Új hozzászólás Aktív témák
-
Eastman
addikt
válasz
zorrokalap #62 üzenetére
...az átlag utas valszeg nem százalékokat számol, hanem a repülés végén szeretne élve kiszállni a légijárműből, ennyi. Ha gépekben bízik jobban, úgy, ha az emberi pilótákban, úgy. Az a légitársaság amely nem a saját pénze ellensége, egyszerre biztositja majd mindkettőt...
Szerintem a csak gép (computer) vezette repülőgépek először a teherszállításba kapcsolódnak be majd. Kérdés marad pl. a madárrajjal találkozás problémája, és pl. a lakóházak közé zuhanás.
-
Eastman
addikt
Háát, akkor már csak a jólképzett karbantartóknak kell mindent jól megcsinálniuk, akik között - nem titok - szintén munkaerőhiány van. (Ja, és amilyenek a 2010-es évek, két művelet között ők is szeretik a telefonjukat privát nyomkodni.) Aztán a levegőben sok sikert a "csakgépnek" a nem várt problémák megoldásában. Amit talán egy-két tapasztalt pilóta ki tudna hámozni. Ha másképpen nem, a két-két szemükkel; megfelelő vész-leszállóhely kereséssel, lásd Hudson folyó. Szerintem.
-
Robitrix
senior tag
a mai utasszállító hajózásban nem is az a cél, hogy egy helyről konkrétan eljussanak egy másik helyre. hanem inkább a turizmus. elmennek mondjuk egy 2 hetes karibi utazásra vagy a földközi tengeren egyre aztán két hét alatt kiköt a hajó vagy egy tucathelyen a turisták meg körbe nézegetnek, vásárolnak stb. illetve van a rövidebb távú utazás komphajókkal átkelésre. de ma már senki nem vág neki a óceánnak hajóval csak azért, hogy átkeljen európából az USA-ba mondjuk, mint 100 éve....
-
Robitrix
senior tag
azért én nem szívesen repülnék egy pilótás géppel. mi van, ha rosszul lesz a pilóta. rábízni a leszállást a robotpilotára... hátha sikerül ... nem is tudom...
-
Ugyanaz lesz, mint a szövőgépek elterjedésével. Meg a repüléssel is ugyanez volt. Pont ugyanezt kérdezték az óceánjáró hajók személyzete is, hogy most mi lesz azzal a sok emberrel, akinek megszűnt a munkahelye, mert az emberek már nem akarnak hetekig utazni horribilis összegekért, hogy átjussanak egy másik kontinensre, hanem inkább pár óra alatt töredék áron átrepülnek...
-
pycur
tag
És egy emberi munkakörrel újra kevesebb lesz a világon. Biztos hogy ez jó ötlet? A kényelem jó ötlet oké, de a gazdaság működése, nem érdekes? Amíg van lóvé benne addig minden fain. Ha mindent a gépek fognak egy idő után csinálni, akkor ki fog dolgozni, és aki emiatt nem dolgozik az miből fog megélni?
-
MAGura
csendes tag
Mivel jártas vagy a témában, biztosan tudod hogy mennyi teendője van egy ilyen commercial airliner pilótáinak felszállás előtt/közben/után. Nyilván tudod te is, hogy nem az órákon át tartó utazó magasságon repüléshez kell a két ember. Gondolom csak vicceltél, mikor a buszvezetéshez hasonlítottad egy 150-500 utast (vagy árút) szállító 50-350Tonnás repülőgép szigorú szabályok, repülés irányítás, időjárás stb. szerinti pontos repülését...
-
MAGura
csendes tag
válasz
Cathfaern #63 üzenetére
Én azt nem értem, hogy miért kell még mindig olyan dolgokat, mint pl. a pitot csövek fűtése manuálisan kézzel kapcsolni. Miért nem képes a fűtés automatikusan bekapcsolni x hőmérséklet alatt, mondjuk hajtomű indítás után (hogy a bele kapaszkodó foldi kiszolgáló személyzet se égesse meg a kezét). Rengeteg ilyen dolog van amire figylni kell és ok hogy ott van rá a checklist amin elvileg végig kell menni, de ebben erősen benne van az emberi tényező. Amikor meg valami kimarad, akkor jön a crash.
-
antikomcsi
veterán
Mi még IL-18-al kezdtük, azokon a gépeken 4 fős személyzet volt. A kapitány és az első tiszt mellett az általad említett fedélzeti mérnök, és a navigátor foglalt helyet a pilótafülkében. Más típusokon, régebbieken még külön volt fedélzeti rádiós is, és gyakori volt a hajózószerelőnek kialakított ülőhely is. Ezen utóbbi pozíciók megszűnése mára teljesen rendjén való a jelenlegi technika mellett, bár akkoriban elég sokakat kellemetlenül érintett, és aki tehette ment is, hogy átképezze magát egy újabb típusra, másodpilótának. Ez ugye korlátozott számban volt lehetséges, hisz más követelmények, és egészségügyi feltételek voltak. De maradni akartak a kabinban, és repülni, és nem volt más lehetőség. Akinek sikerült, abból remek pilóta lett, le a kalappal előttük!
Azonban ez a mostani dolog nem teljesen ugyan az, ezt nem tartom jelenleg jó ötletnek pusztán azért, hogy a légitársaságok megfelezzék a pilótáknak járó bér és járulék költségüket.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
zorrokalap #62 üzenetére
"Hobbi szinten repkedek szimekben es alapvetoen szekvencialis programokat hajtanak vegre a pilotak, ha baj van akkor is van ra valami procedura. Ezt ugy ertem sokszor sokmindent csinalnak de semmi kreativitas csak sokmindent kell eszben tartani, ami igazabol egy robotnak valo feladat."
Repülésről nem tudok, de múltkor posztolta valaki áramszolgáltató belső kimutatását, amiben az jött ki, hogy a balesetek 99,9%-nak az előírások be nem tartása az oka. Tehát amikor az ember úgy gondolta, hogy majd ő jól megoldja. Nagyon meglepne, hogy ha repülőre nem hasonló arány jönne ki. -
zorrokalap
tag
Most is gyakorlatilag magatol mennek a repcsik + a levegoben nem szalad ki eled egy oz(ezt a robotautos peldara irtam).
Hobbi szinten repkedek szimekben es alapvetoen szekvencialis programokat hajtanak vegre a pilotak, ha baj van akkor is van ra valami procedura. Ezt ugy ertem sokszor sokmindent csinalnak de semmi kreativitas csak sokmindent kell eszben tartani, ami igazabol egy robotnak valo feladat. Amennyit olvastam a temaban kb. 1% az amikor a pilota menti meg a gepet viszont nagyon sokszor pont hogy a rossz reakcio miatt zuhannak le. Persze ez nehez melo mert 99.9% full monoton aztan amikor helyzet van nagyon gyorsan es higgadtan kell reagalni(es erre nagyon keves ember kepes). Szerintem jobb ha a gep csinalja es abban az 1%-ban lezuhan ha a maradek x%-ban ahol az ember hibazna a gep nem fog. Szokszor meg nincs mit tenni pl. ha egy madarraj szetkapja a hajtomuveket akkor kalap.Pilotak mindig kelleni fognak van ahol nincs ILS, a valosagban a GPS nem tudom milyen stabil(rossz korulmenyek kozt) de az utasszallitoknal szerintem le lesznek valtva idovel.
Egyebkent robotsoforoket par 10 eve fejlesztenek a robotpilotakat meg mar ~70+ eve.
-
Dr. Romano
veterán
Akkor eljön majd az öngyilkos pilóták kora...
-
Cathfaern
nagyúr
Na tessék, ez nem történhetett volna meg, ha csak egy pilóta van
Repülés közben összeverekedett az Iraqi Airways két pilótája -
GreatL
őstag
Pilótából mindig kell kettő... visszaraknám a fedélzeti mérnököt is, akkor is ha egész úton rejtvényt fejtene és nagyon nem is nyúlna semmihez mert a problémás berendezések nehezen hozzáférhetők és mindenből van automata tartalék.
-
bambano
titán
válasz
axpwxltpaoz #54 üzenetére
csak nem mindegy, hogy 2D-ben nézed, vagy imax 5D-ben
-
-
Hello! Valamennyire ismerem (talán feltűnt a nicknevem).
40 éve, ha valaki azt mondja, hogy nem kell fedélzeti mérnök egy utasszállítóra, körberöhögik, mivel az lehetetlen, anélkül szörnyen veszélyes lenne. És igazuk is lett volna, azokkal a gépekkel valóban az lett volna. Ma meg eszünkbe sem jut, hogy létezik olyan, hogy fedélzeti mérnök, merthogy nem nagyon létezik. Ugyan ez lesz a másodpilótával is. 10 év talán kevés hozzá, de elkerülhetetlen a dolog...
Amúgy ez szerintem nem úgy fog lejátszódni, ahogy itt sokan képzelik, hogy egyszercsak nem lesz másodpilóta a gépen, és az utasok meg elfehéredett ujjakkal szorítják a karfát, hogy most mindmeghalunk.
Hanem mondjuk úgy, hogy először 1-2 személyes robot légitaxikkal fogunk utazni (Dubaiban már most is megy), majd lesz belőle 10-12 személyes, meg az autók is sofőr nélkül mennek, aztán mindenki megszokja, hogy nincs is pilóta, nemhogy másod, és néha nosztalgiával gondolunk majd rá, és meséljük az unokáknak, hogy bizony, a mi időnkben néha még két ember is volt, akiket pilótáknak hívtak, és azok vezették a repülőket. Az unokák meg visszakérdeznek, hogy az nagyon veszélyes lehetett, nem féltél nagypapa? -
Robert_F
tag
Hello, ismered a repules kozeget, mint olyat? Vagy az ALPA-t? (Air Line Pilots Association) A repulesnek sajatos - a biztonsagot es a tobbszorozott rendszereket mindenek felett tamogato - kozege van, ami tobb mint 100 ev fejlodesen ment keresztul. A szabalyozas szigoru es soha nem konnyelmu, mivel a repules szabalyait verrel irtak... Bambano elsore megirta a frankot. Tessek ra hallgatni. : ) Maskeppen: fizetek neked 1 sort ha ez 10 (!!!) even belul gyakorlatta valik a nagygepes utasszallitasban...
-
válasz
HELLAFLUSH #44 üzenetére
Jaja. Meg a szövőszékeket is le kell rombolni, mert nem lesz munkája az embereknek. Ez biztos így van, de legkésőbb a XIX. század első felére kiderül... Oh wait...
-
HELLAFLUSH
őstag
lassan ott tart már a világ, hogy az emberek utcára fognak kerülni mert mindenhol autómatizálva lesz minden ahol robotok dolgoznak majd mert azok nem kérnek fizetést
-
csontfox
csendes tag
Ha ilyen kabinok lesznek:
[https://www.youtube.com/watch?v=z13Ae9ygiCU]
Akkor mehet -
-
#72042496
törölt tag
-
válasz
Rodi 4.80 #37 üzenetére
Ezek pont leszarják, hogy 5-10 évente leesik egy repülő 150 utassal, nem az ő rokonuk ült rajta, nem fáj nekik. Profitot kell termelni bármi áron, a többi nem számít.
Azért ez nem így van. Pont a profit miatt. Ha leesik egy gépe, akkor az a légitársaság eléggé megérzi a profiton, mert kevesebben utaznak vele utána egy darabig...
-
Rodi 4.80
senior tag
Én amúgy azt nem értem, hogy ilyen irdatlan, elképesztő költségek mellett, amivel egy teljes légijárat és minden hajcihő jár, miért pont a pilótán kell spórolni ?
Figyu, volt olyan gigamega multicég, amelyik azon spórolt, hogy kisebb felbontásban nyomtatott ki minden doksit, mert azzal naponta pár centet le tudott faragni (0,1%-kal kevesebb tintapatron fogyott).
Ezek pont leszarják, hogy 5-10 évente leesik egy repülő 150 utassal, nem az ő rokonuk ült rajta, nem fáj nekik. Profitot kell termelni bármi áron, a többi nem számít.
-
-
jerry311
nagyúr
Nyilván nem ennyire súlyos, nyilván nem véletlen írtam, hogy erősen sarkított a példa.
de volt már olyan is, hogy a másodpilóta kizárta a pilótát a fülkéből, és hegynek vezette a gépet. Na ott pont megmenekültek volna, ha ő nincs ott...
Elszámoltad, mert akkor a másodpilóta egy másik gépen lett volna főpilóta, annyit ért volna el az egy pilótás rendszer, hogy egy pilótával kevesebb hal meg.
-
Azért ez nem ilyen súlyos ám. Mivel már ma is gyakorlatilag tök automatán meg tudná csinálni a robotpilóta a teljes utat, még ha olyan súlyos a rosszullét, hogy elveszíti az eszméletét (a statisztikában az is benne, van, ha megy a hasa, és ki kell szaladnia a mosdóba...), akkor is le tudja tenni a gépet a robot. Akkor van baj, ha éppen egy olyan vészhelyzet adódik, amikor tényleg kellene az ember, és éppen akkor eszméletlen az egy darab pilóta, de ennek a két halmaznak olyan pici a metszete, hogy ki sem mutatható matematikailag. Persze tudom, hogy az éppen azon a gépen utazókat ez nem vigasztalja, de volt már olyan is, hogy a másodpilóta kizárta a pilótát a fülkéből, és hegynek vezette a gépet. Na ott pont megmenekültek volna, ha ő nincs ott...
-
jerry311
nagyúr
Van róla statisztika, sőt kötelező jelenteni is. Nem tudom hol érhető el nyilvánosan, ha egyáltalán nyilvános. Szerintem ide a fórumra jó lesz az Avherald is.
Csak az elmúlt másfél-két évben ~60 eset. Átlagban kéthetente van egy gép, amit 1 pilóta tesz le.
Meg tudja csinálni, ki van képezve rá. De arról is van tanulmány és statisztika, hogy mennyit romlik a pilóták teljesítménye, ha egyedül kell csinálniuk mindent, ha csak 1 ember megy végig a checklisten, stb.
Persze ha valaki az íróasztal mögül dönt, akkor a járatok számához képest végül is ~0% (0.0042%). Így ha nagyon sarkítva minden 1 pilótás úton történt rosszullétet lezuhant gépnek számolunk átlag 200 utassal, az még mindig 0% marad, mert hát mi az az évi 26 roncs és ~5000 halott az életben maradt 7mrd másik utashoz képest.
Ja, hogy közben hússzorosára nőne a légikatasztrófában elhunytak száma? De hát az élő utasokhoz képest statisztikailag 0%. Sőt, még a repülőgép eladásokat is fellendíti, mert pótolni kell az elvesztett gépeket. Nem értem mi az emberek problémája ezzel az egésszel. -
Dißnäëß
nagyúr
Nem tudom, mit paráztok, olyan lesz ez is, mint a drónozás, konténerekből távolról először, szimulátorban ülve vezetik a földön maradva a "pilóták" a fent lévő gépet (azaz nézik, mert jobbára fulltökautomatán repül), aztán eltelik még 10 év és egyetlen "pilóta" fog kb. 100 gépet vezető AI-t egyszerre felügyelni.
Én amúgy azt nem értem, hogy ilyen irdatlan, elképesztő költségek mellett, amivel egy teljes légijárat és minden hajcihő jár, miért pont a pilótán kell spórolni ? Ez akkora kretén egy gondolkodás..
Azért késik a drón jellegű reptetés, mert kisebb tömegek ülnek a gépeken. Ha ma kellene nukit dobni valamilyen városra és mondjuk nem ballisztikus rakétával küldenék, hanem a klasszik enolagéj módon, senki nem ülne a fülkében, hanem a bolygó túloldalán lévő konténerből tolnák.
De amúgy ennek sem morális, hanem üzleti oka van: alapvetően az üzletember, a légitársaság tulajdonosa(i) leszarják magasról, ha AI/géphiba miatt lzuhan 150 utas, vállat von. Mármint a puszta tényre. Tényleg leszarja magasan. Te is leszarod, meg mindenki leszarja úgy általában, hogy mi zajlik egy Aleppóban, a lényeg, hogy a kis kényelmes fasza életünket ne zavarja semmi és ezzel egy számokat méregető csoport pláne így van. Az egyetlen oka, hogy késleltetik a csutkafull-önálló, pilótanélküli AI-s és/vagy drón jellegű földről irányított repülést az az a hírérték, ami egy balesetnél iszonyú kárt okozna az üzletnek. Nem a száz-akárhány ember halála okozza a kárt, tényleg beleszarik mindenki (idézőjelben. És amúgy fogadjuk el: ez így van. Elolvasod, jaaj jaaj, lapozol, jön a következő hír, vagy reklám, kész, elmúlt). A hír okozza a kárt utána. És amíg az AI-ra lehet kenni, ez nekik nagyon rizikós lépés, így aztán 2 pilótából 1 pilóta, pszichés hatás elemez, fű alatt már amúgyis AI megy csak nincs nagy dobra verve, a pilóta (mindkettő) kb. dísz a fülkében, kis túlzással... az 1 pilóta után jön 10 évvel később a 0 pilótás manőver, szoktatás, kondicionálása a népeknek, majd megszoktuk végül azt is és beáll a gyönyörű pilótaköltségmentes béke az új Birodalomban. Így van ?
Így.
Ja és közben mindig jönnek majd a kamustatok arról, hogy az AI-val mennyivel csökkent a légikatasztrófák száma, ezt meg nagyon egyszerűen el lehet érni: szoktam mondani, hogy csak azt a statot hiszem el, amit jómagam hamisítok, innen meg marha egyszerű a fekete dobozt is szénné-hamisítva azt mondani kifele, hogy a pilóta hibája, bla bla bla - közben lehet az algoritmus hibázott. Leszólnak a programozónak, hogy dikk, kicsit itt bele kéne nyúlni a kódba, közben egy pilóta élete (ha túlélte) szakmailag és mindenhogy elmeszelve a g*be, az AI oltárán, mert kifele az avatatlan tömegeknek, akiknek agyát az RTL és társaik lúgozzák minden este, be kell adni, hogy hát ja, pilótahiba.
-
Oké. Van arról statisztika, hogy hányszor lett már rosszul a pilóta, és át kellett vennie a másodpilótának a kormányt? Mert igazából elenyésző ilyen eset van, de ha van, akkor mi van, ha a másodpilóta is rosszul lesz? Legyenek akkor hárman, a biztonság kedvéért? De mi van, ha a harmadik is rosszul lesz? A végén eljuthatunk oda, hogy ül két utas, meg 150 pilóta a gépen...
Igazából ez egy (statisztikailag) nem létező probléma. Jelenleg a másodpilóta azért van, hogy a pilóta tudjon pihenni kicsit (meg hetyegni a sztyuvikkal), de ha az automatikus rendszerek ennyit fejlődnek, akkor ez megoldható másodpilóta nélkül is...
-
pycur
tag
Csak 1 vadászgépen 1 ember utazik, egy utasszállító gépen meg 50-100 közt ahogy a gép megvan tervezve/telítve.
A busz/vonat stb kisebb eséllyel fog lezuhanni és azonnal felrobbanni mint egy repülő.
A buszon ha a sofőr rosszul lesz beletaposhat a fékbe és bár felborulnak, de lesz túlélő, vagy épp nem okoznak semekkora balesetet.
A repülő esetén ha az egy(etlen) pilótával lesz valami ő nem tudja meghúzni a vészféket és a teljes utaslistának garantáltan annyi. Nyilván emlékszünk busz balesetekre, ahol a busz kiégett valami miatt, azokon se sok a túlélők száma, de a busz kiégése/repülőgép lezuhanása közt nem tudunk egyenletes párhuzamot húzni.
A busz nem ég ki mindig, a repülővel ha gond van akkor szinte mindig ugyanaz a vége.
Majd rájönnek erre egy kis idő után, amikor párszor lesz olyan baleset amit emberi erő el tudott volna hárítani.Bár van egy olyan elképzelésem is, hogy az utastérben, ahol a kísérők vannak, lesz elrejtve egy gomb, amit ha megnyomnak jelet küld a toronynak és átadja a robotpilóta vezérlését nekik, azaz kamerákkal, radarral meg minden elképzelhető dologgal mint egy számítógépes szimulációban, élesben le tudják tenni a gépet távolról a legközelebbi leszállópályára és a problémát orvosolhatják. Ez pl a gépek eltérítését is csökkentené, mivel nem tudnák oda vinni ahova akarják, így max felrobbantani fogják tudni útközben, de becsapódással kárt okozni már nem.
Na jön itt a gondolat, ha nekiállok gondolkozni. -
Eastman
addikt
Jó ötlet!
...csak válás ne legyen, drogok / nyugtatók és hegy a képletben.
-
Igazából az a furcsa, hogy két ember vezeti. Egy buszt is egyedül vezetnek, fel sem merül, hogy kellenének ketten. Vagy egy vonatot.
Egy vadászrepülőt, ami kb. 68x bonyolultabb rendszer, mint egy utasszállító, simán egy ember kezel... -
orion1025
őstag
Ez a változtatás azért fog kelleni, hogy baleset esetén tudják törni a fejüket, hogy mivel lehetne javítani a repülésbiztonságot...
-
Syl
nagyúr
Én is a kétpilótás repülésre szavazok: [link]
-
dajkopali
addikt
válasz
robotjatek #21 üzenetére
-
robotjatek
tag
-
joghurt
addikt
Ó, hogy hány baleset szólt arról, hogy az öreg, tapasztalt főpilóta csinált valami hülyeséget, és a másodpilóta nem mert szólni... Ez fokozottan igaz a tekintélyelvű dél-kelet-ázsiai országokra. De fordult elő németekkel is.
De a modern gépeknél általában már az a problémás, hogy miként lehet felülbírálni a gépet.
-
Cathfaern
nagyúr
Két gép is tud együttesen dönteni. Ugye ilyen rendszerekben mindig több párhuzamos rendszer van, ha ezeket egymástól teljesen függetlenül fejlesztik ki (tehát nem azonos elven és algoritmussal működnek), akkor nagyjából ugyanott vagy velük, mint két külön gondolkozó emberrel. A "közös döntést" meg célszerűbb egy harmadik algoritmusra bízni (amiből megint lehet kettő, és ha azok nem értenek egyet, akor lesz egy ötödik ami a két döntő algoritmus között dönt, de abból is lehet kettő, és akkor...
). A legjobb, hogy mindezt a számítógépek milisecundumok alatt lezongorázzák, míg embereknél egy ilyen beszélgetés hosszú percekig eltarthathat.
-
joey04
titán
Majd egyszer eljutunk oda (itt is), hogy egyáltalán nem kell személyzet a gépre. Ameddig ez nem valósul meg, addig viszont ne csak egy pilóta legyen szerintem.
-
jerry311
nagyúr
ILS Cat3 A: ha a repülőgép és a leszállópálya is hitelesített, és mindkét FMC üzemel, akkor az utolsó gázelvételig automatán megy. Sőt, sajnos egyre több üzemeltető követeli meg a használatát, mert jobban bíznak a gépben, mint az emberben.
Lehet ezt tovább automatizálni, fogják is. -
bigrock
addikt
válasz
cintula187 #15 üzenetére
Nem beszélve arról, hogy két ember együttesen tud dönteni, ha krízishelyzet van. Nem mindig jó a gépi logika, van amikor felül kell bírálni a józan, logikus döntést és kockáztatni kell, amit a gép bizonyos százalék alatt nem tesz meg.
"Sully" c. film, leáll mindkét motor, főpilóta az első tisztnek: "Van valami ötleted ?" -
anulu
félisten
cikkhez: kösz, de kösz nem.
-
válasz
cintula187 #8 üzenetére
Amióta belinkelted, sorba nézem/hallgatom a többit meló mellett
-
joghurt
addikt
Nyilván nem reklámozzák, de már most is simán előfordul, hogy felszállás közben kávézik a pilóta, mert az egészet a robotpilóta vezeti. Amiért nem minden esetben a gép csinálja, hogy a pilóták általában valamennyire szeretnek vezetni, így szívesebben tekergetik maguk.
Volt viszont egy igen tanulságos dokumentumfilm az Air France brazil járatának lezuhanásáról, sok megfontolandó gondolattal. (Tehát most nem a Légikatasztrófák-szintű hatásvadászatról beszélek.)
Az egyik, hogy a növekvő automatizálással a pilótának egyre kevesebb a beavatkozni valója, ami pszichológiailag egyenesen vezet a figyelem csökkenéséhez, és a lassabb reagáláshoz (hiszen előbb még képbe kell jönnie, hogy mi is a helyzet).
A másik, hogy mivel a robotpilóta egyre bonyolultabb helyzetekkel is meg tud birkózni, a pilótának már csak az egyre bonyolultabb vészhelyzetek maradnak megoldásra.
A harmadik, hogy épp az automatizálás miatti egyre kevesebb beavatkozás miatt lesz egyre kevesebb a tényleges gyakorlata a pilótáknak, ami miatt egyre kevesebb lesz az esélyük az egyre zaftosabb helyzetekben.Az agyonműszerezett-agyonkomputerizált világban pedig az is komoly dilemma, hogy a pilóta mikor kezdjen el a műszer hibájára gyanakodni, vagy mikor gondoljon algoritmikus hiba lehetőségére. És ha számára már nyilvánvaló is mondjuk a sebességmérő befagyása, hogyan fogja tudni megerőszakolni/kikerülni a repülő biztonsági algoritmusait, amelyek a hibás adatokból dolgoznak.
-
cintula187
addikt
Pl. Emiatt sem.
-
kraftxld
félisten
Én elég sokszor repülök 1 pilótás géppel, nincs vele semmi gond
-
Silεncε
őstag
Költségcsökkentés. Igen, a repülés pont olyan műfaj, ahol érdemes lenne ilyenekkel szórakozni...
-
Operational risk mint olyan?
-
jerry311
nagyúr
Nem tartom jó ötletnek, hogy a pilóta szerepét átadjuk egy csoport (indiai) programozónak.
-
bambano
titán
A repülésben mindenből két-három párhuzamos rendszer van. Jelenleg a pilótákból is.
Szerintem nem kellene babrálni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Nintendo Switch 2
- Ubiquiti hálózati eszközök
- iPhone topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- További aktív témák...
- ASUS TUF RTX 5070Ti OC 16GB GDDR7 Videokártya! BeszámítOK
- Acer Swift 3 Ultrabook / Ryzen 7 5700U / RX Vega 5 / 16 GB RAM / 512 GB SSD
- ASUS TUF FX505DU - 15,6"FHD IPS 120Hz - Ryzen 7-3750H - 8GB - 512GB - Win11 - GTX 1660 Ti - MAGYAR
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 3600 / RX 5700 / 16GB DDR4 / 512GB SSD
- GIGABYTE Z390 AORUS MASTER WiFi Alaplap
- Dell D6000 univerzális dokkoló USB-C/ USB-A, DisplayLink & Dell WD15 (K17A) USB-C + 130-180W töltő
- HP 200W (19.5V 10.3A) kis kék, kerek, 4.5x3.0mm töltők + tápkábel, 928429-002
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3338
- Bomba ár! Dell XPS 15 9550 - i7-HQ I 16GB I 512SSD I 15,6" FHD I GTX960M I Cam I W10 I Gari!
- Lenovo IdeaPad 3 17ITL6 - 17.3" HD+ Intel 6305 - 8GB - 256GB SSD - Win11 - MAGYAR
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest