Új hozzászólás Aktív témák
-
Aprósólyom
addikt
válasz Synthwave #41 üzenetére
Na most direkt kipróbáltam az nvidia pendulum demot, 60hz/60fps és 120Hz/120fps módban. Természetesen élesebb a mozgás, de az inga sebessége miatt pici a látványbéli különbség. Már csak azért is, mert ha szabadon mozgok a kamerával, nem gyors a kameramozgás. És ráadásul, hála a mai aktív szinkronoknak és a pár millisec frametime különbségnek köszönhetően az input lagon is alig lehet felfedezni különbséget.
Persze a játék motorjától és sok minden mástól is függ.Viszont egy átlag játékos biztos nem nézi ennyire részletesen. És kifejezetten az átlag játék általános sebessége tapasztalataim szerint(!!!) sem igényel 60/75fps-nél többet véleményem szerint.
A mai világban én pedig kifejezetten ráhatok az emberekre, hogy feleslegesen ne füstöljön már el az éterbe több áramot. Nem is a forintok miatt, hanem az energiatudatosság miatt. Minek futtatni mondjuk egy AC sorozatot 75fps-nél többel? Se a játékélményhez, se a játékon belüli teljesítményhez nem ad hozzá.Viszont a quake championsben 60fps limiten, konkrétan folyamatosan villog a performance issue. Gondolom, a kliens és a szerver nem tudja így összeszinkronizálni magát. kb 90fps-től felfelé kezd normálisabb, már majdnem so-so folyamatos lenni. Gyanítom nem véletlen az in-game fps limit 120fps defaulton. Próbáltam is, hogy 100fps alatt közel sem annyira effektív a movement. Vannak helyek, ahova az Istennek sem akart felugrani 90fps-nél akarakterem. 120-as limitnél egyből minden működött, ahogy kell. Tipikus Quake.
240fps-nél meg a 120fps-re mondom, hogy lassú, annyival más dimenzió a kettő.Én azt mondom, hogy mindenkinek igaza van. Különbözőek az érzékszerveink, az idegrendszerünk. Más a játékstílus. (Elsősorban a tempóra, dinamikára gondolok.) És még egy olyat is mondanék, hogy az élettapasztalataink is befolyásolják az igényt.
Erre példa, hogy a veterán arena shooteresek hajlamosak esküdni arra, hogy ne használjunk aktív szinkront a megnövekedett input lag miatt. Viszont ma már a tesztek is igazolják, hogy egy jobb monitornál annyira jelentéktelen a különbség, hogy ma már ez sem igaz.
Rapha-t megkérdeztem egy streamben, mert feltűnt, hogy beton stabil 240fps-t mutat az in-game fps számlál. A kérdésemre elmondta, hogy azért mert 240Hz g-synces monitort használ, aktív g-sync-kel.
Mára pedig én is elmondhatom. 1 hete tesztelem quake champions alatt a 240hz-es monitorom, hogy tökéletes. Annyira kicsi a különbség input-lag-ban, hogy egy vakteszten meg sem lehetne mondani a különbséget. Amit érzek, az is lehet, hogy csak placebo, mert tudom, hogy kell legyen 1-2-3ms különbség. Amiről meg nyilván tudom, hogy annyira rövid idő, hogy biztos vagyok benne, hogy érzékelhetetlen.Jevons paradox
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Politika
- Linux - haladóknak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Építő/felújító topik
- Azonnali mobilos kérdések órája
- OLED TV topic
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
- ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING + Intel Core i5-8600K + SK Hynix 16GB DDR4 2666MHz - Számla + Garancia
- VADIÚJ, BONTATLAN! Mac Mini M2 8GB 256GB
- i7 7700K////1070 TI///16GB
- Intel NUC5CPYH (Celeron N3050, N3060, J3060) - 4GB RAM, 120GB SSD
- Eladó! ASRock H110M-ITX/AC + Intel I5 7500 (csomagküldés az árban)