Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz
7Heads Drago #300 üzenetére
Automatán persze, hogy nem fagy le. De, rövid távokon át sem kapcsol, ezért tök fölösleges a gázüzem. A 4runnerem volt automata üzemmódváltós. Bekötöttem egy 800 Wattos vízmelegítőt. Indulás előtt másfél órával bekapcsolt az időzítő. Így kb. 40 fokos vízzel indítottam. Az sokat segített a helyzeten. 3.0 V6 -nál nagyon nem mindegy, hogy mennyit megy benzinnel.
-
t72killer
titán
válasz
7Heads Drago #301 üzenetére
óriási +1!
ez mondjuk nem kocsi, de jól illusztrálja a problémát:
-
7Heads Drago
veterán
A legnagyobb segítség az lenne a környezetnek ha azok azok autók ki lennének szedve a forgalomból amik tényleg füstölnek. Sajnos vicc a műszaki megszerzése és a rendőrök is szarnak rá. Egyik-másik autó nagyon komoly koromfelhőt ereget maga után. Nagyon sok teherautó is.
-
t72killer
titán
hátrányok: nem ritkán == pénzkiadás. Ha mondjuk 500£/250e Ft alatt meglenne a komplett átalakítás mindenestül, és még a kompokra is felengednék+könyvelnék az alacsonyabb emissziót, így törölnék az itteni járműadót, akkor belevágnék egy lpg-benzines octaviába. A valóság viszont inkább a duplája induló ktg, és hiába hívogató az lpg literes ára, kb 20-25%-al több kell belőle. sok apró bukta sokra megy...
még a környezetvédelemben sem vagyok annyira biztos, nem tudom az lpg tartalnaz-e 1%-nál több metánt, ha igen, akkor a logisztika alatt megszökő metán nagyobb kalamajkát okoz, mint a megspórolt CO2.
-
8th
addikt
Ez semmi. Ezekkel a hátrányokkal simán együtt lehet élni az olcsó tankolásért cserébe. Jó pár ismerősnek van gázos kocsija a legtöbbjüknek nem három négy éve. Kifejezetten rákérdeztem náluk a hátrányaira mert a benzinesemet át akarom alakíttatni de egyikük sem említette sem a kipufogó idő előtti tönkremenetelét se a gázszagot se semmit abból amit írtál. Ettől függetlenül nem kétlem, hogy így van. Nekem nincs vele tapasztalatom neked pedig van.
mod: Minden esetre a környezetvédelmi haszna meglenne a dolognak főleg a városokban.
-
Somatom
veterán
válasz
t72killer #296 üzenetére
Ó, ez csak a
jéghegyszopóhegy csúcsa. Egyik cimborámnak Edelbrock karbi kellett a Chevy -jébe, mert a gyári öntvénye elporladt a gáztól. Nekem a Hondámban kellett gyakran szelepszárszimmeringeket cserélni, mert megkeményedtek a gáztól.
Állandó szag az utastérben, gyújtásproblémák, országonként eltérő töltőfejek, stb., stb. -
-
Somatom
veterán
válasz
t72killer #293 üzenetére
A tél gyönyöreiről nem is beszélve. Gázzal nem lehet indítani, mert lefagy a reduktor. Benzines módban kell felmelegíteni a hűtővizet, aztán lehet gázra váltani. Aki csak rövid távokat megy, annak egyáltalán nem éri meg a gáz. Ráadásul a reduktor miatt gyengébb az utastér fűtése.
-
btprg
senior tag
válasz
Alaaf Pi #284 üzenetére
Sajnos nekem és az ismerősi körömnek nincs akkora tapasztalata, hogy ez alapján azt tudjam mondani, hogy biztosan tartósabb volt, a másoktól hallott dolgokban lehet időmegszépítés is persze. Akkor is voltak biztosan jobban és rosszabbul sikerült modellek. Viszont a kisebb komplexitás és (ebből is adódó) könnyebb javíthatóság nem szubjektívum.
-
t72killer
titán
-
Somatom
veterán
Csak utólagos. Emiatt esetleges probléma esetén folyton ment az egymásra mutogatás. A szervíz szerint a gáz miatt van baj, a gázszerelő szerint meg semmi köze hozzá. Én meg ott álltam kettőjük között, egy göthös verdával. Volt olyan szervíz, ahol nem is vállalták, mert gázos. De, kétlem, hogy a gyári gázos autó alá külön rozsdamentes kipuffogórendszert raknának. Márpedig a normál az pikkpakk szétrohad az égés során keletkező víztől.
-
Alaaf Pi
senior tag
Nem volt nagyon tartósabb. Mennyi maradt meg belőlük tízéves korukra? A többi szétrohadt, tönkrement itt ott, drága volt megcsinálni, belehalt a balesetbe a tulaja stb. Közben rengeteget fejlődött az anyagtechnika, a gyártástechnika, a szimuláció az autók többszörösen komplexek lettek, s ez utóbbi hozza is a több hibát: ha van 20k alkatrészed 200k km tesztelt élettartammal, 1% hibaeséllyel ezidő alatt, vagy van 100k alkatrészed 200k km tesztelt élettartammal, 0,5% hibaeséllyel, akkor a minőségen hatalmasat javítottál, mégis összességében nagyobb eséllyel lesz hibád.
#278
btprg Biztosan tartósabb volt a régi? Vagy csak megszépíti az idő, hogy már harminc éve nincs közöttünk? -
t72killer
titán
Én többször is tervezgettem, de sehogy se adta ki a matek, főleg úgy, hogy itt nyugatisztánban szereltettem volna nem épp 2 fillérért. Mindíg gondolok rá, amikor vmelyik (messze nem mindegyik!) kúton meglátom a "félárú" üzemanyagot, de ha egyszer max nullszaldós, akkor max nullszaldós dízellel szemben.
-
bambano
titán
a szabadszívású benzines motoroknál nem mumus a nitrogénoxid.
az csak a turbósoknál gond, azok meg általában friss környezetvédelmi normának felelnek meg.
úgyhogy egy szabadszívású benzinmotort gázosítani pusztán a nitrogénoxidok miatt szimpla pénzkidobás.az, hogy egy autógáz eladásból élő társaság szerint az autógáz a király, nem túlzottan meglepő. ettől még hülyeségeket írnak a cikkben is.
a másik probléma, hogy ha gázos a gáz beszerzése, akkor a gázosítás méginkább gáz. -
8th
addikt
Ha már állami szabályozás. Az államnak komoly összeggel támogatnia kellene az Euro4 vagy rosszabb besorolású benzinesek átalakítását. Ez környezetvédelmi szempontból nagyságrendekkel többet hozna a konyhára mint az a jelenlegi gyakorlat, hogy a tehetősebb réteget több millió forinttal megtámogatjuk, hogy egy villanyautóba ülhessen át. 1db villanyautó támogatásból jelenlegi árakat figyelembe véve (jelen pillanatban egy 4 hengeres motorral szerelt autó átalakítása 240-250k) 10 !! db idős környezetszennyezőbb autó átalakítását lehetne teljes egészében finanszírozni. Ha csak a felét állná az állam a másik felét a tulajdonosnak kellene belerakni akkor húszat. A belsőégésű motornál egyebek mellett a NOx a fő mumus ezért lehetetlenítik el a belsőégésű motort.
"Környezetkímélőbb módon ég, mint a benzin, mivel a NOX nitrogénmonoxid-összetevő a kipufogógázban csak mintegy 20%-a a benzinmotorénak, a szén-dioxid (CO2)-kibocsátása is mintegy 15%-kal alacsonyabb, valamint az elégetlen szénhidrogén is csak mintegy fele a benzinüzemnek. Szénmonoxid-értéke nullának vehető. Emellett az LPG-égéstermékek, kémiailag kedvezőbb összetételük miatt alacsonyabb gépjármű katalizátorhőmérséklet mellett is semlegesíthetők, ezáltal gázmeghajtású motorok a katalizátort kímélik." forrás
Akarat kéne csupán a döntéshozók részéről meg józan paraszti ész. Szuper, hogy a nagyvárosi dugóban ott araszol a villanyautó ami nem pöfög csak közben ott araszol vele együtt még több száz öreg autó ami igen. Ezeket kéne valahogy tisztábbá tenni mert lecserélni nincs pénze az embereknek. Erre tökéletes megoldás lehetne az lpg.
-
#56573440
törölt tag
"valami értelmesen hozható károsanyag-kibocsátás mellett (pl. Euro 1-2 körüli)."
Ez nem annyira trivialis. Volt nem egy beszélgetés tcn, ytn, máshol is, hogy pl súrlódás csökkentő bevonatot akartak váltó gyártónak eladni. Nem kellett kutyának se mert+0.5 or so eur, de nagy tételben ugye... Ahogy bejött az e6 egyből mindenkinek kellett, mert X g co csökkenést tudott ami már úgy szexi.
Amíg nincs rákényszerítve a gyártó sokat nem fog tenni sajnos. Nem értek azzal se egyet hogy már 0 szép lassan amit várnak, mert a fizika ugye nem úgy működik, de a kettő között kéne valamit... Valahogy...
-
btprg
senior tag
A gyártó szempontjából logikus, az vásárlók szempontjából ettől még bosszantó. Ha valaki újat akar venni, nincs meg a lehetőség az egyszerű tartósra drágábban se.
Egyébként ezekből a dolgokból jól látszik, hogy a környezetvédelmi hisztéria egy hatalmas humbug az autóiparban. Pont ez generálja az agyonbonyolított, szarrá optimalizált (élettartamra is!
) javíthatatlan szarokat. A normális állami szabályozásnak az egyszerűség, javíthatóság, Audi 100 szintű korrózióvédelem felé kéne terelni az ipart valami értelmesen hozható károsanyag-kibocsátás mellett (pl. Euro 1-2 körüli).
-
8th
addikt
Nem az autók áráról beszélek hanem a tartósságukról (tervezett avulás?). Egy Mondeo mk1 feltéve ha a rozsda meg nem ette vígan fut még ma is és gombokból fenntartható mint az összes korabeli társa. Egy 1.0T motoros Mondeo pláne egy 1.5 dízel sehol sem lesz már ennyi idősen... Ez a baj.
Somatom: Sosem volt 20. "Egy két modellt leszámítva ez jellemzően a húsz évnél is idősebb autók betegsége. Elég kevesen hajtunk ilyen öreg autót ezért szerintem ez nem akkora probléma."
20 < 25
-
-
8th
addikt
Úgy jött ki, hogy az a probléma amiről beszélsz az átlagos tucat autókra huszonöt éves koruk előtt nem igazán jellemző, van amire utána sem nagyon. Előfordulhat igen, de nem jellemző. Van néhány közismerten rossz konstrukció ahol pl. a motor hője kinyírja a motortérben lévő kábelköteget vagy épp silány minőségű kábeleket alkalmaztak emiatt az autóval folyamatos szopás az élet. Ez mind tervezési hiba ami már a tervezőasztalon kiküszöbölhető lett volna. Ez nem az átlag ember problémája mert az nem vásárol se W210 E55 AMG-t se Jaguar XJ 300-ast.
7Heads Drago 269 + 271: Ez a trend. Zöldnek kell lenni vagy legalább is annak kell látszani de bármi áron. Az senkit sem érdekel milyen lesz az autó 15+ évesen a gyártót a legkevésbé. A morál a lényeg meg a jóemberkedés. Ennyi. Itt tart a világ. Az autóipar is.
Nézz meg egy C4 2.5 TDI 100-ast a kilencvenes évek elejéről. Eltelt három évtized de se korrózió se elektromos nyűgök se semmi. A mai autókkal ellentétben az kapott rendes cink fürdőt normális alapozót nem vízbázisú festékkel tüsszentették le lehelet vékonyan még normális nem környezetbarát bevonattal ellátott vezetékekkel lett bekábelezve volt ólom a forraszanyagban, a motorja hajtása agyonüthetetlen stb. Akkor még nem a profit volt az atya úr isten és nem az volt a cél, hogy 15évesen már fenntarthatatlan legyen az autó és inkább vegyél egy újat. W124 merci ugyanez. VW T4 Transporter ugyanez. E34 szintén zenész egy iszonyat jó minőségű autó az is. Azóta sajnos megváltoztak a dolgok. A Renault féle Daciával amúgy semmi bajom. Nem tartom rosszabbnak mint a többi mai műanyag tucatautót. Pénzt mondjuk nem adnék érte mert nagyon nem az én világom.
mod: egy Lodgy méretű jól variálható utastér néha nem lenne rossz de előbb utóbb majd csak a végére érek a T4 projectnek végre.
-
7Heads Drago
veterán
Elég kevesen hajtunk ilyen öreg autót ezért szerintem ez nem akkora probléma.
Nézz már szét az utakon kérlek. [link]
És itt nyilván nem a saját udvarodra gondolok.
Az átrozsdásodás ellen max 7 évet vállalnak. Ami el is kezdődik utána szépen. Nekem a 6,5 éves autón már volt ahogy vettem. Az utak állapota katasztrófa sok helyen. 10 év felett meg egyre több az elektronikai hiba. Meg a user és a szerelői bénázás ami hazavág valamit az autóban. Elég ha a fesz szabályzó tönkremegy az szépen kinyír mindent. Nyilván hanyagság is hogy nem cserélik le, de a tulajok nagy része csak használni szereti az autót és nem költ rá vagy ha igen gagyi alkatrészt rak bele. -
8th
addikt
Egy két modellt leszámítva ez jellemzően a húsz évnél is idősebb autók betegsége. Elég kevesen hajtunk ilyen öreg autót ezért szerintem ez nem akkora probléma.
(#264) schawo: Azaz. Az érzés amikor tankolás közben a mögötted sorban álló odaszól, hogy haver folyik alul a kocsidból a benzin, az tényleg megfizethetetlen. Még a gyári Tankbetöltő csövem háromnegyed év állást követően. Előtte meg sem csöppent utána meg szinte folyt. Elektromosnál pl. erre sem kell költeni.
-
8th
addikt
"Sok tizenéves autó ugyan működik, de nem mennek műszerek meg egyéb alrendszerek elektronika hiba miatt."
Pontosabban maga az elektronika hibátlanul üzemel(ne) de a forrasztás elereszt. Jó minőségű magas ólomtartalmú forraszanyaggal át kell forrasztgatni a csatlakozásokat az az esetek többségében végleg megoldja a problémát. Pepecs munka de fillérekből megvan és örök élet +1 nap mert nem reped meg olyan gyorsan mint az EU-ban előírt ólommentes forraszanyag.
-
btprg
senior tag
Lehet hogy nem pont a vezérlő elektronikával (akármi is legyen ez) lesz gond, de vannak gondok. Sok tizenéves autó ugyan működik, de nem mennek műszerek meg egyéb alrendszerek elektronika hiba miatt. Egy bizonyos komplexitás felett egyszerűen javíthatatlan gazdaságosan.
Egy veterán autóban vannak kapcsolók, vezetékek, motorok, relék, izzók, addig egy próbalámpával meg vezetékdarabokkal bármit ki lehet debuggolni, és cserélni a megfelelő alapvető elemet. A műszereknél van egyedül analóg elektronika. Nem sok olyan lényeges dolog van az új autókban se, amihez mindenáron elektronika kéne, csak elszabadult a kártékony hülyeség és most már nincs megállás... Most már elképzelhetetlen, hogy egy autó ne egy több száz IC-ből álló kilométeres vezetékhosszúsággal rendelkező szenzorhálózat legyen. Aztán meg nyekeregnek a csiphiány miatt.
-
7Heads Drago
veterán
Én lent dolgoztam a soron 5 évet. Termelés kiszolgálásban. Te hol helyezkedsz el?
Jelenleg ha jól tudom még ez sincs meg az alkatrész hiány miatt.
Az érdekes az hogy jó pár emberrel beszéltem aki járt Mexikóban és németben is. És talán az se véletlen hogy rengeteg autó legyártását tolják át németből Kecskemétre. Miközben németben kisebb db számmal évi két leállással mennek, nálunk meg 1. Lassan 2 éve nem vagyok már ott, viszont rengeteg ismerős maradt bent. Szóval kíváncsian várom te mit tudsz? -
7Heads Drago
veterán
És gondold el hogy a szüleimnek az Opel Corsaban ami 2005-ös újonnan vásárolt kb 6-7 évesen már volt cserélve a vezérlő. Most van benne 50-60 000 km akkor jó ha volt benne 25.000. 80-ál többet akkor megy az autó ha én ülök bele nagy ritkán. A másik rokonnak a 2014-es Ford Galaxyban az automata váltóban kellett volna panelt cserélni. Random letiltott. 1-2 millás javítási költséget saccoltak. Inkább eladták.
Egy munka során beszéltünk egy ügyvéddel aki ki ment nyaralni a családdal horvátba. A zsír új BMW turbója nem volt hajlandó leállni és mivel automata volt alig tudtak vele megállni is. Ott szépen az út szélén égett ki az egész autó. Alig pár ezer kilométer volt benne. A BMW meg nem ismerte el a hibát se. Még szerencse volt hogy ügyvéd volt és tudta mi a teendő.
Ettől függetlenül nem az új autókban fog ez előjönni. A legtöbb probléma 10+ év felett van. És ha sokat áll a napon az autó akkor hamarabb. És ezt hivatalos Bosch szervízes mondta aki az Opelt javította.
Nem kell nekem hinni. Meg kérdezel egy olyant aki autó ECU javítással foglalkozik.
by süsü -
bambano
titán
válasz
7Heads Drago #252 üzenetére
értem, tehát ha leborul a paletta, akkor a rajta levő vezérlő, ami esetleg már be volt csomagolva, tönkremegy.
ezek után ezt a vezérlőt bazi nagy csavarokkal koppra ráfeszítik a v6-os motorblokkra, ami mocskos meleg, és minden főtengelyfordulatnál rázkódik, hiszen nincs tökéletesre kiegyensúlyozva, plusz hallgatózik a blokkban a kopogásos égés nyomaira, és 20 év meg 350 ezer kilométer alatt nem megy tönkre.érzek egy kis barokkos túlzást ebben az állításban.
-
bambano
titán
érdekes módon nekem volt időnként bajom az autóimmal, de a vezérlőelektronika (már ha az ecu-ra gondolunk) az konkrétan egyikben se halt meg. és szenzorból se sok pusztult el, de abból mutatóban azért volt.
az tény, hogy az utólagos beépítések, pláne a nem megfelelő forrásból származók, tudnak vicces dolgokat csinálni. -
Vérboci
addikt
válasz
7Heads Drago #253 üzenetére
100 összerakott autóból 70-80 db indult a sor végén
hát erről biztosan tudnék, ha így lenne... -
leslieke
Jómunkásember
válasz
7Heads Drago #251 üzenetére
Mi a gond a vezetékkel? Netán menet közben még fel is tölti az autó a telefont vagy nem merül le folyamatos navi közben?
-
7Heads Drago
veterán
válasz
7Heads Drago #252 üzenetére
Magyarországon pont azért maradhatott meg a Merci mert 100 összerakott autóból 70-80 db indult a sor végén. Mindenhol máshol ettől rosszabb volt a kihozatal. Még a német gyáregységben is. Vagyis még több volt az emberi gondatlanság vagy mulasztás.
-
7Heads Drago
veterán
Nem mindben, de a lényeg hogy gond van az elektronikájukkal.
Mert ugye nem csak a vezérlés mehet tönkre. Tele van az autó vezetékekkel és szondákkal.
5 évet voltam bent a Mercinél dolgozóként. Szinte mindenki a vezetékek szerelését utálta a legjobban. Nagyon kényes munka és könnyű elrontani.
Arról nem beszélve hogy az elvileg új vezérlőt fogalmad nincs hányszor éri ütés. Attól hogy béna a gépkezelő és borul a paletta simán visszacsomagolják és megy az autóba. A lényeg hogy a kamera és fontos ember ne lássa. Én láttam kazalba borítva önindítót is ami utána beépítésre került mindenféle ellenőrzés nélkül. És kétlem hogy másik gyárba ehhez máshogy állnának. -
válasz
7Heads Drago #249 üzenetére
Mindegyik autóban tönkrement a vezérlőelektronika?
Mégis, mennyi autóról van szó? -
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
7Heads Drago #246 üzenetére
Egy autóval volt gondod. Mennyi autót gyártanak évente?
Hidd el, az autókba jobb elektronikát raknak, jobban leteszteltet, robusztusabban felépítettet.
Húszéves autó manapság, mit várnál, legyen minden alkatrésze raktárról napon belül újonnan? hajlandó lennél megfizetni azt a költséget? -
Somatom
veterán
válasz
7Heads Drago #246 üzenetére
Hmmm... Az Android topikban is küzd valaki egy új autóhoz csatlakozással és azt írja, hogy bezzeg az iPhone. Ezek szerint ott sem minden popsi tejfölös?
-
7Heads Drago
veterán
válasz
Alaaf Pi #243 üzenetére
Akkor rosszul tudod. Nekem a 2000 évjáratú Renault val rengeteg bajom volt. Az egész agyát kellett volna cserélni csak nem érte meg. Ráhagytuk a hibaüzeteket. Rengeteg autóban van. Csak nem biztos hogy a műszerfalon jelzi. De csak bontottat tudsz belerakni ami nem tudod meddig jó.
Vegyél az MM-ben egy átlag notit. A legtöbb 2-3 év után esik szét, az autóba se raknak jobb elektronikát. A felső kategóriásba persze nyilván, de azt nem az átlag polgár veszi. Az is vicc hogy 2022ben küzdeni kell hogy csatlakozni tudj az autódra. Most cseréltem telót és csak hüledezzek hogy mi megy az iPhone topikban ezen a téren -
Alaaf Pi
senior tag
válasz
7Heads Drago #236 üzenetére
"Jelenleg sajnos ott tartunk hogy nem éri meg senkinek se tartós elektronikai paneleket gyártani."
Akkor hogy lehetséges, hogy alig van gond az ECU-kkal az autókban, még tíz éves koruk felett is? -
bambano
titán
"De ki fog utángyártani egy rég megszűnt speciális IC-kből álló komplex áramkört, és felprogramozni?": C64-et (tuningolt verzióban) utángyártottak fpga-val. szerintem sokan megtennék.
például a vectrámban a legkomolyabb áramkör az ecu. Azt lehetne pótolni versenyzéshez gyártott programozható ecuval. -
bambano
titán
válasz
7Heads Drago #234 üzenetére
értem, tehát a tömeg szempontjából szerinted mindegy, hogy azt a max. 60 liter benzint, nagyjából 0.7-0.8-as sűrűséggel, amit én bele tudok tankolni az autóimba, kb. 50 kiló, azt mozgatják, vagy egy 800 kilós akkupakkot oda-vissza. fogalmazzunk úgy, hogy még dolgoznod kellene ezen a gondolaton. vagy legalábbis az eredeti felvetőjének dolgoznia kellene rajta.
A vezeték nem tétel. Különös tekintettel a lakótelepekre, ahol közműalagútban van minden vezeték. Ha hirtelen úgy gondolja a delejszolgáltató, hogy nagyobb vezetéket akar behúzni, akkor simán behúzza. Tudom, mert én is csináltam, igaz, én kábeltv dróttal. Ha az eon rendesen rákészülne, emberrel is, dróttal is, géppel is, akkor itt a környéket egy hét alatt újra lehetne kábelezni. Debrecen panelházas övezeteit egy nyár alatt újra lehetne drótozni.
A családi házas terület egy fokkal nehezebb, de az sem kivitelezhetetlen. A szolgáltató nyilván nem fog új berendezésbe fektetni, amíg ilyen a szabályozási környezet. (ennél finomabban nem tudom leírni, hogy köcsög a kormány).
-
7Heads Drago
veterán
Én Kecskemét környéki vagyok. Itt most szűnik meg ha jól tudom. De ahogy olvastam egyre több városban fog megszűnni. Ez már nem érv.
Nem lehet belenyúlni? jelenleg egy 7 éves Golfom van. Helyben, falun szervízelve. Semmi baja. De csak jó minőségű alkatrészt rakattok bele és időben cserélve minden.
A környéken nagyon rossz hírre van az összes márka szervíznek. -
válasz
7Heads Drago #236 üzenetére
Nem is olyan rég még káros volt a mobiltelefon sugárzása.
Wut?
-
7Heads Drago
veterán
Jelenleg sajnos ott tartunk hogy nem éri meg senkinek se tartós elektronikai paneleket gyártani. Az autó kint áll sokszor a napon és nagyon meleg van benne. A munkahelyemen alig pár személy takarja le a szélvédőt. Pedig sokat jelentene később. Az e.autóknál meg az akkunak se tesz jót a meleg és a hideg se. A temperálás meg nem ingyen van. Sokat dob az áron.
Az egyre újabb autók meg egyre alacsonyabb csík szélességű paneleket alkalmaznak egyre nagyobb számban. Nem is olyan rég még káros volt a mobiltelefon sugárzása.
Az e-autóban mekkora lehet akkor az e-szmog? -
De ki fog utángyártani egy rég megszűnt speciális IC-kből álló komplex áramkört, és felprogramozni? Ma egy 2000-es autót fenntartani nem túl drága. 2040-ben egy 2020-as autót fenntartani minimum milliomosnak kell majd lenni szerintem.
Ebből az következne, hogy a 2000-es autokban nem voltak speciális IC-kből álló komplex áramkörök. Ezzel szemben meg hát az a helyzet, hogy de.
-
7Heads Drago
veterán
A benzinkutakra jelenleg is mászkál sok 100 tonna plusz tömeg. Amit én láttam is linkeltem videókat ott az egész akkucserét gépek végzik. Oda max egy kezelő kell, amihez nem kell egyetemi végzetség.
A háztartásokba jelenleg is van vezeték. Kérdés hogy elég vastag-e, bírja-e a helyi trafó. Jelenleg ott tartunk ahogy nő a napelemesek száma úgy nőnek a problémák. A trafók régiek és nem tudják kezelni a két irányú betápot. Sok helyen ez miatt nem adnak engedélyt telepítésre.
A villamosenergia fogyasztás egyre csak nő, a szolgáltató meg nem akar új berendezésekbe fektetni. -
btprg
senior tag
válasz
7Heads Drago #225 üzenetére
"Az elektronika és a szoftver lesz az akku mellett a legnagyobb hátulütő itt."
Hát ez az! A mechanikus alkatrészeket, alapvető elektronikus dolgokat (pl. indexvillogtató) könnyű utángyártani. De ki fog utángyártani egy rég megszűnt speciális IC-kből álló komplex áramkört, és felprogramozni? Ma egy 2000-es autót fenntartani nem túl drága. 2040-ben egy 2020-as autót fenntartani minimum milliomosnak kell majd lenni szerintem.
-
7Heads Drago
veterán
válasz
parandroid #142 üzenetére
Vagy nem. Épp most néztem a szervizest aki megmutatja hogy egy iPhonen hogy kell a 78% akkuból 100 % nulla ciklusos akkut csinálni. Pont ugyanez lesz majd az autóknál is. Megoldják. A kilométert már most is rendesen hazudják.
-
válasz
7Heads Drago #226 üzenetére
Másik autó tüzet se lehet eloltani. Csak a benzin gyúlékonyabb.
A benzinesbe se lehet belenyúlni, az is ugyanúgy drága.
A legtöbb helyen még most is ingyenes, néhány helyen nem az.
-
7Heads Drago
veterán
Az ingyen parkolást már elvették a legtöbb helyen, meg ingyen töltés is nagyon kevés van. Az illeték mentesség se fog sokáig tartani. A szerviz meg nagyon korlátozott hogy hol ki tud belenyúlni, pont ezért lesz drága. És kétlem hogy helyileg helyben megoldódik. Pedig az idő az pénz.
Jelenleg nagyon alacsony a villanyautók % része. Az eautó tüzet meg nem lehet eloltani és melegedni se jó mellette. -
7Heads Drago
veterán
EV-k eladási aránya, 2035-re pedig 54 százalékra
És a maradék 46% az mi lesz? Mert elvileg addigra be lesz tiltva minden belsőégésű? Ennyit fejlődik a hidrogén?
Nekem van napelemem és konyítok valamit az elektronikához, de nem látom ezt a felhőtlen fejlődést az e-autózásban. Az energia árak szépen mennek felfelé, és nagyon sokan szkeptikusak ez ügyben. Nem véletlen hogy ennyire be van öregedve az autók átlagéletkora. Az elektronika és a szoftver lesz az akku mellett a legnagyobb hátulütő itt. -
bteebi
veterán
"És természetesen vinnyog, mint az állat, ha ezek mellett valahogy összehozod, hogy "sebességben" akarsz kiszállni. "
Ez egy volt angol kolléganőmnek momentán jól jött volna, mert elindult az automata kocsija, miután kiszállt belőle. Ő meg utána ment, de nem tudott beszállni menet közben, viszont valahogy elesett (vagy beleakadt a ruhája az ajtóba??? nem vagyok benne biztos), és a kocsi húzta magával. Aztán talán a másik kocsijuk fogta meg (?). Nem sokon múlott, hogy agyonnyomja a két kocsijuk. Végül megúszta sok bordájának és talán a szegycsontjának (?) a törésével (de lehet, hogy a lába is sérült), és egy hosszú, fájdalmas, lassú rehabilitációval...
-
8th
addikt
"A ki tudja hány kilónyi (és milyen rohadt drága) légzsákok és AI balesetelkerülő vészfékezők meg társaik a balesetek elenyésző részében érnek bármit, máskor inkább csak kárt okoznak, és jó drágák."
Ajánlom figyelmedbe bármelyik hazai vezetéstechnikai tréninget. Ott majd megérted mire valók ezek.
-
btprg
senior tag
Köszönöm, igazából nem magam miatt "aggódok", én maradok a veterán autóknál. Csak kifejeztem ellenérzésemet a trendekkel kapcsolatban.
#207:
#210: Biztos ez is benne van, könnyebb elfogadni hogy drága, ha sok a csingilingi.
#211: Kényelmes ülés, jó zajszigetelés, légkondicionálás már több tíz éve is volt drágább autókban, ehhez nem kell agyonbonyolított elektronika.
#212: A biztonsághiszti rendesen túl van tolva. Biztonsági kormányoszlophoz, gyűrődőzónákhoz, megerősített utascellához szintén nem kell elektronika. A ki tudja hány kilónyi (és milyen rohadt drága) légzsákok és AI balesetelkerülő vészfékezők meg társaik a balesetek elenyésző részében érnek bármit, máskor inkább csak kárt okoznak, és jó drágák. Ilyen erővel biciklizni is csak űrhajós ruhában menjünk.
#214: Most az új autókra gondoltam, veteránokból persze lehet jókat sorolni!
#218: Ha tényleg ez volt a valódi indok, akkor valószínűleg erre rámondható, hogy "akkor még jó ötletnek tűnt", aztán végül több kárt okoz mint hasznot. Persze ha gonosz akarnék lenni, akkor azt mondanám, hogy találtak egy új bevételi forrást. -
Nagyon sok tényezőtől függ. Nyomaték, nyomatékgörbe, hőmérséklet, hőmérséklettartomány, gyártási mérettűrés, mekkora gyártott széria, mennyire zárt a burkolat, stb.
Autóknál ez egy sokkal szűkebb tartomány. Az összes fenti pont az összes EV autónál egy szűk tartományon belülre esik. Mégis van, amelyik sportot űz abból, hogy 30e km-enként előírja a cserét, amit garanciális feltételként szab.
-
Faby
senior tag
Csak a hajtómű olajcserére:
Ipari hajtóműveknél, amik lehetnek szintén akár egy fokozatú, egyszerű hajtóművek, ott miért is írja elő a gyártó adott üzemóránként vagy egyéb intervallumokban a kenőanyag cseréjét? Mert ők nem akarnak azzal kockáztatni, hogy ha netán mégis elfossa magát az "élettartamra" feltöltött egység.
Az EV hajtóműveknél is érdemes cserélni, nem egy nagy mennyiség a töltet, inkább az szokott a gond lenni, mennyire támogatja a cserét az adott hajtómű kialakítása. -
én még soha nem láttam olyat, hogy fékfolyadékot vízmentesítettek volna. mindig, ismétlem, *MINDIG* kipumpálják a régit a teljes rendszerből, és közben feltöltik újjal. erre persze lehet nagyzolós szlengben azt mondani, hogy vízmentesítik, hiszen a víz is kikerül belőle.
Javítottam néhánnyal feljebb. A lényeg, hogy nagyon ritkán kell cserélni.
b-s rekuperálásnál simán van, hogy tönkremegy a fék, mert nem használják.
A "simán van" egy mítosz. Borzasztó nehéz összehozni, hogy sose fékezz üzemi fékkel. Sőt, azt is, hogy ritkán fékezz. Vannak persze, akik sportot űznek belőle, és tényleg mindent megtesznek, hogy valahogy összehozzák, de az nagyon ritka, és nagyon hülye. Én is törekszem a lehető legkevesebbet fékezni, de ez csak annyit jelent, hogy egy úton nem 50-szer (belső égésű), hanem 5-ször fékezek üzemi fékkel.Szerintem meg nincs minden autóban hőszivattyú. Másrészt ha az akksicsomagok köré is be van vezetve a hűtőközeg, az nyilván bonyolultabb, mint egy sima klíma.
Hőszivattyú minden autóban van, csak legfeljebb nem úgy hívják, és fűtésre nem használatos. EV-ben egyre ritkább, hogy nem kétirányú a hőszivattyú.hogy kicsit másképp szigetelnek egy kábelt, amin max. 1 amper megy, meg másképp, amin 1000, már csak a melegedés miatt is.
Az áramerősség a választott vezetőt befolyásolja. A szigetelés ugyanaz, legfeljebb a nagyobb keresztmetszetből adódó mechanikai különbség miatt vastagabb. De külön nem kell hitelesíteni a szigetelést amperre. Nincs nagyobb melegedés 1000 amperen, mint 10 amperen, ha a vezető egyformán megfelelően választott. -
Alaaf Pi
senior tag
válasz
parandroid #205 üzenetére
Egy idö után elalszik. Stellantis világban ez maximum két óra.
-
bambano
titán
én még soha nem láttam olyat, hogy fékfolyadékot vízmentesítettek volna. mindig, ismétlem, *MINDIG* kipumpálják a régit a teljes rendszerből, és közben feltöltik újjal. erre persze lehet nagyzolós szlengben azt mondani, hogy vízmentesítik, hiszen a víz is kikerül belőle.
b-s rekuperálásnál simán van, hogy tönkremegy a fék, mert nem használják.
Szerintem meg nincs minden autóban hőszivattyú. Másrészt ha az akksicsomagok köré is be van vezetve a hűtőközeg, az nyilván bonyolultabb, mint egy sima klíma.
ne aggódj, én is tudom, hogy a szigetelésnél a feszültség az egyik mérőszám. de azért fogadd el te is az állítást, hogy kicsit másképp szigetelnek egy kábelt, amin max. 1 amper megy, meg másképp, amin 1000, már csak a melegedés miatt is.
szerk: "Van több gyártó is, amelyik gondozásmentes hajtóművet tud gyártani": én csak olyan gyártókat láttam eddig, akik azt állították, hogy tudnak gondozásmentes hajtóművet gyártani, meg élethosszig sebességváltót, meg élethosszig motort 30 ezer kilométeres olajcsere intervallummal. és kiderült, hogy nem. *SEMMIT* nem hiszek el egy gyártó marketingesének se. A keresztnevét se.
-
madgie
titán
válasz
parandroid #199 üzenetére
Nekem a ZE50-ben P sincs, akkó' mit szóljak?
Megállsz, kioldod a biztonsági övet, magától behúz a rögzítőfék. Megállsz, leállítod az autót, magától behúz a rögzítőfék. Tökmindegy, milyen állásban van az irányváltó, mert eleve egy visszaugró kar van ott, rövidebb meg hosszabb húzhatósággal (röviddel N, hosszabbal az adott irány, de mindig visszaugrik középre).És természetesen vinnyog, mint az állat, ha ezek mellett valahogy összehozod, hogy "sebességben" akarsz kiszállni.
-
Somatom
veterán
Inkább a németek. W114,115,123,124. A 124 -esből csináltak egészen haladósakat is.
-
bambano
titán
válasz
Döglött Róka #196 üzenetére
kétségtelen tény, hogy mindig ilyen jelzőket kapok, hogy agymenés, meg trollkodás, amikor olyasmit írok, amiről a másik nem hallott még. de nem én vagyok troll, hanem ő tájékozatlan.
-
btprg
senior tag
válasz
parandroid #184 üzenetére
Hogy lehet ilyen agyon bonyolított szarokért sok-sok millió forintot kiadni? Már a gondolatától is rosszul vagyok, hogy nekem bármi sípoljon meg villogjon meg ne engedjen egy vacak autóban... Meg hogy milliós műszerek kelljenek egy lámpacseréhez.
Miért jó ez? Miért nem gyártanak már AUTÓKAT? (Legfeljebb talán még az oroszok...)
-
Grafiqs
őstag
Két év használat után már javasolt a fékfolyadék cseréje. Ezen lehet vitatkozni érdemes-e, én minden autómon cserélem. A biztonság az első.
Valóban nagyon sok gyártó hirdeti élettartam kenőanyaggal van feltöltve a váltó. Magyarul nem nem ír elő cserét a váltó illetve differenciálműben. Ami úgy igaz is, hogy ha megdöglik a váltó akkor úgyis friss olajat kap. Néhány példa: AISIN 51-55SN kb. 250e km az élettartam olajcsere nélkül ahogy gyártó előírja. Ellenben ha 60e km-enként olajat cserélsz benne akkor sokkal-sokkal többet bír a váltó. Opel M32 gyárilag alacsony az olajtöltet szintje, ami okán 200-250e km táján megadja magát váltó csapágyazása.+1 Sajnos igen, de az időben megkezdett oltás okán "csak" a fél autó égett ki.
Shadowbull: Elképzelem a szerkocsit amit rángat maga után egy 10 köbös konténert mert épp egy EV autótűzhöz siet. Őt meg követi egy tűzálló daruskocsi is.
-
Fékfolyadékot nem cseréljük, csak vízmentesítjük.
Bocsánat, szóval azt akartam írni. hogy a nedvességtartalmát ellenőrizzük, és szükség esetén cseréljük. Általában 2 év alatt semmi nedvességet nem vesz fel.Ahha, értem. Az ebből a hozzáállásból fakadó meghibásodásokat pedig majd javítja a 2-3. tulajdonos.
Van több gyártó is, amelyik gondozásmentes hajtóművet tud gyártani. Tehát amelyik nem, az a vicc.253V lesz a szám amire gondoltál
Még véletlenül sem. √2 X 250V = 350V, ami a valódi pillanatnyi csúcsértéke a feszültségnek, amire a szigetelést tervezni kell.+1 miért, láttál már sikeresen oltott benzines autót, ahol az üzemanyag lángra kapott?
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Battlefield 6
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Kuponkunyeráló
- ASUS routerek
- Hatalmas kedvezménnyel nyit az Ulefone új csúcsmodellje
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- PlayStation 5
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14400F 32/64GB RAM RX 9060 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 8 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude 5320 - i5-11GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 13,3" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 256GB Deep Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3014, 91% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF A620M R7 7700 64GB DDR5 500GB SSD RX 6800 XT 16GB ZALMAN I3 NEO Seasonic 750W
- AKCIÓ! Lenovo IS8XM LGA 1150 DDR3 alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest