Új hozzászólás Aktív témák
-
putinson
csendes tag
Autóbuziként: gratulálok a Citroennek, hogy újra különös autókat gyárt a szürke utcákra (lásd anno a hidrós DS-t)
-
<Adamsky>
nagyúr
Ha, már így említetted az Audi féle Virtual Cockpit-ot akkor gondoltam megkérdezem az itt jelenlevőktől, hogy szerintük mennyi értelme van egy ilyen egy fix (!) "tablet"-nek, kijelzőnek? Komolyan áll a hátamon a szőr, ahogy elnézem a mai autó belsejét. Talán a Merci kezdte (ennek megfelelően az övé a legpronyóbb megoldás is), aztán folytatta a BMW, Audi és a többiek. Az S és az E-Klasse műszercsoportja is megérne egy misét, de az már tényleg nagyon más téma.
Hogy a témához is hozzászóljak: személyesen ugyan még nem volt szerencsém a típushoz, de amit olvastam, hallottam róla, az alapján úgy gondolom, hogy egy jó ár/teljesítmény arányú autó (értsd: méretéhez képest elég nagy belül, és annyira nem drága).
-
Matada2.3
veterán
Nekem kifejezetten tetszik a külseje a kocsinak, a beltér is kényelmes, a mindennapok családi kocsija tud lenni. Ám a rövid cikk alapján több hátránya van ennek az autónak, mint előnye. Nem baj, azért szerintem még mindig pofás
-
Notalab
tag
Én elfogult vagyok az almazöld C3 Picassomból, de ez a Cactus (is) nagyon jól néz ki. Pláne a német antidesign személy gépjárművekhez képest. Milyen szerencse, hogy nem vagyunk egyformák, és így mindenkiek más tetszik!
-
macskea
őstag
Brutális, hogy egyesek mennyire nem tudnak kulturáltan hangot adni a véleményüknek. Ha nincs benne egy sértő vagy trágár szó, akkor már nem is számít, igaz?! Fff...
-
Stauffenberg
nagyúr
Van multifunkciós kormány, de nem lehet mindent vezérelni róla. A Citroen ezt az autót úgy tervezte, hogy az exterior és interior designer csapat teljesen szabad kezet kapott, aztán a műszaki tartalom és általános kezelhetőség meg lett amilyen lett.
Ez egy utcai forgalomba engedett tanulmányautó, kár tőle ennél többet várni.
-
Mercel
senior tag
Azért meg kb. Tarkón csapnám a tervezőket mert spórolnak a gombokkal és minden funkció beállítását egy gagyi tablet kijelzőjére raknak.
Ostoba, randa, idegesítő és veszélyes megoldás. -
Mercel
senior tag
Bunkó leszek:
Ezt a szösszenetet nagy bátorság "teszt"nek hívni. Azért legyen már valami önkritika csak mert képesek vagyunk leírni pár összefüggő mondatot..
Mert ennyit és így a madaras tesco parkolójában az autó mellett beszélgetve is össze lehet dobni és nem kell hozzá autót kölcsönkapni. -
Lacok
őstag
Én a külső formával nem akarok foglalkozni mert az vagy bejön valakinek vagy nem. Viszont ami rögtön megragadta a tekintetem az a kormánykerék ami valljuk be kissé groteszkre sikeredett és a műszerfal ami pedig elég unalmasra.
-
scope2007
addikt
Nálam multipla van a dobogó tetején, ami Irritál kocsi xD
-
AgFRjkUZT_3
tag
Busszal mentünk Párizsban, és az idegenvezető nő mesélte, hogy az itteni forgalomban mindennaposak a kisebb-nagyobb koccanások. A francia autós csak legyint egyet és már megy is a dolgára.
Mit adj' Isten, éppen a diadalkapu körforgalmában lavíroztunk a böszme buszunkkal, amikor hirtelen le kellett állnunk, mert valakivel összeértünk. Én, mint utas, persze semmit nem észleltem belőle, nem lehetett egy nagy ügy. Rendőrt kellet hívni, akkora balhét csinált a "partner". Jött a zsaru, de nem tudott angolul. Minálunk meg senki franciául. Kellet várni egy angolul tudót. Nagyjából 3 órát elfecséreltünk ezzel, mire tovább mehettünk.. -
Tanisz
senior tag
Borzalom a kinézete, mint a Juke-nak is
Fiataloknak, szabadidőautónak el tudom képzelni.
Igaz, legalább van valami ötletesség, csak hát a végeredmény nem lett megyerő. Igaz VW faék egyszerűségű,baltával faragott dizájnajai sem jobbak, amit már 20 éve nyomat
Bár azt még talán könnyebben megveszik,mert "szürke, egykaptafa", ennek elég szűk lehet a vásárlóközege. -
Ez a kocsi kell a feleségemnek (automatával). Magas is, körbepárnázva puha műanyaggal. Parkolási balesetek megoldva.
-
Blindmouse
senior tag
Igazából szerintem OK a formálya. Ami nem ok, hogy a felszereltsége egy nagy semmi. OK, a katalógusban lévő dolgokat kipipálták, de olyan dolgok hiányoznak hogy kapaszkodó, zsebek a pakoláshoz vagy gombok a klímához. Abszolút fapad.
A másik az hogy nem tudom hogy képesek egy "városi vidám előremutató futurisztikus" autót kiadni hibrid hajtás nélkül. -
BoB
veterán
válasz
Stauffenberg #42 üzenetére
Én "nyugaton" élek, és errefelé nap mint nap látni, egyáltalán nem ritkaság. Praktikus kis koccanásokra, amiből errefelé sok van (Olaszo.)
-
Stauffenberg
nagyúr
Én is egyre többet látok szaladgálni az utakon, de nehéz megtörni a jeget. Számos francia és olasz autó, amiknek a maguk idejében megosztó, furcsa formája volt, csak azután lett kultusz tárgy, hogy valamilyen hírességet láttak meg benne vagy filmben szerepelt.
Ide pedig járnak a stúdióba hírességek, olykor meg autókat fotóznak reklámokhoz. Múltkor egy Ferrari 488 GTB gurult be, most éppen egy Bentley Continental GT, ezekhez képest egy BMW M3 F80 vicces kis játékautó. Ezek is szépek a maguk nemében, de a C4 Cactus nem ezekkel versenyez, sőt igazából semmi mással sem. Ez tényleg csak az ínyenceknek való. Mindenesetre nekem üde színfolt már csak az egy szem vörös Mazda 6-ost megpillantani a rengeteg fehér-ezüst-fekete Volkswagen és Audi között, annyira vágyja már a szemem az ingereket.
Eddig egyszer láttam itt parkolni az iroda előtt C4 Cactust, az is egy fiatal ruhatervezőé volt. Nagyjából ezzel be lehet tájolni a célközönséget.
-
arelim
tag
sárgában láttam egyet a környékünkön, úgy igen tetszetősen nézett ki.
(a kép illusztráció) -
Retekegér
MODERÁTOR
Nekem kifejezetten tetszik. A bűnronda kategória nálam a Ssangyong Rodius.
-
TTTotya
senior tag
Sztem elfogadható a külseje és amire szánták arra megfelel, más kérdés a francia minőség. Itt Angliában egy olcsó alternatíva a többi márkával összehasonlítva.
-
sdd2
veterán
válasz
Kolondrum #28 üzenetére
A reklám témát már a múltkori cikknél kiveséztük, hogy nem az, a másik fele pedig az, hogy minden autó 1 teljes hétig van nálam, illetve nem 10 km-et megyek velük, hanem kb 400-600km-et minimum. Az én hitelességem és becsületem ócsárolását pedig kikérem magamnak, én ezt hobbyként csinálom, nekem ebben pénzem van (minimum annyi, hogy elmegyek az autóért, elhozom, visszaviszem és onnan eljövök haza). Szeretném ha ezt te is és mindenki tiszteletben tartaná és nem az irigység beszélne mindenkiből!
-
válasz
Stauffenberg #24 üzenetére
+1. A környéken van több is, nekem tetszik.
-
gyenesmartin
őstag
Belülről még viszonylag jól is néz ki, de a külseje....
-
norbert29
csendes tag
Az autó formájával semmi baj nincs.
Csak azokkal a csúnya barna betétekkel az ajtón. -
Ghoosty
őstag
Én mindig jót mosolygok, mikor az autók nemzetisége előjön. Az autókban manapság mindenféle országból kerül bele mindenféle alkatrész. Sok esetben a motort már akár másik márka gyártja, vagy mástól licencelik. A legritkább esetben gyártják abban az országban ahol tervezik és valamikor a tulajdonos egy negyedik országbéli.
Pl Opel
Amerikai tulajdon
Német tervező központ
Magyar motor + nemzetközi alkatrészek
Több gyára van a világban -
Cifu
félisten
Pro és kontra lehetne sorolni az érveket, de van a japán autós, van a német autós, van a francia autós, van az olasz autós és így tovább. Megingatni őket a hitükben nem lehet, és mindig van ellenérvük minden felhozott érvedre.
Én minden estre a húgom fél éves VW Passat-al való kanosszája után inkább nem a nemzetiségét nézem a kocsinak, hanem azt, hogy mik az általános tapasztalatok vele...
-
pomorski
őstag
Egyszer egy bölcs ember nekem azt mondta, amikor új kocsit akartam venni: "A francia autók jók, sőt kur**jók, de nem a magyar utakra, ugyanis a magyar utakon egyszerűen széthullanak." Én ezen jótanácsát megfogadtam és német autót vettem. A közeljövőben sem veszek mást. Ennek ellenére a teszt tetszett, köszi!
-
Újabban kölcsön adnak autókat embereknek akik írnak egy cikket 10km-es karika után és bekúszik ide mint "reklám" bocsi címlapos írás.
-
QG
tag
Óriási hibának tartom a hangerő- és hőmérséklet-szabályzó dedikált gombok hiányát. Ezeket sokszor kell állítgatni vezetés közben is, jobb ha egy mozdulattal megvan, mintha Menü -> Beállítások -> Környezet -> Hőmérséklet -> Fel megoldással érhető el.
Az egyszerű kezelőfelelület nem egyenlő az egyszerű kezeléssel:
-
Ghoosty
őstag
1. tényleg létező probléma, ez nem ugrott be elsőre (Köszönöm)
2. újat szerintem ezzel is be lehet csípni
3. ez csak elektromos ablakemelős probléma, tekerős még lehetne ettől
4. Némileg eltúlzott a probléma főleg régi autókat érint és nagyobbrészt USA probléma
4.1 EU-ban 10-ből 8 autó már 2004-ben tartalmazott automata visszahúzó technológiát, (USA 10 ből 1-2)
4.2 Ezekkel együtt is ezres nagyságrendű sérüléssel járó baleset történt 1990 óta az USA több milliónyi autójában
4.3 Ma már a Dacia is a biztonságosnak mondott süllyesztett kapcsolókat használja
4.4 Már a Daciaban is olyan verzió van, amivel a vezető ülésről tilthatod, hogy piszkálja a gyerek az ablakot -
Stauffenberg
nagyúr
Nem kenyerem a meg nem értett művészek pátyolgatása, de meg kell védenem a C4 Cactus formatervező csapatát, mert ez az autó egy korszakos design ikon.
A feszültséget az okozza, hogy a többség az orvosi steril szobánál is unalmasabb VW-konszern formaterveknél bonyolultabbtól rosszul van és az ipari formatervezéssel kapcsolatos alapvető ismeretek is erősen hiányosak.
A C4 Cactus egy remekül megkomponált tanulmányautó, amit végül kiengedtek az utcára is. Nem azoknak készült, akiknek egy Volkswagen (hasonlóan unalmas másik márka insert here) a non plus ultra, nem azoknak készült, akik kapuzárási pánikot kompenzálva akarnak feltűnősködni (random olasz szupersportkocsi márka insert here), nem azoknak készült, akik el akarnak vegyülni a forgalom szürkeségében. A C4 Cactust azok vásárolják, akik nyitottak a nem hétköznapi formákra.
Egyébként a C4 Cactusból készült egy szörfös-tengerpartos kivitel is, ami a szintén idővel ikonná vált Méhari leszármazottja, slaggal kimosható belsővel, meg ilyenekkel:
A Méhari innen lehet ismerős a legtöbb magyarnak:
Nem gyártottak belőle sokat, de azért Saint Tropez környékén még most is sok szaladgál belőle és imádják a gyűjtők.
Apropó hétköznapi formák: A Citroen a 2017-ben érkező C3-at is hasonló elvek mentén rajzolta meg, de már emészthetőbb csomagolásban. Szóval a most fintorgást kiváltó megoldások is idővel beleolvadnak a katyvaszba, akár a Nissan Juke vagy jó pár ős-Citroen.
-
Feketelaszlo
senior tag
-150 kilóval könnybben, nem crossoverként kéne
-Ebben a formában hidróval kéne
-Így pont nem kell(#20) Cifu: +Kutyatulajok is díjazni fogják szerintem (legalábbis ott nagyobb a kiugrás veszélye).
-
Cifu
félisten
Ablak téma: a gyerek nem tud játszani vele, nem fogja az ujjait, végtagjait, esetleg a nyakát odacsípni vele.
-
Ghoosty
őstag
A Juke-os hisztériáról lemaradtam, ha volt egyáltalán. Amúgy jobban tetszik, mint ez. (De egyetértek, hogy az se egy szépség.)
Én szívesebben engedem le az ablakot, minthogy bekapcsoljam a klímát. Bár lehet, hogy a pesti dugóban másként gondolnám, de itt nem igazán vészes a levegő sehol sem. De ha már klíma, akkor fontos megemlíteni, hogy az utas oldalon kihagyták az ablak melletti légbefúvót is.
De azt elmagyarázhatná nekem valaki, hogy miért biztonságosabb egy ilyen ablak?! Mert nem tud rajta kiesni? Történ már a világon ilyen baleset? (Gyorsan rákerestem és nem találtam.)
-
gooool
őstag
Én sokáig nem szívleltem az autót, de be kell látni, hogy amiért csinálták arra tökéletes lett. Az emberek véleményt formálnak róla, legyen az pozitív vagy negatív értelmű, de kevesen hagyják szó nélkül (mintha a Juke is anno ilyen tömeghisztériát váltott volna ki, nemde?!
)
Ha nem akarjuk ennyire felextrázni és elszállni az árral, hogy a Totalcar-os tesztből vegyem a lényeget, akkor egy teljesen jó autót kapunk, mert 4 milla körül az egyik legnagyobb és egyéniség, az már biztos.Nincs hátul elektromos ablak? Ugyan már...klímás autók korát éljük, amiket nagyrészt 1-2 ember használ...Család meg nem ilyet vesz. Ha meg mégis, akkor csak hogy idézzek egy anyukát: "De jó, hogy ilyen a hátsó ablak, a gyerekre nézve biztonságosabb adott esetben."
Jah és C Automobil Import Kft. egy ideje az, nem Citroen Hungária (Magyarország?).
-
Jon Mathias
senior tag
Nekem tetszik. ha ez ronda akkor milyen az alfa? ja! hányadék az összes!
-
oriic
HÁZIGAZDA
Az az igazság, hogy szerintem ezt az autót egy dolog teszi rondává. Legalábbis számomra. Ez pedig a műanyag betétek/airbump. Maga a kocsi szerintem simán élvezetesen vezethető, múlt hónapban volt szerencsém kipróbálni.
-
Ghoosty
őstag
válasz
cintula187 #13 üzenetére
Ezt minél többet látom, annál jobban megszokja a szemem, de Multipla esetében ez nem megy. Az tényleg bűnronda.
-
Ghoosty
őstag
Hát a bűnronda azért túlzás, de hogy nem szép az is biztos.
-
cintula187
addikt
Szvsz atomot dobnék erre a formára.
-
mepet
addikt
A "bűnronda" témához annyit tennék hozzá, hogy szerintem élőben sokkal szebb, mint a képeken. Mikor először jött szembe, már majdnem tetszett.
-
Cifu
félisten
Azért mielőtt mindenki 'lerondázza', tegyük hozzá, hogy a tervezők direkt kaptak szabadabb kezet. A PSA konszernél a konzervatívabb márka a Peugeot, a Citroen pedig fordul vissza (sajnos csak a design terén) a régi Citroenes hagyományokhoz, amely az egyediséget tükrözi. A régi DS, aztán a maga idejében a kocka BX vagy újabb korszakból a C6 egyedisége szerintem jól jellemzi ezt, és inkább örülni kéne - az Audi-k egyen-vasalt kinézete már szabályosan fájó dolog (oké, nem az Audi TT, hanem az A4-A6-A8 trió). Ne ezt semmivel nem kevered össze...
Rondának már csak azért sem mondanám, mert aki találkozik az utakon Ssangyong Rodiusal, a Subaru Tribecával, az utána visszasírja a Cactus látványát. Izlések és pofonok, én örülök, hogy látni ilyen autókat is az utakon. Oké, kelleni nem kellene...
Ezzel együtt nekem két méretes gondom van az autóval:
-Nagyon kíváncsi leszek arra, hogy fognak a külső műanyag-betétek kinézni 5-10 év múlva.
-Ha már kívül mertek nagyot gondolni, a belső miért ilyen 'maradi'? Amikor megszereztem a jogsit, a családi autónk egy Citroen BX volt. A hidrós rugózása, az iszonyú kényelmes ülései mellett a műszerfala miatt szerettem, annyira futurisztikus volt az elfordulós számokkal kijelzett sebesség, és a két előre nyúló konzolra elhelyezett index / ablaktörlő / világításkapcsoló / stb. miatt. A Cactus műszerfala sem sima kör alakú óra szerencsére, de ezzel együtt sincs olyan "WTF" érzés, mint anno amikor először beültem egy C4-be... -
#56573440
törölt tag
-
shield
őstag
Van még egy másik csoport is, amin elcsodálkozom. Nem mondhatni rondának csak olyan mintha félbe hagyta volna a tervező és hiányzik a hátulja. Azokra gondolok amelyeknek a hátsó kerekei majdnem kilógnak a hátsó lökhárító mögül. Na, ezek is gyönyörűek. Ezt nem tudom megérteni, pedig csak pár négyzetméter lemez kellett volna még hozzá és kinézne valahogy.
-
PZsolt27
tag
Képeken nem jön át, de élőben még sokkal rondább. Borzalom...
-
#56573440
törölt tag
Naaaaa
Ez szerintem inkább megosztó, a bűnranda az a multipla és az már szinonima gyakorlatilag
Ez bizonyos szögekből inkább szokatlan a szememnek, kívülről, a műszercsoportot helyettesítő kijelző inkább zavar, de úgy alapvetően sokkal inkább egy ilyenben ülnék mint egy swiftben. Vagy egy Multiplában...
-
Tutu7030
veterán
Megláttam a címet, és már féltem előre, hogy le leszek hurrogva, ha leírom hozzászólásban, hogy milyen randa jószág. De úgy látom, nem vagyok egyedül ezzel a véleménnyel.
Igaz, nekem a multipla sem tetszett (az eleje még most sem tetszik), de az legalább praktikus kis autó. -
shield
őstag
A "csigazabálók"-nak mindig is fura ízlésük volt, a régebbi autóknál is. A 'citrom'-oknál főleg, bűn rondákat tudnak tervezni, ha ezt tervezésnek lehet mondani. Persze, ízlések és pofonok....
Amúgy nekem más gyártók egyes típusai sem igen tetszenek, a modern dizájn jegyében, ahogy a gyenge-kicsi "tescobevásárlókocsi' kaliberűek sem. De hát megint, ízlések és pofonok.... -
anulu
félisten
"formája sokak számára furcsa"
én nem fogalmaznék ennyire eufemisztikusan. bűnranda! nem tudom, kinek az agyából pattant ki, de vagy a) visszafeküdhetett volna aludni, b) nem kellett volna az adott alkoholt túltolni... értem, hogy tesztautóról vagy jót vagy semmit, de ehhez képest formatervezésben még egy 10 éves Swift is mestermunka.
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Avata drón +MasterAirscrew tuning propellerek
- iMac 27" ( 2017 ) Core i7 1TB SSD 16Gb
- Eladó iPad Pro 11" (3. generáció) Wi-Fi + Cellular, 128GB + Apple Pencil 2 + tok + üvegfólia
- BONTATLAN GARANCIÁLIS APPLE IPHONE 17 PRO ÉS PRO MAX SZÉRIA
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 10GB OC - Garancia - Wellness done
- Apple iPhone 14 / 128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / 83% akku
- DeepCool CC560 Black V2 garis
- Szimulátor Playseat + Garanciális Logitech G29 kormány + ajándék váltó
- BESZÁMÍTÁS! GB H610M i3 13100F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 6GB Cooler Master MB320L ARGB ADATA 600W
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3392, 94% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest