Új hozzászólás Aktív témák
-
pakriksz
őstag
Azonos prioritás annyit jelent, hogy egymástól nem vehetik el a programok az erőforrást, egyenlően kell osztozniuk. Csak magasabb prioritásúnak lenne szabad az alacsonyabbtól elvenni...
Ez minden normális os-nél így működik, és elméletben is így van...
Amiért nem alacsonyabb prioritáson megy annak meg az az oka, hogy a gány rendszer, harmadik féltől program nélkül képtelen elmenteni egy prioritás beállítást...
Az ütemezőnek pedig pontosan az ütemezés lenne a feladata, meglepő módon. -
LordX
veterán
De, #112 mondott.
Nem egyértelmű, hogy az ütemezőnek ez lenne a feladata. Ha arra hegyezik ki, hogy minél hatékonyabban használja a rendszer a gépet, akkor bizony annak kell odaadni, aki használja, és ne kelljen megint egy teljes context switchet végigtolni 2 ms után. Ennek bizony az lesz az eredménye, hogy az azonos prioritáson futó render megfolytja a zenét. Egy PF-szerű ütemező esetében ez nincs, de cserébe kicsit rosszabbul használja a gépet. Egyik se jobb, mint a másik, egyszerűen más a cél.
A probléma egyébként _soha_ nem fordult elő nálam, mert ami háttérben kell menjen, az háttérben megy.
Egyébként a Win7 és Win8 alatt pont ebben rengeteg javulás volt, az "XP óta nem történt semmi" egyszerűen hülyeség.
-
"Miért is kéne egy 3d rendernek és egy zenelejátszásnak ugyanannyi erőforrást kapni, talán ugyanannyit használ?"
Senki nem mondott ilyet. Olyat viszont igen, hogy egy sok CPU-t hasznalo programnak nem kellene kieheztetnie egy keves CPU-t hasznalot, ugyanis a schedulernek tobbek kozott pont az a feladata, hogy ezt megakadalyozza.
-
Madwe
nagyúr
Linux s os x érdekes ezt rendesen le tudja kezelni, mavericksnál pl már ami háttérben van, vagy csak simán épp nem látszik a kijelzőn annak alig csurgat valami erőforrást, épp annyit ami elég ahoz hogy a háttérben fusson... Mindezt rendesen lemenedzseli a rendszer, ahogy illik neki, nem pedig programfüggő a történet, s prioritásokkal sem kell trükközni... És ez elvárható lenne szerintem bármilyen os-től, hogy az menedzselje az erőforrásokat s ne a használt program programozóin múljon hogy mi hogy tud működni rendesen s a háttérben... ha meg lehet olyan programot írni rá ami semmit nem közöl arról hogy mennyi erőforrás kell neki, az megintcsak az os platform hibája, szerintem, mert a fejlesztőt igenis kényszeríteni kell ilyen dolgok beleírására azáltal hogy kötelező, s még akkor is ott marad a hibafaktor miszerint rosszul kezeli azért...
Normál prioritás meg azt kéne jelentse hogy ha fut egyszerre több program minden annyi erőforrást kér amennyi elég neki a működéshez, ha ezt nem tudja kiszolgálni az adott hw akkor igyekszik optimalizálni, vagy az olyan program mint pl egy 3d render kicsit kevesebbet kap, mert fut az amúgy is csak lassabban, míg egy zenelejátszó meg szaggat ha nincs alatta az a kevés ami kell neki... Szerintem... -
LordX
veterán
Ugyanolyan prioritása van a kettőnek? Akkor ugyanannyi CPUt kap, mennyit kéne kapjon. Ja, hogy nem ugyanannyi kell, és ezt nem volt képes a program megmondani a rendszernek semmilyen formában?
A user error ott van, hogy ha valamit előtérben akarsz futtatni, akkor magasabb prioritást kéne kapjon, mint ami a háttérben. Normális zenelejátszó program emeli a saját prioritását, nem balfasz lejátszót kéne használni (de ffdshow pl. a kódekből tudja emelni a prioritást..), valamint normális renderprogram is csökkenti.
Van egy gyanúm, hogy egyébként Linux alatt is pontosan így van, csak a delikvens által használt program nem felejtette el a rendszerrel közölni amit kell.
-
Madwe
nagyúr
Miért nem képes a rendszer normál prioritáson mindennek annyit adni, amennyi szükséges? mit csináljak ha egy 3d rendert akarok futtatni, de mellette zenét halgatni, de a zene szaggat ha mindegyik normál prioritáson van? adjak nagyobb prioritást a zenének
Miért tudja más rendszer lemenedzselni ezt, s a win nem? miért user error ha zenét akarok hallgatni s 3d renderelni, s szaggat a zene, pedig nincs hátrébb a prioritásban s nem is kell neki annyi erőforrás? Vagy szerinted ha normálon van mindkettő szaggat a zene, de ha alacsonyabb prioritást kap a zene, akkor nem fog?
-
LordX
veterán
válasz
pakriksz #112 üzenetére
Miért is kéne egy 3d rendernek és egy zenelejátszásnak ugyanannyi erőforrást kapni, talán ugyanannyit használ? Miért kéne egy normál prioritású programot háttérben futtatni / miért van normál prioritáson egy háttérben futtatandó program? Akkora user error, mint a ház, de szidjuk csak a rendszert.
-
pakriksz
őstag
a mindenen inkább a linux van, meg android. Az ms meg próbálkozik mindenre vindózt TOLNI (mert magától nem terjed), de ez nem a jóságtól függ, hanem így próbálják terjeszteni az "igét" szerencsére inkább sikertelenül.
Mihez képest jó a szálkezelése? Win 98-hoz talán. Nem, sajnos nem igazán fejlődik a szálkezelés. 3dx max render, ha normál prioritáson van akkor beszaggat a zene, más programok másodpercekre beállnak, pedig mivel mind normál prioritású, egyenlően kéne osztozniuk, de erre a win7 nem képes, de bármilyen gépigényes alkalmazással megcsinálja ugyan ezt, és ugyan ezt képes eljátszani a HDD eléréssel is, ott sem képes egyenlő erőforrást biztosítani az egyenlő szintű programoknak. Az a memóriakezelés ami pedig minden ok nélkül nagy mennyiségű szabad ramnál swappeléssel lassítja a munkát az minden csak nem jó. Nem igazán láttam semmiféle előrelépést az xp óta ezekben.
-
válasz
pakriksz #109 üzenetére
Bizonyára de. Csak nem fogom megmondani, hogy szerintem két perccel tovább kellett volna a rizst főzni. Vagy hasonlót.
A Windows memória és szálkezelése egész jó. A win2k szörnyű volt, az xp már jobb (nem recsegett be a winamp full terhelésnél), a Vista óta pedig már jó. Verzióról verzióra javítanak rajta és faragják le a követelményeket.
Nem véletlenül van mindenen már Windows (telefon, konzol, tablet, desktop).
-
pakriksz
őstag
arról volt szó, a win kernel egy hulladék, mert rosszul kezeli az erőforrásokat. És nem csak a memóriakezelés borzasztó, hanem a CPU kezelés is, 2 azonos prioritású program között sem képes egyenlően elosztani az erőforrást. Ehhez nem kell kernelt írni, ehhez használni kell és mindez kiderül, akár felületesen ismerve is, még csak másik normálisan működő OS-t sem kell megnézni ahhoz hogy ezt meg lehessen állapítani...
De látom te is ilyen "ha nem ért valaki kívülről belülről valamihez/nem csinálta meg maga ugyan azt akkor ne mondjon véleményt" ... vagy De remélem hogy ha nem tetszik egy étteremben a kaja azt sem szólod le amíg nem csináltál olyat saját magad. Meg autót sem amíg nem raktál össze egyet alapoktól -
válasz
pakriksz #107 üzenetére
A memóriamenedzsment a kernel dolga amennyire emlékszem.
Hát ja, az aerodinamikához, a közgazdasághoz, az autóvezetéshez is jobban értenek a fórumokon, csak eddig ezért az origóra jártam röhögni. Sajnálom, hogy a PH is szét lett bántva, mint az sg meg hwsw. De legalább a cikkek jók. Még.
-
-
ViiiiktorOC
senior tag
Köszi az összefoglalást!
-
Érdekes, a Skype funkcionalitása nem sokkal bővült, mégis legalább 10-szer annyi memóriát eszik már. És nem, nem fejlesztették régen tovább. Az idők során még lassabb is lett
Megnéztem, a windows szerint a 65 MB (ami most már 95), az private, mert amúgy még több (szégyen).
Aközött, hogy pazarlok, mint az állat, és kicentizem van némi mozgástér. És mondom, nem a windows memory managere a pazarló (bár az is lehet, nem ismerem), hanem az egész ökoszisztéma.
Részemről ennyi a memóriahasználat témájában. -
Madwe
nagyúr
Tudom, pont azért írtam hogy nem drága mulatság, de attól még a tendencia nem hiszem hogy nagyon buzdításra szorulna, optimalizálni sosem abalakon kidobott erőforrás, s jó lenne ha arra is figyelnének, az más kérdés hogy nem annyira élvez prioritást, attól még juthatna rá idő,pénz,ember...
-
joysefke
veterán
2GB DDR3 - 6500Ft
4GB DDR3 - 10500Ft
8GB DDR3 - 19000Ft
16GB DDR3 - 40000Ftaz árak brutto kisker (ipon árak, nem a legolcsóbb márka)
Egy jó PC/Noti kerül 200E-be szóval nem látom értelmét spórolni 4000Ft-ot és 2GB ramot betenni a gépbe 4GB helyett, vagy spórolni szűk 10-et és 4GB-t venni 8GB helyett. A programozóknak éppen elég komplex a munkája, ha azzal megy a szopás, hogy hogyan férjünk bele még kevesebb memóriába csupán a fejlesztési idő meg a hibalehetőségek száma, meg végül az ár növekszik meg.
A böngészők fogyasztása néhol tényleg vicces, azt én sem tudom igazán felfogni, de a 130MB-os Outlook 2007 klienset teljesen reálisnak tartom. A poén, hogy van nekünk egy extra pluginünk az Outlookhoz, na az 305MB-ot eszik, a cég saját gyártmánya
J.
-
Madwe
nagyúr
A skype 64 megája még belefér, de amikor a chrome/firefox/safari eszik több gigát, vagy egy mail kliens többszáz megát, az már kevésbé, mert indokolatlan... Persze lehet alá nyomni több memóriát, nem drága mulatság, e miatt nem is nagyon figyelnek rá... Ettől függetlenül konzolon biztos h sokkal memóriahatékonyabbak is az appok...
-
joysefke
veterán
Totál off.
a laptomomban 4GB van, a PC-mben amit 1,5 hónapja nem kapcsoltam be 8GB. Ha a Skype 64MB-t kér, akkor annyit kap, nem érdekel. Biztosan meg lehetne csinálni, hogy 10MB-ba beleférjen, de gondolom akkor 5x akkora lenne a fejlesztési, tesztelési ideje. A Skype számomra nem oszt nem szoroz, mondjuk nem is használom.
Másrészt a Windows 7-8 memóriakezelése olyan bonyolult, hogy kis túlzással PHD kell hozz, hogy átlásd és egyáltalán valamire föl krititálni tudd... A 64MB egyáltalán prive working set vagy private+shared esetleg commited size? Merthogy mindegyik mást jelent...
91:
csak aztán az ne legyen, hogy minden szarral tele van a piactér és az igényesen kidolgozott játékok elvesznek a sok vacak között. Már így is tele van a Live mindenféle arcade kacattal. Hiányzik a francnak egy "Android Marketplace for Xbox Live Edition"....J.
-
Az egész windowsos ökoszisztémára értettem. Amilyen feladatokat végzünk a számítógépen, bizony elég pazarlás van az erőforrásokkal. Vagy el tudjátok mondani, mi van abban az 1-2 GB RAM-ban? Mit tárol a Skype 65 MB-ban? Nem várok itt ezekre választ, mert nem ide tartozik.
-
"A modra: indie lesz, 360-ra is volt."
Mondjuk a 360 esetében ez erősen fából vaskarika volt, vagyis akkor jelenhetett meg egy indie játék, ha volt mögötte egy major kiadó, vagyis nem volt indie.
(#84) Madwe:a PS3-at azután törték fel, hogy visszavonták a Linux-támogatást, sőt, gyakorlatilag amiatt (addig, amíg ment a Linux, elvoltak azzal a hardkór arcok, amikor azt elvették, akkor jobban megnézték a rendszert, hogy mégis tudják futtatni, és ennek a jobbanmegnézésnek az eredményeit használták a kalózok (akik technikailag nem voltak nagyon a topon))
-
Madwe
nagyúr
Arra ps4 esetén ott lesz a Gaikai, amerikában februárban indul, euban 2015ben elvileg, itthon meg 2020at tippelnék
GTA5öt szerintem átportolják majd tippre, talán elöbb is mint pcre, de ez attól is függ mekkora lesz a felhasználóbázis amikor kijönnének, na meg hogy hogyan állnak a dologhoz
-
Madwe
nagyúr
Miután sokkal zártabb a rendszer, fix a hw, s ms jobban beleszólhat hogy ki mit csinál már csak a végett is miután sokkal kevesebb a külsös app, no meg eleve zárt a marketplace is, nem írhat rá bárki bármit, ezáltal is kontrollálhatóbb... Azért x360nál és ps3nál is lehetett látni hogy kordában vannak tarva az appok... A platform zártságának előnyei, ugye... Persze ha x1nél kinyitják az appokat és minden szirszart engednek majd futni rajta az már más kérdés lesz, szerintem az nagyon rossz ötlet lenne de már láttam 1-2 figurát aki abban reménykedett...
(#85) Glenda Linuxot ps3 esetében viszonylag gyorsan lelőtték, mert sokan nem használták arra amire akarták, de ps feltörésére annál inkább...
-
vivanto
tag
Engem az érdekelne inkább, hogy az utóbbi 1-2 évben megjelent húzosabb címeknek várható-e nextgen portja, vagy már cask az előzőn lehet használni őket? (A kérdés inkább költői, nyilván ti sem tudjátok a választ)
Mivel azokból nem volt nekem se x360 se ps3, annyira nem érint a backward kompatibilitás.
-
Madwe
nagyúr
Én se akarok belekezdeni, de itt most oprendszernek félretett memóriáról volt szó konzolnál alkalmazásoknak vs win memóriahasználata... És abba az appok is beletartoznak. S igen, ms s win nem tehet róla hogy a java garbage collection stb egy kalap kaka, s e miatt zabálja a memóriát... Böngészőknél pedig (elötted írták) nem kell ám sok tab hogy elkezdjék zabálni a memóriát, elég ha csak egy facebook fut rajta úgy hogy nincs teljesen bezárva a böngésző 1 napig, mellé még youtube és már a giga fölött is jár a történet... Ehez képest a konzolokon sokkal jobban kordában van tartva melyik app mit eszik meg belőle, ergo ehez képest win pazarló... Maga a win meg lehet hogy jobban kezeli már a memóriát, de nekem nem úgy tűnt tapasztalat alapján, de nem is az a lényeg, hanem hogy az appok rajta mit zabálnak, s bár lehet az nem a win hatásköre, attól még érinti...
-
"apropó visszafelé kompatibilisek a játékok vagy nem ?"
Ha arra gondolsz, hogy mennek-e a PS3 játékok PS4-en vagy X360 játékok X1-en, akkor nem, nem mennek.
(A PS4-hez állítólag lesz majd valami netről streamelő megoldás, amivel lehet majd PS3-as játékokat játszani, de konkrétumok még nincsenek.) -
joysefke
veterán
Nem akarok egy oprendszer háborúba beszállni, mert nem arról szól a hír, de egyszerűen nem stimmel amit itt összehordasz. Eleve el kéne választani az applikációkat az oprendszertől, másrészt se a windows se az OSX se Linux nem tehet arról, hogy a Javas programok meg most az egyre jobban fókuszban lévő böngészők a Firefoxal az élen úgy használják a memóriát, mintha végtelen sok lenne belőle.
Anélkül, hogy itt belekezdenék egy hosszú hozzászólásba, a Win7-8 nagyon jól használja a memóriát, ha már fikázni kell a Win-t sokkal jobb ötlet a bevált csempéknél maradni, azzal nem lehet melléfogni.
J.
-
vivanto
tag
Az szerintem nem az OS hibája, ha a 80-ik tab után amiből legalább pár tucaton bufferelt youtube video várakozik megeszik egy 3rd party bongésző pár GB memóriát.
Nem véletlen korlátozzák le a tabok számát a mobil böngészőkben, nem a GUI-n nem férne ki több elem, hanem a memória fogyna el pillanatok alatt.
Javanál is a JRE windows protja tehet róla, mondjuk én pont azt tapasztaltam hogy messze jobban fut mint a Linux JRE (processzor időben legalábbis takarékosabb, memóriát nem néztem).
-
Tbs82
tag
Szerintem ez később derül ki melyik lesz a jobb vétel..., apropó visszafelé kompatibilisek a játékok vagy nem ?
-
Madwe
nagyúr
Egyrészt a win se teljesen optimalizált mondjuk egy osxhez képest, újabb verziókkal folyamat nől a szükséges memóriaméret amit osnek kell adj ráadásul (mondjuk ez valamiylen szinten érthető), másrészt a rajta futó appok meg tudnak vadulni, java alapú pl zabálja meg a böngészők is el tudnak terpeszkedni rajta rendesen... Ráadásul nyilván egy optimalizált fix hw-n sokkal optimálisabb memóriahasználatot lehet elérni... Ha a konzolokra mondod hogy mennyire nem pazarló azt nem tudom, de gondolom sokkal kevésbé pazarolnak
-
Madwe
nagyúr
Gondolom ps esetén a 15 perces folyamatosan visszafele menthető játék miatt is zabálja a memóriát bőven, no meg stream, multitask - az appok ezt eszik s nem a játékoknak szánt memóriát - sőt azt sem tartom elképzelhetetlennek hogy a játék ha multitaskba hátra kerül ezt a 2.5 vagy 3.5 gb-ba teszi le magát mert a 4.5 vagy 5.5 magának a játéknak kell... Szóval van itt bőven mi zabálja a dolgokat, s inkább legyen túlméretezve mint alul
-
Persze, OS alatt a többi járulékos dolgot is értettem, gondolom csak nem kell a kernelnek pár MB-nál több.
Na, de ennyit? A baromira pazarló windowsom se eszik ennyit, ha egy csomó mindent csinálok. És illett volna meghúzni a nadrágszíjat. Ez pont egy olyan terület, amit hw nélkül is fejleszthettek volna. A legtöbb közösségi szutyok elfut egy iPad-en is, nem értem én ezt. -
DudeHUN
senior tag
Nyilván többet tud a gép. Ezt látjuk a Ryse-on is. De az IW nagyrésze, akik a Ttanfall-t gyártják is 720p-ben hozzák majd ki a Xbone-ra az eddigi nyilatkozatok alapján. Ahogy a belsős Killer Insticts is 720p. És ahogy a Dice BF4-e is az. Nem mondom, hogy ez csak a gép hibája, de nem is feltétlenül csak a fejlesztőké.
Eddig egyedül a CD projectől mondták azt, hogy jó a gépre fejleszteni. Sőt könnyebb, mint a konkurensre.
A COD motorja meg még mindig az IW által szénné módosított Q3 engines balhé. Hét éve foltozgatják... mondjuk azt mondják a következő újat kap már. -
alevan
őstag
http://www.scified.com/news/1284
Pl. hatalmas openworld harc, a távolban harcolók AI-ja fut a felhőben, a közelben harcolók AI-ja fut a Box-on.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ráégetni már nem éri meg, mert itt nem átlagos API van, hanem olyan, ahol az árnyékok számítása mellett lehet még compute számolás is a rendszerben párhuzamosan. Kizárt, hogy valaki a ráégetést válassza, mert azzal csak rosszabb lesz a sebesség, mintha a rendszer számolná valós időben. Főleg az Xbox One-on. Az meg, hogy a nap fix. Hát pár körös versenyekre nincs értelme dinamikus napszakváltást tervezni. Ugyanakkor ennek az erőforrásigénye lényegében semmi.
A Ryse-hoz hasonló minőségű árnyalási rendszert még nem láttam PC-n, szóval a 900p emellett megbocsátható. Főleg az a komplex szimuláció, amivel dolgozik. Ha ez a korlátozott, akkor a PC egy low-end kvarcholmi. Évek óta ilyesmi árnyalási modellre várunk, ami van a Ryse-ban.
-
Madwe
nagyúr
Azért Forzaban nincs időjárás, nap fix ponton van s ráégették az alap árnyékokat talajra (autó stb attól még dinamikus) illetve nincs benne AA ha jól tudom... Persze szépnek szép, de azért volt ára az 1080@60nak... Ryse meg 900ban tudja azt amit tud...
Mindkét játék gyönyörű, de ha technikailag nézzük azért már ezekben is van korlátok miatti trükközés/visszafogás bőven....
-
"van/lesz egyáltalán olyan program, ami mind a két gépre megjelenik és lehet majd használni összehasonlitásra, valami érdemi szinten?"
Igen, vannak multiplatform jatekok es jelenleg ugy nez ki, hogy az X1-es valtozatok gyakran alacsonyabb felbontason futnak, mint a PS4-esek.
(#59) olbaidhun: az a single precision 230 GFLOP nem igazan tekintelyt parancsolo, ennyit tud egy 6450 is, pedig az ujkoraban is low-end volt es abbol viszonylag konnyen ki is lehet hozni, ellentetben a Cellel, ahol ez hangsulyosan elmeleti maximum volt.
-
olbaidhun
őstag
Ez rákfenéje a konzol kérdésnek. Egyfelől megemlítik a sokat látott "öreg" motorosok a fejlesztők lustaságát, ugyanakkor még mindig szóba kerül a gyenge vga ps3 esetén. Vga irányból megközelíteni egy olyan hardvert, melynek össz teljesítménye még ma is tekintélyt parancsoló?!
Természetesen elfogadható érv, hogy csak az exkluzívok mesések grafikai szempontból (példánál maradva ps3nál) napjainkig, hiszen végletekig optimalizált, megszállott csapat volt a felelős fejlesztő...
De a NeXT gen.-t 720p címmel nyitni... Nos az egyértelmű: sajnos a szegény fejlesztőknek megint HATALMAS problémát jelent a korlátozott erőforrás. Vagy szimplán homok van a rendszerükben és emaitt szerencsétlenek. Megint.
-
Lomha 8V
addikt
Mindkettő elég jó, tényleg a címek fognak dönteni.
-
sad_Vamp
őstag
Szerintem itt a multiplatformoknál a különbség max annyi lesz hogy a PSnél megy majd 1080 vagy 900p körül.... az XBO meg inkább 720 vagy picivel felette.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem a gépet minősíti, hanem a programozókat. Az IW-től Bobby Kotick már rég elzavarta a jó kódereket, ezért is olyan irtózatosan gyenge a CoD Ghosts grafikája. 5 évvel korábban is láthattunk szebbet. Az, hogy problémájuk van az optimalizálással, azt jelenti, hogy nem tudják hatékonyan használni a hardver erőforrásait.
-
vivanto
tag
válasz
Plazmacucci #47 üzenetére
Ugyanonnan, ahonnan az előttem szóló az XBO fogyasztását. Istenem, itt ennyire troll vagy ennyire ostoba emberek írnak?
(#48) Madwe
Így valamivel tisztességesebb akkor, gyakorlatilag ugyanannyiból gazdálkodhatnak a fejlesztők mindkét rendszernél. Mondjuk értelmét nem nagyon látom. Az 512 paged memóriát el lehet felejteni, az 512 virtuális meg macera különösebb előnyök nélkül, adják oda az 5GB-ot oszt jóvan.A kémkedést meg feltételezem nem komolyan írtad, mert már elegem van az ilyen fárasztó beszólásokból.
-
Madwe
nagyúr
Harmadrészt?
A kinekt 10%ot zabál a cpuból, rengeteg fejlesztő panaszkodott rá hogy ehez akkor se férhetnek hozzá ha egyáltalán nem használják. De nyilván nem, hiszen ms ezt a 10%ot arra használja hogy ha bármikor beesik egy hangutasítás, mozgolódás, akkor azt rögtön feldolgozza és hogy folyamat kémkedjen
Nem olyan szigórú PS4nél az a 4.5 GB ezek szerint csak nem feltétlen triviális...
-
-
vivanto
tag
válasz
Menthirist #43 üzenetére
Másrészt, a PS4 rendszere 3.5GB ramot eszik meg, amiből ugyan le lehet hívni 1GB extrát, ennek rendelkezésre állása nem garantált, tehát a játékfejlesztésnél szigorúan 4.5GB-ból kell gazdálkodni.
Harmadrészt, a Kinect képfeldolgozásának oroszlán részét az arra integrált IC végzi, ami nem az APU-t terheli, nem tudom ezt honnan szedted.
(#44) M@trixfan
A Kinect miatt nem spóroltak semmit a gép összerakásánál. Ha így lenne, akkor ugyanannyiért árulnák, mint a PS4. Ha jól tudom, ~ $70-ba kerül nekik a Kinect.A 32GB ESRAM tökéletes megatextúrázásra FHD felbontáson.
-
M@trixfan
addikt
Úgy tűnik mintha a Kinect alapcsomagba betétele miatt spóroltak volna egy kicsit a hardveren. Ez a különbség meglesz szépen végig, ráadásul az XO-n több OS-re kell szétosztani az erőforrásokat, több a "mellékes" funkció. Az ESRAM is az XO-t nehezíti fejlesztés szempontjából. Nem tudom elég nagy-e egyébként a mérete , hogy ne kelljen trükközni nagyon vele.
-
Amennyiben hihetünk a fejlesztőknek (talán twitteren olvastam valakinél), a "szegény embert az ág is húzza" alapon a one-nál vannak még egyéb lassító / korlátozó tényezők. Egyrészt a 8 giga ramból csak 5-öt használhat majd max a progi, a többi kell a többi os-nek, emellett azt mondták a folyamatos és kötelező kinect feldolgozási is alapból leszív 10 feletti százalékot a prociból. Ezt figyelembevéve a One szerintem már érezhetően gyengébb, legalábbis érezhetően vissza kell venni majd várhatóan a dolgokat rajta. De hát nem is játékkonzolként akarják eladni, hanem multimédiás mindenesként, amivel el lehet játszogatni is.
-
bbTamas77
aktív tag
Azért abban szerintem mindenki egyetért, hogy ez a konzolgeneráció lett a technikai oldalról legkorrektebben összerakva.
Elég csak megnézni a nyitójátékokat, és összehasonlítani technikai oldalról azokkal a játékokkal amelyek az előző generációban nyitottak.
Gondolok itt Xbox 360-on COD2 SUB HD felbontására, de az Xbox 360 egy korrekten felépített konzol volt GPU-s részről.
És végre rájöttek, hogy felesleges speciális egyedi és forradalmian új és gyerekcipőben járó architektúrát bedobni egy egész konzolgenerációban és annak a hátrányaival lenni évekig.
Itt most az elsősorban a PS3-ra gondolok, Cell (mikroprocesszor) és annak felépítéséről.
Én nem vitatom kétségtelen, hogy a Cell (mikroprocesszor) egy új irányt mutatott, de akkoriban nem kellett volna erre ráépíteni egy egész generációt, fenem tudom fogni, hogy tervezésnél, vagy programkód fejlesztésnél nem derültek ki az ilyenek, főleg japánoknál?!
Tetszik az, hogy figyeltek fejlesztői oldalról, nem úgy mit PS3-nál, hogy feláldozták programkód egyszerűségére való törekvését az "elméletben" lévő nagyobb teljesítmény érdekében.
Lehet, a SONY végre megértette, hogy PS1 elsősorban azért lett sikeres mert folyamatosan egyszerűsítették a fejlesztői környezetét, és ez nagyon vonzó, PS2-nél már nem így volt, ott lenyelték a békát a fejlesztők, mert rengeteg konzolt adtak el. -
DudeHUN
senior tag
A COD portolást végző csapat tudtommal baromi sokat melózott az Xbone porton. Többszörösét, mint a PS4-esen. Mégis a felbontás csökkentésével sikerült a stabil 60fps-t elérni csak.
NeoGAF-en sokáig téma volt: "ATVI was doing the CoD: Ghosts port to nextgen. It took three weeks for PS4 and came out at 90 FPS unoptimized, and four months on Xbone and came out at 15 FPS."
Aztán a 720p lett a megoldás.
-
alevan
őstag
Felhasználói szemszögből nézve
És emiatt van spoilerben, mivel ez az én szemszögemből nézve van így (mármint amit a jelenlegi konzolgenerációval tapasztaltam, illetve amit látni a nextgen konzolgenerációból).
Edit: Lényegében elírtam, mert ami számomra a jelenlegi az lényegében az előző, és ami a nextgen, az már a jelenlegi. Bocs.
Edit2: Ám eddig elég sokat írtál a hardveres összehasonlításról, viszont a fejlesztési és szoftveres részről(fejlesztők szemszögéből) mindig aprólékosan írtál. Erről nem csinálsz egy hasonló összeállítást?
-
alevan
őstag
Megint érdekesen alakúl a konzolgeneráció:
XBOX- gyengébb H/W, fix egységek, kinect komoly szoftveres és online háttér, Microsoft One stratégia
PS4- erősebb H/W, fix egységek helyett mindent az APU számol, gyenge szoftveres és közepes online háttér, valszeg az android és PS Vita irányvonal kiegészítésként
Wii U- leggyengébb H/W, sokat vitatott de ígéretes kontroller, egész jó szoftveres és online háttér, valszeg (ha még nincs) 3DS kiegészítés
-
ViZion
félisten
A korábbi konzolokból okulva nem árt a hűtést belekalkulálni... ha megsülős a viccbox, akkor nagy a baj. Pár hónap és kiderül.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
zetor2000 #19 üzenetére
Kb. ugyanazt tudja a TrueAudio és a Shape.
(#22) LordX: 4 Jaguar mag van egy processzormodulban és ezek osztoznak a modul 2 MB-os L2-jén.
(#26) ryori: Az előző körben az Xbox 360 összességében erősebb volt, mint a PS3. Utóbbinak nagy teher volt, hogy a grafikus vezérlő hiányosságai miatt rengeteg grafikai melót a Cellen kellett számoltatni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nyilván az órajel a lényeg, hiszen órajelenként átmegy mindkettőn két háromszög.
Hát azt még nem írtam le, de majd idővel pótolom.A parancsprocesszor az a beérkező parancsokat küldi feldolgozásra. Igazából csak egy mikrovezérlő az egész, de nagyon most lényeges, mert az XO kettőt használ, míg a PS4 a szokásos egyet. Nem hülyeség, amit csinálnak, csak szokatlan, de esélyes, hogy van olyan szituáció, ahol ennek előnyei vannak. Fix hardver mellett be lehet vállalni nagyon extrém működést is.
Játékfüggő. Például a BF4 nehezen lenne képes többre, de a CoD: Ghost simán tudná a Full HD-t, ha dolgoztak volna rajta.
-
Madwe
nagyúr
Az amit a neve is sugall, felhőből szed adatokat... Computera nem jó ( bármennyire is állítja 1-2 idióta hogy majd a clouddal hudecsuda 4k gamek lesznek majd) de adatbázisra jó! Big data, pl forza clouddal tölti azt ki hogy vezet s az alapján tanul az avatarja no meg az alap ai is az alapján tanul... Meg ilyesmik.
-
ryori
senior tag
Ismét a Playstation rendszere arat, valahogy mindíg a psnek erősebb a hw.
-
Reggie0
félisten
Összefoglalva:
-
satz18
őstag
Rendszermemória sávszélessége 68,3 GB/s vs 176 GB/s
Ez fájdalmas különbség. A kaveri APU-kat is ez fogja rettentően lekorlátozni, a dGPU-kkal szemben és az eDRAM-os intel IGP-kkel szemben.
-
LordX
veterán
A 2x2 MB L2 cache hogyan jön ki a 8 processzormaghoz? 4 mag osztozik 2-2 megán?
-
joysefke
veterán
Rengeteg, de ugye bencsmárkot nem fognak futtatni a gépek, a játékok bencsmárk jellegű kimenete meg többdimenziós, nem egyetlen érték: képkockasebesség-felbontás-textúrarészletesség-effektek-élsimítás, vagy úgy is fel lehet fogni, hogy egy csomó lefixált paraméter van, ami a két konzolon nem ugyanaz (felbontás-textúrarészletesség-effektek-élsimítás) így az FPS értékek különbsége nem fog közvetlenül utalni a valós teljesítménykülönbségre.
Szvsz amikor beindul az ipar, egyetlen játékot nem fogsz találni, amelyik pontosan ugyanazokkal a "felbontás-textúrarészletesség-effektek-élsimítás" paraméterekkel futna a két gépen és neked egyszerűen csak az FPS-t kéne összehasonlítanod. Szvsz minden játék 30FPS körül lesz sub full HD vagy egyenesen HD felbontásban, kicsit mosott textúrákkal stb csupán a PS4 egy kicsit nagyobbat fog mutatni felbontás-fps-élsimítás szentháromságban.
J
-
M^xx
aktív tag
Lehet hülye kérdés, de mikor lesz kapható MO-n ?
-
zetor2000
őstag
Ez a Microsoft féle SHAPE mit tud? Van olyan jó, mint a TrueAudio? Mert szerintem az eléggé jó lett. Anno vmi engedzsetes videót láttam, amit nagyon nagyra tartottak... sokcsatorna, sokhangfal... :-)
Shapéról még csak nem is hallottam mindeközben. -
Meteorhead
aktív tag
Ha nem tévedek, akkor az az ACE motorok számára utal. Annyi különböző típusú compute/display kernel képes futni egyidőben, valamint annyi setup motor van a vasban, ami a háromszögeket készíti elő raszterizálásra. 2 ACE motor kell, hogy egyszerre tudjál gyorsított módon AI-t, és collision detectiont is számolni. 1 ACE motor nem tud két külön számítást egyszerre ütemezni.
-
Meteorhead
aktív tag
Én inkább azt mondanám, hogy az fog dönteni, hogy az extrák közül mennyi fog itthon menni rendesen. Mondjuk mikor lesz magyar hangvezérlés, magyar szinkronos filmeket nézni piacról, ilyesmi... Amúgy nemrég láttam gyors egymásutánban a két konzolt egy rohadt nagy fullHD TV-n, és marginális a különbség. BF4 PS4-en tűéles képpel, nagyon szépen ment. Forza 5 XB1-on kicsit gáz, hogy ZÉRÓ anti aliasing van rajta. Ha megállítja az ember a jákékot, nagyon trágyán néz ki. Mentségére legyen mondva, mozgóképen, főleg autóversenyben baromira nem kell AA, ezért bocsánatos bűn spórolni rajta, hogy gyorsabb legyen. Mindenesetre legalább egy 4XAA-t és raktam volna a fejlesztők helyében.
-
big-J
őstag
Mit csinál egy parancsprocesszor(a nevénél bővebben)? Emiatt több a háromszög az XB-nek?
-
jani04
aktív tag
Szerintem itt MO-on az fog dönteni a két gép között melyiket lehet "okosítani"ha egyáltalán lehet.De lehet tévedek.
-
Érdekes összehasonlítás. Szerintem hiába vannak számok, az a kevés eltérés is sok különbséget generál a két konzol között. Meg amúgy sem érdek a fejlesztőknek, hogy a multi címek olyan nagyon eltérőek legyenek rajtuk.
-
vivanto
tag
Az ilyen összehasonlításnak úgy van értelme, ha referenciának ott van mellette az XBox 360 vs PS3, illetve melyiken hogy fut a GTA 5. - Nem tudom mi lenne az eredmény, vagy van-e különbség az említett játéknál, de szerintem érdekes lehet.
-
Madwe
nagyúr
Tudom hogy launch, s ebből nem lehet kiindulni hogy mi lesz hosszútávon, de most azért van különbség, ami látható... Persze megint jön valaki hogy dehát az 1080pnek nincs előnye mert úgyse látod jobbnak mint a 720p-t
Gondolom a különbség csökkenni fog ahogy ismerik ki a hw-t s elkezdenek optimalizálni, de nyers erőből a launch címek alapján azért bőven van difi... És ki tudja, lehet h a különbség nőlni fog, hiszen erősebb hw-ra optimalizált cucc vs gyengébbre között nagyobb az ugrás - vagy nem - ezt majd az idő eldönti...Ami viszont fontos szerintem, hogy mindkét gép teljesen szép képet alkot már, és élvezhető a játék grafikája mindkét konzolon, jól fognak szolgálni a következő években... Grafika alapján amugy se kell konzolt választani ahogy abu is írta, hiszen ugyan lehet hogy ha összehasonlítod akkor szebb az egyik mint a másik, illetve lehet hogy a 720p nem az igazi (remélem idővel eltűnik és nem jellemzőbb lesz mindkét gép esetén), de ha csak szimplán leülsz elé. akkor szép amit látsz... Több nem is kell
(#8) Valdez már vannak most is, és összehasonlító videók is
-
A háromszög feldolgozás sebessége, hogy lehet nagyobb az xbox-ban? Vagy ezt a GPU órajele befolyásolja és ezért?
Van valami tudástári bejegyzés, ahol le vannak írva a számítási metódusok?Illetve mi az a parancsprocesszor?
Az lehet, hogy a kis mem sávszél miatt az xbox-on majd a legtöbb játék "csak" HD-ben fog futni, vagy ez most csak a kezdeti nehézségek miatt van így.
-
-
TOM-202
senior tag
-
Geller72
veterán
Úgy gondlom, hogy a két konzol közt lepkefing difi sincs. Egy azonos gammánál sem lehet összehasonlítani a két gépet, mert valszeg minden gamma "húz" majd az egyik névhez. Meg hülyeség is.
-
-
xmaas
őstag
Igy a nyers adatokat megnezve az jonn le hogy Microsoft sporolt kicsit a hardveren
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD 1TB HDD GTX 1060 6GB Zalman N5 MF ADATA 600W
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U904 - i5-4G I 10GB I 256SSD I 14" QHD+ I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- HIBÁTLAN iPhone 12 mini 128GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3392, 94% Akkumulátor
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest