Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
elektrotank #90 üzenetére
Ha már karbantartás. Fel is keltettem, holnap megy a dokihoz. [link] - uploading...
Meg kell mondjam élveztem. A sok forgalmi akadályt nem ,de hát most még hagyom kullogni őket előttem. -
elektrotank
aktív tag
Ahogy egyre jobban írjátok ezt a sok árat stb... hát, nem lehet egy olcsó mulattság a motorozás. Azokra gondolok akik rendszeresen használják és rendszeresen is karbantartják
-
No posta, itt vagyok a szomszédba, átugrok.
Köv olajcsere kb április elejéig kitart, utána indul el a lejtőn a futott km. Ahogy melegszik az idő. Onnantól a menjünk le szolnokra mert ott a teló amit kinéztem lazán. Dunakanyar, mátra, szolnok háromszög. Ezek kiugró esetek.
és ez is kell rá: MICHELIN Pilot Street Radial Front, ha már a hátsó is ilyen. És ez az 5 féle dolog egyike ami kell még rá. Horror komolyan mondom. -
creation
senior tag
válasz
Kolondrum #86 üzenetére
No ja, ez így 12-13eHUF plusz posta...
De te sem nyafogsz különösebben szerintem, mert a tiédbe se a legyek hordták össze a kilómétert ha jól sejtem
Nekem a vis VTR-be bele lehet locsolni 2,9l 10w40-et, kb én is úgy járok mint te., talána szűrőm olcsóbb kicsit, meg ha enné az olajat, amire eddig nem volt példa, akkor van mivel pótolnom
-
creation
senior tag
válasz
elektrotank #84 üzenetére
Amikor ETZ-m volt, arra is rá kellett költeni, hogy ringben maradhasson, cirka 100eHUF-ot.
Számomra a motor használati eszköz. Csak másodlagosan élvezeti cikk. Tavaly július végén vettem 19200km-el, most 25600 van benne. És Az utóbbi két hónapban (nov-dec) nem mentem vele 500km-nél többet. Gyakorlatilag júliustól novemberig bele ment ~6000km, ami lebontva majdnem havi 2000km. Úgy hogy munkába és onnan haza busszal járok.
Nem sajnálom rá azt a 250eHUF-ot. Gyakorlatilag a ráköltendő összeg eloszlik. A java felújítás 50000-nél lesz, a vezérműlánc miatt. Akkor tervezem a váz festését is, mert így is úgy is ki kell venni hozzá a blokkot. Addig viszont cirka 150eHUF-ból meg van a RTR.
Az hogy egy keleti motorra, vagy egy régebbire kevesebbet kell költeni mennyire állja meg a helyét, azt inkább úgy fogalmaznám meg, hogy mennyiszer kell költeni.
Jelen esetben elmondhatom, hogy a VTR-el a 6000km alatt az esésből adódó pénzráfordítást nem számítva csak a benzinre kellett fizetnem.
Ellenben az ETZ-n 6000km alatt a fél motort felújítottam. Össze se tudom számolni, hogy mi minden lett rajta cserélve. És hibásan adtam el (igen az új tulaj ismerte a hibáit). Hozzá teszem, arra se sajnáltam a pénzt, de a végén már, amikor annyira megbízhatatlan lett, hogy a faluba nem mertem elindulni vele, akkor, műszaki előtt adtam el.Tény hogy én nem kímélem a motort s azt ilyenkor a pénztárcám bánja. Gyakorlatilag egy szezon alatt leamortizáltam egy vadi új láncszettet, gyári vadi új első és hátsó fékbetétet és egy vadi új hátsó gumit. Számomra rendeltetésszerű használat mellett.
-
elektrotank
aktív tag
Nyilván, de az autónál sem
Ott is érdemes hátranézni. Sajnos.
250e? Egyre jobb. Ebből már kijön egy kisebb használt autó, nyilván ami nem olyan lesz, mint ami lejött a gyártósorról, de azért 250e-ért is lehet venni egy-két jó kocsitEsetleg ha 300e-ért adja, akkor lealkudni
Hát lehet, hogy a régi motorok egy fokkal jobbak voltak, mármint azokat lehetett nyüstölni rendesen. Persze gondolom ezeket is lehet, főleg a cross motorokat, de azért ezekre jobban oda kell figyelni, hiszen az alkatrész nem egy olcsó dolog hozzájuk, míg anno a komár, romet, simsonoknál, csak átugrottál haverhoz, aztán van egy karburátorod?
Meg azokat még meg is lehet csinálni magadnak, mármint, aki egy kicsit ért hozzá, azért az megtudta. Anno emlékszem, az a komár is csak azért lett felújítva, mert kihoztam a garázsból... be volt állva a kereke, de akkor is úgy ment mint a golyó
Szóval ennyiből visszasírom a régi korszakot.
SymbianOS: "Kivétel páromra." Még szerencse
-
creation
senior tag
válasz
elektrotank #82 üzenetére
A visszapillantó tükör nem életbiztosítás. Elég nagy a holttere, nem érdemes csak arra támaszkodni! És nem is szabad. Motoron is ugyan úgy hátra kell nézned, hogy kerékpáron. Akkor is ha gyorsabban mész. Soha nem tudhatod, hogy mikor kerül melléd a holtteredbe egy autó, vagy egy másik motoros.
Ez egyben most a nagy felújítása is lesz a motornak, igazából a teljes összeg amit most rá kell szánjak az cirka 250eHUF, de a műszakihoz 100eHUF+vizsgadíj fog kelleni.
Vizsgához:
- Hátsó gumi: 30-35eHUF
- Hátsó fékbetét: 5-14eHUF
- Láncszett (kis lánckerék + lánc + nagy lánckerék): ~40eHUF
- Lábtartó: 4eHUF
- Első fékkar: 4eHUFAmi még kell:
- Tank fényezése
- Ülés idom fényezése
- Kerekek fényezése
- Első lámpa komplett csere
- Olaj, olaj szűrő csere50000-nél:
- Vezérműláncok csere
- Addigra megint gumi, olaj, fékbetétek, láncszettTervezett:
- Komplett váz festés
- Hátsó teleszkóp cseréje állíthatóraSzóval ez ilyen játék, ha szépet és jót akarsz...
-
elektrotank
aktív tag
Ne is mond, egyszer biciklin próbáltam, hát nem a legbiztonságosabb
Motoron talán egy fokkal, igaz, hogy gyorsabban mész ezerszer, de van rajta visszapillantó így látod mi jön mögötted anélkül, hogy hátra kéne nézned. De tény, nem javasolt. Engem mondjuk autóban is zavarna a zene kissé, ha városban megyek és nagyobb a forgalom. Legalábbis eleinte biztos, majd ha tapasztalatot szerzek e téren, akkor minden könnyebb lesz idővel
100eHUF? O_O Az kicsit durva, mi a kocsinkra 60k-t fizettünk, pedig tudtommal azon is bütyköltek egy-két dolgot. Nem kevés lóvé.
bambano: Kell egy kis idő míg beindul, de nem rossz
SymbianOS: Tehát rombolni fogsz a videódban?
-
Én akár most is, csak nincs kint, nincs útra készen, lassan megyek dolgozni. -1-ben nulláson is mentem. 36km alatt langyosig jutott a blokk, az árulkodik az időről. Nem volt aki megfogjon, mert olyan korán indultam, csak rámtelefonáltak élek e még.
Nem egy életbiztosítás, de annyira tetszik a dolog, hogy nem tudok tőle elszakadni. Egy új teló is lázba hoz, vagy egy VGA, de semmi ahhoz kést, hogy motorozzunk egy kört. Tudod miért most megy szerelőhöz? Mert pár hét múlva akarom használni. Legutóbb február közepén már mentem vele erre a fenti 36km-re. ÉN több mint felpörögve ültem be a padba és persze én voltam a legjobban letörve amikor november 28-án du el kellett rakni. [link] - 0:36-nál ment a segge. Éppen fagyott már.
Sajnos ez van, próbáltam más hobbyt, pl dronozást, nem volt elég és az FPV-s cuccok drágák, na meg ott lóg a levegőben, hogy megunod. Adott a környezet ahova jársz, elmúlik az érdeklődés. A motor meg csöppet csm ilyen. Nincs két egyforma pillanata. A telefonokat is gyűjtöttem, volt, hogy 6-8 is volt egyben, egyet kettőt meg is találni OLX-en, mert mások is ráuntak. Mindennel a ráunás a baj. Biztos rosszul állítottak be, de mindenre ráunok. Kivétel páromra.elektrotank! Enyém nem halk, de mindent hallok amit kell. Legalábbis a régi bukóval, amit hamarosan lecserélek és videón mutatom meg milyen amikor egy bukó több éves és sütötte a nap. Egy nagyobb kalapács átszakítja ebben biztos vagyok.
-
bambano
titán
válasz
elektrotank #75 üzenetére
-
creation
senior tag
válasz
elektrotank #75 üzenetére
Én amikor elkészítettem a BT-s bukósisakomat, akkor eleinte zenélgettem fél fülre, de hamar ráeszméltem, hogy nem jó ötlet. Főleg nem a belvárosban.
Szóval legfeljebb magamban dúdolok ha úgy van. (Dragonforce, Magashegyi Underground, Vad Fruttik, Hillsong United, FUN, Guns and Roses, LGT Ezek azok amikre a gázhúzás szinte automatikus)
SymbianOS :
Ne is emlegesd, mint mondtam áprilisban műszaki... Összeszedtem mennyi az annyi és egy laza 100eHUF plusz vizsgadíj... Szóval lesz kiadás. Annak ellenére is hogy a munkák nagy részét megcsinálom én. Kivétel a kerék gumizás.Aztán párommal már beszélgettünk a motor átfestéséről, ha már egyszer az övé lesz és van mit csinálni a tankon...
-
elektrotank
aktív tag
Hehe, ez jó volt, van igazság abban, amit Simon mond
SymbianOS: Monjduk motoron nem is biztos, hogy hallanád, mondjuk fogalmam sincs, hogy a mai motorok mennyire halkak vagy sem. Arról halodtam, hogy valamelyikben van telefontöltő vagy valami.
Húha, hát akkor holnap vigyázz az úton -
8th
addikt
válasz
Kolondrum #74 üzenetére
Gyerek koromban sokat motoroztunk. Még nagykerekű babettán meg komáron szocializálódtunk a lakótelepi suttyó haverjaimmal. Aztán jött sorban simson, mz ts 125,czetka jawa 250 stb... de ma felnőtt fejjel nincs az az isten, hogy én közúton motorra üljek. Karácsonykor rendesen sokkolt, hogy micsoda balfasz ökörcsorda szabadult ki az utakra de a hétköznapok sem sokkal jobbak. Motoron nincs semmi ami megvédjen a hülyéktől. Orosz rulett.
-
válasz
elektrotank #75 üzenetére
"Hm, de a legjobban arra vagyok én kíváncsi, hogy ki melyik zenére nyom ösztönösen gázt..." >> Való igaz, de menet közben nem hallgatok zenét. Néha jó lenne zenével. Enélkül is el tud menni az ember esze.
Holnap lehet,hogy elviszem a szerelőhöz. Az elnézve az időjárást izgalmas lesz. Onnan már gyalog hazatalálok. -
elektrotank
aktív tag
válasz
Kolondrum #72 üzenetére
Ez is ismerős érzés, de sz*r
Ez kb. olyan, mint amikor a szülő azt mondja: "ha egyest kapsz, haza se gyere". S persze ha a gyerek először hallja ezt, megijed (már amelyik). Szóval szinte belé lett égetve, hogy nem szerezhet egyest, mert ha igen, akkor valahol kint tölti az éjszakát
Nekem is mondták párszor, de valahogy mindig visszafogadtak, de dicsérni nem dicsértek meg az tény. Bár amikor 5 egyest vittem haza általánosból egy nap(persze nem volt beírva az ellenőrzőbe csak azért
), de akkor se volt semmi.
Hm, de a legjobban arra vagyok én kiváncsi, hogy ki melyik zenére nyom ösztönösen gázt... vannak zenék, amiket ha felidézel vagy hallgatod, valahogy ösztönösen arra kényszerít, hogy jobban égesd az üzemanyagot. Voltak ilyenek nekem is, de most per pillanat nem jut eszembe egy se.
-
8th
addikt
Autó.
-
válasz
elektrotank #71 üzenetére
Egyszer elmúlnak a vizsgák. Én úgy mondom amikor egy cselekedeten nem csak jegyek múlnak. Az tudja borzolni az idegeket és ha meg is oldódik nem megdicsérnek csak nem csuknak le.
Bár ezek a végletek.
-
válasz
Szatyor95 #65 üzenetére
Igen összefutottam olyanokkal akik nem tudták ezt maguknak elképzelni. Meg volt az az oldal aki ment volna vele. Azt nem. Viszont csaj is volt aki ment volna azt elvittem, a szemeket kellett volna a végén látni, hogy menjünk még. Mondom jó, de te beszéled meg a pasiddal mit is látott.
Suliba jártam nem olyan rég volt, persze felnőtt suli és ott egy tag kérdezte, hogy hogyan vagyok képes a nulláson átjönni ezzel 100 felett. Horror lehet. Mondom neki, én élvezem. -
elektrotank
aktív tag
válasz
Szatyor95 #65 üzenetére
Anno, amikor még jöttünk haza kocsival a Tesco-ból, a régi skoda 120-assal (vonóhorog volt rajta), belénk jött egy kis polski, szerencsére a vonóhorog megfogta, szóval nem csak huzatásra jó
fel is tudja fogni az ütközést
A legjbob az volt, hogy miután félreálltunk, a nő elnézést kért és ha jól emlékszem azt mondta: ez már többször volt kalapálva.
Ha nem is lesz a kocsimon, de majd fogok rátetetni egy vonót... -
Szatyor95
senior tag
elektrotank: Ne is mond. Múltkor apámmal mentünk hozzájuk. Vén f*sz tanuló papika körbenézés és megállás nélkül kijött elénk. Szerencséje volt, mert szinte üres volt a tank, és lassan mentünk. Ha rendes sebességgel megyünk, úgy kilöktük volna a szembejövő busz elé ahogy illik. Az meg 60-ról nem tud lassítani tizedmásodpercek alatt 0-ra. Úgy 100 méter múlva meg simán átment a szembejövő sávba a fél kocsival a záróvonal ellenére, és úgy kanyarodott ki balra. Mindezt piros lámpánál. Hogy az oktató hogy nem állította félre és verte agyon, azt nem tudom.
SymbianOS: Nekem ez valahogy nem menne. Alapból nem a legjobb az egyensúlyom mióta elkaszált pont egy motoros, meg emiatt a motoroktól is tartok mint írtam. Ha motorra kéne ülnöm, én inkább egy rossz élménnyel lennék gazdagabb. De ugye nem vagyunk egyformák.
-
elektrotank
aktív tag
Nem eszik amúgy sokat, leginkább országúton mentünk vele anno 400 km-t kb. (talán a leghosszabb táv, amit mentünk vele), 3/4-ig volt a tank, mire hazaértünk, még félig volt a tank
Persze a város kicsit megcsapatja a tankot.
Erről az olajról jut eszembe, unokatesóm megállt itt a simsonjával, mert alig ment... a kipufogóból meg jó kis trutyi jött ki... igazából csak ki kellett volna tisztítania és nem lett volna semmi baja... -
buherton
őstag
válasz
elektrotank #61 üzenetére
Igy van. Azert nem panaszkodom a kocsira, mert apaek adtak nekem ingyen foleg, hogy elotte teljes generalon esett at, igy nem erdekel hogy tobb, mint 230k km van a kocsiban
. Majd les ujabb is, de egyelore megfele ez is. Meg nincs is rutinom. Motorbol mar barmit megulok, de az autot nem erzem meg magamenak. Hat a Samara tud am fogyasztani ha nincs karban tartva.
Azert nem volt gaz az egy sav mert senki nem volt az uton. Ha jott kocsi akkor le kell lassitani es rogton nem aavot sodrodik az ember.
A ketutem akkor jo ha sokat totyogsz varosban es az olaj lerakodik a kifugoban. Aztan kimesz az orszagutra es kodot generalsz. Esett mar egy parszor, hogy kekes kod volt mogottem
.
-
creation
senior tag
Dehogynem jön ki. Ha bármit akarsz csinálni városba kell menj és nem mindegy, hogy mennyiből mész fel mondjuk Pestre.
A láncszett a szekunder hajtásra értendő (első kis lánkerék + lánc + hátsó nagy lánckerék a keréken). Mivel motorkerékpároknál elsősorban a motorféket és az első féket használja a legjobban az ember, így (vezetési stílustól függően) ezek alkatrészei kopnak a legjobban. Én elég agresszív motorfékező vagyok, megszoktam két ütemnél és bennem maradt, pedig tudom, hogy annyira azért nem kéne, ha nem szükséges. A hátsó gumi létezik olcsóbban, olyan 26-tól már lehet kapni 130/70 R17-es gumit, de én a gyárihoz hasonlót szeretnék, ugyanakkor jobb minőségben és az a Dunlop 140/70 R17, gondolom így érthető, hogy miért annyi amennyi.
Sajnos az én motorom ebből a szempontból eléggé szélsőségnek számít ugyanis ez az évjárat még Japán belpiacos. Gyakorlatilag idehaza mindent csak rendelésre lehet hozzá kapni és igen drágán. Valamint nagyon kevés a hozzá való nem gyári alkatrész. A gyári meg ugyebár elég húzós. A fékbetét a legjobb példa rá. A gyári 14-16000HUF az utángyártott 4-6000HUF, de sajnos a minősége közelébe se ér a gyárinak. A vezérlés csere a másik amit lassan meg kell majd ejteni. De addig még van 25000km kb.Amire vágyok a TDM850. Az a motor sokkal igénytelenebb mint a mostanim és az alkatrészek is "olcsóbbak" hozzá. Nem hiába szeretnék váltani majd idővel.
-
elektrotank
aktív tag
Na igen, ebbe már össze kell kuporogni, ha sok embert akarsz cipelni.
Amúgy attól is függ a fogyasztás, hogy milyen idős az autó, azért sajnos az se mindegy. Öregedésükre megnő az autók étvágya. Samara-nk (1300-as) nem eszik sokat, de ehetne kevesebbet is, de idősebb mint én. Szóval panasz nem lehet rá. Ezért is megéri inkább 1 fokkal modernebb, fiatalabb autóra költeni. Most azért a szuperautókat eltekintve azért valahogy próbálják csökkenteni a fogyasztást több-kevesebb sikerrel. Tény, hogy benzin se lesz mindig, szóval...
tehát ki kell találni egy módot, hogy ne szenyezzük az környezetet... hú de ez egy teljesen más téma, ne menjünk bele. Széllel kapcsolatban, szerintem az az 1 sáv is durva azért, ha jön valaki szembe, az nem valami szerencsés, hogy így fogalmazzak
Tehát erős szélbe nem valami szerencsés motorozni.
Ma suli után bementem a Kanizsai plázába, hogy hozzak egy mozipapírt, odafele jött egy simson... jó volt újra érezni azt a olajos, benzines füstös szagot... vagy nem is tudom, na a lényeg, hogy akiknek volt hasonló motorjuk, tudják miről beszélek
-
buherton
őstag
válasz
elektrotank #54 üzenetére
Peugeot 106 1.3 benzines. Elég kicsi?
5-en már szűkös. Autópályán a 120-at akkor érem el, ha kamion mellett megyek el különben 100-105 az utazó. Így jön ki 5,4-5,5 l a fogyasztás. Sajnos a parkolás miatt muszáj bp-i biztosításnak lenni különben tuti nem ide kötettem meg. Bár az kétségtelen, hogy városban nyomom a kocsinak, mert ha elindulunk valahová, akkor is a legközelebbi célpont 170 km.
7 évig űztem nagyon komolyan az ipart motoron. Kétszer volt nagyobb szél. Egyszer Schwalbe-val mentem Makónál a pusztában és bizony kapaszkodni kellett a kormányba, hogy ne csavarja ki, de nem volt vészes. Ami egy kicsit komolyabb volt, hogy viharban mentem haza és olyan erős szél fújt, hogy majd egy teljes sávot is eltolt mire tudtam korrigálni, de ez sem volt vészes csak ésszel kell menni, no meg persze eső cuccban.
(#56) bambano: Azt azért ne mond, hogy egy újabb kocsi gyári alkatrészei kevesebbe kerülnek
, főleg hogy sokkal több a kopó alkatrész is egy autón.
-
bambano
titán
nincs. egy kis betörésvédő fóliát meg a teló kihangosítót leszámítva az autóm az utolsó szögig gyári.
ha megállsz a kocsim előtt, nem hallod, hogy jár a motor.(#53) creation: vidéken pont nem jön ki a motor kisebb méretéből származó előny...
"Ez annyit tesz, hogy láncszett csere (40000HUF)": ennyiből megvan egy kisebb autón is a vezérléscsere, de ott 8 évente vagy 120 ezer kilométerenként kell
"hátsó gumi csere (35000HUF)": szintén, ennyiből kifutja két rendes gumi hátra.
"hátsó fékbetét (15000HUF)": dettószóval összességében a karbantartási költségek nem olyan jók motorra.
(#54) elektrotank: az nem kipufogó
-
válasz
Szatyor95 #49 üzenetére
Nekem nem jut eszembe csak nagyon ritkán. Amúgy nem kell visszahúzódónak lenni. Pl amikor a jobb keréknyomban mennél, mert ott kell meg éppen jó is és valami előzés félébe kezd, érzed, hogy szorul a hurok és megleped kissé. Én úgy élem meg a motorozást mint élmény, kihívás. Valami mindig van, nincs nap, hogy ne lenne eksön.
-
elektrotank
aktív tag
Szatyor95: Én is autós vagyok. Egyetértek. Bár szerintem az autósoknak épp ugyanúgy kell figyelni, mi is haverral többször mentünk autóval, de egyszerűen néhány autós olyant csinál... pl. úgy fordul ki az autójával, hogy belejön a mi sávunkba... nem arról van szó, hogy eltekerve a kormányt alig tud kifordulni, hanem egyszerűen nem tekeri el a kormányt rendesen... ez eléggé veszélyes, városban voltunk szóval nem volt nehéz lelassítani, de ha 1 pillanatra nem figyelsz és esetleg gyerekeket szállítasz, akkor egyáltalán nem veszélytelen, sőt... amúgy igen, nálunk is néha-néha megy a száguldás, de van 1-2 autós itt is, aki azt hiszi, hogy tud menni az autója 180-al, akkor azt falubán meg a lakott területen kell kipróbálni szabálytalanul.
De azokon mindig tudok röhögni, akik padlóig nyomják a gázt, aztán majd szét esik a kocsi meg rugat, de a mi 20-25 éves samara-nk jobban gyorsulbuherton: A biztosítás témához nem tudok hozzászólni, nem vagyok benne, de azért durva, hogy +10k-val többe kerül.. .én vidéki vagyok, szerencsére. Nagy kocsi? Vannak bizony kis kocsik is, amikben 4 ember elfér kényelmesen, akár 5 is. A fogyasztás attól is függ, hogy hogyan hajtod... ha te egy olyan ember vagy, aki jobban preferálja a 140-et, akkor többet is fogsz fogyasztani, városba meg szerintem mindkettő jármű többet fogyaszt. Amúgy felhoztad a telet. Alapvetően nincs semmi probléma vele, amíg hideg van. De ha kb. olyan széllökéseket képzelek el és hóvihart, hóátfuvást mint anno március 14-15. környékén, akkor a legutolsó hely ahol lennék az is a motor
Azt hiszem menni se tudnék mert konkrétan hiába tudna menni a moci a hóban, ha a szél olyan erős, hogy simán feldönt... főleg amikor a több mint 1 tonnás telepjárókat is dobálja (igen nagyobb a felület is, de akkor se semmi). A 4 liter fogyasztásról meg annyit, hogy inkább elégetem azt a 4 litert egy kisautóban pluszban és (m*cskos) kárörvendó módon nevetnék rajta a melegben, ahogy próbálja egy helyben tartani a motort a szélben, de mint segítőkész ember biztosan felajánlanám a segítségemet. Az ilyen időkben érvényesül úgy is igazán az emberi segítőkészség
bambano: A kipufogóhoz annyit, hogy láttam már kultúrált motorost aki 50-el ment végig a falun és nem egy kismotorja volt... másrészről sok az idióta autós is, akik kb. akkora kipúfogóval szerelik fel a kocsilyukat, mint egy kémény, íme egy jó példa:
(ehhez hasonlókat és még jobb kreálmányokat lehet találni a google képkeresőben: big exhaust on cars) -
creation
senior tag
Én mint már többször utaltam rá egy VTR250-el közlekedek. Falun élek, így a biztosításom egy egész évre 4000HUF mindenestül. A motor max fogyasztása két személlyel, ha tökig gázzal megyek sem lépi át a 4 litert százon. Alap esetben olyan 3-3,5 körül járok vele. Mivel V2-es és keskeny kialakítású így sem országúton, sem városban nincs szégyenkezni valója. elférek ahol a robogós elfér és megy úgy mint a nagyok (országúton mért vége hasalás nélkül sík terepen 150kmh, utazója két személlyel 120kmh).
Szóval akármilyen autót is veszek alapul, a VTR fenntartása gyakorlatilag éves szinten nagyon olcsó. Az viszont már egy másik kérdés, hogy egy műszakira való felkészítés már rémálom. Ez év áprilisában lesz műszakis a motor 26000km-el. Ez annyit tesz, hogy láncszett csere (40000HUF), olaj, olajszűrő (10000HUF), hátsó gumi csere (35000HUF), hátsó fékbetét (15000HUF), esésből adódóan egy két dolgot cserélnem kell... Fékkar (4000HUF), lábtartók (6000HUF), első lámpa (13000HUF) + műszaki vizsga ára... meg a teli tank
Szóval van mit rákölteni és még meg sem említettem az újrafestést. De ennek ellenére is megéri.
-
buherton
őstag
Egy értelmesebb motoron van bukósisak tartó, amibe belefér a laptop, szerszám - nekem még 10 liter benzin is - és így már más. Jó ruhát kell venni, és akkor állóhelyzet nincs baj. Menet közben pedig jól hűt a menetszél. Főleg, hogy ugye nem kell dugóban állni.
A te kocsidon nincs sport kipufogó?
Ez nagyon típus függő, hogy melyik motor hangos és melyik nem.
-
bambano
titán
igen, 4 liter különbség a fogyasztásban, meg van hova tenni a notebooktáskát, esetleg a szerszámokat, van klíma, nem rohad rám a bőrruha, nem kell felöltöznöm újra, ha be akarok szállni a kocsiba, stb.
ezért nem kellene a motort meg az autót összehasonlítani.
privát magánvélemény: én szégyelleném, ha mindig tudná a lakótelep, hogy mikor jövök-megyek (a kipufogó miatt).
-
buherton
őstag
Nekem a pözsómra, 38k az éves biztosítás. Ezzel szemben a 12k szinte nevetséges. Hidd el nagyobb motorok sem sokkal több. Viszont nem szabad elfelejteni, hogy egy biztosításnál nagyon sok minden közre játszik. Nekem pl. ~10k-val kerül többe a bp-i biztosítás, mint a vidéki.
(mert mitől lenne hasonló egy 1100 kilós autó nyújtotta szolgáltatás egy 50 köbcentis robogóhoz), akkor már ez sem tűnik olyan nagyon soknak.
Ha dolgozni jársz - nem télen - , akkor bizony a 4 literes különbséget igen csak megérzed a pénztárcádon, mert havonta vagy 20 napot ingázól. Főleg, hogy munkába menet egyedül mész, akkor meg hova a nagy kocsi? Most tekintsünk el attól, hogy vannak akik közösen mennek kocsival dolgozni.
hogy többe kerül-e a karbantartás, ez kérdés. autón nem kell láncot olajozni, feszíteni, fogaskerekeket cserélni rendszeresen, nem kell olyan gyakran motorolajat cserélni,
Volt már robogód?
Szerintem te még soha nem motoroztál. Csak az idióták mennek rendes motoros ruha nélkül motorozni. Számtalanszor estem el, és eddigi legkomolyabb sérülésem azaz első volt. Lehorzsoltam a térdem. Utána megtanultam, hogy rendesen fel kell öltözni, és mehet a menet. Meg se érzed, hogy elestél.
1-2 misiből frankó új motort veszel
. Nem használt "roncsot". Sőt fater 1 misiből egy frankó 1100-as choppert vett.
Egy konzervben közel sem élvezel akkora szabadságot, mint egy motoron.
-
Szatyor95
senior tag
Én is inkább a négykerekűeket pártolom. Egyszerűen nem tudnék bízni egy motorban sem. Mindig az lenne bennem, hogy "Vajon ma esni fogok vele? Vagy fellök valami paraszt bunkó autós?". Így meg azért nem szerencsés. Ráadásul ha mondjuk balesetezel, többnyire motorral rosszabbul jársz mintha autóban ültél volna.
Ellenben nincs bajom a legtöbb motorossal, azokat viszont utálom, akik csak arra veszik, hogy 240-nel száguldozzanak fel és alá. Bár ez a verdásokra is igaz.
-
bambano
titán
sok a biztosítás: az astrámra 15515 forint az éves biztosítás. ez tényleg bazira sok az általad írt 12k-s kismotorral szemben... főleg, hogy itt azért nem mákdarálókról van szó, hanem 600-as meg 800-as motorokról, meg akár 1300-as csopperekről... ami biztosan nem fog megállni 12k-ból. hát igen, rohadtul drága az autó a motorhoz képest...
fogyasztás: az astrám elmegy 5-5.5 literből országúton normálisan közlekedve. ha a fogyasztást nem abszolút értékben hasonlítod, vagyis almát a körtével (mert mitől lenne hasonló egy 1100 kilós autó nyújtotta szolgáltatás egy 50 köbcentis robogóhoz), akkor már ez sem tűnik olyan nagyon soknak.
hogy többe kerül-e a karbantartás, ez kérdés. autón nem kell láncot olajozni, feszíteni, fogaskerekeket cserélni rendszeresen, nem kell olyan gyakran motorolajat cserélni, stb. oké, legyen igazad, többe kerül a karbantartása.
"forgalmi dugók esetén állsz és araszolsz": ez igaz. meg kell tanulni közlekedni.
"és szabálytalankodni is sokkal nehezebb, tekintve, hogy nagy járműről van szó": ezt valóban hibaként kell elkönyvelni? de beszéljünk arról is, hogyha motoron gikszer van, akkor ott te viseled a következményeket, és hiába magyarázod, hogy nem adtak elsőbbséget, kifordultak eléd, stb. akkor is az első pár méteren rólad foszlik le a ruha, utána meg a bőröd... a modernebb autókban azért van gyűrődőzóna, stb. meg mégiscsak acél van körülötted, hogyha csattansz, akkor is van esélyed.az élvezetre használt autó egyáltalán nem drága. megkockáztatom: olcsóbb, mint egy jó családi vagy egy jó motor. 1-2 misiből már vehetsz egy ütni-vágni való bmw-t, amihez fillérekért van alkatrész, faraghatsz belőle játszós autót és tolhatod neki. harmadába se kerül, mint egy rendes nagymotor. Az sti 12-14 misi körül volt újonnan, mikor néztem, tehát nem is 40, mint amit valaki írt.
summa summárum: nem akarok megtéríteni senkit, de a két kategória közötti különbségeket, mint objektív tényeket azért lássuk helyesen.
-
creation
senior tag
válasz
#81556480 #39 üzenetére
Tartom magam a tényhez, egy chopperrel nem fogsz tudni hegyi útra kimenni, még naked-el is nehézkes. Tudom mert nem is rég kb 2 hete mentünk fel párommal a kis VTR250-el a Szanda várhoz és ahol az ETZ annó röhögve felszaladt, ott a VTR megellett.
Ettől függetlenül, kinek a pap, kinek a papné. Értem és érted. Szépek.
-
elektrotank
aktív tag
+1
SymbianOS: Meg tudom érteni, anno nálam is sokszor volt így, ellégé introvertált személyiség voltam. Azóta kicsit megváltoztam, ahogy idősödtem, sokkal jobban szociálisabb lettem, mint voltam. Ami nem hiszem, hogy feltétlenül baj, mert többet játszunk haverokkal, többet beszélünk, többet találkozunk. Ettől függetlenül nem függők tőlük. Tehát ha egyedül akarok lenni, akkor egyedül vagyok
Számomra a mostani időszakomban jobb megenni egy pizzát egy jó baráttal együtt, mint egyedül. Egyedül most már valahogy unalmas, rossz. Persze, ha ideges vagyok, nem biztos, hogy akarok találkozni bárkivel is
Néhány dolgot jobb megosztani jó barátokkal. Legalábbis nekem most ez a véleményem.
-
válasz
elektrotank #42 üzenetére
Én szeretek magam lenni. Máshoz igazodni, tempó stb nem az én stílusom.
-
Garada
őstag
Számomra mindenképp az autó a koronázatlan király.
-
elektrotank
aktív tag
válasz
Kolondrum #41 üzenetére
Hú, az nem lehet rossz szórakozás. Úgy értem este azért nincs akkora forgalom, mint nappal és nem vagy körülvéve mindenféle közlekedési eszközzel, kezd nyugovóra térni a város. A legjobb talán hajnalban, amikor még mindenki alszik, 3-4 körül. Csak te vagy és a motor.
Én is majd a jövőben megakarok ejteni egy hasonló kirándulást, de remélhetőleg haverokkal... valahogy jobban szeretek baráti társaságba menni (legalábbis legtöbbször). Esetleg elmehetnénk valahova sütőgetni, grillezni, egy sör/bor (vagy kinek mi jön be) mellett. Igaz, ami igaz, én szerintem autóval fogok menni, de ez számomra nem von le az élvezetből. -
válasz
elektrotank #38 üzenetére
Hát a motor is-is. Volt és lesz is, hogy nyáron 9-10 magasságában felülök rá és irány az éjszaka, hidd el nekem, hogy amikor hazaérek akkor éjjel a plafont nézem. Volt, hogy vettem egy pizzát, elmentem a Duna-partra és néztem ahogy a totál csendben a hold megvilágítja a vizet. Aztán kis pihi után a valódi korom sötétben hazamotorkáztam.
-
#81556480
törölt tag
én is hasonlóan gondoltam amíg apám nem vett magának. aztán néha néha ráültem és igen csak jó gép az is. Kényelmes, és ugyan úgy élmény vele motorozni mint bármelyik más motorral. 750-es shadow-ja van, baromi nyomatékos, és gyors is. ( nem írom le mennyit mentem vele
) oldaltáskáknak köszönhetően pakolható túrákra, találkozókra. Volt 2db CBR 600-asom, egy 125 és egy 650-es supermotom, plusz kis motorok jópár. De azt kell mondjam két személlyel a csopper volt eddig a legkényelmesebb. mondjuk a fateré magasított háttámlás.
Egyedül a sok lógó bőr izé nem tetszik rajta de az opcionális kiegészítő.
én supermoto fan vagyok, ottt az iszonyatos nyomaték miatt a legnagyobb az élmény szerintem. Egyik másik motorom se adta vissza eddig azt az érzést. Hiába volt 2 CBR-600asom, azokra itt felénk nincsenek utak így az csak meghalni alkalmas volt nekem
Mindezek mellett van kocsim. Mert 18 év motorozás után úgy vagyok vele hogy télen nem b*szom szét magam rajta, meg ha kényszerből minden nap munkába kell vele járni hajalmos megutálni a ember. Azaz munkába járásra van kocsim.
csopperhez még annyit: lehet nagyon menő fiatalos is !
nekem ez a forma nagyon bejön:
-
elektrotank
aktív tag
Húha, sok hsz. érkezett mióta elmentem sulizni. Csupán annyit fűznék hozzá, hogy abban egyetértek, hogy az autó használtcikk, ugyanakkor a motor is. Igazából minden az, amit veszünk szerintem. Minden tőlünk függ, hogy mit hozunk ki belőle. Hiába vesz valaki egy motort, ha utál vele menni, számára az csak vacak lesz. Hiába veszek én egy kocsit ha utálok vezetni. Azon vitatkozni, hogy mi élvezetes, mi nem, felesleges, mert emberfüggő. Lehet valaki megveszi a méregdrága motort vagy autót, aztán kiteszi rohadni, mert ő azt élvezi... valaki meg a trabanját szereti, én is élveztem a Romet-et, pedig 50-nél többre az se volt képes.
-
buherton
őstag
Ez nem Intel vs AMD kategória. Több szempontból kell a kérdést megközelíteni. Ugyanis annak, aki A-ból B pontba akar eljutni, annak untig elég egy mezei autó, vagy egy robogó. Viszont, aki élvezni akarja az utazást, ők vesznek sport kocsit, és motort. Vagyis, ha te hasonlítgatni akarsz, akkor innen kezd a dolgot, hogy a hasonló kategóriába sorolható járműveket hasonlítod össze. Ugye azért nem mindegy, hogy egy Ferrari-t és egy Xiahongchung robogót hasonlítasz össze.
Mint közelekedési eszköz, mindkettőnek vannak hatalmas előnyei, így a személyes preferenciákat kell szemügyre venni.
Közlekedésre használt autó:
- sok a biztosítás, sokba kerül a teljesítmény adó is
- relatíve sokat fogyaszt
- többe kerül a karbantartás
- forgalmi dugók esetén állsz és araszolsz, és szabálytalankodni is sokkal nehezebb, tekintve, hogy nagy járműről van szó
- nagy dolgokat lehet fuvarozni
- elfér a család
- télen nyáron használható és nem fagysz leKözlekedésre használt motor:
- nevetséges biztosítás (segédmotor évi 4-5k huf/év, kismotor 10-12k huf/év) és teljesítmény adó (nekem 1,2k huf/év és persze ha segédmotorról van szó, akkor ez nincs is)
- keveset fogyaszt (4 ütemű kis robogó ~1,5 l/100 km, nekem 3-3,5 l/100 km)
- karbantartás is már-már nevetséges összegekből megoldható
- egy rekesz sör vagy 10-20 zsemlénél többet nem igazán lehet cipelni
- egy utas
- tavasztól-őszig használható
- ha egész évben akarunk közlekedni, akkor kötelező még egy autó is, viszont sokkal olcsóbb a motor, így érdemes ezt a kombót használni
- kis mérete miat a dugóban vígan előre lehet menni, és szabálytalankodni is sokkal egyszerűbb pl. bicikli úton vagy járdán közlekedni.Ha élvezet végett veszel autót vagy motort, akkor nem a családra és a nagy bevásárlásokra fogod használni, hanem adrenalin növelésre.
Élvezetre használt autó:
- k.va drága
- k.va sok a biztosítás és teljesítmény adó
- k.va sokat fogyaszt (bár ezt megcáfolnám, mert egy Aston Martin Rapide-S-el mentünk Angliába, és tán 9 liternél megállt a fogyasztás)
- csomagtér minimális ha egyáltalán van
- jellemzően csak egy utasnak van hely
- tavasztől-őszig fogod használni, mert télen a hó miatt félteni fogodÉlvezetre használt motor:
- jobb közlekedésre szánt autó árában van
- biztosítás és teljesítmény adó is egy közlekedésre szánt autó szintjén van
- fogyasztás is egy közlekedésre szánt autó szintjén van
- pakolhatóság vagy nincs vagy egész sokat lehet rápakolni a köztes állapot ritka
- egy utas
- tavasztól-őszig
- érzed a sebességet
- érzed a menetszelet
- a szabadság érzés pedig felül múlhatatlan és egy konzerv soha nem fogja visszaadni14 évesen már motoron ültem és amikor 19 évesen szembe kerültem azzal, hogy nekem autót kell vezetni. Nem repdestem örömömben. Csak kényszerből csináltam meg, mert tudtam, hogy előbb-utóbb autóznom kell. Az elején nagyon utáltam az egészet. Nem érzed úgy a forgalmat, az utat, szelet, és be vagy zárva egy konzervbe, amiből kilátni is nehezen lehez. Persze a muszáj nagy úr, úgyhogy most már inkább autózom, mert ez van.
-
bambano
titán
"Ezért van ott az az "is".": pont ezt vitatom, szerintem nincs ott az is. vagy élményautó, vagy családi. éles határral.
a subarunak van egy csomó családi autója, rosszabb éghajlatú országokban kifejezetten népszerű női bevásárlóautó. pl. anglia.
meg van kettő (újabban három) élményautója, az impreza wrx sti, a legacy R spec B és újabban a toyotás cucc. az sti-ben a kuplungot nem bírnád végignyomni egy pesti dugózás alkalmával, tehát az nem családi autó semmilyen szinten.szerintem a családi autóba nemigen fér bele a kőkemény erőátvitel, rugózás, az üres cső kipufogó és az 5000-enként olajcsere. meg a 10mpg se
-
bambano
titán
szerintem rossz szokás családi autóknál félni az elektronikától. biztonságosabbá teszi a közlekedést.
(#24) flymi: helyesen: van élményautó meg használati autó. az az autó, amit azért vesz meg, mert gyarapodott a család, az valószínűleg nem élményautó.
-
creation
senior tag
-
creation
senior tag
válasz
Kolondrum #22 üzenetére
Családi ház, a műhelyben van, pénteken beröffentettem pár percre, hogy kicsit járjon, meg halljam a hangját.
A kedvencem, amikor állsz a pirosnál és húzol egy kövéret, a gyalogátkelő népe meg felkapja a nyúlcipőt... Igen bevallom néprettegtető vagyok
Párom szokott röhögni mögöttem ahogy nézi, hogy megugrik a nép
Pedig a VTR abszolute nem nagy, mi több, kicsi... És ráadásul gyári dob van rajta...
-
Retro11
senior tag
válasz
#56573440 #25 üzenetére
Ezt kiegészíteném annyival, hogy azok számára álom kategória, akiknek fogalmuk nincs az autókról vagy az építésről. Így talán helyt áll ez a kis szösszenet..
Mi, akik meg valamit sejtünk az ilyesmiről, látunk pár lefagyott motoros és luxus autós mosolyt..
SymbianOS Nem is kell igazságot tenni. Csak a kijelentésekkel kéne csínján bánni, szerintem..
-
#56573440
törölt tag
az a baj hogy az álomautók jelentős része elérhetetlen kategória, van az a verda amire azt mondom hogy élményautó az 40 milla fölött kezdődik (hacsak a nem a csapatósladákról beszélünk mint álomautó
). egy 500-as gs meg 400 k-ért van használható, annyiért meg swifteket mérnek kb, vagy valami roncsot. azért az nem mindegy. van az a kategória kocsiban ami élményt ad, de az a felső 1% játékszere, és ők se igazán használják a legtöbbet...
aztán meg városban 40-el egy enzoban elalszol, motoron meg még be se röffent már fülig ér a szád
-
flymi
addikt
Én is hasonlóképp éreznék ha lenne egy az álomautóim közül, előttem a kilométerek és egy panorámás szerpentin...
Majd ha nyertem a lottón...Azért kiegészíteném így: Az autó nem csak élményt ad, használati cikk is.
-
#56573440
törölt tag
válasz
Kolondrum #20 üzenetére
"Mert az autó nem élményt ad hanem használati cikk."
teljes mértékben egyetértek. lehet bármilyen kocsid, normál körülmények között néha talán mosolyt csal az arcodra egy piros lámpától indulva egy v8-as amg dohogás, vagy egy mustang hörgés, de árban más dimenzió... a motoron 30-nál is fülig ér az ember szája, ha közben elkapja a takony idő akkor is.
halálos baleset meg autóval is történhet, sőt szokott is, elég egy apró hiba és ott is gg-re fut az ember fia nem kell nagyon eldurvulni a sebességgel se.
-
Lemész néha megnézni? Én rányitok a csapra mert lassan a karbim kiszárad (1-2hét). Le van takarva.
"Nincs mihez hasonlítani azt az érzést amikor a belvárosban a nyomorgó tömegben te vagy az első az összes lámpánál. Amikor megállsz "minden kiscsaj azt bámulja, hogy megjött a modern kori vad lovas"... (Jólvan na, kell a túlzás...) Amikor a nyári nap melegít és este haza felé simogat a szél. Vagy elmos az eső.
" >>> Az már egy vele járója a dolognak és a "kiscsaj" téma is az. Tapasztalat. Pedig nem is nagy gép.
-
creation
senior tag
válasz
Kolondrum #20 üzenetére
Hasonló vizeken vagyunk, nincs két hete, hogy garázsba tettem a VTR-t. De már párom meglátta rajtam az elvonási tüneteket. Motoros videókat nézegettünk youtube-on és neki vadásztunk valamit a VTR utánra, hang alapján, ami közel sem az ami a valóságban, amikor érzed, hogy mellbe ver a dübörgése.
Volt nekem is mindenem, Babetta (ezzel kezdtem 98-ban), Romet Kadet (a lábváltós fajta), Verhovina (a kézi váltós fajta), Simson többször is, még az SR is, MZ TS125/1 egy rendőrségi fajta (ment mint a villám), Yamaha RD400 (ex após motorja, imádtam, nem az LC a sima RD nem az RZ), Jawa 350/638 a króm betétes narancs vörös, ETZ 250 (ki nem állhattam, de amit az kibírt az veszedelem) és most a VTR, míg a TDM nem jön.
Szóval... Tanuló motorom Kawasaki ER-5, akkoriban álmom volt az ER-6n, de hamar rájöttem, hogy nekem nem való.
Nincs mihez hasonlítani azt az érzést amikor a belvárosban a nyomorgó tömegben te vagy az első az összes lámpánál. Amikor megállsz "minden kiscsaj azt bámulja, hogy megjött a modern kori vad lovas"... (Jólvan na, kell a túlzás...) Amikor a nyári nap melegít és este haza felé simogat a szél. Vagy elmos az eső.
-
Ez nem Intel & AMD téma, dimenzióban sem egy szinten vannak. Egyik szobában zajlik le a másik a valóságban jóval több adrenalinnal.
No igen a másik oldal is erős mag. Az autós mag. Én személy szerint ha autót szeretnék venni, teljesen meg lennék elégedve egy swifttel ami ~20 éves, elmenjen A-ból B-be a többi nem izgat. Miért? Mert az autó nem élményt ad hanem használati cikk. Tudom, hogy soha nem lehet olyan autóm ami olyan élményt az mint a két kerék (meg kell mozgatni egy nagy kasznit amihez bika motor kell). Sőt, inkább költök motorra mint autóra. Foghúzás lesz nekem ha autót kell vennem.
Való igaz, hogy fedett fűtött stb, de én személy szerint kevés olyan perce tudok amikor nem éreztem magam jól a motoron. Ha már menni kell vele az nekem jó. Tök mindegy hova vagy miért, egyszerűen jó. Annak is meg van a maga élménye, hogy a nulláson annyira esik, hogy előzés közben láttam, hogy jardot előzök, nem unatkoztam hazafelé. Nem aludtam el az unalomtól az alatt a 36 perc alatt.
Igen ti nem lesztek vizesek nem fáztok, +2 kereketek van, igen nagyon nehéz tartani ám a motort lámpánál () meg csak 2 személyes meg minden más, de nekem akkor is tetszik.
Van jogsim erre is arra is, de hiába vezettem autót oktatás alatt egyszerűen nem szerettem meg, pedig azért megnéztem az SX4-et lepadlózva. A motor sem érdekelt, volt simsonunk, full gyári, eladtuk régen (tize éve), nem hatott meg. Aztán jött a munkás korszak és olcsón akartam bejárni nem pedig egy tömött volánon. Robogó. óó a kis 50-es hogy tolt. Az első nap addig mentem még volt benne benzin, na ott vége volt az ingerszegény környezetnek.
Nagyon hamar rájöttem, igaz sok bosszankodás után az átírás vizsga stb dolgok után, hogy nekem kell egy nagy motor. Sok 180 fokos fordulat volt nekem a történetben. Alapból úgy indult, hogy lerakom az "A" korlátlant jó az nekem máskor is. 125 meg ilyen cm3-ba gondolkodtam akkor még robogóban, de hát a KRESZ után jött az első gyakorlás nagy motorral, Az óra után hazahúztam a robogóval és fájó szívvel sürgősen meghirdettem.Még akkor sem volt annyira nagy a vágy a motorra, egészen addig, még gyak órákra nem érkezett meg a Kawasaki ER-6N (2005) a maga nem eégsz 80 lovával, ahol is rám szóltak, hogy húzzam meg a szarvát, mert lassú és meg fognak buktatni, ki gondolta mit megy egy ilyen gép, hát én közel végállásig húztam a V2-est 1-esbe. Ez volt az a pont amióta le sem szállok róla. Valahogy megálltam, nagyon jó így kell, de azért leszálltam remegni egy sort. Agy off, ez kell ebből még kell!!!!!!! Már elmondható, mert elmúlt, de egyik forgalmi órán kapott egy pirosat az oktató, meg volt beszélve, hogy ahol tudok megállok megvárni. Meg is történt miután megnéztük mi van 3-4-esbe is. Ott már kész voltam. A jogsim megjött, másnap felültem egy pécsi vonatra és nulla motoros tapasztalattal elindultam az egykori tanuló motorért a GS500-ért. Hát nem egy V2, úgy voltam vele, hogy azért csoszog az valahogy. Mint később kiderült az nem a butított GS volt. Amikor be lett ott indítva és mentem vele egy kört kb úgy fizettem ki, hogy le sem akartam már róla szállni. Csodás 260km-t mentem vele hazáig, meg otthon még volt benne benzin.
Tudod mi az amit nem éreztél még vagy nem fogott meg? A szabadság és az élmény. Eltelt pár év. Az autó,busz,kamion forgalmi akadály nékem, bár új meló miatt üres utakon fogok járni amikor a legtöbben alszanak, már nagyon várom.A folyamatos hajhászása az élménynek. Egy drog. 1 hónapja és 9 napja nem motorozok, a fm kivan a busszal a tömeggel és azzal a vontatott lassú unalmas percekkel amit rajta töltök. Most is kinéztem megéri e elővenni vagy elmászni vele a szerelőhöz, hogy felkészítse, de még várok vele. Tudod attól tartok, hogy kiélném magam a lefagyott úton. Erről a tartásról meg annyit, hogy a bőven 200 kiló ha mozog olyan mint egy zsák tollpihe. Szinte repül, nem érzed a súlyát. Tudod mikor érzed? Amikor közel lesatuzod az autó előtt 50 méterrel hátha megáll és átszaltózol rajta, akkor van súlya.
Én ezt látom rajta, az egyik legszebb látvány!!!
[link] - [link][ Módosította: Karma ]
-
creation
senior tag
Minden társadalmi rétegben megtalálhatóak az elmebetegek.
Ez autósra, motorosra, kerékpárosra úgyszint igaz.
Én sem vagyok kivétel. Sajnos nekem is sikerült egy alkalommal rossz döntést hoznom és egy laza 70-el árokba borulni a VTR-el. De a motor és én is túléltük (de tényleg... még én is túléltem
).
Szeressük egymást gyerekek
-
Retro11
senior tag
Tavasz-nyár a Ford, Ősz-tél A6 Avant. Magyar közlekedési morál miatt, motort inkább nem vagy csak nagyon ritkán. Bár így jobban belegondolva, amerre tart a közlekedés kultúra, kétszer meggondolom, hogy egyáltalán beüljek-e. (Erre rengeteg az átmenő RO forgalom..)
-
creation
senior tag
válasz
elektrotank #15 üzenetére
No igen, a szamara is a málhás autók közé tartozik, ahogy a felícia is. Ezért is tervezem előbb egy ilyen "kisebb" autó vásárlását. Az ember azt a 300000-et kiadja érte, de akkor biztos abban, hogy egy 3 évig az még autó marad és kiszolgálja, amíg szükséges. Vagy még tovább is... Az alkatrész ára a nulla felé konvergál és amennyire csak lehet igénytelen és elektronika mentes. Valamint annyira azért nem is öreg. Hiszen 2001-ben még gyártották.
-
flymi
addikt
Semmi bajom a motorosokkal, csak én nem ülnék rá. Láttam egy-két halálos balesetet élőben is és elrettentő volt. Az egyiket még gyerekként, hazafelé menet a suliból: Suzuki volt azt hiszem, falun, eső után egy vasúti átjáróban történt, ahol sorompó volt. Fénylett az út, mint a takony és szembe sütött a nap, a motoroson volt bukó, de nem sokat segített, fejjel ment a sorompónak a motor meg meg még csúszott-gurult vagy 100 métert.
De nem is ez volt ami miatt nem szeretem a motorozást. Haverom vitt volna haza Simsonnal, lejtőn lefelé állt, hátamon táska. Na majd ő egykerekezik... Nem kellett volna.
A vadi új csukám tiszta ganyé meg olaj lett, még jó, hogy nem lett nagyobb baj, mert bukó sem volt rajtam.
Nem mondom, hogy rossz lehet a motorozás. Akinek bejön élvezze. A négy kerék nekem biztosabb. Repülőre sem ülnék, annyira földhözragadt vagyok.Mer' ami felmegy, az le is jön, csak a módja nem mindegy.
Bringával is taknyoltam már sokszor, de az normális nálam, én arról úgy szoktam leszállni...
Apósom Renault 19-esét hajtom, hasonló Samara-s élmények eső után a gyümölcsösben. -
elektrotank
aktív tag
Te se érts félre engem
Hát igen, alapból nekem se teszik az a 6x6 amúgy. Én is falun élek, nekünk most egy Samara-nk van, nem túl modern, de eddig elment bárhova... konkrétan amikor volt az a nagy március 14-15. vihar, hófúvás, mi szinte rugatás nélkül elindultunk a meredek lejtőn, ami tiszta hó volt természetesen... míg előttünk egy suzukis kb. alig tudott elindulni. Kiszálltam, én segítettem a tűzoltóknak tolni a kocsit, végre elindult, erre megáll és megköszöni... aztán persze megint nem tudott elindulni
Női sofőr volt, alapból nincs bajom egyikkel se, bár ez kicsit butaság volt. Ráadásul volt olyan,akiknek nyári gumija volt hóban... ezzel csak azt akarom mondani, hogy igazából tök mindegy hogy 2 kerék vagy 4 kerék meghajtás, ha a sofőr igazából nem tud vezetni, vagy nem a megfelelő gumikkal jár. Amúgy igen, én is erősen gondolkodok telepjáron, biztonságosabb mint egy átlag személyautó és nagy hely van benne. Bár biztos nem egy ilyen lesz az első autómMajd kiderül
-
creation
senior tag
Sajnálom, hogy így alakult ki a véleményed. A gyerekkori motoros balesetek sokszor hatnak ki a későbbiekben így. Ex nejemre kis korában rádőlt egy simson, e miatt évekig gyűlölte a motorokat. Majd amikor egyszer megérezte, hogy azért van benne némi jó is, akkor már szívesen ült fel és jött velem bárhova.
Párom az előtt soha nem ült motoron. Mióta velem van azóta úgy fogalmaz, hogy soha nem hitte volna, hogy a motorozás ennyire hasonlít a lovaglásra. Szóval erről ennyit.
-
-
-
creation
senior tag
válasz
elektrotank #11 üzenetére
Félre ne érts, ez az én véleményem. De biztosan tudnék órákon át vitatkozni más motorossal, aki szerint a chopper a jó. Így még kialakulhat a te példáddal élve az Intel / AMD vitán belül egy AMD AM3 vs AMD FM2+ vita is
Mert az előnye mindkettőnek meg van, meg a hátránya is.
Az a merci 6x6 az egy elmebetegség. Ahogy van. A feltűnési viszketegség netovábbja. Én terepjáróba két okból gondolkodok. 1: Falun élek, hegyekben. Itt nem ritka a nagy hó és a tökig érő sár. A csúszós utak is mindennapos vendégeink. Akármerre szeretnék elindulni, akár Pest, akár a Szlovák határ, mindenképp hegyek vesznek körül. Ezt kivitelezni jobb szeretném összkerékkel, mint másképp. 2: A terepjáró számomra a családi autók megtestesítője. Nem státuszszimbólum és nem kiállítási darab. A felsorolt terepjárók mind igen igénytelen, és hálás darabok tudnak lenni. Ár/Érték arányban szerintem a bestbuy kategóriába tartoznak.
Lo(')ve(') & Peace (Píz)
-
elektrotank
aktív tag
Aham, rájuk gondoltam.
Hát nem tudom, annyira nem értek a motorokhoz mint feltűnt, nem fogalkoztatnak annyira. Sok szép motor van, az tény. Viszont ha túrázni mennék, akkor azt nem egy motorral képzelem el. Arra ott az autó, akkor még a kutyát is vihetemÉn a motort kikapcsolódásnak venném meg, nem hosszú távokra gondolok, csupán 10-10 km oda-vissza. És ezt a 10-10 km-t élvezni akarom
Nem tudom mi lenne ehhez a megfelelő motor ha lenne, de soha nem egy olyan motorba gondolkodtam, ami 200 lóerős... motornál az elég sok, gondolom. Nem azt akarom egy motornál, hogy goyrsan menjen, hanem, hogy élvezzem az egészet... az autónál is az a legjobb, amikor érzed az utat, élvezed a vezetést, nem azt, hogy hány millió lóerős a verdád, motorod... aztán ha kiszállsz, azt mondod, na menjünk még egyet... igazából az egész erről szól. De a kocsit többet használnám nyílván. Szóval motorba én nem gondolkozom, csak ha lesz rá tőkém és nem okoz gondot fenntartani az autó mellett. Jó ez az Africa Twin is
-
creation
senior tag
válasz
elektrotank #7 üzenetére
Rájuk gondoltál szerintem: http://www.orangecountychoppers.com/
Nekem a chopper kategória teljességgel élhetetlennek hat. Avagy legfeljebb 60 éves kor után tűnik relevánsnak. Amikor már nehezemre esik átdobni a lábam a paripán. A chopperek a túra endúró kategóriához képest teljesen a társadalom szélén helyezkednek el. Abszolút csak az élvezetre fókuszálnak. Szemben a használhatósággal sokszor. Egy túramotort elég szépen fel lehet pakolni, nem beszélve arról, hogy mennyivel könnyebben manőverezhető egy chopperhez képest, mondjuk amikor le kell térned az aszfaltról, mert be akarsz hajtani a kempingbe (tökig sárban, állig pakolva).
Pl a másik kedvenc: Africa Twin
-
flymi
addikt
válasz
elektrotank #7 üzenetére
OCC (Orange County Choppers) volt a cég neve, de a címre én sem emlékszem már.
Az originál angol Top Gear a kedvenc autós műsor, abban is szerepelt a Merci 6x6-osa. -
elektrotank
aktív tag
Szép darabok ezek a motorok, gratula hozzá
Igazad van, az oldalkocsis motorokra valahogy nem gondoltam, de igazából azt se tudtam, hogy abba két gyerek szálítható(10 éves korig). Mindig tanul valamit az ember.
Én is sokat néztem a 4x4-t, de nem telepjáró formájában, hanem egyszerű autóként. Van olcsóbb is belőle és van drágább is. Inkább a javítási költsége zavar, ha tönkremegy, tudtommal drágább, mint egy egyszerű 2 kerék meghajtású. Telepjáróból Range Roveres vagyok, ez persze nem azt jelenti, hogy nem tetszene másÉn is sokat gondolkodtam a golf 3-ason,, de egyenlőre hanyagolom, ahogy lesz keretem úgy fogok venni egy használt autót, nem márka alapján. Persze megpróbálok nem suzuki-t venni.
Én mint írtam, ha szeretnék motort akkor az Chopper lenne, szerintem nagyon szépek, anno néztem azokat a motor építőket, apa és fia céhe, ahol aztán összevesztek, különváltak... nos nem tudom mi volt a címe, de jó volt. Tetszett. És anno a szobám falán nem is egy motor volt, de márkát nem tudom megnevezni, az tudom hogy volt suzuki, meg kawasaki. Bár nekem a quad-ok is tetszenek. Szívesen kipróbálnám őket. -
flymi
addikt
Én motoron csak kétszer ültem. Mindkétszer vittek. A második alkalommal jó nagyot taknyoltunk, azóta se komálom a motorokat.
A négy kerék az négy kerék aszondom. De ha terepre mész, lehet az is kettővel kevesebb, mint kéne. -
creation
senior tag
Én motoros vagyok és maradok is (legalábbis míg család nem lesz). Gyerek híjján párommal szívesen ülünk motorra, még a hidegebb időkben is (ja ja, biztos meg lesz a következménye). Párom most tervezi, hogy ő is leteszi a jogsit motorra és megörökli a kis VTR250-et, én meg tervezek beruházni egy TDM850-re. De és itt jön a DE. Valóban, ha család kerül kilátásba, akkor egy személygépjármű, autóban megtestesülő változata elengedhetetlen. (Még akkor is ha tévedsz "De maximum csak két utast szállíthatsz, míg a kocsival egy komplett családot elfuvarozol." ezzel kapcsolatban. Ugyanis ha jól emlékszem 10 éves korig oldalkocsiban két gyermek szállítható, plusz az asszony az utas nyeregben, az 4 fő
)
Ha autó, akkor mindenképp minél kevesebb elektronikával rendelkező. Jelenleg szóban van és tervben a házfelújítás. Ide öszvér kell. Amit én egy Skoda Favoritban, a régi kiadásban aka 3-as golf látok megtestesülni. A későbbiekben pedig, mivel falun élek ezért RAV4, SX4, vagy Duster ami nekem ideális.
Ha motor, akkor pedig már boncolgattam. Páromnak kezdésre a VTR250 untig elég, nekem a túra - túra endúró kategória az ami tetszik, így ezen a vonalon DR800 Big, Transalp, V-Storm, Versys, de leginkább egy TDM850. Páromnak a túra kategória és a naked tetszik, de magasságából adódóan a magasabb motorok kiesnek, így neki most a moto guzzikat és triumph-okat nézegetjük.
-
Auto.
-
Zolaash
senior tag
A kettő nem ugyanarra való, így szerintem értelmetlen a kérdés.
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Revolut
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Gaming notebook topik
- Filmvilág
- További aktív témák...
- Thermaltake Toughpower SFX Platinum 1000W
- Gigabyte B650M Aorus Elite AX ICE + 3 év garancia
- Sony DSC-HX300 digitális fényképező + 3 extra akksi + 8GB memóriakártya + Hama Star 700 állvány
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO LOQ 15APH8 15 notebook - R7 7840HS 16GB DDR5 1TB SSD RTX 4060 6GB WIN11
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A15 FA507NV 15 notebook - R7 7735HS 32GB DDR5 512GB SSD 1TB SSD RTX 4060 6GB W
- Lenovo ThinkPad X13 G2 multitouch
- Vállalom FRP Lock os telefonok javítását ingyen kiszálással és akár helyszíni javittással
- Samsung Galaxy A34 5G 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 16 Pro 256GB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3065, 100% Akksi
- Eladó karcmentes Xiaomi Redmi Note 10 5G 4/128GB / 12 hó jótállással
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest