Új hozzászólás Aktív témák
-
Spr1nG
tag
Azt hiszem eltévedtetek egy kicsit
Ez nem a konzol vs pc topik...
-
sysrq
őstag
Ha a konzolhoz lehetne egeret csatlakoztatni (First-person shooter?) nagyot fordulna a világ.
-
Hobbbyt
őstag
Pontosan
Ez a megfogalmazás tetszik : "Ennyi erővel ki lehetne állítani szabvány felépítésű konfigokat, és konzolként árulni őket." nemtudom ,hogy nekem ezt így leírni mért nem jutott az eszembe.
Igen.. erre gondoltam én is. PC* alkatrészekből össze szedni egy szabvány konfigot és azt konzolként árulni. Így a 'konzol hatás" se marad el.. és fejleszteni is kevesebb felé kell. Jobb optimalizáció tartósabb hardvereket ereményez(het)
Igen szerencsére az egységesítés felé haladunk. Ami szerintem jó. Egészen addig amég fejlődik a technika.
*Nem is tudom ,hogy ezek milyen alkatrészek.. hisz PC az windows, de ha jól tudom már az Apple is intel processzorokat és Ati-nV videókártyákat használ.
Szerk: Pedig megfogattam ,hogy ebbe a témába nem írok ide többet
-
Teasüti
nagyúr
Hmm, én értem a mondanivalódat.
Ha mondjuk összerakok egy konfigot, csinálok rá egy hatékony és bolondbiztos OS-t, és a kezelőfelületet lebutítom az alap funkciókra, akkor lényegében egy konzolt kapok eredményül.
HTPC ugyanez a szisztéma szigorúan véve.
Na mostantól gondolom én is azt, h fölöslegesek a konzolok, mint platformok.
Ennyi erővel ki lehetne állítani szabvány felépítésű konfigokat, és konzolként árulni őket.
szerk: jobban belegondolva pont ez van manapság.
Vagyis akkor most miről is vitatkozunk?!
-
Teasüti
nagyúr
Ha megfelelne, akkor most 80k-s videókari helyett konzolt vennék ugyanennyiért.
De ha arról lenne szó, h el kéne dönteni merre fejlődjünk tovább,
én inkább konzolra gyúrnék. Azért mégiscsak olcsóbb egy hardveren futtatni minden játékot 5-10 évig, mint 1-2 évente új alkatrészeket vásárolni a Pc-be.Meg aztán ha a készítőknek csak egyféle hardverre kellene optimalizálni, akkor...
Remélem ez azért belátható. -
bobalazs
nagyúr
Végre valami ami értelmesnek hangzik.
-
RapUGround
tag
A konzolok azok nem olyan jók. Legalábbis a mostani generációk öregek és a jelenleg kapható PC hardverek kenterbe verik. Bátyám boxon küldi a RE5-öt én PC-n. Hát van különbség DX9nél szebb a box, de a DX10-es textúrákhozképest pedig le van maradva, boxon még AA hiánya zavaró nekem. Pedig boxon fullHDben megy nálam "csak" 1680*1050 8xAA(DX9).
Egyik sem csúnya, talán a box javára dönthet valamilyen szinten a Tesszelláció, de mondjuk DX10-es éles textúrák is majdnem ugyan azt az érzetet keltik, mint a box DX9+-os textúrák tesszellációval. Én szoktam hasonlítgatni, ha már van rá lehetőségem. -
- az oprendszer fagy, lassú, vírusos lesz, nem indul, érthetetlen üzenetekkel bombáz
Nanemá'.
- a megvett hw-n 1 év múlva már nem mennek a játékok úgy, ahosz kéne
Dehogynem. Csak az akkori grafikai minőségben. Ha a PC-n futó játékok grafikai minősége is konstans lenne, mint a konzoloké, akkor nem kellene videokártyát cserélni.
-
Hobbbyt
őstag
Mégis miért kéne 20x annyit szarakodni pc-n hogy eljuss a hátékhoz?
Az oprendszer egy nagyon tág fogalom.A Jelenlegi konzolokon is ugyan úgy van!3-4 éves hardver is könnyedén felveszi a kesztyűt. Pl egy HD3870 (azért maradok az atinál.. mert az xboxban is az ati gpu-ja van)
A hd4330 ha jól tudom csak laptopokba elérhető. És én nem is igazából nevezném videókártyának.. csak videó gyorsítónak max
Nekem eddig mindig remekül müködött tv-re kötve is. Jelenleg is egy tv-nek is nevezhertő monitoron vagyok.Igazából azért merem bátran kijelenteni ,hogy minden Ati (generáción belül) (és Nv) ugyan olyan hisz egy és ugyan az a felépítésük. Csak a megcsonkításokban különböznek.
Igen konzolokon ezek mind állandóak.. de az állandóság egy pc alapú cuccé is lehetne.
Akkor is felesleges a konzol.. +2 platformmal több. És nem nyújt többett mint egy bármely más pc vagy apple... csak korlátozva vannak funkionalitásban.. és a kernelük a játékok kiszolgálására lettek írva. A következő generációs konzolok még közelebb lesznek egy hagyományos pc-hez.
De ez tényleg nem ide tartozik. Nem ez a téma. Így ez volt az utolsó hozzászólásom.
-
berVi
senior tag
kit érdekel a számítási teljesítmény (főleg, ha megnézed, hogy a harmatgyenge hardverű wii eladások lazán verik a box és ps eladásokat együttvéve)? szórakozásról volt szó. a technikai analfabétát nem hatja meg, hogy 200-zal több poligon van a hősön. nem tudja, hogyan kell üzemeltetni egy gépet, és nem is érdekli. erről szól a konzol. jah, lehet játszani gépen faszán, csak éppen 20x annyit szarakodsz vele, mire eljutsz odáig, hogy na, most játszok. meg ugye a teljesítményt 4 éves pc-vel kéne összehasonlítani, mert a ps meg box is 3-4 évesek.
ha konkrétan érdekel, én próbáltam tv-outot, az új vga-mmal (4330) a büdös életben nem működött. hopp. egy újabb hibajelenség. lehetne reportolni amd-nek, szenvedni vele órákat a debugoláshoz (tapasztalatból mondom, volt már pár ilyenem), de ennyire nem érdekel. ezzel megint nem kéne görcsölni konzolon, hogy vajon mi az anyja baja van. egyébként én se görcsölök rajta, mert a tv-m kb. akkora, mint a monitorom. de nem azért, mert olyan bazinagy a monitorom, hanem mert olyan bazi kicsit a tv. a 106 centis tv-t meg kicsit nehézkes lenne az asztalra betenni a bill elé, a fotelnél meg nincs se egérpad, se billtartó
az optimalizálásnál a 2 félét szerintem gondold át. max addig igaz, hogy 2 féle szóval keződik a procik neve (többnyire). videokártyánál is heterogén (erről jutott eszembe valamelyik silent hill borító, hogy gf mx karin nem megy
). azt állítani, hogy az összes amd proci, vagy összes nv vga ugyanolyan, elég merész. és akkor még nem vettük a kettő kombinációját. vagy akár bármi más, teljesítményt befolyásoló hw elemet. amiből aztán előáll a konfiguráció. merthogy azon fut az egész móka, nem csak egy árva cpu-n. konzolnál ezek mind-mind állandóak.
-
Hobbbyt
őstag
Az én gondolat menetem kiterjedtt ezekre a problémákra is.
Nemhiszem ,hogy PC-n 3ezer felé kéne optimalizálni. Alapvetően van 2 processzor fajta.. hasonló utasításkészlettel. 2 VGA gyártó különböző megoldásokkal. (de az NV fizet a kártyáira való optimalizálásért..)
Mi akadályoz meg abban ,hogy egy PC-t ráköss egy 106 centis Full hd TV-re és konzolon keresztül mászkálhass a foteledből?
Az az érv se áll meg a 2 lábán ,hogy nagyobb.. zajosabb.
Oprendszer a jelenlegi PS és Xboxon is fut. Szóval erről is kár vitázni.Természetesen én se olyan komplex rendszerre gondoltam mint a windows. Hanem egy egyzesrű kis kernelre ami megfelelő alapot nyújt a játékoknak.Egy jelenlegi jobb PC simán felülmúlja az Xbox vagy a PS3 számítási és grafikai teljesítményét.
Ha jól tudom pl. a Battlefield Bad Company 2 Xboxon csak 1280*720-as felbontásban játszható.. PC-n ekkora felbontáson még bőven elég egy 2.5 éves HD4850-is sőt még sok is. Tehát az időállósága sel lehetne probléma -
h_143570
addikt
válasz
Tigerclaw #88 üzenetére
Nem teljesen igaz a hatekonysag veszteseg, ha okosan csinaljak. Jelenleg a grafikai szamitasok nagy reszenek rendkivul nagy a parhuzamosithatosaga, ezert a vektor proceszor tombos megoldas alpjaiban veve jo otlet. Ami meg jo benne, hogy nem csak grafikara lehet felhasznalni.
A gond az, hogy a jelenlegi grafikus API-k, igenyelnek specifikus reszegysegeket. Ezt 2 modon lehet megvalositani. A fent emlitett vektor processzor tombokkel valo emulalassal. Illetve a fizikai megvalositasukkal.
ha jol ertelmeztem az eddigi hireket akkor:
Az NV fokent az emulaciot valasztotta, ahhhoz, hogy ezzel eredemenyes legyen, drasztikusan meg kellett novelnie az altalanos feldolgozo egysegek szamat.
Az ATI pedig a celegyseget fizikai megvalositasara osszpontositott, igy jovel kevesebb altalanos reszegysegre volt szuksege az azonos teljesitmeny eleresere.Az NV megoldasa jovobe mutatobbnak tunik, mivel kevesebb benne a celiranyos reszegyseg es tobb az altalanos. Visszont a jelenlegi grafikus API-k esten nem volt tul jo otlet. Figyelembe veve, hogy nagyon ugytunik, hogy a jelenlegi gyartas technologiai korlatok es az NV chip architekturaja nem szeretik tulsagosan egymast.
Visszont erdekes modon DP FP muveletekben a Fermi es az 5870 kozel azonos teljesitmeny mutat, azert a Fermi javara billen a merleg (az eredeti terveket figyelembe veve). Visszont az ATI architekturaja ilyen szmpontol szinten veszelyes, mivel ha kell akkor az API-k altal megkovetelt fix funkcios egysegek eldobhatoak. A felszabadult szilicium illetve a jelentosen kisebb meret miatt akar duplazni is tudjak az altalanos celu reszegysegeket es Fermi merete alatt tudnak maradni.
Amit nem tudok, hogy inteligenciaban a NV es ATI vektor processzorai hogyan viszonyulnak egymashoz.
-
-
berVi
senior tag
fölösleges hardverek? miért is? az meg, hogy ugyanazt a hw-t tesszük 3 csomagolásba, nem fölösleges? ezen gondolkodj még egy kicsit
3 fele optimalizálni? pc-n 3 ezer fele kell(ene, persze nem sikerül, meg is látszik az eredményen)...
azt meg kifelejted a gondolatmenetedből, hogy bevétel akkor van, ha a felhasználó megveszi a terméket. a felhasználó pedig kifejezetten ki tud akadni attól, hogy:
- az oprendszer fagy, lassú, vírusos lesz, nem indul, érthetetlen üzenetekkel bombáz
- a megvett hw-n 1 év múlva már nem mennek a játékok úgy, ahosz kéne
- a gép sok helyet foglal és zajos
- kicsi a monitor, és görnyedve kell elé beülni a székbe, a drága jó fotel helyettazt kéne megérteni, hogy a konzol a szórakoztató elektronika része, és mint ilyen, a célközönség számára a kényelem is fontos. 3-4 évente kiad a hw-re egy pc-nyi összeget, aztán a nem legújabb játékok ára már egész tűrhető (pont a napokban döbbentem le, hogy már párezer ft-ért lehet kapni nagy címeket boxra). vagy... megoldja ocsóban, ezt a fantáziádra bízom
nem kell törődni a sw-vel, nem kell törődni a hw-vel. csak benyomja a gombot, beteszi a lemezt, és kész.
nem, irodai munkát nem lehet rajta végezni, de a konzolnak ez sosem volt célja. nem munkaeszköz.
-
Tigerclaw
nagyúr
De már most látni az új nvidia chipen, hogy messze nem lesz olyan hatékony 3D terén, mint amennyire a tranzisztorok száma, a lapka mérete és fogyasztása alapján lennie kellene és most nem az a lényeg hogy az ati chipjeihez hasonlítjuk vagy az nv előző szériájához, mert mindenhez képest túl gyenge. Lehet hogy jól lehet használni majd számításokhoz, de arra van az nvidiának külön termékcsaládja.
-
robyeger
addikt
AMIGA-n ne szagatott volna a játék?!, akkor nem láttad a Sim City-t 640x512 double pal felbontásban, a Denise grafikus chipjét teljesen kifektette. A konzolok is csak bizonyos határig terhelhetőek, ha neked megfelel az a grafikai minőség, akkor boldog konzol tulajdonos leszel
-
Robi BALBOA
őstag
De jó lenne ha ha mindenkinek menne a PhysX és nem kellene buherni meg stb...
-
Sanyix
őstag
válasz
bitblueduck #73 üzenetére
1. ha jól emléxem a 6.1 volt az utolsó...
2. mert az egykori gémerek lesznek rendszergazdák, aki a gém miatt ezt ismerik meg... na meg a dolgozók sem ismernek mást, mert CSAK ezt tanítják az iskolákban. (tehát a win elterjedsége a vállalatoknál IS a játékokra vezethető vissza, közvetetten)
3. Ha rágyúrnak arra megint fullosan át kéne írni mindent hogy máshogy működjön... -
válasz
Tigerclaw #82 üzenetére
Márpedig az univerzális felépítés felé haladunk, mert a technikai hatékonyság a gyártók szemszögéből kevésbé fontos, mint a költséghatékonyság.
Gondolj bele; ha a GPU is bekerül a prociba, akkor nem kell egy külső partner hasznával és plusz költségeivel (tervezés, marketing, szállítás, stb.) számolni. Vagy többet kaszál a proci gyártó, vagy adhatja olcsóbban a cuccot.
Ha pedig a proci mellett azonos tokban lenne egy célhardver, akkor az nem tudna besegíteni egyéb feladatokba.
Külön célhardver fizikára, meg mindenre összességében sokkal többet drágítana a rendszeren (minden kártya gyártója levesz legalább 20% hasznot), mint amennyit számít az, hogy kevésbé hatékony egy-egy feladat elvégzésére.
Amúgy a dx10 óta egyre kevésbé beszélhetünk célhardverről, mert a dx is egyre univerzálisabb. -
Tigerclaw
nagyúr
Nekem nem szimpatikus az, hogy vga kártyának a grafika mellett ilyen fizikai modellezésben is segíteni kell. A gpu legyen célhardver és tegye azt, ami a dolga. Ha valaki élethű fizikát akar, akkor vegyen egy segédkártyát arra. A gpu-k nem célhardverek lesznek, amikben az aktuális dx verzió algoritmusaihoz illeszkedő ideális felépítés lesz, hanem valami univerzális számolóegység, vagyis elveszíti a hatékonyságát valami nem létező igény miatt, márpedig a játékosok nagy része inkább látna realisztikusabb megjelenítést, az élethűbb fizika helyett.
-
Morden24
nagyúr
Konzolok között sem csak egy brand van.
Minek kéne Sony-n DirectX? Nem értem.A lényeg az, hogy egy konzol nem csak egy céget tart el, hiszen a brandtulajdonos csak egy dolog, ezen felül még ott vannak a hardverelemek beszállítói (akiknek egy generációhoz gyártani kell + a revíziók során újítani + változás is van, pl. Xbox360-on belül is változott az olvasó), aztán a fejlesztőstúdiók, és akkor még nem is beszéltünk az egyé kapcsolódó szolgáltatásokról.
-
Hobbbyt
őstag
A CsUDA vinnné el az nv-t.. az AMD egyre szimpatikusabb minden téren
Nagyon kitartóak.. és meg is van az eredménye.
Sztem a különböző konzolokat úgy ahogy van törölni kéne. Fölösleges hardverek. Miért nem csinálják azt ,hogy :
Lényegében egy normál játék PC bújna meg az egyedi külsőben, mindegyik alatt lecsupaszítva a "fölösleges" alkatrészektől.. írnak rá egy saját oprendszert mint ahogy a mostani PS és Xboxon is van. És akkor nem kéne 3 fele optimalizálni.. az átjárhatóságot meg különböző kis hardver kulcsokkal ugyan úgy lehetne korlátozni..Tudom ,hogy ez nem ide tartozik. De valaki írt ebben a témában ide
Ha elterjednek a CPU-ba integrált GPU-k akkor a külön célhardver is lényegében adott lenne a hagyományos VGA mellett sztem.
-
FireKeeper
nagyúr
nekem tetszik ez az ötlet, így a jövőben megjelenő egybetokozott CPU-GPU egységekben akár a gpu-részt lehet fizikára használni, míg grafikára marad a diszkrét kártya, így annak sem "csücsülnek feleslegesen" az extra tranzisztorok a proci GPU-jában, aki diszkrét kártyával számoltatja a grafot.
amd-nek a végén jobb platformja lesz pc-n mint akármelyik konzol, már ha csak a játékok szemszögéből nézzük, reméljük a fejlesztők sem hagyják parlagon az erőforrásokat. -
marcus.fenix
aktív tag
Marhára ideje is lenne, hogy a játékokban egyébként pihengető harmadik és negyedik magot munkára fogják egy nyílt, mindenki számára elérhető fizikai rendszer keretein belül. Remélem hogy az Open Physix sem kizárólag a több GPU-s rendszereket fogja támogatni, mert azért elterjedtebb, és olcsóbb a több (kihasználatlan) processzormag mint az SLi vagy Crossfire rendszer...
-
Tehát, ez a DMM2 erre is jó?
A pixelux weboldalán a sima DMM-mel kapcsolatban csak mechanikai szimulációkat említik (legalábbis a képeken), és a Bullet is ezt a területet célozza, ha jól tudom.
A kettő összegyúrásából hogy lesz víz, füst, köd, láng? Vagy minden visszavezethető mechanikára? Nem hiszem, hogy hatékony lenne. -
RapUGround
tag
Nem is lehet mást várni. Ha konzolról beszélünk, akkor már ott van egy három fős baráti kör:
XBOX360ban a Microsoft-IBM-AMD/ATI. Ez talán megmagyaráz mindent.Ez legalább kihasználhatja majd az összes erőforrást. Havok csak cpu(egyenlőre)
PhsyhiX meg csak NV kártya cudamaggal. Míg ez a DMM2 cpu és gpu egyaránt és tökmindegy milyen. -
Sanyix
őstag
válasz
bitblueduck #67 üzenetére
nem, úgy hogy anno elterjesztették a directx-et (zsebpénzzel), amikor még az is multiplatform volt. Aztán azt használták(ugye az anyagi okok miatt), csordaszellem beindult, és aztán egyszer csak hopp only vindóz lett innentől már minden játékmotort újra kellett volna írni hogy opengl-en is mehessen, de nem tették. Maradt a d3d. Azóta meg azért használnak kevesen applet meg linuxot mert nincs rá játék, így ha akarnak sem tudnak váltani. És az hogy wines program az önmagában nem gáz, simán emulálni lehet, a d3d viszont teljesítményigényes, azt nehéz megfelelő sebességgel emulálni, főleg hogy az m$ mindent megtesz hogy ne lehessen.
Így hogy jön a szoftverrender, megszűnik a d3d-től való függőség, lazán át lehet úgy fordítani a játékokat bármilyen platformra... nyilván az m$ ezt nem akarja mert ettől függ a léte, így most a directcompute-al próbálja win függővé tenni a játékokat.
carmack meg egy bohóc, neki fél évente változik a véleménye ha megnézed (attól függően honnan jön a pénz) -
bitblueduck
senior tag
Azért, mert az Apple tojt eddig a játékokra - hiába könyörgött Carmack, a linuxosok kevesebben vannak, az opengl3 hatalmas csalódás lett, a MS pedig elég jól támogatja a játékfejlesztést a többiekkel szemben. Ezért sikerült is magához láncolnia ezt az ágazatot, most pedig a konzolokra hajt. így értetted?
-
Sanyix
őstag
válasz
bitblueduck #65 üzenetére
mit gondolsz miért nem fejlesztenek másra játékot? Ott az összefüggés a hozzászólásomban is
nem látod mi? -
Sanyix
őstag
Sejtem miért örül az m$. Ha ez directcomputet használ, a szoftver render megjelenésekor ez lesz ami a játékok windowshoz láncolásában felváltja a d3d-t...
Vagy menni fog opencl alatt is?UI: ja már látom, nem szóltam. (bár az m$-től érkező zsebpénztől még bejöhet a "sajnos a következő verziótól csak directcompute-t fogjuk támogatni" dolog.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen már csináltak egy demót. Egyelőre még nincs teljesen kész, ezért csak a fejlesztőknek mutatják meg a GDC-n, de valamikor tavasszal kirakják a dev oldalra is. A cucc az új Vision motorra épül, egy város lesz, ahol egy robotszerű karakter rombolhat kedvére. Valószínűleg a forráskód is nyílt lesz, így mindenki átvariálhatja ahogy akarja.
Lesz még pár sample is később. A DMM2 funkcióit mutatja be. OpenCL és DirectCompute felületre is elérhető lesz. -
eXodus
őstag
"The Bullet physics library is published under the zlib license. Erwin Coumans, its main author, is employed by Sony Computer Entertainment US R&D."
...
Optional optimizations for PlayStation 3 Cell SPU, CUDA and OpenCL
Plugins for Maya, Houdini, integrated into Cinema 4D and Blender and import of COLLADA 1.4 physics content
Csak pár alkalmazási területet említsek. Itt jön képbe az nv gpu gyorsítás. Physx sem egy forradalmi dolog, nem is az nv találta ki, csak egy eszköz a cuda terjedéséhez.Havokot megvette az intel, innentől az amd nem nagyon érdekelt a havokban. Ráadásul az intel procin szeretne fizikát, AMDnek jó gpu, proci is, akár egyszerre.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az NV szeretné, ha ez a motor jól futna a termékein. Biztosítani kell a supportot, hogy a hibák kiderüljenek és javítsák őket. Minden cég ott áll a szabványos GPGPU platformok mögött, és az erre épülő technikákat támogatják. A Bulletnek egyébként van CUDA felülete is, a professzionális piacra ez fontos.
Az AMD-nek lejárt a Havok-os szerződése az Intellel. Mostantól nem szólhatnak bele a rendszer OpenCL rétegének a fejlesztésébe. Szerintem a Larrabee bukása után az Intel sem döntötte még el, hogy merre megy tovább. Nyilván dolgoznak az IGP-ik OpenCL meghajtóján, de tudják, hogy a GPU technológiákban nem tudnak még labdába rúgni. Megfontolandó a Havok-ot az OpenCL irányába fejleszteni. A Llano GPU része nagyon veszélyesnek tűnik. Az AMD szándékosan erre játszik. A magas számításigényű és jól párhuzamosítható feladatokat nem a CPU-n akarják futtatni. Az Intelnek az a jó, ha minden úgy marad, ahogy eddig, mert ők a CPU részre gyúrnak.
-
Ayg0
senior tag
Az érintett vállalatok elmondása alapján a továbbfejlesztett DMM2 motor mostantól tartalmazza a Bullet Physicset is. Az utóbbi megoldás egy teljesen nyílt forráskódú, merevtestfizikáért felelős rendszer, amit a Sony és közvetve az NVIDIA is támogat.
valaki magyarázza már el, hogy ha csak közvetve is, de mi a fészkes fenéért támogat az nv a tulajdonában lévő physx-szel konkurens grafikus motort? 'b' tervként, hogy ha bedőlne a sajátjuk, dmm2 support hiányában valahogy partiban tudjanak maradni?
és mégvalami: az amd a havokot támogatta, nem? mi van azzal a projekt-tel? nyugdíjazták a dmm2 + bullet physics miatt? -
Spr1nG
tag
Ez egy remek dolog... Egy nyílt szabványra akár célhardvert is lehetne gyártani. Az NV meg csak pislog
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Translator #50 üzenetére
De nem is fordult elő olyan, h akadozott a játék rajtuk.
Konzolokon se szaggatnak tudtommal a játékok. Nem kell 300 vga-ra optimalizálni esetükben...szerk
-
rup1u5
nagyúr
-
BloodyEddie
őstag
Nagyon érdekelne, hogy mikor fogunk ott tartani, hogy rendes fizika lesz a játékokban, és nem függönyökről kell techdemókat néznem
-
zoltanz
nagyúr
válasz
Translator #50 üzenetére
Na az Amiga-kat ne bántsuk, klassz gépek voltak akkoriban és elég jó neve van manapság is.
Az Atari -k sem voltak utolsók, meg ki tudja most hol lennénk ha nem lettek volna.
-
Lenry
félisten
"Fejlesztőnek, gyártónak egyértelműen jobb."
a gyártónak 100%, hogy rosszabb. most elad 25 különböző gyártó évente-félévente valami újat a usernek, míg a jövőképedben 1 gyártó 1 készüléket ad el 5 évente ugyanannak a usernek. gondolom nem kell ecsetelni, hogy melyik fogja jobban megérni a gyártónak.
plusz: csodás dolog, hogy lehet PS-en játszani, de azért irodára, munkára alkalmatlan
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
wednesday #45 üzenetére
Ezt is könnyű megoldani. Nemes egyszerüséggel úgy kalkulálják a minimum gépigényt és a prioritásokat, hogy a fizika akkor is teljes pompájában menjen, ha a VGA-d emellett grafikailag csak 2FPS-t présel ki magából. És ennyi. VAgy hagyják, hogy a létfontosságú részek csak a PCU-n fussanak. Ha már abban is lesz egy combos GPGPU... A kiegészítések meg mehetnek VGA-gyorsítással, ha szükséges.
-
FRENK1988
veterán
Üdvözöljük ezt a lépést
-
wednesday
őstag
Lehet, bár ha a játékmenetre is kihat, nem biztos, hogy könnyű megoldani.
Ugye olyan fizikára vágyunk ami ténylegesen kihatással van a történésekre, rombolható környezet, ütközések, robbanások hatásai.
Leírom mire gondolok: Mondjuk befut a rendszer és már több generáció is eltelt így erőteljesen érvényesülhet a fizika. Egy multi játékban (vagy akár single-ben is) remekül rombolható a környezet. A robbanás hatására kiszakadnak nagy faldarabok és szanaszét repülnek és a játékost, vagy a gépi ellenfelet épp egy ilyen darab találja fejbe és kinyiffan. Na most ha korlátozod a fizikát, akkor nem lesz annyi darab. Vagy pl: leszakad egy híd a játékban, de a romjai úgy esnek le, hogy át tudsz rajtuk kelni...stb.
Na most egy multi játékban akinek erősebb gépe van fizikára az átkelhet a hídon?
Vagy pedig egységes fizika áll mindenkinek a rendelkezésére. -
Vitus
őstag
válasz
Mr.Csizmás #6 üzenetére
Az Nvidia szerződés köt a Nokiával, hogy felfrissítsék a céges mobilkészleteket.
Egyébként jó lenne ha befutna és mindenki használná.
-
Teasüti
nagyúr
A jövő az szinte biztos, h a populáris egységes felépítésű konzoloké lesz.
Mindenki számára jobb, ha egy eszközt nem csak fél-egy-két évig használunk, hanem mint lásd pl xbox/ps.
Kevesebb hardverre kell drivert írni, szoftvert optimalizálni. Fejlesztőnek, gyártónak egyértelműen jobb.
Sztem a felhasználónak is, elég egyszer megvenni egy gépet 6-8 évente.Én biztos nem támogatnék kismillió alkatrészt, csak mindenből egyet.
szerk: csak hanyagolnák már végre azokat a buzi gamepadokat, meg a vele járó idióta kamera pásztázásokat a játékokban. Hát ez vmi undrító, egérre kellene optimalizálni a kamerát, nem egy szutykos pöcökre... Ezt leszámítva meg lennék elégedve egy konzollal.
-
#81187072
törölt tag
Lő - robban - roncsolódik... Ez a szűk játékvilág dög unalom.
-
ViZion
félisten
Ami szerintem a jövő:
CPU-ba integrált "irodai" GPU, majd ez mellé lehet bedugni a GPU chipet, a videó ramot, és a fizikai co-processzort... és a rendszered olyanra rakod össze, amilyenre akarod, ill. a pénztárcád engedi... -
Abu85
HÁZIGAZDA
Jól fordítod ... a rendszer nemcsak látványelemként képes funkcionálni, amire példa a CM2 NV-s pályacsomag, a Warmonger és a három darab UT3-as pálya. A baj ahogy írtad, hogy ezt teljes árú játékra nem vállalják fel, mert drasztikusan csökken a potenciális vásárlóbázis. Ezt senki sem tudja pótolni. Ez a CUDA-ból adódik, hogy az AMD nem támogatja a platformot. Olyan platform kell, amit mindenki támogat, mert akkor nem kell korlátozottan használni a technológiát.
-
válasz
TESCO-Zsömle #25 üzenetére
Nem most kezdődött. Lásd: AMD x64 vs Intel IA64.
-
rup1u5
nagyúr
Na végre!
Már évek óta várok valami ilyesmire, hogy végre beinduljon egy nyilt fizikai rendszer.
Ha ez jól fog alakúlni akkor élvezetesebb játékok elé nézhetünk.Több ilyen hírt kérnék a PH!-ra, hogy naprakész infóink legyenek!
-
Az AMD egy lövéssel két fronton lépett előre a háborúban. Ügyes...
-
hackeeeee
Jómunkásember
válasz
TESCO-Zsömle #25 üzenetére
Jah, nem álnak le fűvel fával..
-
bsh
addikt
"Egy korábbi tesztünkből már kiderült, hogy a PhysX ebből a szempontból nem teljesít túl jól, hiszen két játékot és egy modifikációt leszámítva csak a látványra van hatással a rendszer."
ezt nem értem. vagy ez szándékos csúsztatás?
lefordítom: tehát a rendszer képes a játékmenetet is befolyásolni (lásd azt a két-három példát), ellenben azok a programozók nem teljesítettek túl jól, akik a többi játékban ezt nem programozták le megfelelően.
semmilyen rendszer nem fog semmit módosítani, hacsak a programozók nem akarják úgy. -
Gyuri27
félisten
válasz
TESCO-Zsömle #25 üzenetére
Ezt igazolja az is, hogy az ibm-l is spanok, meg az arabokkal is.
-
TESCO-Zsömle
titán
Microsoft minden bizonnyal nagyon örül, hiszen a DMM2 szerepében végre elérhető egy olyan fizikai motor, ami a redmondi óriáscég API-ját használja.
AMD tudja, hova kell dörgölőzni.
Lehet, hogy marketingben elmaradnak nV-től, de jól válogatják meg a "haverokat"...
(#10) ftc: A fizikát majd számolják az APU kihasználatlan magjai, meg a mellé/bele inegrált GPGPU.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Licenszek díjáról sose beszélnek. A Havok lehet a legdrágább, mert ott maga a licensz és a support is pénzbe kerül. A PhysX esetében az alapverzió ingyenes, de az APEX-ért és a supportért fizetni kell. PC-n nem feltétlen, elég ha teljesíted az NVIDIA követeléseit. A DMM2 PC-re teljesen ingyenes, a supportot az AMD vállalta. A konzolra biztos fizetős minden szempontból.
A többi versenyző közül a Bullet és az ODE marad ingyenes.Joachim21: Alapvetően ezt megtehetik, de összességében nem ezek a licenszek fogják a fejlesztést hazavágni anyagilag. A a Bullet-en és az ODE-n kívül minden pénzbe kerül. Vagy az is megoldás, hogy írnak saját fizikai motort, ami szintén pénz.
-
Joachim21
őstag
Ha minden igaz, az alapcsomag ingyenes, ha multiplatformos fejlesztéshez használja vki, akkor már fizetnie kell érte, tehát ennyit az ingyenességről. Milyen játékok jött ki az utóbbi időben csak PC-re???
-
válasz
wednesday #11 üzenetére
A tesztek szerint a PhysX megelégszik egy GT220 szintű GPU-val.
Hamarosan bekerül a CPU-kba is egy szerény GPU, ami akár erre is használható lenne. A diszkrét VGA pedig a grafikára. Az AMD fog tudni elég erős integrált GPU-t csinálni, ezzel nincs baj, az intel meg majd felköti a gatyát, vagy elmegy a fizikára a 8 magos Nehalem ereje. -
Televan74
nagyúr
A "nyitott" dolgoké a jövő. A PhysX már rég meg bukott volna(meg is bukott csak az Nvidia felvásárolta), ha nem áll mögötte az Nvidia.
Legyen meg az egyensúly a PhysX és többi között, Ha az Nvidia kiszállna valami miatt, és csak az Amd maradna , soha az életben nem kapnánk játékos kártyát 100 ezer alatt.
-
Cathulhu
addikt
Ha ezen mulik en szivesen veszek kulon kartyat fizikara, en sose elleneztem pl az eredeti physX-et emiatt (csak az ara volt gaz). Kulon dedikalt VGA-nal meg szerintem sok a pazarlas, olyan reszek amik fizikai szamitasokhoz foloslegesek. De akkor is inkabb vennek fizikara dedikalt VGA-t mintsem a fokartyam erejebol szipakoljon. (emiatt vettem integralt VGA-s alaplapot buta fejjel azt hittem menni fog, csakhat megeloztem a koromat, a jo oreg ati kicseszett velem, ez van
)
#11 Szerintem a szamitasok pontossagan siman lehet allitgatni, mennyire komplex egyenletekkel szamoljon ki egy egy erohatast. De en is csak tippelek.
-
wednesday
őstag
Ez sokkal életképesebbnek hangzik mint a fizix.
Bár a skálázhatóságra kíváncsi lennék egy olyan rendszernél, ami a játékmenetre is kihat.
Ugye a grafikát úgy butítjuk vagy javítjuk, ahogy nekünk meg a VGA-nak fekszik. Viszont egy komplex fizikai rendszernél nem hiszem, hogy lehet olyat csinálni, akinek gyengébb gépe van a fizika butítása vagy kikapcsolása lehetőség, hiszen kihat a játékmenetre. -
ftc
nagyúr
Rég csak ugye tudjuk mi is folyt le itt fizika terén...ha még AI-t is valaki felhozná HW szinten az lenne az álom
De engem egy dolog aggaszt abban,hogy a GPU fogja számolni...mennyi erőforrást fog elvenni? nem e lenne egyszerűbb létrehozni a GPU-n belül egy csak a fizikáért felelős részt esetleg a GPU melett olyan slave chipként?
-
válasz
Mr.Csizmás #6 üzenetére
Eddig is az volt, csak másképp hívták.
-
Mr.Csizmás
titán
konzekvencia: innentől a physixes játékoknál nagy valószínűséggel kenőpénz van a háttérben
-
-
ftc
nagyúr
Ha ez bejön akkor pápá Havok s Phisyx..MS támogatni fogja illetve bárki bővítheti, minden GPU-n elfut gond nélkül...s elkezdődik egy új virágkor a játékok terén
-
Angel1981
veterán
Nem hiszem, hogy az NV örül ennek...
Mondjuk úgy tudtam, a HAVOK-kal az AMD is szimpatizált, vagy tévedek?
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG STRIX Z270G Gaming WiFi alaplap garanciával hibátlan működéssel
- LG 65B4 - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- DELL Latitude 7340 i7-1365U 16GB 512GB 13.3" FHD+ TouchScren 1 év garancia
- Sound Blaster AE-7 (B-Stock)
- Eredeti Microsoft Windows 10 / 11 Pro OEM licenc Akciós áron! 64/32 bit Azonnali kézbesítéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest