Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
Lehet hogy ideje lenne bizonyos kritikus rendszereknél nyílt forráskódban gondolkozni. Persze esélytelen, de ez lenne a legjobb.
-
0xmilan
addikt
válasz
#82729984 #19 üzenetére
Ha jól tippelem a videóban az új hardveres autopilot van. Több videó is született, ami demonstrálja, hogy finoman szólva nincs még teljesen kész a szoftver hozzá. Rossz fényviszonyok között még rosszabb a helyzet.
(Amúgy az köztudott, hogy a körforgalmakat még nem kezeli, ezen nem kellett volna meglepődni.)Decemberre volt ígérve, hogy az Autopilot hardware 2.0 tudni fogja az 1.0 funkcióit. Ez addig lett tolva, hogy most - ha jól tudom - e hó vége a határidő.
Később ez az a hardver, ami állítólag képes lesz level 5, tehát teljesen önálló vezetésre. Mindenesetre elég hosszú még az út odáig. -
#93448704
törölt tag
Nem vagyok nagyon régi itcafe olvasó, de amikor téged olvaslak, mindig azt érzem, hogy aggódsz a világ sorsa miatt és folyamatosan vadászol azokra a cikkekre, amik ezt az aggodalmat igazolják. Idéztél egy cikket aminek ez a címe: "Újabb elképesztő hibát követett el egy önvezető Tesla". Na én ezt megnéztem és szerintem a címe ez lenne: "Újabb hibáját mentette elképesztő módon egy önvezető Tesla". Konkrétan a hideg kirázott, milyen jól sávban tartotta az autót. A youtube-on meg lehet nézni 10-ből 9 ember sofőr (főleg az oroszok
mire jutnak hasonló helyzetben...ez a Tesla megoldotta, senkinek semmi baja nem lett.
-
#82729984
törölt tag
A Teslának olyan statisztikái vannak hogy a napfényes kaliforniában autópályán milyen jól vezet az autó.
Ha meg a totalcarosok Dániában próbálják ki akkor egyből az árokba akar menni az autó ha kicsit is sáros az út széle.
Szóval per pillanat bármiféle statisztikát összehasonlítgatni kb. nettó csalás, mert itt Budapesten is valószinüleg 500 méterenként eldobná az agyát a Tesla (felfestések hiánya, vagy ami még jobb amikor a 2 sávos úton van 15 sávfelfestés mert még az előző 2 útfelújítás terelőcsik maradványai is ott vannak) amit meg az emberek egész jól megoldanak.
Ettől függetlenül a jövő az övék, de azért kell még vagy 15-20 év mire tényleg elérik azt a szintet hogy alhatsz a kocsiban és nem kell attól félned hogy reklám táblának néz egy nyerges vontatót.
"A sebezhetosegrol meg annyit, hogy a cegnek ssh hozzaferese van minden kocsihoz, de a script kiddiek megse jatszanak taviranyitos-autosat a
20 millios verdakkal (teslanal maradva). Vajon miert?"Mert alig van belőlük. A 30 milliós BMW-ket meg úgy viszik el hogy odamegy mellé a hacker egy kis laptoppal és 10 mp múlva már nyilik is az ajtó és indul a kocsi.
De egyébként tessék itt egy cikk a Tesláról is: tesla feltörés távolról
Egy gyerek is feltörné a Nissant
Jeepetc, sorolhatnám még napestig. Szóval én nem lennék ilyen optimista a helyedben.
és akkor arról még szó sem esett, hogy mi lesz azokkal az autókkal amikre lejárt a garancia? Gondolj bele, eltelik a 3 év, találnak egy security hibát amivel távolról illetéktelenek tudják irányítani a kocsidat, gyártó már nem frissiti a szoftvert aztán úgy viszik el a kocsidat a házad elől hogy a hacker 200 km-rel odébb van.
Csak bepötyögi otthon a laptopjába hogy a kocsid hova menjen el magától aztán viszont látásra.Hozzáteszem, a szoftverfrissités (hiánya) úgy összeségében egy k.rva nagy probléma lesz az autók kapcsán.
-
Az USA-ban jelenleg évente több, mint harmincezer ember hal meg közlekedési balesetben és ezzel jelenleg érdemben nem nagyon tudnak mit kezdeni. Minden évben egy kisebb városra való ember meghal az utakon, csak az USA-ban. Durva.
Ehhez képest ha valaki okosautóhekkeléssel csinálna egy terrortámadást az USA-ban, amiben meghal mondjuk egy tucat ember, akkor ott egyrészt nagyon gyorsan befoltoznák a sérülékenységet, másrészt az elkövetőnél megjelenne egy rakat FBI ügynök / kommandós / drón, hogy szemrehányóan nézzen.
Nekem a második modell jóval biztonságosabbnak tűnik.
-
dajkopali
addikt
majd jön dabadab, és felvilágosít - újra
ha a Google-nál vagy a Teslánál maradunk, már a fejlesztések korai fázisaiban is sokkal jobb statisztikákat produkáltak a járműveik, mint a hétköznapi közlekedés - és ahogy látom, az elmúlt két évben óriásit fejlődtek
ha a 2020-as bevezetési céldátumot nézem - amikor az első ilyen járművek egyáltalán forgalmi engedélyt kaphatnak -, meg azt, hogy legalább egy, de inkább két évtized lesz a tömeges elterjedés, akkor azt mondanám, hogy a mostani baleseti statisztikákhoz képest elenyésző, szinte láthatatlan lesz a balesetek, pláne halálos balesetek száma -
0xmilan
addikt
Szerinted mi lesz a jovo? Mar most jobb statisztikai vannak a Tesla rendszerenek (ami amugy nem hasznal lidart), mint az embernek. Juniusban 130 millio merfold utan tortent az elso halalos, autopilot-okozta baleset. Az amerikai atlag 94 millio merfold, mig vilagszerte 60 millio. Go figure.
A jelenlegi szoftver 1 kamerat (+radar) hasznal a 8-bol az uj hardveren. Es bar meg nincs a regi hardverre irt szoftver szintjen, ez nyilvan javulni fog. Neked csak 2 szemed van, amivel jo esetben csak egy iranyba latsz es a reakcioidod sokszorosa egy szamitogepenek.
A sebezhetosegrol meg annyit, hogy a cegnek ssh hozzaferese van minden kocsihoz, de a script kiddiek megse jatszanak taviranyitos-autosat a
20 millios verdakkal (teslanal maradva). Vajon miert?
A muszerfal szetbontasa + sok ora munka aran lehet a gepekhez tavolrol hozzaferni.Kijarna mar egy kis pihi alatamasztatlan, fals infok terjeszteseert.
-
gabor7th
addikt
válasz
dajkopali #13 üzenetére
Azért ez az eddigiektől eléggé letér, mert úgy tesztel, hogy forgalomba küld civileket, hogy tesztelje teljesen éles körülmények között. Ráadául ha egy Tesla pédául belemegy valamibe akkor nemcsak a tesztelőnek okoz kárt. Meg a hackelhetőség egy olyan probléma ami mindig megmarad. A Windowsra is örökké jön javító folt és sohase lesz teljesen befoltozva. Én nem hiszem, hogy elfogadható lesz a felhasználóknak, hogy egy állandóan foltozgatásra szoruló rendszerre bizzák az életüket, amibe a behatolhatnak hackerek... okosautóknál. Ha majd jönnek a hírek a sok halálos esetről el fognak fordulni tőle.
-
dajkopali
addikt
a kudarcokról is - amik egyrészt természetes velejárói egy fejlesztési folyamatnak, másrészt minden egyes baki új muníció a mérnököknek, hogy mire nem gondoltak - ezt hívják a műszaki tudományokban tesztelésnek
és a sikerekről is -
gabor7th
addikt
Szerintem meg majd meglátjuk mi lesz a jövő. A techcégek óriásit bukhatnak ha elfordulnak tőle a felhasználók, mert nem veszik figyelembe az igényüket és halálos veszélynek tették ki az embereket. Hogy nem olyat eröltetnke ami nem fog jól működni max. csak a felszínen tűnik úgy.
-
0xmilan
addikt
(#10) gabor7th
Szerintem ne folytasd, csak egyre mélyebbre ásod magad. -
"Ezek olyan dolgok amik foglalkoztatják a felhasználókat."
Ezek olyan dologok, amik jól láthatóan téged sem érdekelnének, mert ahelyett, hogy rendesen utánanéznél a dolgoknak és lenne valami mélységi rálátásod, mindig ugyanazt az egy, kb. nulla háttérismeretet igénylő mondatodat ismétled.
-
gabor7th
addikt
válasz
macilaci78 #5 üzenetére
"ha ez igaz lenne, a "... ha az autó megöli a családod az már egy másik szint. Épp ezt mondom, hogy más lesz a helyzet, ha a számítástechnikától való függés túl megy egy szinten. Pontosabban ha ezek a rendszerek fel lesznek kötve a netre. Mert pl. a gondok nagyon nagy része megoldódna ha pl. kibírnák a techcégek, hogy nem kötik netre ezeket. Pl. legyen okosház amiben nézik érzékelők, hogy mennyit fogyasztok, de ezek ne legyenk IoT-ok.
-
macilaci78
nagyúr
Ezek olyan dolgok amik foglalkoztatják a felhasználókat. - ha ez igaz lenne, a google alkalmazások 80%-át nem használnák a kétes adathasználat miatt, a facebook az orosz pornóoldalakkal együtt meghalna, nem lenne olyan jelszó, hogy 1234, vagy alma...
Nem, te félreismered az embert, ami eredendően lusta. Ha ezentúl nem csak a WC-n, hanem a volán mögött ülve is lehet újságot olvasni, vagy farmville-zni, akkor azt kitörő lelkesedéssel fogadjuk.De nyugodtan tedd szívedre a kezed és számold össze fejben, hány adatvédelmi nyilatkozatot, vagy fogyasztói szerződést olvastál el, mielőtt azt a pipát odakattintottad...
-
gabor7th
addikt
Ezek olyan dolgok amik foglalkoztatják a felhasználókat. Ugyanis pl. a család biztonsága a tét. Ha már összetört az autó akkor már késő vigasz, hogy utólag foltozzák a hibát ami okozta. Általába véve pedig ez lesz ennek a korszaknak a legfontosabb kérdése és sokan mások is fel teszik ezket a kérdéseket, hogy hol van a határa annak, ahogy felhasználjuk a számítástechnikát hiszen a sebezhetőség állandó tulajdonsága.
-
0xmilan
addikt
Sigh.
Newsflash: már "netre vannak kötve".Ennek, hogy minden félig releváns cikk alá minden magyarázat nélkül benyögöd, hogy "semmit nem kéne netre kötni" meg "minden rendszer kivétel nélkül sebezhető", semmi értelme. Látszólag fogalmad sincs a dolgok technikai hátteréről és gondolkodás nélkül hajtogatod ugyanazat az 1 bites üzenetet.
Mi a risk, likelihood, impact egy sebezhetőséggel kapcsolatban? Hogyan lehet egy sikeres támadás valószínűségét minimalizálni? Ezekről egy szó sincs, pedig hasznosabb lenne, mint a mantrádat olvasni minden harmadik cikk alatt.
-
gabor7th
addikt
Szerintetek, ha a techcégek nem bírják ki és netre kötik az okosautójukat és az hackelések miatt halálos balesetek fog okozni, akkor mekkora jövője lesz ennek az egésznek?
Más: Pár napja volt, hír, hogy a Tesla megint "bakizott".
Új hozzászólás Aktív témák
- Fury 15 G8 15.6" FHD IPS i7-11850H RTX A2000 32GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Megkímélt!! Dell Latitude 5480 i7-7820HQ 32GB 1TB SSD
- Új Poco F6 512/12GB Black 2év garancia!
- Western Digital GOLD 12TB SATA3 (WD121KRYZ) HDD
- Intel Core i7-14700 20-Core 2.1GHz LGA1700 (33M Cache, up to 5.40GHz) Processzor
- Samsung Galaxy S24+ / GyáriFüggyetlen / 12/256GB / 12Hó Garancia
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 128GB Silver-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3488
- Corsair HS35 ( v1, nagyobb fülpárna méret) Stereo Gaming fejhallgató
- BESZÁMÍTÁS! 16GB (2x8) Kingston HyperX Fury 1333MHz DDR3 memória garanciával hibátlan működéssel
- ÁRCSÖKKENTÉS Menő retró konfig: Q9550, Gigabyte P43, 4GB RAM, ASUS GT730
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest