Új hozzászólás Aktív témák
-
adwin
tag
Ez érdekes és valahol érthető probléma hiszen ha sok gépet adsz el sok hiba lesz.
De kicsit jobb eredményeket vártam néhány gyártótól míg vkik jó helyen végeztek de sztem sz*rok -
ArrayOfLilly
aktív tag
válasz
katalin09 #62 üzenetére
Én nem tudom a választ, és nem szoktam helyesírásért beszólni. De most mégis azt teszem.
Ha te egy mondatot nem tudsz összehozni úgy, hogy érthető legyen a problémád, akkor hogyan várhatod el, hogy valaki, akinek nem közvetlen érdeke, az meg annál sokkal tovább foglalkozzon a megoldásával?
Kérdések:
1) A led, ami bekapcsol, mit jelez?
2) Olyan led is van, ami meg nem?
3) Valami felirat (BIOS, Setup, képecske) megjelenik, mielőtt kikapcsol?
4) Nem mellesleg sokféle Acer van, fogalmazz már ennél pontosabban, mert így nem sok választ fogsz kapni. (Vagy ha igen, akkor a fele olyan lesz, mint az enyém.) -
katalin09
csendes tag
sziasztok lehet nem igazan idevago tema de kb eggy eve vagyunk egy accer tulajai es az tortent hogy egyszeruen nem kapcsol be elindul a led is eg es aztan kikapcsolja magat esetleg valami tippetek lenne megkoszonnem
-
Igazad van, a Dell honlapjáról rendelve jópár komoly gép is csak 1 év garival van alapból. Ezt tudtam, mégsem vettem számításba.
Érdekes ugyanakkor, hogy jópár bolt USA-ban is 3 év gyári garanciával adja az említett gépeket a dell.com- hoz hasonló áron, nem egyszer olcsóbban.
Azzal pedig teljesen egyetértek, hogy a kommersz vonalon a Dell sem magabiztos, de pont ebből fakad számomra a hibaarány, mivel az én meglátásom szerint ebben a statisztikában túlnyomórészt ezek a gépek szerepelnek.
Nehogy félreértsd: Nem a Dell megvédése a célom, nemrég adtam el a két korábban nálam szolgáló Asus gépet, illetve a most nálam levő gépekből egy Dell, egy HP, kettő Toshiba, szóval az "élmenő" van túlsúlyban, csak a saját tapasztalatom ellent mond ennek a statisztikának, mivel eddig egyik géppel sem volt műszaki problémám azok közül, amik nálam voltak. Ezek között a legnagyobb számban Toshiba és HP gépek fordultak meg, volt olyan "kommersz" Toshiba is, ami 6 évig szolgált a háztartásunkban hiba nélkül.
-
rudi
nagyúr
Az nem merült fel benned, hogy ennél pontosabb statisztikát nem lehet csinálni, mert nekik sincs több adatuk, vagy mert túl költséges lenne feldolgozni? Pl abból hogy
ASNBF6A3P193X - 730 dollár - 23. hónapban jött vissza - odacsapta a júzer eléggé nem egyszerű kitalálni, hogy Asus F6A-3P193X konfigról van szó milyen hardverrel és ezt az Asus hova kategorizálja, és mi felel meg ennek kategóriában mondjuk a Dellnél, és mik legyenek nagyjából a kategóriahatárok. Vagy az is lehet a pontatlanság oka, hogy üzleti viszonyban állnak a notebookgyártókkal és egyszerűen nem érdekük pontosan megmondani (pedig valószínűleg meg lehet), hogy a náluk lévő X darab Dell Inspironból vagy HP Pavilionból hány halt meg. Nyilván minden gyártónak van belső meghibásodási statisztikája, érdekes módon, ennek nyilvános, vagy akár nem nyilvános kommunkálását még soha sehol nem láttam. Sejtem, hogy nem azért, mert a közönség unná a 0,0001%-okat...Így viszont szerintem az marad, hogy a fenti dolgok ismeretében kezeljük az adathalmazt. Fölöslegesnek tartom az azonnali fujjogást, teljes elutasítást. Sokkal hasznosabb, ha azon filóznk el, hogy a hiányos statisztika mire lehet jó. Kb. arra, amit eddig összehoztunk. Hogy valószínűleg a kommersz gépek vannak benne, hogy a netbook nem tűnik 2 éves tűvlatban annyival gyengébbnek mint a notebook és hogy a márka nem sokat számít, mert X összegből a Dell sem tud jobbat csinálni mint az Acer vagy az Asus. Kellene mellé még pár hasonló adathalmaz, és akkor még jobban lehetne kezelni.
Nyilván a konzolok világában lehet pontosabb statisztikát nézni, hiszen lényegesen kevesebb a változó.
-
rudi
nagyúr
Biztos vagy abban, hogy az USA-ban az Inspiron és Vostro gépekre is 3 év gari van? Mert tőlm nézve a dell.com-on az van, hogy 1,2 és 3 év választható mondjuk az Inspiron 15-re, és a "Dell Recommended" felirat csak az 1 és 2 éves részen van ott, a 3 éves gari meg az alap gép 549 dolcsiás árát majdnem pontosan 50%-kal dobja meg. A komolyabb Studio XPS vagy Alienware gépeknél 2 és 3 (Alienwarenél 4 is) évet lehet választani, és ott már kisebbek a felárak. Ebből szerintem megint az jön le, hogy kommersz vonalon a Dell sem olyan magabiztos.
-
adm
őstag
nem csak, de többségében az valószínűsíthető.
1. vannak olyan termékek, amik bekerülésére eleve nagyon kicsi az esély (akár az ST üzletpolitikája, akár a notikhoz adott support miatt) és sehonnan sem derül ki, hogy bekerültek-e és ha igen mekkora arányban.
2. amik bekerültek azok arányát viszont nem adták meg sem a teljes mintára, sem márkánként. azt sem, hogy ez megegyezik-e
3. a három kategóriából egyben, a netbook-oknál 1,5-2 éves adatokból próbálták a 3 éves adatokat "jósolni". a másik két kategóriát pedig csak a kategória nevével írták le.nekem így ebben a formában azon a határon mozog, hogy leültettek valakit aki vagy a notebook-okhoz vagy a statisztikához nem ért és kihozott egy nagyon elnagyolt valamit vagy hogy csak az év legerősebb hónapját akarták feldobni. bízva abban, hogy lesznek pár (tíz)ezren akik a szakértelem csúcsát látják ebben a pár grafikonban.
az előző konzolos statisztikájukban fel sem merülnek ezek a problémák. van 3 meghatározó konzol 2-3 verzióval. nincsenek kategóriák, nem kell meghatározni ársávokat. amit elismertek hardver hibának az bekerülhet a statisztikába.
-
Úgy gondolom, hogy ha például egy DELL szervízhálózatának a statisztikáit hasonlítjuk az itteni statisztikához, akkor ott más eredmény fog kijönni, mivel az ő statisztikájukban megtalálható a Vostro, Latitude és Precision gépek is, valamint a sok Inspiron közül is, amik mind-mind 3 év gyári garanciával rendelkeznek, ergo nincsenek benne az itt említett cég statisztikájában, hiszen nem náluk történt a garanciális szerződés.
Emiatt látom torznak ezt a statisztikát.MOD
A más statisztikát úgy értem, hogy náluk pl 10% jönne ki három év távlatában, nem 18%, mivel kevesebbet vinnének vissza a "jobb" gépekből. -
rudi
nagyúr
Ha jól veszem ki az érvelésedből akkor szerinted a statisztika valószínűsíthetőleg csak a kommersz gépeket érinti, az olcsó cuccokat, ami a hóm júzereket érinti. Ezt abszoltú nem kétlem, és szerintem emellett is érvényes, amit [link]-ban írtam.
Egy dolgot jegyeznék még meg. Hasonló statisztikáknál a 30 000-es mintha eléggé nagynak számít. Építő jellegű, ajánló statisztikát meg szerintem ebben a szegmensben nem lehet csinálni, ugyanis túl egyformák a termékek kategórián belül.
-
adm
őstag
lelkes amatőrként bennem ezek a kérdések fogalmazódtak meg, amik miatt szerintem érdemes minimum fenntartásokkal kezelni ezt a statisztikát:
- több (tíz) millió notebook-ot és netbook-ot adtak el a 3 év alatt a világon. ezekből vizsgáltak harmincezret, az alapján hogy ki találta meg a cég hirdetését? (igen tudom, hogy szigorúan a 2007-ben eladott, az ST-nél vásárolt garanciával rendelkező notikra vonatkozik a statisztika, netbooknál meg nem derül ki )
- a honlap szerint 10 év alatt több, mint 1millió garancia-biztosítást kötöttek elektronikai eszközökre. ebből az utolsó 3 évben pont 30.000-t laptopra? vagy ennyit vettek számításba? mi alapján? (igen tudom, hogy szigorúan a 2007-ben eladott, az ST-nél vásárolt garanciával rendelkező notikra vonatkozik a statisztika)
- nem csak a márkákon belüli kategóriák nincsenek részletezve, de a belépő és a prémium kategóriák sincsenek sem ár, sem kategória alapján meghatározva. a prémium csak az üzleti kategória vagy 1000$ esetleg 2000$ feletti gépeket jelenti?
- az üzletpolitikájuk szerint az eszköz értékének 10-15%-kal körül alakul a garancia kiterjesztés ára. így a célközönség valószínűleg az 500-1000$ körüli laptopok vásárlója, akik nem hajlandók kifizetni a gyári 150-200$-os garancia kiterjesztést. 1500-2000$-nál drágább notiknál (üzleti/mobil munkaállomások) nehezen elképzelhető, a hazai gyári (onsite) gari helyett egy pár üzletből álló hálózatot válasszanak akár drágábban is.
- azokhoz a gépekhez, amik még amerikában is 3 év garanciával kaphatók eleve nem vesznek plusz garanciát a cégnél, így kiestek a statisztikából. a production környezetbe szánt gépek - amik árába bele van építve a magas rendelkezésre állás - kimaradtak.
- a nagyvállalati szegmens gépei úgy ahogy vannak kimaradtak. nem feltétlenül csak a csúcskategóriás üzleti notik.
- egy építő jellegű megbízhatósági statisztikából kiderül, hogy mit érdemes választani. relatív kicsi az esélye annak, hogy bármelyik asus vagy toshiba 1,5x megbízhatóbb bármelyik hp-nál. tekintve, hogy nem is olyan régen a satellite-okban sorra repedtek a zsanérok és a fedlapok és az asus 1000$-ig lazán berakja sis-es chipsetet.
- karácsony előtt egy hónappal publikálták a statisztikát. mivel több helyen jelzik, hogy a szolgáltatás remek ajándék, az év legnagyobb bevételt hozó hónapja elején "kaptak" egy hatalmas reklámot. csak az engadget-re kellett bekerülni...
+1
nem derül ki, hogy minden márka teljes termék palettáját vették-e figyelembe vagy csak azokat a modelleket, amik nagyjából minden márkánál megtalálhatók.+2
az sem derül ki, hogy a márkáknál milyen eloszlásban szerepelnek a ST által felállított 3 kategória modelljei.persze mindentől függetlenül az ST beletalálhatott a valós, a világon 3 év alatt eladott több (tíz) millió notebook és netbook megbízhatósági statisztikájába.
-
spyduck
nagyúr
Ilyet.......Ezt nem hagytam volna még megjelenni sem.
-
mpepe20
tag
hi!
Eddig 6db DELL LATITUDE-om volt,, egyikkel sem volt soha semmi probléma (hozzátenném, hogy egyik sem volt új, ami ugye még nagyobb szó)
ezexerint a FuSi és Acer szintü gépekböl lehet, hogy 3ból 2 is besz@arik 3éves koráig............... és igy jön ki a 3ból 1 statisztika!
P.
-
Engem (is) megdöbbent a DELL, Lenovo, HP helyezése, ugyanakkor én is arra gyanakszom, amit mások már említettek:
Ezek a cégek sok modellt árulnak 3 év gyári garanciával, ami értelemszerűen ebben a statisztikában nem szerepel. Így csak a "silányabb" modelljeik maradtak benne a kimutatásban. Mivel pont ők hárman az üzleti kategória fő képviselői, így az igazán jó minőségű készülékek a gyártó statisztikáit vezetik, amit gondolom nem szoktak külön-külön nyilvánosságra hozni. -
littlelion21
addikt
FuSi, MSI sehol?
-
gyepet
csendes tag
Szerintem ez felhasználótól függ, aki széthasználja a gépét annak persze, hogy gyorsan tönkremegy, de aki csak szövegszerkesztésre használja egy irodában, annak nagyon sok ideig elmegy, úgyhogy szerintem ez a statisztika kicsit hülyeség amúgy meg szerintem ezeknek a "meghibásodott" notebookoknak kb 40%át meg lehet javítani
-
dansun
csendes tag
-
rudi
nagyúr
Az tuti, hogy egy netbookban a kisebb súly és méret miatt nem alakulnak ki olyan erőkarok mint egy 3 kilós 16"-os gépnél, ha a júzer a két első sarkánál fogva megemeli. Viszon bennem mindig az van, hogy a netbookot fokozottan mobilan használják, hordozzák mindenféle mostoha körülmények között. Ezért tartok a kategóriától, és mondom, hogy inkább X40 használtban (persze, éppen az enyém halt be egy hülye esés miatt, miközben ugyanabban a táskában volt egy 16"-os MSI is).
Ami meg a márkát illeti, itt általánosan a márkára gondolok, nem egy konkrét típusra. Arra, hogy a ThinkPad X nem sokkal jobb a Toshiba R500/600-nál. De méginkább arra, hogy a 100k-s HP nem jobb a 100k-s Acernél.
-
"akkor hol itt az eladott arany?"
A magyar cikkbol nem derult ki, de a ST azzal foglalkozik, hogy extra, sajat maga altal biztositott (vagyis nem gyari) garanciat arul (az USA-ban siman arulnak laptopokat 90 napos gyari garanciaval), tehat pontosan tudjak, hogy mennyi (es milyen) laptopra adtak el garanciat es abbol hany meghibasodas lett.
-
Toncsi
aktív tag
Ezt más írta egy másik fórumon (remélem nem haragszik, amiért idézem, de 100%osan egyetértek), más műszaki cikkel kapcsolatban.
Ez a fogyasztói világ. Akik minőséget gyártottak mind tönkrementek az elmúlt 20 évben. Akik fennmaradtak meg királykodnak. (Mert vakok közt félszemű a király)
Termékeik csak fogyasztói cikknek nevezhető, minőséginek nem. Azt ezek között válogathatunk...
Meg csak annyit raknak bele a gyártók a termékeikbe, hogy megvedd a következő fejlesztést, és épp egy kicsit jobb legyen a konkurenciáénál. Mert nem az a célja, hogy egy termék jó legyen, hanem, hogy jól eladható. Aztán a hiányosságokat marketinggel lehet pótolni. Sokan meg be is dőlnek neki. -
"a legnagyobb meglepetés szerintem, hogy a netbookok sem olyan nagy mértékben rosszabbak az első évben"
Nekem ugy tunt, hogy a netbookok a kis meret (es az ebbol adodo kisebb erokarok) miatt joval masszivabbak, mint a nagyobb laptopok, raadasul az az egy szal Atom fogyasztani se fogyaszt igazan, szoval a hohalal se fenyegeti oket - ezek utan nekem tulajdonkeppen meglepetes, hogy ezek szerepeltek a legrosszabbul.
"el lehet felejteni a márkás notebook jobb minőségű definíciót."
Ne mondd mar, hogy egy Thinkpad X azonos minosegu lene (es azonos lenne a varhato eletkora), mint egy hasonlo aru Clevonak (ami persze valoszinuleg vmi agyonszteroidozott gamer cucc, igy nem is igazan egy kategoria, de megis, mindketto a "draga laptop" kategoriaban indul).
-
t72killer
titán
Azért a business kategória megy, privát vásárlók között is. Viszont sajna drágább, adott CPU/VGA teljesítményre számítva
A HP kiváló példa: az üzleti Compaq mobil workstationok nagyon jól bírják (a munkahelyemen is ilyeneket használnak százával, miután előzetesen leteszteltek jópár dell, asus, sony és lenovo modellt). Az enyém is ilyen, gond nélkül pörög már 3 éve. A pavilionok viszont úgy látszik nem állták meg annyira a helyüket.
-
rudi
nagyúr
Még egy dolog, ami az elmúlt évek notebooktesztelése alatt megfogalmazódott bennem. Mint minden, amit anyagból csinálnak, a notebook is egyre satnyább lesz, akárcsak a mobil, mosógép vagy autó. Két nyilvánvaló oka ennek. Az első a profitorientált vállalatok a fogyasztói társadalomban, melyeknek nem érdeke a tartós termékek gyártása. A másik az anyag mint olyan ára. Egy proci vagy technológia ára idővel a töredékére csökken, de egy 30x30 centis fém vagy műanyaglap nem lesz olcsóbb. Annak az ára csak úgy csökkenthető, ha vékonyabbat, gyengébbet haszbálunk. Meg további tényezőként ott a fogyasztási inger kiváltása. Lényeg hogy csillogjon, villogjon, legyen látványos, a praktikum másodlagos. Mondjuk sejtem, hogy a vásárlótömeg annyira meg van már vezetve, hogy mondjuk a mi igényeink szerint összeraktott (matt kijelző, majdnem desktop gépes gombok, igényes, matt felületek stb.) laptop nem érne el nagyobb piaci sikert mint a trendi modellek.
-
rudi
nagyúr
Szerintem erősen téved az, aki úgy gondolja, hogy egy másik országban vagy egy másik kutatórendszerrel készített felmérés lényegesen eltérő számohat mutatna. Ami a kategorizálást illeti, egyszerűen jobbat ilyen volumenű adattal nem lehet csinálni, csak olyan komoly háttérmunkával, amit soha senki nem fog megcsinálni. Amit szerintem teljes biztonsággal ki lehet olvasni a felmérésből:
- minden harmadik notebook meghibásodásért a felhasználó a ludas. Ergo nem kell meglepődni, ha a szervizek állandóan azzal jönnek, hogy nem rendeltetésszerű használat
- a drága gép sem bírja jobban mint az olcsó
- a legnagyobb meglepetés szerintem, hogy a netbookok sem olyan nagy mértékben rosszabbak az első évben. Mindenesetre itt szerintem meg kellene várni a 3 évet és elfelejteni az interpolálást
- szintén fontos, hogy el lehet felejteni a márkás notebook jobb minőségű definíciót. Régóta mondogatjuk már, hogy X összegből A nem tud B-nél lényegesen jobb cuccot kihozniElhiszem, hogy sokak szerint a statisztika lyukas garast sem ér, de azért nagy vonalakban el lehet fogadni az eredményeit. Nem mondom, hogy ez alapján kell rangsort felállítani, de az utolsó grafikonon a 15% körüli élmezőny és a 23% körüli hátsó traktus közötti eltérésen azért érdemes elgondolkodni. Ami a számok pontosságát illeti, szerintem nem lehetnek olyan vészesek, ugyanis az Acerre és a Gatewayre (ami az Acer átcomagolása) nagyjából ugyanaz a szám jött ki.
-
Lala6
őstag
válasz
DeltaPower #29 üzenetére
Nem fért volna bele
A HP-t nagyon lehúzták, nem hittem volna. Pont egy HP laptopot néztem ki, így lehet, hogy mást választok.
-
hejesírásó
senior tag
azt jó llátom h van egy kis ingadozás az első grafikonon a 19 és 31-dik hónapban?
-
Mania
senior tag
Elsősorban a megfelelő hűtés a titka mindennek.
Az ólommentes technológiával(RoHS) csak egy a baj.
A forrasztások ridegek, emiatt nehezen tűrik a szélsőséges hőmérsékletváltozást.
Bevezetésével megnőtt az esélye annak hogy egy elektronikai eszköz már átlagos használat mellett is 5 éven belül beadja a kulcsot.
LCD monitoroknál gyakori hiba hogy csak úgy magától elenged a forrasztás, de már pár éves alaplapoknál is találkoztam vele.Mondjuk ez egy BGA(pl. chipset) alatt javíthatalan házi eszközökkel. -
DeltaPower
addikt
FuSi-t kár hogy kihagyták a gyártólistából.
-
oPalRx7
aktív tag
Nekem a lehető leg gyengébb minőséggel vádolt gyártótól van notebookom
2003 óta használok egy Fujitsu Siemens Amilo K7600-at. pár éven keresztül (2003-2008 között) ez volt az egyedüli - tehát fő gépem.
voltak hónapok amikor everest 90% fölötti üzemidő statisztikákat jelzettmi nem gyári benne?
256 gyári ram kevés volt, most 2x512 van benne, és a gyári 30GB-os hdd cserélődött ki nemrég egy 160asra.ami hiba volt: idén nyáron levált a northbridge hűtőlapja - hát ez házi sufnituninggal kijavítva
hozzá tartozik hogy 2005 óta hűtőpad is van alatta.
ki várta volna ezt egy fujitsu-siemens-től? -
hejesírásó
senior tag
ezzel az a baj, h ha nem rendeltetésszerüen megy szét, és te vmi ürüggyel beadod majd megcsinálják, akkor azt szte elkönyvelik rendeltetésszerünek, hisz ha nem rendeltetésszerü lenne fizethetnéd te. ami egy notinál általában a noti árának a felénél kezdődik, mert az egész belét SZINTE ki kell cserélni.
több alkalommal is átéltem ezt, szerencsére gariba megcsinálták. 1 év alatt 3 meghibásodás. és az egész belsőrészt cserélték->kvázi új gépet kaptam! szval 3 notim ment szét 1 év alatt!
rendeltetésszerüen használtam a gépet. 360 volt az ára (a legeslegoccsóbb helyen). a szerelés összköltsége 450 volt!
még jó hogy gariba ment.
msi felső-közép kategóriás volt. -
#72042496
törölt tag
Érdemes elolvasni a hivatalos anyag függelékét. Szerintem ezt a "tanulmányt" még a SquareTrade-nél sem gondolják komolyan.
-
Male
nagyúr
válasz
hejesírásó #11 üzenetére
Mondjuk elég hülye válogatás ez, hogy csak ár alapján... pl a prémium kategóriába tették az üzleti modelleket, meg a játék gépeket is (SLI-vel, asztali procival, stb... képzelem ezek mit módosítottak a staton
)
-
Támogatta az ASUS.
-
geolang
tag
Az hogy ki milyen következtetést von le a számokból az mindenki döntse el maga, de azt nem árt tudni hogy az elemzést végző cég nem csak garanciális ügyintézéssel foglalkozik hanem garanciadő kiterjesztést árul is egyben.
-
Amire én kíváncsi lennék, hogy alakul a statisztika a 2006-os, 2005-ös, 2004-es, 2003-as, stb gépek esetén? Magyarán régen megbízhatóbb gépeket gyártottak-e?
-
Tényleg hülyeség, nálunk a családban két Asus noti van, mindkettő elmúlt 3 éves, és még egyik sem hibásodott meg!
-
Tikakukac
titán
Kb. zéró a valóságtartalma ennek a kimutatásnak, de majd legalább lesz mire vergődnie néhány embernek a notis topikban hogy igenis atomfaja a gép és miért nem ajánlják azt neki...
-
zoltanz
nagyúr
Mondjuk tényleg sok ez az arány ha átlagot veszek akkor is minden 5-dik meghibásodik. Azért kiváncsi lennék mondjuk egy olyan arányra is ahol csak a rendeltetésszerűen használt eszközök meghibásodási arányai vannak.
-
BSOD
senior tag
Ez 1 f@szság! Mondom ezt statisztikusként.
-
adm
őstag
interpolálták.
Sajnos a netbookok nincsenek régóta a piacon, így a három éves viszonylatban nem lehet hiteles eredményt hirdetni, ám a SquareTrade az összesített grafikonok éves növekedési normáját kielemezve, elkészítette a távlati eredményeket, amit alább lehet megtekinteni.
azt, hogy ezt modellenként külön ügyelve a piacon eltöltött idő és a 3 év különbségét figyelembe véve vagy átlagolva' márkánként egyelőre nem derült ki.
egy biztos, remek karácsonyi reklám a cégnek.
-
putu33
tag
válasz
hejesírásó #11 üzenetére
Én a Lenovo statisztikáján vagyok ki. Szívesen megnéznék egy egy másikat is, ami szétbontja T, R, X osztályra is. IBM égisze alatt azért nagyon megbízhatóan működtek extrém körülmények között is (mondjuk ez ma is igaz
)
-
BSOD
senior tag
Most nem azért, de 3éve még nem is volt netbook kategória.
Mi alapján készült a statisztika?
-
putu33
tag
Bocsi de egyáltalán nincs igazad. Ha nonstop 24 órába használnák az emberek a számítógépeket és az elektronikai berendezéseket, nem igazán lenne szükség szervízhálózatokra! A berendezések többsége ki vagy bekapcsoláskor megy tönkre. Nem véletlenül vezették be a gyártok a készenléti üzemódot ahogy elkezdték a tápokat kapcsoló üzeműre váltani.
-
hejesírásó
senior tag
Imádom ezt a cikket!
mindig is akartam ezeket tudni!
meglepő hogy alig van különbség occsó és drága noti között, továbbá brutális a 30%, és ha leveszem a user errorokat akkor is minden 5-dik !!!!!!!!!!!!!! noti megpusztul 3 év alatt. ez nagyon gáz!
-
Rickazoid
addikt
És ha figyelembe vesszük a különböző országokban élő felhasználók notebook-használási szokásait? Egy napi 16-24 órában használt gép meghibásodására nagyobb lehet az esély, mint egy napi 4-8 órában működőére, persze ez minőség függő, de statisztikailag igazam lehet. Illetve benne vannak a külső hatások eredményei, amiknél megint csak ez a helyzet, egyes felhasználók jobban, mások kevésbé figyelnek oda, hogy mit csinálnak, nyilván akinek nagyon sokba került a gépe (a fizetéséhez képest) az jobban vigyáz rá, mint aki akár már holnap vehet készpénzen egy újat. Ez pedig a felhasználásra is vonatkozhat.
A statisztika addig jó, amíg emberi tényezőtől független dolgokat vizsgálunk, egyéb esetben szélsőségekre is nagy esély van. -
Borgi
aktív tag
hi
érdekes statisztika de azért kicsit komolyabban szétválogatott kategóriák kellenénak.
üdv,
Borgi -
Oliverda
félisten
Valahogy nem lepődtem meg az eredményen. A HP asztali gépeiről már ne is beszéljünk.
-
hemaka
nagyúr
Ez a grafikon kb. semmit nem ér.
-
.mf
veterán
Az utolsó grafikonon nem hiszem el, hogy az Asus ilyen jól teljesítene, míg a hp ilyen rosszul -- biztos nem cserélték a kettő számait össze?
Ugyanis azok a belépő kategóriás hp-k és Asusok, amikkel találkoztam, ennek az ellenkezőjét mutatták számokban és anyagminőségre is.
Durva számok. Itt most 5 laptop van a családban, ezek közül talán csak egy fiatalabb 3 évnél (ami most kb 2.5 lehet), a legöregebb pedig még Pentium MMX-es, ennek ellenére még mindegyik működik (igaz kettő már biztosan járt szervizben, a tizenéves notiban az odd-t kellett cserélni, a kb 3-4 éves thinkpadnek pedig a hűtése lett csapágyas; egy harmadik pedig talán az előző tulajnál volt szervizben).
-
Rickazoid
addikt
A gyártókra lebontásnak így mi értelme? Az Acer, ASUS, Dell, stb gyárt elég kedvező árú notebookokat is, így jóval többet adnak el belőlük, mint az Apple gépekből például. Meg nyilván minél több gépet ad el egy gyártó, annál több lesz a meghibásodott is, ilyen esetben gyártók szerint az összes / összes meghibásodott aránya lehetne csak mérvadó, nem egy cég tudomására jutott átlag.. Főleg, hogy ami úgy tényleg meghibásodik, nem feltétlenül viszik szervizbe, ha már lejár a garancia, ami meg javítható, azon cserélni kell valamit, az sem biztos, hogy eljut egy szervizbe... ezeknek a statisztikáknak nem sok értelmét látom.
-
zoltanz
nagyúr
Ez a statisztika elég nyers ugyanis netbook -ok között is van prémiumkategória, ahol is nem ekkora a hibaarány, valmint egyes gyártók termékei is eltérő meghibásodási arányt adnak, részletesebb elmezés valósabb képet adna. Valamint megnéznék egy 5 éves bontást is.
Új hozzászólás Aktív témák
- 30+ típus!!! Lenovo ThinkPad, X1 carbon, X1 Yoga 5-12. gen 12,5-15" all-in-one, Workstation, stb.
- Csere - Beszámítás! ASUS TUF Gaming laptop : I5-11400H / 32GB DDR4 / RTX 3050 Ti / 144Hz - GARANCIA!
- P14s Gen5 14" FHD+ IPS Ryzen 7 PRO 8840HS Radeon 780M 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- P15 Gen2i 15.6" FHD IPS i7-11850H RTX A3000 32GB 1TB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Lenovo ThinkPad Yoga 2in1 Touch Laptop! AMD Ryzen 7 PRO 7730U / 16GB 3200MHz / 256GB NVMe
- BLUESUMMERS NVMe SSD adapter
- BESZÁMÍTÁS! ASUS Z390 i7 9700 32GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD RTX 2070 Super 8GB NZXT H510 ADATA 600W
- Olcsó Notebook! Lenovo Ideapad 3! Ryzen 3 3250U / 8GB DDR4 / 128GB SSD
- Bezámítás! Lenovo Legion 5 17ACH6H Gamer notebook - R7 5800H 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 6GB WIN11
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A12/Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A32/Samsung Galaxy A52
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest