Új hozzászólás Aktív témák
-
Vladi
nagyúr
Akkor jönnek a bios, os, és gamma frissítések. Lesz még itt teljesítmény kérem. S ez az első zen!
-
Malibutomi
nagyúr
Egy szosszenet azoknak akik veg nelkul verik a "7700k sokkal jobb mert 10-15%-al tobb FPS-t hoz" tamtamot.
Egyreszt altalaban figyelmen kivul hagyjak hogy a Ryzen meg rengeteget javulhat es javult is mar az elso tesztekhez kepest pl Total War frissites utan +20!! FPS atlag
Gyakorlatilag minden uj biossal, jatek patchel gyorsul. Ami tokeletesen ertheto es varhato is egy uj platform/architektura eseteben.Masreszt volt teszt ahol kiprobaltak tobbfele VGA-val a procikat, es 1080p jateknal csak az 1080ti es kisebb reszt az 1080 volt ahhoz eleg eros ahhoz hogy kijojjon a CPU-k kozott igazi kulonbseg. Mar egy 1070/980ti is olyan GPU limiten van, hogy a 7700k-Ryzen kulonbseg par FPS-re csokken. [link]
A 7700k gyorsabb is lesz mindig az esetek tobbsegeben, mert egy szalon erosebb es magasabb az orajele. Ettol meg a Ryzen (foleg az 1700 alattiak) teljesen jo vetelek.
-
bunfi
őstag
630 ezer forint az olcsó? Nem értem, mi abban a jó, hogy beröfögök, vagdalkozok valamivel, és utána meg bla-bla-bla.
Szakadjatok már ki az álomvilágból és a sértettségből. Az Intelnek nem volt oka 5-6 éve komolyabbat domborítani, csak a foglalatok váltásával szivatni a felhasználóbázist (amelynek egy része olyannyira márkahű, hogy már inkább hülye). Most itt van valami, ami nem tökéletes, de legalább ár/érték arányban jobbat ad, mint az Intel eddig, versenyhelyzet nélkül.
De rohadjon rájuk az a szar, mert a Passmark és egy 19 éves egyszálás, 32bites benchmarkban nem tud domborítani. Javaslom, hogy nézd meg a real-world szituációkat is, mert a benchmarkok csak maximum féligazságok.
Ja és kérlek kezdj el lovagolni a játékok alatti teljesítményén. Köszi.
-
Miért mi az ami releváns?Cinebench 15 amiben ugyanolyan gyenge egyedül a tübszálasban kap sok pontot
de az pont nem releváns ezesetben mikor OpenGL-ben ugyanolyan harmatos.
Azt már láttam leirva hogy milyen jo meg milyen olcsó stb... ez olcsÓ? 120000ft olcsÓ?
Például egy tulajtol sem láttam még egy komplett passmark képet ugy hogy a komplett rendszer teljesitménye látszana.Igy hogyan lehet elhinni hogy olyan jo mikor semmi nem támasztja alá.Ha valamit iderakni arra meg azt mondják régi vagy tul uj,arra még nem optimalizált.bla-bla-bla.... -
-
Malibutomi
nagyúr
En meg megvarnam a rendes teszteket, ha majd tenylegesen megjelenik.
Amugy jok lesznek ezek, a nagytesokbol latszik, hogy minden biossal, meg frissitessel gyorsulnak, pedig alapban sem volt nagy a lemaradas jatekokban.
-
hajbel
addikt
válasz
Malibutomi #170 üzenetére
Egy másik képen látszik az órajel kb. 3900. Az a kérdés, hogy a kisebbek tudják-e hozni ezt a teljesítményt. A memóriák csak 2400-on mentek, kompatibilitási problémák miatt... Szóval jó lehet a ryzen R5, ha egyszer szoftvert is kap. Addig viszont én biztosan nem vennék, mert zsákbamacska.
-
válasz
Malibutomi #170 üzenetére
Igen, ez szerintem is jó.
-
Cathulhu
addikt
válasz
Malibutomi #168 üzenetére
Fura nekem ez a teszt, OpenGL-ben tobb fpst hoz az i7 mint Vulkan alatt? Mert azt megertem, hogy mondjuk a Ryzenek Vulkan alatt jobban a nyakara masznak, de hogy onmagahoz kepest miert lesz rosszabb, arra nem latok epkezlab magyarazatot.
-
Malibutomi
nagyúr
Ha alapon teszteltek oket, akkor ez eleg jo, mert az 1600-nak van ~10% orajel hatranya is (ami mindkettot tuningolva is megmarad).
Azert irom hogy a Warhammer kiugro, es valoszinu nincs benne a frissites, mert a Gamersnexus 1-2 napos tesztjeben ahol ujramertek a Ryzeneket az 1700-1700X tobb mint 20FPS-el volt gyorsabb mint az elso meresekkor.
-
válasz
Malibutomi #168 üzenetére
respect
-
válasz
Malibutomi #166 üzenetére
Egy R5 nél ne legyen mellékes már a játékok alatti teljesítmény, sőt az a legfontosabb.Nem bechmarkra használja az ember az I5 kategóriát általában szerintem. Azt nem látok benne.
-
hajbel
addikt
Elvileg első ryzen 1600 teljes teszt.
-
nkmedve
őstag
Egyetértek abban, hogy nincs értelme kétmagos i3-at vagy Pentiumot hasonlítani a négymagos 1400-hoz. Hozhat bármilyen jó átlag FPS-t egy magas frekvenciás kétmagos i3 vagy Pentium, egy ilyen proci manapság már alkalmatlan játékra a minimumok/mikroakadások miatt.
Majd fognak jönni még olcsóbb Ryzen-ek is (valószinűleg APU formájában, 1 CCX-el) és akkor majd lesz verseny a 100 dollár körüli kategóriában is.Az 1400 szerintem ütőképes a szorzózáras i5 ellenében az OC miatt, bár az igaz, hogy inkább 150 dollár alá kellett volna pozicionálják. Gondolom inkább a 6 magos 1600 felé akarták terelni a népet ami csak 50 dollárral drágább. Annyira nem érheti meg a 8 magos chip felét letilva adni ennél olcsóbban az 1400-at.
-
válasz
Malibutomi #160 üzenetére
"Az itt tesztelt 1400 annyiba kerül,mint egy I3(169$)"
Ezt írtad.Nem annyiba kerül.Az I3 7100 117$.
Ez egy belemagyarazos megközelítése a dolognak.
ezek ellenfele az I5 lesz.R3 jön abban kategoriaba,amiben I3-Pentium jatszik.
Új rocesszor árakat szokás nézni egy új processzorhoz.,..A kettő között(I5 7400) jelenleg 12 dollár van,ami a tuning nelkuli alaplap miatt semmiseg,visszajön.Es ez így van felfelé vegig. Tehát sokkal nehezebb dolga lesz,mint a felső hazban. Meglatjuk az eredményeket. -
zseko
veterán
Na, ez itt az egyik probléma szerintem (egyáltalán nem rád utalva), hogy sokan bele sem gondolnak valójában mit takar a 400 óra (igaz mi sem tudjuk, mert nincs részletezve). Pl. előző munkahelyemen is órában számolták a projekteket. Volt gép amire pl. 2800 óra volt megadva, meg volt amire csak 800. Az elsőt nézve pl. egy emberrel és 8 órával számolva 350 nap jön ki, 20fő, 2 műszak számolással meg 17,5 nap... nem mindegy
(az igazság valahol kettő között van, pár (2-4) hónap, mert nagyon sok minden befolyásolta, pl. csúsztatni kellett sürgősebb munka miatt, anyaghiány, stb. de ettől függetlenül a ráfordított óra nem változott. Csak a végső dátum. Ami mondjuk nem öröm egy határidős projektnél, de ha nem szállítják időben az alapanyagot, nincs sok opció.) Ugye dolgozik rajta pl. darabolós, lakatos, hegesztő, marós, festő, (plusz az improduktív részlegek) és nagy részben egymással párhuzamosan.
"Más egyébként ez az optimalizáció mit takar és miért volt rá szükség? mi az ami miatt kialakult ez a hátrány alapból?"
Szerintem, mint laikus és hozzánemértő, és amit a cikkekből leszűrtem, lehet pár mikrokódbeli eltérés, amit máshogy valósít meg az amd és máshogy az intel, plusz máshogy a Ryzen is az FX-ekhez képest. Mindenki az FX-re volt ráállva (úgy-ahogy, mint pár cikkből kiderül), így ezen módosítani kell(ett). A hátrány meg az amd tötymörgése miatt alakult ki. De, szintén laikusként gondolva, az új architektúra miatt kell(ett) utólag optimalizálni, az új fejlesztéseknél meg már eleve a ryzent figyelembe véve lesz a kódírás, így az erre fordított idő is alapból benne lesz a fejlesztési időben, nem utólag hozzácsapva mint most. A független fejlesztőknél azt gondolom, ha a már kiadott játék eleve megy pl. 110fps-el a ryzenen, akkor nem mindegy, hogy optimalizálnak-e vagy sem?Fps kiírás nélkül ugyan ki mondja meg, hogy melyik a gyorsabb? Valamilyen szinten eddig is kellett optimalizálniuk, ezek után majd nem az fx-et, hanem a ryzen-t veszik figyelembe.
"( Ami egyébként szerintem tök túl van spilázva, lényegtelen sőt csekély lemaradás,, főleg hogy szerintem ez a szegmens nem a játékra való elsősorban)"
Abszolút. Ugyanezt gondolom. Csak mint ebben a topikban is láthatjuk, sokan képtelenek ezt felfogni. Ahogy látom, az értelmes intel pártiak is örülnek a ryzen sikerének, mivel ezzel ő is nyer: 1.versenyt > 2. fejlődést > 3. olcsóbbodást, míg az idiótája csak hergeli a népet teljesen irreleváns adatok összevetésével. -
válasz
Malibutomi #158 üzenetére
Intel által megadott ára 182 $, gondom azt illik nézni az AMD által megadott 169$ hoz..52 K magyar ár is ezzel jön ki.
az I3 semmiképpen nem 169 $ . I3 7100 Iponban 34 K gyári ára pedig 117 $ -
válasz
Malibutomi #156 üzenetére
lehet , hogy így van, én sem bízok ebben a videóban. De annyit az árakhoz azért hozzátennék,hogy a tesztelt i5 7400 182$ ( itthon 52 K ) egy i3 6100 vagy 7100 117$( itthon 34 K)
-
Malibutomi
nagyúr
Leirtam mar a velemenyem a videorol:
- Meg nem jelent meg a proci szoval bios frissitesek ilyesmik amik vele jonnek nincsenek jelen.
- Az itt tesztelt 1400 annyiba kerul mint egy i3 (169$)
- Ehhez kepest i5 szinten van - a beepitett benchekben, ha rendesen jatszana pl a BF1 multival, ahol a procinak van is tobb dolga eselyes hogy mas lenne az eredmeny. Latva hogy az i5 94%-on megy a benchben, a Ryzen meg 56%-on.Szoval kb i5 szint, ahol megy a tobb szal is ott valoszinu felette
Jo lett volna egy i7 a tesztekbe, mert ugye ahol nincs kihasznalva 4-nel tobb szal ott az i7 is csak i 5 szinten van
-
válasz
Malibutomi #153 üzenetére
Ha ezek[link] [link] a videók igazak. akkor lejjebb már nem lesz egyszerű dolga.
Kíváncsian várom Ápr. 11. et. 1600x a kiszemeltem, de fontos , mit hoz játék alatt.Mumee( #155) : Igen, én is linkeltem. Itt a 3.3-3.4 Ghz-n futó I5 gyorsabb mint az 1400 3.8 Ghz-n,bár szerintem kamu a videó, vagy nem tudom.Igen van Bottleneck több játékban is. Mondjuk GTA alatt nincs.
-
Malibutomi
nagyúr
-
nkmedve
őstag
"Más egyébként ez az optimalizáció mit takar és miért volt rá szükség?"
Itt van némi infó egy állitólagos insidertől: [link]
- "not some thread scheduling magic, not some special SIMD optimizations. just making it so their MOVNTs didn't cause chip-wide flushes"
- "so part of the fix was just to recompile Ashes with MSVC2017, which had a fix."Ezek alapján én inkább hibajavitásnak hivnám, nem szigorúan optimalizálásnak. Nekem az jön le ebből, hogy ha a jövőben a stúdiók normális kódot írnak és friss compiler-t használnak, akkor nem lesz ilyen gond.
-
Ebben teljesen igazad van, ettol fuggetlenul szerintem meg fogjak csinalni, eleg altalanos dolog, hogy minden piacon levo relevans architekturara optimalizalunk.
Plane, hogy itt ugye nem termekre, hanem architekturara keszul az opti, tehat amit most megcsinal, az jo lesz a kisebb Ryzeneknek is. -
Szvsz attol fugg, hogy mik a terveik a jatekkal/motorral.
Ha mar ugyis csak ket het az aktiv tamogatasi ciklusa, akkor a nagy studiok is le fogjak tojni, ha meg meg sokaig a piacon lesz, vagy eppen ugyan az a motor hajtja, mint a kovetkezo jatekot fogja, akkor meg a kicsik is ra fogjak szanni azt a minimalis eroforrast. Meg ki nem adott jateknal pedig ~biztos lehetsz benne, hogy raszanjak, hacsak valaki nem fizet masert.Szerintem ez ennyi.
-
Én sehogy nem gondolom, ezt írták a hírekben , hogy 400 óra optimalizálás után alakult ki ez az eredmény. Mit kellenen nekem ezen " hogyan gondolni"?
Itt arról van szó, hogy meg volt a szándék, hogy ráoptimalizálják, mert AMD fizetett érte. Arról van szó, hogy egy független fejlesztő brigád erre szán e akármennyi időt, költséget, amíg a Ryzen az amúgy is- konzolhoz képest- csekély méretű PC piaci szegmens x-ed részét nem fedi le.( ha jól tudom a több százezres PH táborban jelenleg van 5-6 db ilyen proci, amiből 1800x 2 darab.) Ha igen, engem az sem érdekel,ha nem az sem. Nincs 100-150+ K-m processzorra.Más egyébként ez az optimalizáció mit takar és miért volt rá szükség? mi az ami miatt kialakult ez a hátrány alapból?( Ami egyébként szerintem tök túl van spilázva, lényegtelen sőt csekély lemaradás,, főleg hogy szerintem ez a szegmens nem a játékra való elsősorban)
-
Dilikutya
félisten
válasz
Dr. Romano #143 üzenetére
Ezt hiába bizonygatod a leghevesebben fröcsögő júzereknek, akik a cikket sem olvassák végig, meg az árakkal sincsenek tisztában.
-
Dr. Romano
veterán
válasz
Malibutomi #142 üzenetére
És ha még azt is hozzávesszük hogy az 1600X játékteljesítménye a szimulációk alapján alig marad el az 1800X-től és árban viszont komoly különbség lesz a kettő között, így már mindjárt jobb a helyzet.
-
hfeco01
tag
Elsőnek szeretném tisztázni hogy nem vagyok sem hozzáértő sem egy nagy játékos. Végigolvasva a hozzászólásokat nekem az jött le, hogy egyeseknek egy álló évig is lehetne bizonygatni hogy így AMD meg úgy AMD, a válasz mindig az lenne hogy Intel meg FPS. Én úgy gondolom hogy várni kéne még az AMD szidásával addig amíg ténylegesen nem bizonyít a Ryzen. Ezer helyen leírták hogy még rendes BIOS sincs hozzá, ráadásul egy olyan környezetben kell most bizonyítania ami jóformán csak Intelre van optimalizálva (ami tény hogy ez az AMD hibája hogy hagyta ennyire ellépni az Intelt). Szóval szerintem most még elég egyenlőtlen tesztekben tette le azt a Ryzen amit letett és szerintem jóval jobb eredményt ért el mint annak idején mondjuk a Phenom vagy FX sorozat. És ez az eredmény még javulhat. Igazság szerint már azt sem bánnám ha így maradna, mert már nem csak azt kellene hallgatni hogy: "Mire akarod használni a gépet? Netezésre? Arra elég az AMD is. Játékra és számításigényes feladatokra egyértelműen Intel." De arra is nagyon kíváncsi lennék hogy akik most csak az FPS-t hajtják ha elé tennének két azonos monitort, billentyűzetet és egeret úgy hogy nem tudnák hogy milyen gépen játszanak, meg tudnák-e mondani hogy melyik az Intel és melyik az AMD?
Tudom ez úgy hangzik mintha AMD párti lennék, de nem vagyok az sőt még Intel párti sem. Én abba a "szűk" rétegbe tartozom akinek rendelkezésre áll egy keret (ami jelentősnek egyáltalán nem mondható) és szerény tudásával abból próbálja maga számára kihozni a legtöbbet. Elnézést kérek ha valakit megbántottam. -
Olvasva a hozzaszolasokat, az jutott eszembe, hogy mennyivel jobban jart volna mindenki, ha nem managerelik tul a dolgot, es a 400 munkaora helyett mondjuk azt irjak, hogy "egy 5 fos csapat ket heti munkaja" kellett hozza.
Mindjart mashogy hangzik, es nem lenne ez a meghallom hogy nagy szam es uristen es leesek a szekrol mert ugyse fog negyszaz oranyi aldozatot hozni senki...400 ora az semmi, a letezo legkisebb cegnek is a semmiseg kategoriaba tartozik kb.
400 munkaora = 5 fos csapat, 2 het, mert:
400/8 = 50 (munkanap)
50/5 = 10 (munkahet)
10/5 = 2 (5 fos csapat, ket munkahet)Plusszba hozzateszem, hogy a cegek altalaban amikor ilyet mondanak, hogy munkaora, akkor az nem a netto programozasi idot jelenti. Konkretan meg azt is beleszamoljak, hogy a fo-ultramanager olvasott rola, megtortent a szuksegesnel ketszer tobb meeting meg stb. Es akkor ez utan maga a fejlesztes es teszteles EGYUTT volt 400 munkaora, szoval ez a nevetsegesen keves kategoria egy uj architektura tamogasaert cserebe.
Ezzel egyutt a mar nem tamogatott jatekokon ez nyilvan nem segit, de azok a jatekok meg mar valszeg minimum 1-2 evesek, teljesen kizartnak tartom, hogy ne lenne eleg hozzajuk a Ryzen nyers ereje. Akinek meg 1-2 eves jatekra kell, es valahogy megse eleg a kraft, az meg vagy mar reg vett ala megfelelo intelt, amit nincs ertelme cserelni, vagy pedig nem celcsoport a Ryzennek sem.
-
zseko
veterán
Na és hogy képzeled el azt a 400 órát? Egy ember leül, és 400 órát kódol? Meg azért ez utólagos optimalizálás, új fejlesztésnél nyilván nem a végén fognak belegondolni, hogy na akkor most még csináljuk meg erre is, hanem valószínűsítem, már eleve fejlesztés közben. Ami persze a 'régi' címeken nem sokat segít.
-
nkmedve
őstag
válasz
Dilikutya #135 üzenetére
Nem hinném, hogy ez olyan nagy gond lenne, hosszabb távon úgyis az újabb verziójú motor lesz inkább használva, a régiek lassan kiesnek. Arról nem beszélve, hogy a különböző javitásokat be lehet épiteni a régebbi verzióba is ha azok fontosak, valószinűleg lényegesen kevesebb idő alatt, mint amennyibe került az eredeti implementálásuk (mondjuk 400 helyett 100 vagy 200 óra alatt, mivel már megvan a fix csak merge-elni kell).
Alapvetően szerintem nem is az a lényeg, hogy minden egyes játék 100%-ban Ryzen-re legyen optimalizálva, hanem, hogy ahol nagy gondok vannak azok ki legyenek javitva és a jövőben lehetőleg ne jöjjenek ki olyan játékok amik megmagyarázhatatlanul lassan futnak Ryzen-en. A problémás játékok egy része az elmúlt egy hétben javult:
- AOTS
- DOTA 2
- Rise of the Tomb Raider
- Hitman
Ezekben a játékokban eddig sokkal nagybb volt a Ryzen lemaradása mint ahogy azt az órajel vagy IPC hátrány magyarázta volna. Ezeket kellett feltétlenül javitani (és még van néhány példa, pl. Far Cry Primal) de egyébbként legtöbb más játéknál nincs lényeges lemaradás. -
Dilikutya
félisten
Csak az a bökkenő, hogy pl. nagy kiadóknál ugyanannak a motornak többféle verzióját is használják a fejlesztő csapatok. Pl. a CoD szériában volt, amikor az újabb rész korábbi verziójú motorral jött, mint az előző évi játék. Talán a Valve-nál egységesek a Source verziók a saját játékaikban.
-
nkmedve
őstag
BIOS Update Drastically Increases Ryzen’s Game Performance
BIOS update után:
Rise Of The Tomb Raider +21%
Hitman +18%Alakul ez
Akik eddig olyan bőszen hirdették, hogy nem várható érdemi javulás azok szerintem lassan visszabújhatnak a barlangjukba.
(#126) b. 400 óra egy kissebb stúdiónál is elenyésző befektetés, arról nem beszélve, hogy nem kell minden játékra külön megcsinálni, hanem csak a motort kell módositani egyszer amit minden játékuk használ.
-
válasz
7Heads Drago #128 üzenetére
és hány gépben, van Intel és hányban ryzen?
No offfense, csak mondom, hogy ez az eredmény egy bizonyos hardverre való optimalizáció miatt lett ilyen látványos, egy játékban , amit az AMD szponzorál.Az a kérdés, hogy ez a plusz munkaóra, optimalizálás meg fogja e érni a fejlesztőknek egyébként. -
válasz
7Heads Drago #125 üzenetére
na igen csak ebben van 400 munkaóra óra finomítás és ráhangolás direkt a hardverre.. Ezt vajon meg fogja csinálni minden stúdió?
-
7Heads Drago
veterán
-
Joachim21
őstag
Gondolom az update csak és kizárólag Win10-re jön. Adatlopás ON.
-
Ren Hoek
veterán
Mást is optimalizálnak majd rá (visszamenőleg), vagy csak ezt a 2009-es grafikájú DX12 demót?
Kíváncsi vagyok az i5-ök ellen szánt milyen lesz. Lassan érne egy prociváltás és főleg játékra kéne. Eddig viszont elbizonytalanodtam... Amúgy munkaproci fogalma a GPU optimalizálás felfutásával háttérbe szorulhat. Pont a videó és image processing az, ami baromi jól párhuzamosítható. Szerintem a renderelés is GPU-kon fog zajlani, főleg ha az univerzális compute részek ennyire fejlődnek a GPU-kban. Persze általános célra fontos lehet a CPU is, de látható, hogy alig fejlődik valamit a GPU-khoz képest.
-
Frawly
veterán
válasz
Dr. Romano #118 üzenetére
Én sem értem, hogy az intelesek miért örülnek annak, ha az AMD-nek nem megy jó. Pedig az ő érdekük is lenne, hogy verseny legyen a procik között, akkor az Intel is árat csökkent, csak a felhasználók járnak jól.
-
Siszibatya
tag
Szia !
Megegyező véleményen vagyunk a témában. Jól sikerült a ryzen , ha nekem nem lenne meg már a proci és a memória az épülő konfigomhoz simán vennék egy 1700 as Ryzent.
Általánoságban írom az alábbiakat , mert hozzátartozik és konfig fontos részeit képezik :
Sokan nem látják át az összképet és még nagyon új ez a rendszer kell rajta dolgozniuk és javítaniuk .
A teljes konfig elemei is rengeteget szamítanak mint a minőségi jólszellőző ház és tápegység , amire felépül az egész.
Ezekkel a 8magos 16szálas ryzen procikkal játszani is lehet és komoly munkára foghatóak , sokkal kevesebb pénzért.Az egy dolog , hogy nem lehet 4.4Ghz-re felhúzni. 1440p felbontáson nincs is akkora szükség rá. Ésszerű beállításokall kell játszani nem full ultrán és a fölösleges fps zabáló de látványban akkora plusszt adó dolgokat kikapcsolni , szorzókat lejjebb venni. Játékoknál amelyik optimalizálatlan , elkapkodva kiadott játék és főleg a silány konzolportok alá tehetünk akármit akkor sem lessz jó.
Kíváncsian várom a 4 és 6 magos ryzen procikat. Ezeknél már jó lenne ha 4.4re fel lehetne őket húzni (4.6-4.7 ha van egyáltalán értelme), normális feszültség mellett. Azért azt sem szabad elfelejteni, hogy ezt le is kell hűteni. Magas feszültség nagy hőkibocsátással jár. A batár léghűtőkkel talán még lehetséges hűteni , egy bizonyos szintig. Ezek fölött már a kompakt vízhűtés pl. Arctic liquid freezer 240es 2db akasa apache ventivel. Ahol ez sem elég oda már épített vízhűtés kell.Másik fontos dolog , szerintem aki ilyen procit vesz az nem 1080p-sFullHd felbontáson 60Hz-en fog játszani.
Ezekhez a rendszerekhez ha már játékokról is van szó megfelelő G-synces/Freesynces monitor passzol. Játékra jó a TN is de aki megteheti úgy is IPS verziót vesz. Játszani szembe ülve a monitorral szoktak és ha filmnézés van az meg mehet tv-re átirányítva hdmi-vel .
Rx480 8Gb katyával is és gtx1060 6Gb kártyával is szépen be lehet állítani , hogy meglegyen a kellő fps szám 1440p felbontáson is. Synces monitor rengeteget segít. Van éppen elég gameplay video csak rá kell keresni.Jóval több pénzért egyértelműen megugrik az fps szám játékokban.
A gtx1070/1080 kártyákkal meg nem is kérdéses a dolog és a 1080Ti már meg sem említem . -
Giii
senior tag
-
zseko
veterán
Ott a probléma, amit már több embernél is láttam, hogy ebből a 'nagyszerűen tudom olvasni és értelmezni az adatokat' halmazból csak egy apró, lényegtelen adat szokott általában kimaradni, mégpedig a két cpu közötti 'szerény' ~1GHz-es órajel különbség (a 7700k - 1700 viszonylatában, márpedig ár tekintetében ezeket kell hasonlítani). Még szép hogy nagyobb órajelen gyorsabb az egyik termék. Így nekem nem mérvadóak igazán az ilyen jellegű teszek.
-
válasz
DeltaPower #24 üzenetére
Telitalálat
-
Ragnar_
addikt
Nem baj, hogy a játékra szánt verziók egy hét múlva jönnek ? És az a max. 20 % lemaradás -20% árral párosul mindjárt más a helyzet, másrészt le lett már írva, hogy a 100 FPS-t a 120-tól kikapcsolt FPS kijelzővel nagy valószínűséggel nem tudod megkülönböztetni. Ha almát hasonlítasz körtével (7700k vs 1800x) igen bölcs következtetéseket tudsz levonni, ami sikerült is. Próbáld meg mondjuk a 6900k-t a maga kb. dupla árával hasonlítani az 1700x-hez, és ha gondolod, fizesd ki elégedetten a dupla pénzt az átlagban + 20 % teljesítményért ...
Viszont a játékok multithread támogatásának problémájával egyetértek, az siralmas.
-
Ragnar_
addikt
Egyetértek, mindenki el tudja dönteni, hogy mi számít neki jobban. A két fő "erőssége" a prociknak adott. Innentől az alkalmazásokon múlik, hogy melyiknek mekkora teljesítményelőnye van. Az R7 egyértelműen tuppára veri a 7700k-t multithread alkalmazásokban, a 7700k viszont játékoktól függően 5-20%-al több átlag FPS-t tud. Min. FPS-ben sokszor jobb a Ryzen. Azért azt se felejtsük el, hogy az intel kb. 6 éve van jelen az architektúrával, a Ryzen 1 hónapja, és hamarosan itt az R5..
-
Tian66
senior tag
válasz
Malibutomi #104 üzenetére
Hagyd! Szándékosan értetlen.
-
Malibutomi
nagyúr
És ezen sem bios sem driver de még csak az új játékok sem fognak segíteni.
Ja mint a fentebb linkelt videoban, ahol miutan nem NV kartyaval teszteltek a 20-40 FPS hatrany hirtelen 6-8 FPS lett
Nem emlitve hogy minden bios frissitessel gyorsula Ryzen, amirol pedig a cikk szol (amihez hozzaszoltal eppen) hogy jatek patch hozott 17-30%-ot.
Nem kell nagy esz hogy felfogja valaki, hogy egy teljesen uj architektura/chipset eseten kell nemi ido amig kiforrja magat. Ahogy az elso i7-ek is ugyanilyen benan indultak, alig voltak gyorsabbak mint az elodjuk.
-
Dare2Live
félisten
válasz
Cobra652 #101 üzenetére
Dehogy közöltél tényeket. Trollkodtál. Azt írtad "És ezen sem bios sem driver de még csak az új játékok sem fognak segíteni"
Ehez képest ha elolvastad volna nem a cikket, csak a szallagcímet: "Escalation előzetes frissítése publikusan még nem elérhető, de béta formában is nagyjából 30%-kal növeli a teljesítményt."
Hát egen a kettő eléggé üti egymást.Tipikusan a szar trollok azok aki még a cikket se olvassák el, csak beböfögik a flamet. Aztán meg persze próbálnak magyarázkodni, hogy de de és megint bedobják a flamekeltést.
Máskor javaslom legalább a cikket olvasd el akkor nem lesz ennyire egyértelmű mi is vagy.
-
arn
félisten
Kinek mi szamit... aki eleteben nem renderel, aztan baromira nem erdekli
csak legyunk mar kovetkezetesek. Valahol gyorsabb vhol lassabb, igy teljes a kep. De ez ilyen onamito bullshit, ha vhol orulsz neki, hogy gyorsabb, mashol meg tekintsunk el tole, hogy lassabb. Ennyi erovel a masiknal is eltekinthesz ilyen aprosagoktol.
Jelenleg a ccxek kommunikacioja nehol visszaut, ezt kell megoldani, hogy ne legyen problema. De mondom, en szkeptikus vagyok, hogy 16-32 magnal nem fog ez mashol is jelentkezni.
Jelenleg remek az ar a konkurenciahoz kepest, nincs vita mit kell venni. En is 1700at vennek 7700 helyett, de attol legyunk meg tisztaban a helyzettel es a hatranyokkal.
-
nkmedve
őstag
-
Ragnar_
addikt
Ha 15 % FPS-en vitatkozunk akkor hadd lehessen már megemlíteni a + 100% (nem 15%..) renderteljesítményt. Persze, ha este elindítod, és regellre kész akkor mindegy, hogy 5 óra , vagy 10 óra alatt van meg, de attól még létezik a multithread előny renderelésnél (a 7700k-hoz képest) ...
-
#20691712
törölt tag
válasz
Malibutomi #58 üzenetére
Hat ez a nitro 3ds max alatt is egy foshenger.
Olyan stabil mint egy monocikli.
Total inkompampatibilis az nv kartyakkal a max is.
Animalaskor akar uj kulcs kerul, be akar csak masolja az ember, vagy csak odebb teszi, szethullik az egesz max mint egy szartorony.
10 perc utan, majd 5 perc utan, majd kb. 2 perc utan....
Tobb gepen is ki lett probalva. Rengeteg embernek ez a gondja es meg mac-es bejegyzes is van (ami mondjuk vicces mert a hd graphic elmeletileg tamogatott).
Miert lenne kulonb mashol?
Egy fostaliga engine. -
Cathulhu
addikt
válasz
cipofuzo87 #91 üzenetére
400 munkaoraig tartott ujraforditani?
-
cipofuzo87
tag
https://twitter.com/FioraAeterna/status/847835875127959554
Itt azt írja, hogy a javítás egy része csak annyi, hogy lefordították a forráskódot Visual Studio 2017-el, mert a 2015-ös fordítóban volt egy bug, ami sokat lassít bizonyos esetben. -
bunfi
őstag
Igen, ezek alapján az eredmények alapján nehéz bármilyen következtetést levonni. A játékok részéről látszik némi különbség, de nem annyira drasztikus, hogy komolyan kéne aggódni. [link]
Igazából bennem felmerült az a kérdés, hogy egyáltalán nincs egy kicsit túllihegve ez a probléma?
-
nkmedve
őstag
Ezt irtam én is korábban, csak le akartam ellenőrizni. Az 2+2/4+0 eredmény kicsit furcsa lett, de be lehet tudni mérési hibának is.
(#75) bunfi Ezek alapján akkor nálam marad a 2666-os CL14 RAM még egy jó ideig, megfelelő középútnak tűnik. A játékokon belüli javulást inkább patch-ek és talán optimalizáltabb NV driver útján lehet várni.
-
nkmedve
őstag
Persze minden a Fabric-on megy keresztül, de az eredeti felvetés az volt miszerint a CCX-ek közti kommunikáció miatt teljesit visszafogottan a Ryzen játékokban, de tesztek alapján a 2+2 és 4+0 felállás között alig van különbség (persze néhol akad). Én is elvégeztem a tesztet Lighroomban, itt vannak az eredmények (100 kép volt exportálva, azonos körülmények között, a kissebb jobb):
4mag
2+2 DDR4-2133: 361s
4+0 DDR4-2133: 366s
2+2 DDR4-2667: 345s
4+0 DDR4-2667: 357s
8mag
8+0 DDR4-2133: 237s
8+0 DDR4-2667: 219s
SMT ki volt kapcsolva végig (Lightroom-ban jelentősen ront az eredményeken)Ez igy érdekes, főleg, hogy 2+2 jobban teljesitett mint a 4+0 (de csak kis különbséggel), nem tudom, hogy esetleg BIOS-ban nálam nem-e cserélték fel a két beállitást. Ami érdemi következtetést le tudok vonni az az, hogy 4 mag esetén kissebb a teljesitmény-különbség a RAM órajel függvényében (2.6% vagy 4.5% CCX konfigurációtól függően) mint 8 mag esetén (8.2%).
Abban egyetértek, hogy a késleltetés okozhat gondot a Fabric esetén (ez alapján várható némi javulás), egyébbként egyértelmű bottleneck-nek nem nevezném, sávszélességben úgy volt tervezve, hogy a dual channel DDR4-et kiszolgája (256 bit x MemClk).
-
válasz
t72killer #81 üzenetére
Jogos...
Egyébként nekem azért, mert hobbiból játékfejlesztek itthon, így nekem a render meg a compile time számít, abban meg még a 6950x-et is elpicsázza, így ez ragadt meg.Ha végre sikerül majd egyszer eldöntenem, hogy milyen konfigurációval ugrok neki a keményebb diónak, és az lesz a vége, hogy kell egy asztali, akkor nálam 90%, hogy Ryzen 1700x vagy 1800x lesz a dolog vége emiatt.
-
beef
őstag
Már van is némi pozitív eredmény.
-
"Elfogult vagyok? Lehet...
Tudom olvasni és értelmezni az adatokat? Tudom!"Kijavítom, ha nem gond
Elfogult vagyok? Igen.
Tudom olvasni és értelmezni az adatokat? Nem.Az 1800x még mindíg az intel 6950X ellenfele...
Árak:
6950x: ~1650$
1800x: ~500$Fogyasztás (TDP):
6950x: 140W
1800x: 95WTeljesítmény:
Kb egy szinten van, egyikben ez gyorsabb picit, másikban az. -
t72killer
titán
válasz
Malibutomi #74 üzenetére
Értem
remélhetőleg gyúrnak rajta mielőtt a Ryzen 5-öket elkezdenék tesztelni a tesztoldalak, mert aztán késő lesz. Ha 2-3 hónappal a piacra kerülés után jön egy csoda geforce-fix, senki se fog nekiállni újratesztelni a komplett intel-amd-nvidia világháborút
#75: Köszi, tehát ha komolyabb felbontáson (QVGA, UHD) játszol, nem muszáj a leggyorsabb RAM-ért szaladni, úgyis megfog a VGA
-
bunfi
őstag
A TechpowerUp most publikálta a témához kapcsolódó cikket. Alapvetően ami látszik, hogy a játékok (ellentétben a relatív teljesítményről leolvasható néhány százalékkal) 5-10-15 FPS-t is nyernek a magasabb órajelű memóriával.
(#71) Malibutomi
Ennyire jól skálázódna dx12 alatt a multigpu? Legalábbis a Geothermal Valley alatt. Remélem azért ebből lejön, hogy mennyire lehetnek nem reprezentatívak a tesztek. Tényleg nagyon nagyon érdekes állat ez a TR. -
$p@rr0w
őstag
-
t72killer
titán
válasz
Malibutomi #71 üzenetére
Ez nagyon érdekes, az AMD platform nem szereti az nvidia karikat
?
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
Malibutomi #58 üzenetére
-
bunfi
őstag
válasz
#72042496 #69 üzenetére
Hát akkor most én is szabadkozhatok, az a fránya arroganciám. Most megnéztem több nagy amerikai kereskedést és 345-360 dollár. Amazon, NCIX, Newegg. Az 1700X viszont 390-400 dollár Amazon, NCIX, Newegg.
Egyébként azért annyit érdemes megjegyezni, hogyha a magyar árakat vizsgáljuk, hogy igen igaz, hogy most "csak" 110k a 7700K, de egyrészt az ellen nem az 1700X-et indítja az AMD, másrészt nagyságrendileg az 1700X áráról indult, mikor megjelent, így tehát ebből a szempontból sem lehet levonni semmilyen valós következtetést a lesarkított számokból.
-
Cathulhu
addikt
"Azért nézzük reálisan a dolgokat. Az emberek többsége játékra vesz processzort és elenyésző mennyiségük vesz munkára."
Hajlando vagyok hinni neked, ha errol mutatsz valami felmerest, de egesz addig hagyd meg nekem a ketkedes jogat, mert igy ez a kijelentes egy nagyon messzirol buzlo BS szagot araszt. Honnan az info, megbeszeleted a haverokkal? Atneztel a szomszedhoz es ezt szurted le?
-
Cathulhu
addikt
A lenyeg, hogy a fabricon van bottleneck. Ha memoriaintenziv a dolog, akkor az is a fabricot terheli, ha ket ccx kozt szeretne kommunikalni, az is a fabricot terheli. Sot, az is lehet, hogy nincs is leterhelve a fabric, csak egyszeruen a kesleltetese lassitja a kommunikaciot, szoval ez egy nagyon sok ismeretlenes egyenlet, amit ilyen tesztprogramokkal nehez kimerni. Probald ki a Lightroom exportot 4+0 felallasban (evvel kiiktatva a CCX-ek kozti problemat) is lassabb es gyorsabb memoriaval, es ha ugyanugy gyorsul, akkor az elso eset all fenn, ha nem akkor a masodik vagy a harmadik.
Egy a lenyeg, kell a gyors RAM a rendszerbe, de cserebe meg is halalja.
-
t72killer
titán
válasz
Dilikutya #60 üzenetére
Bizonyos környezetben már érdekes a váltás, ha pl Premiere-t tolnék, nem vacillálnék ennyit. Viszont <4magon (ha eddig "lát" a szoftver) még mindíg 20+% a lemaradás a 4+ generációs intelekhez képest, aki ilyeneket tol, annak tényleg bukta a váltás (főleg, hogy most jó drága RAM-ot is kell venni).
-
Dilikutya
félisten
válasz
t72killer #35 üzenetére
Szerintem az AMD-nek nem is volt célja a jelenlegi i7 tulajdonosokat váltásra bírni, legalábbis a 3. generációtól felfele biztos nem. De még a 2. generáció is nagyon jól megy, pusztán a processzor teljesítménye miatt nem érdemes váltani, legfeljebb ha egy új platform, tökmindegy hogy Intel vagy AMD, előnyökkel jár.
-
-
Malibutomi
nagyúr
Eleg nagy hulyeseg amugy a TR-el peldalozni.
Itt [link] a srac csinalt egy nagyon reszletes tesztet, 7700K Dx11/DX12, 1800X DX11/DX12
A jatek egy fos technikailag, egyik palyan a DX11 a jobb, masikon a DX12, egyik helyen a 7700K elonye 3 FPS, a masikon 40FPS, felmesz egy platformra CPU limit van, lejossz rola elmulik. -
R7 1700 már most egész jó vétel, az 1600X pedig nagyon népszerű lesz szerintem! 1800X teljesítmény játékokban olcsón. Jó kis nyüzsgés lesz hamarosan ezen a témán, a PH!-s teszt meg majd arra is rátesz egy lapáttal.
-
bunfi
őstag
Ezt több videós tesztben is kiemelték a Ryzen esetében, hogy habár nincs több fps, sőt még kevesebb, viszont maga a játék sokkal simábbnak érződött. Ha a stremelni is szeretne vele az ember, akkor nem "kell" már hozzá capture card, mert van hozzá elég teljesítmény. Legalább J2C szerint ez a helyzet. [link]
-
Ragnar_
addikt
válasz
t72killer #49 üzenetére
Szerintem a legtöbb az adott szoftveren múlik, persze 100% soha nem lesz a többszál skálázódás, de játékoknál gyakran a dupla annyi thread 8 szálig kb. megáll + 10-25 %-nál és ott is inkább a min. FPS-ben, vagy gyakori még, hogy i5 4c/4t megy közel 100%-on, i7 4c/8t meg átlag 60%-on, közel azonos FPS-en..
-
nkmedve
őstag
Szerintem is egy jó RAM-ot mindenképp érdemes beleszámolni a költségekbe. 3200-as kit-ek vannak teljesen jó áron már, csak a kompatibilitás kérdéses (remélhetőleg megoldják azt hamarosan).
A hűtéssel kapcsolatban is azt mondanám, hogy egy közepes léghűtő már elég, hogy kihozza a prociból a maximum közeli OC-t. Egy drága vizhűtés sem hoz már sokat, mivel minden Ryzennél van egy pont ahol már durván kell húzni a feszt hogy fennebb menj és ott már nagyon hamar instabil lesz Ahogy irod egy nagyon drága hűtővel és a legjobb alaplappal sem nyersz +1-200MHz-nél többet.
-
Yany
addikt
Egyet értek veled. Simán lehetne egy standard API OS szinten, ami a rendelkezésre álló erőforrásokat a proci szerkezetének megfelelően visszaadja: socket, core, modul/ccx, smt, akármi felosztásokban. Ugyebár ennek akkor van értelme, ha Intel/AMD/akármi oldalon is pontosan ugyanúgy működik. Kíváncsi vagyok, a többi gém fog-e a közeljövőben javulni, gondolok főleg a CPU-igényes dolgokra, mint a BF4/BF1 multi, vagy GTA...
-
t72killer
titán
Tipikus példa ez, hogy egy való életbeni munkaprogram nem fog 100% hatékonysággal többszálúskodni. A mostani 4770k-m ezekszerint alapon hoz annyit, mint az 1800x, bónuszképp 20% tuningtartalék simán megvan benne, így használom, ha kemény a meló.
Nagyon kíváncsi lennék DaVinci eredményekre, uis arra szeretnék áttérni, de hiába ingyenes, azzal nem tesztel senki
#46: rajtad kívül senki nem fröcsög vagy dobálódzik, azt a progit linkeltem, amivel dolgozom és kék oldalról azt a procit emlegetem, amit 3éve használok.
-
BeZol
őstag
Nem is tudom melyik a jobb, vegyek i7-2600K utáni sokadik agyonreszelt 4mag8szálast így bő 6 évvel később is, vagy picivel drágábban vegyek 8magos ryzent.
Ha azt nézem, hogy most mi a jó játékra, hol van több fps-em, akkor i7, ez nem kérdés. Anno hasonló indokkal ajánlották a core2duo-kat a core2quadok helyett. Minek ide kisebb órajelű és kevésbé tuningolható 4magos, ha a magasabb órajelű és jobban tuningolható 2magossal több fps-ed lehet? Meg lehet nézni mennyire használható ma egy core2duo, és mennyire sokkal jobb helyzetben van egy core2quad, de nem csak most, hanem már évekkel ezelőtt óta.
Azért van egy vaskos gyári órajelkülönbség a 4magos i7 és a 8magos ryzen között (minden magot terhelve több mint 10%, tuning esetén van az bő 20-25% is). Itt inkább azt kell látni, hogy ha 6-8-10magos intelt vennénk, akkor a stabil órajel 4.3-4.4ghz-nél véget ér, egy 8magos ryzen-nél pedig 3.9-4.1GHz között. Ha ehhez képest nézzük, akkor "csak" 10%-nyi órajelet bukunk egy hasonlóan sokmagos i7-hez képest, az IPC ugyanaz (max a játékok még nincsenek felkészítve rá rendesen, de a folyamat elindult és nem hinném h bárkinek is szaggatna a játék a proci miatt!). Évek óta képtelen az intel a 6-8magos procijainak az órajelét növelni, konkrétan egy 6magos i7-5820K (ami ipc-ben egy i7-4770k-nak felel meg!) 4.4-4.6ghz között járatható, az új 6magos i7-6800k pedig nem hozott szintlépést (csak gyárilag növelték az órajeleket), SŐT tuning mellett a 4.3-4.4ghz-nél véget is ér a buli, ezek után mi várható a ősszel az új HEDT platformon? A tendencia sajnos pont azt mutatja, hogy 4.3-4.4ghz-nél helló szia. Ehhez képest bukunk egy 8magos ryzennel 10%-nyi órajelet (az ipc azonosnak tekinthető majd), cserébe sima Ryzen 7 1700-asok húzhatóak tutira 3.8ghz-re, 110alatt kapni lehet újonnan hardverapróról, alaplap is megállhat 30ból. Egy 8magos i7 mennyi is? 335ezer Ft, alaplap hozzá pedig mostanság 70ezer Ft felett pörög.Tehát van egy 110+30=140ezer Ft-os Ryzen konfig, és ehhez képest a 10%-kal erősebb bő 400ezer Ft-os Intel konfig hasonlóan 8maggal. Megéri a +10% teljesítmény a majdnem 3szoros árat? Hát nem! Kell ennyi kakaó játékra? Nem.
Jó egy i5 játékra? Már nem mindenhova! És egy 4magos i7? Az már jó, de itt-ott 85-90%-on is pörög játékok alatt. Jövőbiztos akkor? Marhára nem!
Nos azt kell mérlegelni, hogy kb. 140ezer Ft-ból mivel járok jobban (proci + alaplap). Egy 3.8-4.0 Ghz közé húzható 8mag16szálas ryzen 7 1700-assal, amivel per pillanat eleve az órajel miatt is fps hátrányban leszek, ill. még a játékok egyáltalán nincsenek optimalizálva erre is, a jövőben pedig csak-csak, VAGY egy 4.8-5.0 Ghz-re is húzható, hasonló IPC miatt 8szálig akár +25%-kal több fps-re képes 4magos i7-tel. Az egyik a tartós "befektetés" a jövőbe egyáltalán nem vészes jelennel, a másik pedig a jelen kimaxolása, éspedig azonos összegért!!!
Na meg biztos 1080p-ben tolnám a 450ezer Ft-os videókártyával, még ha itt is jön a leginkább a különbség. Érdekes módon én nem találkoztam gyengébb vga teszttel, tehát pl. gtx 1060-1070 teszt is van 1080p-re? Ott is hasonlóak az arányok, vagy egyértelmű gpu limit van azonos fps-sel? Már 1070 és afeletti kártyák is inkább 1440p+-ra vannak, ott pedig rendben van minden, és már vissza is kanyarodnék a jelen és a jövő kérdésére.
Lehet itt tapsikálni, de mindkét fél tud, csak nézőpont kérdése
Én ennyi pénzért inkább a jövőbe ruháznék be, minthogy kimaxoljam azonos pénzért a jelent.A nagy-nagy kérdés inkább az lesz, hogy a 4-6magos ryzenek is elakadnak-e 4ghz környékén (én a pletykákban azt olvastam h igen), mert oda már nem ártana egy 4.4ghz-es 24/7 oc szint, míg 8maggal a 4ghz igazából rendben van, viszont ehhez is hozzászólnék akkor már:
Elviekben 4mag4szálas i5 árban, ami 4.8-5ghz-ig húzható kaphatunk 4mag8szálas ryzent, ami lehet 4ghz-nél elhasal. Az intel prociknál a hyper threading +50% teljesítményt hoz a konyhára (összteljesítmény esetén, 1szálon minden marad ugyanaz), tehát sanszos, hogy hasonlóan 20-25%-kal gyorsabb lehet egy húzott i5 mint egy húzott 4mag8szálas ryzen, ezt vacakul optimalizált játékokban fps-ben be is húzhatja majd az intel, viszont amint 4szál helyett 8szálon pörög a játék, máris +50% teljesítményünk lehet, ami a 20-25%-os órajelelőny miatt 25-30%-os előnyre olvad le. Nos ez nem túl sok, és ezért is remélem h 4.4ghz-en azért menni fognak az 4-6magos ryzenek. Azért annyira nem kell sírni persze, hiszen kapható i7-7700-as 90ezer Ft-ért, ami 4magot terhelve pont 4ghz-en tud pörögni, ezt pedig biztosan hozni tudja "ingyen" tuninggal egy 4mag8szálas ryzen 5 1400-as, melynek alza szerinti várható ára 63ezer Ft lesz.
Tehát a K jelzés nélküli intel processzorok ezek után halottnak tekinthetőek, mert ugyanazt a teljesítményt olcsóbban megkaphatjuk (még ha a tesztek majd nem is ezt hozzák ki, hiszen gyári órajelen fognak tesztelni, az meg úgyis alacsony lesz a ryzennek!). A K jelzésű intel procikat is csak azoknak lesz érdemes megvenni, akiknek számít minden fps a jelenlegi játékok mellett (és talán max. 1 éven belül érkezők esetén).
Az egyetlen intel proci, amit most szerintem szabad venni, az a G4560-as, mert ennek a "konkurenciája" majd csak nyár végére várható, az meg még messzi van, az április 11-edikei tesztek után pedig meglátjuk, mennyire volt igazam, de sanszos, hogy a K jelzés nélküli prociknak csakis árcsökkentés után lesz vállalható alternatív értelme egy ryzenhez képest, a K verziós procikat pedig csak az fps huszárok fogják vásárolni, viszont hosszú távon ott is a ryzent várom győztesnek. Most az Intelen a sor, 6 éve nem gurított semmi érdemlegeset, csak akad valami a fiókjukban!
-
bunfi
őstag
válasz
t72killer #35 üzenetére
Kiragadtál egy képet. EGY képet és ezzel próbálod igazolni magad. Legalább olvasnád el, hogy mi miatt fröcsögsz...
Persze nem kizárt, hogy egy frissebb Vegas esetében már jobb lenne a skálázódás, vagy valami más probléma lehet a háttérben, mivel – és most itt megint előreutalnánk a tuningos eredményekre – az órajel masszív emelésére sem reagált a program.
Egyébként ha már az árakkal dobálózunk, megint tudás/ész nélkül:[link]
-
Ragnar_
addikt
válasz
t72killer #40 üzenetére
Emlékszem régen volt egy Alan Wake promó ahol a környezet változékonysága a magok számával skálázódott. Viharok voltak, meg tornádók stb. több magon több ilyen efekt volt, de úgy tűnik más irányba ment a játékfejlesztés, mert inkább GPU efektek vannak, mint az Nvidia Gameworks, meg tressfx stb... Meg a grafika is inkább 4K irányba fejlődik, az meg gyakorlatilag inkább GPU kérdése.
-
Dr. Romano
veterán
válasz
t72killer #35 üzenetére
Le lett tesztelve és minimális különbség jött ki eredménynek valós körülmények között, szóval ott nincs gond.
-
nkmedve
őstag
válasz
t72killer #35 üzenetére
"A Ryzennek nem sávszélproblémái vannak, hanem a CCX kommunikáció van elég hisztisen megoldva"
Én még mindig nem vagyok erről teljesen meggyőződve, két okból:
- tesztek alapján a 2+2 és 4+0 felállás között alig van különbség
- saját Lightroom Export tesztem jelentősen gyorsul magasbb RAM órajel hatására. Kétlem, hogy ez a CCX-ek közti kommunikáció miatt lenne, mivel ha jól tudom a Lightroom Export teljesen független szálakkal dolgozik (1 kép - 1 szál, ezért is skálázódik jól több magon, ellentétben egyébb Lightroom műveletekkel)Szerintem összetett a dolog, a CCX-ek közti kommunikációban is segit a gyors RAM és ez valamennyit hoz a konyhára, de ezen kivül is szereti a sávszéllt a proci.
-
Dr. Romano
veterán
válasz
t72killer #40 üzenetére
Egy very friss játék több szálú optimalizálása is nevetséges, hová várjunk még?
-
Dr. Romano
veterán
Ha azt nézed hogy szigorúan a játékteljesítmény nagyjából ugyanaz lesz az 1600X és az 1800X viszonylatában, ezért nyugodtan hasonlíthatod az előbbit a 7700-hoz, így már azért nem olyan fényes az a táblázat
-
Ragnar_
addikt
Az R7 csak addig marad le a játékokban a 7700k-tól, amíg marad a max. 8 szálra skálázódás játékoknál. Ha mondjuk 2 éven belül eljutnának a 12 szálig, akkor az R7 máris jobban menne. Addig meg olyasmiben van előnye, hogy pl. játék+stream nem akadozik stb. de az is rétegigény, azért szerintem nem túl sokan streamelnek. (Jah, és ugye ott vannak a VGA limites játékok ahol meg gyakorlatilag mindegy milyen proci van a gépbe.)
-
[TROLL] Ennél még az i3-mam is jobb volt 800x600-ban! [/TROLL]
-
t72killer
titán
Igen, renderben ütős a cucc, van ahol majdnem 2x-es a teljesítmény a 7700k-hoz képest - érdekes, hogy videofeldolgozásnál már messze nem ilyen nagy az előny, sőt:
Ha valaki ma új rendszerbe akar beruházni, egyértelműen az AM4-et javasolnám, viszont a meglévő i7-eket nem egyértelmű, hogy hajigálnunk kéne a kukába.
#33: a Ryzennek nem sávszélproblémái vannak, hanem a CCX kommunikáció van elég hisztisen megoldva: a CCX-ek a RAM sebességén (órajelén?) csevegnek egymással. Ez csakis extrém gyors modulokkal oldható meg, 4 csatorna ezen önmagában nem segítene. Valószínűnek tartom, hogy az AMD platform ezzel elmegy a hipergyors RAM-ok irányába, és az alaplapgyártók is ráállnak a 4GHz-es modulok supportjára.
-
Ragnar_
addikt
Jóember a 6900k-val hasonlítsd 1800X-180k vs 6900k-330k. Elsődlegesen munkaprocesszorok, de játékra is használhatóak, és 1700 húzva kb. u.a. játékteljesítményben, mint az 1800x és az R7-1700 120k ..
Elfogult vagy ? - nem, ez valami más
Tudom olvasni és értelmezni az adatokat ? - Persze, de az almát a körtével nem tűnik föl.
Lehet vitába szállni a számokkal? Lehet, csak sok értelme nincs... - Ez igaz. -
nkmedve
őstag
Ameddig legtöbb játék max. 4 szálig skálázódik addig semmi értelme elvárni azt, hogy a 8 magos/16 szálas Ryzen jobb lesz mint a magas órajelű 7700K. A 8 mag múgy is inkább akkor hasznos ha nem csak játék megy rajta. Ha valaki csak játszik akkor majd tud venni Ryzen 5-öt ami hasonló teljesitményt ad az R7-hez játékokban, cserében sokkal olcsóbb.
Amúgy meg nem az 1800X-hez kell hasonlitani a 7700K-t, hanem az 1700-hoz, mivel azzal van egy árban (sőt az 1700 olcsóbb), játékban pedig alig van különbség a Ryzen-ek között (arról nem beszélve hogy az 1700 simán felhúzható 1800X szintre).
(#30) Ragnar_ A 6900K mellett quad channel memória van (emiatt talán nehezebb is működésre birni 2400 fölött), igy nem lesz sévszéll limites, mint a Ryzen a dual channel-lel. A Ryzen amúgy nagyon érzékeny a memória-órajelre. Ha sikerül 3200 vagy 3600-as RAM-okat beüzemelni hozzá akkor már most is nagyon közel kerül a 7700K-hoz játékokban.
-
ThePoweR
senior tag
"Játék"
-
tothja
csendes tag
Hát ja, a nézed a F1-et a lelátón akkor sem látod, melyik kocsi a gyorsabb. Ezért kellenek a mérések, hogy mit kapsz a pénzedért.
Én nem vennék úgy procit, hogy egy darab 140 órában az AMD pénzéből szénnné patchelt és újraírt játékban képes hozni az olcsóbb konkurenciát, a többiben egál vagy lemarad. Mert a kiadó nem jótékonysági intézmény, hogy ennyi melót csináljon ingyen, a játék pedig relatíve eladhatatlan, mert unalmasan középszerű.
-
hajbel
addikt
Semmiképpen sem ugyanolyan. Munkára a drágább Inteleknél is jobb, játékra meg az olcsóbbaknál is rosszabb. Mondjuk nyilván nem úgy kellett volna kommunikálni az AMD-nek, hogy out of the box veri játékban az intelt.
Ragnar_: Azért nézzük reálisan a dolgokat. Az emberek többsége játékra vesz processzort és elenyésző mennyiségük vesz munkára. Vagy ha családi videót akar valaki összevágni évente, azért nyilván nem vesz csúcskategóriás processzort. Eleve ha már valaki kiad ennyi pénzt egy processzorért és nem néz utána, hogy miben mit tud, az magára vessen.
-
Zso Ro
senior tag
Ez picit érthetetlen számomra:
"A lemért játékok alatt volt azonban akadt egy kis probléma"Egyébként Inteles procihasználóként azt mondom,hajrá Zen
(#26) Ragnar_
+1
-
Ragnar_
addikt
És ha véletlenül renderelni szeretnél 7700k-val befonod a hajad mire kész lesz, az R7 multithreadingben tuppára veri a 7700k-t, ha már munkaprocesszor játékteljesítményéről van szó vehetsz 1100$-ért 6900k-t is, + 15% teljesítményért. Ha neked annyit megér +15 %, az is jó döntés. Ha meg nem renderelsz megvárhatod az R5-öt is, nyolcvan-kilencvené' lesz R7 teljesítménye játékokban. De ha bekapcsolt FPS kijelzéssel játszol akkor a 7700k + 15 % teljesítménye is megnyugtató lehet + húsz-harmincé', az is jó döntés.
(Ha megnézed, az optimalizálással pont AotS-ban hozta be gyakorlatilag a 6900k-t 10%-ra, és jó esetben ugyanez várható a legtöbb dx12 játékban)
-
DonToni
aktív tag
Ez mind szép és jó, DE....!
Nekem még mindig szúrja a szemem, hogy 2x annyi maggal, 2x annyi szálon, 2x annyi gyors.tárral meg egy picit több fogyasztással is éppen hogy csak betudja hozni vagy ne adj' isten meg is előzi az épp aktuális Intel riválist... (7700k vs. 1800x)
Az árazás meg csak hab a tortán!
(többe kerül az AMD, mint az Intel, pedig eddig az Intelre "fújt" mindenki, hogy drágább... na most akkor mi van?!)
Talán nem is véletlenül van egymás alatt a teljesítmény/fogyasztás táblázatban ez a két proci....Elfogult vagyok? Lehet...
Tudom olvasni és értelmezni az adatokat? Tudom!
Lehet vitába szállni a számokkal? Lehet, csak sok értelme nincs... -
Ragnar_
addikt
Aki az átlag -10-15%-ot lassúnak aposztrofálja játékokban, az nem gondolta át azt, hogy kikapcsolt FPS kijelzésnél nem tudja megmondani, hogy az adott konfigon 130, vagy 110 FPS-el fut a GTA5. A Ryzen dx12 teljesítménye tényleg nem volt jó , akár -25-30% is előfordult, de látható, hogy optimalizációval ezek a különbségek nagy valószínűséggel eltűnnek. Az R5 még csak most jön i5 árban a 6c/12t valószínűleg ugyanúgy megy majd játékokban, mint az R7. Úgyhogy szerintem i5 és 6c/12t, 8c/16t i7 helyett az árakat is figyelembevéve az R5, és R7 teljesen racionális alternatíva akár játékra is. Persze mindenki azt vesz amit akar, (nekem egyébként a Ryzen R7 eddigi szerepléséből inkább az jön le, hogy mennyire túlárazott az i7 6900k kb.+15% teljesítményért.)
-
Redneck
nagyúr
Jó lesz ez, alakul! Hajrá AMD!
-
McClane
aktív tag
Remek processzor, amiben még vannak tartalékok!
-
-
XeeN
senior tag
Például én. Csak azért, mert a 2500k-m kezd lassúvá válni, nem fogom kidobni a 2209wa-mat egy konfig frissítéskor...
A témához: Szívesen látnék más fejlesztőktől is hasonló lépéseket, ugyanis a proci vásárlás előtt álló "gamerek" többsége az fps alapján választ, még akkor is ha tudja, hogy az AMD nyers ereje nagyobb. Szigorúan magánvélemény.
-
Vitamincsiga
tag
Vegával, 4k-ban, 4 magnál többet jól kezelő DX12-es játékokkal, OS, drv, BIOS frissítette W10-es gépen lefuttatott teszt dönt el mindent.
-
-
r92king
tag
Ha csak igy siman nyernek 30%-ot, el tudom azt is kepzelni, hogy egyes procikat lassitanak, hogy ne a jo kod fusson rajtuk. Hopp i3-d van az gyenge vegyel i7-et. Nicsak meg Bulldozered van, nem eleg vegyed a Ryzent.
-
kromatika
veterán
Dicséretes.30% nem aemmi
-
Dilikutya
félisten
Kérdés, ki vesz Ryzen-t azért, hogy 1920x1080-nál alacsonyabb felbontáson játsszon? Szóval ez nem probléma.
Az meg természetes, hogy ha egy architektúrára történik az optimalizáció, egy másmilyennel nem lesz ugyanaz az eredmény. Jó látni, hogy erősödik az amúgy sem gyenge Ryzen. -
arn
félisten
mongy elegansabb lenne ezt oprsz szinten kezelni, hogy az os legyen tisztaban vele, hogy melyik szal mit tud, es annak megfeleloen ossza szet a feladatokat.
mar csak arra leszek kivancsi, hogy tobb ccxnel hogy fog skalazodni - elvileg ez nagyobb gond lesz, ha tobb adatot mozgatnak minel tobb mag kozott.
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i9-9900K - Garancia - Ingyen posta
- Intel Core i5 4590S 4 mag 4 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- AMD Ryzen 5 5500 - Új, 3 év garancia - Eladó!
- Intel Core i7-14700 20-Core 2.1GHz LGA1700 (33M Cache, up to 5.40GHz) Processzor
- Intel Core i5 4440 4mag 4szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3494, 91% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3293
- Apple Pad 5.generácio / 32GB / Wi-fi / 12Hó garancia
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3015
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest