Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
PCI-ra átállni nem kerül sokba. Bemész egy bontóba és tobzódhatsz, VGA-t akár 500Ft-ért is vehetsz bele.
A technológiailag lemaradókat nem mindig kell ám megvárni, és csak miattuk gyártani valamit. Ez egy dologra lenne jó: az árak magasan maradnának a sok párhuzamos gyártósor miatt. -
SLYM
veterán
hát igen. ezt nevezik szopásnak
amúgy a topic elejét olvasgatva azzal nem nagyon érterk egyet, hogy nem kell már senkinek az AGP meg a 6600GT. szerintem még fél évig simán gyártani kéne a 6600GT-t. nem sokaknak az még az elérhetetlen kategória és lehet hogy csak fél év múlva tudnak a jelenleg AGP-s rendszerükbe cserélni vidkarit. (mert ugye a PCI-ra átállás az se 2 fillér......
-
Rover623
félisten
Én is csak azt tudom mondani: PEACE...
Tudom hogy nem ilyen egyszerű...de a VLB szempontjából érdektelenek a különbségek.
A Raymond által linkelt (és még sok helyen fellelt) architektúra vázlatok jók, de a 486-osé csalóka. Más részletezettség, más terminológia...szal nem egyértelmű, van benne egy kis ködösítés.
Lényegi változtatás csak a cache beépítése és az utasításdekódoló rész átdolgozása.
Ha elhagynánk a cache-t (és persze az FPU-t), akkor blokkvázlat szintjén erős lenne a hasonlóság.
Pontosan ez volt a RapidCAD-ben. Egy cache nélküli 486-os...lábkompatiblis volt a 386-ossal!
Sajnos nem találok róla olyan szintű leírásokat mint a ''mezei'' procikról, pedig sokat segítene.
Jelenleg a 486-os blokkvázlatát egyszerűsítgetem... -
Rover623
félisten
Lehet...de nem valószínű...
Legalábbis a pozitív egész számok körében végzett matematikai alapműveletek szabályai szerint...
Amikor megkaptad a személyidet '89-ben, én már kezdő mérnökként elhelyezkedtem...
Persze ez lószart se jelent...max. azt hogy valszeg én fogok előbb elpatkolni... -
Loha
veterán
Sztem ez még nem jelenti az AGP végét.
Nvidia: (forrásból van)
''We think AGP interface systems will still represent a sizeable portion of the market, since Intel has flooded the market with AGP-based 865 chipsets.''
Sztem csak átmeneti hiány alakulhat ki, de sztem keresnek új partnert...
Már csak azért is, mert a dual GPU-s kártyáikhoz is kell a HSI... -
Xantomas
őstag
De jó, hogy a topic az Nvidia megszakított szárnyalásáról szól... -na. Volt itt minden: Vesa bus leleplezés, 386-486 vita
Had legyek az ítélőbíró.
Ha a proci programozását nézzük, akkor tényleg csak annyi a különbség, hogy alapból 386-osba nincs integrálva a coproci, viszont nem butított (DXx) 486-osban van. Új ASM parancsok jöttek, pl CMPXCHG (ami céloperandus - AX vizsgálatot végez) BSWAP (ami az alsó és a felső 16 bitet kicseréli) és az XADD (ami a cél és a forrás összegét a célba írja, a cél eredeti értéke pedig a forrásba kerül)
Ellenben fizikailag kisebb helyet foglalt a mag, magyarán csíkszél.csökkentés történt. Bevezették az L1 cache-t a magba, és nem az alapon volt. Új chipset generációk jöttek ki.
Nagyvonalakban ennyi. -
HERR Z
veterán
nemtom említette e már valaki, de átvitt értelemben ez a cikk pontot tesz a ''lesz e AGP-s 7600gs vagy gt?'' kérdésre is.........
mert 1-2 hónappal ezelőtt még voltak hírek ezekről is -
Loha
veterán
válasz
Rover623 #104 üzenetére
Ebben nagyon tévedsz, nem vagyok haragtartó, és azt a dolgot már rég el is felejtettem, sztem ne magadból indulj ki...
Az ilyenekkel van bajom: ...annyit tudok ajánlani, képezd magad, olvass többet...
Meg lehet beszélni vmit anélkül, is hogy ilyeneket hozzáfűznél, meg talán nem kéne annyira örülni magadnak azokkal a smájlikkal...
De ennek ellenére továbra sincs semmi bajom veled, csak néha a stílusod sértő... -
Rover623
félisten
''Kedves'' Loha...
Akárhogy beszélnék/írnék, te utálnád...
Nem tudod nekem megbocsátani, hogy feleslegesnek tituláltam a CRT-s topicodat...kicsinyes, bosszúálló és haragtartó vagy...
Ha a 4. x-ed előtt vagy, még nem késő, megváltozhatsz...
Ha már elhagytad, rá se ránts...erre a kis időre talán el tudjuk kerülni egymást...
Én legalábbis igyekezni fogok... -
Raymond
titán
válasz
Rover623 #101 üzenetére
Nem eroltetted meg magad annyi biztos, pedig az osszes doc ott van az Intel oldalan
De azert hogy hogy ne kelljen az Intel-es PDF-ekbol olloznod:
[link]
[link]
Maga a pipelineing bevezetesebol tudnod kene hogy at van dolgozva a proci, mert atdolgozas nelkul ezt lehetetlen lett volna veghezvinni. Itt nagyon az alapoknal jarunk. Pipelined vs. Non-Pipelined CPU kerdese nem ertem miert nem vilagos elotted. -
Rover623
félisten
De kínozzál nyugodtan...közben még többet olvastam.
Elbattyogtam a developer.intel.com-ra és nézegettem egy kis 486 meg 386 mikroarchitektura vázlatot...vmi ilyesmire emlékeztem...még mindig hasonlónak tűnik...
Kifejezetten érdekes hogy a ''vadonatúj'' architekturának milyen ''szerves'' része a kooproci...
Még az Intel szerint is:[link]...
Ha a bekeretezett bal alsó sarkot valamint a Cache-el kapcsolatos blokkokat elhagyom, olyan nagyon forradalminak nem nevezném a különbségeket a néhai 386 belső felépítéséhez képest... -
Cicero
őstag
Várjunk csak.. eddig nem úgy volt hogy a PCI-E a trendy?
-
#65675776
törölt tag
A 186/188/386/486/Pentium/PentiumII/PentiumIII procikat a mai napig gyártja az intel beágyazott rendszerekhez. Persze nem a régi tokozással. Úgyhogy lehet venni még mindig, vagy ha van a közeledben egy komolyabb PLC, akkor abból is kigyógyíthatod.
Esetleg tudok prezentálni egy 8088-cal szerelt XT-t. -
Rover623
félisten
-
karib
addikt
Oké, biztos reszeltek még 1-2 apróságot, de lényegileg tényleg egy koprocival egybeépített 386 volt a 486-os, nagyobb órajeleken. Aztán meg jött a 486SX, amiben lekapcsolták a koprocit... ah, a régi szép idők
Amúgy emlékeim szerint úgy nézett ki a dolog, hogy:
- 386SX/DX - 486SLC/DLC ment a ''386'' foglalatba/lapba, illetve
- 486SX/DX/DX2/DX4/5x86 stb. és a Pentium Overdrive procik mentek a ''486'' lapba.
Anno a nagy terv egy 486DX 50 MHz beszerzése volt. Nem DX2, hanem sima DX - 50 MHz-es FSB-vel... mmmVégül sose lett - most valszeg vödörszámra lehetne szerezni ingyé
Volt ellenben Cyrix 486DX2/66 @ 2x50 MHz - a Trident ISA VGA is hogy megtáltosodott a tizensok MHz-re húzott ISA buszon
Apropó, van valahol elfekvőben pár 386-486 alkatrészem, ha valakinek kellene. Pl. oktatási célokra -
glacious
addikt
Miért nem? Egy darab utasítással nem tudott többet a 486-os, és a pipelineosítás is csak a pentiumnál jelent meg.
szerk.: valahol találtam 5 lépcsős pipeline-t a 486DX-re de ezt nem tudom igaz-e, mert az intelnek ekkor sokkal gyorsabbnak kellett volna lennie a konkurrenciánál
[Szerkesztve] -
kovsol
titán
válasz
Translator #77 üzenetére
szerintem az ibm elöbb venné meg az ati -t
-
FTeR
addikt
anélkül, h bármelyik oldalra is állnék, csak az érvelési szisztémába kötnék bele.
annyira azért nem bonyolult amit ír. van egy karija. ami (hasamra ütök) 30fps-el megy natív 1280x-ban és 30fps-el élsimított 1024x-ben. szerinte az ő monitorán a kissebb felbontású, de élsimított jobban néz ki, ezért azt használja. nem arra ment a párosírás, h melyik felbontás a jobb és menynivel jobb élsimítással.
19''+ os monitorokon az 1024 tragikusan néz ki.
ha holnap megyek boltba karit venni, akkor melyiknek a legjobb az ár/érték aránya, amivel elfogadhatóan mennek a mai játékok és a közeljövőben megjelenőktől sem dobja ki tacssot? úgy a 30-70eHUFos kategóriában?
ez annyiban csatlakozik a topikhoz, h AGP-s kell ;) -
Rover623
félisten
[HISTORY ON]
'92-93 környékén jelent meg a VLB...a 486-osok felfutásának idején. Üzletileg valóban kötődik hozzá: 486-os lapokon jelent meg először és a legtöbbször.
Elektronikailag: a 386-oshoz kötődik...mivel a 486-os egy közös sziliciumlapkára integrált 386DX+387, ezért a processzor azon részei/kivezetései/busza amelyek a VLB szempontjából érdekesek, hajszálra megegyeznek a 386-oséval.
Rengeteg alaplap született abban az időben, amibe 386,486DLC, 486 procit is bele lehetett tenni.
Ezek között voltak VLB-sek is természetesen, ez pl. az egyik legismertebb darab volt:
[link]
A fenti alaplap is az Opti 495SLC lapkáját használta. Ez és a 495XLC voltak a legelterjedtebb olyan lapkák, amelyek az akkoriban létező összes procit kezelték és VLB-t is tudtak kezelni.
Az Opti olyannyira beletanult a dologba, hogy még saját Local Bust-t is fejlesztett, ez volt a kevéssé ismert és kissé fantáziátlanul elnevezett ''Opti Local Bus''...
De a Siemens használt ilyet is (kifejezetten 386-os):
[link]
Ezen az oldalon pedig igen sokat lehet találni:
[link]
[link]
[link]
A buszt igazából még az első Pentiumoknál sem változtatták meg, ezért voltak hibrid 486/P5 lapok, amik között szintén voltak VLB-sek...és mivel közben teret nyert a PCI busz, kombinált PCI+VLB lapok is voltak...
[HISTORY OFF]
szerk: közben látom, daa-raa röviden és tömören összefoglalta a lényeget...
[Szerkesztve] -
Mosqu!to
addikt
Igen? Én nem látom nagyon
1-2 hete követem nagyjából figyelemmel a 7900GT-k árát (mert hamarosan ilyet veszek) és azóta legolcsóbban kiskerben 78e-ért találtam, itt fórumon pedig 72-ért.
kovsol, mirrmurr: Én pont azért gondoltam a VESA-t hosszú ISA-nak, mert az ISA foglalat mögé volt toldva egy kisebb.
Azoknak, akik nem tudják miről beszélek: [link] -
Coyot
őstag
-
razsa
aktív tag
Minek nézzem meg,tudom,h úgy (mind2 szűrő nélkül) natívban lesz szebb
Ez evidens..Onnan indult a vita,h ki hogy milyen felbontásban játszik...és az én esetemben az X1600Proval járnék jobban mert az jobban bírja a szűrőket, és TFT nél illik szűrőt használni játékban ha igazán szép képet akarsz..
-
kovsol
titán
hát nem tudom ha egyforma méretben nézem a kettőt akkor nem látok nagy külömbbséget (mert ugye a monitorodon is egyforma méretben látszanak) max ott a kocsi elején nagyon recések az élek 1280 ban
én ezért játszok 1280*1024 2xAA val, mert akkor máris jobb mint 1024 ben 4xAA val -
Cathfaern
nagyúr
Akkor fussunk neki mégegyszer: a screenshot semmit nem mutat meg.
A probléma ugyebár abból adódik, hogy a te monitorodon van 1280*1024 pixel szépen egymás mellett. Ha ezen a felbontáson használod, a kép minden egyes pixelére fog jutni 1 valós pixel (azaz 1 szín, mert a monitor pixelenként csak 1 db. homogén színt tud megjeleníteni). Ha más felbontáson, akkor viszont 1 valós pixelre mondjuk 1,5 pixel fog jutni, ami viszont információ vesztéshez fog vezetni (gy.k.: homályos lesz a kép). Viszont a screenshotnak semmi köze a monitorodon lévő pixelekhez, így nem is látszik rajta semmi... -
Szlovi
senior tag
Hé,te IBM!!! Nem kéne megszívatni az nVidiát!!!!!!!
-
Coyot
őstag
ember!, most akkor vagy szűrővel nézed mind2 felbontáson vagy anélkül!
1024 ben a szűrő miatt szebbnek látszik, de ha 1280 be is bekapcsolod a szűrőt akor ott megszebb, mivel egy képponton a tft nek egy képpontot kel megjelenítenie, natív alatt monyuk1,5 fizikai képponton kell megjelenítenie egy képpontot, vágod? erről bővebben atft totyikban olvashatsz.
mod.:
akkor mond azt h nem bírja a vga-d nagy felbontásnál a szűrőket, attól a monitorodnak még szebb képe van natívban. Javaslom nézd meg elsimítás nélkül mindkét felbontáson
[Szerkesztve] -
razsa
aktív tag
Jó a válsz,szebb lenne!! Persze,h 1280*1024ben szebb szűrőkkel! De szűrő nélkül nem!
Én nem azt vitatom,h nem a natív a legszebb! Dehogynem! De játékban,nevezetesen pl az NFSMW ben,1024ben a szűrők miatt szebb a kép(elmosódás) Használhatnám natívban,szűrőkkel ,csak úgy max 18FPS-el menne,ami nem valami kellemes..
[Szerkesztve] -
Cathfaern
nagyúr
Screenshotokat hiába küldesz, azon semmi nem fog látszani...Amúgy nézz meg valami feliratot natív felbontáson játékban, meg más felbontáson...ha szerinted utóbbin szebb lesz, akkor szerintem sürgősen menj el szemészhez
(magyarul: natív felbontáson élesebb a kép, ezen kár vitatkozni...az, hogy valakinek esetleg a mosott jobban tetszik, azzal meg nem lehet mit csinálni, ez is igaz)
-
razsa
aktív tag
Látom vágod a dolgot..a natív felbontás az egyedül windows-ban érvényesül itt,azt is használom,de játékokban (ill 3d-s alkalmazásokban )kicsit más a helyzet..1280x1024ben tényleg gyönyörű, de csak szűrőkkel!Ha szűrők nélkül használod, úgy csúnyább mint 1024ben szűrővel.Ha gondolod küldhetek két scrshootot pl NFSMW ből...
[Szerkesztve] -
Loha
veterán
Akkor elmagyarázom...
1024*768-ban megy csak a F.E.A.R. szűrők nélkül mindkét kártyán élvezhető sebességgel. Itt 8fps-el gyorsab a GT. Szűrőkkel ugyan ez 26/23fps a Pro javára, de sztem ez már nagyon akadozós kategória. És ha túl gyors lenne a 46fps, akkor is inkább 1280*960-ban játszanék inkább, szűrők nélkül 33fps-el, mint 1024*768-ban szűrőkkel 26fps-el... Szóval sztem ez nem az a kategória ahol az ember minden szűrőt feltol maxira... egyébként sztem csak az AA fogja meg a GT-t... -
HERR Z
veterán
jah, az jön le hogy nV logos játékokban elég érdekes eredményeket kap...ezekben a játékokban veri el a 7800gt az x1900xtx-et is...
jövőre nézve ettől függetlenül a x1600pro/xt agp éri meg(xt-ket most fogják kiadogatni)
amit a felépítésben elrontottak azt pedig az x1700-nál remélhetőleg helyrehozzák -
razsa
aktív tag
Itt még a mai/régebbi játékokkal tesztelnek, és már itt is ahogy rányomsz egy kis AA/AF-t egyből a X1600 a jobb..mi a kérdés? PL FEAR-ben, az durva,h az X1600 10 FPS-el jobb..És ha valaki egy ilyen karit vesz,nemhiszem ,h látványjavítók nélkül futtatna egy játékot is. Én a 9600XT-mel is az összes mai/régebbi játékot 2xes AA/AF- el nyomom 1024ben,még tűrhetően.
-
Loha
veterán
[link]
Nem egy túl jó teszt, de nekem nem az jött le, hogy az x1600Pro megérné az árát.
Én úgy érzem, hogy az x1600 lehetett volna egy nagyon jó kártya, de annyira elszúrták a felépítését, hogy nem lett, mert teljesen kiegyensúlyozatlan. 12 futószalag meg 800MHz-es 128bit-es ram? Persze nvidiáéknál megcsinálták ez jól is a 7600-as szériánál...
[Szerkesztve] -
HERR Z
veterán
jó, de azért 6600gt agp van a piacon is használtan, ami a x1600pro agp-ről annyira nem mondható el...úgy pedig 23-25k körül repkednek a 6600gt-k
amgy meg újonnan is olcsóbb egy picit:
VGA NVIDIA GF FX6600GT 8xAGP w/ 128M +TV +Dvi 1 ÉV 22 845
VGA ATI RADEONX1600Pro AGP 256M +TV + Dvi 1 ÉV 23 237
+fa -
mirrmur
aktív tag
hm az ISA+ a mögötte lévő vesára montad a ''Hosszú ISA-t'' ?
-
mirrmur
aktív tag
Hosszú ISA=Vesa?
nem. Az ISA busz egy max 16 bites kommunikációra kihegyezet 10MHz alatt járó busz volt(nem tudom hány MHz asszem 4,7 talán)
A VESA Local busz pedig egy 32 bites, 33MHz-en járó dedikált vezérlővel ellátott csatoló interface volt anno ami sokmindenben túlmutatott a PCI-on, viszont annál több dologban kevesebb volt annál. Egyébként a VESA úgy nézett ki hogy egy 16 bites isa busz mögött helyezkedett el. -
HERR Z
veterán
Halk megjegyzés: az új Ati középkategóriás kártya elvileg natív agp-s lesz tehát rialto se kell neki ahogy az x1300/1600-nak..
amúgy meg faxom egy x1600pro százszor életképesebb kari agp-n mint a 6600gt csak a nép ezt nem képes látni...az a +5 ruppó amibe fáj annyival bőven jobb is
7800gs/gs+ ellen viszont nincs semmi-na nem mitha 16 pipás x800gto agp nem lenne akár megfelelő alternatíva, mert alig lasabb..csak ugye sm3-
-
Mosqu!to
addikt
Én vmi olyasmit hallottam mostanában, hogy 1-2 héten belül esik az nvidia kártyák ára 10-15%-kal. Tud erről valaki valamit részletesen?
o0tomy0o: a hosszú isa sztem a vesa volt, nem? -
o0tomy0o
tag
Ez is csak azt jelzi hogy nem kell tovább erőltetni azt az AGP-t ... Minthogy hosszú ISA vagy mittomén milyen foglalatokat sem építenek a gépekbe. Ennek is vége kell hogy szakadjon...
-
Integra
titán
érdekes szerződése lehetett az nvidiának velük ha csak így ripszropsz leállnak..
-
orbano
félisten
Hajrá PCI-Express!
-
Face8814
őstag
Most ahogy így Loha írását olvastam, felmerült bennem is a kérdés, hogy milyen konkurenciája is van AGP fronton az Nvidia-nak? Gondolok itt a 7800GS, 6800GS kártyákat tartalmazó szegmensben. Mert szerintem semmilyen. ( Talán az X850-en, de hát az nem ezen kártyák ellenében készült. Az egy korábbi architektúra. ) Szóval lépéshátrányba nem kerül az Ati-hoz képest.
Az AGP-nek meg előbb utóbb úgy is vége.Ezek az előbb említett kártyák már csak késői végtermékei annak a korszaknak. Most úgy néz ki lassan de végleg véget ért ez a időszak.
[Szerkesztve] -
Loha
veterán
Most nem azért, de az IBM nem azért fejezi be a HSI gyártást, mert az nvidia nem rendel többet? Vagy nem értem... az IBM-nél azt mondták, hogy nem kell az nv mocskos pénze, és nem gyártunk nekik többet? Sztem AGP-s 6600GT-ből bőven van raktárkészlet, a 7800GS meg úgysem egy tömegtermék, ahogyan a 7950GX2 sem.
Meg milyen versenyről van szó az AGP-s szegmensben? ATI-nak semmilyen kapható konkurens AGP-s VGAja nincsen, leszámítva pár X850-et, X700 PRO-t,meg a 9600-as szériát, de sztem ezek távol vannak a konkurencia szó jelentésétől... -
Lord Zero
addikt
az atinak ki csinálja?
-
simonzé
addikt
Hümm. A profi cégek általában nem egyetlen partnerre támaszkodnak fontos alkatrészeknél. Mert ugye ha beüt egy földrengés, minőségi probléma, gyártűz, miegymás, akkor itt állunk meglőve.
Az viszont nagy dolog (és számomra újdonság), hogy a PS3-ban az NV nyomul. Hip-hip... -
föccer
nagyúr
Lehet hogy a raktárkészlet nem fogyása <micsoda magyarosság
> miatt csökkentik az árakat, de mivel csökkenteni kénytelenek az AGP-s karik gyártását az árak óhatatlanul felfelé fognak kúszni. Remélem az előző tényezőnek lesz nagyobb hatása
Új hozzászólás Aktív témák
- Az AI megeszi a szoftverpiacot?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Milyen monitort vegyek?
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Sorozatok
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- GTA VI
- Nintendo Switch 2
- Nők, nőügyek (18+)
- További aktív témák...
- Designer 4K Monitor - BenQ PD-3200-U
- 12 GB-os DDR5 SODIMM laptop memória - garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude 5401 - i5-9400H I 8GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Új Dell 13 XPS 9315 Touch 4K+ HDR DolbyVision i7-1250U 10mag 16GB 512GB Intel Iris XE Win11 Garancia
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3034, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest