Új hozzászólás Aktív témák
-
Béééla
őstag
Jó, akkor elmesélem, hogy én meg láttam, hogy tervezik ezeket a buszokat, és a nagy probléma: még mindig nem képesek felfogni az integrátor szerepét, így simán gateway nélkül képesek rákötni a váltót is vezérlő kört a hifire, csak hogy könnyen kinyerjék a kocsi sebességét, mert az a legfontosabb, hogy az autópályán ne legyen olyan hangos a hifi.
A CAN vezérlők elég intelligensek, hogy az ilyen "spammereket" kiszűrjék például éppen ki beszélhet az arbitrációval dől el,
A nullás prióval spammelés mondott valamit? Látszólag nem.@Kopi:
Kisebb az esély, oké, a BMW-s nagyon durva volt. Ahhoz nem is kell hack.exé-t írni, elég egy pár soros hack.bat is.
És villany- nem villanyautó, ugyanúgy hazavágja. -
buherton
őstag
Komolyan szeparáltak az autón belül a hálózatok. Nem egy nagy CAN gyűrű van, amire minden fel van fűzve, hanem elég sok kis hálóra van felosztva (CAN, LIN). A multimédia és társai meg akár MOST-on. A CAN vezérlők elég intelligensek, hogy az ilyen "spammereket" kiszűrjék például éppen ki beszélhet az arbitrációval dől el, ahol súlyozni lehet az eszközök között. Önmagában a CAN rettenetesen hibatűrő rendszer például ha az egyik vezeték megsérül (csavart érpár és diff alapú), akkor is biztonságosan működik a rendszer.
-
buherton
őstag
Ez csak a jéghegy csúcsa
. Ennél sokkalta durvább hibák vannak rendszerben, amik ember életet követelhetnek. Nem beszélve arról, hogy aki valamit is ért hozzá könnyen fel lehet törni. Borzasztó, ami ebben az iparágban megy.
-
gyuszaa
őstag
válasz
#06658560 #16 üzenetére
Ezért tettem fel a kérdést ironikusan.
Egyébként lehet nem tudomást venni róla és hőbörögni, de elég égető dolog efféle autentikációs probléma és annak hiánya egy ilyen kritikus rendszernél. Addig jó míg valaki resumé növelés céljából nyílvánosságra hozza az efféle eseteket, és nem máshogy derül ki.
reverse engineeringért életfogytiglant, mi
-
gyuszaa
őstag
válasz
Blindmouse #2 üzenetére
Meg a slendrián munkáért is, mi?
-
dajkopali
addikt
simán elképzelhető - ilyenkor mindkét fél (a biztonsági szakember/hacker, illetve a vállalat) a marketingre hajt
ugyanakkor hosszú évek tapasztalata alapján mondhatom, hogy a nagy cégek valóban lomhák, néha nemtörődömek - túl robusztus a rendszer, túl sok hozzá nem értő van benne -, és valóban két hónap alatt oldanak meg olyan problémákat, amire 12 óra elég lenne
de az is igaz, amit írsz, ehhez kéne ismerni a pontos körülményeket -
.mf
veterán
"a türelmetlen szaki kirakta a posztot a weboldalára, erre azonnal megindult a vizsgálat, és kevesebb mint 24 óra alatt letiltották az alkalmazást"
Lehet, hogy a vizsgálat már egy hónapja ment, hogy teszteljék, megtalálják a hiba forrását, és kijavítsák. De mivel a szaki türelmetlen volt és nyilvánosságra hozta, a javítás helyett le kellett tiltani az egészet úgy, ahogy van, mielőtt javítás lenne rá.
Szerintem mindkét fél hibázott, a hírnévre vágyó és türelmetlen szaki is. -
#06658560
törölt tag
-
dajkopali
addikt
-
#06658560
törölt tag
Egy hónap szerintem annyira nem sok reagálásnak. Értesíti öket valamilyen szinten, az eljut az illetékesekhez, azoknak le kell ellenörizni, felmérni mit okozhat, miképp lehet megoldani, a javítás mennyi idöt vesz igénybe, mi a helyes lépés, arra feljebb is rá kell bólintani...
-
.mf
veterán
válasz
Blindmouse #2 üzenetére
Kéne, igen, de már eleve kérdés, hogy lebukik-e, és még abban az esetben is, hogy kiadják-e...
Nemrég volt itt hír, hogy egy zsarolóprogram támadott meg egy amerikai kórházat, rendszereket állítottak le miatta -- ez szerintem legalább ennyire durva, ha nem durvább. Ha kiderül, hogy a zsaroló olyan országból származik, amivel nincs kiadatási szerződésük, szerinted kiadják? -
E770
aktív tag
válasz
Blindmouse #2 üzenetére
nono, azért a chiptuning-ot kérlek hagyd meg legálisnak
-
Blindmouse
senior tag
SZVSZ életfogytiglan járhatna bármi autóval kapcsolatos hekkelésért, még ha semmi kárt nem okoz a hekker akkor is.
-
...már január 24-én figyelmeztette a hibára a Nissant, ám ők azóta sem tettek semmit.
Tipikus nagyvállalat, a malmok lassan őrölnek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- PlayStation 5
- iPhone topik
- Tőzsde és gazdaság
- Tesztpadon a One UI 8.5
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- YouTube
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Motorola Edge 60 Fusion - nem csak a forma időtálló
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3333
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3163, 100% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3360
- Csere-Beszámítás! Macbook Air 13 2020! I3 / 8GB / 256 SSD. Akksi- 124 Ciklus
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 256GB Deep Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3516, 94% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest