Új hozzászólás Aktív témák
-
rudi
nagyúr
válasz
bagyulajuve #174 üzenetére
Ez a DX10 jó választás lehet. Ott már az M$ is azt mondta a VGA-soknak: b*sszátok meg, egyféle követelmény lesz, azt kell tuni.
-
bagyulajuve
addikt
sztem, legalább öt vga kelljen egy gépbe, az az igazi, mert olyan sok pénzem van, hogy annyit is megvehetek
komolyra fordítva a szót, nem hiszem, hogy 3 vga beférne egy átlagos házba, már az sli is elég necces sok esetben, főleg, ha valami izmosabb hűtést is rárak az ember
persze ott a quad sli, de már ez is hülyeség sztem, bár ez tudtommal 2 nyákkal van, nem pedig 4-gyel. sztem kicsit elszaladt a ló a gyártókkal, minél több, minél erősebb és igazi fejlődést nem látok egyelőre, mert a játékok igazából mostanában nem igazán lettek sokkal szebbek (az oblivion, HL2 ep1 és condemned kivételével) , max HDR-rel, de mégis akkora gépigényük van
a játékfejlesztők meg képtelenek optimalizálni minden féle hardverre (amd 1 mag 2 mag, intel 1 mag 2 mag, ati, nvidia szal van kombinációs lehetőség)
ezért jó a konzol az egyféle 5 éven át
most adtam el a 7800Gt-met, majd dx10 kártyát veszek oszt szevasz bek*phatják -
Komplikato
veterán
ATI GPU-based Physics Acceleration Movies: - [link]
#1 ATIPhysicsDemo_Docklands1.mpg (19 MB)
#2 ATIPhysicsDemo_Docklands2.mpg (10 MB)
#3 ATIPhysicsDemo_Docklands3.mpg (9 MB)
#4 ATIPhysicsDemo_Vortex.mpg (29 MB)
#5 ATIPhysicsDemo_Wall1.mpg (16 MB)
#6 ATIPhysicsDemo_Wall2.mpg (16 MB)
#7 ATIPhysicsDemo_ChessVideo.mpg (16 MB)
[Szerkesztve] -
Stalker-2572
veterán
Jézusom hova tart ez a világ
lol...
-
Raymond
titán
''We have talked to almost every important motherboard manufacturer and asked about the third PEG (PCI Express Graphics) slot and how they will implement it. The answer from almost 20 companies was the same - they will not support it,...''
[link] -
AusWolf
őstag
Eszembe jutott valami, emberek. 3 db ATi kártya + PCI-os PhysX kártya.
Vajon egy ilyen mit produkálhat?
-
AusWolf
őstag
Érdekes ötletek. Ez a rejtélyes felvásárló ki lesz? Na kitaláljátok?
Hát még szép, hogy a jó öreg S3.
Tudok róla, hogy van már nekik PCI-Expressz x16-ba csatlakozó Shader Model 2.0-t támogató kártyájuk.
Csak így tovább S3!
Delta Chrome S8 is király volt, csak a kutyaf***ának se kellett.
-
sw4r3z
tag
válasz
Komplikato #157 üzenetére
Igen, én is találtam már árlistában, igazad van, olcsóbb sokkal. De én azért megnézném élőben ezeket 1más mellett, természetes, hogy az ATI a saját cuccát tartja gyorsabbnak... Legalábbis én nem hirdetném, hogy a saját cuccom sz@rabb, mint a másik
-
sw4r3z
tag
válasz
Komplikato #156 üzenetére
Elolvastam előtte, ezt tényleg elfelejtettem
-
Ademon
csendes tag
Meg fog jelenni egy harmadik gyártó aki valami új megoldással ál elő, és kiüti a többit. Legalábbis ha lenne egy regiment pénzem akkor kihasználnám a lehetőséget
Már látom lelki szemeim előtt a hírekben: Az *********** felvásárolta az Nvidiá-t és az Ati-t
Ez a két GPU-s (fizika/grafika egy nyákon) változat szerintem kivitelezhető lenne. A boltokban már UPU-k lennének a kártyákon (Universal Processin Unit). Legközelebb majd a hang is integrálva lesz a grafikus kártyákra. Aztán jöhet a szagkártya...
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
Ribi
nagyúr
válasz
Komplikato #157 üzenetére
Na ja csak valoszinuleg ez nem helyettesiti majd a fikusz-X kartyat mert akkor senki sem venne meg. Ok sem estek a fejukre teljesen.
-
radírfej
senior tag
válasz
Komplikato #157 üzenetére
engem ez a hír optimistává tett... a régebbi vga-k felhasználhatósága szempontjából jó hír, hogy befoghatóak lesznek dx10 korszakban is. az ilyen technológiai demok pedig egyszerrre marketing fogások, ill némi izelítő, hogy miben gondolkodnak egyes cégek...
-
Komplikato
veterán
''Akkor már veszek 60k ért egy fizikai izét, osz jónapot''
Az X1600XT már most a 2/3-a egy PhysX-nek, az ATI szerint meg még gyorsabb is. Mire ez a megoldás kijön, pláne mire elterjed (2006 vége / 2007 eleje, és akkor optimista vagyok), addigra lehet egy X1800GTO/XL lesz 40e alatt, és 20e-ért hozzádvágnak valami kisebb VGA-t. -
Komplikato
veterán
''Na ne má, kinek van pénze 3 vidkarira meg spec. alaplapra? ''
Úgy látszik senki nem olvassa el a hírt. NEM kell hozzá három kártya, ezért NEM kell hozzá spéci alaplap sem.
Most ez olyan, mint ha vennél egy csúcs AMD/Intel alaplapot, és bosszankodnál, hogy neked venned KELL bele 16GB ramot, meg X2-5000+/Conroe 6700 procit, mert támogatja.
[Szerkesztve] -
sw4r3z
tag
Na ne má, kinek van pénze 3 vidkarira meg spec. alaplapra? Én tuti nem veszek ilyet, bár fogalmam sincs, hol tartanak árban az ATI kártyák. Akkor már veszek 60k ért egy fizikai izét, osz jónapot
Na és ez a DX10hez mit fog szólni?
-
Notes
senior tag
Ez már beteges. Veszek egy konzolt...
-
Hani
aktív tag
Bazi hosszú OFF:
Azért egy-két dolgot lehet, hogy jobban meg tudnának oldani a srácok... Valamennyire ismerem ezt a munkakört: az ember töke kivan néha, amikor már egy hete ugyanazt próbálja normálisan megoldani, és nem sikerül. Következésképpen hagyja a halálba az egészet, mert szorít az idő, ki kell hozni a programot.
Több idővel, több törődéssel igenis meg lehetne oldani a kisebb gépigényt ( bár a törődéssel általában nincs hiba - ahány programozót láttam eddig, mindegyikük a saját gyerekeként kezelte az adott nagyobb feladatokat).
Teljesen igazad van abban, hogy a jó kinézethez erős számítási teljesítmény kell, ez vitathatatlan. Nyilván minden adott részfeladatnak van egy minimális alsó határa, azaz x mennyiségű művelet. Viszont szinte soha senkinek nem sikerül ezzel a minimális számú művelettel megoldania egy komplexebb feladatot, hacsak nem ő az Atyaúristen. Hogy miért? Mert mondjuk előre kialakított objektumokat, eljárásokat, építőelemeket használ, amik jelentősen megkönnyítik a munkát, viszont nem pontosan erre a feladatra vannak írva (pl. ezért egyáltalán nem mindegy, hogy milyen nyelven programozol: írj JAVA-ban és Assembly-ben egy keresőrutint : sokszoros különbség lesz a hatékonyságban. Ugyanakkor írj Assemblyben normális 3D-s játékprogramot... előbb őszülsz meg, mint kész lesz.).
Ha ő írja az eljárást, de közben a megrendelő / főnök /xy változtat a követelményeken,
Ha nem ivott reggel kávét és elrontja ( igen, ilyen is van),
Ha ezer más történik, akkor nem fogja optimálisra megcsinálni. Ez van, nem tehetsz semmit.
Az már egy másik kérdés, hogy nem áll feltétlenül arányban a fejlesztés a gépigénnyel: lehet, hogy a vizuális élmény 5%-kal jobb, de +15-20% gépigénye lesz... Szóval ha már feature, lehessen ki-be kapcsolni. -
Ribi
nagyúr
válasz
Komplikato #150 üzenetére
Csak aztan ki ne talaljak hogy vagy 2 kari vagy nemjatszol, mint dx10-nel kicsit raeroszakoljak az emberre a vistat. Regebben strat jatekok nem voltak tul gepigenyesek, csak az fps. Mostanra ugyanugynezki a strat es az fps-is, soot sok egyseg miatt talan megrosszabb. Jatekelmenyt probaljak potolni a csilli-villi szarokkal. Nemtom mikro jatszottam vegig egy jatekot az utobbi 1-2 evben
-
Ribi
nagyúr
Nekem valaki azt mondja meg hogy omlesztik a dulag magos procikat, majd a4 magosakat is egy ido utan. Mi a turonak akarnak videkartyat raallitani fizika szamolasra mikor az egyik mag csak malmozik. Tudom a vista majd kezel 2 magot normalisan, de eddig is vga limit volt keves fps-nel es ezentul is valszeg azlesz, vagyis igy 2 mag kb 30-40%-on megy. Aztan majd 3 mag malmozik es 1 dolgozik azis felgozzel, mert a 8 videokartya kiszamol mindent. LOL
-
ftc
nagyúr
Hjaaaj
Sok embernek nem jön be ez a 3 VGA-s rendszer hol az egyik fizikát számol..
Vegyük pl CF-t 2VGA-val + a jelenleg kapható fizikai karit...szintén 3 kártya Egy X1600 sokkal olcsóbban kijön mint az a fizikai gyorsitonak csúfolt izé.... -
Radnix
senior tag
A 2+1-es kiszerelés nagyobb mint két GX2-esből álló quad SLI! Brutál big!
-
faster
nagyúr
A Doom2 3D-s térben volt, de az alakok 2D-s sprite-ok voltak, szokták 2,5D-nek is nevezni. Egyébként a Doom2 a Doom1 motorra épül, ami 93-as. A D1 és a Q3 között több lépcső is volt szoftverfejlődésben + a 3D-s kártyák akkor kerültek először a képbe. Node ezt már kérdeztem, a 3D után mégis minek kellett volna következnie, a 4D-nek? Egyébként nemcsak a Far Cry-t említhettem volna, hanem pl. a Doom3, Q4-et, a Q3-Q4 között is elég nagy különbség van, ha már ragaszkodunk a grafikus megjeleítéshez a technológiai fejlettség témában.
[Szerkesztve] -
-
AusWolf
őstag
válasz
Komplikato #109 üzenetére
Nem mondasz marhaságot.
Szerk.: De a célhardver csak gyorsabb.
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
Messze nem annyira off ez, a szakmai hozzászólások száma pedig eddig sem volt túl magas. Technológiai fejlődésbe pedig nemcsak a 3D-s megvilágítási vagy textúrarajzolási technikák tartoznak bele, hanem (a topik témája!) a fizikai modellezés is.
Ha leírta volna, miért tartja kisebb fejlődésnek, már sokkal elfogadhatóbb lett volna az álláspontja, de nem írta, csak annyit, hogy ''de, mert ez tény, különben is, nézzél rá''.
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
válasz
#51736960 #123 üzenetére
én továbbra is kitartok eme állításom mellett, ugyanis nyilvánvalóan igazam van.
lóf*szt van igazad.
aki azt mondja, hogy a doom2 és a q3 között kisebb technológiabeli különbség van mint a q3 és a far cry között, az nem csak teljesen dilettáns, de vak is. ne haragudj, de ez tény
Dilettáns megszólalásokban még mindig te vezetsz, akárhogy is nézem. Ne próbálj tényként beállítani saját véleményt, attól ez még nem tény.
Egyébként sem írta senki, hogy kisebb, te ragaszkodsz hozzá, hogy milyen gyenge most a fejlődés, merbezzeg a TNT-q3 mekkora fejlődés, miközben a 9800Pro-Far Cry mennyire nem az. Hát, nézd csak meg, mennyire élethű a q3 és az FC.
[Szerkesztve] -
#51736960
törölt tag
''Bocs, de ha a D2->Q3 technológiai feljődés nagyobb volt mint a Q3 -> Far Cry (ami van 2 éves?), akkor neked gőzöd nincs a 3D-ről, javaslom maradj csendben''
én továbbra is kitartok eme állításom mellett, ugyanis nyilvánvalóan igazam van. aki azt mondja, hogy a doom2 és a q3 között kisebb technológiabeli különbség van mint a q3 és a far cry között, az nem csak teljesen dilettáns, de vak is. ne haragudj, de ez tény -
Kraptor
őstag
válasz
Komplikato #117 üzenetére
Én csak azt írtam ami a hírben volt
-
Komplikato
veterán
A leányzó fekvése kissé változik ha ez igaz: Apart of Havok, ATi is currently in talks with AGEIA to include their API as well.
[Szerkesztve] -
Komplikato
veterán
-
Kraptor
őstag
válasz
Komplikato #104 üzenetére
Nrem éppen, mert ha elolvasod a hírt ott megemlítik, hogy a mostani 1x00 sorozatú kártyák valszínű nem fognak tudni ''fizikát számolni'' dx10 társaik mellett. Magyarán csak egy generációban lehetnek, pl 1900Xt és 1600 vagy 2900 és 2600
-
LordX
veterán
válasz
#51736960 #110 üzenetére
Bocs, de ha a D2->Q3 technológiai feljődés nagyobb volt mint a Q3 -> Far Cry (ami van 2 éves?), akkor neked gőzöd nincs a 3D-ről, javaslom maradj csendben
Hogy két ''apróságot'' megemlítsek: 1. Fizika (nem, a Q3-ban nincs semmi fizika. Lefelé esnek a botok, ha nincs alatta föld, és csókolom.), 2. Shaderek, ez által egyáltalán effeteket lehet megjeleníteni.
-
Komplikato
veterán
A hírban eldikkadt, hogy az ATI bemutatta az RD600/RS600 chipsettet. Az érdekessége (a Conroe támogatás, 16GB memória támogatás, és a 3db VGA mellett), hogy DDR2 és DDR3 memóriát támogat!
(Az integrált VGA-s RS600 meg az eslő integrált cucc, ami HDMI/HDCP-t tartalmaz, ideális kis mozigépet lehet belőle barkácsolni majd.) -
rudi
nagyúr
Szerinted van esélye az ici-pici ageianak az ATI-val és az NV-vel szemben? Ham ég nem tetted meg olvasd el a DX10-zel kapcsolatos pénteki hírt. Különös tekintettel arra a részre, hogy a fizika valószínűleg a DX10-része lesz, szóval egy darab, szavványos. A kétféle megvalósítás a kettő (vagy több) kártyás módokra vonatkozik.
-
#51736960
törölt tag
válasz
Komplikato #105 üzenetére
utoljára írom le ebben a topikban: nem azt mondom hogy nem néznek ki jobban, csak azt, hogy az idő előrehaladtával egy adott időegység alatt (mondjuk 1 év) egyre kevesebbet fejlődnek a játékok megjelenítés terén.
nem tudom hány éves vagy, de hogyha játszottál annak idején például a doom-al (nem doom3!) akkor tudhatod hogy miről beszélek. -
Komplikato
veterán
''ha az anyagiakat nézzük, akkor én inkább maradok az Aegia-nál.''
Miért is? Egy X1600XT itthon 38e körül van (kint már annyi se), egy PhisX BFG OEM meg 62e. Mire jönnek a támogatott játékok, addigra egy X1600XT bőven 20e alatt lesz, és talán 40e alatt kapsz akár X1800-at is, ami meg sokkal gyorsabb akár fizikára is. -
pisti
őstag
Ez jó, főleg annak a hírnek a fényében amiben megemlítik hogy valami 130-300W-t fognak fogyasztani a DX10es VGAk. Beraksz 2 DX10 csúcskareszt, meg még 1 3.at közéjük a szendvicsbe hadd forrjon magában, miközben fizikát számolgat.
Remélem ezek a fogyasztásról szóló hírek csak vicc számba mentek, mert akkor ezeket a hőkazán vga-kat kihagyom, ez már tényleg túl sok lenne.
-
AusWolf
őstag
Jó dolog ez, biztos gyorsabb, mint a PhysX, de ha az anyagiakat nézzük, akkor én inkább maradok az Aegia-nál.
-
Komplikato
veterán
Amúgy van egy gyanum, hogy a kétmagos X1600XT-n nem a 3D gyorsításra van a második GPU, vagy nem csak. Szóval nem értem, hogy a hírből miért mindenki a ''Vegyél 3db 130.000-es VGA-t'' részt olvasta ki? Lesznek ólcsó megoldások is.
-
Komplikato
veterán
válasz
#51736960 #62 üzenetére
''én azt nem értem igazából, hogy '99-ben megjelent a quake3, és simán elfutott egy tnt2-es kártyán is. azóta eltelt 7! év, és lényegesen nem néznek ki jobban a játékok,...''
Meg kéne nézned a FarCry-t, FEAR-t, HL2-t, Doom3-at, stb. Azért vitatkoznék ezzel a nem néznek ki jobban szöveggel. -
Komplikato
veterán
-
Petya25
őstag
Én már az SLI-t és a külön fizikai kártyát is túlzásnak tartom, de aki megteheti hát vigye.
Egy közepes kártyával és egy közepes géppel, minden mai játék játszható értelmes felbontásban. Inkább a hardverekben rejló teljesítményt kellene jobban kihasználni optimalizálással. -
faster
nagyúr
válasz
#65675776 #97 üzenetére
Fene tudja, konkrétan az AGP változatok inkább a plussz áramköri elemek (más a tápegység rész, esetleges plussz tápcsatlakozó) + a HSI/Rialto + erre hűtőborda miatt is lehet, hogy drágább, de szvsz ugyanolyan GPU gyártó által kidolgozott referenciakapcsolás lehet, mint a PCI-e változat. NYÁK-ot nem nehéz legyártani, olyat, ami jól is működik, már bonyolultabb, sok selejt, sok idő, mire elkészül a megfelelően működő változat.
Ezen kívül profi áramkörtervező mérnökök kellenek, arról nem is beszélve, hogyha egy másik chipet is rátesznek, akkor újra kell tervezni a tápegység részt, a szoftver részt is át kell variálni, amihez profi driver író programozók kellenek, azokból sem futkározik túl sok még Taiwan utcáin sem.SZóval, rakat költség egy olyan cégnek, amelyik olcsó tömeggyártásra áll rá, nem éri meg. Ha pedig egyszer a GPU tervező cégnek úgy is ki kellett fejlesztenie egy referenciaáramkört, hogy tesztelni tudja a saját GPU-it, miért ne használnák azt?
[Szerkesztve] -
LeslieG Jr.
őstag
Ja ne már.
Tudom hogy nem hülyék ülnek ott sem. Csak felvetettem egy ötletet hogy miért nem lehete megcsinálni egy kareszon az egészet. Most jobb két nyákra rátteni dolgokat mint egy nyákra? Hm?
Nesze neked költséghatékonyság.
No nem vitázni akartam egyikötökkel sem, csak elgondolkodtam hogy milyen jó lenne ha ez mind megvalósítható lenne.
Joco:Nem hergelnek, egyáltalán.
[Szerkesztve] -
#65675776
törölt tag
válasz
LeslieG Jr. #95 üzenetére
Az AGP-s kártyák többletköltsége a PCI-E-sekhez viszonyítva nem kis részben pont a bonyolultabb NYÁK miatt van.
-
faster
nagyúr
válasz
LeslieG Jr. #95 üzenetére
Csak azt ne mondja valami nagyokos ATI-s vagy Nvidia Technology Enginner-es fószer hogy marha nagy költség tervezni egy új nyákot és előállítani azt.
Biztos, hogy nem drága. Sőt, olcsó. Csak mind tök hülyék, és nem látják be. Ez a válasz megfelelő? -
LeslieG Jr.
őstag
válasz
#65675776 #94 üzenetére
Hát ha lenne több millió dollárom akkor megtenném.
Én tuti nem referencia-nyákra nyomnám.
Én nem tudom miért a nyákon sporólnak, itt a NYÁK nem egy költséges valami hogy ne lehetne megcsinálni. Tényleg ezek a refNYÁK-ok hány rétegűek?
4 vagy 6 rétegű lehet.
Csak azt ne mondja valami nagyokos ATI-s vagy Nvidia Technology Enginner-es fószer hogy marha nagy költség tervezni egy új nyákot és előállítani azt.
Na de öszintén ki az a dudva aki megvesz ilyen monstrum kareszt mint a címben szereplő kareszka? Lassan tényleg oda jutunk hogy Paksot ki kell bérelni hogy elinduljon a Word vagy az Excel. Nem is beszélve a hardwareigényes játékokról. Komolyan mondom lassan az lesz a ilyen vidkarik dobozára írva hogy ''Nuclear Power Required''
[Szerkesztve] -
#65675776
törölt tag
válasz
LeslieG Jr. #90 üzenetére
Alapíts céget és tervezd meg ezt a kártyát!
Jelenleg szinte az összeg gyártó referenciaNYÁK-ot használ. Amíg az ATi vagy nV meg nem tervezi ezt a NYÁK-ot, addig nem sok esély van ilyesmire. -
LeslieG Jr.
őstag
Én csak azt nem értem hogy miért nem tudnak olyan kareszokat kiadni(biztos lesz ilyen is idővel
) amin a GPU melett egy fizikai processzor is helyet foglal.
Ez olyan bonyolult lenne?
Kiadnak már olyan szörnyeket amin két GPU van meg nem is tudom hány, na ennek semmi értelmét nem látom.
Én már szeretnék olyan vidkareszokat látni amin van egy jó GPU egy jó fizikai processzor és egy marha jól optimlizált program ami kihasználja a vidkaresz által atta lehetőségeket.
Bár ha ez megtörténik ami szvsz nem fog bekövetkezni mivel elég erőssen marketingre épül a piac.Ergó mindenki több évi fogja tudni használni a vidkariját mint most. Ez bizti nem éri meg a gyártóknak sajnos.
És a marketing szlogent ne felejtsük :''Ma jobb három karesz a gépbe mint egy...ami mindent tud'' -
Joco
aktív tag
De most őszintén mi ez a sírás?
Hány embernek van itt sliben gx2-je? Na? Physx-e, az mégiscsak jobban elterjedt?
3 db teljes pci-e-t kináló alaplapja?
Akkor? Miről beszélünk?
Mire akárcsak a 25%nak lesz fizikai gyorsítója, addigra rég dx10es kártyák lesznek, amik-ben ugye van fizikai számítás, ergo nem hinném, hogy külön kártyával oldaná meg. Az sli 2 éves és az is ritka madár, cf-ről nem is beszélve... -
lolee
tag
Eza duma tetszik: Radeon X1600-at) cserélnék újabbra, gyorsabbra (például egy Radeon X1900 XT(X) modellre), nem feltétlenül kényszerülnek rá, hogy a kisebb tudású hardvertől jelentős értékvesztéssel megváljanak;
Tehát ne add el a régi cuccogat, mert akkor buksz rajta
Na ez a felfogás a cégek álma ( no használtpiac, csak új...) -
Kraptor
őstag
Szerintem ennek csak úgy látnám értelméh ha dx10 karikkal is lehetne hasnzálni a mostani 1x00 sorozatot, de sajna ez nem mükszik.
-
Dawee
tag
De tényleg, ha már 3 vga lesz a gépben, akkor már illene neki külön táp is, azért 3 kari fogyaszthat sokat mondjuk akinek több vinyója van meg sokat fogyasztó procija...
Szerk: pl. nekem 3 vinyó van a gépemben, és ha még mellette akaro dvd-t írni, netalán kettőt egyszerre, lehet egyszer megadná magát a 350 wattos tápom, jó hogy dvd-írásnál nincs használva a vga, de tudjátok mire gondolok
[Szerkesztve] -
#51736960
törölt tag
hmm, majd mindennap nyomom a q3-at neten, így viszonylag frissek az emlékeim
akkor másképp mondom (hogy még faster is megértse):
doom2 (1994) -> quake3 (1999) = 5 év alatt kurva nagy fejlődés
quake 3 (1999) -> mai játékok (2006) = 7 év alatt lényegében csak az effektek fejlődtek (aa, bump mapping, stb...) de az alapelgondolás változatlan. -
Dawee
tag
Ez most megint olyan dolog, hogy vmit fel kellett mutatni, mert az sli/corssfire óta nem történt gyakorlatilag semmi, csak emelték az órajeleket. Egyébként nem tudom mit paráznak egyesek, senkinek sem kötelező meg venni a 3 kártyát, és a játékok is szépen, normálisan el fognak futni 1 kártyával. Én kb. 2 éve vettem a 9800pro-mat és még most is full grafon toltam végig a hl2 ep1-t. Pedig hányszor ráparáztam, hogy kéne venni új vidkarit stb... aztán nem vettem és ma is simán tudok játszani. Egyetlen értelems újítás lesz vga-k terén az pedig a directx10. Addig meg simán ki lehet bírni.
Ui: tényleg, miért nem csinálnak kétmagos gpu-t? minek 2 nyák, ugyanúgy meg kéne csinálni mint a prociknál, egyik mag számolná a grafikát, a másik a fizikát... -
gabor907
tag
hello
még jóhogy csak 2006van és a 2kártyás megoldás a tuti de mi lesz 10 év múlva mégegy szekrény kell majd as szobába???? lesz benne minden 20.1 meg 10proci meg 20 vga az lesz brutál majd! -
faster
nagyúr
A driver dinamikusan elosztja, hogy mennyi kell a fizikara, mennyi a grafra, hogy ne varjon egyik feladat sem a masikra. (mondjuk a jatek elejen egy detect alapjan megallapitja, mi legyen az arany - vagy annak megfeleloen, hogy bekapcsoltad-e vagy sem - utana mar nem varial rajta)
A Dirext 10, az unfied shader modell pont ebbe az irányba történő elmozdulás, és szerintem ez a jövő, nem a kártyaparti. -
BiP
nagyúr
Es azt miert nem lehet, hogy nem egy teljesen kulon vid.kartya, hanem csak adott szamu futoszalag szamolja csak a fizikat (most ugyis jon a unified shader). A driver dinamikusan elosztja, hogy mennyi kell a fizikara, mennyi a grafra, hogy ne varjon egyik feladat sem a masikra. (mondjuk a jatek elejen egy detect alapjan megallapitja, mi legyen az arany - vagy annak megfeleloen, hogy bekapcsoltad-e vagy sem - utana mar nem varial rajta)
Ha meg 2 vidkartyad van (SLI, Crossfire, GX2), annal gyorsabb a cucc. -
faster
nagyúr
Ez persze senkinek sem a hibája, innentől már nagyon meg kell szenvedni minden apró lépcsőfokért...
Így van, ezt a GPU gyártók is érzik, ezért próbálják meglovagolni ezt a fizika mániát.
Csak azt ne mondja valaki, hogy ezt meg is KELL venni, amit ezek kitalálnak. A Physx-et meg kell venni bármihez is, vagy az SLI-t? Igen, ha ultraextreme-gigapower-cinematic-rendering-t akarsz, akkor meg kell, de egyébként a CPU-n futó Havok motor is képes szép dolgokra, nem kell ahhoz Physx.
[Szerkesztve] -
rauschie
senior tag
persze, valamien szinten bizonyára, nagyjából tisztában vagyok a család anyagi helyzetével és nem kérnék új gépet, ha nem engedhetnénk meg magunknak(apám skót, de nem mindenre)
úgy gondolom hogyha a pc 2/3át kifizetem akkor reális kérés az hogy a maradék 1/3ot csapják hozzá a szülők(persze nem félmilliós konfigról lenne szó)
ezis relativ, sokan éheznek, de másoknak qad sli van a gépében(ők nyilván kevesebben vannak), alapvetően a kérdés megközelitésétől függ az álláspont kialakitása. -
rauschie
senior tag
elnézést, félreérthetően fogalmaztam.
eddig minden nagyobb projectemet többé kevésbé salyát pénzből finansziroztam(tv, bringa, stb) és ez igylesz a géppel is.(felét tuti nekem kell állnom, ami egy közepes konfig esetében átlagos magyar zsebpénzből szerintem nemis egyszerü.)
egyáltalán nemkell mindenből hiper szuper(nézdmeg a mostani konfigom), belegondolva a lényeg az volt hogy valaki kitalálta a fizikai gyorsitót, erre jönnek a cégek hogy akkor vegyünk videókártyát fizikát számolni, stb, na mind1, hülyén fogalmaztam, a hszemből valóban nem ez jött le, mostani postom lényege pedig nagyvonalakban az hogy 1 oldalon állunk!
[Szerkesztve] -
M@trixfan
addikt
válasz
liquidmoon #57 üzenetére
Nem is annyira OFF. Szerintem sok emberben felmerül ez a kérdés. Főleg a legutóbbi vga teszt elgondolkodtató (Oblivion). Részemről novemberig nem költök játékra, akkor lesz teljes a kép gaming fronton. Ez az egész technikailag nagyon érdekes és szuper, csak marhára nem éri meg így hardvert előre beruházni.
-
faster
nagyúr
eztmár sokan irtág, de az átlag gamernek még naggyon sokáig nemlesz csak 1 kártyája, nemmintha az nem kerülne elégbe.
Igen, én is ezt írtam, úgyhogy még mindig nem értem, attól, mert az ATI, esetleg majd az Nvidia kijön ilyen műszaki dologgal, miért érzed elengedhetetlenül szükségét annak, hogy feltétlenül és azonnal meg is vedd, különös tekintettel arra, hogy kábé 0 db program igényli ezt a hardver összetételt.
(értemmá minvan apám kiakadva, szerinte a számitógép arra való hogy a gyerek jáccon a szülő meg fizesse, de persze nemszereti fizetni és hiába papolok neki a grafikával és néha tényleg ugyárzem kezd igaza lenni hogy kapnák be.)
Jó neked, nekem mindent magamnak kellett megvennem, mert a szüleim nem álltak olyan jól, hogy alám tegyék a kívánt hardvert. Ettől függetlenül a mai napig tűrhetően eljátszogatok egy 6600GT-vel, és ez is mutatja, hogy nem kell minden szart összevásárolni. Ha viszont neked mindenből hiper-szuper kell, fizess is érte!
[Szerkesztve] -
#51736960
törölt tag
én azt nem értem igazából, hogy '99-ben megjelent a quake3, és simán elfutott egy tnt2-es kártyán is. azóta eltelt 7! év, és lényegesen nem néznek ki jobban a játékok, persze van egy csomó feature (élsimítás, stb...), de forradalmi újítás nem történt. ehhez képest a hardware 99-hez képest legalább a tízszeresét tudja, de valahogy nem látom az eredményét....
másfelól pedig ez a ''legyen sok kártya a gépedben'' trend a fogyasztói társadalom igényeit szolgálja ki, mert ha már megvetted a legdrágább vga-t és még mindig nem te vagy a legjobb fej, akkor vehetsz még kettőt és tutira az összes tukesz fel fog rád nézni. -
rauschie
senior tag
eztmár sokan irtág, de az átlag gamernek még naggyon sokáig nemlesz csak 1 kártyája, nemmintha az nem kerülne elégbe.
ha belegondolunk az elmult 10 évbe nemtörtént semmi új csak órajel és futószalagszám emelés, meg több ram van a kártyákon.
esetleg beszáll a mezőnybe egy ppu, de ez az egész valóban egy irreális röhejes szar ami itt folyik a picsábamá elnézést.
megveszem a gépet, a lapot, a kártyát, aztán vegyél ugyanarra(játék) mégegy kártyát(fizikát számolni), aztán olyan egyedül van ameik a nemfizikát számojja, rakjá be mellé mégegyet.
ienkor tényleg ütni tudnék.
a gyerekeink külön procit fognak tartani a hangnak?
(értemmá minvan apám kiakadva, szerinte a számitógép arra való hogy a gyerek jáccon a szülő meg fizesse, de persze nemszereti fizetni és hiába papolok neki a grafikával és néha tényleg ugyárzem kezd igaza lenni hogy kapnák be.)
(u.i: nem vagyok az az elkényeztetett gyerek aki csettint a faternak hogy uj gép kéne és másnap full grafon tolja az obliviont, nemis vagyok mérges az ienekre, mert aki megteheti az tegye meg, azér van, és tényleg nemtom hogyafrancba jött ez ide)
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
válasz
Lord Zero #56 üzenetére
míg a nagyok licitálnak egymásra, addig a kicsik (én, a fogyasztó) kábulok, h akkor most mi legyen?
Mi legyen? Semmi. Friss piac a fizikai téma, majd letisztul, ócsósodik, beépül a GPU-ba, lesznek rá egységes API-k, nem a játékfejlesztők fognak tökölni az ezerféle implementációval. Szóval csak nyugi.
[Szerkesztve] -
Lord Zero
addikt
részben igazad van, de amennyiben ebből trend (és így egy újabb feljlesztési vonal) lesz, akkor ez túlmutat azon, h ''ilyet mi is tudunk''
míg a nagyok licitálnak egymásra, addig a kicsik (én, a fogyasztó) kábulok, h akkor most mi legyen? (nem lesz semmi, csak szemléltető példaként mondom) -
D.Orion
veterán
Tényleg.
Ősember: Ez az 5'25-ös hely megoldás nem lenne rossz, de sztem eszükbe se jutott soha, hogy egy ilyen helyre is lehet tervezni vga-t vagy ppu-t. Ez kb olyan, mint a vízhűtés tartája(ha van neki). Az is elférne az 5'25-ös helyen, hisz a négyből csak kettőt használ ki maximum mindenki. De asszem csak egy olyan gyári tartály van amit oda terveztek. És a hűtéssel se lenne gond, mert a negyedik üres helyről tudná szívni a levegőt és a gépházból tudná is kitolni azonnal, bár ahogy ismerem ezeket a mérnőkőket tuti fordítva csinálnák meg.
[Szerkesztve] -
Cloud_s
aktív tag
Egy felmérés szerint igazából még az SLI sem sikeres, a lapokat megveszik, de a legtöbben 1 kártyával használják. A Voodoo sem húzta sokáig társkártyaként, amikor már előfeltétel volt a játékokhoz a 3d gyorsító, akkor már voltak videokártyára itegrált megoldások.
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
válasz
liquidmoon #46 üzenetére
...de az, hogy milyen összegeket kell beleölni ahhoz, hogy csak jáccani tudjál, az már inkább siralmas.
Nem kell beleölnöd semmibe semmit, nem ez lesz a standard game konfig, ez csak egy technológiai bemutató. Az SLI sem lett nélkülözhetetlen megoldás, ez a 3 gpu-s meg még annyira sem lesz elterjedt.
[Szerkesztve] -
Muton
addikt
nem értem egyesek problémáját, hogy meleg, sok helyet foglal, stb.
az a helyzet, h aki mexf elbontáson, max beállításokkal akar játszani, miközben a fizika is valós, akkor annak áldozni kell pénzt, slotot a dologra. ez ugyanis nem kötelező. (azt is megnézném, h akiknek nem tetszik, azok közül hány embernek van legalább 1db _2_ slotos csúcs kártyája, nem hogy 3db)
az új technológiák kezdetben mindig elég idélenül sikerülnek, ezt el kell fogadni, de ez nem jelenti azt, h később nem normalizálódik. viszont az ATI megoldása jelen esetben különösen szinpatikus, felhasználóbarát, a kártyadiferencia miatt. nem kötelező 2+1 1900at venni. a CF sem kötelező, helet 1 VGA + 1 fizikát számoló is, (1900+1600). az is megfelelő grafikai alapot biztosít a legtöbbeknek.
akinek meg nem tetszik, az megvárja, amíg egy nyákra kerül 25 GPU és 12 PPU és utána vesz egy kártyát
szerk: számítógépen játszani sem kötelező, van könyvtár is
szer2: elgépelés
[Szerkesztve] -
liquidmoon
aktív tag
Lehet,hogy csak marketing, de akkor is szánalmas. Már röhejes az egész pc piac. Fejet hajtok előttük, mert tényleg nagyon durva dolgokat elértek vele, és az átlag user is jól eltöltheti vele a szabadidejét, de az, hogy milyen összegeket kell beleölni ahhoz, hogy csak jáccani tudjál, az már inkább siralmas.
-
Ősember
őstag
aki csak egy kicsit is belegondol az tudja, hogy ez a megoldás azért született, hogy az ati is felmutathasson valamit
ebböl soha sem lesz elterjedt piaci megoldás, sött soha nem lesz olyan, hogy 3 kártya számolja a grafikát! (az elterjeszthetö megoldásokra gondolok). egy mai kártyának 2 slot kell még akkor is, ha csak 1 slotos, hiszen közvetlen mellé nem pakolhatsz semmit
tehát minimum 4 slotot elfoglal a grafika 2 kártya esetén. nem létezik, hogy 7-böl majd 6-ot leblokkolnak csak a játékok végett. ennek elöbb utobb az lesz a vge, hogy integrálják, de remélem ez itt a többségnek eleve világos
még egy megoldást tudok elképzelni: az optikai meghajtokhoz csinálják meg a fizikai gyorsitot és akkor a dvd-rom alatt fog számolgatni egy dobozbanigy legalább csak 1 slotot foglal el (mert ugye be kell dugni az összekötö kábelt a pci-be)
-
faster
nagyúr
válasz
liquidmoon #43 üzenetére
Ez mind csak marketing. Olyan, mint egy tanulmányautó, a hírértéke fontos, nem a gyakorlati haszna.
-
liquidmoon
aktív tag
Én ezt már végtelenül szánalmasnak tartom... Majd aki jáccani akar és lehetőleg nem 640*480 ban, annak majd meg kell venni 2* v 3* minimum 60eHuf-os kártyát??? + proci + alaplap + a többi....
Veszek inkább egy x360-at vagy Ps3-at majd játékra és egy LCDTV-t. Szerintem így is olcsóbban kijövök.(Az x360 most max 90eHuf a premium + 180eHuf ért lehet elég jó Tv-t venni, az akkor is csak 270eHuf)
-
LordX
veterán
Valamit rohadtul félreértettél. Nézd meg a Stalker alfát, hasonlítsd össze a későbbivel, akkor rájösz, mit jelent az, hogy optimalizálás.
Mi olyan nehéz azon, hogy ha azt akarják, hogy jól nézzen ki, akkor nagy számítási teljesítmény KELL.
Mert mittudomén 4kx4k double mátrixokat kell invertálni. Hót mindegy milyen programozási nyelven írod, hót mindegy, mennyire optimalizálsz, az bizonyítottan minimum x mennyiségű művelet. -
azbest
félisten
Te vagy a fogyasztói piac hajtóereje
Vicces is az amikor ugyanazt a feladatot különböző nyelveken (a lehető legegyformában) megírva többszörös sebességkülönbségek adódnak....
De még viccesebb az amikor valamit sok giga memóriával és sok órai számolással meg lehet oldani... és ugyanezt a feladatot ugyanilyen eredménnyel, de pár mega memória és néhány másodperc felhasználásával is .. persze van egy lényeges különbség... a hatékonyabb módszerhez gondolkodni is kell, ami kis időbe telik.. és nem is mindenki tudja megcsinálni...
Szóval minek optimalizálni.. jók azok a játékok amik minimálisan jobb garfikával a két évvel később megjelenő kártyákon használhatóak normálisan.... (és egy játékot általában 1 évvel a kiadása előtt már elkezdenek írni)
Mert bár manapság nem divat, de azért nem kell hülyének tartani azt aki még gondolkodni mer. -
-
D.Orion
veterán
Ott hol van 1 nyákon 2GPU? Légyszives mutatsd már meg nekem.
Ott két nyáklap van 1-1gpu-val. De az tény, hogy nem nagyobb egy dupla slot-os hűtésű kártyánál. Szóval 1-1
Szerk.:Már megint offolok, sorry.
Joco: Biztos, én nem értek hozzá, nem vagyok sem mérnők sem crossfire-ben jártas.
afterburner_: LoL Nem is olyan hűlyeség, nah jó ez gonosz volt.
[Szerkesztve] -
D.Orion
veterán
Ezért ez még nem az igazi. Legalábbis remélem, hogy ezt a PCI-E sáv elrendezést nem gondolják komolyan, mert akkor sztem halott a dolog eleve(bár nem tom, hogy egy 4x PCI-E az mekkora átviteli sebességet jelent.)
-One Primary PCI Express* x16 (electrical x16 or x8) bus add-in card connector
-One Secondary PCI Express* x16 (electrical x8) bus add-in card connector
-One PCI Express* x16 (electrical x4) bus add-in card connector
De tényés való, hogy CrossFire rendszer alá van tervezve.
Jut is eszembe ezzel a Crossfire-el, hogy kapcsolák be a 3. kártyát? Mert az első kettőt azt még összekötöm a kábellel a gépházon kvűl, de a 3.-at hova dugom? Vagy az a nyákon komminikál a másik PCI-E busszal, mint az X1600(asszem ott nincs külső kábel). De ha én egy X1800GTO-t teszek be számoltatni, akkor az is ott fog(akar) majd kommunikálni? Kicsit megterhető lesz. -
Face8814
őstag
A 2GPU egy nyákon elv meg a jelenlegi helyzetben szinte kivitelezhetlen(túl nagy), vannak próbálkozások, de csak rá kell néznia kártyákra. Ha csökken a csíkszélesség és vele a méret akkor visszatérhetünk majd rá.
Geforce 7950 GX2
Nem nagyobb, mint egy X1900XTX, vagy 7900GTX! -
D.Orion
veterán
A cikk roppant érdekes és elgondolkodtató. Nagyon kíváncsi leszek majd az nV megoldására is. ATi-nál elég komoly dolgok folyhatnak, mert nem is olyan régen olvastam valahol, hogy ezt a Crossfire-t is le akarják cserélni egy ''rev2.0'' -ra. Ami kb úgy fog kinézni, mint az nV SLI-je(magyarul belső hídak). Ez a fajta Crossfire melyik lesz? A régi vagy az új? Vagy azok is kompaktak lesznek majd egymással? Vagy egyszerre fog futni mint a kettő típus(valahol kell master kártya valahol nem
) Eleddig nem sok értelmét láttam az egész fizikai számítós ''apróságnak'', de látva a törekvéseket lehet, hogy lesz belőle valami. Nem tudom, hogy egy dx9-es kártya, hogy fog majd számolni egy dx10-esnek(ha a játék is már dx10-et használ), biztos megoldják majd valahogy. A 2GPU egy nyákon elv meg a jelenlegi helyzetben szinte kivitelezhetlen(túl nagy), vannak próbálkozások, de csak rá kell néznia kártyákra. Ha csökken a csíkszélesség és vele a méret akkor visszatérhetünk majd rá.
Egyébként a cikkben itt a leglényegessebb pont:
Az ATI aszimmetrikus CrossFire rendszere, illetve az NVIDIA technológiája – bár alapvetően ugyanarra az API-ra építkezik – jó eséllyel semmilyen szinten nem lesz kompatibilis egymással.
Magyarul lesz három különböző szabvány ha belevesszük Ageia physix ppu -t is. Ezekre, hogy fognak játékot írni? Mindegyikre külön le fogják programozni, hogy ezt csinálod:
ATi+PPU, ATi+ATi, nV+PPU, nV+nV eseténVagy ez, hogyan lesz?
Szerk: Közben Elrood is felvetete a próblémámat.
[Szerkesztve] -
Xantomas
őstag
válasz
[HUN]Zolee #27 üzenetére
de nincs ám.
Elrood, ez is úgy szerintem menni, mint a MS oprendszerének játékplatformmá válása. Azon fognak futni a játékok, amely gyártók fizetnek, illetve többet fizetnek a fejlesztő cégeknek. -
Joco
aktív tag
Eddig nem tudtam mire való ez:
Intel D975XBX rev. 304
Mocskosul összeszövetkeztek ellenünk/értünk -
Elrood
őstag
Az senkit nem zavar, hogy 3db szabvány lesz fizikát számolni?
Egy játékfejlesztő most melyiket használja, ha valamit össze akar hozni?
Eljön az idő, hogy tényleg más gyártó kariján máshogy fog futni a játék. -
ALI_G
veterán
A + mittoménmi amit keresel az a hang.
Ha veszek videókártyát a jövőben, akkor abban benne lesz a fizikai egység is. Bár ez még lehet jópár év. Lehet addigra semmivel se fogok jáccani (nem mintha most a CS 1.5-ön kívül bármi mást elindítanék, amihez egy GF4 MX400-is már sok).
-
kovsol
titán
az az 1+1 megoldást jónak tartom főleg, hogy régebbi karit is rakhatunk az új mellé
de a 2+1 helyett tényleg mondjuk egy dupla gpu-s kari+ a régi kellene -
HERR Z
veterán
a vízhűtés ugyanolyan hangos ha 1 gpu van a gépben ha 3, max radiátort kell upgradeelni dehát az hangba nem kerül
amúgy meg 6 slot hely...:
1: vízhűtésből van 1 slotos hűtés is ugyebár
2: sli/crossfire képes lapokon alaból ki van hagyva a hely a hűtésnek szóval ez nem stressz, pci-e-1x-ért meg nem kár
3: elég combos 1 slotos vga-k vannak még hogy x1800gto, x1900gt-t ne is említsem(3 slotugye)
4: odavágna ha csúcskártyát dobna be mindenki fizikai számításért..nemhiszem h annyira rengeteget dobna... -
Ráadásul nem csak a hő, nem csak a hang, de ki tud ennyi dolgot kicserélni a gépébe?
Szinte semmi nem marad egy átlag configból, ha valaki újításra szánja el magát..
-
gorlin
őstag
Mikor jönnek rá hogy 3 kártya visít és hangos?
(illetve még a vizhűtés sem lehet annyira halk ha 3 ilyen kártyát akarok lehűteni,meg a processzort...
És még nem beszéltem a 600W os tápról
Szerintem simán élvezhetetlen a gép ennyi hang mellett. -
Ademon
csendes tag
Már most érzem, hogy ennek nem lesz jó vége, se az NVIDIA se az ATI részéről sem. A legtöbben nem lesznek képesek továbbra sem venni két videokártyát. Az lesz, hogy amíg a két konkurens nagyban emelgeti a GPU-k számát, addig a háttérben egy ismeretlen fejlesztő kitalál valami forradalmian új GPU technológiát, és szépen le mossa a színről a két nagyot
Mint ahogy anno a 3Dfx-et az NVIDIA...
-
marcee
addikt
Úgylátom többeknek is elgurulhatott a gyógyszer Ati-éknál! A három darab kártya csupán csak hat slot helyet foglal az ATX által biztosított hétből!
Remélem az nVidia legalább azt megoldja, hogy egy hatezres sorozatú kártya számolhassa egy jövőbeli dx10-es mellett a fizikát, annak azért még látnám értelmét, de így?
Szerk: Elgépelések
[Szerkesztve] -
HERR Z
veterán
miért ne lehetne?(ha megnézed az ageia számolási tudása alig több egy x1300/x1600-nál)
a fizikai motorra használt vga ereje jönne vissza elvileg az arra használt vgaból
vagyis valakinek van egy x1800xt-je juhéjj, fut 50fps-t a ghost recon....
betesz mellé egy x1600pro-t fut 57-at....x1600 helyett egy x1800gto-t fut 65-öt...
inkább még az lenne a kérdés hogy:
-ez a rendszer...csak crossfire képes lapokban menne, vagy menne sli-s nV-kben is?Mert akkor még nekem is alternatíva lehetne később -
LordX
veterán
Oh, persze, minden programozó hülye, de majd Vikthor leprogramozza azt a grafikai motort, ami egy 286-oson is elfut, és a pixart is lepipálja.
FYI, nem optimalizálással lehet gyorsítani, hanem szarabb rendereléssel, ha egyszer az algoritmus számolásigényes, akkor azt nem fogod leoptimalizálni.
Vagy te a tömörített fájlt újratömörítve is kisebbet kapsz? -
Exakt
aktív tag
ez az asszimetrikus felepites szerintem nem lesz valami hosszu tavon elet kepes...sööt
talán meg az 1:1 arany elmegy... -
Face8814
őstag
Már egy korábbi cikk kapcsán felmerült ( többen is leírták ide ), hogy nem feltétlenül az a legjobb megoldás, ha a fizika számolását külön kártyára bízzuk, hanem az, ha ez integrálva megjelenne a VGA kártyákon. Ebből kifolyólag írtam azt amit írtam.
Egyébként meg szerintem is szerencsésebb lenne egy két GPU-s megoldás, amit HERR Z is említett utánam.
Így azért nem lenne jelen a kazán effektus a gépben. 3 kártya esetébe meg bele sem merek gondolni.
Remélem így már világos előtted, hogy mire is gondoltam! -
dilipok
veterán
lassan nem az lesz a kérdés hogy kinek milyen vidkarija van, hanem hogy hány...
-
Thom!
veterán
1 magban kéne megoldani mindent mi ez őskor???
Voodoo2 SLI 90 években volt most 2006ot írunk de hát az ATInál visszafejlődnek
-
válasz
Winner_hun #5 üzenetére
Majd kijön az quad sli-hez is a fizikai gyorsító, természetesen 4 kártyához ebből is sli kell majd és akkor 6 karesz lesz a grafikáért felelős egység.
És akkor erre legalább nem tudsz majd BAT-ot tenni.
[Szerkesztve] -
Winner_hun
félisten
3 VGA egy gépben
inkább quadsli
-
Eddig a különböző csatik azért kellettek, hogy különböző funkciójú bővítőkártyákat lehessen belepakolni a gépbe azáltal bővíteni lehetett a gép funkcióit. Most azért kell a sok csati, hogy lehessen rendesen játszani.
[Szerkesztve] -
LordX
veterán
Te melyik cikket olvastad el? Csak mert amit kommentáltál, arról szól, hogy egy jelenlegi VGA-t fullosan fizika számolásra lehet használni.
Egyébként nincs olyan, hogy fizika számoló egység. De olyan sincs, hogy grafika számoló.. Ezek bazinagy vektorprocesszorok, és arra használod, amire akarod. -
HERR Z
veterán
Váze ehez már alaplap is kell....meg kicsit lenne durva egy kazánt beállítani fizikai számításra..3 vf700 egy gépben...
úgy érzem, lassan atinak és lépnie kell az egy kártyán két gpu ügyben, mert nem sok alaplapgyártó lesz(na jó asrock) aki fog 3 pci-e 8x-es lapot csinálni
mondjuk...x1800/1900 széira nyákja így se kics, mekkora lenne dupla gpuval? -
Face8814
őstag
Komolyan nem lehet megoldani, hogy a VGA-ban integrálva legyenek jelen a fizikát számoló egységek?
( Vagy csak egyenlőre nem akarják?
)
Megint csak az jön le ebből, hogy + kártya, + költség, + hő, + mittudoménmi!
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 Super 6GB Rampage SHIVA Thermaltake 500W
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L390 - i7-8GEN I 16GB I 512SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Felújított laptopok számlával, garanciával! Ingyen Foxpost!
- AKCIÓ! Microsoft Surface 5 13,5 notebook - i5 1235U 8GB RAM 256GB SSD Intel Iris Xe IGP 27% áfa
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest