Új hozzászólás Aktív témák
-
Szerintem sikerült jó sok furcsaságot összeírnod.
Az OpenGL-t rengeteg helyen használják, nem kimondottan a játék az elsődleges célpont. Ezt próbálják neked elmagyarázni, sikertelenül.
A Mantle kitétele a GCN, nem az AMD processzor. Az AMD írta, nem köteles bármit figyelembe vennie. Az Intel fordítói ugyanilyenek.
Az OpenGL egy nyílt forráskódú, ingyenes API, nem vetheted össze sem a DX-szel, sem mással. Gagyinak kicsit sem nevezhető, az idő lassan eljár felette, most frissítik. Mivel rengeteg helyen használják (sokkal több helyen, mint a DX-et), nem úgy van, hogy gondolnak egyet, aztán 2 perc alatt átírják."Oda kellene visszajutni, hogy ha a GPU kap egy hardveres utasítást, akkor azt a gyártójától függetlenül képes legyen végrehajtani. Minden szoftveres megoldás kizárólag lassít, függetlenül a szoftvertől, hiszen azt máris fordítani, értelmezni kell. Sajnos az erre képes programozókból már nincs túl sok."
Tekintve, hogy a processzoroktól teljesen eltérő módon fejlődtek a GPU-k, ez egy teljesen lehetetlen elképzelés. Ellenben alacsony hozzáférésű API-k ezt a kérdést javarészt megoldják.szerk.: Uhh, bakker, mire elküldtem, jó sokan megelőztek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
És melyik GPU-t választod, vagy választja a piac, mert ha mondjuk a Pitcairnra írnak programot, ami mellesleg megoldható, akkor csak a Pitcairnon fog futni. Ha veszel új GPU-t már nem futtatható az alkalmazás. Egyszerű úgyis mindenki lecseréli. A low-level API-k, mint a Mantle pont azt kezdeményezik, hogy az egész legyen többé kevésbé egy shader fordító, a programozó pedig megírja az alkalmazásban azt, ami régen a driverben volt benne.
De nem baj, ha hardveres szintű elérést szeretnél. Erre találták ki a konzolt. PC-n viszont ilyen sosem lesz.
-
pakriksz
őstag
Ilyen amikor a hozzá nem értés erős magabiztossággal társul(és frusztrációval hogy neked nem megy)
Gondolom azt sem tudod hogy mi az draw call, hogy eszik e vagy isszák, életetben nem készítettél 3d modellt(vagy nézted mivel jár az, hogyan kell optimális modellt készíteni), vagy néztél bele egy játékmotor működés. Azért próbálj egy FSX vagy ARMA szerű játéknál pár configot, egészen meglepően a az erősebb cpu sokkal többet fog dobni a teljesítményen mint egy erősebb gpu. Na vajon miért? Hát persze mert cpu limites mindig, minden nagy területet megjelenítő játéknál így van.De azért pár teszt is: [link]
Nézd csak hogy gyorsult az i7-es config, főle 2 gpu-val! Hogy lehet ez ha nincs cpu limit?

Mellesleg i3 és i5-el is javul, thief-ben is.
Még jó hogy a thief-ben nincsenek egetrengető különbségek, hiszen gyakorlatilag egy cső játék, látótáv alig van, így nem is kell sok objektumot megjeleníteni-> kisebb az esély arra hogy az API cpu limitet érjen el.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Majdnem megfelezi a GeForce GPU-k gyártókapacitását az NVIDIA?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- iPhone topik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Milyen légkondit a lakásba?
- Ez lehet az Apple hajlítható telefonjának formája, mérete
- MIUI / HyperOS topik
- Még sokáig drágák maradnak – sőt, tovább drágulnak – az SSD-k
- Milyen processzort vegyek?
- További aktív témák...
- GIGABYTE RX 9060 XT 16GB GDDR6 GAMING OC - Új, Bontatlan, 3 év garancia - Eladó!
- SAPPHIRE RX 9060 XT 16GB GDDR6 NITRO+ - Új, Bontatlan, 3 év garancia - Eladó!
- SAPPHIRE PULSE AMD Radeon RX 9070 16G
- PC bontás - 1STPLAYER RGB ház, be quiet 550w gold, Z790i Plus ITX + i9-13900H ES, 32Gb, RTX 3070
- RX 6650XT OC 8GB Challenger
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 128GB Deep Purple-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS4125
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3338
- Lenovo L13 Core I3-10110U / 4GB DDR4 zsanér törött laptop
- LG Gram 14 WUXGA IPS i7-1360P 5.0Ghz 12mag 32GB DDR5 1TB SSD Intel Iris XE 10óra Akku Win11 Garancia
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Gondolom azt sem tudod hogy mi az draw call, hogy eszik e vagy isszák, életetben nem készítettél 3d modellt(vagy nézted mivel jár az, hogyan kell optimális modellt készíteni), vagy néztél bele egy játékmotor működés. Azért próbálj egy FSX vagy ARMA szerű játéknál pár configot, egészen meglepően a az erősebb cpu sokkal többet fog dobni a teljesítményen mint egy erősebb gpu. Na vajon miért? Hát persze mert cpu limites mindig, minden nagy területet megjelenítő játéknál így van.

