Új hozzászólás Aktív témák
-
djtoomi
addikt
Nekem az umf hardyn jó széles a kormányom,igy vagy 1méter a felületem.Régebb majdnem elbaxtak, szemből 3 hülye versenyzett egymással,és kishijján elütöttek,azota 6db(!!!!) ledes lámpa van rajta,hátul meg 3 villogo.Aki igy sem lát az már totál vak.Mindenki kiröhögött nappal hogy hogy nézek ki,este meg a 6 ledes cateyek olyan fényt biztositanak mint egy auto xenonja,és röhögtek hogy dh pályán milyen fény van mintha nappal lenne.Megért neekm 13ezret ekkora fény!
-
#96302336
törölt tag
....
Inkább nem mondok semmit, mert lincselnének.
Csak annyit, hogy nem a fiatalokkal van a baj, akik kimennek este bringázni, vagy megcsúsznak, és rájuksötétedik. Persze ez nem indok arra, hogy ne legyen valakinek párszáz forintja lámpára.
A súlyos probléma az öreg kocsmatöltelékekkel van, akik nappal józanul sem tudnak egyenesen bringázni. Egyszerűen nincs elég tájékoztatás arról, hogy milyen veszélyes este ivisible módban közlekedni. -
sgery
őstag
nem úgy szól az új kresz törvény, hogy este városon kívül kötelező a fényvisszaverős kukásmellény?... amúgy pedig tompított lámpánál én még abban is csak későn veszem észre a biciklist... de én nagyon figyelek minden kétkereken közlekedőre! ugyanis örülök hogy van aki veszi a fáradtságot és környezetét védve biciklivel közlekedik...
kicsit off de idevág hogy milyen hülye rakciók vannak este: megyek szarvasra, előzők kanyar előtt térek még vissza a sávomba de hát szemből jönnek ok, bőven elfértem még, de a szembenjövő felnyomja a reflektort (nem csak villant..). gondolta nem látom, ha elvakít akkor pedig minden meg lesz oldva..
-
Löaci
csendes tag
Jogos. Én egy 25w-os halogént használok ólomakksival
Villognak is az autók.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Sötét ám kanyargós utakon 90-el haladva mennyi idő telik el az észlelés, és a kikerülés között?
Elbeszélünk egymás mellett, mert én nem ezekről az utakról beszélek.
Ilyen úton mikor látod a szembejövő autót? Mert én itt ezeken az utakon már kb.3-4km-ről.
A szembejövő autó fénye, mivel az is mozog elvonja a figyelmet, és a szemed az autó lámpájának fényerejéhez alkalmazkodik. Ha az út egyenes, nem jelenik meg sziluettként a kerékpáros csak ha a szembejövő már olyan közel van, hogy nehéz a kerékpárost kikerülni.
Az előttem haladó erős fényű piros lámpa több kilométerről látszik, autó, motorkerékpárok.
A topikban és máshol is említett "hirtelen felbukkant előttem egy kerékpáros"az általam leírt helyzetekben történik.
Azonkívül azt nem írtam, hogy a mellény káros, vagy rossz lenne, csak azt, hogy bizonyos helyzetekben nem elegendő.
A hsz.-em lényege pedig az volt, hogy a kerékpáros mindent tegyen meg a biztonságáért, mert esetleg nem lesz ideje javitani.Egy korábbi hozzászólásban írtak a visszapillantó tükörről, ezt szintén nagyon hasznosnak tartom, mert a mögöttem jövő autós indexét látom benne, azaz megtudom belőle, hogy észrevett-e.
Az én tapasztalataim pedig a másik oldalról, azaz a kerékpárosok oldaláról is megvannak, mivel sok évig közlekedtem biciklivel, ennek jelentős részét sötét országúton. -
_seth_
veterán
Este 11-kor fekete ruhás csepel bringás minden világítás és fényvisszaverős cucc nélkül bukkant fel előttem 150-es tempónál kanyarban... őt meg az mentette meg, hogy kikerültem... és akkor rá sem merek dudálni mert még a végén megijed és elesik a főúton...
-
válasz
philoxenia #27 üzenetére
"Mennyit vezetsz sötétben, sötét de egyenes országúton"
Szinte semennyit, mert felenk ilyen nincs. Viszont eleg sokat vezettem sotet, am kanyargos utakon, ahol ugye nem latszik a biciklis az Alfold tulso vegerol, hanem egyszer csak - hipp-hopp - ott terem az ember orra elott, de legalabbis nincs egy fel oram arra, hogy megbeszeljem az utasaimmal es a pszichologusommal a teendoket ill. attanulmanyozzam a Kresz vonatkozo reszet, hanem villamsebesen, tiz-husz masodperc alatt kell dontenem.
Egyebkent a melleny pont ott jo, ahol nincs kozvilagitas, mert igy nem zavar be egyeb feny, a mozgo, fenyes csikok meg nagyobb kontrasztot kapnak. A szembejovo autok max akkor zavarnak, ha elvakitanak (maskulonben csak pluszban megvilagitjak a biciklis hatteret, aki ilyenkor fekete sziluettkent valik nagyon is lathatova), de olyat nem nagyon tudok elkepzelni, hogy a vakitas egy-ket masodperce alatt hirtelen felbukkana egy biciklis es el is gazolnam - foleg, mivel ha az ember szemebe vilagitanak, osztonosen is a padka fele nez, ami a biciklisek tipikus fellelesi helye.
Mindezeken tul az emberi latas a mozgasra van optimalizalva. Ha latsz egy bazi nagy mezot rajta egy rohano kis nyullal, akkor eloszor a nyulat veszed eszre, nem a - joval nagyobb - mezot. Eppen ezert vetem a bizalmam a villogokban meg a (biciklis vegtagjaival egyutt mozgo) fenyvisszavero csikokban, nem pedig vmi statikus fenypontba.
Szerk: Cerebellum
-
philoxenia
MODERÁTOR
Itt arról beszélek, ha egyenes úton mész. Az autód erős lámpája milyen messzire világít, ha lefelé irányul a fénye? Mennyit vezetsz sötétben, sötét de egyenes országúton,
Ma este történt velem például, hogy gyalogosok kisebb csoportja álldogált az út szélén.Persze kivilágítatlanul.
Nem az út mellett, hanem az úttesten.
Amikor eléjük értem, pont akkor jött a szembejövő sávban egy autó, tehát a kikerülés ugrott.
A biciklist sem tudod kikerülni, ha szemből pont ott jönnek, ha ráadásul lámpa nélkül, csak mellényben kerékpározik, nagy nyugodtan, mert őt látják.
A mellény jól látható ott, ahol van közvilágítás, de próbáld elkülöníteni sötét országúton, a szembejövő autó akár tompított fényétől.
A villogás jó lehet, ha kellően erős a fénye, de sajnos nem ez a jellemző.
Egy segédmotoros kerékpárt kb. kétszer akkora távolságról venni észre mint egy átlagos kerékpáros villogót.
Amiről írtam, ha figyelmesen újra elolvasod, az arról szólt, hogy arra is idő kell, hogy az autós kiértékelje a helyzetet. Olyan keskeny úton - sajnos ilyenen is járok - ahol nem fér el egy kerékpáros az autó mellett sávon belül, nem tudsz kerülni egy hirtelen észrevett kerékpárost, ha szemből jönnek.
Ha nem jönnek nincs gond, mert nem tompítottal mész. -
válasz
philoxenia #25 üzenetére
"A mellényt sötétben csak akkor látja az autós, ha valami megvilágítja."
Meg szerencse, hogy az autokon egesz eros lampa szokott lenni
En a magam reszerol inkabb a fenyvisszavero mellenyt valasztanam, mint az eros lampat (ill. ha lampa, akkor villogjon, az sokkal feltunobb).
"Nem segít rajta, ha igaza van, nem menti meg az életét más, csak, ha legalább egy kilométerről látszik a lámpája.
Ez a távolság 120-al fél perc, ami az egész szitu kiértékeléséhez éppen elég lehet az idézett helyzetben."Tessek?... Egyreszt mifelenk nem latni el sehol egy kilometerre, mert kanyarog az ut, masreszt meg ha valakinek fel perc kell ahhoz, hogy kikeruljon egy biciklistat, akkor ott igen komoly problemak vannak.
-
philoxenia
MODERÁTOR
A mellényt sötétben csak akkor látja az autós, ha valami megvilágítja.
Ha tompítottal megy, szemből pedig mindig jönnek, ezért azzal megy, csak olyan távolságból lát, ahonnan már épphogy lassítani tud.
Nem bíznám más reakcióidejére az életemet.
Ha úgy gondolja a bringás, hogy holnap is szeretne bringázni, akkor erős fényű hátsó lámpát használjon.
Minél messzebbről veszik észre, annál nagyobb biztonságban van.
Ez sokszor az ÉLETÉT jelentheti, vagy a komoly megnyomorodást kerülheti el.
Nem segít már rajta a baleset után, ha azt mondják, volt hátsó világítása, csak nem vették észre.
Aki ezt nem tudja felfogni, próbálja ki egy társával, akit előreküld egy forgalmasabb úton, hogy milyen távolságból látható még a lámpa.
Szorozza és ossza a sebességet és a távolságot egy diszkóból százhússzal hazafelé tartó sofőr esetére, akit még a mellette viháncoló jobb esetben csak három-négy társa is zavar a vezetésben.
Nem segít rajta, ha igaza van, nem menti meg az életét más, csak, ha legalább egy kilométerről látszik a lámpája.
Ez a távolság 120-al fél perc, ami az egész szitu kiértékeléséhez éppen elég lehet az idézett helyzetben. -
Zotya84
őstag
válasz
#64791808 #23 üzenetére
Csinálj(anak) nekik (SM)kerékpárutat, ahol csak ők közelekedhetnek, gyalogos nem, és sztem nem fognak az úton menni. És mindenki jól jár...
Főleg, hogy országúton 25-35 közötti átlagot megyünk 70-80km-en, amiben sok a 40 fölötti tempó; még montival is, és akkor az országúti gép a tárolóban pihen, pedig azzal jobb az átlag.
-
#64791808
törölt tag
ez nagyrészt szabályozási probléma.
A KRESZ szeirnt ha nem tudom kikerülni biztonságosan a biciklist, akkor addig kell követnem, amíg ezt meg nem tudom tenni. Na innen kezdve vagy szabálytalan és egy kicsit veszélyes vagyok, vagy az egész sor megy 20-at és dudál mögöttem.
Nagyforgalmú útra NEM való sem biciklis, sem SMKP.
-
ftc
nagyúr
Egy ismerős története:
Leparkolt a városban. Biciklis a láthatáron se kinytotta az ajtot...egy nagy huppanás....elesett.
Megkérdezte el e vigye korházba vagy mentőt kér e stb.
Azt mondta nem kell...így ment indenki a maga útján.
1 hét múlva a zsaruk jöttek a tagért mert a biciklis feljelentete, hogy nem hivott se mentőt se nem vitte be.
Elvették a jogsiát a hapeknak illetve kártéritést is fizetett...Velem történt:
Megyek a városban este 9 után nyáron. barátnőmért melóba. Kanyarodok lefele 1x csak meglátok min 30 biciklist kivilágitatlanul... Ilyenkor jó, hogy van reakciom... s még nekik állt feljebb, hogy majdnem elvittem őket. Világitás hiába ugye mert fa mögül jöttek
Bicikliseket miért nem büntetnek soha se?
-
lorcsi
veterán
az a baj, hogy ez nem csak vidéken van így.
rengetegen bringáznak nagy forgalmú keskeny út szélén, aztán meg csodálkoznak hogyha az autós sehová nem tud húzódni és épp hogy csak súrolja. a járdán meg senki nem megy és bőven lenne helye.
Vasárnap este történt meg ez velem(Debrecen, Nyíl utca), én a járdán mentem -vagy 3 m széles ha lett volna gyalogos is bőven elférünk- egy nagyokos meg az út szélén tekert, majd' elvittéki a kormányát. Öngyilkos jelölt lehetett -
válasz
venember83 #2 üzenetére
Ne csak este, nappal is, ha szabad ilyet kérni.
A 7-es főúton Pest felől/felé közlekedem és soxor a kerékpáros beleolvad a háttérbe nappal is; többnyire sem mellény, sem macskaszem, sem egyéb, fényvisszaverő dolog nincs rajtuk.
-
Rover623
félisten
ami akár váratlanul is a szemedbe villanhat, ezzel növelve azt a kockáztatot, hogy áttérsz a másik sávba, beborulsz az árokba, mert elvakít. És hidd el, este nem az a legjobb mulatság, hogy minden ilyen eset után 1 percig meg kell állni, aztán újraindulni.
Nem hiszem hogy nem volt egyértelmű: ÉN IS VEZETEK! És rajtam kívül még sok millió ember...éjszaka is...
Aki így (minden ilyen eset után 1 percig meg kell állni, aztán újraindulni) indul neki az éjszakai vezetésnek, az inkább ne tegye...az alkalmatlan rá...P.S.:
Egyébként a Mazda 626...a Rover 623... -
HavocS
senior tag
Na most nem mindegy, hogy milyen fülhallgató, meg milyen hangos zene. Az agybadugós fülesekkel, amikkel már akkor se hallod a külvilágot, tényleg nem egy életbiztosítás, de egy sima fülessel, közepes hangerőn még bőven lehet hallani mindent, ami fontos lehet. Amúgy is, úton egyenesen, a szélén kell menni, kereszteződésben szétnézni, és kész, nem? Ennyi erővel ugyanúgy be lehet ám tiltani az autóban zenét hallgatást, ugyanúgy nem hallja a külvilágot az autós sem...
Amúgy hozzávetőlegesen ugyanannyi siketet látok, mint amennyien szeretik a tökfőzeléket, ugyanis ez a kettő körülbelül ugyanannyira látszik kívülről ;) -
7
addikt
Rover626: Csak annyi a baja, hogy csesznek lekapcsolni a reflektort egyes autósok, ami akár váratlanul is a szemedbe villanhat, ezzel növelve azt a kockáztatot, hogy áttérsz a másik sávba, beborulsz az árokba, mert elvakít. És hidd el, este nem az a legjobb mulatság, hogy minden ilyen eset után 1 percig meg kell állni, aztán újraindulni.
HavocS: Azt is büntetném, aki fülhallgatóval zenét hallgat biciklizéskor - igenis kell a hallás a biciklihez, nem véletlenül nem látsz sok siketet az utakon kétkerekűvel.
-
Zotya84
őstag
Mielőtt bárki azt hinné hogy jún 1től a láthatósági mellény (LM) kell, az téved!
Olyan ruházat kell, amiben látható vagy. Igaz, erre a láthatósági mellény jó, de akik komolyabban foglalkoznak a sporttal, és van jól szellőző ruházatuk, amin teljesülnek a láthatósághoz szükséges feltételek, nem kell LM-t hordania, mert az köztudottan tökéletesen gátolja a szellőzést. Ezt még a bevezetés előtt mondták a helyi rendőrkapitányságon.
Egyébként az 'okos' refiseket mi is imádjuk, ezért megyünk sötétben csak akkor ha muszáj.
-
Rover623
félisten
De zavar...nem vagyok vak...
Csak ezt ilyen mérvű problémának megélni, mint a biciklis kolléga, kicsit túlzásnak tartom...
Előfordul, számítani kell rá...és alkalmazni mindazt amit leírtál (azzal a különbséggel, hogy én ilyenkor az út jobb szélére szoktam fókuszálni, mert így látom hogy merre megy az út) és nem az a megoldás hogy rettegek az éjszakai vezetéstől, mert szembejöhet vki reflektorral...
Tényleg a napocskával hogy áll a kedves fórumtárs...nem vakítja néha? Pl. amikor gyalogol? Vagy attól is retteg...?Egyébként: sok ember túl érzékeny, túl agresszív...folytattam már késremenő vitát emberekkel féklámpa ügyben is...
-
HavocS
senior tag
Lehet, hogy félreértem, de Téged autóban nem zavar a másik autós reflektora?
Én amúgy ilyenkor az első lámpámat átkapcsolom villogóba, a normálisabbja ilyenkor átkapcsol tompítottra, ha meg nem, akkor addig nem előre, hanem lefele nézek, néha felnézve, hogy nem került-e elém valami. Inkább a hátam mögött jövők miatt szívok, akik persze érthetően nem kapcsolják le a reflektort, csak mivel visszapillantó tükröm is van (ajánlom egyébként kipróbálásra mindenkinek: két hét után már gyalog is abba néznék bele mindig, nagyon hasznos, főleg, ha zenét hallgatsz) így abból vakít. Persze azt el lehet fordítani. -
HavocS
senior tag
Komoly pénzbírsággal kellene büntetni mind a lámpa, mind a mellény hiányát. Egyik sem olyan egetrengető összeg, hogy ne tudná bárki megvenni, meg a lámpába félévente-évente a Duracellt (vagy havonta az "elemetegyszázassé"-t, kinek mi éri meg jobban). Nem kell kapásból a legdrágább Cateye lámpát venni - az ősi vasutas mondás itt is érvényes: nem látni kell, hanem látszani. Sőt, továbbmegyek: kerékpárra is kötelezővé tennék egy egyszerűsített kresz vizsgát, állami támogatással, hogy azért ne menjen rá a gatyája Pista bácsinak sem. Mielőtt a biciklisek leugatnak: én is biciklis vagyok, se jogsim, se kocsim (a családban se), de tényleg elképesztő, hogy egyesek miket meg nem csinálnak. És persze bicikliseket is szondáztatni (ilyenre már volt példa Mo-n, nagy felháborodás is volt belőle...). De a kivilágítatlan biciklistánál csak egy ön- és közveszélyesebb van: a kivilágítatlan részeg biciklista...
-
Rover623
félisten
vagy jön szemből egy BMW/AUdI/Merdzsó csodálatos xenon rekflektorral, és utána 1 percig teljes vakság.
Nem tudom említették-e: a ma használatos gépjárművek nagy részén elől komoly folytonossági hiány van a karosszériában, általában átlátszó üvegfelülettel kitöltve...szóval autót se vezess...sőt, azt kifejezetten ne...veszélyes lennél másokra... -
agent_k
őstag
Nos én egyszer rosszul jártam..... Lakott terülten kívül történt, pont jöttek szembe így lekapcsoltam a reflektort. Egy szempillantás volt az egész és elsodortam egy biciklist... A halálfélelem markol a szivembe még mindig, amikor rágondolok pedig ennek 3 éve volt.
A fickó beborult az árokba, szerencsére nem lett baja. Megkérdeztem, hogy hívjak-e mentőt, rendőrt, egyebek... Mondta nem kell semmi... szürke munkásruha, rozzant bicikli, semmi lámpa, vagy fényvisszaverő, még a pedálon se. Valószínüleg azért nem kaptam telibe, mert az út felező vonala felé húzódtam, ahogy tanultuk annak idején.
Az a durva, hogy az utasom sem látta. Azóta sem tudom, hogy honnan került elő, de hálát adok az Istennek, hogy nem lett komolyabb baj belőle. -
Alg
veterán
Elég gyakran járunk öcsémmel horgászni bringával, gyakran megesik, hogy visszafelé ránksötétedik. Nálam a hátsó villogó (levehető, csiptethető) "szériatartozék", sosem veszem le, és ha éppen első nincs nálam, akkoris fel szoktam kapcsolni a telefonon a mobilfényt, azzal világítok előre hogy legalább lássanak...
-
lacam
aktív tag
Annó nagyon sokat bicikliztem, de csakis városon belül. Nem mondom hogy hypergazdag voltam, de volt pénzem lámpákra (nálunk kéthetente vasárnaponként kirakodó vásár van, ott x@ré'-h.gyé' lehet kapni villogó ledes lámpát), így esténként, éjszakánként is el mertem indulni kicsit tekerni. (városon kívülre éjjel így sem mentem, épp a kamionok és az "okos" refis autósok miatt) Viszont akinek ki KELL mennie a városból, annak legyen már annyi esze, hogy legalább egy láthatósági mellényt vegyen. (Teszkóban pár száz forint!) Vagy direkt akarja magát elüttetni?!
-
Zotya84
őstag
Tavaly nekünk is baromi mákunk volt.
Ugyanis december során elmentünk egy nagyobb körre, amit még nem ismertünk, és elvétettünk egy kanyart, és ahelyett, hogy a legrövidebb úton húztunk volna haza, mintegy húsz kmre lyukadtunk ki otthontól. (Amikor a főúthoz értünk, már tudtuk pontosan, hogy hol vagyunk. ugyanis, ahelyett, hogy a hegyen átvágtunk volna, kikerültük délre. - A Vértesben meg teljesen eltévedni nem lehet...) Eddigre viszont teljesen sötét lett. Mi meg, amilyen hülyék voltunk, ahelyett, hogy telefonos segítséget kértünk volna, egy hazaszállítás erejéig, úgy döntöttünk hazatekerünk. Persze akkor még világítás? Minek az, úgysem bicajozunk sötétben... Persze. Szerncsére a téli ruházat volt rajtunk, ami köztudottan fel van szerelve a megfelelő fényvisszaverő csíkokkal. Így legalább, ha nem is teljesen jól láthatóak, de legalább észrevehetőek voltunk.
Így azalatt a fél óra alatt, amíg átvágtunk a hegyen, a közel ötven mellettünk elhúzó autósból mindössze kettőautós dudált ránk. Én két nappal később - hétfőn - mentem és vettem két pilácsot a gépre, amit csak takarításkor és maratonokon veszek le, mert olyankor tényleg nem kell.
Ami tetszik, hogy akikkel járok tekerni (3-4 áll. fő), engem néznek hülyének, hogy minek az... Egészen addig néztek hülyének, míg pár defekt miatt a nyáron sem értünk haza világosban, és ugye én láttam az erdőben.
Úgyhogy bicósok, tessék párezer forintot a láthatóságra szánni.
-
juliabrilke
veterán
Engem vernének agyon a rokonok, engem vinnének fogdára a rendőrök.
Fogdára nem vinnének egyből, előbb megvizsgálnák, hogy elkövettél-e mindent a balaset elkerülése miatt.
Engem vernének agyon a rokonok Erről meg nem írom le a véleményemet, mert jönnek a "nagy jogvédők"Egyébként az általad leírt dolgok teljesen igazak.
-
JoeYi
őstag
én meg egyszerűen rettegek az éjszakai városon kívüli cangázástól. Bár nagyon hangulatos időtöltés a hűs nyári estéken, addig, amíg elnem húz mellettem egy kamion, amit előz egy másik, vagy jön szemből egy BMW/AUdI/Merdzsó csodálatos xenon rekflektorral, és utána 1 percig teljes vakság.
sry, talán off volt. Kis monológ volt biciklis szempontból. Aki hülye, az meg hal..... No mindegy.
-
sanyixXx
senior tag
jogos!
nekem legalább hátsó lámpám van
no meg fényvisszaverő csík a mezemen.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Foreo FAQ 202 – LED it be!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- sellerbuyer: Nem veszélytelen a RAM duplázás de vajon megéri?
- Sorozatok
- Linux kezdőknek
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- További aktív témák...
- Asztali PC , R5 7600X , RX 6700 XT 12GB , 16GB DDR5 , 512GB NVME , 1TB HDD
- iPad Pro smart case tokok gyári!! iPad Pro és mini modellekhez
- Asztali PC , R5 8400F , RX 5700 XT , 16GB DDR5 , 512GB NVME , 500GB HDD
- iPad Pro m2 11" hibátlan 2026.07.26. Apple Care + full dobozos
- BESZÁMÍTÁS! iPhone 16e 128GB Black - 100% akku - Apple gari
- iKing.Hu - Samsung Galaxy Tab S8 Graphite Használt, karcmentes állapotban
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3205
- GYÖNYÖRŰ iPhone 15 Pro Max 256GB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3067
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3398, 94% Akkumulátor
- LG K61 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest