Új hozzászólás Aktív témák
-
tatabike
őstag
Na, az előbb még az volt a bajod, hogy nem értem a különbséget, most meg az, hogy teljesen mindegy, mert a jogszabályt be kell tartani. Az Uber eleve csal, a hagyományos taxis meg hiába van "bejogszabályozva", a "törvényessége" mögé bújva csal, ez talán még rosszabb. Ezért írtam, hogy egyik maffiát a másik ellenében védeni értelmetlen.
-
bambano
titán
-
Surda-
őstag
válasz
tatabike #469 üzenetére
Későn kapcsolódtál be,kb ötvenszer leírtam már korábban az álláspontomat.
Nem volt kedvem ugyanazt a kört ugyanazoknak még százszor megfutni.
Arra próbáltam meg rávilágítani,hogy amire te és még páran újításként gondolnak,az nem más mint adócsalás, az pedig egyidős a modern társadalommal. -
BlackPriest
őstag
válasz
Cathfaern #473 üzenetére
csak az itt elhangzott érvek az uber ellen nem a szállítás módjára vonatkoztak, hanem arra, hogy engedély nélküli személyszállítást végeznek, aztán arórl, hogy életveszélyben van amellett az ember, akinek nincs taxis vizsgája, stb. és ugye ezek igazak a fenti példákra, a sofőrsegélyre, telekocsira, mindenre, ami nem taxi, mégis egy szereplő van kipécézve, ráadásul a legfiatalabb a piacon, nem a sok éve hasonló feltételekkel (vagy azok hiányával) működőek.
-
nubreed
veterán
"Az Uber a Kormány betiltására készül!"
-
Cathfaern
nagyúr
Azért mind a limó, mind a reptéri transzfer cégek más helyzet, mint az über.
- Reptéri transzfer cégeknél egyszerű megfogni a különbséget: nem arról van szó, hogy bárhova elvisznek amikor csak szeretnéd, hanem előre jelentkezel, és csak egy meghatározott célterületre szállítanak.
- Limó is azért érezhetően különbözik egy sima taxi szolgáltatástól. Nem az a lényeg, hogy eljuss A-ból B-be, hanem az a lényeg hogy hogyan jutsz elBár tény, hogy ezt nehezebb egzaktan elválasztani, de azért érezhető, hogy nincs értelme összemosni a taxizással.
Tipikusan mindkettőre igaz, hogy nem úgy működik, hogy most felhívod őket, és 5-10 percen belül jönnek érted és visznek is ahova mondod.Ezekkel szemben az Uber célja egy az egyben megfelel a taxizás céljainak: gyors reagálású sofőrök teljesen általános célterületre szállítanak a pillanatnyi igényeid szerint.
Mondom mindezt úgy, hogy alapvetően Uber párti vagyok.
-
Kernel
nagyúr
válasz
tatabike #470 üzenetére
Csak ilyenekkel az a gond, hogy a csomagforgalom nagy része árurendelés, webshopokból, sok esetben utánvéttel.
Mit sem ér az egész, ha a rendelésnél nem tudom kiválasztani még a Pick Pack Pontot sem, például az elektronikai alkatrészeket forgalmazó cégeknél. Mert ők ragaszkodnak háromféle hazai szállítóhoz, vagy mennyiségi szerződésük is van valamelyikkel.
-
BlackPriest
őstag
válasz
tatabike #470 üzenetére
mi ezt már 10 éve csináljuk egy hasonló érdeklődésű körű társaságban, tudjuk ki merre szokott menni, illetve ha valaki másfelé ment és tudott vinni cuccot, szólt, hogy van szabad kapacitás. ezzel csak azt akarom mondani, hogy sok éve kisebb nagyobb mértékben működő dolgoktól kezdenek most félni egyesek...
-
tatabike
őstag
-
tatabike
őstag
Azt sosem értettem, hogy vannak olyan emberek, akik kapásból hülyének, gyengének meg egyébnek titulálják azokat, akiknek más a véleményük. Miért van ez a jelenség? Te mindenben a negatívumot látod, és a világ végéről károgsz, mások meg újdonságot, vagy éppen pozitívumot látnak ugyanabban. Eddig ez még rendben is lenne. Te viszont habosra jártatod a szádat, hogy a Te véleményed a jó, mindenki más butaságot állít. Miért is?
Más részről meg szövegértelmezésről beszélsz, miközben érdemben nem reagáltál szinte semmilyen felvetésre, csak ugyanazt kántálod. Megkockáztatom, nem csak hogy nem érted, mit akarnak Neked mondani, de még csak el sem olvasod, csak átfutod maximum.
A vita nem abból áll, hogy ha a másik fél beszél, befogom a fülem, mikor meg én beszélek, ugyanazt üvöltöm a képébe órákon át, azt gondolva, hogy ha majd hangosan és sokszor mondom, akkor nekem lesz igazam... -
BlackPriest
őstag
ha személyeskedni akarsz, akkor gyere el hozzám nyugodtan, itt legyen nagy a pofád.
Ha főfoglalkozásként nem is a legjobb, azt azért kár lenne tagadni, hogy egy rugalmasan végezhető, kis befektetést igénylő munka sokaknak jó lehetőség lehet egy kis mellékes jövedelemre. A sharing economy-cégek alapvetően nem is úgy hirdetik magukat, hogy teljes állást keresőknek ideálisak, inkább a fizetéskiegészítésre hajtókat célozzák meg. Az megint más téma, hogy egyáltalán
és akkor most jöhet a híres értelmezésed
-
Kernel
nagyúr
A cikkel kapcsolatban már csak azt nem értem, hogy akkor jelenleg lehetséges-e törvényesen Uberezni, illetve létezik ma olyan Uberes, aki minden követelményt betartva, úgy tud fuvarba menni, hogy őt senki nem büntetheti meg, nem veheti le a rendszámát?
800 000 forintos büntetések voltak, most már a rendszámot is levehetik, ki az a hülye, aki ezt kockáztatja?
Esetleg olyan volt taxist tudok elképzelni, akinek az engedélyei / feltételei megvannak, de egyéb taxitársaság helyett az Uberezést választja.
-
MageRG
addikt
"Ez a kulcsszó,ADOK,többet adok..."
Valóban? Te 100 Ft-ért veszed a zsemlét?"A piac nem szabályozza önmagát,a piac csak és kizárólag a pénzre megy."
A piac minőségre és hatékonyságra megy, aminek csak egy összetevője az ár.
Az látszik, hogy a taxitársaság meg sárga autó nem akkora hozzáadott érték, hogy drágább árakkal piacképes legyen."Ha a piacon múlik belőled éhbérért dolgozó rabszolga lesz..."
Akkor miért nem mindenki minimálbérért dolgozik? A versenyszférában semmi sem tiltja ezt most sem."Hihetetlen,hogy mennyire fordítva ülsz a lovon."
Én a személyes felelősség felől közelítem meg a dolgokat. Felnőtt emberek vagyunk, nem állambácsi kisdedei.
Tudom, ez nem divat Mo.-n, minden eszközzel igyekeznek is lenevelni az embert az önállóságról. A vezetőink sem mutatnak példát a felelősségvállalásból.
De attól még egy teljesen érvényes nézőpont. -
djgeg
őstag
""Az olyan vállalkozások, mint az Uber, azt használják ki, hogy a foglalkoztatásból kieső munkaerő egyre többet kénytelen dolgozni, hogy pénzt tudjon keresni. Tulajdonképpen a közösségi gazdaság olyan rendszer, melyben a kockázat a gazdasági társaságoktól az egyénekhez kerül át, a szervezett foglalkoztatás eltűnik, a tőkések pedig hatalmas haszonra tehetnek szert igen alacsony fix költségek mellett. Az Uber esetében például az autósok saját maguk vásárolják, szervizelik, tankolják a gépjárműveiket, az Uber megszabja, hogy milyen viteldíjakkal és milyen feltételek mellett dolgozhatnak és eközben komoly sápot szed."
És most mi a francot csináljak? Hova szarjak ettől az idézettől? Elolvastam a cikket képzeld. És akkor most az Uber a sátán? Vagy mi van a te kis fejecskédben?
Az Uber és az összes többi hasonló szolgáltatás (vagyis inkább közvetítői szolgáltatás) piaci igényekre reagál és réseket tömnek be. Ezek mellet láthatóan van igény rá és az emberek szívesen használják. Akkor tiltsuk be mert rossz a Taxinak meg rossz a Hotelnek meg rossz a takarító szomszéd Mária néninek? Az átalakulás határán állunk ilyen "közösségi szolgáltatás" téren... De tudom inkább romboljunk gépet nem? Az a megoldás...
Ha nem lennének olyan helyzetben lévők akik az nem kényszerülnének Uberezésre pl, mert máshol találna pl melót akkor nem lenne Uber.
Anno akkor jött és terjedt el az Uber amikor az embereknek jól jött egy kis mellékes. Aztán átpártoltak olyanok is hamarosan akik ebből akartak akarnak megélni. Ez van. Nem tetszik? Nem kell kommentelni hülyeségeket szerte széjjel a nagyvilágba és nem kell használni a szolgáltatást amivel te nem értesz egyet.Mert most már komolyan a szabályokat nem betartó Uberből elmentünk az Uber meg társai a Sátán... Tönkreteszik a gazdaságot meg mindenki.. FUSSON MINDENKI AMERRE LÁT!.
-
MageRG
addikt
OK, visszaveszek.
Magyarországon az állam nyomta a rossz lakáshiteleket.
Az USA-ban a nagy bankok, de ők azért, mert 100%-ban számíthattak rá, hogy az állam kimenti őket a bajból. Mint kiderült, kevés kivételtől eltekintve így is lett.
Szóval itt is megfigyelhető az állami beavatkozás hibája. -
Viktor77
titán
Nem gondoltam volna, hogy az Uber hozza el a világvégét. Volt pár tippem, de ez nem volt köztük.
-
Surda-
őstag
válasz
BlackPriest #460 üzenetére
Nem véletlen,hogy a Pisa teszteken rendre elhasalunk, szövegértelmezésből te sem kapnál jelest!
A gyengébbek kedvéért kiemeltem a mondanivalót, amiről a A munkavállalók rémálmát hozhatja a nyakunkra az Uber és társai című cikk szól!"Szóval ha úgy vesszük, szuper lehetőség munkaidőn túl még futárkodni vagy takarítani egy kicsit egy appon keresztül, de azért talán még jobb lenne, ha meg lehetne élni a fizetésekből. Ha a szabályozás nem mozdul a munkavállalók irányba, ez a jövőben még a mainál is nehezebb lehet, és a sharing economy aktív közreműködésével pár évtizeden belül visszacsúszhatunk a kapitalizmus zabolátlan időszakát idéző körülmények közé."
Mondjuk nincs kétségem affelől,hogy ezek után sem fogod megérteni
djgeg
tőled is egy idézettel búcsúznék,amit ráadásul te linkeltél,de úgy látom sem akkor,sem később nem olvastál el.
Talán most, harmadjára menni,fog, sok szerencsét kívánok hozzá.
Nem sok, simán menni fog!"Az olyan vállalkozások, mint az Uber, azt használják ki, hogy a foglalkoztatásból kieső munkaerő egyre többet kénytelen dolgozni, hogy pénzt tudjon keresni. Tulajdonképpen a közösségi gazdaság olyan rendszer, melyben a kockázat a gazdasági társaságoktól az egyénekhez kerül át, a szervezett foglalkoztatás eltűnik, a tőkések pedig hatalmas haszonra tehetnek szert igen alacsony fix költségek mellett. Az Uber esetében például az autósok saját maguk vásárolják, szervizelik, tankolják a gépjárműveiket, az Uber megszabja, hogy milyen viteldíjakkal és milyen feltételek mellett dolgozhatnak és eközben komoly sápot szed."
-
BlackPriest
őstag
Gondolom az indexes cikk vegeig nem jutottal el, ott is le van irva, hogy az osszes ilyen kozossegi cuccot max fizeteskiegesztiesnek ajanljak a cegek, nem fix allasnak. Pl uberezel estenkent par orat, mert akarsz egy uj procit. Nem uberezel egesz nap, mert enni akarsz. Vagy kiadod a kecodat amig elutazol (bar itthon ez eleg idegen szerintem), nem pedig satorba koltozol, hogy fussa a rezsire.
-
djgeg
őstag
Ha külföldi szolgáltatások és fizetések árát számoljuk sose számoljuk egy az egyben... Hanem arányosítunk. Ha ezt nem tudod felfogni akkor mi a francért járatod itt még mindig magadat?
Cikk téren meg olvasd el mind a kettőt. Az index hatásvadász míg a másik értelmesen learja és többségében idéz. Az index az elmúlt 10 évben szépen halad a bulvár felé... Ha nem érzed a két cikk között a különbséget akkor te tuti egy Blikken felnőtt gyerek vagy vagy mit tudom én...
Hagyjuk ezt szerintem...
Számolj egy az egybe szolgáltatási árat egy akkora országgal összehasonlítva ahol 3-4x annyi az átlag fizetés... meg olvasgass jó kis bulvár lapokat és hagyjuk egymást békén... de ezek mellet meg, ne kommentelj már ennyi baromságot és ha valaki felhívja a figyelmet rá akkor meg ne ugorjál neki mint egy feldühített chivava.... -
Surda-
őstag
"Szerinted ezzel azt akarta írni, hogy olcsóbb kint egy az egyben átszámolva? "
IGEN?AZT?MERTHOGY AZT ÍRTA!
Felfogod?
Azt ÍRTA!!!
Idézem, mostfigyelj!"Ha taxi tarifára gondolsz, egy 50739, Köln Bergstraße 1. - Konrad Adenauer Reptér negyven euróért még direkt átszámolva is jobb, mint egy Örs vezér tér-Ferihegy."
Olvasd el szépen, lassan, figyelmesen!
Felhozott két hasonló távolságot (mindkettő kb.18km) és azt írta "direkt átszámolva is jobb" teccikérteni?
Erre írtam,hogy ez ebben a formában nem igaz,mert itthon ez kb 6000-Az Indexes cikket vagy a saját magad által linkelt cikket olvasgasd.
-
djgeg
őstag
"djgeg Így szépen vezesd le a taxisok költségeit és az überesek költségeit is.
Az idézet mondatod pedig próbáld meg értelmezni,sehol sem írta a fórumtárs,hogy a bérekhez viszonyítva.
Komolyan,rohadt unalmas ilyen emberekkel vitatkozni.
Úgyhogy be is fejeztem."Taxisok harcolták anno ki. Ezek mellet pedig eddig is ment a vita, hogy a törvény szerint nem feltétlen illik bele az Uber a taxi definícójába. Uber is ezen lovagol. Ahelyett, hogy egyeztetnének velük meg se hívják őket a "tárgylásra".
Miért kéne a kettőt összehasonlítani? Az előjogokat is összehasonlíthatnánk. Nem ugyan az a kettő."Az idézet mondatod pedig próbáld meg értelmezni,sehol sem írta a fórumtárs,hogy a bérekhez viszonyítva."
Ha nem érted azt, hogy ha valaki megemlíti, hogy a 2x annyiba kerülő német taxi még mindig jobb, akkor annyira elmentek nálad otthonról, hogy minenkit hülyének nézel és szerinted nem tudja felfogni, hogy az áltla említett 2 ár kétszeres különbségben van egymással.
Szerinted ezzel azt akarta írni, hogy olcsóbb kint egy az egyben átszámolva? Amikor két összeget írt és a német 2x annyi volt? Amúgy igen a kint élő embernek aki a kinti átlagfizetéséből veszi igénybe a taxit nem akkora teher miközben 3-4x annyit keres. Tehát arányaiban olcsóbb a taxi kint mint itthon.... Ennyi a lényeg...
Ne nézzél már mindenkit retardnak, hanem próbáld megérteni mi a frászkarikát akart írni... -
Surda-
őstag
"Te miért nem adsz több pénzt a péknek, zöldségesnek, hentesnek?"
Ez a kulcsszó,ADOK,többet adok, mert felfogom,hogy az olcsó párizsit 3hete dicsérik egy patkányoktól hemzsegő udvaron,érted?
Tovább látok az orromnál és annál,hogy legyen minél olcsóbb,felfogom azt,amit úgy látom te nem.
A piac nem szabályozza önmagát,a piac csak és kizárólag a pénzre megy.
Ha a piacon múlik belőled éhbérért dolgozó rabszolga lesz,ugyanis neki ez az érdeke.
A többi meg szintiszta butaság,arra már reagálni sem akarok,hogy miért feladata egy cégnek,hogy kifizesse a betegszabadságom!
Hihetetlen,hogy mennyire fordítva ülsz a lovon.djgeg Így szépen vezesd le a taxisok költségeit és az überesek költségeit is.
Az idézet mondatod pedig próbáld meg értelmezni,sehol sem írta a fórumtárs,hogy a bérekhez viszonyítva.
Komolyan,rohadt unalmas ilyen emberekkel vitatkozni.
Úgyhogy be is fejeztem. -
Kernel
nagyúr
Ha sehol sem fizetnek eleget, még mindig indíthatsz saját vállalkozást.
Tényleg, könnyű ilyen szavakkal dobálózni, és itt most nem rólam van szó. 25 éve indítottam, még ma is megélek, szaktudásból.
De itt volt a korábban linkelt cikk:
A több szabadság – nagyobb felelősség felállás nem ismeretlen a munkaerőpiacon, a munkavállalóknak eddig is volt egy szűkebb rétege, aki maga döntött az önfoglalkoztatás mellett. Ők jellemzően valamilyen értelmiségi szakmából, vagy más szakértelmet igénylő területről kerülnek ki, ahol nagyobb hozzáadott értéket teremtenek és maguk határozzák meg a munkadíjukat.
Nem véletlen, hogy mindenki hallott már szabadúszó webdizájnerről, egyéni vállalkozást futtató konzervgyári munkások és biciklis futárok viszont nincsenek.
-
djgeg
őstag
Erre írtál hülyeséget:
"Ha taxi tarifára gondolsz, egy 50739, Köln Bergstraße 1. - Konrad Adenauer Reptér negyven euróért még direkt átszámolva is jobb, mint egy Örs vezér tér-Ferihegy."Azért jobb az kint mert a fizetésük arányosan sokkal magasabb ezért nem akkora teher mint itthon...de ha ezt se fogod fel akkor nem tudunk miről érdemben beszélgetni
Németek:
"teljes munkaidőben alkalmazásban állók átlagos bruttó havi keresete pedig 3.264 euró (874 ezer forint) volt."
Magyarország
"A budapesti alkalmazottak havi bruttó 300 ezer forintos keresete" Maga a magyar átlag még szarabb a 246 ezer.
Nagyon nem mindegy, hogy majdnem 3-4x annyi a bruttójuk és a taxi meg 2x annyi ahhoz képest mint itthon. Ezek mellet nem vagyok tisztában, hogy mennyi a Netto a Németeknél abból a bruttóból, de sejtem arányaiban kevesebb az adóteher mint itthon. (ha jól tudom ott több kulcsos van pl)Ezért jobb a németeknél a 2x annyiba kerülő taxi mint itthon... de tudom nehéz felfogni.
-
MageRG
addikt
"Mondtam már,akkor költözz a munkavállalókat egyáltalán nem szabályozó Kínába és dolgozz 1$ -ért."
Ez színtiszta demagógia.
Te miért nem adsz több pénzt a péknek, zöldségesnek, hentesnek? Hiszen szegények nem keresnek annyit, mint pl. Ausztriában!
Senki sem kényszerít arra hogy 1 USD-s órabérért dolgozz. Ha sehol sem fizetnek eleget, még mindig indíthatsz saját vállalkozást.
A cégek, ha senki nem vállalja annyiért, akkor kénytelenek lesznek bért emelni.
Legalábbis így működik egy nem szétszabályozott piacon."Ha csak a cégeken múlna,akkor lenyomnák a munkabéreket és nem fizetnének semmiféle járulékot,..."
Nem a cégek feladata gondoskodni a nyugdíjadról meg a betegszabidról, hanem a tied. Ugyanis ez a te saját érdeked és felelősséged. Ezért kell olyan munkaszerződést kötnöd ami ezt is lefedi.
Az állam feladata pedig ezen szerződés betartatása.Egyébként azt tartom követendő példának, hogy az állam minél kevesebbet nyúlkáljon bele a piac működésébe.
Egyrészt mert valahányszor belenyúltak, elcseszték, másrészt mert egy ordas nagy korrupciós kockázat. -
z123456z
őstag
Na, még egy utolsó magyarázat, mielőtt hajba kaptok.
Nem a német tarifa a lényeg, hanem az, hogy ott sincs verseny a taxi piacon, hatóságilag meghatározott árakon dolgoznak a taxik. És ott is monopolhelyzet van, csak a taxis taxizhat. -
Surda-
őstag
Jaigen? Ebben az esetben arányosítani kell?
Mikor a taxisok költségeit viszonyítjuk az Überesekéhez,akkor nem kell arányosítani?
Neked mindenre van valami kontrád?
A szar is jó,ha nem rólunk van szó?
Fórumtárs azt írta Németországban olcsóbb a taxi, erre kiderül,hogy közel duplája,de neked erre is van valami szöveged,komolyan mondom beszarok rajtad. -
tatabike
őstag
Jé, majdnem ugyanazok az arcok, mint egy akármilyen másik, (pl. űrhajó-kilövéses) témában. Csak ott mindenki hajtóműtervező-mérnök volt, itt meg ugyanazok az emberek közgazdászok és közlekedésmérnökök...
-
#06658560
törölt tag
válasz
z123456z #436 üzenetére
Nem tudom, Németországban a bőrömön nem érzek államilag meghatározott áram díjat, ellenben rohadt nagy versenyt igen.
Ha taxi tarifára gondolsz, egy 50739, Köln Bergstraße 1. - Konrad Adenauer Reptér negyven euróért még direkt átszámolva is jobb, mint egy Örs vezér tér-Ferihegy.
-
z123456z
őstag
Ausztriában és Németországban is a helyi hatóságok határozzák meg a tarifákat. Méghozzá olyanokat, amitől itthon sírva fakadnánk ám. Pedig nem most kezdték a kapitalizmust meg a piacgazdaságot.
Tessék kérem tájékozódni, mielőtt a taxi monopolhelyzetét és hatósági árszabályozását "tipikus magyar"-nak jellemezzük.
-
Realradical
őstag
Ne kezdj el ötleteket adni...
Ahol én élek ott van olyan taxitársaság akik tarifában hasonlóak, mint az Uber. Ezzel elérték azt, hogy surge idején semmi értelme Ubert hívni, mert tovább tart míg X helyre odaér és kicsit többe is kerül.
Véleményem szerint egyszerűen sérti a Nagy Magyar Taxitársaság terv érdekeit az Uber. -
#79335424
törölt tag
válasz
BlackPriest #428 üzenetére
Iskola... iskola... Nem ugrik be. Abba milyen töltény kell?
-
Nippon
őstag
válasz
BlackPriest #431 üzenetére
Nem az állam fogja a duplájára emelni az árakat, te kevered a dolgokat.
-
BlackPriest
őstag
mi nem érdeke? az állam egy nagy cég, ami a profitra utaik. az az érdeke, hogy többet kapjon. a taxisok árát sem a legalacsonyabbhoz igazította. és ha azt tette volna és csak ő szabhatja meg az árakat, mi akadályozza meg abban, hogy a duplájára emelje holnaptól? te? a taxisok? az eu? a denveri musztángok focicsapata?
-
Nippon
őstag
válasz
BlackPriest #425 üzenetére
Az államnak az baromira nem érdeke...
-
Surda-
őstag
Na,és te ezt tartod követendő példának?
A kizsákmányoló kényszervállalkozásokat?
Mondtam már,akkor költözz a munkavállalókat egyáltalán nem szabályozó Kínába és dolgozz 1$ -ért.
Ha szerinted ez a jó, akkor uccu neki.
Ellenben,ha elnézel kicsit nyugatra, -ahol szerintem picivel jobban élnek az emberek,-azt látod,hogy az ÁLLAM SZABÁLYOZÁSA MIATT a munkáltatók nem tehetnek meg bármit a munkavállalókkal.
Ez ERKÖLCSI kérdés, az ÁLLAM FONTOSNAK TARTJA,HOGY MEGVÉDJE AZ EMBEREKET és ne rúghassák ki őket igazságtalanul,pl,ha egy nő áldott állapotba kerül.
Ez az ÁLLAM SZEREPE !
Teccikérteni? Ezért jó,hogy ott az ÁLLAM a cégek felett és nem hagyja,hogy bármit megtehessenek.
Ha csak a cégeken múlna,akkor lenyomnák a munkabéreket és nem fizetnének semmiféle járulékot, se fizetett szabadságot, se betegszabit, se semmit.
Ez a jó, erre vágysz? -
BlackPriest
őstag
ennyi. a taxisok azért sírnak, mert milyen jó az uberesnek, hogy kikerüli a szabályozást és jobban megéri, az itteniek azért sírnak, mert nem éri meg, akkor most mi van? ha meg nem éri meg csinálni, ami hamar kiderül, nem fogják folytatni, keresnek más lehetőséget. gondolom páran már hallottak az iskoláról, nem rossz dolog
-
MageRG
addikt
A használt terminológiád ellehetetleníti az értelmes párbeszédet.
Talán meglepő, de a munkaerőpiac erről szól:
Ha értékes és ritka a tudásod, akkor te "zsákmányolod ki" a munkáltatód. Ha képzetlen és gyorsan pótolható munkaerő vagy, téged "zsákmányolnak ki".
Na most a taxizás pont olyan meló, amihez nem atomfizikus diploma kell...A Uber-féle cégek gyak. ugyanazt csinálják, mint a régi jó kényszervállalkoztatás. Mivel a teljes értékű munkavállalók felvételére mindenféle terhek rakódnak, áttolják a felelősség nagy részét. Ha van aki ennyiért vállalja, akkor ennyiért.
Egyébként csodálom hogy senki nem szólal még fel, hogy a kormány, aminek a munkahelyek növelése fontos lenne, most éppen munkahelyeket akar megszüntetni.
Ugyanez a kormány meg hasonlóan "kizsákmányolja" a képzetlen embereket a közmunkával. -
MageRG
addikt
"A gazdasági világválság megmutatta,hogy mi történik,ha semmit sem szabályozunk államilag."
Érdekes, a válság másik olvasata meg pont az, hogy az állam idézte elő:
A kedvezményes lakáshitelek ösztönzésével boldog-boldogtalan vehetett házat. A magas kereslet még feljebb nyomta az árakat, ami nagyobb, de csak látszólagos fedezetet jelentett.
Olyanok kaptak óriási hiteleket, akik normál esetben a felét sem kapták volna. Amint kiderült, dőlt be az egész. A zálogosított, áron alul kínált házak meg döntötték be többi hitelt, mert már nem volt meg rá fedezet. -
BlackPriest
őstag
-
#06658560
törölt tag
A fix tarifának azért sem örültek a taxisok, mert a zóna rendszerű reptéri utak nekik is, az utasoknak is jók voltak, a törzsutas kártyák szintén, ahogy a sok személyes kisbuszok is, melyek mind kiestek. Mióta a mostani rendszer van, a kevésbé tervezhető ár miatt nem taxizom a reptérre én sem.
-
z123456z
őstag
Érdekes cikk. Tessék elolvasni.
-
Cuccok
tag
Az Über pont azután érkezett Magyarországra amikor amikor a kormány idióta módon bizonyos lobbiérdekek miatt bevezette ezt az elmebeteg 240Ft/km-es fix tarifát a full demagóg "utasok védelme érdekében"
És taxisok nagy része nem tapsolt állva hozzá, mert a fix tarifával érkeztek az idióta szabályozások és költségek is melyeket a nagyságrendekkel lecsökkent utaslétszám mellett sem mindenki tud kitermelni még a magasabb tarifák mellett sem.
Azt ne higgyük már hogy az Über miatt lett kevesebb utas. Az Über csak betölt egy piaci rést, mégpedig azokat akik 120-150Ft/km-et szivesen kifizetnek egy fuvarért de a dupla árat már nem.
Saját példámból kiindulva:
Hetente 2 fix utazásom volt taxival kb 2x 1600Ft értékben a fix tarifák előtt egy piaci versenyben élen járó társasággal.
A fix tarifák óta összesen tíznél kevesebb utam volt taxival.
Inkább megyek saját autóval és nem fogyasztok alkoholt, vagy az olcsóbb lehetőséget választom (BKV, Über, bármi) mert az oda-vissza 6-7.000Ft már nekem nem éri meg.És az ilyen elmaradó utasok miatt sír a sok taxis hogy 15.000Ft-ot keres 1 hét alatt (ami mondjuk erősen kétlek)
Azzal mondjuk maximálisan egyetértek hogy az Überes sofőr nem bújhat ki az adófizetés alól, de az hogy megint mindenféle mesterséges árszabályozással éljen az állam olyan területen ahol az égvilágon semmi köze hozzá azzal nagyon nem...
Annyi mindenki alól húzta ki a lábát a kormány az utóbbi években sokkal drasztikusabb módon (szerencsejáték iparban dolgozók pl) hogy ez a természetes szelekció a taxisoknál is bele kell hogy férjen. Szépen természetes módon lecsökken az ezen a területen dolgozók száma és máris meglesz a kívánt bevétel azoknak akik kitartanak.
-
Surda-
őstag
Ja,merz az Index olyan kormánypárti,mi?
Elolvastad egyáltalán,amit linkeltél?
Csak,mert pont ugyanazt írja,amit az indexes cikk:"Az olyan vállalkozások, mint az Uber, azt használják ki, hogy a foglalkoztatásból kieső munkaerő egyre többet kénytelen dolgozni, hogy pénzt tudjon keresni. Tulajdonképpen a közösségi gazdaság olyan rendszer, melyben a kockázat a gazdasági társaságoktól az egyénekhez kerül át, a szervezett foglalkoztatás eltűnik, a tőkések pedig hatalmas haszonra tehetnek szert igen alacsony fix költségek mellett. Az Uber esetében például az autósok saját maguk vásárolják, szervizelik, tankolják a gépjárműveiket, az Uber megszabja, hogy milyen viteldíjakkal és milyen feltételek mellett dolgozhatnak és eközben komoly sápot szed."
-
Nippon
őstag
válasz
BlackPriest #413 üzenetére
Ordas baromságot írsz, sok helyen nagyon is jó a hatósági ár. A közműveknél például.
-
Surda-
őstag
válasz
BlackPriest #413 üzenetére
Ezen már túlvagyunk és nincs kedvem minden idetévedőnek elölről kezdeni a magyarázatokat.
Kicsit olvass vissza,pl ott egy Index cikk,pár hozzászólással korábban,részletesen leírja a problémát. -
Surda-
őstag
Te valami óriási tévedésben vagy,ami az állam szerepét illeti.
Bemagyarázták neked a 444.hu-n,hogy fújfújfúj,állam,fúj,jaj,júúj,az olyan roooosz...
Nem fogod fel,hogy a piacot kontrollálni kell,különben eluralkodik a vadkapitalizmus, az emberek mértéktelen és soha véget nem érő kizsákmányolása.
Ha ez után a cikk után sem érted meg a logikát,akkor a hiba a te készülékedben van,ennél részletesebben nem tudom elmagyarázni.
Javaslom szaladj egyenesen kínáig és dolgozz napi 1$ -ért, ugyanis te erre vágysz.
majd meglátod milyen olcsó lesz minden és milyen jó lesz neked. -
MageRG
addikt
"A legvadabb kizsákmányoló vadkapitalizmushoz vezetne..."
Vigyázz kilóg a sarló meg a kalapács.
Egyszerűen hihetetlen milyen téves elképzelések keringenek itt.
A szabad piacon nincs olyan, hogy tartósan monopolhelyzetbe kerül valaki, mert azonnal jön egy másik cég aki betömi a piaci rést.
Állami szabályozással azonban ki lehet tiltani az alternatív megoldásokat, és így tényleg lerabolhatja egy cég a piacot. Lásd most a taxitársaságokat. -
Surda-
őstag
válasz
Meridian #409 üzenetére
Utolsó mondatodat magyaráztam már pár fórumtársnak , nehezen értik.
A legvadabb kizsákmányoló vadkapitalizmushoz vezetne ez a fajta teljesen szabályozatlan működés minden téren.
Jöhetnek a sehová sem bejelentett,semmiféle közterhet nem viselő, önjelölt "szakemberek", akik kényszerűségből elvállalnak mindent.
Elvégre egy konnektort ők is be tudnak szerelni, egy csapot ők is fel tudnak tenni...,aha... -
Meridian
senior tag
... én meg már tavaly is erről pofáztam.
Más szavakkal, lerabolják a piacot, kigyilkolják a konkurenciát, majd miután monopolhelyzetbe kerültek, ők diktálnak, és mivel nincs szabályozás, nincs verseny, azt végeredményben a fogyasztók szívják meg. Most a fogyasztók kedvében járnak, ott ahol csak lehet, de nem ez a cél hosszútávon. Ezt hívják a sakk játékban tisztáldozatnak.Ezt csinálja a Monsanto is. Látszólag jobb növénytípusokat "fejleszt" ki, ezt szabadalommal levédi, osztán minden mást letaposva kiírtva ő marad nyeregben, ő határozza meg kinek ad vetőmagot kinek nem és mennyiért. Másrészt óriási kockázatot is hoznak magukkal, lásd Indiában a gyapottermesztők eseteit... (nem kapható más gyapotnövény-mag, csak a Monsantoé, viszont erről meg menet közben kiderült, megdöglik a rizómától... fasza hogy orrba szájba lehet permetezni, de egy nyamvadt más jelegű kártevő meg tönkreteszi az egész termést, mert arra meg nem jó ez a gyapot. A biodiverzitás adott fajon beül is fontos lenne, de nem a Monsantonak).
Másrészt a szabályozás és ellenőrzés kiiktatása vezetett a 2008-as ingatlan-válsághoz, amit mi még most is nyögünk...
-
Surda-
őstag
válasz
Viktor77 #403 üzenetére
Ajánlott olvasmány!
Erről írtam a 322-es hozzászólásban,de nem sokakhoz ért el,hátha most.
"A munkavállalók rémálmát hozhatja a nyakunkra az Uber és társai"
nem olyan bonyolult ám, picit tovább kell látni az orrotok hegyénél. -
Viktor77
titán
-
Surda-
őstag
Ezek a szemét taxisok ma a tanárokkal szolodarítva tüntettek a kormány ellen.
-
Meridian
senior tag
"Tehát a lényeg: Az Uber nem fér bele a taxi definíciójába mert nincs benne hitelesített taximéter (vagy mi a franc).
Következésképpen az Uber mi?
Személygépkocsis személyszállító"A jogszabályokat nem lehet így megtekerni.
Az üzletszerű tevékenység keretében végzett személyszállítás engedélyköteles, és több feltételnek meg kell felelni. Ez alól akkor a taxisok is kibújhatnának, úgy hogy kiszerelik a taxamétert (minek az? úgyse hasznéálják sok esetben, ugye? -> csaló taxisok), majd google térképalkalmazással kikalkulálják az utasnak mennyi km-t tettek meg vagy tesznek majd meg, mennyi idő alatt, oszt számológéppel kiszámolják neki a viteldíjat - akár előre is.
A bíróságon mekkorát röhögnének erre a bírók, mikor a bünti alól ezzel akarnának kibújni a delikvensek?
Új hozzászólás Aktív témák
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- PlayStation 5
- iPhone topik
- Tőzsde és gazdaság
- Tesztpadon a One UI 8.5
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- YouTube
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Motorola Edge 60 Fusion - nem csak a forma időtálló
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Dell latitude, precision, xps, magyar világítós billentyűzetek eladóak
- Bomba ár! Dell Latitude E5470 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- iPhone 12 mini 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2147
- AKCIÓ! Intel Core i7 7700K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Acer Aspire 7 - i7-7700HQ I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I GTX1050 I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest