Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Ne keverjük a szezont a fazonnal. Teljesítményben valamivel jobb a Maxwell a felsőházban (Fury vs. 980), felső középkategóriában eléggé kiegyensúlyozott a küzdelem (390 vs 970), mainstreamben pedig nagyon egál, ha nem jobb az AMD (960 vs 380), ez alatt meg engem nem érdekel. Fogyasztás szempontjából az NV a nyerő, ezen nincs mit vitázni.
Ha a piaci részesedést nézzük, akkor viszont toronymagasan az NV vezet, ezen sincs mit vitázni.
-
Igen, arra számítok, hogy kb. minden területen javulni fog. Az elképzelhető, hogy az extra feature-ök miatt azonos csíkszélesség melletti perf / Wattban lesz visszalépés, de ennek elég komolynak kell lenni ahhoz, hogy érdemes legyen:
a) az új arch helyett a régit használni, és nem is csinálni GPU-t abban a szegmensben (pl. a GP106 kimarad, és GM204b lesz helyette)
b) szimplán a régi GPU újrahasznosítása helyett egy komplett új chipet tervezni az új csíkszélességenAz elmúlt 10 évben én egyedül a 65nm és az 55nm között emlékszem "átportolt" chipekre, ami egy relatíve könnyű feladat volt. Ha ezt az nVidia 28nm és 16nm között bevállalja, annak nagyon komoly oka kell, hogy legyen (Pascal valahol komolyan alulteljesít), és az egyben azt is jelentené, hogy az AMD számára itt a nagy lehetőség
-
Sir Ny
senior tag
Vagy abban, hogy az nv rég nem látott részesedést és profitot ért el a Maxwellel.
.. te kérdezted, hogy mi értelme lenne ugyanannak (ugyanaz + másfél év polírozás) kisebb csíkon.
Meg, úgy kezeled, mintha a Pascalnak minden területen jobbnak kéne lennie az elõzõnél. Lovak, seggek száma?Yutani: a piac szerint igen.
off: jól sejtem, hogy a Maxwell-lel helyesírását is átvariálták a 12-es kiadással? Nem tudjátok, hogy toldalékolok most dupla mássalhangzóra végzõdõ angol márkanevet?
-
-
#85552128
törölt tag
válasz
#32839680 #929 üzenetére
A 970/980 megjelenésekor sem emlékszem akkor parádéra mint amit az AMD csinált nyáron a rebrand széria+FIJI-hez.
Azt a 350$ különbséget meg nem egyszer megbeszéltük már itt a fórumon. Ha az AMD elkérhet +50-80k-t azért mert "kicsi" a kártya az nVidia is elkérhet annyit +6 GB VRAM-ért és a telesírétékű GPU-ért. A Titan usereket sem érdekelte ez az egész
Most is megérte ha mondjuk kell a több VRAM / renderelni akarsz / munkára és mellette még játszol is - rétegtermék, és nemcsak azért mert 1000$-ba kerül.
-
válasz
Malibutomi #926 üzenetére
Igen, Jensen féltéglája arra utal, hogy az oroszok még nincsenek a spájzban
Ezzel együtt én azt gondolom, hogy az nVidiánál a nem-HBM2-es kártyák megjelenési dátumát üzleti indokok fogják vezérelni, nem műszakiak.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi #926 üzenetére
4 hónapja már volt shipment dokumentumból indult spekuláció a Pascal kapcsán: Nvidia ‘GP100’ Flagship Pascal GPU Spotted in Shipping Manifest – On Track for A 2016 Release
Ilyen az AMD-nél a napokban merült csak fel - ha erre gondolsz az alatt, hogy "már szállítják" a GPU-kat akkor ez a Pascalra is legalább annyira igaz lehet.Amúgy az utóbbi néhány megjelenést sem verték nagydobra, a 980 Ti is gyakorlatilag síri csendben rajtolt tavaly.
-
Malibutomi
nagyúr
En nem. Illetve igazabol annyit hogy nem lattuk...marmint a Pascalt
Mig az amd mar szallitja a GPU-kat ha hinni lehet a hireknek. Persze hogy mi mirol tudunk es mi tortenik az ket kulonbozo dolog. Lehet sak fu alatt dolgoznak az NV-sek es nem verik nagydobra mi keszul, mig az AMD-nek kell a hirveres. -
Sir Ny
senior tag
"én a 16nm-es Maxwellben nem látom a rációt. Mi a jó benne a Pascalhoz képest?"
pl a Pascal nem készül el. (készült el egy éve)
Vagy: nem lesz olyan jó játékra, mint önvezetõ autókra, esetleg, a Maxwellnél is rosszabb. (fogyasztás/méret)
Például, a notebookokba ezek fontosak lehetnek. -
válasz
#32839680 #919 üzenetére
Az nVidiának az éri meg, ha magasabb a profit margin. A Maxwelleket nyilván érdemes volt nyomatni a Kelperekkel szemben (azonos processzen 2/3 chipmérettel hozták majdnem ugyanazt az árbevételt), viszont a Pascal esetében ez korántsem lesz ennyire egyértelmű. Ha a GP106-os GPU a korábbiaknak megfelelően 220mm2 körül lesz, akkor egyáltalán nem biztos, hogy 14/16nm-en olcsóbb lesz gyártani, mint 28nm-en a 398mm2-es GM204-et. Ezzel együtt, én kockázatosnak tartom a középkategóriába kitolni a Maxwellt.
(#917) Malibutomi: én a 16nm-es Maxwellben nem látom a rációt. Mi a jó benne a Pascalhoz képest?
-
Malibutomi
nagyúr
Szerintem siman megtehetik, azert irtam hogy siman jo kartyak meg, es jobban belegondolva financialisan is okes szerintem, amit esetleg buknak a haszonbol a dragabb gyartas miatt, azt megsporoljak a fejlesztesen.
El tudom kepzelni, hogy kozepkategoriara athozzak a maxwellt 16nanora, es csak a nagy pascalra koncentralnak, aztan egy ev mulva hozzak a kissebbeket is.
-
válasz
#32839680 #907 üzenetére
Szerintem idővel lecserélődik az alsó ház is de a közép biztos. ha nem is egyből. Eleinte jön a ráncfelvart maxwell aztán rá valamennyi időre megérkezik az alsó szegmensbe is az új architektúra.
Azért az idő szorítja őket is. Jönnek az új grafikus motorok, gondolok itt a Frostbite új verziójára, ami azért elég nagy példányszámban eladott játékokat szolgál ki. -
válasz
Malibutomi #912 üzenetére
nVidia már csinált ilyesmit (9800GTX+ -> GTS250), ha azt a mintát követik, és kijön 250 USD-s áron egy átnevezett GTX980, az a GTX980 tulajokon kívül szerintem senkinek nem fog fájni
Biztos vagyok benne, hogy az nVidiánál megy az agyalás, hogyan lehetne a Maxwellről még egy bőrt lehúzni (ill. esetleg ment, lehet, hogy már eldöntötték, mi legyen). Veszélyes azért ezt az architektúrát performance orientált kategóriákban még egy ciklus erejéig bevetni, mert az aszinkron compute ott lebeg fölöttük, és előbb-utóbb (2017?) lesznek olyan játékok, ahol annyira épít erre a renderer, hogy nemigen lehet specifikus branchekkel megoldani a Maxwell-támogatást. -
Malibutomi
nagyúr
válasz
#85552128 #909 üzenetére
Epp ezert irtam, kivancsi lennek egy sima 28nm gm204 kozepkategorias kartya jonne utana fuj-fuj lenne-e ugyanazoktol az emberektol mint az amd-re vagy vallveregetes, hogy ezek a kartyak meg mindig jok, minek is valtoztatni.
De kb. 0.00001% esely van erre, ugyhogy nem fogjuk megtudni.
En spec teljesen el tudnam fogadni ezt az atnevezest (epp azert mert nem lesznek rosszabb kartyak attol hogy van ujabb) ahogy az amd-nel is. Amig a teljesitmenye eleg oda ahova pozicionaljak a tobbi nem igazan izgat.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi #908 üzenetére
Fuj-fuj bizony ha mondjuk 400$-ért csak annyit csinálnak, hogy ráraknak a 980-ra +4 gigát...
Az AMD meg ugye nem hogy két éves kártyákat, de még a 7000-es szériából is (harmadszorra) hozott 3-4 éveseket. -
Malibutomi
nagyúr
Nem mondta senki hogy rossz lenne a maxwell, de ha marad 28nanon, akkor lesznek nala jobban fogyaszto alternativak+ott lesz a ket eves kartya ujrakiadasa fuj-fuj (ugye). Ha meg csak atemelnek 16nanora, akkor az a "nagyon nagy" artartalek (amit ugye nem tudni mennyi, csak talalgatni lehet) rogton semmive valik az uj dragabb gyartas miatt.
Ezert is aggodom kicsit, hogy a szemunk kiugrik ha meglatjuk az uj gen kartyak arait.Erdekes lesz latni hogy alakulnak a termekpalettak. Johetnenek mar.
-
füles_
őstag
-
Hát igen. Az oculust Rift hypehoz hozzátartozó dologhoz meg azért eléggé érdekes, hogy a hivatalos gépcsomagokhoz NV 970 kártyákat adnak amin szépen minden elfut amit most fejlesztenek.
"A bemutatón Palmer Luckey elmondta, minden fejlesztés alatt álló Oculust Rift címmel játszott, és garantálja, hogy azok tökéletesen futnak az egyébként minimumként megjelölt GTX 970-es kártyával."
(nem tartom kizártnak , hogy 960 GTX kártyával( vagy R380) is fel lehet ülni majd a VR vonatra, kisebb kompromisszumokkal)
-
Peat;)
veterán
válasz
#32839680 #898 üzenetére
Nem hinném hogy egy funkció kérdéses támogatása teljesen paffra teszi a vga-t, azt sem tudjuk mi is az a gyakorlatban valljuk be. A konzolok úgy tudom már használják egyébként, dehogy mit értek el vele azt nem tudom, mert nem látni semmi különös dolgot. A mostanában bejelentett játékok meg sorozatban kapják meg a multiplatform jelzőt, ennyire szegény exkluzívfelhozatal nem nagyon volt még konzolon, szerintem ezt nem lépnék meg ha a pc piac nagyobbik fele alkalmatlan lenne annak a technológiának a befogadására. Akármennyire is ezt az érzetet erősítik bizonyos cikkírók már több éve.
-
Peat;)
veterán
válasz
Malibutomi #894 üzenetére
Szerintem megint kicsit túl van lihegve az új generáció, lehet bármilyen jó attól a "régi" még nem lesz rossz hirtelen. A VR-hez pascal ajánlott nvidia oldalról, na bumm, akinek az kell megveszi, minden másra még jó lehet a maxwell, különösen hogy a piacon nagyon nagy számban lehet ilyen vga-s gép így pc-n figyelembe veszik, a konzolok meg az új irányú erőforrásigényes fejlesztéseket zárják ki, nem hinném hogy egy 970-es valaha is kevés lenne bármely mostani generációs konzolos cím pc portjához(általánosságban beszélek, nem úgy mint Abu hogy pc port = pár emberrel átportolt batman, az összes többi jó portról meg mély hallgatás of course). Azt meg lehetetlennek hogy azért mert 9-es a vga-d nem indul el a játék, régen volt ilyen mx sorozattal, szerintem most közelében nem vagyunk annak.
És elég nyilvánvaló hogy a maxwelles vgak árában nagyon nagy tér van még az árcsökkentésre, inkább a mostani 9-es sorozat tulajok lesznek mérgesek ha ezt meglépik, de ez függ attól hogy AMD a gyakorlatban mit dob piacra a középkategóriában, illetve szerintem minden maxwell vásárló tisztában volt vele hogy masszívan hülyének nézték és kihasználták a mostani árakkal, én is.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
Malibutomi #894 üzenetére
Kimaradt, vagy a legrosszabb lehetoseg minden marha draga lesz, akkor megeri atvinni a kartyakat, a csucskartyak meg neg feljebb mennek arban.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
#32839680 #893 üzenetére
Ez nekem furan hangzik.
Uj maxwell chipek 16nm-en, vagy csak atviszik a 960-970-980-at es egyel lejjebb pozicionaljak? Utobbi is furan hangzik, mert akkor az arnak is csokkennie kell ezzel, de a 16nm gyartas biztos hogy dragabb mint a 28nm (legalabbis egyelore).Vagy egyszeruen hagyjak oket 28nm-en? Az szerintem rossz otlet meg ha a kartyak jok is, akkor is generacios lemaradasban lesznek, ugyanugy kaphatjak a sarat mint az amd 3xx sorozat, hogy 2 eves kartyak atnevezve.
-
válasz
#32839680 #888 üzenetére
Hát igen, de a beharangozása nagyon jó az AMD-nek ilyen téren.(szerencsére) Lehet ennél a generációnál megfordul a kocka, és az NV most a teljesítmény és az extra funkciók miatt nem fog annyira spórolni a wattokkal. Persze a diák alapján így is nagyon jók lesznek arányaiban a fogyasztásban.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
#32839680 #888 üzenetére
Kivancsi leszek en is, de nem ertek egyet veled a cumival kapcsolatban.
Egyreszt ha igaz amit az AMD demozott, akkor a maxwell perf/watton mar ok is tul vannak rendesen.
Masreszt, ha az nv netan meg is orzi az elonyt a fogyasztasban, az - koszonhetoen annak hogy az egesz skala lejjebb csuszik - abszolut ertekben minimalis lesz. Az hogy 5-10w van ket kartya kozott 140-150w fogyasztasan mar szerintem olyan mindegy.
Ertsd az AMD ha hatrebb is lesz ebben a kartyai mar akkor is boven a huvos es halk kategoriaba eshetnek.Ugyis az volt itt a konkluzio hogy a fogyasztas nem az evi par forint miatt hanem a hotermeles/zaj miatt lenyeges...ez az erv a csikszelessegvaltassal kihal (hacsak nem toljak a gyartok a vegletegik mar elso korben es hoznak ki 250-300w kartyakat ezen is, de ezt erosen ketlem).
Talalgatni felesleges mert tul sok meg az ismeretlen.
En azt mondanam mivel az egesz szegmens egyszerre fog atmenni a fogyasztascsokkenesen, ebben a generacioban a nyers ero ami inkabb donteni fog a vevok koreben.
En legalabbis ha van egy 140 es egy 180wattot fogyaszto vga de utobbi erosebb azt vennem. Csak a fentebb emlitett 250w felett kezd mar necces lenni a hutes/zaj az en izlesemnek, de lattuk hogy az sem megoldhatatlan feladat. -
namaste
tag
Már válaszoltak, de leírom én is.
A 10x gyorsulás igaz, de
- nem játékban, hanem gépi látásban,
- nem FP32-ben, hanem FP16-ban,
- nem egy kártya, hanem több kártya (természetesen N db Maxwell vs. N db Pascal).
Majd meglátjuk gyakorlatban mennyi lesz.Játékokban? Ha használnak majd FP16-ot, abból profitálhat, de alapból lesz 2x számítási teljesítmény (FP32) és 3x memória sávszélesség.
-
Persze, a preempciónak játékban gyakorlati értelme csak akkor van, ha fix FPS-t akarsz akár kompromisszumok árán is. Ez jó a VR-re, de jó lehet olyasmire is, amit az id próbált csinálni a Rage-ben. A memória-alapúság is törvényszerű volt idővel, döntse el mindenki magának, jó ötlet volt-e 2012-ben 28nm-en bevezetni.
Ugyanakkor a CU-knak mindenféle (át)ütemezési tudást adni nem volt feltétlen zseniális ötlet, és ez sok tranyóba kerülhetett. A memóriavezérlőjükkel továbbra sem vagyok kibékülve, a 390X vs 290X gyorsulás és a Fury mem OC világosan megmutatta, hogy hatékonysági gondjai vannak.
Meg ha lenne egy "GCN revolutionary feature list", arról biztos lehetne mindkét halmazba dobálni.A PPT-t megnéztem, tök jó - mikor látjuk ezt játékban?
(#882) b.: olyanról sosem volt szó, hogy játékban lesz 10x gyorsabb. Jensen hülyéskedett, hogy a GPU 10x gyorsabb lesz, aztán gyorsan hozzá is tette, hogy bizonyos körülmények között, konkrétan mixed precision mellett. A 3x-os gyorsulás meg nyilván zöldség - egyedül a mem-sávszélesség lehet ilyen mértékben nagyobb.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezeknek az új API-kban és a VR-ben lesz értelme.
Vannak más újítások is, amelyeknek értelme lenne, de ezek szabványosan nem igazán használhatók ki (talán majd a SPIR-V kiterjesztésekkel). Mindegy, hogy az NV bevezeti-e, ezek az irányok a konzol miatt születnek, így a kutatási alap a GCN.
Érdemes megnézni Tomasz Stachowiak új prezentációját. [link] - egész durva dolgokat csinál a Frostbite Teamnek. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dragbajnok #877 üzenetére
A compute az általánosan támogatható akármilyen modernebb GPU-val.
A Pascal azért nem annyira ismeretlen. Az egyik újítás, amit az NV kvázi bevallott, hogy eldobják a rajzolási szintű preempciót és finomabb módszerre állnak át. Ezt konkrétan elismerték a GameWorsk VR bemutatásakor. A GCN egyik nagy újítása 2012-ben az volt, hogy a preempció szempontjából eldobták a rajzolási szintű modellt, és finomabb módszerre álltak át. Előbb durvaszemcsésre, majd finomszemcsésre.
Ugyanígy elmondták, hogy a Pascal a bekötéshez már nem használ majd host processzoridőt, vagyis átállnak egy memóriaalapú erőforrás-kezelésre, mert ezt csak úgy lehet megoldani. Ez is a GCN nagy újítása volt 2012-ben. Valószínűleg innen ered ez a GCN típusú dolog, tulajdonképpen bevezetik a Pascalban a GCN nagy újításait. Mondom nagyrészt ez annak köszönhető, hogy a Microsoft nem igazán hagyott más választást. -
Dragbajnok
tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Malibutomi #874 üzenetére
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hosszabb távon oké, de most a programozók számára az gondot okoz, hogy a DXKG specifikációi miatt a DX12 alapból multi-engine API. Egyszerűen nem támogat másfajta kódot. A nem multi-engine hardvereken ez a kód így is működik, mert a párhuzamos kódokat be tudják tölteni sorosan. De a Kepler és a Maxwell a DXKG specifikációi szerint multi-engine hardverként lesz detektálva, tehát ott az általános kernelmodul párhuzamosításra törekszik. A problémát az okozza, hogy a specifikáció feltételezi, hogy minden multi-engine hardverként detektált rendszer támogatja az erőforrás-korlátozást az összes parancsprocesszorból, mint például a GCN. De a Kepler és a Maxwell csak egy parancsprocesszoron tud erőforrás-korlátozást, míg a többin nem, így egy totál szabványos multi-engine kód ezeken a hardvereken brutális lassulást okoz. Ergó, ezekre írni kell egy alternatív kódot, ami nem követi a DX12 leírását, és ezáltal rá kell kényszeríteni a DXKG-t, hogy ne kezelje normál multi-engine hardverként a Keplert és a Maxwellt, különben összeomlik a sebesség. Ezt a problémát egyébként a Vulkan API sokkal elegánsabban megoldotta, anélkül, hogy a fejlesztőket és a Kepler/Maxwell architektúrákat, vagy mondjuk a GCN-t bármi negatív hatás érné. Az az igazság, hogy a Microsoftnak csak az számított, hogy az Xbox One-ra rámappeljenek egy API-t, és a hardvergyártók majd úgyis lekövetik az új architektúrákkal.
(#872) Malibutomi: A memóriaalapú architektúrákban az erőforrások a memóriában vannak tárolva, így gyakorlatilag csak a memória kapacitása limitálja, hogy mennyi erőforrást használhatsz. Elméletben a hardver végtelen mennyiségűt is lekezel. Az erőforrás-alapú rendszer esetében dedikált hardveres slotok vannak, amelyek hivatkoznak a memóriában tárolt erőforrásokra. Ilyenkor csak annyi erőforrást használhatsz, ahány slotra van engedély a hardverben.
-
Zeratul
addikt
"Ez azért baj, mert a DXKG univerzális alap, tehát az NV nem tudja az egyes részeit letiltani, amelyek rosszak a Maxwellnek. Ez egyébként teljesen a Microsoft sara, de ilyen formában az NV nem tehet mást, minthogy terveznek egy DXKG-hez illő architektúrát."
Miért baj az ha egységesednek az és hosszú ideig így is maradnak architektúrák? A programozók szvsz örülnének neki.
-
Zeratul
addikt
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dragbajnok #868 üzenetére
Memóriaalapú compute dizájn, az eddigi erőforrás-alapú ultramobil dizájn helyett. Bár a GCN típusú nem a legjobb szó rá, de lényegébe a Pascal támogatja majd nagyjából azokat az újításokat, amiket a GCN bevezetett. Ez elsődlegesen a DX12 miatt fontos, mert a DXKG specifikációt a Microsoft teljesen a GCN-re szabta. Ez azért baj, mert a DXKG univerzális alap, tehát az NV nem tudja az egyes részeit letiltani, amelyek rosszak a Maxwellnek. Ez egyébként teljesen a Microsoft sara, de ilyen formában az NV nem tehet mást, minthogy terveznek egy DXKG-hez illő architektúrát.
-
TTomax
félisten
Ne gondold,hogy ettől Kánaán lesz.Annyira "low"ra sosem tudnak lemenni mint pl a konzoloknál.Ahhoz évek és generációk kellenek hogy ebből jelentős profit is legyen,a konzolok a legjobb példa erre,ott a fix hardver mióta is?Mennyi igazán arra optimalizált játék is jött?A GameWorks-öt sem kell idekeverni,senkinek sem kötelezö beépíteni,de ha be van építve a legtöbb esetben kis is kikapcsolható.Lassan sajnos már azt sem mondhatjuk,hogy "vacak konzol port" mert bizony konzolon is elég sok játék van ami a 30 fpst nem tudja tartani,tehát már oda trehányul van megírva.
Ezért is fogadtuk finoman szólva kételkedve amikor 3-4 hónapja Abu 25-30AAA címet prognosztizált DX12re 2016 nyarára... nos eddig nem igazán dúskálunk a DX12-es címekben PCre,és a konzolokra sem melyek kihasználják a hardvert,pedig ott nem lehet a Gameworksre mutogatni.
De hát mindegy is ez, már a VR hájp megy,szép lassan el fog ülni a low level api őrület is,majd talán jövőre jönnek valóban DX12-es játékok addigra talán a GCN is megéli az ötödik reinkarnációját.Továbbra is fenntartom,sikeres terméket kell készíteni,olyat ami kiszolgálja az aktuális játékokat 2-3 évig.Aztán vagy a csíkszélesség váltás miatt,vagy a hiányzó ficsörök miatt,vagy a garancia lejárta miatt , így is úgy is kártyát cserél az userek nagy része,ezzel lehet profitot termelni,és ebből sikeres erős céget.Mert a PC-s játékiparnak pont arra van a legnagyobb szüksége egy sikeres AMDre,és nem a túloldalra kell mutogatni,ha jó egy termék akkor viszik is...
-
Zeratul
addikt
-
TTomax
félisten
Hát persze analfabéta barátom,te vagy az az AMD troll aki csak eddig jut el...csak neked még egyszer [link]
De ki is másolom,hogy ne kelljen megkeresned..."Sikeres terméket kell gyártani,sok extra funkciót kell adni,minnél olcsóbban,az tesz jó a pc iparnak,az generál bevételt,abból lehet továbblépni.Ez amit most eröltetnek ismét a "halott és a csók" kategória,nem sokra lesz jó,csak döngetni a mellkast hogy "mi mennyire akartuk"..."
-
sad_Vamp
őstag
igen és innét jutottunk oda, hogy az NV és nagy cégek sosem fogják a sajátjukat megosztani. Mert ez nekik nem érdekük, az AMD meg még mindig nem tudja, hogy bilibe lóg a keze és álomvilágban él. Ebbe pár indie fejlesztőn kívül az égadta világon senki nem fog beszállni valószínűleg. Az indie fejlesztőknek pedig nem igazán van hatásuk a játékiparra még az AMDnek sem, pedig köztudott, hogy az ő cuccuk van most a konzolokban (mégsem írt még rá senki sem normálisan játékot).
-
Zeratul
addikt
válasz
Malibutomi #861 üzenetére
Megrögzött nV troll csak azért is idejön felhánytorgatni, olyan topicban aminek köze nincs hozzá, mert ugye ennek topicnak eredeti témája a programozási eljárások szabad megosztása és annak hatása a játékiparra.
-
Malibutomi
nagyúr
Nem erveltem vele, mivel senkivel nem allok vitaban. Egyszeru informacio kozles volt, arra amit Peat irt hogy majd lesz ilyen irtam hogy mar volt is. Ahogy most AMD oldalon is volt, mindket oldal hibazik es mindketten ki is javitjak, tok felesleges ezeken gorcsolni foleg hetekkel azutan hogy mar kijavitottak.
-
TTomax
félisten
válasz
Malibutomi #853 üzenetére
Nem érdekes mi van a túloldalon,azzal nem érvelhetsz hogy ha ott el van tolva valami akkor itt is rendben van.
-
Malibutomi
nagyúr
En epp azt irtam hogy mindket oldal egyforma, es nincs ertelme vagdalkozni, de "Nagyon sajnálom,hogy sem értelmezni sem felfogni nem sikerült azt amit leírtam"
A link meg Peat-nak ment valaszul mert irta hogy majd lesz ilyen. Annyit irtam hogy mar volt is, ahogy mindket oldalon elojonnek a hibak, es epp ezert nem erdemes ilyeneken harcolni itt.
-
TTomax
félisten
válasz
#32839680 #849 üzenetére
Nagyon sajnálom,hogy sem értelmezni sem felfogni nem sikerült azt amit leírtam,a hasonlat nagyon nem ide vágó volt.
(#850) Malibutomi
Ez rád is vonatkozik,vagdalkozás helyett elgondolkodhatsz azon amit írtam.A túloldalt sincs kolbászból a kerítés ezt egy szóval nem állítottam,de szalmabáb érv a túloldalra mutogatni... -
Mindkét oldal vét hibát, amit aztán kijavít. Mi értelme ezeken rugózni vég nélkül?
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
#32839680 #849 üzenetére
Ezt en sem ertem, a kovetkezoben rogton javitva lett, itt meg azota is megy a szajkarate.
(#845) Peat
Nem kell varni mar volt ilyen.
nvidia admits geforce drivers responsible for fan problems.Ezert irtam a multkor is hogy semmi ertelme ilyeneken vitazni, ugyanazok a hibak elofordulnak par evente mindket oldalon.
-
TTomax
félisten
Amikor elveszted a hwek feletti kontrollt akkor vehetsz nyugodtan egy konzolt is,ha már egy 3rd programot nem lehet felrakni amivel nem hogy állítasz bármit,csak monitorozol az elég nagy baj. Ettől is pc a pc... ha már ez sem mehet akkor nincs mese ott a konzol,ezt elég nehéz lesz az userek torkán lenyomni,a a pc mindig is egy bizonyos fokú szabadságot jelentett,és pont ez az amit most próbálnak visszaszorítani,nem lesznek vele népszerűek,EULAval lehet takarózni,csak éppen az eladásokon fog lecsapódni az elégedettség...nagyon rossz felöl próbálják meg kihúzni a PC ipart a "gödörből",inkább löknek rajta egyet.Sikeres terméket kell gyártani,sok extra funkciót kell adni,minnél olcsóbban,az tesz jó a pc iparnak,az generál bevételt,abból lehet továbblépni.Ez amit most eröltetnek ismét a "halott és a csók" kategória,nem sokra lesz jó,csak döngetni a mellkast hogy "mi mennyire akartuk"...
-
Peat;)
veterán
Majd belefog és akkor elmondják ugyanezen emberek hogy de xar.
Amikor a notebookgyártóknál a tunningba szóltak bele akkor is érdekes hangvételű volt a topik.
Az a legnagyobb szánalom az egészben hogy ott az a rohadt cicergés, pl, de mivel mindkét gyártó termékeit érinti ezért a fanok nem szeretnek róla sokat beszélni. Pedig szerintem mindkét gyártó vezérigazgatója megérdemelné hogy 5000fps-en futtatott 3d mark 2001 -es gépeket kapjon egy zárt szobába amiből nem jöhet ki egy hétig, 100 random vga termékükkel...majd megmondhatná utána hogy ha csak 20%-a cicereg a termékeiknek az zavaró-e.
-
PC iparban a hőmérséklet-figyelő programok és a ház ventilátor szabályozása szerintem totál elfogadott sok sok éve. Elkerülendő az NV -AMD párhuzam, de megjegyzem nekem még NV driver soha nem keveredett be a Speedfanba.( és szerintem eddig AMD driverekre sem volt jellemző)
-
Pedig mégis az, hisz belenyúl a driverbe, különben nem pisilte volna magát össze a crimson. Az más kérdés, hogy nem erre használod. A ventiszabályzás meg elég csúszós pálya tuning terén, lehet ennek is meg annak is mondani. Tuning, mert kinyírhatod vele a hardvert. Nem tuning, mert nem nyúl az órajelekhez, stb. Attól függ, mit tekintünk tuningnak.
(#842) TTomax: Ezt légyszi fordítsd le magyarra, hogy a hozzám hasonló halandók is megértsék.
-
a Crimson első verziója kikapcsolta, felülírta ezeket a programokat.Ha nem vetted észre meg volt a baj,mert a ventiszabályozás megzavarodott.
Erre gondolom ugyan úgy kellet volna figyelmeztetést kiadnia a driver telepítésekor a gyártónak,( mivel telepítéskor belenyúl egy másik gyártó által készített,általad futtatott programba a te engedélyed nélkül) mint ahogy teszi, ha bekapcsolod az overdrive funkciót.
Az javításban már érintetlenül hagyja ezeket a programokat. -
Akiknél Pl speedfant, afterburnert kinyírta a Crimson?Igen tudom , jogilag nincs kinél reklamálni stb..
Hányinger betenni egy olyan funkciót a driverbe , ami kinyírhatja a kártyát, majd széttenni a kezünket, hogy mi nem tehetünk róla, nincs rá garancia.Ennyi erővel rábízhatták volna 3. féltől származó tunning programokra a dolgot, nem pedig betenni az elérhető funkciók közé bárkinek, aki egy kicsit is nem ért hozzá. -
Elárulom neked ha már ezen vitatkozunk, hogy mennyire értesz hozzá, hogy NEM csak overdrive profilon jelentkezett a bug, ami fixen 20 %- on vagy alatt tartotta a venti fordulatszámát. "annyit értesz hozzá mint tyúk az ABC hez? kérek neked egy kis moderálást rádfér, te online hős. Olvass utána harmadszor írom le neked.
Amúgy az overdrive profil a crimson része. természetesen az AMD levédte magát az EULA ával. amit persze minden felhasználó gondosan elolvas. -
Zeratul
addikt
válasz
jacint78 #831 üzenetére
Az eredeti hír arról szólt hogy overdrive profil bekapcsolása okozza. És hogy távolítsák el teljesen drivert majd véletlenül se kapcsolják be az Overdrive-t, már akinél volt bug. Sokan valószínűleg feleslegesen pánikoltak mert az automata szabályzás 70 fokig alig ad ventire fordulatot. Nekem kezdettől fogva jól működött a Crimson.
-
Zeratul
addikt
Látszik annyit értesz hozzá mint tyúk az ABChez. A thermal throttling éppen hűtésmeghibásodás okozta károk megelőzésére találták ki. És ha utánanéztél volna a Crismson driver bugnak, nem általánosan jellemezte a kártyákat, hanem volt olyan ahol jelentkezett és kizárólag az OVERDRIVE alkalmazása esetén. Az Overdrive mindennek nevezhető csak nem általános használatnak.
Csak neked szeretettel [GTX 590 VRM PUKK]
-
ja értem valóban jót tesz a GPU nak ha 95 fokig felkúszik, ott lethrottingol mert nem megy a hűtés. valóban nem sül meg, akár még youtub videókat is nézhetsz vele, mielőtt kikapcsol vagy kifagy. Kondik is szeretik ezt, nem mennek tőle tönkre és a ramok sem.
persze ezt mond azoknak is akinek kikapcsolt a kártya és utána már nem indult el vagy nem adott képet többé. igazad van nem sült meg, csak tönkrement.[link] nehéz a felfogásod úgy látszik( ha már személyeskedünk) és nem látsz ki a vörös szemüvegből. "NV-nél 2003 ben nem volt T T." hallod komolyan . nagyon szánalmas ez a 13 évvel ezelőtti móka .Inkább zárjuk le, mert elsírom magam ettől a vergődéstől. -
Zeratul
addikt
válasz
#32839680 #824 üzenetére
Lehet. A komplett kijelzőt cserélték 2 alkalommal mire rájöttek hogy a Win10 WHQL drivere okozza a problémát. Tulaj "baromira" "örült" neki. Másik faramuci történet az WoT-s klántársunkal esett meg. Intel laptop, nV dVGA. Pár menet után elsötétedik a képernyő és csak a laptop újraindítása hozza helyre. Win újratelepítés, drivercsere hatástalan. Szervíz nem találja a problémát. Wargaming szintén nem találja a problémát. Van egy elméletileg hibátlan Laptopja csak éppen játszani nem tud rajta.
-
Zeratul
addikt
válasz
Malibutomi #816 üzenetére
Volt annál szebb is. Win10 telepítése után a méregdrága Alienware laptop G-Sync panelja feküdt ki az nV WHQL driverétől.
-
Malibutomi
nagyúr
Erre sem paran irtak rengeteg forumon tema volt.
A par embert meg arra irtam, hogy a crimsonnal sincs(ahogy a korabbi ilyen hiru driverekkel) tomeges kartyaelhullas.
Osszefoglalva par evente mindket oldalnak van ilyen elszurt drivere, es altalaban mindegyiknek nagyobb a hirverese mint a valos kar. Most a crimson a soros, ezzel foglalkoznak. Ennyi.
-
válasz
Malibutomi #818 üzenetére
Crimsonról nem páran írják, valamint a szaksajtó is foglakozik vele. AMD adott ki rá hotfixet, elismerve a hibát. ott a link a kezdetekről.
PH topikot is nézd meg nem kell messzire menned.
Konkrétan :[link] -
TTomax
félisten
Valaki mondjon már nekem az elmúlt 5-10évböl egy olyan vga drivert ami "nevet" kapott....és akkor ez hogy lesz ezentúl Crimson 1-2-3,vagy csak Crimsons? Esetleg átmegy más színekbe is,mondjuk Maroon?
-
válasz
Malibutomi #816 üzenetére
NV -nek?
-
őrgezést hagyjuk, ne személyeskedj, max személyesen.
Hogyne a kártya. igen. az oprendszer meg jó ha ME volt, persze a varezhuszárok meg tudták "venni" egyből az xp-t.( AMi service pack után lett DX 9 Igaz játékok nem voltak még dx9 alatt. , az XP meg 3 havi fizetésbe került.
tehát 2003-ból hozod ide az NV-t , tök fairplay., persze inkább szánalmas.. A crimson meg most okoz GPU megsülést érdekes módon. Ennyire AMD fan vagy és letagadod még a tényeket is.. ettől volt hangos a világsajtó, hogy levette a venti sebességét a az új driver és NEM 2003 ban ,hanem pár hete. Persze nv koholmány és nem igaz .
[link] -
Zeratul
addikt
Öreg az FXxxx sorozat DX9 es volt. Az nV szokás szerint nem tudta az API maradéktalanul magévá tenni. A crimson drivertől nem égett le semmi mert nem tud, a hadveres védelem visszalassítja és elég kevés konfigot érintett, a nV driver probléma viszont általános volt, mint ahogy a nForce chipset hőingás miatti BGA leválása is. HD 4xxx óta teljesen hadveres a mag és VRM kontrol a radeonokon.
-
Úristen 2003 ban volt az Fx sorozat. Directx 7 volt. most komolyan 13 évvel ezelőtti dolgokról beszélünk? mert én kb 3 héttel ezelőtti a hírhedt Crimson driverről. oh, wait..
( ja és elárulom, hogy én 2003 ban 9800 radeon kártyát hajtottam, mert istenkirály volt akkor . nyomában sem volt a konkurencia, sem a 9600 XT .nek a középkategóriában.. Rá három évre a 8000 -es sorozat letarolta a piacot Nv részéről. )
-
sad_Vamp
őstag
Valószínű igazatok van! Sorry my bad. Régen volt már. Amióta megvan az új laptopom a régit nem sűrűn kapcsoltam be, főleg, hogy a kijelzője is kipukkadt. Csak annyira emlékszem hogy az adott mobil szériát is problémás volt az AMD-n megtalálni és az előre installált verzió nem volt a legjobb.
erre azt tudom mondani mint Yutani nekem: személyszerint nekem semmi problémám nem volt a FX szériás NVidiával (ellenben 2őből 2 AMD cuccal szívtam bár igaz a mássikkal csak részben)
Most oda jutottam hogy - teszek még 1 próbát az AMDvel és - vettem egy onboard A4-el szerelt alaplapot kiváncsi vagyok mit fog tudni nyújtani. Remélem a NAS szerepét betölti majd normálisan.
-
Zeratul
addikt
válasz
sad_Vamp #810 üzenetére
FX 5000 egyik korai drivere annyira "intelligens" volt hogy nem terhelésre hanem üzemmódra szabályozta a fordulatszámot. Képernyő kímélő üzemmódban levette fordulatot és ha GPU renderelt volt kéernyő kímélő akkor szépen megsült.
FX5000 szériánál volt pár érdekes húzása az nVnek. Pl. 3D mark alatt nem rajzolt ki bizonyos dolgokat. Trilineaból bilineárba váltott UT alatt, stb.
-
Zeratul
addikt
Tökéletesen fusson = oltári nagy bugok javítása.
Megsülő GPU: Egész véletlenül a dupla Fermi GPU-s nV volt ami terhelésre elpukkantotta a VRMjét, illetve szintén FX 5xxx sorozat ami képernyővédő alatt levette a venti fordulatszámot és sorozatban megsült. Illetve ne feledkezzünk meg a sorozatban lehaló nForce laptop chipsetekről sem.
-
sad_Vamp
őstag
válasz
#32839680 #800 üzenetére
Valószínűleg igazad van, de szerintem, nem ezen van a lényeg. A lényeg azon van, hogy CCC nélkül emlékezetem szerint nem lehetett feltenni a drivert (ezért számomra a driver része). És bugzik. Anno havert sem az érdekelte anno hogy 2 FPS-el többje vagy kevesebbje volt Q3-ban, de az sokkal inkább zavarta, hogy pl az 1NSANE nevű játék úgy indult el, hogy minden fehér volt (aztán még talán ki is fagyott).
Új hozzászólás Aktív témák
- Huawei Watch GT 6 és GT 6 Pro duplateszt
- Milyen routert?
- Apple asztali gépek
- Mozilla Firefox
- sellerbuyer: Mivel fotózz és videózz 2025-ben? Elég egy mobil vagy kell egy kamera?
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Milyen videókártyát?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Vicces képek
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- MSI RTX 2070 SUPER GAMING X TRIO 8GB GDDR6 Videokártya
- Eladó: GIGABYTE GeForce RTX 4060 EAGLE OC 8GB GDDR6 (GV-N4060EAGLE OC-8GD)
- MSI RTX 3070 8GB GAMING Z TRIO - eladó!
- ASUS ROG-STRIX-RX5700XT-O8G-GAMING RX 5700 XT 8GB GDDR6 OC PCIE
- ~ÚJ MSI GeForce RTX 5070 SHADOW 3X OC 12GB GDDR7 - Konzolvilag garancia 2028.09.13
- BESZÁMÍTÁS! 64GB (2x32) Samsung 3200MHz DDR4 memória garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 10, Xiaomi Redmi Note 10s, Xiaomi Redmi Note 10 Pro
- Asus TUF Gaming M3 GEN II gamer egér
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 256GB Deep Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3516, 94% Akkumulátor
- Apple Watch SE 2 44mm Wifi
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest