Új hozzászólás Aktív témák
-
iday
aktív tag
Lassan Bacsis rendezi az első fülei autós találkozót.
Csak hogy ki tudja választani a neki megfelelő kocsit. -
alcsa
senior tag
-
Alpi.
addikt
-
Doki16
addikt
válasz
buherton #224 üzenetére
Prius 3-tól már 0W20 kell. Az Aurisomba is azt rakattam, nem engedtem, hogy 5W30 menjen bele. Pedig azt akarta a szerelő. A kézikönyve ezt írja. [kép]
Igen 10 év gari van a komplett rendszerre. Az én kocsim is megkapta. És ehhez még jár Európai Assistance szolgáltatás is.
-
Doki16
addikt
válasz
nullpoint #222 üzenetére
Elméletileg nem kell. Nem egy HSD tart már mindenféle megbontás nélkül 300-400e km körül. Én azért 400e km felett már cserélném, ha ennyit elment akkor már ez belefér
Ennél is az a titok mint minden más kocsinál. Motorba 0W20 olajcsere max 15000 kilométerenként váltóba meg 90000 kilométerenként. Hiába állítja azt a magyarországi Toyota, hogy örökéletű olaj van benne. -
bambano
titán
nyugodtan visszaolvashatsz a topicban: [link]
"Hagyományos automata": és nem terelünk, én azt írtam, kéziváltó, nem automata, mivel te is azt írtad az előző hsz-edben: "Éppenséggel marha egyszerű szerkezet, 2 bolygómű az egész, töredéke egy hagyományos automata, és sima váltónak is."
-
bambano
titán
egy bolygóműben van 6 fogaskerék, a kettőben 12 + 1 kuplung + két villanymotor.
egy 5 fokozatú hagyományos kéziváltóban van fokozatonként két fogaskerék, az összesen 13, 1 kuplung, nulla villanymotor és 5(6) szinkrongyűrű.a bolygóművekben van vagy 4-5 tengely, a kéziváltóban 2. tehát még az sem igaz, hogy a prius váltójában kevesebb alkatrész van, de az nevetségesen téves állítás, hogy töredéke. ha pedig belevesszük a két villanymotort, akkor kiderül, hogy az e-cvt váltó *SOKKAL* bonyolultabb, mint egy hagyományos 5 fokozatú kéziváltó.
aki nem tudja, honnan jött ki a 13, az vagy gondolja végig, vagy kérdezzen.
-
8th
addikt
Tapasztalat. Mentünk vele húsvétkor egy hosszabb vidéki körutat kb. fele részt autópályán és főutakon. Az út átlaga 4,9 liter lett. Négykilenc négy személlyel csomagokkal. A villany hajtás 90%-ban csak ballasztként volt jelen. A fogyasztását ne a mai dízelekhez mérd hanem a korabeliekhez pl. Golf 5 1.9 TDI, Focus II 2.0 TDCI, Peugeot 307 2.0 HDI, Megane 1.9 DCI stb. Ha ezeknél többet is fogyaszt autópályán fél-egy literrel akkor mi van? Üzemeltetési költségei így is nevetségesek a fenti dízelekéhez képest.
"Egy kisebb modernebb dízel, ami kb. egy méret a priussal, simán megvan 4 alatt..."
A lókolbászt. Autópálya tempónál nem fog 4 liter alatt fogyasztani semmi vagy ha igen max. 100-110 között. Golf 7 Bluemotion 1.6 dízel meg a hasonló spúr modellek is valós 4,5 - 5 liter között fogyasztanak autópálya tempónál tökmindegy milyen hülyeséget ír a board computer pillanatnyi fogyasztásnak. Az csak mese habbal. Az Audi A2 3L fogyaszt 130-nál valós 3.9 litert annál pedig nincs takarékosabb dízel autó mind a mai napig. A testvérmodell Lupo 3L is már 4.0 - 4.2 litert eszik 130-nál. Valós 4 liter alatti fogyasztás lehetetlen 130km/h tempónál.
-
Doki16
addikt
Tessék ez nem város. [kép] Végig főút és 90-100-al mentem. Nem akarok én senkinek semmit bebizonyítani. Nem autópályára való, de ezt le is írtam egyébként. Oda bármelyik dízel jobb. Ez főútra és városba van kitalálva. Ez egy 1,8-as benzines persze, hogy nem jobb bármelyik átlagos benzinnél pályán, nem is értem az érved. 120 felett már nincs haszna a hibrid rendszernek.
-
Viszlát
addikt
A Prius nem pályázásra lett kitalálva, ez egyértelmű, bár egyáltalán nem vállalhatatlan, viszont főúton és városban brillírozik. Személyes tapasztalat szerint 110 környékén van az a fordulópont ahonnan már jelentősen beleszól a légellenállás a fogyasztásba. Itt egy példa:
Budapesten készítettem a fotót még október végén, Székesfehérvár irányából érkezve az M7-esen és a Mester utcába mentem a IX. kerületben.
30-20 perc: valahol Martonvásár környékén lehettem 30-nál, 25 és 20 között az a kiugrás az érdi emelkedő.
20-15 perc: sikerült átjutni a hegygerincen és gurulgatok az M1/M7 közös szakaszán Budaörsnél.
15-0 per : ez pedig már Budapest, nem volt túl vészes a forgalom emlékeim szerint, de a 15 és 10 közötti 1.5-2 literes 5 perces átlagfogyasztás azért utal némi dugózásra.Látható, hogy 560 Km után 4.6 az átlag, ebből olyan 200 km volt autópálya, a többi város és főút. Száraz időben és még nem volt hideg sem.
Azonban önmagában a fogyasztást nézni egy autónál, szerintem nem célravezető. A Prius tágassága, a magasságából adódó előnyei, megbízhatósága, fordulékonysága és még sok más az ami miatt kedveljük a szerethetően csúnya autót.
-
bambano
titán
hát igen, ez a prius2 a technika csodája, hiszen annyira gazdaságos, hogy csak egy fél literrel evett többet autópályán stabil 120-nál, mint az 1.6-os astrám 15 évvel ezelőtt.
tyűűűha, ez osztán a progresszió... meg merem kockáztatni az állítást, hogy a haverom astrája, ami pont harmadába került, mint egy új prius, is elmegy ennyi benyával pályán. csak van közben 8 misinyi árkülönbözet, és nem a prius javára.
-
Vegyes használatra (napi 50 km távolsági használat + városi tötymörgés) 2.5-ért mit ajánlanátok? Mindegy hogy új vagy régi, hogy szövet vagy nem szövet, az elektromos ablakemelőtől is eltekintek (max a kártyás parkolásnál rossz, szívem szerint csak a vezetőoldalra kérnék
, a többiek tekerjenek
), ami bírja a kiképzést és nem fogyaszt sokat.
-
-
bambano
titán
és mire megy a 4 literes városi fogyasztással az, aki nem városban jár az autóval?
ha egy picit is empatikusak lennétek, akkor megértenétek, hogy nem általában van szó a priusról, hanem bacsis kollégának keresünk autót, és az számít, konkrétan neki megfelel-e. ebben a kérdésben abszolút nullát ér az, hogy neked városban 4 litert fogyaszt, buhertonnak meg annyit, amennyit (most nem lapozok vissza), és ti elégedettek vagytok vele. mégegyszer: nullát ér.
-
válasz
buherton #197 üzenetére
Autót, a használati szokásoknak megfelelően érdemes vásárolni.
A városi forgalomban, gazdaságos lehet egy hibrid vásárlása.
Aki sokat nyomul autópályán annak a dízel. Főleg a németeknél. Nagyjából 20%-al alacsonyabb a fogyasztás az Ottohoz képest. Ráadásul a benzin kb 20%-al drágább is.Városban a tiszta elektromos hajtás lenne gazdaságos számomra. Három fázisról tudnám tölteni a kocsit
-
Doki16
addikt
válasz
bagkri01 #199 üzenetére
Egyedül autópályán jobb a dízel, minden máshol a hibrid vagy a tisztán elektromos a nyerő. Pályán a kocsim 5,8 körül fogyaszt, ami a korábbi dízel passatomhoz képest fél literrel több. De a Passat városban 11-et evett míg a hibrid még most télen is elvan 6-ból. Ha már teljesen meleg a motor akkor 4-ből is.
Aki nem megy hosszú távra autópályán annak tökéletes egy Prius 2 is. Az már más kérdés, hogy szerintem bűn ronda -
Doki16
addikt
válasz
buherton #197 üzenetére
Ezt én is könnyen meg tudom cáfolni. Mutass még egy csak benzinest vagy dízelt aminek 4 liter a fogyasztása városban mint nekem az Auris. Sokkal többet ad a villanymotor mint amennyit a plusz súly elvesz.
Maximálisan meg vagyok vele elégedve. Nekem már az FL utáni van. Ez már sokkal jobban össze van rakva mint a korábbi modellek. A másik meg ízlés kérdése, de szerintem sokkal szebb mint bármelyik Prius
-
buherton
őstag
válasz
Hieronymus #193 üzenetére
Kifakadtam, hogy jellemzően mindig ezzel érvelnek a hibridek ellen, hogy jaaaj csak holt teher a villanyosrész és kimondatlanul is benne van, hogy mennyivel jobb lenne, ha csak az egyik lenne benne. Erre kontráztam rá, hogy mutasson valaki hasonló kategóriás, de könnyebb autót. Jah és legyen legalább olyan biztonságos is.
(#195) Doki16: elégedett vagy az autóval? Mi a tapasztalatod az Aurisszal?
-
-
flymi
addikt
Engem zavarna ha lenne priuszom.
-
Ha 6-7 literből elval hosszabb távokon, akkor nekem már jó - egyszerűen pl. a mostani F Astra városban benyal 8-at is, a melóhely meg közel van, de sokszor kell autóval menni, mert a Nőnek kell valamiért. Ha ez elmenne villannyal, akkor már jól jártam. Hosszabb távok meg ritkán vannak, akkor meg 1 literrel enne többet a mostani 6-nál. Plusz ott is akadna villanyos rásegítés, töltene is a somogyi dombokon.
-
bambano
titán
válasz
buherton #188 üzenetére
"Én pedig komolyan mondtam, hogy próbálj ki egyet hosszabb távon.": nekem ilyen drága autóra nem futja.
egyébként pedig az autózási szokásaimhoz nem passzol, úgyhogy nem lesz prius.ez, meg az, hogy nem hiszem, hogy tisztán országúton megéri priusszal járni, semmit nem von le az autó (városi) értékéből.
-
buherton
őstag
Én pedig komolyan mondtam, hogy próbálj ki egyet hosszabb távon.
Mérnök vagyok. A csili-vili dolgok nem érdekelnek, illetve az se hogy, hogyan néz ki valami. A dolgok belső működése és problémamentessége érdekel. Engem megvett a HSD kilóra és nem a hájp meg a környzettudatosság miatt, hanem mert ezt komolyan megtervezték és kiválóan kivitelezték a japánok. Természetesen van árnyoldala is a HSD-nek, mint minden másnak. Ettől függetlenül, ha lesz pénzem, akkor a következő is Toyota hibrid lesz.
-
buherton
őstag
Továbbra is a Prius 2-ről van szó, hiszen az fér bele bacsis keretébe.
Ha már szóba hoztad az újabb Priusokat, akkor megragadnám az alkalmat, hogy elmondjam azok már nem olyan jó vételek. Az euro norma miatt azokban is van már turbó és EGR szelep, illetve elkezdtek költséget optimalizálni. Ettől még természetesen jók.
A dízelek a turbó miatt gyulladnak ki, a hibridek a kábel miatt. Sokan tragédiának élik meg a visszahívásokat holott én pont örülnék neki, hogy legalább ezt nem sumákolják el. Ezt gyártótól függetlenül mondom. Sőt terméktől függetlenül. Örülök, ha a NÉBIH újravisszahív valamilyen bébiételt, hogy miért? Mert folyamatosan a gyártók körmére néz és van foganatja.
A motor Atkinson ciklusú és nincs kuplung. Linkeket is tettem.
A szervizért bocs.
-
bambano
titán
válasz
buherton #182 üzenetére
toyota.hu kezdőoldal szerint (1 perce letöltve):
Prius+ Hybrid 10.425.000 Ft-tól
Prius Plug-in Hybrid 12.600.000 Ft-tól.Ehhez képest tavaly érdeklődtem opel márkakereskedésekben. Egy rendesen felszerelt k astrát 6.7-ért, egy rendesen felszerelt Insigniát 11 misiért vágtak volna hozzám. Itt most ne arra gondolj rendes felszereltség alatt, hogy full fapad modellbe kértem gumiszőnyeget és akkor az már felszerelt.
Szóval kenheted a hajadra a filléres időszaki szervizt, sose térül meg, pláne nem azzal a közlekedéssel, ahogy bacsis jár vele.
"Cseréltettél már kettőstmegű lendkereket, vezérműszíjat, turbót, EGR szelepet, kuplungot, önindítót, stb-t az autódban? Én nem és nem is fogok.": szerintem is jobb, ha komolyabb munkához szervizbe viszed, ha még azt se tudod, hogy van-e benne kuplung.
A hsz-edből beugrott, hogy priusod van. Az álláspontodat az üléspontod határozza meg, önigazolás rulez.
"A hibrid hajtáslánc, ha cserélik az olaját, akkor kb soha nem megy tönkre.": a kigyulladó motorvezérlés kábel az a hibrid hajtáslánc része? Mert szeptemberben volt belőle visszahívás.
szerintem két dolgot meg kellene fontolnod, emlékeim szerint nem először szólok:
1. ne hozz fel másodpercek alatt cáfolható érveket.
2. azt a kicseszett szervizt írd már rövid i-vel, mert nem kannibál varázsló vagy, aki betépve táncol a tűz körül. ha mégis, akkor bocs
3. a többieknek: az si előtagokban, tipikusan a kilo-ban, rövidek a magánhangzók.
4. Hieronymus special: az aláírásodból vedd már ki azt a vesszőt, mert karcolja a monitort.szerk: egy haver 4.1-ért tisztességesen felszerelt j astrát vett nemrég.
-
buherton
őstag
Az e-CVT teljesen más dimenzió, semmiben sincs köze a többi automataváltós megoldásokhoz, amik ugye biztosan tönkre mennek. Az autó hamarabb rohad szét körülötte, mint hogy a HSD megadja magát. A HSD magában foglalja az e-CVT-t is.
(#179) bambano: Atkinson ciklusú motor van a Priusban.
A Prius 2-ben nem alulméretezett láncok vannak. A motoré életarttamra tervezett.
Nézd bambano, próbálj ki egy Prius-t és meglátod, hogy mekkora blődség, amit azaz oldal írt.
Az álló Prius-ban a gázpedál nyomásra nagyon sok minden történhet. Tételezzük fel, hogy az akkumulátorban alacsony a töltöttség. Ebben az esetben, ha gázt nyomsz, akkor az autó rögtön indul a villanymotor által, majd beröffen a benzin motor és konstans "magas" fordulaton búg a motor (ez egyébként veszélyes, mert könnyen átléped a sebességhatárt
), amíg eléred a kívánt sebességet. A motor csak akkor jár alacson fordulaton, ha sebességtartásról van szó.
-
buherton
őstag
Tavaly 4,9 literrel jártam el, igaz ez vegyes volt. Viszont ezt túlnyomó részt városon kívül vezettem le. (A legközelebbi rokonom 80 km-re lakik, a szülők 180, 220, 230, 240 km-re (elváltak) az ország két végében, tesóm 150 km-re és egyébként összetartó családról van szó.) Országúton 105, autópályán 120-al.
A belsőégésű motorok hatásfoka a sebességtartáskor a legrosszabb. 70 alatt kellő akkumulátor töltöttségnél csak villanymotoros a hajtás. E fölött is előfordul lejtők esetén, hogy nem jár a motor.
(#175) bambano: Kihangsúlyozom, hogy mai modern dízelről van szó. Az előző generációval már nem lenne igaz, természetesen.
A hibrid hajtáslánc, ha cserélik az olaját, akkor kb soha nem megy tönkre. Érdemes az interneten utána olvasni. Egy esetet találtam, amikor megadta magát, de az azért volt, mert nem cseréltek olajat.
Cseréltettél már kettőstmegű lendkereket, vezérműszíjat, turbót, EGR szelepet, kuplungot, önindítót, stb-t az autódban? Én nem és nem is fogok.
A nagy szervíz nekem ennyibe került (magam szereltem):
12k a váltóolaj
3,5k/db a gyertya (4 db)
2k pollenszűrő
2k levegőszűrő
2k olajszűrő
9k motorolaj.Az akkumulátor 250k-s kiadás, ha már elöregedett. Cellacsere max 20k/db munkadíjjal együtt. Nekem azt mondta a szaki, hogy 200-300k km futás körül kezdenek elhalni a nagy akkumulátorok. A másik típus hiba a bal első kerékcsapágy. Persze vannak elszórtan légkondi, hibridkör vízpumpa elhalás, motor vízpumpa, stb.
Mielőtt megvettük az autónkat, akkor hónapokon keresztül bújtam a netet, hogy mi fán terem a Prius.
(#177) Hieronymus: Szerintetek hány száz kiló pluszt jelent a villanyrész?!
1325 kg az össztömeg -> mutassatok egy könnyebb hasonló kategóriás autót. Ebből 45 kg az akkumulátor, ami a hátsó ülés mögött van. A HSD-t nem tudom.
-
-
válasz
Hieronymus #177 üzenetére
"Az Aktinson motor, a diagramja alapján bonyolultabb mint az Otto-motor."
A Toyota Atkinson motorjai tulajdonképpen tök sima benzinmotorok (annyira, hogy van köztük olyan is, ami képes Atkinson és Otto-üzemmódban is működni), az atkinsonságot leginkább a szívószelep hosszabb nyitvatartásával érik el, szóval ott nincs igazán plusz bonyolultság.
"Ehhez jön még az elektromos hajtás és energia visszatermelés eszközhalmaza."
Azok mechanikusan tök egyszerű, nem elromló dolgok és mindezért cserébe nincs hagyományos értelemben vett váltó, helyette a Power Split Device van (itt van róla egy tök jó flashes bemutató), ami azért jóval egyszerűbb szerkezet.
-
bambano
titán
[link] tehát ha atkinson ciklus szerinti motor van a priusban, akkor az nagyon sokkal bonyolultabb motor, mint egy otto motor.
"A Toyota megtalálta ennek a motorelvnek a megfelelő alkalmazását a Prius-ban, ahol az alsó fordulatszám-tartományi teljesítmény hiányosságokat elektromotorokkal pótolják, melyekkel tökéletes párost alkotva ma elvárható teljesítménnyel": erről írtam a korábbi hsz-emben, lásd #152, amit buherton a #153-ban annyira jól megokoskodott (nem).
[link] Valószínűleg a priusban Miller motor van, az nem sokkal bonyolultabb, mint egy alap otto motor. Csak van hozzá egy bolygómű, egy elektromotor, egy erősített generátor, meg egy töltésvezérlő-hajtás-akku menedzsment elektronika, meg egy akkupakk. Aki szerint ez egyszerűbb, mint Bacsis jelenegi stiftje, az tájékozódjon alaposabban.
-
-
válasz
buherton #172 üzenetére
"Igen, drágább, de kevesebbet fogyaszt és sokkal kevesebb drága és tönkremenő alkatrészből áll.
Ezt hogyan?
Az Aktinson motor, a diagramja alapján bonyolultabb mint az Otto-motor. Ehhez jön még az elektromos hajtás és energia visszatermelés eszközhalmaza.
A kevesebb fogyasztás nyilván városi forgalomban igaz. Autópályán csak többlet súly az elektromos rendszer. Kevés alkalommal kell lassítani és gyorsítani. -
-
bambano
titán
válasz
buherton #172 üzenetére
jaja, a prius kevesebb drága és tönkremenő alkatrészből áll, hiszen van benne *KÉT* komplett hajtáslánc, meg közöttük egy erőátviteli cucc. és akksiból sincs benne kosárszám. lol, ekkora marhaságot rég olvastam, pedig mostanában vannak topicok, ahol nagyon rákészültek.
"A Prius kevesebbet fogyaszt, mint egy mai korszerű dízel. ": városban valóban. tisztán országúton nem fogyaszt kevesebbet. 5 literes átlagokat találtam a neten, annyival egy dízel is eljár. de sokkal drágább. 5.5 literrel én is eljártam az astrámmal anno.
tehát annak érdemes priust vennie, aki a városi rohangálásban összeszedett üzemanyag megtakarításból fedezni tudja az árát.
-
buherton
őstag
-
-
-
bacsis
Közösségépítő
válasz
KubanitoS #162 üzenetére
olvasd el ezt a laptopos cikkemet És találd meg a közös nevezőt az, és eme bejegyzésem között... Valahogy autók terén is úgy gondolokodok, mint laptopoknál
alcsa! Pedig most vakon kiegyeznék vele -
KubanitoS
veterán
Lehet, hogy egyedül leszek a véleményemmel, de 2,5m forint az már pont az a határ számomra, ahol tutira nem gondolkodnék használt autóban. Ennyi pénzt kiadni a lutriért számomra egészen biztosan nem lenne opció. Ha eddig is jó volt a Suzuki, akkor ezután is jó lesz, azt a 2,5m-et meg emeld meg 500-800 ezerrel és hozz el szalonból egy új autót.
Ha pedig használt, akkor 1 millió alatti SX4-et nézegetnék, ha már nálatok is felmerült.
-
bacsis
Közösségépítő
Ne haragudj, elírtam, Honda CR-Z-re gondoltam... Azért kezdtünk gondolkodni irányába, mert igaz 6-8 évesek, de árban simán jók, Hibridek és ha már dicséri mindenki a Priust akkor ez is lehet olyan tartós (feltételezem csak) és tök jól is néz ki... De hát végül is hamar eldőlt, hogy nem jó nekünk
-
bacsis
Közösségépítő
hááát... elmondom neked, hogy 99%, hogy nem SX4 lesz
Én inkább a Prius felé fordulnék, a feleségem meg a Honda Civic irányába..
Amúgy ma még ránéztünk a Honda CR-V-re is de sajna 2 ajtós 4 személyes... nem jó, rengeteget utazunk 5 fővel...
Szóval egyelőre a tanácsaitok alapján ez a 2 a kiszemelt -
alcsa
senior tag
Miért érzem azt, hogy ti már eldöntöttétek, hogy SX4 kell nektek, csak azért írtál bejegyzést, hogy igazoljanak és megnyugodhassatok, hogy jól döntöttetek?
-
-
válasz
Hieronymus #146 üzenetére
A pd és cr dízelnél konkrétan a visszaáramló anyag keni és hűti a rendszert. Kevesebb nyál = melegebb rendszer= rosszabb kenés.
A fizikatanárok szerint is. -
bacsis
Közösségépítő
Az abszolút csúcs felszereltség a kis Swift,
elektronyos ablakok, elektronyos tükör, 2 légzsák, klíma, anyós ülés előtt lévő napellenzőben tükör!!!! Igen, ez is extra, mert a GL felszereltségben nincs a napellenzőben tükörállítható magasságú bizti öv, plüss ülések, központi zár, stb egyedül első ködlámpa ami nincs benne...
És de.. tuningolva van... elég sok téren... ami utólag került bele, táviráynítóval nyíló központi, távirányítóval nyitható csomagtartó ajtó!!! ezt haver homemade terve alapján lett megoldva egy munkahengerrel, külső hőmérséklet mérő, előre sport kagyló ülések kerültek (gyári suzuki) és a motor terén is történtek optimalizálások, az 1,6-os suzuki balenó leömlője került fel illetve egy sport kipufogórendszer, meg még pár apróság -
buherton
őstag
Az akkumulátor része valóban a városban előnyös. Az Atkinson ciklusú motor nem számít a villanymotor erejére, ugyanis a motor gyorsításkor is töltheti az akkumulátort. Az Atkinson ciklusú motornak fontos, hogy munkaponton üzemeljen, ezért - is - van az autóban e-CVT. Továbbá az áramvonalasság is nagy sebességnél előnyös, ami további plusz az országúti közlekedéshez a városival szemben. A Prius országúti autónak is megfelelő. Persze nem éri el egy dízeles német autó szintjét.
-
bambano
titán
válasz
Hieronymus #146 üzenetére
"Amikor már szaggatott az üzemanyag-ellátás, nyilván nem jó.": a kevés gázolaj nem a szaggatott üzemanyag-ellátás miatt nem jó, hanem azért, mert a tankban levő gázolajat használják a befecskendező rendszer hűtésére. ha kevés a gázolaj, nem hűt rendesen, túlmelegedhet a nagynyomású szivattyú és környéke.
(#147) buherton "Ezzel azért vitatkoznék.": csak nyugodtan, vitatkozni akkor is lehet, ha nem értesz hozzá. a priusban a nagy durranás a fékezéskor elpazarolt energia visszanyerése, és annak felhasználása a következő gyorsításkor. az egész kóceráj, a rengeteg plusz alkatrész azért van kitalálva és belerakva a kocsiba, hogy ezt megvalósítsa. Ráadásul a benzinmotorja is úgy van megcsinálva, hogy számít az elektromos rásegítésre, nem Otto motor van benne, hanem Atkinson. Na ezt kompletten lököd a kukába, ha az utazási szokásod jellemzően olyan, hogy kevés a fékezés és a gyorsítás, szemben a priusnak a legideálisabb környezetével, a taxi üzemmóddal. A prius országúti közlekedő autónak rossz.
-
Amúgy WTF, Bacsis autója nincs tuningolva?
-
Akkor nem született volna 150 hsz,ami után megint nincs sokkal előrébb
Nincs tuti. Bármelyik kocsival mellé lehet nyúlni,kinézet megint szubjektív. A kínálat meg mindig változik. Vedd meg ami tetszik,jó állapotban van és sok pénzt rakj félre javításra. Bonyolult szerkezetek,mindig tönkre fog menni valami. Ha jó állapotban veszel kocsit és van félre rakva pénz akkor nem lesz nagy meglepetés. Mivel 10 évig is használni fogjátok olyat nézzél amibe jó beleülni.
-
Alg
veterán
Ha ennyire specifikus igényeid vannak akkor szerintem itt kérdezgetésnél hasznosabb felmenni egy tetszőleges használtautós oldalra, beállítani a szűrőket és megnézni mit dob.
Nem hiszem hogy olyan nagyon rengeteg lesz, az ár/méret/kor/felszereltség korlátok mellett. Utána ki kell nézni 3-4-5 típust ami megfelel és figyelni mikor bukkan fel egyikből egy jó vétel.
Szerk: ja, és annak a 3-4-5 típusnak jobban utánaolvasni/kérdezni.
-
Nem érdemes eladni,ha jó. Rendben tartani érdemes.
Focusokat nem néztél?
Meg bármi drágábbat veszel, ahhoz az alkatrészek is drágák. Kéttömegű... Brrrr.
Amúgy milyen felszereltség a Suzuki? Gyanítom,valami magasabb szint,azért ilyen kényelmes. Létezett ilyen pl. Corsából is, csak drágán...
-
Annyira nem vészes a tankolási szokásod.
Kicsit túl van misztifikálva a probléma. Amikor már szaggatott az üzemanyag-ellátás, nyilván nem jó. Az esetlegesen felhalmozódó szennyeződéseket is belemoshatja az üzemanyagszűrőbe, az utolsó liter.Pécsett amikor utoljára tankoltam, feltűnően gyorsan haladt előttem a sor. Pár auró előttem 5-8 liter üzemanyagot tankolt. Ezeknél az autóknál folyamatosan nullán maradhat az üzemanyag jelző.
(Biztosan nem gazdaságos ez a módszer. Túl sok kilométer veszik el feleslegesen a töltőállomás irányában haladva. Ezen még a kétemberes tankolás sem segít. A motor beindítása nélkül haladni előre egy autónyit a sorban.) -
bambano
titán
a te használati szokásaidhoz nem való a prius szerintem. max, ha plugin-hibrid verzióban szerzed be, és relatíve keveset jársz vele, mert akkor esetleg tisztán villannyal is megoldhatod a munkába járást.
az opelek közül az insigniát nem javaslom, de az astrát igen.
a kevés üzemanyagszint a közös nyomócsöves dízeleket nyírja ki. a régi adagolós tádét meg a benzinest nem.
-
buherton
őstag
Ne tántorítson el, hogy a Priusból csak régebbire futná. A piac okkal értékeli ilyen magasra a Priust. Ráadásul van egy "nepper", aki teljesen erre szakosodott. Megbízható és jó állapotú autókat hoz be. Akit ismerek és Priusa van, mind tőle vette. Sőt az ő ismerőseik is.
Valaki írta korábban, hogy az autógyártóktól a második és a harmadik generációt érdemes venni. A Toyota Prius-szal ugyanez a helyzet. A második generáció presztízs autó volt a Toyotának. Ráadásul ezzel az autóval indult el igazából a Toyota hibrid, mint fogalom.
Mint már írtam a második generáció Priusszal megspórolnád a nagy akkumulátor árát, amit könnyen lehet, hogy cserélni kellene míg nálad van. Más pedig nem igazán megy tönkre.
A taxisok álma az autó. A csomagtartó magasan van. Az elöl és hátul ülőknek nagy a lábtere. Nagy autó, de mégis könnyű és keveset fogyaszt.
Igen, ki kell lépni a komfortzónából, mert fokozatmentes automataváltós, mert hibrid és mert azt se tudod, hogy most mi is történik a motorháztető alatt.
Apropó fokozatmentes automataváltó. Na ebben olyan nincs
. Van egy benzin- és két villanymotor meg egy nagyon bonyolult differenciálmű. Szemben a többi automataváltóval és fokozatmentes automataváltóval ez kb. soha nem megy tönkre. Na jó, egy esetről tudok, amikor soha nem cseréltek benne olajat (90k km-enként kell cserélni).
-
flymi
addikt
Apósom is így szokott menni, 2-3k-ért tankol aztán addig megy, amíg még van a csőben két deci, ami talán épp elég a kútig, vagy utánatölt itthon a fűnyírós flakonból.
Daewoo Nubira volt asszem olyan, amiben ha kifogyott az üzemanyag, akkor a lezárt benzinszivattyútól mozgásképtelen lett a kocsi. Szerencsére az R19 nem egy kényes vasdarab.
Fordot nem kínzom ilyesmivel. Legrosszabb esetben is ha 100km alá esik a hatótáv, megyek is a kútra. -
bacsis
Közösségépítő
válasz
szabonagyur #139 üzenetére
jahh-jahh, az mondjuk igaz
-
szebe
addikt
-
flymi
addikt
Sötét színű kocsin minden kis piszokfolt meglátszik. Az enyém sötét metálkék (bár elsőre sokan azt hiszik fekete). Eddig kétszer mostam le, mert teljesen felesleges (mikor megvettem és a két ünnep között, mikor a 15 éves gimis osztálytalálkozóra mentem vele), mosás utáni másnap ugyanolyan retkes volt.
Szívem szerint lefóliáztatnám hófehérre, az olyan rendőrautós lenne. Igaz azok a faceliftes modellt használták, de akkor is.
Ezt vásárlás után lőttem, mosott állapotban.
Mondjuk ráférne szegényre egy alapos polír.
-
bacsis
Közösségépítő
válasz
szabonagyur #136 üzenetére
NA nézzük
ezt találtam
hmmm 120 lovas, pipa, sedan, pipa Euro 5-ös pipaelektromos ablak elől hátul
PIPA! digit klímás... pipa, 2013-as, azaz még korban is faja.. PIPA
az ár is mondjuk beleférne...
De nem vagyok semmi jó elrontója.. Szóval szerinted ez túlárazott... oké mutass jobb ajánlatot
segítek: Sokat nyomna a latba, ha királykék lenne, cserébe beleférhet picivel gyengébb motor 100LE alá akkor se menjünk, vagy a hátul egyefene kurblis ablakés nem vicc! Ha kék, akkor az miatt több dologban is elnézőek lehetünk
szerk: ha most vennénk kocsit ezt az SX4-et venném amúgy -
bacsis
Közösségépítő
válasz
szabonagyur #134 üzenetére
Ahogy a többek is írták... egy kései Suzuki SX4... Igaziból minden téren megfelelne...
Normális felszereltség.. van belőle Sedan verzió )Sedan fétisem van) és cserébe a csomagtartó is nagy, így Zasszony is örül... a nagy nevekhez képest továbbra is olcsó a fentartása, erős 1,6-os motor 101LE a 1-100 10,7 hivatalosan, a mi kis Suzink a 84LE-vel 11sec... nagyobb kerék, megbízhatóbb kasztni, és jelenleg az uccsó szériásak 5-6 évesek kb... Szóval MINDEN TÉREN MEGFELELNE
Vaaagy, akkor Toyota Prius, igaz ezekből régebbi lenne csak, de 2 év múlva még bármi is lehet, akár némileg kitolódhatna a keret is valamelyest... esetleg a Honda Civic, ha nem is az álom ufó seggű, hanem az egyel újabb "majdnem UFO seggű"...
Én ezeket szűrtem le a javaslataitok alapján ami minden téren megfelelne... a Toyota Prius fentartásáról is csak jókat hallani, a Civic-nél úgy a Suzuki és egy 3-as szorzóra gondolok, ami még esetleg beleférne...
rengeteg 90-es évek végi autó fut, minden márkából.. úgy gondolom ha olyan gazdái lennénk mint a Suzukinak (na jó, ez nem igaz, szegény Suzukinak pár éve még eszméletlen rossz gazdái voltunk, most pedig mondjuk egy gyenge közepes.. Amit ez az autó kibírt, ide a rozsdás bökőt, hogy semmi más nem bírt volna ki, de ez más téma) Na jó, egy gyors sztori még ide... pl az autó 12 éves volt, és 120, vagy 140?ezer km volt benne, mikor felhomályosítottak, hogy vezérműszíjas, és azt néha cserélni kell ámkibírta
Vagy hogy állítólag a benzin szivattyú nem nagyon csipázza ha alacsony üzemanyag szinttel járunk, meg valami 130ezer km-re van hitelesítve?! vagy valami ilyesmi... Ezt pl 1-2 hete olvastam.. rendszeres hogy a 40literes tankba 36-38 litereket tankolok
szóval piszok sokat megy úgy hogy 0-n van a mutató vagy alatta, és 220ezer van az autóban, eddig kibírta... és még sorolhatnám... NEm trehányság miatt vannak ezek, hanem mert nem voltunk ezekkel tisztában, de már művelődök
pont ezért kerülném a dízelt, úgy hallani ott aztán hatványozottan szív az ember ha nem figyel dolgokra.. pl én napi szinten használom ilyenkor -5 -10 fokban is az autót 300-500m-es távokra... Faxom, azért van a kocsi hogy használjam, nehogy már gyalogoljak 3 háznyit
meg ilyen apróságok...
De szóval na.. úgy látom azért tudtak itt a srácok ajánlani -
-
bacsis
Közösségépítő
Bocsi hogy nem voltam egy darabig (ha már az én bejegyzésem, és ti segítetek tanácsokkal nekem)
Szóvla azt látom, hogy mindenki mást mond, és mindenki másra esküszikna jó, nagyjából levonható az, hogy az Opel (Insignia) felejtős...
...Szóval... nekem fontos, hogy ne kurblis legyen a hátsó ablak... pont... (de látom másnál is fontos) Jó ám az, mikor a gyerekek rosszalkodnak hátul, fogom, lezárom azt téma lezárva
Az a Seat Alhambra már felejtős, nem mikor buszt keresek, maradjunk a standard autó formájú autóknál
...Aztán többen javasoljátok, hogy a 8 évnél öregebb autót megint felejteni kéne ha 10-15 évig tervezünk.. végülis teljesen jogos... 15 éves a kis Suzuki, és biza mindig van mire költeni... oké, amikor egy nagy szervízre elköltök 50ezer Ft-ot, már húzom rá a fogam, nagyon 5-7ezer Ft-os alkatrésznél drágább nincs bele, na ilyen akármilyen autót veszek nem lesz, és inkább a 3-as szorzót kell használnom... Ezzel kénytelen vagyok megbarátkozni és jelentem, ezt el is fogadtam... ÉS biza egy 20 éves autónál ez még inkább létező probléma lesz,még több szervízzel, és ott már nem úszom meg a 3ezres fékpofával meg a többi filléres alkatrésszel...
Szóval Lehet még feljebb kéne menni árban?3 millió? és ugye a 3 milla is inkább 3,5 lenne majd...
...ÉS igen sajna a Clio, Fiesta, Corsa meg társai kicsik... hiába nyúznám a Zasszonyt, hogy vegyünk egy ezres turbós új swiftet, nem megy bele, mert hogy az kicsi.. igaz nagyobb a mostani sedan-nál, de neki akkor is kicsi -
-
flymi
addikt
2017-es Autónavigátor féle benga kombi kell körkép. Talán még nem volt linkelve.
Nézzétek el, én kombi b*zi vagyok. -
jaja1981
addikt
Bacsis, van egy rossz hírem.
Ezen az áron nincs semmi használható.
Vagy az olcsó autó 500e alatt, ala Suzukitok, vagy új, max 1-2 éves 3,5m-tól felfelé.
A köztes sáv nincs. Ugyanis nem adtak el autót ezekben az időkben a válság miatt, ami meg volt le vannak rúgva.
Mi 2 éve cseréltük a 2006-os Swift-et, és ugyan ezt tapasztaltuk, aztán lett egy új Baleno 3,5m-ért. Így 10 évre le van a gond. Az éves nagyszervíz is kemény 35k pénz, és nincs meglepetés, a sima 16V motor van benne.Szóval szerintem gyűjtögess még.
Visszaolvasva látom jönnek a Clio-k, Fiesták, de ezek kicsik a Swift sedan-hoz képest.
Ami még jöhet, az egy full alap Octavia. De az tényleg a legalja.
-
cikasz
őstag
Mi pár hónapja adtuk el a 2005-ös OCT 2-t 1M-ért 1,6 benzin. Minden cserélve volt rajta időben (értsd : olaj, vezérműszij, lengéscsilalpitó, fékek, stb.) és kevés kilóméter volt benne a korához képest. 1-2 helyen volt rohadás, de semmi komoly. Azóta is a legnagyobb megelégedéssel használják!
Mondjuk ki kell fogni az ilyen rendes autóhasználót mint én! -
Tata!
És valami hasonló? Fogsz még találni frissebbet is, de pl ez a pd motor agyonüthetetlen és ha mégis a világ kilométerével sikerül találni egy darabot filléres hozzá majd minden. -
Alg
veterán
Bocsi ha volt már, nem olvastam végig a hsz-eket:
Édesanyámék ~ 1 éve voltak hasonló helyzetben (2002-es Fiesta leváltása hasonlóra).
Maradtak Fordnál, 2,5millióért egy 2015-ös Fiesta valami 50ezer km-el, közepes felszereltség (elöl villanyablak, digitklíma van, de nincs vezetéssegéd, tempomat, navi, tolatóradar, esőérzékelő, stb...), viszonylag régi de tök jól használható és megbízható 1,25-ös szívó benzin motorral.
Szerintem jó választás volt, nagyon egyben van az a kis autó, és megint jó lesz vagy 10-15 évig szerintem.
Szerk: az új Clio nekem is tetszik, Grandtour kivitelben - kívülről. Pár hónapja volt alkalmam egybe beülni, hát elég borzalmas az a beltér még a sokgombos Fordhoz képest is, főleg a zongoralakkos középkonzol... dmeg pl. a hátsó ajtón egy darab szövet sincs, a "bőrmintás műanyag"-ból volt a könyöklő is.
-
xxmen
tag
Rendben ez a te döntésed, amit elfogadok. Én a helyében nem vennék soha "8 éves" autót, főleg ha visszaolvasol, hogy 15 évet tervez vele. A témaindító egy konkrét áron szeretne vásárolni, illetve senki nem írta, hogy 2,5 milla KP-ből egyben vásárolna. A saját példámat szerettem volna ismertetni, természetesen igen, teljesen hétköznapi embernek érzem magam.
-
8th
addikt
"Hétköznapi családos ember, hétköznapi fizetésből, hétköznapi autót akar venni már magának. Itt már nem számít a lóerő, a fogyasztás, inkább a kényelem és a kiszámíthatóság és megfizethetőség."
Van itt némi ellentmondás. Hétköznapi ember hétköznapi fizetésből kapásból nem 2,5 millióért vesz használt autót. Kényelem, kiszámíthatóság, megfizethetőség? Ez elérhető bármilyen nyolc éves használt autóval is ami töredékébe kerül mint egy három éves. Egy karbantartott tisztességesen szervizelt szívóbenzines autóval semmilyen keményen zsebbenyúlós probléma nem valószínű 10évesen sem.
-
nullpoint
őstag
válasz
alkatraz3000 #119 üzenetére
Ez tetszett
-
alkatraz3000
senior tag
Na majd írok egy cikket én is. 2018-ban 4x cseréltem autót xD ráadásul végül öregebbet vettem, 640.000 kemény forintért. Extra, lóerő rakásig van, küszöb az nincs, de majd lesz. Persze BMW
-
xxmen
tag
Esetleg nem nézted még a Renault Clio 4 -ket, 2,5m -ből már 2016-2017 es évjáratot kapsz. Nagyjából 1,5 év múlva a 2018 -as évjáratú autók ugyanilyen áron lesznek. Nem kopog, nem zörög, ki lehet fogni érintetlen autót is továbbá a szervizelése Suzuki szinten van. Lesz benne mindenféle extra (elektromos ablak hátul, ülésfűtés, menet stab., érintős rádió, akár kombi változat is!), nyilván nem egy Octavia vagy SuperB. Nem fog menni 200-al, de a normál 130 autópálya tempót könnyen lehet tartani vele. Fiatalos külső, belső ki kell próbálni egyet, hogy legyen mivel tervezni.
10 éves autó alapból cancel, engem senki sem fog tudni meggyőzni erről. Tele van az autó piac használt ledobott céges szarokkal, hiába voltak karban tartva. Lássuk be ha a földön akarunk maradni ezeket inkább hagyjuk ki, csak a baj lesz már vele.
Hétköznapi családos ember, hétköznapi fizetésből, hétköznapi autót akar venni már magának. Itt már nem számít a lóerő, a fogyasztás, inkább a kényelem és a kiszámíthatóság és megfizethetőség.
-
8th
addikt
Őszintén szólva nem néztem utána, hogy mi ez mert semmire sem tartom az amerikai autókat. Viszont a C Vectra nem egy betegágy ha műszakilag arra épül akár még jó is lehet. Csak azért leírni autókat mert nincs bennük hátul villanyablak elég nagy hülyeségnek tartom lévén, hogy aprópénzből pótolható utólagos extra de a gyári bontott villanyablak is fillérekből megvehető a legtöbb autóhoz és a beszerelése sem igényel különösebb felkészültséget.
-
MineFox54
őstag
-
bambano
titán
két és fél misis költségkeretbe 1-es insignia fér bele, azok meg nehezek, mint a sár -> sokat fogyasztanak, és a megbízhatósága sem az igazi. az automata váltójának a szoftvere windowson fut.
azóta ezen tudtak rontani a rendesebb motorok kivezetésével. most vehetsz insignia2-t 1.5-ös turbós benzines motorral. jó, hogy könnyebb a kasztni, de nem annyival, hogy egy félmotorral is elmenjen.azt meg mindenki döntse el magában, hogy akar-e akkora autót, amivel a plázák zömében tolatni kell.
-
szabonagyur
félisten
Nyugi ott sem rohannak mindennel márkaszervizbe... sőt amúgy nem is biztos, hogy mindig a márkaszerviz garancia valamire, tudnék mesélni érdekes dolgot...
Kint sem feltétlenül a sokadik tulajdonos érdekeit veszik figyelembe, és ugyebár sokszor garancia idő előtt már megy is a csere.Az utak sem feltétlenül annyival jobbak (nem mindenhol), nincs kolbászból ott sem a kerítés.
-
-
.Szaki.
addikt
Hát az echte németek még a tankolást is füzetben vezetik, nemhogy a szervizt.
Egyébként nem csak ettől függ, attól is függ, hogy mit értünk külföld alatt. Ha mediterrán hely, akkor hiába jó műszakilag, lehet, hogy a festése lesz matt, vagy a műszerfal lesz rosszabb állapotban, a másik ilyen sarkalatos pont pedig az, hogy bizonyos országokban, vagy országon belül bizonyos térségekben jobban sóznak, vagy kevésbé, vagy mivel is sóznak, mert attól meg szétrohad az autó.
-
flash-
veterán
azon gondolkodtam hogy vajon mekkora a különbség egy külföldi és egy magyar használt autó között?
gondolok most elsősorban arra, hogy egy adott autót magyar utakon használták vagypedig német utakon..
feltételezem az utóbbi futóműve,kormányműje több megtett kilóméter után is még jobb állapotban van de ez a gyakorlatban menynire releváns tényező?(mer abba már bele se megyek hogy egy német alsó-közép vagy középosztálybeli gondolom nagyobb százalékkal viszi az autóját rendszeresen márkaszervizbe, mivel neki valószinü ez nem olyan kiadás arányaiba mint itthon?)
-
flymi
addikt
Én elgondolkodnék/számításba vennék még egy Insignia-t is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Eredeti játékok OFF topik
- Hobby rádiós topik
- Ubiquiti hálózati eszközök
- OLED TV topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Steam Deck
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Polgári repülőgép-szimulátorok
- További aktív témák...
- iPad Pro smart case tokok gyári!! iPad Pro és mini modellekhez
- iPad Pro m2 11" hibátlan 2026.07.26. Apple Care + full dobozos
- BESZÁMÍTÁS! iPhone 16e 128GB Black - 100% akku - Apple gari
- BESZÁMÍTÁS! iPhone 14 128GB Red - 100% akku
- T14 Gen1 14" FHD IPS i5-10210U 16GB 256GB NVMe magyar vbill IR kam új akku gar
- HIBÁTLAN iPhone 12 mini 64GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3453
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3403
- HIBÁTLAN iPhone 14 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3017, 100% Akkumulátor
- Apple iPhone 12 Pro Max / 256GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- Új FULL HD webkamera + Számla
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest