta a windows a kulcsszereplő, mert ha nem tudja őket összefogni a játékok miatt, akkor kakukk, és átállnak ők is a konzolra, mint saját platform (xbox)?
játékgyártók meg azt mondhatják erre, hogy fákjú, és csak a "nagy" konzolokra fogjuk csinálni a játékokat, nem még másik 3-ra, ami teljesen eltérő architektúra, és programozás?ha rosszul értem, akkor kérlek magyarázzátok el.
-
dezz
nagyúr
válasz
Oliverda #102 üzenetére
Tudtommal inkább 32.
Csodálkoznék, ha az FM1-nél lenne alaplapi SidePort. Drága mulatság lenne. Az Intel sem véletlenül vezetett be kétféle foglalatot.
Azt viszont el tudom képzelni, hogy a mainstream tetejére jöhet (majd valamikor) MCM-ben a proci nyákjára (substrate) szerelve. (Így lehetne akár 128-bites is, lásd RSX a PS3-ban, bár itt szerintem évekig nem lépnek majd túl a 64 biten.) De még ez is elég "necces": nem hinném, hogy a LIano és társai méretre nagyobbak lesznek, mint a mostani mainstream procik, akkor viszont nem nagyon férnek oda a ram-lapkák. (Az RSX elég nagydarab.)
Ha mégis bekövetkezik az MCM-esítés, az viszont betehet a belépőszintű kártyáknak, sőt talán az egész alsóosztálynak... Feltéve, ha olcsóbb az MCM kialakítás, mint egy komplett kártya... Szerintem speciel az.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Raymond
titán
Teljasen lenyegtelen. A $40-es kategoriaban nem azt kell elkalapalnia, hanem a gyorsabb kartyakat mint a 4350/4370/4550. Amitol meg messze van. Presze mondhatod hogy de 2 ev mulva sokkal gyorsabb lesz az integralt. Csak epp azt akarom megertetni veled, hogy addigra a $40-es kartyak is sokkal gyorsabbak lesznek. Ugyanott vagy mint most.
-
lenox
veterán
Igen, en most az intelt fikazom. Nem ketseges, hogy az amd meg kulonosen az nvidia tud jo integralt gput csinalni. Csakhogy ugye az volt a mondas, hogy nem lesz piaca a gyenge kartyaknak, mert az intel is csinal eros gput a prociba, meg az amd is. De az intel nem csinal, es mekkora is az intel reszesedese a belepo szinten? Na ott mindenhova el lehet adni az nv 205/210-eket, vagy teszem azt amd 4350/4550 stb.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát azért nem jóval szarabbak azok. Az Sideportos 790GX például elkalapálja azt a 8400 GS-t. Talán még az Ion/9400 is, sőt biztos (ezek még a 790GX-nél is sebesebbek picivel, bár a Sideport hiánya helyenként hátrány). Az Ion 2 még a GeForce 210-et is el fogja fenekelni.
Persze ha az általánosan elterjedt Intel integráltakhoz hasonlítunk, akkor ölég nagy esély van a 8400 GS győzelmére.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen, még csak OEM. De nem sokáig. Elfogynak azok a 8400 GS-ek, és kell a helyére az új.
Hát nyerünk vele vagy +15%-ot.Persze nem csesztetni akarom az NV-t, az AMD is ugyanezt csinálja. Sőt ők még ezért a 15%-ért sem küzdenek. Tartja magát a régi termékpaletta. Minek a csere.
Na kb. ennyire fejlődünk, ha csak a teljesítmény szintet nézzük. -
BITBOYS
addikt
Most olvastam a hírt....nem semmi.
Nagyon kíváncsi lettem volna - mint a többiek is - az alkalmazhatóságára. Remélem mihamarabb viszontlátjuk.
Tiszta Glaze3d projekt, azzal sem tudtak mit kezdeni akkoriban a tulajdonosok. Mondjuk itt azért volt pénzmag a háttérben, de ha nem akkor nem... -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Úgy gondolod változni fog az árképzés? Mi értelme lenne az AMD-nek egy gyorsabb megoldást olcsóbban adni a régieknél. A HD 5600 és 5500 szépen be lesz helyezve ár/teljesítmény arány szerint a jelenlegi palettába. A GeForce-os GT 220/GT 240 versenytársak, még így is drágábbak maradnak. Kaptunk egy új generációt, ami képességeikben legyőzik, de teljesítményben azonos szintet képviselnek az elődökkel. Nekem nem úgy tűnik, mintha egyre olcsóbban egyre gyorsabb kártyákat lehetne venni. Ha csak a teljesítményt vizsgáljuk, ugyanezt fogjuk kapni a HD 5000-től ugyanennyiért. Szolgáltatásokban persze többet.
-
Raymond
titán
Feleslegesen irtal annyit. Ezert:
"A HD 5000 alatt mi változott?"
Nem valtozhatott ha nincs a diskuralt kategoriaba szant termekuk a sorozatbol. Sot $100 alattiba sincs. Majd ha lesz akkor visszaterhetunk ra. Egyebkent ez okot vagy okozott gondot barhol is? Nem, a $100 alatti kartyak minden arkategoriabak ugynugy ott vannak ahogy eddig. Sot amit most kapsz teljesitmenyben 50-60 kozott merfoldekre van barmilyen integralt megoldastol. De meg a 40 koruli 4550 is messze van es az mar az altalad "halalra itelt" kategoria.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A HD 5000 alatt mi változott? Jött az új generáció olcsóbb gyártás mellett és szépen teljesítmény szerint be van árazva a jelenlegi palettába. Jött a Geforce új generáció (most nevezzük a DX10.1-eseket újnak, mert a Fermi csak a felsőkategóriában jön) az árak szépen be lettek lőve a mostani szintnek. Nem, hogy javult az ár/teljesítmény, de egyenesen romlott.
A régi kártyák kiesnek a gyártás befejezésével, és kvázi ugyanazzal a teljesítménnyel itt az új generáció, hasonló áron. No ennyit a teljesítmény változásáról.
Árcsökkenés? ... jó esély van rá, hogy nem lesz. Több szempontból is. Eddig nagyon kis haszon volt a diszkrét kártyák piacán, most sikerült úgy belőni a dolgokat, hogy nagyobb legyen a nyereség. A régi kártyák tulajdonosait átkényszerítik a DX11-gyel, elég sok ilyen játék jön 2010-ben. Az NVIDIA a szolgáltatásokkal utazik, tehát eleve a GeForce egy külön liga. Ha PhysX-et akarsz, akkor nem Radeont veszel. PhysX játékok is jönnek, így ez is alternatíva lesz, azt nem tudni mennyire, majd a jövő megmondja.
Az elmúlt évek alatt nagyon agresszív volt az árverseny láthatóan az AMD ezt már nem akarja így tartani, mert már ők képviselik a csúcsot. Az NVIDIA nem tudja tartani, mert stratégiailag a nem a PC-s GPU piac árszabására rendezkedett be, így azonos teljesítményű termékei rendre drágábban állíthatóak elő az AMD megoldásoknál (valamikor sokkal). -
Raymond
titán
Most nem akarod megerteni vagy tenyleg nem erted. Par hsz-al lejebb van irva. Az a $/€30-40 piac volt, van es lesz is. A kartyak teljesitmenye fog valtozni ahogy eddig is. Azert a penzert nem azt a teljesitmeny fogod kapni ami egy CPU-ba integralt GPU ad hanem tobbet. Ugyanugy mint most. Nezd meg mit kapsz annyiert. 4550-ek vannak ebben az arban es hol van az teljesitmenyben a legjobb integralt Sideportos megoldashoz is? Es azok az alaplapok nem az olcsok kozott vannak. Ha mar annyira a technikai/technologia reszen vagy fennakadva, szamold ki mit zsufolsz bele egy RV710 vagy RV730 meretu chipbe 32nm-en. Na attol rohadt messze lesz egy integralt teljesitmenye.
#109
Az oka az hogy nem lehet tobb routingot zsufolni a lapra anelkul hogy tobb reteg kelljen es dragabb legyen a gyartas.
AEgyebkent ahogy nezem az orajel kevert meg. Azon a kartyan nem 2400Mhz a mem. Vagy 1200-at hasznalsz mint alap orajel, vagy 4800-at mint effektiv mert annyi adatot visz at. Amit emlitettel 64bit 2600Mhz-en nem 41.6GB/s hanem pont a fele:
64bit = 8byte; 8 x 2 600 000 000 = 20 800 000 000 byte/s
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A 100 dodós kategória a második generációs Fusion-nél esik ki. Most még csak a CPU és a GPU egybeépítése zajlik. A következő lépcső a tervek szerint feladatok teljes megosztása, a két részegység között. Persze ez még minimum 3 év.
Az Intelnek mikor okozott gondot, hogy eladja a "szart"? ... hát nem sokszor.
A mostani palettából is lehet nézni olyan megoldást, ami messze nem teljesíti a konkurensek szintjét, mégis tapsikolva veszi a nép.
Ha a teljesítmény nem lesz meg, akkor majd olyan ajánlatokat tesznek a partnerek elé, amiket nem lehet visszautasítani. Aztán megint lesz pár év múlva egy trösztellenes per, aminek hatására elúszik egy rosszabb esetben kettő negyedév nyeresége. Eddig sem a termékeik képességeiből éltek meg. -
lenox
veterán
A multkor meg azt mondtad, hogy 100 dollar alatt meszeltek. Mostmar 50, igen, egyetertek, az tuti, hogy az 50 dollaros piac megmarad. Aztan meglatjuk, mit ad elo az intel, mai allas szerint a 30-40 dollaros kartyak is jok meg, erdekes, az nvidia ki is jott ilyen uj kartyakkal. Aztan majd meglatjuk. Egyelore nekem ugy tunik, hogy az intel vert izzadva tudna olyan cpu-ba integralt gput gyartani, ami tudna annyit, mint egy 40 dollaros kartya (pl. 9400 gt), de az mennyibe kerulne alaplappal? 200 dollar? 250? Szerinted sikeresen keresztul tudjak nyomni a piacon, hogy nincs mostmar 80 dollaros megoldas, csak 200? Es akkor meg a driverproblemakrol nem is beszeltunk.
#109: nincs az intelnek 40 dollaros vgahoz hasonlo teljesitmenyu gpu-ja, nem is lesz 2011-re, es plane nem fogjak tudni 10-20 dollar pluszert arulni.
-
Oliverda
félisten
Igen, oka van. Ahhoz a GPU-hoz nem igazán kell több. Ahova szánják oda pedig végképp.
Egyáltalán nem biztos hogy az alaplapon lesznek a chipek. A CPU nyákja sanszosabb.
Egy 5870-en 8 darab 32bites chip van a 256bithez ami 2400MHz-en 153.600MB/s sávszélességet ad. 2 chip 64biten ebből 38.400MB/s-ot adna. Ezzel mi a gond?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tehát a vásárlók az új retail vagy OEM gépek esetében +30-40 dollárt fognak költeni azért, hogy megkapják a CPU-val eleve megvásárolt IGP teljesítményét? Kissé logikátlan, de biztos lesz rá példa.
Persze aki régi rendszert frissít annak opció a 30-40 dodós kártya, de ezt amúgy sem lehet kiütni. A Radeon 7000-et is forgalmazzák még, de kis részét képezi a nyereségnek. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem konkurens nélkül nem lesz nehéz az AMD-nek vagy az Intelnek kényelmes árazást kialakítani. Nem véletlenül döntöttek úgy a gyártók, hogy a licencek hiányában megtiltják az új processzorokhoz lapkakészlet fejlesztését.
Nyilván így az AMD a 100%-os részesedést is el fogja érni a saját lapkakészleteivel ... azért tűzték ki célul, mert bőven elérhető, más nem versenyzik a piacon. Ugyanez az Intelnél is, bár náluk eleve elég magas az Inteles megoldások elterjedtsége, de ebből hamarosan 100% lesz. Itt sem tudsz választani majd nForce, VIA, vagy SiS rendszert.
Persze közvetve versenyeznek egymással, bár nem tudni, hogy az Intel IGP hogyan teljesít, majd az AMD-s ellen. Állítólag jövőre durván ráfekszenek a támogatásra, aztán majd meglátjuk mi lesz.A belépőszint igazából nem tűnik el, csak más lesz az az ársáv, amit ennek fogunk nevezni. Az ilyen 30-40 dolláros kártyáknak meszeltek. Kb. 50-60-70 dollár lesz az új belépőszint. Persze a teljesítmény is nagyobb lesz a mostani viszonylatokhoz képest. Nyilván többet kell kínálni az integrált megoldásoknál. Persze ez az AMD árazásától függ majd. A HD 5000-nél láthatóan vastagabb cerkát használnak. Mivel a konkurensek a mostani GT216/218 lapkák lesznek még jó ideig (természetesen GeForce 300 név alatt), így elképzelhető, hogy már most beigazítják az új árakat.
-
Oliverda
félisten
Biztos hogy nem 7GHz-es chipeket fognak használni. Inkább a jelenlegi az 5800as szériánál is használt 2.4GHz-es a sanszosabb. Esetleg addigra már lehet ebből 2.6GHz-es is hasonló áron.
2.6GHz-vel számolva 64biten az 41.6GB/s. Erre jön rá a rendszermemória ami max. DDR3-1600 lesz és minimum Dual Channel. Ez 25.6GB/s (+12.8GB/s ha netán triple channel lenne) viszont ezen osztozni kell a CPU-val.
-
lenox
veterán
Szerintem nagyon a technologia oldalarol gondolkozol, pedig itt szerintem biznisz oldalrol kell gondolkozni. Tok logikusan az lesz a belepo szint, ami a legolcsobb, es meg eppen jo. Vajon a 7 ghz-es 56 gb/sec-es gddr5 lesz a legolcsobb? Enyhen szolva ketlem... Masreszt 56 gb/sec az mondjuk a 9600 gt szintje. Lesz ilyen teljesitmenyu gpu-ja az intelnek belepo szintre 2011-re? Nem lesz... Akkor mirol beszelunk?
Minőségileg és a szolgáltatások tekintetében lehet találni bőven jobbat.
Igen, ettol belepo szint. Es intel vs amd verseny feltetelezem azert lesz.
-
Oliverda
félisten
Na de most milyen a Sideport? A legjobb esetben is 16 bites sima DDR3. Ezt két GDDR5-ös chippel nem lesz nehéz feltornászni 64 bitre. Plusz erre jön rá a DDR3-1600 támogatás ami még nem tudni hogy hány csatornás lesz. Már olyat is lehetett olvasni hogy max három. 256MB 64bites GDDR5 Sideport + UMA az már talán elégséges lesz.
"Az alaplapra nincs hova rakni azt a memoriat es a kapcsolatait. Hiaba Sideport, azt valahogy hozza is kell kotni a chiphez."
Ezért is jön új foglalat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egy 64 bites csatornán kommunikáló GDDR5-ös Sideport effektív 4 GHz-en 32 GB/s. A Samsungnak lesz jövőre 7 GHz-es lapkája is ... ez 56 GB/s. Nem vagyok meggyőződve arról, hogy ezek a sávszélességek 2011-ben kevesek lesznek. A mai belépőszintű kártyák ennek a töredékét tudják. Nyilván akkorra számoljunk GDDR5-ös chipekkel az akkori belépőszintre. A memóriabusz továbbra is 64 bit marad, mert olcsón kell gyártani őket, ha hasznot akar látni a gyártó az eladásból. Tulajdonképpen az akkori belépőszint arra lesz képes, mint a CPU-ba integrált GPU. Ezen a ponton rögtön értelmét veszti a dolog, mert a CPU-ban eleve ki kell fizetned a GPU-t, míg az alaplapon a memóriát, így nem biztos, hogy lesz olyan ember, aki még egyszer kifizeti ezt a költséget. Maximum többet fizet egy erősebbért.
Ha ez nem így lenne, akkor az NV, nem erőltetné a saját megoldásait, haladna tovább a normális vagy szabványos úton, mert nem veszti el a piacát. Láthatóan ezt ők nem így gondolják, és mindent megtesznek azért, hogy a szabványokat csak érintőlegesen támogassák, és a zárt technikáikra helyezzék a hangsúlyt, ami biztosítaná, hogy a rendszerszintű integráció alatt nem lesznek másodhegedűsök.lenox: Igen, de milyen alaplapokat adnak a legolcsóbb megoldásban. Minőségileg és a szolgáltatások tekintetében lehet találni bőven jobbat. Az CPU-ba integrált GPU-val, minden lap jó lesz. Meg ugye azt is kalkuláld bele, hogy most még verseny van a lapkakészletek piacán. 2011-ben már nem lesz az, mert az Intel és az AMD nem fogja kiadni a licenceket senkinek. Konkrétan nem lesz nForce, VIA vagy SiS alternatíva, még névlegesen sem.
-
lenox
veterán
Hat nem tudom, ha felmesz a newegg-re es megnezed a legolcsobb lap+proci combot intel es amd oldalon is tartalmaz integralt grafikat. Ily modon az igp nelkulisegert mar ma is premiumot kell fizetni, ugyhogy tovabbra is azt mondom, hogy amit te mondasz az nem majd lesz, hanem mar most van. Es egyebkent nem hiszem, hogy hirtelen mondjuk 20 dollarral megdragulna a belepo szint, csak mert egy masik integralt vga kerulne bele.
-
Raymond
titán
Csak sajnos most megint sikerult nem mondanod semmit. A helyzet ugyanaz mint most. A Sideport most sem eleg, mert meg a legolcsobb add-on kartyak is gyorsabbak mint a Sideportos megoldasok. Ez egy, ket es harom ev mulva is ugyanigy lesz. Az oka is egyszeru es teljesen ugyanaz mint amit most latsz. Az alaplapra nincs hova rakni azt a memoriat es a kapcsolatait. Hiaba Sideport, azt valahogy hozza is kell kotni a chiphez. Ez most elmegy ugy hogy a chipset-ben van a GPU, a CPU-nal viszont a foglalat labait kell bovittened. Es megint ott vagy ahol a part szakad. 2x64bit esetleg 3x64bit main RAM mar eleve sok. Nem latom hogy a low-end es mainstream megoldasoknal lenne 4x64bit szelessegu memoria bus integralva egyhamar.
Szoval az egesz low-end kartyak teoria ket dolgon bukik:
1) mem savszel
2) a low-end kategoria nem egy fix, hanem egy mozgo celpont. Egy $/€40 kartya ma bizonyos teljesitmennyel bir ami mar tobb mint barmelyik integralt megoldas. Ez a piac nem fog megszunni, egyszeruen a kartyak lesznek nagyobb teljesitmenyuek az ido haladtaval. Ugyanugy mint eddig. -
igazából mindegy, nem fogom beleásni magam a kérdésbe, az assembly-s korszakom már a múltté, meg időm sincs rá. csak megjegyeztem, hogy egy architektúra rengeteg dologból tevődik össze, és még ha egy konkrét iterációját ki is kukázzák, számos elemét fel lehet használni később. fogalmam sincs például, hogy a branch predictor, vagy az ooo rész, esetleg a speculative execution rész nem öröklődött-e a p4-től (már csak azért is, mert ugye a p4 pipeline-ja elég hosszú volt, magyarán egy rosszul becsült branch vagy ugrás miatt viszonylag sok veszteség érte a rendszer, ergo feltehetjük, hogy ezeket rendesen optimalizálták).
node, mint írtam, nem lényeg.
-
sh4d0w
félisten
Bebizonyosodott, hogy az intel továbbra sem tud normális GPU-t prezentálni a mainstream piacra. Korábban sem ment nekik, most sem megy - és amíg nem tesznek szert normális fejlesztőgárdára, addig nem is fog menni. Kérdés, hol találnak ehhez megfelelő embereket...
-
Azért jókat tudok vidulni, a DX-t mióta az AMD nyomatja, nem inkább a kedves nagytesó Microsoft, szerintetek amíg lesz PC és Microsoft, addig nem az lesz az MS célja, hogy sz Ő OS-üket használják az átlag userek?
És vajon az átlag PC-s Pistike mit csinál? játszik. min játszik? Win-en, nah és vajon miért, mert ez az OS birtokolja azt az API-t amire "túlnyomó többségben" a PC-s játékok íródnak.
Ha eltűnik a DX függés, akkor a winnek szerintem meszeltek....
Nah szóval még esélyes, hogy lesz itt még pár DX verzió, mert azt erősen kétlem, hogy az MS annyira szeretné ezt a monopóliumot kiengedni a kezéből -
syC
addikt
Alapjaiban rossz az elképzelés szerintem, de nem baj. Gyengébb rendszerekben még akár versenyképes is lehet, mondjuk office vonalon...
-
-
P.H.
senior tag
Nagy bizalommal sem 50-50% a Core2-ben a P3 és a Netburst viszonya:
A Trace Cache-t és a double-pumped ALU-kat nem vitték tovább (bár ezek szerintem vissza fognak köszönni még valamikor), a 64 bites helyetti 128 bites FPU meg törvényszerű fejlődés, már lassan ezen is túllépnek.
Quad-Pumped FSB, nagy L2 és jó prefetch-algoritmusok (kissé köszönhetően a write-through megközelítésnek is) jött a P4-ből még, ebből a Nehalem-re csak az utolsó maradt meg.
A P4 nem a széles felépítéséről és a fejlett OoO-kezeléséről volt híres, a Prescott-tal és a Pentium M-mel jött vissza a P3 5-szélessége, a Core2 lépett tovább ezen a téren.bár a negatív tapasztalat is tapasztalat.
más:
6.1 Larrabee Many-Core Programming Model
"The Larrabee Native programming model resembles the well known programming model for x86 multi-core architectures. Central to Larrabee Native programming is a complete C/C++ compiler that statically compiles programs to the Larrabee x86 instruction set. Many C/C++ applications can be recompiled for Larrabee and will execute correctly with no modification. Such application portability alone can be an enormous productivity gain for developers, especially for large legacy x86 code bases like those found in high-performance computing and numericintensive computing environments. Two current limitations are that application system call porting is not supported and the current driver architecture requires application recompilation."
[...]
"In a CPU based platform that includes a Larrabee based add-in card, Larrabee will managed by an OS driver for that platform. In such a platform, Larrabee Native binaries are tightly paired with a host binary. Larrabee libraries provide fast message/data passing protocol to manage all memory transfers and communications between the binaries. The API supports both synchronous and asynchronous data transfers. Additionally, execution of some C/C++ standard library functions called from Larrabee application binaries must be shared with the host operating system. Specifically file I/O functions such as read/write/open/close, etc., are proxied from the Larrabee application binary back to a service that executes such functions remotely on the host OS."(az ebben a cikkben linkelt dokumentumból; csak ehhez megfelelő CPU is kell, ami ezt bírja, ha már nem grafikus a megközelítés...)
-
leviske
veterán
Azért én annyira nem zárnám ki biztosan. Tele vannak adóssággal, és e mellé a Microsoft egy nagyon erős ellenféllé nőtte ki magát a GFW/DX11/Natal trióval. Ha hamar jönnek ki a PS4-el, akkor magát a Windows-t tudják nekivetni a Games For Windows miatt, ha meg későn jönnek, akkor az X720+tovább fejlesztett Natal párost jóval nehezebb lesz egyáltalán beérni, mint az amúgy is hibákkal induló X360-at.
"A Llano-hoz..."
A Llano-hoz nem csak déli híd jön, ahogy a Lynndield-ekhez? Mert nekem eddig a roadmap-ok alapján nagyon úgy tűnt, hogy csak a Hudson-D jön hozzá, ami SB. (Ebből arra merek következtetni, hogy a Bulldozerhez megjelenő, új 890FX-es lapokon is SB850 helyett Hudson-D lesz, ahogy az X58-hoz, vagy X68-hoz is tervezik, hogy a P55 lesz az új SB.)Amiatt is merek erre következtetni, mert így már világos volna, hogy miért marad most ki a 870 (Ezen a kódnéven futhatna a Hudson-D FM1-en, ahogy a P55 LGA1156-on). Esetleg a Hudson-D-ből kiindulva lehetne 870H, vagy 870D, hogy a 880G/890GX/890FX után ne hangozzon olyan furcsán a sima 870.
-
dezz
nagyúr
Pedig a Core mikroarchitektúra bizony annak az útnak a folytatása, aminek egyik állomása a Pentium III volt (P6 uarch. utolsó tagja, ami a Pentium Pro-val indult), a következő a Pentium M (P6M uarch.; Banias, Dothan), ezután jött a Core(1) (Yonah), végülis a Core2, ami a mag alapfelépítését illeti. [link] Persze "megkapta" a P4-nél alkalmazott magasabb frekiket (maga a renszerbusz a P-M óta ugyanaz az AGTL+). De a NetBurst uarch. a múltté.
-
dezz
nagyúr
"Most már csak az kell, hogy a Sony kaszálja a PS4 fejlesztését"
Ezt kizárhatjuk... Nem fogja egykönnyen feladni a Sony a PS vonalat, ráadásul a PS3 is elég szépen beindult (hw+sw). [link]
(#72) Abu85: "A foglalat a Llanonál és valszeg a Bulldozernél is Socket AM3+ lesz"
Minden bizonnyal nem így lesz.
A legutóbbi roadmapokon világosan AM3 szerepel a Bulldozer alapú Zambezi procinál. Ha mégis valamilyen újabb verzió lesz, az kb. olyan viszonyban lesz az AM3-mal, mint az AM2+ az AM2-vel. Biztos vagyok benne, hogy ezek a procik mennek majd a mai AM3 lapokban is.
A Llano meg valamilyen újabb foglalatba megy majd.
"de kell az új 8-as szériás chipset, szóval sok előnyöd nem lesz belőle."
A Llano-hoz...
(Közben látom, Oliverda is írta.)
Ami a Larrabee-t illeti, most bebizonyosodott, ezzel az architektúrával adott csíkszélességen mindig jóval gyengébb lesz a konkurenciához képest, valószínű nem csak grafikában, hanem úgy tűnik, egyébként is. (Így szerintem kétséges a mintapéldányok sorsa is...)
-
Oliverda
félisten
A GDDR-es sideport sanszos már csak az a kérdés hogy az alaplapra kerül a foglalat mellé vagy a lapka mellé a nyákra? Előbbiben az a jobb hogy így a lap gyártók tudnak különféle konfigurációkkal játszani sebesség és méret tekintetében (viszont talán az alaplap nyákjának több réteggel kell rendelkeznie ehhez). Az utóbbi esetében viszont a kisebb távolság miatt alacsonyabb lehet a késleltetés és magasabb a sávszél viszont, a méret és sebesség tekintetében viszont már nem nagyon lesz választási lehetőség.
A Sandy Bridge pedig nem jövő ősszel jön hanem 2011 elején.
emmm: Bulldozer -> AM3(+?) a LIano pedig egy teljesen új foglalatot kap (Socket FM1).
-
leviske
veterán
Én eddig úgy tudtam, a Llano-val és a Hudson-D SB-vel bevezetik az FM1-et.
Meglepne, ha egy foglalatra kinyomatnák a Fusion-t és a Bulldozert. Max azt esetleg eltudom képzelni, hogy a FM1 kompatibilis lesz visszafelé az AM3/AM2(+)-vel (A Fusion ugye K10,5-ös architektúrájú CPU-t kap, ezért gondolom lesz még benne DDR2 vezérlő, erre fel az AM2/+ kompatibilitás feltételezése.
)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezek a kártyák kifutó modellek, egy 600 mm^2-es chippel nem jó ezek ellen versenyezni. Aztán az Intel nyilván látja, hogy már 2010 is a DX11 éve lesz, és ott még gyengébb a rendszer teljesítménye. A sokkal kisebb Juniper is gyorsabb nála, piacképes áron csak masszív veszteséget termelne.
Feltételezhető, hogy a driverrel sem állnak a helyzet magaslatán, így értelmetlen kiadni a Larrabee-t. -
Quan-Chi
őstag
ha ez az Intel GPU fel tudja venni a versenyt a GTX275 / 4890 kártyákkal, akkor nem tudom miért nem adták ki
jó árazással még mindig sokak számára vonzó megoldás lehetne !
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
antikomcsi #67 üzenetére
Az Intelnek a lapkakészletek piacán lesz konkurenciája? Az AMD-nek lesz? Miből gondolod, hogy az alaplapon megspórolt pénzt nem rakják zsebre?
Egyszerűbb felépítésű hardver nem egyenlő az olcsóbb termékkel.
Az AMD-nek és az Intelnek jobb lesz. Neked, mint felhasználónak nem, sőt hátrány, mert a platform megfoszt a PC úgymond szabad megépítésétől.
-
emmm
őstag
Mint kiűzött király országa széléről,
Visszapillant a nap a föld pereméről,
Visszanéz még egyszer
Mérges tekintettel,
S mire elér a szeme a tulsó határra,
Leesik fejéről kékes koronája.(kis átírással
)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dr. Akula #66 üzenetére
Vesznek évente pár játékot, ami GeForce PhysX-es. Jelenleg számukra ez a legkifizetődőbb stratégia. Anyagilag bőven kisebb beruházás, mint előhúzni a semmiből egy DX11-es célhardvert. Hardveres PhysX mellett meg nem nehéz a CPU-n számoló konkurenseket lekörözni teljesítményben. A szolgáltatás a termék. Extra effektek PhysX-szel.
-
antikomcsi
veterán
Egy leváltott dologot mégjobban leváltani?
A cpu-val kifizetem majd a gpu-t. Igaz. Most meg az alaplappal fizetem ki a gpu-t.
Nem hiszem, hogy annyival drágább lesz a proci, főleg nem 32 nanon. Viszont akkor az alaplap, meg annyival olcsóbb lesz.
Ugyan annyi értelme lesz a boltban a 25 dolláros diszkrét kártyáknak, mint most.
Nem mindegy hol van az a nyamvadt igp? Jobb nem lesz attól mert a prociban van.
És olyan bika grafikus magot nem lehet rakni bele, mert lelógna a foglalat felől a mag
akkora lenne, és sokat zabálna irdatlanúl. Legalábbis a mai technikákat szem előtt tartva.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Eleinte bőven elég lesz a sideportos GDDR5 (Samsungnak jövőre lesz effektív 6 GHz-es megoldása), a belépőszintet kiváltani tökéletes. A diszkrét megoldásokon sem lesz gyorsabb. Utána az eDRAM lehet egy erős opció, amikor megnőnek az igények. Nyilván ez odébb van 2013 körül.
tlac: Jövőre. Ősz körül.
-
Raymond
titán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen, de most nem kényszerítenek, hogy megvedd az IGP-s alaplapot. A jövőben viszont nem lesz választásod, így az árakkal is jobban el lehet szállni. Olyan processzort csak a felsőkategóriában tudsz majd szerezni, ami nem tartalmaz IGP-t. Nyilván ez a legtöbb vásárlónak nem opció, így marad az IGP-s proci diszkrét VGA nélkül.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
antikomcsi #55 üzenetére
Ennél is jobban le lesz váltva a legolcsóbb sáv. Ezt úgy kell elképzelni, hogy a CPU-val kifizeted a GPU-t. Annyival drágább lesz a lapka, ezek mellett fognak a GPU árak feltolódni, azaz a belépőszintű megoldások ára megduplázódik. Létrejön egy új belépőszint. Játékre vehetsz diszkrét kártyát. Nyilván itt továbbra is megy a verseny. Jelenlegi helyzet folytatódik tovább az AMD a szabványt támogatja, míg az NV a saját megoldásait. Választhatsz, hogy neked melyik a fontosabb.
lenox: Mi értelme lesz a boltban a 25 dolláros diszkrét kártyáknak? Ezt a pénzt rá fogják tenni az IGP-s CPU-kra. Persze megveheted külön 25 dollárért ugyanazt a teljesítményt, és akkor mindenki boldog. Az Intel vagy az AMD azért, mert kifizetted az ő GPU-ját, míg az NV azért, mert vettél egy ugyanolyan rendszert pluszban.
Persze felmerül a kérdés, hogy hányan fognak +25 dollárt költeni ugyanazért.
leviske: Az MS a DirectCompute alatt tovább viszi a DX-et. Nem fogják a fejlesztést eldobni. Valahogy a Windows-hoz fogják kötni a játékokat.
tzsolesz: Nem, nem tudok az újításokról. Jelentősekre nem érdemes számítani. Finomhangolás lesz ezerrel. Pl.: minden szint programozható.
-
lenox
veterán
Nade pont errol van szo, hogy ez nem jovore kezdodik, mar par eve ott vannak az integralt vga-k, es megis van 25 dollaros grafkartya a boltban. Mitol valtozna ez jovore meg azutan? Attol valtozhatna, ha jelentosen csokkenne az integralt grafika hatranya a diszkrethez kepest. Az intelnel nem fog.
-
leviske
veterán
"a szoftver render mellett értelmetlené válik a grafika diszkrét kártyán való gyorsítása"
Még abban a formában is, hogy mondjuk a CPU-ba kerül egy relatív erős master GPU és mellé lehetne venni diszkrét slave kártyákat?Amúgy én azt hittem, hogy a DX11 az utolsó DX. Akkor végül a csak lesz DX12, meg akár a későbbiekben DX13 is és tovább? Dehát mi értelme lesz a szoftverrender mellett? Vagy annak a keze alá akar majd dolgozni a Microsoft?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
antikomcsi #50 üzenetére
2010-ben igen. Az integrált megoldások kerülnek át az Intel CPU-iba. 2011-től ezek a rendszerek annyira erősek lesznek, hogy a legolcsóbb diszkrét megoldást leváltják (30-40 dolláros sáv). Az Intel Sandy Bridge-ről még nem lehet sokat tudni, de az AMD az Ontarioba kíván gyengébb, míg a Llanoba erősebb IGP-t helyezni. Az elkövetkezendő években egyre erősebbek lesznek ezek a rendszerek. 2012-re már belépőszint a diszkrét kártyák piacán a mostani értelemben nem lesz, illetve mondjuk úgy, hogy feljebb tolódik. Itt lesz egy kis változás. 2012 végére jön el a Fusion és az Intel-féle rendszerszintű integrációs projekt második felvonása. A GPU felépítése egyre közelebb kerül a CPU-hoz. A Larrabee ugye elméletben ott lesz a Haswell-ben. Az AMD rendszeréről még nincs infó, ők nem szivárogtatnak ennyire előre, az viszont biztos, hogy az R600-tól eltérő architektúra lesz. (az infók szerint az R600 féle rendszert az új generációs Northern Island-ben látjuk utoljára, már ami a diszkrét kártyák piacát illeti)
A Haswell elgondolásból lehet kiindulni. Kicsit olyan lesz, mint a Cell, persze csak a felépítés szintjén. Ezek fejlődnek majd tovább az elkövetkező években. Annyira sok magos processzorok jönnek, hogy a szoftver render mellett értelmetlené válik a grafika diszkrét kártyán való gyorsítása (ezt Tim Sweeney így jósolta meg). Az persze lehet, hogy egy alaplapon két CPU foglalat lesz, és ha kevés az egy CPU-s kraft, akkor veszel még egyet.Tulajdonképpen ez a jövőkép az NV-nek azért nem tetszik, mert jövőre tipli a lapkakészlet piac. Folyamatosan elveszti az olcsóbb szegmenseket a GPU piacon. Innen van a nyereség zöme, ami csak a diszkrét GPU piacot illeti. Nyilván a rendszerszintű integrációban nem tudnak részt venni, mert nincs CPU-juk. Pontosan ezért csinálják ezeket az átnevezéseket. Kivonják a pénzt ebből a piacból, mert a haszon nagyon kevés. A hangsúly a HPC-re, a workstation-re helyeződik. A consumer vonalon pedig a Tegra a fontos. Ahogy azt párszor mondták interjúba ez a cég jövője, olyan piac ez ahol sokkal nagyobb nyereség realizálható. A GPU piacon elevickélnek, amíg az emberek érdeklődése megvan, amíg a PhysX és a zárt technikák kitartanak. Még bőven van marketing trükk is a tarsolyukban. Egyszer persze kifogynak mindenből, de akkorra már nyereségszinten ez a piac légypiszok szintű lesz, nem fogják megérezni.
lenox: Nézd meg a mostani Intel IGP-k minőségét. Nézd meg, hogy ki vezeti a GPU piacot. Ennyit számít a termék értéke.
Ha kapsz CPU-val GPU-t, egy csomó ember vagy cég (akik eddig kértek videokártyát, mert szükség volt rá) nem fog diszkrét megoldást választani.
Maximum az NV fogja fejleszteni, az AMD-nek nem lesz benne üzlet. Mint írtam egy csomó vásárlónak nem lesz opció a diszkrét kártya, ha van integrált GPU. A baj az anyagiaknál kezdődik. Az AMD és az Intel kifizetteti veled a prociban található IGP-t. Függetlenül attól, hogy használod-e vagy sem.leviske: A Windows 8-cal lesz új DX verzió is.
A DX11 ezen a futószalagon csak az utolsó releváns DX API, ettől még fejlődünk tovább. Például minden futószalagszint programozható lesz.
-
leviske
veterán
Azért itt még nincsen vérszag... Állt már fel vesztett helyzetből az Intel. Miután egy HD4890/GTX275 teljesítményű kártyát lazán kaszáltak, arra lehet következtetni, hogy nagy durranással szeretnének megjelenni a diszkrét GPU piacon, ami érthető, sőt egy ekkora cégtől már el is várható.
(#45) Abu85: Értem.
És arról már vannak pletykák, hogy 2012 végén mennyire lesz a játékok szempontjából domináns a DX? Más szóval az Intel (ha tényleg 2012 végén jön ki a piacra a Larrabee) céltudatosan rakta 2012 végére a Larrabee debütálását, vagy ekkor még az AMD a DX11-et fogja nyomatni és csak 2013 környékén kezdenek elszakadni a DX-es vonaltól?
-
Maverick14
tag
Miért veszi mindenki biztosra hogy a konzervatív HPC piacon majd aratni fog az NV?
Szeptember végén voltam Svájcban egy workshop-on a többség HPC alkalmazásokat fejlesztett (főleg molekuladinamikai dolgokat) Cell-re, GPU-ra, FPGA-ra. Az általános vélemény az volt, hogy az a gyártó aki csak a HPC piacra alapozik és a terméke nem állja meg a helyét a hétköznapi felhasználók piacán a jelen helyzetben bukásra van ítélve. A múltban hasonlóan járt a Cray és a NEC is a vektor processzoraival. Az új 45nm-es Cell processzor szintén csak a HPC piacra készült volna.
Szerintem a Larrabee esete is ezt a trendet erősíti, még nem lehet nagy mennyiségben eladni a "consumer" piacon, csak a HPC piacon pedig nem gazdaságos a jelenlegi clusterekkel szemben.
Elmúltak már a 80-as évek amikor pl. az USA kormánya szinte bármekkora összeget hajlandó volt kifizetni a világ leggyorsabb szuperszámítógépéért. -
lenox
veterán
Pont azt latom, hogy az intel nem platformosodik. Persze, a gagyi integralt grafikat atrakjak a chipsetbol egy gyenge prociba, de ez nem valtoztat szinte semmit. Erosebb grafikat most canceltek be a kovetkezo par evre.
Minden új fejlesztés egy apró szeletet harap ki alulról a diszkrét GPU piacból
En ezzel nem ertek egyet, ez csak akkor lenne igaz, ha a belepo szintu diszkret kartyak nem fejlodnenek, de fejlodnek. -
antikomcsi
veterán
Azt még nem látom tisztán, hogy a prociban lesz e a gpu. Egyenlőre csak annyit tudok, hogy az integrált gpu átkerül a prociba a chipsetből.
Az, hogy ezután nem a lapra lesz integrálva ez a vezérlő, hanem a cpu-ba, önmagában nem zárja ki továbbiakban a diszkrét vga-kat. Ennyi erővel már most sem kellenének, hisz ott vannak most is az integrált videó vezérlők.
Akárhova is lesznek integrálva, egyenlőre nem lesznek versenyképesek a különálló megoldásokkal a játékos társadalomban.
Remélem lesz valami a jövőben, mert eléggé frusztrál, ha 3D-t akarok akkor csak nv jöhet szóba.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezt nem én mondtam, hanem a piac. Láthatod platformosodunk. A prociban lesz a GPU. Jövő év elején elkezdődik a folyamat. 2015-re végbe is mehet teljesen. Minden új fejlesztés egy apró szeletet harap ki alulról a diszkrét GPU piacból. A Fermi nem véletlen lett cGPU. Az sem véletlen, hogy még nem beszélt az NV a DX11-es teljesítményéről.
Az ő jövőjük a PhysX és a CUDA.
-
lenox
veterán
Amugy az vicces, hogy 2 heten belul a powercell is kifikazodott meg a larrabee is. Lehet, hogy szereztek egy-egy fermi sample-t
.
Hogy allsz most a diszkret grafkartyapiac megszunik mondasoddal? Mert ahogy en latom az intel platformon ez a visszavonulo meg sokaig eladja a diszkret kartyakat.
TTomax:
- Vérszagra gyül az éji vad,te tetted ezt!
- Király! -
Abu85
HÁZIGAZDA
A Larrabee harmadik generációján már dolgoznak egy ideje. 3 éve biztos. A leállított fejlesztés a régebbi Larrabee. Konkrétan az első koncepció.
Tesztpéldányok jót tesznek. Egyszerűbb lesz a programozónak a retail verzióba beletanulni. Másra így sem jó a lapka. Legalább valamilyen szinten legyen értelme az elköltött zsetonnak.Attól függ, az NV mennyire tudja a saját technikáira formálni a piacot. Addig biztos maradnak, amíg a PhysX, és a 3D Vision elfogadható alternatíva az embereknek. Az átnevezgetések nem kerülnek komoly költségbe, így veszteni való anyagi szinten nem sok van. PhysX és 3D Vision csak GeForce-szal van, szóval az árverseny sem opció. Ha kell fizesd meg. A brand erős szóval még lehet belőle profitálni.
-
TTomax
félisten
Nekem ez egészröl ez a remekbe szabott mondat jut eszembe...
"vérszagra gyül az éji vad,te tetted ezt király"
-
leviske
veterán
2012?
Hát ez gyönyörű. Most kezdenek el rajta dolgozni?
Úgy látom egy jól megtervezett, remek pillanatban kivitelezett pofont hajtott végre az nVIDIA a Fermi-vel.
Most már csak az kell, hogy a Sony kaszálja a PS4 fejlesztését és hivatalosan is ki lehet majd jelenteni, hogy a Microsoft&AMD páros felzabálta a játékpiac nagy részét.
Amúgy meg minek küldenek ki tesztpéldányokat, ha szinte nulláról kezdik a fejlesztést?
Abu: Miután az nVIDIA fellélegezhet a HPC piacon, mennyi esély van rá, hogy tudnak időt szakítani a játékos szegmensre? Vagy inkább most már nem ugrálnak és az új piacaikon próbálják meg bebetonozni magukat?
-
rudi
nagyúr
Az mondjuk valószínű, hogy az NVIDIA befektetés/bevétel aránya a VGA piacon még most is hozza az AMD szintjét. Mert lényegében nulla befektetéssel (mára szinte csak a PR részleg maradt) még mindig adnak el elég sokat. A GT240-at a notebookos banda csinálta, a Fermit meg a GPGPU-s. GeForce voanlon elég a keresztelőkre meg a PhysX/Stereo 3D-re gyúrni, a többi termék behozása lényegében csak mellékes, matek kérdése (ha megéri visszük, ha nem, akkor nem).
-
rocket
nagyúr
Azert ez a tortenet amennyire elore lehet "latni" a jovot nem ilyen egyertelmu, ha hardverben elsodlegesen nem a grafikus kartyak piaca a celjuk, meg marketingben tudnak varazsolni, erre jo a PhysX,CUDA,Stereo3D, es az atnevezgetesek, amik osszesegeben egyelore ugytunik meg jo ideig megfogjak hozni az altaluk vart hatasokat.
HPC piaccal egyutt (ahol ugye az AMD minimalis reszesedessel bir) konnyebben kifogjak tudni egyensulyozni a dolgokat, pl. hiaba lesz jelentosen nagyobb a GF100 mint a Cypress, meret/teljesitmeny es tranzisztor/teljesitmeny aranyban sokkal rosszabb, mivel a HPC piacon igen magas profitjuk lesz, igy a GeForce kartyakat lehet ar/ertek alapjan kedvezoen adni, ezert jo tobb vasat a tuzben tartani.
Ezeken kivul ugye a GeForce mint brand az atlagfelhasznalok kozott nem valik kodde egyik naprol a masikra, es a DX9-es konzol portok is inkabb oket fogjak segiteni.Sokan megastak mar az NV sirjat a VGA piacon, es valoban mas uton jarnak mint az AMD, de eleg meredek azt kijelenteni (ebben a topikban is van nehany erre utalo hozzaszolas), hogy ok mar semmit nem akarnak a diszkret VGA piacon.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem feltétlen az x86 okozta ennek a Larrabee verziónak a vesztét. Eleve érdekes volt a gyűrűs memóriabusz (durván túlterhelhető), a Larrabee magonként futó négy szál sem volt egy életbiztosítás. Inkább ezekbe halt bele az elgondolás. Meg ugye a szoftver lényeges probléma. A Ferminek mekkora támogatása van már a CUDA-n keresztül.
tome.jr: Attól, hogy a DX11-re nem vált egy csomó felhasználó, szempont az új API alatti teljesítmény, főleg a 2010-es játékfelhozatal alapján. Egy jelenben létező terméknek nem a múlt API-jában számít a teljesítménye. A DX11-es sebesség természetesen hatványozottan döntő a VGA-k értékelésénél.
-
tome.jr
addikt
válasz
antikomcsi #19 üzenetére
Egyetértek. Fényévekre lehetett a teljesítménye a 4890/275 párostól. Ez már csak az utólagos kozmetikázása a harmatos teljesítménynek. Intelnél örültek volna mint majom a farkának ha a legelső széria hozza ezt a szintet. Azért mert megy a DX11 hype, még a felhasználók többsége egy darabig nem fog DX11-es kártyát venni, szóval simán jó lett volna első generációnak bevezetésként.
-
válasz
antikomcsi #34 üzenetére
Kb 2006-ban a 8800-as széria kijövetelével.
-
smkb
őstag
Egyvalamit áruljon el valaki. Mi értelme HPC szegmensnek nekimenni x86 kompatibiltással, ami azon kívül, hogy bonyolult, risc alapú feldolgozással szemben még számítási kapacitás tekintetében hátrányos is ?
Ide Fermi szerű eszközök a megfelelők... tehát Intel valamit nagyon félre lőtt... mindkét célpiac számára feleslegesen bonyolult architektúra és ráadásul gyenge teljesítmény... pont sehova sem alkalmas igazán.
NV hpc felé mozog, Ati grafikában nyerő... Larrabee meg két lovat akart megülni x86 örökséggel... hát itt is bebizonyosodott, hogy nem mindenhova aduász az x86...
-
Raymond
titán
Tekinetttel arra hogy az Itanium csapatbol eleg sok ember dogozott a Larrabee-n valahogy nem lett akkora sokk ez a hir.
-
gfefe
őstag
Én ezt azért ilyen nyiltan nem mondanám ki... Ati párti vagyok, de azért ha már csak a közép kategóriában megállja a helyét ez az új számológép akkor már lehet vele mit kezdeni... legalább is szerintem... elvégre van egy része amit én momentán szeretek. Ez pedi a physix... volt ppu-m valaha. Még az eredeti ageia kari személyében és csak szuperlatívuszokban tudok róla beszélni.... Ezt az egyet hiányolom az atiból...
Hiába van havok meg miegymás ha látszatját nem látom...Nem baj addig megvagyunk a physix moddal is
-
gfefe
őstag
A fenéket
ha egy vga gyártó lenne nem 1 év lenne két generáció között hanem 3 vagy több... így legalább lenne aa programozóknak ideje megismerni tisztességesen a technológiát és végre optimalizálnának mert rá lennének szorúlva... más kérdés, hogy elszálnának az árak, de ha belegondolok hány vga fordúlt meg a kezemben az elmúlt 3 évben és mennyi mani csúszott így ki a kezemből lehet, hogy jobb 1x megvenni egy erőset és utána 3 évig pihi van
én így gondolom... (más kérdés, hogy az nvidia hülye lesz kiszálni a vga bisnisből
)
-
xuldar
addikt
válasz
DeltaPower #22 üzenetére
Szóvicc volt a dollármilliárdokba került Itanium lassú süllyedéséről...
-
einstein
senior tag
Közeleg a PC-s játékipar vége?
Azt gondolom, ha az ATI egyedül marad, még több ember fog konzol felé fordulni. -
Oliverda
félisten
Mi a döntés oka?
Mondjuk az hogy mostantól hozzáférhetnek az összes ATI liszenszhez is?
Biztos elment a kedvük az egésztől miután volt szerencséjük alaposabban átrágni magukat rajtuk. Sebaj, jövőre biztosan jön az Intel Videon 5890 Bluefinity.
-
keIdor
titán
Vegyék meg az nVidia-t és titokban kereszteljék át a Fermi-t Larrabee-re.
-
antikomcsi
veterán
Csak azt akartam mondani, hogy szerintem a 4890-nek, mégcsak a közelébe sem értek, hiába erölködtek.
A milliárd, az sok-sok millió.
Eszméletlen, hogy megengedhetnek maguknak egy ilyen lépést, nekem meg azt is nézni kell a cégnél, hogy a 10Ft-al olcsóbb kútnál tankoljak.
A múltkor meg még azt írtad, hogy első körben a diszkrét vga-k piacán jelenik meg a larrabee.
Ki bírja ezt követni?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
antikomcsi #19 üzenetére
Nyem ... az Intel nem közölt teljesítményadatokat a Larrabee-ről. Jótét lelkek ... miket beszélek
... szóval alávaló gazemberek szivárogtattak. Az Unreal Engine 3 alatt volt a teljesítmény HD 4890 szint. A DX11-es játékok alatt nyilván sokkal nagyobb lett volna a hátrány, a HD 5750 is elérhetetlen lett volna, emulált tesszellálással. Nyilván az Intel látja, hogy 2010-ben egy csomó DX11-es játék jön, így felesleges egy háromszor akkora chippel a HD 5750 ellen versenyezni. Ha normálisan beárazzák, akkor masszív veszteség lenne minden kártyán. Az egész gémer vonal erőltetése hülyeség volt, ilyen felépítéssel.
Akarod mondani, beleölt milliárdok?... Amúgy gond egy szál se, a projekt megy tovább. Nyilván megvolt a tapasztalatgyűjtés, okulni kell belőle, és az adatok birtokában lehet fejleszteni a következő verziót. Persze a marketing csapat fejét is jó lenne átmosni.
Látom nem vili még ez a Larrabee. A projekt elsődleges feladata a HPC és a workstation piacon az Intel pozícióját védeni, az olyan fejlesztésekkel szemben, mint például a Fermi. A gémer vonalas marketinget, most hagyjuk ki, ez az utolsó terület ahova használható a rendszer. Gondolom csak a figyelemfelkeltés miatt volt az egész. Amennyiben a HPC és a prof. piac megvan, akkor a rendszerszintű integráláshoz kell az Intelnek, egy faszántos integrált GPU, amit majd a prociban lehet kamatoztatni. Eredetileg a Sandy Bridge-ben, már Larrabee lett volna, de meg kellett tartani a GMA-t a problémák miatt. Most a Haswell-ben lesz először IGP-s Larrabee. Remélhetőleg ez a része végleges a terveknek. Nagyjából ezek voltak a fő célok. Ezután pedig, minden olyan piac szempont, ami még használható. Például gémer GPU ... persze másodlagos prioritással, ha nem megy, akkor nem fogják erőltetni.
-
antikomcsi
veterán
Nem hiszem, hogy feleslegesek lennének.
A procikba nem Larrabee-t integráltak volna, hanem más lesz, átkerül az igp a chipsetből a prociba, úgy ahogy a memória vezérlővel is történt.
A Larrabee, pedig diszkrét vga kártyákra kerülhetett volna.
Ha nem jól mondom, úgyis mindjárt megtudjuk, mi az igazság.
-
Móci
addikt
Ezek szerint akkor az új, 1156-os lapok grafikus csatlakozói feleslegesek lesznek?
Ha kuka ez a vonal, akkor gondolom bele lehet verni a brét az egész cpu-gpu-1156 mókába.
Ha tévednék, valaki javítson ki.
Innentől lesz érdekes, hogy az AMD mit mutat majd fel a jövőben ezen a vonalon. -
antikomcsi
veterán
.................. körülbelül a 4890 teljesítményét hozta volna..................
És ezt ki mondta? Az intel? Mert lehet, hogy a közelébe sem ért volna, és inkább visszavonulót fújt. Ahoz, hogy elhigyjem mi mennyit tud, már rég kevés a gyártók szava, sokkal inkább hiszek a lelkes felhasználói teszteknek, amik esetünkben nem igen voltak.
Az említett teljesítménnyel erősebb lenne, mint egy 5770, azzal pedig már érdemes lehetett volna csatába szálni, mégha nincs is nyereség, de legaláb a beleölt milliók nagyrésze visszajöhetett volna.
(#11) gfefe
Feleslegesen haraptál rá, mert amit mondott az nem kijelentés volt.
Személyes vágyai, pedig mindenkinek lehetnek. -
Psych0
őstag
ez gondolom nagyban késlelteti a dx kihalását és a software renderelés reneszánszát.
-
kraftxld
félisten
Kíváncsi vagyok, hogy az Itanic-ot mikor fogják végre ugyanígy kukázni
-
tzsolesz
nagyúr
Hát nem tudom, de most egyre inkább az kezd kirajzolódni, hogy grafikus kártyát a jövőben is kizárólag az AMD/ATI fog már csak készíteni. Ha neki marad meg ez a piac kizárólag, akkor neki érdemes képviseltetni magát egyeduralkodóként. Bár igaz, hogy már csak nagyjából 5 évig, de addig jól megszedheti magát.
Most már értem, miért is ért be az a bizonyos gyümölcs AMD-ék háza táján. Nem baj, szenvedtek eleget a 2000-es széria óta.
-
menalcas
őstag
Hát ez kicsit meglepő volt, de érthető a tények tükrében sajnos nem volt életképes a dolog MÉG.
Arra azért kíváncsi lettem volna hogy mennyi zőld hasút töltöttek a dologba -
Tenken
őstag
Én nem hinném, hogy csupán az elbaltázott gamer marketing miatt ejtenének egy ilyen dolgot. Ha amúgy sem arra lett kihegyezve, akkor még simán szorítóba lehetett volna küldeni "hazai" pályán. Inkább úgy érzem, ők is sejtik, valószínüleg ott sem dörrent volna akkorát, mint szerették volna..
Másfelől meg nem tudom mit vártak, az eddig felmutatott IGP-jeik által kihasított "piac vezető" pozíciójukat sem a teljesítményük okán szerezték meg, majd biztos a friss fejlesztésük fogja nekik megváltani a világot. -
ne feledjük, hogy az intel húzott már le a kukába komplett termékvonala(ka)t, lásd p4. és igen-igen jól felhasználták az architektúra előnyös részeit a nex-gen cuccaikhoz, lásd core. szóval, szinte biztos, hogy a larrabee egyes részleteit viszontlátjuk még.
amúgy nem semmi ez a hír. wow..!
-
joi29
őstag
-Szerintem az van hogy Intelék rájöttek hogy gazdaságosan nem tudnak
100%-os Larrabee-kat készíteni.
-Lehet hogy némelyik textúrázó blokk vagy teljes mag nem képes
1GHz-en ketyegni és a kiesett egység letiltása akkora teljesítmény
veszteséggel jár hogy az nem hozza az előre belőtt értéket ergo
az árát sem kérhetik el érte és így nem éri meg gyártani. -
Devid_81
félisten
Az jo, hogy tovabb fejlesztik, az viszont baj, hogy most ez a resze a fejlesztesnek leallt.
Remelem az nVidia nagyot rug az ATI fenekebe hamarosan -
Bluegene
addikt
a varga maradjon a kaptafánál
nem olyan egyszerű egy versenyképes, jó grafikus chipet kifejleszteni
-
gfefe
őstag
Én csak arra lennék kivéncsi, hogy milyen drága legyártani egy ilyen számoló egységet... mert ha olcsóbb lenne mint a konkurenciának akkor ár teljesítményben még versenyképes lehetett volna...
-
FRENK1988
veterán
Mi lenne ha valami rossz (nem sikerült projektre) az nV ne ugrana rá
. Sajnáljuk Intel
-
Nem akartak beégni.
-
rudi
nagyúr
A világ nem készült még fel a Larrabee-ra
-
#95904256
törölt tag
Jól értem, hogy a rossz marketing miatt dobták az aktuális fejlesztést?
Új hozzászólás Aktív témák
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- ASUS notebook topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Azonnali fotós kérdések órája
- LG LCD és LED TV-k
- Először égett le egy újságnál a GeForce RTX 5090
- Philips Hue – az okos lámpák királya
- Milyen légkondit a lakásba?
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- További aktív témák...
- 3x ASUS Turbo RTX 2080 Ti (11 GB) / Frissen pasztázva / Igény esetén + EKWB vízesblokk.
- GTX 1660 6gb Super /1660/1650s/1060 Videókártyák Jótállással!
- ASUS TUF GeForce RTX 3080 10G
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és Hardver felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és Hardver felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- Szinte új! 3 Hónapos! Playstation 5 Slim Disc (Lemezes) Kiadás! Garancia: 2027.05.15
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S23/Samsung Galaxy S23+/Samsung Galaxy S23 Ultra
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Bomba ár! Dell Latitude 5420 - i7-1185G7 I 16GB I 512SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- 13-14" Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest