Új hozzászólás Aktív témák
-
vince
őstag
Megvolt az első kaland az autóval (leszámítva azt, amikor a jobb oldali tolóajtót kb. fél évesen meghúztam a saját udvarunkban
), a minap közvetlenül az elindulást követően kigyúlt a csekkendzsin, meg persze ki is írta, hogy csekkoljam az endzsint. Kicsit bosszús voltam, mert hogy nincs három éves az autó, a kötelezőn túl két extra szervizre is elvittem már (30 ezres olajcsere-periódus, persze...
), fél éves gyújtógyertyák vannak benne - mi romolhat el rajta??? [naiv szmájli]
Elvittem a helyi szerelőhöz, akihez a korábbi autóimat is hordtam. Az OBD-s ketyeréje nem tudta kiolvasni, hogy mi a baja a szekérnek, de törölni tudta a hibakódot, ami azóta sem jött vissza.A tippje valami éppen akkor nem normális kipufogószenzor-érték volt, ami idővel eltűnt volna magától is (x hibátlan ciklust követően).
Szeretjük a magától eltűnő hibát, mert nem tudod, mi okozta, mi javította meg és mikor vagy mitől fog ismét előjönni -
vince
őstag
-
Most így majd két év után újra megnéztem az árakat...
B'sszuskucs (F-kulcs).
A legalapabb VW Touran 6.7M HUF.... 5.3 lett volna 2 éve. Tehát majd' másfél millióval kerül többe. Azért ez nagyon durva.
Az S-max-ból 1-et találtam készleten, az listaáron 11,5M (10,8 volt), itt kisebb a drágulás, de hát ez ugye 2019/20-as (2020-as modellév) lehet. -
Na akkor azért nem extrém a futásteljesítmény nálatok sem
Így lassan két év után milyen? Mármint hogy vált be? Újra megvennéd?Nálunk alapvetően a hómofisz határozta meg, hogy ennyire kevés lett... Nagyjából bevásárolni mentünk, meg néha nagyszülőhöz (az oda vissza 500km).
Van mellette másik kiskocsi is (21 éves F Astra), azért néha azzal is megyünk (főleg, hogy már nagyobbik fiamnak is van jogsija). -
Megtörtént a csoda: elértük a 20k km-t.
Azért majd másfél év alatt ez nem valami sok. De legalább amikor megyünk, akkor jó vele menni.
Letenye-Tatabánya vonalat egyhuzamban végigtekerük családostól (5-en), csomagostól (full csomagtartó). Nem panaszkodott senki, hogy nem fér el, vagy nagyon rosszul ülne.Nem vészes az 1.5 turbóbenzin. (Persze tartósságra nem megjósolható ez most még; de ezt majd meglátjuk pár év múlva). Persze pörgetni azt kell, mert benzines, de azért akkor megy is.
-
vince
őstag
Voltunk kétszer hosszabban nyaralni, beférünk, befértünk, bar könnyebb volt pakolni a Sharant, kicsit rövid a Doblo csomagtere. Most épp Horvátországban vagyunk egy kempingben (cipeltük a sátort, kempingcuccot, kaját, meg kb. mindent is, átgondoltan pakolva befértünk), hazafelé mi is átlépjük a 10000 km-t.
-
Ó, már 3x mehettél?
Azért nem mindig jó ez ahómofisz, fárasztó tud lenni (főleg a digit oktatás volt az...)Végre valahára voltunk egy jó kis nyaraláson, Szlovénia -> Horvátország körúton.
Mindenki kényelmesen bírta az utat. Mivel jöttek a nagyszülők is, ezért két autóval mentünk, de amikor letáboroztunk, onnantól az autó 7 személyes mivolta végett egy autóval tudtunk közlekedni. Ez bizony ilyenkor naggggyon jó. Leghátul a két kicsi, középen a langaléta és a két nagyi, elől meg mi, szülők.
Az 1300km-es kör 8.4-es fogyasztással bírt - olyan papókás módon (mindig egy kicsivel több, mint a megengedett; mondjuk max 5%-kal) vezetve, klímával.
Kényelemre nem panaszkodunk, de az már az elején tudott volt, hogy vállban szűkebb, a régi ülései kényelmesebbek voltak. Ettől még derékfájás nélkül szálltunk ki az autóból, és ez a lényeg - arra számítunk, hogy sokáig jó marad az ülés, mert a 60-70kg-unkkal nem üljük ki nagyon.
Persze a másik, hogy a dízelhez képest azért az 1.5 turbó benzin nem álomparipa, de nem panaszkodom. Olyan 130-135-ig "hülyegyerek mód ki" üzemben egész jó. Ha pörög, akkor elindul. Azt hiszem, most már visszaálltam benzines vezetésre. (Azért egyszer egy 240LE-s biturbo dízelt kipróbálnék belőle).
A sok szerviz után most is ugyanúgy hektikusan kifagy a kijelző, fantom érintéseket produkál... Talán ez az egyetlen fájó és idegesítő pontja az autónak - talán úgy tudnék fogalmazni, hogy "az elektronikai hülyeség határtalan".
Lassan elérjük a 10k km-t (milyen fura, hogy a Mm-t nemhasználjuk, 10 Megaméter)
Hát csak így röviden.Fogyi:
Az a 9.6-os fogyasztás az klímás autópályás odataposok neki volt. Jólesett... -
vince
őstag
Rosszul emlékeztem, picivel alacsonyabb, de jóval magasabb, mint a Volvo V40. Azóta kiderült, hogy a garázsba nem fogunk tudni beállni ezzel az autóval, túl magas ehhez
Pinceszinten lévő garázsunk van, lejtőn kell legurulni, de a kocsi teteje beleér a garázskapu feletti áthidalóba, bármit is csinálok. Felszedtük a térkövet a lejáróról, leszedtünk jópár centit a kavicságyból, de mindhiába, nem fér be a kocsi, az erkély (kvázi egy féltető) alatt fog lakni
A március 9-i Doblós flashmob fotóm közben kortörténeti dokumentummá vált: aznap voltam utoljára a munkahelyemen, azóta kizárólag távmunka
-
vince
őstag
Gondoltam már rá, de egyelőre az erre a célra kialakított xls táblát töltögetem, ami megvan már majd' 15 éve
Persze új autó esetén új, üres táblával indítok
Meglepően magas az autó. Egy-két hónapja ugyanebben a parkolóban egy Ford Tranzit állt mellettem (normál magas verzió), azt is lefotóztam, mert kb. pont egyforma magas volt a két autó. Ha megtalálom, felteszem majd azt a fotót is.
-
Használsz esetleg spritmonitor vagy hasonló telefonos alkalmazást?
Az említettben lehet a fedélzeti kompjúter adatait is rögzíteni, és mellette természetesen a számolós rész is kafa.
Érdemel lehet tenni egy próbát vele. Akár visszamenőleg is fel tudod vinni az adatokat.
Ráadásul lehet "helyezést" is megnézni a többi hasonszőrű autós között.
A fedkomp az nagyon ritkán pontos. Régebbi autón jellemzőe 0,5 lit. A mostanin max 0,3, de a meglepőbb, hogy volt már + és - is egyaránt . Tehát lehetne így mondani, hogy ±0.3. De inkább a +0,2 jellemző. De ugye a mérési hibák azok sok helyről jöhetnek... "Kilóra" jóa'.Legutóbb lefigyeltem, hogy élőben mekkora egy Doblo. Hű.. hát nem kicsi (addig csak képen láttam.)
-
vince
őstag
9,2 L/100km, stabil, mint a forint
szerk.: a múltkor mentünk vele egy nagyobb karikát alsóbbrendű, településekkel tarkított utakon 90-70-50 sebességgel, a fedcomp szerint messze 8 liter alá beesett a fogyi. Mostanában mondjuk írom a fedkomp által számolt értéket is a kis táblázatomba, mert gyanúsan keveset mutatott mindig: kiderült, hogy 0,6 literrel optimistább a valóságnál
-
RTH találkozó, +1 harmadik.
Mostanság én is találkozok egyre több kerekmatricás autóval.
Legutóbb csütörtökön, amikor előttem ment egy VW Touran (a másik lehetséges választottunk lett volna) jóféle mélyszürke színben.
Egy parkolóba tartottunk. Aztán kiszálltam megnézni milyen is, erre kiderült, hogy lányom osztálytársának szülei.szerk.:
Fogyasztás hogy alakul? -
Fogyasztás...
Eddigi csekély futásteljesítménnyel, most már azért néha bártabb odalépéssel nincs panaszom.
4200km teljes átlaga 8,33 | a fedélzeti ámítógép 8,3-at ír.
szerk.: Ezzel a 43-as listán a 7. helyezés az enyém, jelenleg.Kilenc literes átlag alatt tartható, ez nekem bőven jó.
Várom a nyarat, nyaralást, hogy akkor mit mond majd, amikor tele csomagtartóval repesztünk teljes családdal. -
Hm... amikor az ember nem akar kiszállni az autójából, hanem inkább menne még egy kört, na akkor asszem' jól választott. Én mostanság már így vagyok. Beparkolok a munkahelyi parkolóba, és rájövök, hogy marhajó' vezetni ezt a kisautót is.
-
Hát eltartott egy darabig, de azért a mák kiutalta a támogatást.
Tehát most már tényleg saját autónk van. -
válasz
plömplöm #208 üzenetére
Őszintén kérdez a cikk "indítója", ez becsülendő. A válasz viszont lehet, hogy kiábrándító lehetett számára.
Én nem nézem az értékvesztést, mert úgyis tudom, hogy ugyanúgy, mint a telefonok esetén (bár teleketyere esetén gyorsabban), ez létezik, és gyors.
Használatra (igaz nem nagy futásteljesítményre) vettük, hosszú távra gondolkodtunk (azért olyan 7 évig mindenképp szeretnénk megtartani), bár a hercehurca végén nem biztos, hogy racionális, inkább érzelmi döntést hoztunk.június 14-én tankoltam meg először, most van benne 19ezer km,
Az igen. -
plömplöm
őstag
lodgy, 1.6.16v euro6, június 14-én tankoltam meg először, most van benne 19ezer km, 7.0l/100km az átlagom, ami 28huf/km az üzemanyagot számolva csak, egyelőre mással számolni nem lehet, a szervizelése nulla, az értékvesztése pedig fogalmamsincs, lásd a linkelt cikket
-
de ki akar annyival menni, ha lehet gyorsabban is?
Erről van szó
Én most úgyis csak próbálgatok, a jelen helyzet nem életszerű nem hogy hosszú, de még középtávon sem. Max az első bejáratós időben, mivel agglomerációban lakom.
Amúgy ma tankoltam, és hát izé... a kézi számítás szerint 7.45 lett...
Nem hinném, hogy ez tartható tényleg normál használat mellett.
Tojáshéjon lépkedni meg akar a franc.
Már most érzem, hogy 2200-as fordulat felett el akar indulni. De hát 2.5k-nál váltás van.
Ha lehet, mindenhova ezzel megyek/megyünk, hogy menjenek bele a km-ek. -
vince
őstag
Nekünk megvolt a harmadik tankolásunk, az első, 9,35-ös fogyasztás után ez csak 9 l/100km lett (mért érték, nem a fedkomp által kalkulált). Van még hova fejlődni
Viszonylag sokat megyünk vele gyorsforgalmi úton, 110 km/h sebességgel, 90-nél jóval barátibb a pillanatnyi fogyi, de ki akar annyival menni, ha lehet gyorsabban is? -
-
plömplöm
őstag
-
válasz
plömplöm #197 üzenetére
Az volt az érdekes, hogy ha AA-val csatlakoztam, akkor a telefon gps (google maps) működött, igaz, a touch-t nem próbáltam. Tehát valami kisebb bug van, mert maga az egység működik.
Amit vettünk, az raktáron lévő autó volt (pontosabban berendelték előre, és lehetett belőle választani), sokat nem tudtunk válogatni. Ha összeállítva rendeltük volta, akkor drágább lett volna és +12 hét.
Igazából a túlelektronizálásra lelkileg készültem... és mit ad Isten, bele is futottam agy bug-ba. De ha csak annyi, hogy a frissítést ki kell kapcsolni, akkor ezzel rendben is leszek.
Még nagyon ismerkedés fázisban vagyunk. -
vince
őstag
Számítógépek már ezek sajnos. A Dobloba direkt az alap rádiót kértük, az is tud mindent, amire szükségünk van: fm/am rádió, usb, bluetooth, kezeli a telefont, tudok hívni/fogadni, mi kell még?
Jó lett volna a tolatókamera is, de mivel az érintőkijelzős rádióhoz van kötve, lemondtunk róla, ahogy a naviról is, amit szerintem bármelyik komolyabb mobilalkalmazás leköröz. -
plömplöm
őstag
ha valami miatt szánnék sokkalsokkal több pénzt egy 7személyesre, azok az ilyen dolgok, hogy pld androidautó a műszerfali beépített tableten, de ha benéz az ember akár az itteni waze topikba, nem egy sikersztori a dolog, ha pedig a gyári megoldást sem tudja stabilan, akkor pláne
-
Kiváncsi leszek, mennyi válasz érkezik be.
De én amúgy is szeretek böngészni statisztikákat.Jó ez az új gépjármű, csak az érintőkijelzője már 3x megfagyott... Valahol már ezen sem lepődök meg.
(emlékszem, hogy a Jiayu G2F esetén is volt ilyen...- és volt olyan fórumtársunk, aki ezt javította! épp bb71 volt az, emlékeim szerint. )
Állítólag az alapértelmezetten bekapcsolt automata frissítést kell kikapcsolni, és megszűnik ez a hiba. -
vince
őstag
Az index fórumon indult egy felmérés, ha gondoljátok, töltsétek ki ti, illetve érintett ismerőseitek is.
Űrlap | beérkezett válaszok -
bb71
őstag
Nekem már hetek óta sűrű minden... majd egyszer magánba...
- üléspozíció szintén zenész az 5008-ban is hetek voltak, mire beállítottam
- hááát biza a 163LE/320(40)NM -hez képes ez a 130/300 pipafüst...
- pedig az 5008 csak 1430kg -> már nem előzgetek, szinte soha.
- könyöktámasz nagyon magas, szinte bántóan
- tompított annyira rövid, hogy sötétben félek lakott területen kívül
- hűtőfolyadék: típushiba (volt a kezdetekben) Ecoboostnál!!! -
Kissé sűrű a heti program, de azért néhány szóban:
- kényelmes, bár még nem találtam meg a vezetőülés számomra ideális üléspozíciót hosszú távra.
Hétfőn gördültünk ki a szalonból, tegnap estére már megvolt az 420. km.
A számítógép szerint 8.3liter/100km a fogyasztás. Ez országúti, kicsi városi, és 150km autópálya.
Próbálok óvatosan menni vele, autópályán 3000-es fordulatnál tempomat beállítva. Ez pont 131km/h az óra szerint (gps alapon még nem mértem, majd ma visszafelé ugyanezen az úton (Pécs-->Tatabánya).
Fura a benzines még, az a ~100Nm hiány érezhető. De azért szépen viszi az 1.5 ezt a nagy 1.7T-s vasat.
Rájöttem, hogy van kormányfűtés is.
A váltó nagyon tetszik! A könyéktámaszhoz mérten nagyon jó helyen van (asszem az 5008 esetén kicsit magasabban van, de az is kényelmes volt).
Azért új seprű jól seper.
Olvasgatom a használati utasítást. Ebből kiderül, hogy a 3. sori ülések esetén az automata fel-le nyitás csak a Galaxynál van, S-Max esetén csak ledöntésre használható. Én meg azt hittem, hogy már a szalonból elhozva nem működik az egyik extra - pedig de, és úgy, ahogyan a könyvben írva vagyon.
Remek a világítása vezetést tekintve. Kicsit szokni kell azt, hogy a kanyarodáskor kiegészítő lámpa is világítani kezd.
A csomagtartót már most tele tudjuk pakolni
Majd figyelgetem a hűtőfolyadék szintet, mert több ecoboost-os tulaj panaszkodik, hogy fogy... (fészbúk s-max csoportban, illetve az itteni PH! ford topikban is) -
Így is van, tessék kicsit sajnálni!
Rám is fér, meg is köszönöm!Én is tájékozódtam előre, de mivel jóval későbbre számítottuk Maxi érkezését, ezért az előrespórolás most nem egészen jött össze. Tehát számítottunk erre.
Karácsonyra most nem nintendo lesz, hanem téli gumi, nem okostévé, hanem tmps szenzor -
Köszönöm!
Elvileg a gyári kerék van rajta, 235/55/R17 V XL.
Nekem is ballonosnak tűnk a kép alapján.
A kisebb peres gumik sérülékenyebbek, én jobb szeretem a magas / jelzésűeket.Fú... lesz még mit költeni rá, pont ez miatt a nagy méret miatt. Téli gumi... jajjajj...
Hja, matrica.
Szabályszerű belső térben elhelyezett. Nem feltűnő kintről.
-
Köszönöm!
Valami hasonlót gondoltam én is.
Hát akkor most hátrább az agarakkal, nem fogok tempózni az m6-on. (eddig is csak olyan max 136 körül mentem a régivel , ami óra szerint 143 volt -szerk.: na jó, volt néha 160-as mutatós rész is) .Mi is csak megállapodással kaptuk meg az autót. 75 napos verzióval.
@(#180) plömplöm
Lö' magyar valóság.
Kitalálják, nem rossz kezdeményezés (nézőpont kérdése persze), hatástanulmány -->0, erőforrásfelmérés -->0.
De van, statisztikajavító, és igen, tényleg lehet segítség azon kívül, hogy... (politikai véleményem nem kerül ide) -
plömplöm
őstag
-
Végre itthon van.
Hát vártunk rá egy keveset, de még így sem lehet túl sok rossz szavunk. Inkább a huzavona volt az, ami miatt még kicsit le kell nyugodni.
Andoid auto megy.
Sok dolog van, amit még meg kell tanulni majd rajta. Még nem ismerjük teljesen a kijelző-rendszert. De majd megtanuljuk.
Alapvetően nagyon tetszik.
Majd pár ezer km múlva leszek kíváncsi, mit is mondok rá az előző maxi tükrében.Ja, és a hazaút átlagfogyasztása 7.8 volt - igaz, még a 100km-t sem értük el. És eléggé tojáshéjon tipegve közlekedtem.
18km-rel vettük át, mos 98km van benne.Ezeknél van valami recept a bejáratásra?
Azért nem tolnám ki a szemét, főleg az EcoBoost-nak, mert elég sok rosszat olvastam róla... -
Ha pozitív módon állok hozzá, akkor viszont elméletileg kevésbé szervizigényes a benzines, mint a dízel.
Ám sokan ezt már most vitatják, hisz a kis turbós benzines jobban erőlködik mint a nagy dízel, aztán még ott a kérdés, hogy ezekben már van-e részecskeszűrő, meg 2ős tömegű...A kisebb benzines turbósok között a VW 1.5TSI-je fogyaszt állítólag nagyon jól - ha igaz, akkor az ACT miatt.
Az újabb generációs motorok úgyis csak később mondják meg, mi az előnyük, hátrányuk...Én a megbízhatóságot szeretem leginkább. Ha többet fogyaszt, de kevesebb szirvizre van szüksége, vagy jobban bírja, akkor áldásom a magasabb fogyasztásra. 10e km / év mellett ez vállalható.
-
vince
őstag
Viszont olcsóbb üzemanyagból eszik többet.
Sovány vigasz, ha a kilométerre vetített költséget nézem: 25 vs. 36 Ft
Kíváncsi leszek, hogy az S-Max mennyire lesz szomjas, ránézésre a légellenállása jobb, illetve valahol olvastam a minap hogy a Fiat 1.4-es T-Jet benzinmotorja megbízható, de sokat fogyaszt. Utóbbit meg tudom erősíteni, remélem az előbbire is lesz módom -
Bizony bizony....
4-6 hetet mondtak általánosságban a késésre a tatabányai pözsónál.
A MÁK viszont azt mondta, hogy 20 nap... ezt személyesen mondták a Fiumei út 19/A alatt, amikor leadtuk az adásvételit és többi papírt.
Úgy tűnik, hogy nekünk is csak fizetésvállalási nyilatkozattal adják majd oda az autót.9,5 liter körüli fogyasztás fáj
Ekkora autónál persze, hogy kajál a benzines. Viszont olcsóbb üzemanyagból eszik többet.
Azért a Dobolo elég nagy kasznival bír.
Én úgy hallottam, hogy majd az első 3000km utáni olajcsere utáni időszakot célszerű figyelni a fogyasztásnál. Szóval mehet még az lejjebb.Én már felkészültem lelkileg a 6 -> 9 l/100km váltásra
Csak lenne már lehetőségem kipróbálni. -
vince
őstag
Ezek szerint az szerencsés eset, ha átvehetjük az autót a MÁK utalása előtt
Egy tank benzint elautóztunk, a 9,5 liter körüli fogyasztás fáj
Remélem alakul még (bár állítólag már nem nagyon van bejáratás a modern gyártástechnológia mellett), elégedett lennék egy valamivel 8 felettivel. A Sharan 6,3 körüli fogyasztása erősen felértékelődött
-
vince
őstag
Novák Katalin is tükrözve nyomott, belülről felragasztandó matricát mutat be a sajtótájékoztatón: [link]
Ez a matrica pedig átlátszó, de hiányzik róla az előírt fehér alányomás (ez tenné lehetővé, hogy a nyomott részek ne legyenek áttetszőek) másrészt nem tudjuk, hogy belülről vagy kívülről ragasztották-e fel -
víztiszta öntapadó vinyl hordozóra készült, belülről felragasztható matricát ír elő.
Szóval az árnyoldalairól is érdemes lesz írni ennek a támogatási rendszernek... hátha valaki/k olvassák majd ezeket a sorokat itt, és tanulnak ezekből a hibákból, amiket pl. én is épp átélek.
Nyilván a támogatás mértéke türelemre int, de amikor az állami szervek sem tudják, mit csináljanak, mit kéne csinálniuk; nem beszélve a kereskedők "én diktálok" hozzáállásáról... addig azért a nem túl pénzes embereknek eléggé macera. De végülis megéri. -
vince
őstag
Így már értem, szeretitek a kihívásokat
(#165) bb71
A kívülre ragasztott, fehér hátterű matrica ezek szerint nem egyedi jelenség (én is ilyet kaptam a Fiathoz), holott – hadd ismételjem magam – az arculati kézikönyv víztiszta öntapadó vinyl hordozóra készült, belülről felragasztható matricát ír elő. -
Mert a tulaj viszont a szerződő fél, aki meg anyóka.
A szerződés megkötésekor még nem tudtunk minden részletet... (így a kormányrendeletet sem részletesen) meg más volt a helyzet is... szóval nem vagyunk egy egyszerű család/eset.
Biztos ezért is utálnak minket ott a kereskedésben.@(#165) bb71
rajta virított kívül a fehér matrica... hát elég bénán nézett ki. -
bb71
őstag
Most reggel ment egy S-MAX előttem - szép kékszerű színben - és rajta virított kívül a fehér matrica... hát elég bénán nézett ki.
-
Azért, mert a másik régi (19 éves) Astra esetén én vagyok a tulaj, és ő az üzembentartó.
(Amikor ezt vettük, akkor csak én kaptam hitelt, mert ő gyesen volt, arra meg nem adtak... viszont az azt megelőző öreg Astra-t anyukájától kapta; így logikusan az ő nevére vettük az "új" Astra-t, de csak ezzel a módozattal tudtuk megoldani a hitelt)
Most pedig köcsön kenyér visszajár.... ja nem...Ha nem így oldjuk meg, akkor az ő nevén 2 autó lenne, így a biztosítás is csak az egyik autóra szólhatna, plusz én buknám a b8-at..
Ha meg üzembentartóváltás lenne az Astra-n, akkor meg átírási költség, plusz szerződés...
Hát "röviden" ennyi. -
Na akkor még egy csavar nálunk... illetve egy kis adalék a kormányrendeletek ismeretéről az állami szférában.
Tehát úgy döntöttünk, hogy Feleseég a tulajdonos, én pedig az üzembentartó.
Az okmányiroda (az Autócentrum elmondása alapján - vagy csak minket szivatnak, mert rákérdeztem néhány dologra...) nem fogadja el ezt a módozatot, mert nem az üzembentartó lenne a tulaj, és ez így nem felel meg a törvénynek...Persze ennek is utánajártam, és a
45/2019 (III.12.) kormányrendelet 3§, (e) pontja rendelkezik arról, hogy a kedvezményezett az igénylő és a házastárs/élettárs.
45/2019 (III.12.) kormányrendelet 9§, (2) pontja rendelkezik arról, hogy a kedvezményezetten kívül nem ruházható át...Ennyit a rendeletek ismeretéről.
Szumma szummárum, tehát ha valakinek ilyen módozata van, mint nekünk, akkor igenis meg kell csinálnia az okmányirodának az átírást, és pont... lehet hivatkozni erre a kormányrendeletre vagy akár a paragrafusokra. -
vince
őstag
Köszi
Ja, és a nagycsaládos matrica kívülre került, mert a kereskedés olyat csináltatott (csak arculati útmutatót és digitális anyagot kapnak hozzá, a matricát nekik kellett elkészíttetniük), nem belülre ragaszthatósat. Sajnos, az ugyanis sokkal jobban mutatna a kocsinAzért biztos, ami biztos alapon kértem egy matricát tartalékba...
Szerk. n+1: érdekes az arculati kézikönyv víztiszta öntapadó vinyl hordozóra készült, belülről felragasztható matricáról ír, ehhez képest mi kívülre ragasztottat kaptunk, fehér középpel - hát nem a legszebb látvány
-
Már nem rendelhető az S-Max benzines erőforrással.
Tegnap tűnt fel a magyar honlapon, hogy követve a német konfigurátort, a magyar oldal sem hoz már válaszható 1.5EcoBoost-ot (persze a rossz nyelvek szerint nem kár érte- nekünk meg ilyen lesz...)
-
vince
őstag
Forgalomba helyezték az autónkat, kapott ma rendszámot (kíváncsi vagyok, hogy R kezdetű lesz-e vagy már az S-nél tartunk), a tervek szerint kedden vesszük át (kicsit elhúzódott a dolog).
-
Úgy tűnik, mi nem ilyen kereskedést fogtunk ki. Ők csak akkor akarnák odaadni, amikor az állam utalta nekik a 2.5-öt, és az meg is érkezett.
A szerződést meg nekem kell bevinni, "nehogy már ők szaladjanak a pénzük után"...
Érdekes tárgyalás lesz holnap; érdekes hozzáállás. -
vince
őstag
Mi kötöttünk tegnap szerződést alvázszámmal, rendszámot majd pár nappal később kap az autó. Nem mi vagyunk az első támogatott vevők ott, feltételezem, tudják mit miért és hogyan csinálnak
Ja, a birtokba adás nem is volt kérdés, mint ahogy itt korábban szó volt róla, vihetjük az autót ha a ránk jutó részt kifizettük. -
Most beszéltem a kormányhivatali ügyintézővel, aki arról tájékoztatott, hogy:
Az adásvételi szerződést akkor lehet megcsinálni, ha az autó forgalomba helyezése megtörtént, tehát van rendszáma az autónak.
Ezt követően az adásvételi szerződést a kereskedőnek kell 5 napon belül eljuttatni a Családtámogatási Főosztályhoz, postán – a birtokba adást követően.
Na és itt rákédreztem a birtokba adásra. Az ügyintéző azt mondta, hogy a mi általunk kifizetett összeg után a birtokba adás meg kell, hogy történjen.
Tehát a kereskedő elvileg köteles odaadni az autót, ha mi kifizettük a ránk eső részt, mert a törvány a birtokba adást jelöli meg feltételként a folyósításhoz.
Felhívta a figyelmemet, hogy vannak kereskedők, akiknek ez még nem tiszta, és ne írjuk alá a szerződést, ha nem így történik. -
Bevallom, kicsit tartok tőle, hogy khm... egyszerűbb népekben esetleg ellenszenvet vált ki a matrica ("kötsög fideszes!"), aminek a kocsi fényezése/gumija/bármije látja kárát
Akkor nem csak én vagyok ilyen paranoiás.Idézetben javítottam a helyesírást.
[ Módosította: #40993792 ]
-
vince
őstag
Igen, matricás autót én is spottolnék már a forgalomban, illetve az is érdekel, hogy ez mennyire fog látszani a sötétített üvegen. Bevallom, kicsit tartok tőle, hogy khm... egyszerűbb népekben esetleg ellenszenvet vált ki a matrica ("kötsög fideszes!"), aminek a kocsi fényezése/gumija/bármije látja kárát
Hétvégén egyébként láttam egy nagycsaládos autót (szintén Doblo egy ismerősnél), de fizikailag azon sem láttam a matricát (este, az utcára az elejével nézve állt a kocsi az udvarukban), csak tudom, hogy a programban vette az, aki őket meglátogatta.[ Módosította: #40993792 ]
-
Nem csodálkozom rajta. Amolyan bébi-bumm szerűség várható szerintem jövőre, akkor érnek be a mostani késedelmes elbírálások az első roham után.
Arra is kiváncsi vagyok, hogy mikor találkozom olyan autóval, aminek a hátán van matrica.
Merthogy még egyel sem futottam össze az úton. Igaz, nem is utazok sokat. -
Jeee! Majd ha átvatted, na majd akkor gratulálok - de akkor majd képet is kérek ide
.
Addig kitartást.
(Mi meg nov közepére kaptuk az új infót. Először nov eleje volt, aztán nov 10, aztán 13, most 20.... ami csak azért nem jó, mert már nincs maxika; így a régesrégi ősöreg F Astra van örünkre. )
-
vince
őstag
Megérkezett az autónk (sok-sok más nagycsaládoséval együtt, nem is tudják már hova tenni ezeket, a kereskedés szomszédságában lévő Aldi parkolójában is áll vagy 8 Doblo
), megírtuk a szerződést (szerepel benne, hogy 7 személyes az autó
), kap egy vonóhorgot és ha minden jól megy, jövő hét első felében át is vehetjük
-
Nagyon Köszönöm!
Igen hasznos infók ezek.
Tehát a szerződést elég tüzetesen kell átnézni.
Mivel nekünk még úton van az autó, megpróbálom lekérni a szerződéstervezetet előre.A MÁK messze nem tartja a 15 napos határidejét SEM!!!
Nahát... ilyet még sosem hallottam!
Ez miatt azért meg pont szerencsétlen időpontra jön meg Maxi úr, mert dec 10 után megáll az állami kifizetés, évzáródás miatt.
Tehát mi is reménykedünk a 3. opció lehetőségében. Vagy a csodában.Hát majd meglát-tyúk.
-
bb71
őstag
Pihi volt...
Határozat kézben.
Készletes autó volt, lementünk, adásvételi szerződést írtunk.
és itt hosszan tudnám írni a kereskedő impotens viselkedését, de inkább nem teszem... A lényeg: ÉN írtam meg HELYESEN az adásvételit... azt küldték ők be, Te nem fogod vinni szerintem sehova.
A MÁK messze nem tartja a 15 napos határidejét SEM!!!Az autó átvétele a kereskedőtől függ: nekünk 3 opciónk volt:
1. Kifizetem a 2,5Millát, majd ha megkapta a kereskedés, ők visszautalják nekem.
2. Várok, amíg meg nem kapják - worst case
3. Aláírtam egy nyilatkozatot, hogy 180 napon belül ha nem kapják meg, én kifizetem.3-at választva elhoztuk az autót.
Első körben a MÁK visszadobta és elutasította az igényt, mivel pl. az adásvételiben nem volt benne pl. hogy az autó 7 személyes........ a jogszabályban ez az alfa feltétel... a támogatás megkapásához. Szerinted milyen kereskedőt fogtam ki??? AMikor aláírtuk szóltam, hogy bajok lesznek, de ő nem nyúlhatott hozzá a szöveghez, mert azt a főnökök írták meg.
NO KOMMENT.
-
Jó ötlet volt elolvasni a kereskedőknek szóló tájékoztatót.amíg nincs itt az autó, nem ismert az alvázszáma, addig csak várni tudunk.
Nekem is pont ugyanezt mondta.
De így most már jobban értem, miért.Fú.. most azért kicsit sajnálom a régi autónkat, mármint hogy el kell adni... hétvégén beleküldtem 700km-t, és nagyon jó volt vele menni megint sokat. Egyszerűen kényelmes, és jól megy. Val'szeg pont ilyen utakra tenyésztették ki.
-
vince
őstag
A két középső kérdésre a választ megtalálod a támogatói okiratban. Ha jól emlékszem (nincs most előttem a dokumentum), a szerződéskötést követő 5 napon belül be kell jelentened a dolgot a MÁK felé, akik ezt követő 15 napon belül utalnak a kereskedőnek. Szerintem ez utóbbi nem lesz feltétele az átvételnek; a szerződéskötés mikéntjét a kereskedővel egyeztesd, nekik biztosan van tapasztalatuk erről. Az biztos, hogy a kereskedőnek regisztrálnia kell majd az alvázszámot az állami rendszerben.
Amikor múlt héten a kereskedésben jártunk, az értékesítő magatartása azt kommunikálta, hogy amíg nincs itt az autó, nem ismert az alvázszáma, addig csak várni tudunk. (Ez nem kritika, magam sem tennék mást)
-
Azt nem tudod, hogy amikor a határozat megvan, akkor utána hogyan mennek a dolgok?
A kiválasztott autó elméletileg úton van, és nov közepére ér az országba.
Igazából arra volnék kiváncsi, hogy
- a szerződést meg lehet-e kötni előre nem ismert alváz/motorszámú autóra (logikusan igen)
- a mákhoz (korm. hivatal) a szerződéskötés után közvetlenül lehet menni
- a mák az összeget mikorra fizeti ki?
- az autó a teljes kifizetés után hozható el, amikor már a mák is beletette a kis 2.5M-et? (logikusan igen) -
vince
őstag
Megkaptuk a támogatási okiratot és elkészült az autónk is, jelenleg hajózik Olaszország felé, még pár hét, mire megkapjuk
-
Mostanság nem nagyon látni 7 üléses új autónál alternatív üzemanyaggal ellátott autót. Van, de elvétve. Nem is nagyon propagálták a keresés során, hogy lenne ilyen.
(Bár egy cikkben olvastam, hogy pl. Touran volt ilyen gyárilag, a konfigurátor nem hozza, így esély sincs ilyet rendelni Mo-ról) -
carr
őstag
CNG-s autóban (is) gondolkodsz? Otthon tankolás, stb.
Igaz, a CNG kompresszor nem olcsó, de konvergál a nullához a literenkénti üzemanyag ára. Asszem Bp.n meg talán szegeden lehet tankolni.Azt 3 gyerek mellett tudom, h minden fitying számít abszurdisztánban.
Nekem a gyári CNG-s autót mondták, hogy arra vadásszak, mert azokkal tizedannyi macera van, mint az utólagosan gázosítottakkal. remélem segítettem, ha még nem vettél.
Ah, majd elfelejtettem: Fogyasztás összehasonlító oldal. -
Majd elmentem a Vasúttörténeti Parkba a kiállításra és csalódtam egy kicsit (nem voltatok ott?)
Nem, nekünk állandóan programunk van, és Tbányáról Bp-re menni elég nagy időkiesés.majd amikor egy Ford kereskedésben is megnéztük, akkor lemondtunk róla.
Ismerős is így volt vele, ezért választotta hozzátok hasonlóan az 5008-at. (Tatabányán azonos a Peugeot/Ford márkakereskedés, így nekik is alkalmuk volt kipróbálni egy helyen mindkettőt)
Csak én vagyok ilyen maradi.
Persze kicsit tartok is tőle, hogy milyen lesz, főleg hosszú távon... eh... mindegy. Erre úgyis csak jópár év tapasztalata lesz a válaszadó.Nekem elég tágasnak tűnt a Touran, nagyon sokáig arról volt szó, hogy az lesz, karibi kék színben. Aztán átmenetileg kivonták a benzinest... eh... meg ilyenek.
Elméletileg nov közepe lehet az átvétel. Igazából nem rohanunk, az sem baj, ha későbbre érkezik. Nem nagyon kapkodnak most az emberek az egyterűkért. Igazi érdeklődőm nem is volt még, bár csak vasárnap tettem fel a régit a hahura.
-
bb71
őstag
Egyébként én nem is gondolkoztam, mert egyértelműen S-MAX-ot akartam venni.
Majd elmentem a Vasúttörténeti Parkba a kiállításra és csalódtam egy kicsit (nem voltatok ott?), majd amikor egy Ford kereskedésben is megnéztük, akkor lemondtunk róla.
Touran szerintem ezekhez képest kicsi!
Mikor kapjátok meg?
-
ő azt mondta, hogy csalódott a Fordban, szerinte is egyértelmű visszalépés az új S-MAX.
Én is kicsit félek tőle, de hát nem feltétlenül van összhangban az ember agya és szíve.
Azt is tudjuk, hogy az egyterűek 2022-ben kihalnak. Ennek ellenére nem SUV-ot vettünk.A VW-vel kapcsolatban nekem a fapad érzés volt kicsit olyan negédes; ami meg már rendben van felszereltség szinten, az majd' ugyanannyi, mint az s-max.
Autószerelőnk mondta, hogy igazából mindegy milyen lesz, a garanciális idő után úgyis széthullik (kissé régi vágású, de jó szerelő).A rossz hír, hogy benzinesre 10-11litert mondtak...
Akkor csak az alsó értéket lőttem mellé. -
Ó... hát itt is összefutunk
GRATULA!!!(a 20 év eltöltött időhőz is!)
Bizony mi is megállapítottuk, hogy az új maxi kisebb a réginél. És a könyöklőt is észrevettük, főleg a lányom, mert ő ül leginkább középen.
Ez volt a szimpatikus a VW Touranban, mert ott nem, sőt a harmadik üléssor ott a legtágasabb. Csak ott keskenyebb a középső sor z ülés.
Nálunk most a dízel kilőve, innen indultunk, és ez erősen meghatározta a választásunkat.A benzines S-max elég nagy visszalépés lesz tömeg/lóerő arányban a mostanihoz... fogyastásban viszont sokka nagyobb számot kapunk majd, ez biztos (9-11 körülre saccolom)
A VW Touran 1.5TSI az ilyen arányokban jobb lenne, de hát...
... de hát már lefoglaltuk a benyás S-Max-ot - végre valahára. És alapvetően ez családi döntés volt, erős gondolkodássorozat után.A régi maxit meghirdettem, de csak olyanok jelentkeztek, akikről a neten olvasva 2-es, 3-as értékelések tömkelege volt. Inkább várunk, nem sürgős eladni.
Az 5008 anyókának nagyon, túlságosan körbeölelős volt. Így az csak tartalék opció volt.
The winer is:
For S-Max 1.5EcoBoost 165LE, Titanium, Chrome Blue. -
bb71
őstag
Szia!
Nos, mi nem vagyunk az "ismerősödék" - ja, de, azért egy kicsit
-, de mi is 5008 1.5BlueHDI mellett döntöttünk.
Érdekes módon - és nem a bejegyzésedet másolva - az alábbi miatt:
- S-MAX-unk volt (2010 2.0 163LE Facelift)
- Fiam 187cm
- Új S-MAX kisebb belül, a könyöklő vége konkrétan 12-14cm a teljesen hátratolt második sori ülés lapjától
- Rifter is felmerült, de mohikán belül hátul az 5008/S-MAX pároshozDöntési akcióterv a következő volt:
- ha nem hirtelen, most már nehéz lesz eladni az S-MAX-ot
- emiatt készletest kellett találnom
- 1 helyen találtam
- július közepén megvették/elvitték az S-MAX-ot
- aug. 15-én hazagurultunk az 5008-calÖsszehasonlítás:
- S-MAX sokkal dinamikusabb és erősebb volt
- 5008 1 seb. fokozattal kisebbet igényel, mint az S-MAX (33LE és 40Nm különbség mégis csak sok - ennyire nem gondoltam, hogy megérzem majd...)
- 4,9 és 4,95 lett az eddig két tankolás átlagaUI: mi is 20éves házassági évfordulót ünnepeltünk ...
-
Dízeles észrevétellel egyetértek, inkább van baj az elhanyagolt autókkal. Elhiszem, hogy még a tisztának látszó égéstermékben is lehet különbség a benzin és dízel között, de amit művelnek egyes nagy nyugati kocsikkal az utakon
. Ködgéppel direkt nem lehet olyan füstöt csinálni olyan rövid idő alatt és olyan feketét, hogy ezen kocsik használata már nyugodtan beférhetne a testi sértés/egészségkárosítás BTK kategóriába és persze nem szedi ki a rendőr és a Véda sem nézi. Bezzeg, hogy állítólag valamikor kicsit ferdébben állt az autó egy parkolásra használható helyén az úttestnek, már raportra hívtak
Szegény Trabant 601 nem produkált ilyesmit. Szvsz szintetikus 2T olajjal kevert üzemanyaggal és rendesen karbantartva nem rosszabb (kibocsájtás szempontjából), mint bármely nyugatról levedlett alig ápolt kocsicsoda, sőőt. -
-
válasz
plömplöm #117 üzenetére
Türelem kell hozzá, az biztos.
Amilyen (várható) átfutási időket mi kaptunk:
Peugeot: 30 hét; itt mondták, hogy persze talán lehet rövidebb is, jellemzően 20 hét - na hogy ebből mennyi a marketing, és mi a realítás, az végülis nyitott.
VW: 36-38 hét (de volt 50 hét is)
Ford: 12-16 hét -
válasz
plömplöm #115 üzenetére
Hát persze, hogy én írtam. Igyekeztem magyarázatot találni.
Mondjuk ettől még nem csacsiság, csak lehet, hogy máshol másképp működik. Ezt ugye nem tudhatjuk. szerintem...ha arányaiban máshol is így fognak emelkedni az árak, az meg sokmindenkinek fog fájni, akinek nincs aláírt pecsétes papírja a régi árral.
Sajna így van.
-
plömplöm
őstag
"Ez bizony ilyen. Új üzleti év, új árazás."
ezt Te írtad. erre reagáltam, hogy ez csacsiság, lásd környező országok. de ezexerint már Te is rájöttél. sebaj.
lovagolni nem is kell. csak mondjuk aki most indítja ezt a támogatósdit, az fog nézni, mint hal a szatyorban, hogy eddig berakhatta volna a kosárba a mindent, most meg matekolni kell, ha maradni akar a kétésfélmillánál. ha arányaiban máshol is így fognak emelkedni az árak, az meg sokmindenkinek fog fájni, akinek nincs aláírt pecsétes papírja a régi árral.
-
válasz
plömplöm #113 üzenetére
pld a cseheknél meg júniusban indult ez az új üzleti év?
Vélhetően nem. Vagy év végi, vagy októberi a jellemző évváltás.pld a szlovákoknál az új üzleti év az egy hónap?
Az, hogy rövid időszakban más árakat adnak, az inkább helyi akció, mintsem üzleti év.A VW, a Ford, Peugeotnál is most jöttek ki az új árak, így nem meglepő a Renault lépése, ha üzleti évforduló van, ha nem.
Nem szoktam ezen sokáig lovagolni. Más országra meg pláne nem tekintek ki, mert minek (ontopik esetén legalábbis). Úccse' tudok ellene tenni. -
plömplöm
őstag
pld a cseheknél meg júniusban indult ez az új üzleti év?
pld a szlovákoknál az új üzleti év az egy hónap?
"A Renault Slovensko, spol. s r. 2019. október 1-jétől október 31-ig érvényesek."
-
plömplöm
őstag
valszeg az is szempont volt az árképzőknek, hogy "úgyis olcsóbb kétésféllel, viszik is, mint a cukrot, akkor lehet kicsit drágább, nem? de. hánem?"
amúgymeg dupla profit, mert az egyhatos szívó már egyáltalán nem része a lehetőségeknek ugyebár, a tce100 váltja, ami egy fújt egyhármas, részecskeszűrővel, garantáltan nem fog annyit bírni, mint a szívó
-
plömplöm
őstag
október elsején árat emelt a renault hungária, 4.6milla lenne a néhány hónapja 4 milláért vett autóm aktuális megfelelője
-
Végre... Ma megérkezett a várva várt papír.
Közben visszajött a VW Touran benzines kivitel is.
Val'szeg felgyorsulnak az események mostantól.
Megint jönnek az érvek, ellenérvek. 😀
Jeeee! -
Ez mekkora...
Képen...
Vagy dízel, vagy benzines. -
70 nap, és továbbra is várjuk a megváltó papírt...
-
Én szeretem a statisztikákat. (Magam is csinálok néha napján, bár az kissé más).
De ezt talán még el is lehet hinni. (Eszem be jut Chruchill híres mondata...)A nagycsaládosok szemmel láthatóan nem ismerik az autóvásárlás alaptézisét, az univerzumot mozgató axiómát, az ún. 3F szabályt
Magam is úgy tűnik, hogy F-t veszek mégis, Ford S-Max-ot. Régi megy, új jön. És remélem, hogy az új is megéli a legalább 10 éves kort majd a lábaim - és egyéb testrészeim - alatt.
-
vince
őstag
Varga Mihály tegnapi fb posztja a témában, eszerint az eddig beérkezett szűk 13000 kérelem nyomán (azt nem tudjuk meg, hogy pontosan mennyit bíráltak el) kb. 700 szerződés köttetett a következő gyártók egyes típusaira:
A nagycsaládosok szemmel láthatóan nem ismerik az autóvásárlás alaptézisét, az univerzumot mozgató axiómát, az ún. 3F szabályt
A 444-en és a napi.hu-n részletesebben elemzik az egyes gyártók megrendelt modelljeit (a napi.hu cikk címe kissé elfogult).
A pártatlanság jegyében próbáltam keresni friss információkat kormányközeli lapokban is, de az origo-888-*ol (feol, veol, zaol, stb.) háromszögben semmit sem találtam.
Új hozzászólás Aktív témák
- Battlefield 6
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Radeon RX 7700-as VGA-val gyarapította kínálatát az ASRock
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Linux kezdőknek
- Robogó, kismotor
- Windows 11
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- További aktív témák...
- Asus TUF Gaming A15 FA507 - 15,6"FHD 144Hz - Ryzen 7 7435HS - 16GB - 512GB SSD - RTX 4050 -2+ év gar
- T15p Gen2i 15.6" FHD IPS i7-11800H GTX 1650 32GB 1TB NVMe magyar vbill ujjlolv IR kam gar
- SAMSUNG AI Smart VA monitor 32" M7, 3840x2160, 16:9,
- TRUST GXT 498 Forta vezetékes fejhallgató mikrofonnal, PC, PS4, PS5, 3,5mm jack, fehér
- PLAYSTATION 5 (PS5) DUALSENSE V2 MIDNIGHT BLACK (FEKETE) VEZETÉK NÉLKÜLI KONTROLLER
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3497
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 9060 XT 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy S22+ 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! MSI X370 R5 2600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 970 4GB Zalman Z9 Neo FSP 600W
- Bontott, vadiúj, MIDNIGHT MacBook Air 13.6" M4 10C/8G 16GB 256GB 13 Gar.: 1 év APPLE világgarancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest