Új hozzászólás Aktív témák
-
jézusom
addikt
Hát én amikor megláttam a Gemini man nyitó jelenetét, mondom anyád ez tuti 60! És rohadtul tetszett, ezerszer élesebbnek tűnik úgy a video. Telefonnal is inkább 60on videózok...
-
moleculez
veterán
Múltkor néztem 4k@60fps pornót, na annak jól állt
Mozifimnél némi megszokást igényelne, de azért elbírnám. Pl egy GoT , vagy Vikings csatajelenet ha nem egy nagy elmosott, tizedmásodpercenkénti vágások (szó szerint kardcsapás/snitt) maszlag lenne. -
SunMount3r
nagyúr
Szappanoperásítás nekem se kellene, de módjával (ha lehetne), azért szívesen használnék némi interpolációt a 24p-hez. Alacsony beállításokon, ha már csak azon segít, hogy ne legyen olyan zavaró a sveknes röcögés az már elég lenne. Sajnos a 2014-es H6400-as Samu-m elég hamar elkezd apró képhibákat és rángásokat generálni a Motion Plus-al. Amit még észre vettem, hogy az sem mindig mind1 milyen lejátszó eszközből kapja a stuff-ot a TV. Hibába pöpec és kadenciahelyes elvileg ugyan úgy, két lejátszó esetén van hogy az egyikkel zavaróbb a másikkal meg simább a 24p-s "hatás", mintha "máshogy" adná ki a 23.976Hz-et a két készülék magából. Ezt nem tudom mi okozhatja.
Azt is elhiszem, hogy a mai csúcs TV-kben sem tökéletes az interpoláció és ott van még az előzetes interpoláció MadVR-el, ha valakinek van hozzá egy izom HTPC-e, de gondolom annyira az sem az, de talán jelenleg a legjobb?! -
Joshi
titán
Ha képminőséget viszonyítunk, akkor az a minimum hogy azonos kategóriájú tévéken tesszük ezt különben mi értelme? Arról se nagyon nyilatkoztál, hogy neked mit jelent a képhiba. Mi az amit te még tolerálsz, és mi az amit már nem. Hihetetlen számomra, hogy egy ősrégi belépős tévé interpolációja megüsse a mércét, miközben a 2019-es csúcskészülékeké is a vicc kategóriával egyenlő. Na mind1, szerintem most már kiderült hogy a te véleményed hiteltelen. Pont.
-
Joshi
titán
Ne az OLED topikot linkelt bakker, hát ott egyértelmű hogy le kell írni ki milyen tévével operál. What?
Engem az bosszant hogy valótlant állítasz tapasztalat nélkül, ráadásul azt hiszed hogy a belépőszintű tévéd überkirály. KB ennyi. Peace.
Amúgy szájkaratézhatunk, én benne vagyok.
Sokan pont ezért utálnak.
-
-
Joshi
titán
Egy karakterrel se írtam le a tévém típusát, ha így tettem légyszi linkeld.
Itt tapasztalatokról beszélünk, nekem azért van bőven ha tévéről van szó.
Emlékeztetnélek arra a hozzászólásodra, amire én reagáltam. Nem véletlenül kérdőjeleztem meg azt, hogy mitől is lenne több képi információd pusztán az interpolációtól. Ráadásul a jelenlegi csúcstévék is bőven-bőven hibáznak, ha 100%-ra állítjuk az interpolációt.
-
Alien!
senior tag
köszi, hát ahogy nézem nem fogunk egy tálból popcornozni
..igazából megtehetném, hogy vegyek egy 65ös Sony csúcs oledet 36 havi részletre, hogy aztán minden topicba becsempésszem vhogy hogy ilyenem van, és oltogassam a többieket, de egyrészt ebből kinőttem (sosem voltam benne) másrészt nálam a hobbinál előrébb van a család mostmár. peace.
-
Joshi
titán
A régi Full HD tévéd olyan régi, hogy még a barlangrajzokon sincs említve, a 4K tévéd meg egy IPS paneles felejtős szörnyű Androidos akármi. Habár IPS panel létére kiemelkedő 1200:1-es kontraszttal.
Szerintem ne erőltesd amit nem kéne.
ui.: Összefoglalva: ezeket a tévéket csak az ellenségeimnek ajánlanék. Sorry.
-
Alien!
senior tag
értem mire gondolsz, de azóta megnégyszereződött a felbontás, ezáltal a számítási igény is. Valóban nincs tökéletes interpolálás, valóban vannak hibák, de a fejlődés nem csak ebben van. Ha én a 2013-as tévémet összehasonlítom a 2018-asommal, akkor annyi a különbség, hogy az utóbbi 4K-ban is folyamatos, és minden forrásból képes tökéleteses folyamtos működésre (Youtube, Netflix, Hbo). A régi 24hz-en volt csak tökéletes, 50/60hzen be tudott lassulni (kb mint a Samsungok). Viszont a régiben egy iszonyatosan gyors panelt raktak, ami szinte zéró motion blurrel dolgozott (hasonló mint a mostani oledek), na ez extrém látványos még ma is. ez a mostani 4K-sban már nincs.
-
Joshi
titán
"szóval a piac tele van jobbnál-jobb olyan processzorokkal amit te nem használsz...akkor mitől jók?!?"
Ezt nem tudom értelmezni. Én a jelen tévéinek a képfeldolgozó processzorait soroltam fel, magyarul ezek a csúcs képfeldolgozó procik, amik a conzumer piacon fellelhetőek. Viszont még ezek a procik se tudnak érdemben jó minőségű interpolációt produkálni, nem hogy hogy egy 7+ éves technika. Remélem érted mire gondolok.
Számomra még mindig érthetetlen, hogy nem látod a régi Philips tévéden az interpolációs képhibákat. What? -
Alien!
senior tag
Nem véletlenül kérdeztem rá hogy milyen tévéd van.
több is van, nem nehéz kinyomozni...
szóval a piac tele van jobbnál-jobb olyan processzorokkal amit te nem használsz...akkor mitől jók?!?
amúgy ne felejtsd el, hogy az emberek nagyrésze egyszerű mint a faék, kis százalék szőrözik úgy a beállításokkal mint itt a fórumon páran. Emiatt van, hogy a haverjaim 4k tévéje az életben nem lát pl HDR tartalmat, mert tépkedik lefelé a Trónok harcát 480p-ben meg nézik az sd RTL-t.
-
Joshi
titán
"Nálam a vendégek mindíg rákerdeznek a 7 éves Fullhd-s tévémre is, hogy mit is látnak pontosan mert annyira látványos."
Hagyjuk már, most ez komoly?Hol van már a Philips te jó ég?
Sajnos amiről te beszélsz az már a múlt, ma már olyan gyártók megoldásaival kell felvenni a harcot mint a Sony X1 Extreme, X1 Ultimate, LG Alpha 7, Alpha 9 stb. Nem véletlenül kérdeztem rá hogy milyen tévéd van.
ui.: nekem úgy tűnik, hogy nem tudod mit kell nézni ha képhibákról beszélünk. Vagy csak egyszerűen olyan messziről nézed, hogy nem látni.
-
Alien!
senior tag
"A Philips képfeldolgozó prociját nem is jegyzik, szóval még mindig nem tudom miről beszélsz"
Nem is jegyzik hol? Ez a cég rakta először tévébe ezt a technológiát a 2000-es évek elején. A felsőkategóriás LCD tévéik annó rakat szám hozták el a díjakat, de még manapság is az OLED-ek, ahogy olvasom. Nálam a vendégek mindíg rákerdeznek a 7 éves Fullhd-s tévémre is, hogy mit is látnak pontosan mert annyira látványos.
-
Joshi
titán
Én se vagyok 24p párti sőt, ha olvasod a témába vágó topikokat, akkor tudhatod hogy nekem se jön be. De azt elképzelni se tudom, hogy én egy 100%-os interpolációs 24p filmet nézzek. Olyan mértékű elmosódások és képhibák vannak, és most függetlenül a gyártóktól, hogy az szörnyű.
-
Joshi
titán
Ne beszélj butaságokat, nagyon is tudod miről beszélek. Egyszerűen szétcincálod azt amit írok.
A 24p nekem pl akkor zavaró de nagyon, amikor gyors mozgás van, illetve mikor oldalirányú svenkelés van. Az interpoláció túlzott mértéke meg egyszerűen olyan képhibákat okoz, ami egyáltalán nem tolerálható főleg nem 4K HDR képminőség mellett.Aki nem veszi észre a 100% interpolációs képhibákat, annak tényleg jobb egy Junoszty.
-
Természetesen jobb a képhibamentes szaggatás, mint egy agyoninterpolált mozgókép
Ebben nincs semmi természetesség, a jobbsága meg aztán végképp nem ilyen egyértelmű. Én a magam részéről inkább az interpolációt választom, mert az ÉN értékrendem szerint az a jobb.
Amúgy meg elviselhető, de hiszen pont ezért választotta a mozis szakma pont ezt a képkockasebességet ami még az emberi szemnek elviselhető.
Nyilván az is elviselhető, ha az ember egy Junosztyon néz TV-t, de most éppen az igényességről osztottad az észt nagyon nagy hangon, az meg az elviselhetőségnél némileg magasabb elvárásokat feltételez.
-
Joshi
titán
Te azt írtad hogy az interpolációtól több részletet látsz ami abszurd. Én csak erre reagáltam. Az interpolációtól folyamatosabb képet kapsz, illetve sok-sok képhibát kapsz. A Philips képfeldolgozó prociját nem is jegyzik, szóval még mindig nem tudom miről beszélsz. De ha elárulnád a tévéd típusát azt megköszönném.
-
Joshi
titán
Természetesen jobb a képhibamentes szaggatás, mint egy agyoninterpolált mozgókép. És itt szándékosan mozgóképről beszélek, mert 24p-nél is csak az oldalirányú svenkelés az ami zavaróan darabos. Amúgy meg elviselhető, de hiszen pont ezért választotta a mozis szakma pont ezt a képkockasebességet ami még az emberi szemnek elviselhető. De ugye létezik egy valós mondjuk 60fps képkockaszámmal felvett videó is aminek semmi köze az interpolációhoz. Anno a Hobbit 48fps-el készült de csak azért, mert azt csak mozikban vetítették, soha nem adták ki azt a verziót. Nem véletlenül, hiszen otthon 50/60Hz-en nem lett volna jó.
-
Alien!
senior tag
nyílván, nem vagyunk egyformák: én pl ha sz*r képet akarok bambulni, elmegyek moziba.
az interpolálástól jobb nem lesz a kép, csak számomra látványosabb és kényelmesebb (ez a 3D filmekre ráadásul hatványozottan vonatkozik). Márka válogatja, hogy milyen eredményt kapsz, nekem a Philipsé nagyon bejön: penge éles, nem lassul be és vhogy kevésbé szappanosít.
-
Akkor neked tetszik a fos képminőség is
Jó, akkor most a magas lórol másszunk vissza a realitás kemény talajára.
Az van, hogy az eredeti mozis kép az szar, mert az alacson fps miatt szaggat.
Innen kezdve tulajdonképpen csak az a kérdés, hogy kit mit zavar jobban:
1. az, hogy szaggat
2. az interpoláció hibáiAbszolútértékben egyik sem egyértelműen jobb, egyéni preferencia kérdése a dolog.
-
Joshi
titán
Akkor neked tetszik a fos képminőség is. Már bocs hogy ezt mondom. Én azon vagyok hogy minden képjavító sz@rt kikapcsoljak még Sony tévén is.
Attól hogy bekapcsolod az interpolációt nem hogy jobb lesz a kép, de bizony sokkal rosszabb lesz. Nekem eddig minden panel típusból volt (plazma, lcd, oled), de egyiknél se volt pozitív hatása a túlzott mértékű interpolációnak. A többi képjavító ficsörről már nem is beszélve.
-
Joshi
titán
válasz
Juhaszatti #70 üzenetére
Ha sok kannabiszt szívsz akkor előfordulhat.
-
Joshi
titán
Oké, de pl a Gyűrűk ura a tévéműsorban se volt zavaróan szappanos, legalább is nekem nem. De pl házi videóknál se érzem zavarónak a magasabb fps-t. Konkrétan én a darabos mozgástól hányok be, ezek szerint van aki meg a folyamatosabb mozgástól. Nem vagyunk egyformák.
ui.: amúgy se tudjuk hogy készültek a brazil sorozatok, lehet hogy valamit trükköztek és pont interpolációval.
Egyébként rengeteget fejlődött a technika ennyi év alatt. Ma már egész jó beállítást lehet találni interpolációra is. Persze csak módjával.
-
A valódi szappanoperák azok tényleges 50 / 60 fps-en vannak felvéve (és a TV-ben is így mennek), nincsen bennük semmi interpoláció. Egyszerűen arra voltak szoktatva az emberek, hogy az "igazi" film az ilyen szemmel láthatóan darabos 24 fps, ami meg nagyjából folyamatosan mozog, az meg az Izaura.
-
Joshi
titán
A szappanopera effekt főleg az interpoláció miatt van, vagyis a nem létező képkockákat kitalálja az elektronika. Ha valós 60fps-el van felvéve egy videó, akkor ez annyira nem jellemző. A 24p inkább a régebbi és bizonyos stílusú filmeknek áll jól. A Gemini Man szerintem egy gyenge akció film lett, ez a film is inkább a 60fps-re hívta fel magára a figyelmet, mintsem a film tartalmára.
Sorozatok. Nem tudom hogy a Netflix milyen képkockával tolja a filmjeit, azt meg végképp nem tudom, hogy azt az adott tévé hogy jeleníti meg. De gyanítom hogy a Trónok harca nem 24p-ben látható főleg ha sima tévé adáson keresztül nézik az emberek. Eddig még senki nem panaszkodott egyetlen mozifilmnél se, hogy ha az RTL Klub vagy TV2 adta, akkor az miért 50/60HZ-en ment.
-
Joshi
titán
"Egy ideje már mindent interpolálva nézek tévén, nekem nagyon bejön, hogy sokkal több részletet látok."
Az interpolációtól max több képkockád lesz, mert az elektronika próbál kiszámolni nem létező képkockákat a meglévők közé, hogy meglegyen mondjuk a 60. De ettől nem lesz több részleted, max temérdek képhibád. Told maxra az interpolációt, és menj közel a tévéhez, látnod kell hogy egy mozgó tárgy körül glória lesz, vagy rosszabb esetben brutál elmosódások keletkeznek. Még Sony tévéken is, pedig interpolációban a Sony a jobbak között van. -
Joshi
titán
válasz
Juhaszatti #64 üzenetére
"De nem is ez a legnagyobb gondom vele, hanem hogy iszonyú kapkodósnak érzem."
Akkor lehet hogy veled van a baj, kezdesz leépülni és lassulni. -
Juhaszatti
addikt
-
Csabroncka
addikt
Múltkor sikerült a Netflixen megnéznem a halálhajó című sci-fit, hát b--meg de jól sikerült ez anno. Sokszor meglepődök hány régi remekműről maradtam még le!
-
andor80
senior tag
60 fps után halljon is meg minden más sebességű mozihangulat kösz soha már .Szerencsére otthon is 4k hdr anyag +svp..+mad vr...+mpchc
-
válasz
Chris Kiki #50 üzenetére
Az az Xperia már a múlté, már 3 éve továbbléptem a Nexusra. Sőt, nemsokára ezt is cserélni fogom.
-
Busterftw
nagyúr
Egyetertek (komolyzene az egyetlen kivetel talan), ezert sem szeretek koncertekre jarni.
Meghallgatom Youtube-on a zenet, majd ugyanazt meghallgatom koncerten az eloadotol, mintha ket kulonbozo enekes lenne, koncert kritikan aluli.A sok "rajongo" meg aradozik mekkora volt mar.
Zoch
Nagyon random pelda. Szeritned ugyanaz? Lehet 1000 masik eloadot is linkelni.
Hallgasd meg studiofelvetel elejet aztan a koncertet.
Offhangok mindenhol. Itt legalabb nem kapkod levegoert es nem ivott. -
Cifu
félisten
válasz
Balázs Z. #54 üzenetére
Ok, megkövetem magam, komolyzene esetében a koncert lehet jobb minőségű, mint egy stúdiófelvétel. De nagyjából ez és az unpluged zenék azok, amelyek kivételek. Bármilyen más zenei produktumot nézünk, a stúdiófelvétel általában jobb hangminőséget nyújt. Akusztika, zenei minőség (stúdióban ha egy picit hamisra sikerül a játék, akkor újra felveszed, koncertnél nincs ilyen...).
-
Cifu
félisten
1.: Nem éli a reneszánszát a Vinyl, egyszerűen annak a vásárlóközönsége nagyjából fix maradt (a magukat audiofillnek azonosító retro-rajongók), míg a fizikai hanghordozók hagyományos vásárlóközönsége szépen elfordult a digitális fogyasztás felé. A kiadók pedig jobb ötlet hijján nekiálltak minden létező repertoárjukban lévő hanganyagot kiadni vinylen, mert az audiofillek megveszik ezeket, tehát bevételt tudnak generálni belőle. Ez nem reneszánsz, hiszen nem jelennek meg tömegesen a hanglemez-lejátszók a hétköznapi felhasználóknál, ez egyszerűen egy piaci állapot. Ha majd itthon is több tízezer vinylt fognak egy-egy kiadványból eladni, akkor beszélhetünk majd reneszánszról. De ez nem fog bekövetkezni, marad az, hogy pár tucat, pár százas nagyságrendek fogynak belőlük, mint eddig. Viszonyításképpen a hősidőkben (90-es évek) több százezres magnókazetta és CD eladások voltak a magyar kiadványokból (Gergely Róbert Emanuelle lemeze 300 000 feletti eladással volt a valaha volt legsikeresebb magyar kiadvány).
2.: A CD-hez való hasonlítás nagyjából felesleges, először is azért, mert az átlagos felhasználóknál lévő lejátszóeszközök nagy részénél nincs komolyan értékelhető befolyásoló tényezője annak, hogy egy 96 kHz-es mastert hallgatsz vagy Spotify-t.
3.: A felhasználók elsöprően nagy részét nem érdekli, hogy mennyire van közel a hanganyag forrása a masterhez, ha így lenne, akkor a Tidal Hifi lesöpörte volna a piacot mára.
4.: Ha pedig valaki a legjobb hangminőséget szeretné, akkor digitális mastert is el tud érni egyes platformokon, annál jobb nincs, a vinyleket is abból készítik...
-
Chris Kiki
senior tag
Főleg, hogy a vinyl ma reneszánszát éli elég komolyan. Arról nem is beszélve, hogy tömörítetlen a CD-hez képest.
Khmm... Szerintem ebbe itt ne menjünk bele, rengeteg egyéb topik foglalkozik ezzel. Mondjuk a "tömörítetlen a CD-hez képest" rész különösen tetszett.
(#49) Hopkins95
Talán Retro fan vagyok?Idézet az aláírásodból: Sony Ericsson Xperia mini pro
Ez alapján bizton állíthatjuk, hogy igen -
válasz
Chris Kiki #47 üzenetére
Apropó, vinyl korszak: tegnapelőtt találtam véletlen egy régi dalt(Das Meistersextett (früher Comedian Harmonists) Juliska aus Budapest 1937) és eszembe jutott, hogy rálesek neten, mennyibe kerül egy ilyen vinyl lejátszó, mert imádom azt a régies, pattogós hangzást. Ráadásul egyik kedvenc zenei stílusom a swing jazz - amely akkor dívott, mikor ezeket a lejátszókat használtál. Ennek fényében már értem, miért tetszik annyira a 24 FPS. Talán Retro fan vagyok?
-
devil-k
nagyúr
válasz
Chris Kiki #47 üzenetére
Főleg, hogy a vinyl ma reneszánszát éli elég komolyan. Arról nem is beszélve, hogy tömörítetlen a CD-hez képest.
-
Chris Kiki
senior tag
válasz
Hopkins95 #46 üzenetére
El tudom ezt fogadni, mivel a moziélmény szubjektív. Megszoktad a 24fps-t, hozzátartozik a mozizáshoz, mint a pattogatott kukorica evés, a zacskó csörgés, köhögés, a nézők ilyen-olyan reakciója a látottakra.
Neked steril a 60, nekem zavaró a 24. Ha 60-on szocializálódtunk volna, akkor most a 24-re mondaná sok ember, hogy tönkreteszi a moziélményt, mert vállalhatatlanul darabos."Olyan szokatlan"
Itt a megoldóképlet, tőled. Nem azt kapod, amit xx éven keresztül megszoktál. Tudod, mint amikor a vinyl után jött a CD korszak és sokan visszasírták a pattogást meg a "melegebb" hangzást. -
válasz
Chris Kiki #45 üzenetére
Én egyetértek a kollégával, szerintem is sterillé teszi a filmet a 60 FPS. Én moziban dolgoztam és beszélgettünk erről a 60 FPS-ről is és pl. a filmszínház vezető is ugyanezt mondta, hogy próbálkoztak az iparban ezzel a 60 FPS-sel, s az emberek panaszkodtak hogy olyan steril, természetellenes a film tőle. Se én is hasonló véleményen vagyok. Olyan szokatlan és fura, mintha egy családi videót néznék, a 24 FPS az igazi cinematic élmény.
-
Chris Kiki
senior tag
NEM teszi sterillé a filmet, legfeljebb Neked (persze nem vagy ezzel egyedül). De ez nem a (jobb) technológia hibája, hanem a Ti szemetek nem kedveli megszokottól eltérő dolgokat. Ha majd egy generáció fel fog nőni az alapértelmezett 60fps+ filmeken és mutatsz nekik egy 24fps filmet a múltból, furcsának, hiányosnak és zavarónak fogják találni, mint most mi a néma és FF filmeket.
-
vzsryl
nagyúr
Annyira felesleges ezen vitatkozni. Teljesen szubjektív dolog, hogy kinek mi tetszik jobban, és meg se szabad próbálni ráerőltetni az általunk kedvelt verziót másokra. Ez kb. olyan, mint az IOS vs Android. Mindenki azt kedvel jobban, amit akar.
A lényeg, hogy a 60 fps valaki szerint áldás a 24 fps után, de valaki szerint átok. Ezt el kell fogadni. -
devil-k
nagyúr
válasz
Chris Kiki #36 üzenetére
Ugyan már. Ha olyan jó üzlet, Hollywood nem ismer határokat. Nincs itt durcáskodás az én részemről legalább is.
-
válasz
Chris Kiki #34 üzenetére
Az teljesen biztos, hogy a hangosfilmeknél nagyon ment az, hogy a hang az aztán teljesen tönkreteszi a moziélményt, #csakanémafilm
-
koop6
tag
Ennek pusztán anyagi okai vannak, felvételnél, tárolásnál sokkal nagyobb költség, utómunkánál pedig hatványozottan nagyobb. A 24 is azért lett, mert arra mondták annó, hogy az már folyamatos mozgás megjelenítésére alkalmas.
Korábban volt kérdés miért nem 25 / 30, azért mert a TV a helyi hálózat frekijéhez szinkronizál, míg a filmes kamerának már annó is saját órajel generátora volt. -
Chris Kiki
senior tag
Azért azzal gondolom Te is tisztában vagy, hogy egy ilyen átállás nem megy egyik pillanatról a másikra. Mind forgatási (új kamerák, nagyobb odafigyelést igénylő díszletezés, költségesebb renderelés), mind vetítési oldalon jelentős költségei vannak. Ez egy folyamat lesz, amely már elkezdődött.
Aztán nehogy már az legyen a mérőszám, hogy akkor miért nem álltak már át. (a hm-mel kiegészítve kicsit durcásnak érzem ezt a hozzászólásodat)
-
devil-k
nagyúr
válasz
Chris Kiki #34 üzenetére
Ha annyira szuper a 60FPS miért nem álltak már át a filmesek? Hm?
-
Chris Kiki
senior tag
Érdekes módon nekem is ez a megjegyzés maradt meg leginkább ebből a cikkből:
Viszont óriási baklövés volt, hogy 60fps-ben adták ki ezt a filmet, így teljesen agyonverték a mozihangulatot...
Mert miért
Azért mert Neked nem jön be a finomabb mozgásmegjelenítés, más még élvezheti a technikai fejlődés látható elemeit. Az én szememnek kifejezetten zavaró a 24fps, alig vártam már, hogy ebben történjen végre valami előrelépés. Olyan gyönyörű látvány, ahogy a Gyűrűk Urában a madár szemével látjuk "elsuhanni" Mória hegyeit, és ugrál az egész, mint egy diavetítés.Kíváncsi lennék, hogyha a FF-színes váltás korszakában lett volna internet, mennyire lettek volna tele az akkori fórumok az olyan hozzászólásokkal, hogy -köszönjük, de nem kérünk a színesből, mekkora baklövés ez, teljesen megöli a művészi hatást.
60fps for president!
-
Alien!
senior tag
Jó kis írás!
Nekem az IT második része nagyon bejött, elképesztő keverése és tere van, de már az elsőnek is az volt. Rambo is agresszív volt, Gemini Man ugyszintén.
Az új Terminátor kicsit érdekes, Imaxben néztem, és a szinkront kegyetlenül megtolták, bődületesen jól szólt kb emiatt volt élvezhető. Érdekes itthon nem vagyok tőle elájulva, se rendszeren sem fülesen.Kicsit mintha vissza lenne folytva, többet vártam tőle (az angol sávtól is).24fps VS 60fps
Egy ideje már mindent interpolálva nézek tévén, nekem nagyon bejön, hogy sokkal több részletet látok. A látványfilmek emiatt brutális boostot kapnak szvsz. Pl az említett Terminátort is sokkal jobban éveztem itthon mert láttam minden részletet, az IMAX + 24fps a moziban számomra befogadhatatlan volt a gyors vágás miatt. Sok jelenet egyszerűen összefolyt. Szerintem ez a folyamatosság pl ezeknek a modern digitális kameráknak nagyon jól áll. A Netflixes filmek és sorozatok is elképesztően néznek ki vele.
-
Köszi Cifu meg lezsonak is, ezek konkrét infók, épp ilyenekre voltam kíváncsi. Amúgy én is fél millió körülre saccoltam, akkor az nem olyan vészes szerintem, közeljövőben kivitelezhető.
Azért az Oled tévék még mindig igen drágák, főleg a nagy képátlóval. Azt nézegettem múltkor, hogy 55 meg 65 colos méretnél milyen ugrás van árban pl. az LG TV-knél, 75-nél meg már egyenes a csillagos égbe ugrik az ár, ezért nézegettem aztán projektorokat is.
Amúgy ilyen nagy üvegbalkonos nappaliba lenne főleg, de ha még nem is ideális, szerintem az nem akadály.
Az a helyzet, hogy mostanában a mozifilmek töredéke érdekel csak(pedig moziban dolgoztam haha), inkább a régi klasszikusok fognak meg leginkább és azokat szívesen újranézném. Illetve 2 éve a sorozatokra is nagyon rákattantam, ha lenne egy ilyen rendszerem, lehet pl. a LOSTot is szívesen újranézném.
-
Cifu
félisten
válasz
Hopkins95 #24 üzenetére
Mégis mennyibe kerül egy ilyen rendszer?
Ahogy lezso is írta, kb. fél millió az alsó határ, az alatt inkább ne is vágj bele.
Ideális szinten:
1x megjelenítő (TV vagy projektor)
1x Hi-fi erősítő (célszerű valami új, ARC+ támogatású)
5.1 hangfalrendszer -> ez aztán mehet akár 10.2-es rendszerekig is...
Hozzá a kábelek (függően a lehetőségektől elvezetve (falba építés vagy kábelcsatorna)A pontos kialakítás erősen függ a helyszíntől, egy csupa üveg nappali például kevésbé ideális, mint egy pincehelység.
Nagyon alap szintű (fél millás) szint egy 4K-s LED TV (~200e Ft-től kezdődik), egy alap 5.1-es Hi-fi erősítő (~100e Ft) és egy 5.1-es hangfalszett (~200e Ft), erre még kellenek a kábelek, stb.
Ha ultra-alap szintre mész, akkor egy TV és egy 5.1-es Logitech hangfalszett. Szívem szerint viszont ezt nem ajánlom, egy rendes 5.1-es szett még olcsóbb hangfalakkal is sokkal jobban szól.
TV a jobb hozzá vagy projektor, ha játékra is használva lenne?
Ha játékra is használod, alaphelyzetben inkább egy jó TV ajánlott, amelynek kicsi a késleltetése (célszerű böngészni a teszteket) és jó a gyors képi megjelenítésekben.
A projektor előnye alapvetően a nagyobb megjeleníthető képméret volt régen, de amióta 200e Ft alatt 65"-os LED TV-ket lehet már kapni, kevesebb, mint 600e Ft-ért pedig már 65" OLED TV-t, a projektorok előnye elkezdett olvadni.A projektor ellen szól pár dolog, először is az, hogy értékelhető 4K-s proji kb. egyedül az Epson TW9400 létezik 1 misi körül, és inkább felette vannak a minőséggibbek. Továbbá, hogy komolyabb munka összeállítani, a projektor és a vászon helyét meghatározni, kábelezni, stb. A projektor hátránya még az, hogy csak besötétített szobában élvezhető igazán. Előnye persze az, hogy akár 2-3 méteres képátlót is ki lehet hozni vele.
-
Srácok, én inkább a technikai hátterére lennék kíváncsi a házimozinak. Mégis mennyibe kerül egy ilyen rendszer? TV a jobb hozzá vagy projektor, ha játékra is használva lenne? Nem mondom hogy van rá most pénzem, csak szimplán kíváncsi vagyok, mert a cikk nem megy bele ilyen részletekbe.
-
Silenzio
addikt
Egy kérdés:
- Mi a baj az Arri Alexával?
Egy észrevétel:
- A Gemini Mannek csak 60 fps-es transzfere van tudtommal, moziban is úgy ment.
-
P1eTr0
aktív tag
Érdeklődve olvastam a cikket, jó látni, ki-mivel teszteli az otthoni rendszerét.
Ugyan van otthon demo lemezem, de ha meg szeretném mutatni a rendszerem tudását, én az alábbi filmrészleteket szoktam berakni:
- Transformers 1 (autobotok megérkezése);
- Star Wars - Episode 1 (Podracer);
- Star Wars - Episode 2 (Asteroid chase) - ez főleg hangra nagyon kellemes;
- The Dark Knight - ebben elég sok IMAX-os jelenet van, nagyon szép képpel és ütős hanggal.Tudom, ez is szubjektív lista, illetve nem 4K, de azért vannak még normális minőségű BD-k is
A 24 kontra 60 fps-el kapcsolatban én is az előbbi szavazok, de egyet tudok érteni azokkal, akik azt mondják, hogy megszokás kérdése az egész.
Az idő úgyis eldönti, merre fejlődnek a filmes dolgok.
-
válasz
pulutodurumo #14 üzenetére
"Vagy inkább azt mondanád rá, hogy kell a francnak..."
Lehet, hogy azt mondanám, mert engem egy filmben sohasem ez a része érdekelt.
-
pulutodurumo
őstag
A néző a valósághoz is hozzászokott, meg ahhoz is, hogy a moziban 24 FPS-sel megy a műsor.
Nem helyes összemosni a kettőt.
Ha eléd raknának egy 144 Hz-es, 16K, megabrutál színhűségű kijelzőt, valószínűleg fura lenne elsőre, hiába van közelebb a valósághoz. Gondolom azért nem lenne baj. Vagy inkább azt mondanád rá, hogy kell a francnak, FHD/60 felett minden mű, meg olyan milyenmá...
? -
Megszokás kérdése, mivel ez az általánosan elterjedt szabvány, ehhez szokott hozzá a néző. Ha 48/60 FPS lenne a szabvány, akkor ahhoz szokott volna hozzá a néző.
Ezt nem értem, mert a néző a valósághoz szokott hozzá és nem különféle mozis és tévés szabványokhoz. Vagyis, ha a moziban a 24 FPS olyan borzasztó lenne, akkor már régóta követelték volna tömegtüntetéseken az operatőrök száműzését Szibériába. De ez nem történt meg...
És ránéztem, de nem látszott a Netflix 60 FPS videóban semmi valódi hűha érzés.
-
Mélyláda tesztelésére pedig az Edge of Tomorrow (Holnap határa) nyitójelenete ajánlott, ugyanis alábbi hallható...
-
vzsryl
nagyúr
“Ha a nézők megszoknák a 60FPS-t, akkor lehetne előre lépni, mert azért "mozihatású" a 24FPS, mivel ezt látjuk a moziban. Nem azért, mert az jobb.”
Ez a két mondat objektív tényeket és szubjektív véleményt tartalmaz. Én a kettőt nem keverném össze. Az igaz, hogy sokan azért tartják jobbnak a 24 fps-t, mert ahhoz vannak hozzászokva a mozikban, de azt nem lehet kijelenteni, hogy nem jobb. Előfordulhat, hogy a 60 fps megszokása után is valakinek a 24 jobban bejön. Ez már egy szubjektív dolog.
-
Cifu
félisten
A 24FPS nem megszokás kérdése, hanem szabvány.
Megszokás kérdése, mivel ez az általánosan elterjedt szabvány, ehhez szokott hozzá a néző.
Ha 48/60 FPS lenne a szabvány, akkor ahhoz szokott volna hozzá a néző.Egy páran már próbálkoztak a 60FPS mozifilmek bevezetésével, de csúnya bukás lett belőle. Nem véletlen.
Ahogy 48 FPS-el is (The Hobbit széria), de igazából továbbra is annyi a probléma, hogy az emberek megszoknak valamit, és ha hirtelen változás következik be, akkor két kézzel tiltakoznak általában.
A Gemini man így is bukott a moziban, de ha 60FPS-sel küldik be oda is, még kevesebben ültek volna be rá..
Szvsz azon a filmen semmi sem segített volna, szóval nem jó példa...
Egyébként melyik sorozatokra gondolsz amit így nézel?
Megfogtál, SmoothVideo Project...
Egyébként a Netflix féle Meridian tesztvideó szerintem elég meggyőző. Ha a nézők megszoknák a 60FPS-t, akkor lehetne előre lépni, mert azért "mozihatású" a 24FPS, mivel ezt látjuk a moziban. Nem azért, mert az jobb.
A demo diszkek adottak, de referencia szintű mozi transzferek nem futnak be sokszor egy évben. Ezekből lesznek a demo diszken található filmrészletek.
Én arra gondoltam, hogy pl. a Netflix féle tesztvideók is jók, a fent már linkelt Meridian például az egyik első HDR tesztvideó volt a nagyközönségnek.
-
A Gemini MAn tényleg a 60fps miatt bukott a mozikban?
Én nem hinném.Amúgy - szerintem - a mozisok ott cseszték el, hogy nem 25, vagy 30 fps-sel rögzítenek. Csak pár kockával több és nagyobb lenne a kompatibilitás a világ más képzsabványaival, meg a TV sugárzási normákkal.
Így nem lenne szappanopera, de a skálázások (50, 60, 100, 120 Hz-re) sem igényelnének sokféle algoritmust (pulldown-ok...), egyszerűbb lehetne az elektronika is.
-
Nagyon laikus vagyok a témában, de a Transformers a filmnél az első videó, amit betettél, ott a nagy robot átváltozásánál nem csak annyit vágott tönkre a 60 FPS hogy szappanoperásabb lett, hanem az átváltozás darabosságát, robotos jellegét is kinyírta, így a hanggal sem volt teljesen összhangban.Jól láttam ezt ? vagy csak Placebo?
A második videónál viszont nekem is a 60 FPS jött be jobban.A Marvel/ Disney filmekkel mi a helyzet hang / kép terén? Az ember azt gondolná azok hozzák most a referenciát. ( Végjáték, Aladdin )
-
devil-k
nagyúr
A 24FPS nem megszokás kérdése, hanem szabvány. Egy páran már próbálkoztak a 60FPS mozifilmek bevezetésével, de csúnya bukás lett belőle. Nem véletlen. A szappanopera effektus egyszerűen nem a mozivászonra való. Sterillé teszi a filmet. El sem tudnám képzelni pl. A Trónok Harcát vagy Walking Dead-et így... viszont van olyan sorozat, ahol a kutyát nem zavarja... Barátok közt, Agymenők stb... A Gemini man így is bukott a moziban, de ha 60FPS-sel küldik be oda is, még kevesebben ültek volna be rá.
Egyébként melyik sorozatokra gondolsz amit így nézel?
A demo diszkek adottak, de referencia szintű mozi transzferek nem futnak be sokszor egy évben. Ezekből lesznek a demo diszken található filmrészletek.
-
Cifu
félisten
Elég szubjektív lista.
Hiányolom a dedikált demó videókat, hajdan azok voltak a minták.
A 60FPS problémát is szubjektívnek érzem, én szívesebben nézek 60 FPS-es sorozatokat. Elhiszem, hogy sokan már annyira hozzászoktak a 24 (23,876...) FPS-hez, hogy számukra elvész a "mozi" hangulat, de ez első sorban megszokás kérdése, és nem technikai kérdés...
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple Watch Series 9 45mm GPS Starlight 1 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3406, 96% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3206
- Clevo 1060 6GB Mxm 3.1 laptop videó kártya ingyen házhoz szálitással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest