Új hozzászólás Aktív témák
-
orion1025
őstag
Jó volt kicsit feleleveníteni a múltat számomra is, pláne, hogy itt állunk az új generáció küszöbén.
-
oriic
HÁZIGAZDA
válasz
fatallerror #246 üzenetére
Ha már topic nekróztál akkor én is.
Holnap premier az új Xbox-ról.
-
fatallerror
addikt
de jó volt kicsit nosztalgiázva elolvasni ezt a hírt
kb fél év és fossák az infókat az újról
-
Ricso
tag
Nem lesz drága állítólag, megközelítőleg 400 dollár lesz az ára, +/- 100
Én csak azt nem értem, hogy hogy tudják ennyiből kihozni, hiszen van benne 3 proci, egy r500as ATI chippes VGA, sztem csak ezek több mint 100K -
Bővebben: link
''Sziasztok, Johnny vagyok és az apám mától munkanélküli!'' -
rocket
nagyúr
Kep az ati xenos-rol (muvesz neven r500)
Bővebben: link
[Szerkesztve] -
Raymond
titán
Xbox 360, I am your father:
Bővebben: link -
rocket
nagyúr
Pontosan errol beszeltem Bővebben: link #454-es hozzaszolas.
-
rocket
nagyúr
Nyugodt vagyok nem kell megnyugtassal.
Ott a gep a kepen amit a fejlesztok hasznalnak, mig ps3-nal meg ennyit se tudtak felmutatni, csak prerenderelt videokat nyomtak, a szokasos dolog ez is, valamit hypeolni kell (jelen esetben a ps3-at) akkor az trende valik mindenhol.
Itt legalabb elismerik hogy min futnak a jatekok, es hogy ez nem tukrozi a majdan megjeleno jatekok minoseget es nem mutogatnak olyan prerenderelt videokat, amiknek a valosagban a fele se lesz igaz
Lathatod a kepeken meg jatszani is lehetett, nem csak nezni -
rocket
nagyúr
Meg 3 xbox360 ati gpu bemutato:
ExtremeTech: Bővebben: link
Firingsquad: Bővebben: link
Anandtech: Bővebben: link -
Raymond
titán
Meg egy cikk a grafikus chip-rol:
Bővebben: link -
Frigo
őstag
Hát ez bizony ....
Bővebben: link -
rocket
nagyúr
Nem emlekszem hol irtak igy, vagy lehet azt az editiont csak en almodtam oda, mert a sapphire oldala siman bllizard-nak irjak, es ugy emlekszem ott talalkoztam a kartyaval eloszor
Eloszor amikor a nevrol olvastam, azt hittem valami x850xtpe kartya lesz world of warcraft jatekkal osszecsomagolva
[Szerkesztve] -
rocket
nagyúr
Egy komolyabb osszefoglalo az xbox360-ban levo ati gpu-rol:
Bővebben: link -
rocket
nagyúr
Ez egy kicsit off lesz, itt egy kep a sapphire x850xtpe blizzard edition-rol amin egy liquid metal cooling hutes van, szerintem valami ilyesmi lesz majd az xbox360-ban is, amit jelenleg liquid cooling systemkent emlegetnek
A kep egy prototipusrol keszult, ventik ezert vannak meg rajta, a veglegesen nem lesz termesztesen
[Szerkesztve] -
Raymond
titán
Az elso kepen az, a masodikon az IGN-en kozolt meretek a konzolokrol. Hogy ezek mennyire hivatalosak nem tudom. Egyebkent a kepek es csatlakozok szerinti osszehasonlitas nem az igazi, mert az osszes kep csak koncept render, tehat a csatlakozok meretet illetoen elegge lazak. A meret alapjan gyartott kep talan a pontosabb. (Megj.: egyiket sem en keszitettem).
-
Raymond
titán
Itt egy uj kep a meretekrol az IGN-en kozolt szamok alapjan:
Bővebben: link
Xbox360:10.25'' wide x 2.5'' high
PS3:13.5'' wide x 3.25'' high
Xbox 12'' wide x 4'' high -
TommyGun
őstag
Tuti hogy karácsony elött a japcsik megfognak érte veszni...tekintve hogy az ő fizujukhoz még olcsó is lesz...300-360 dolcsi KB az ottani átlagfizuk 10%-a......ziher hogy karácsony elött ereszd el a hajam lesz...és valszeg úgy lesznek vele hogy hol van még a PS3....
Főleg ha amcsiban és EU-ban is emgérkezik karácsony elött lessz itt min cikkezni majd...
Budaörsi Elektrówröd kutya füle lesz ehhez képsetSok birka
[Szerkesztve] -
X-COM
nagyúr
amúgy az új xbox is visszafelé kompatibilis, ha megnézitek a sajtóközleményt amit linkeltem, aszonnya, hogy
The company also announced Xbox 360 will be backward-compatible with top-selling Xbox games.
igaz azt írják, hogy top-selling, de gondolom, ha azokat tudja, technikailag tudja a többit is. -
turho
addikt
Rosszmáj ON: A PS3-ban nem lenne hülyeség megoldani 1-2 ps1-ps2 betegséget: a szétkopó mechanika, a hulladék olvasófej /PS2-nél szarabbat még nem láttam/ illetve a melegedés.
Ne a méret rovására menjen már megint a tartósság....
XBox360 meg nem ártana, ha halkabban tenné a dolgát, mint a sima Xbox, mert nem egy halk gépezet /Mondjuk a Dreamcastom se volt halk/. -
rocket
nagyúr
Sikerult ''elvenni'' a sony exclusive jogait, meg nem tudta szerezni a m$ a jogokat, igy multiplatform lesz a ff sorozat is.
Egy jol idozitett square fejlesztes bizony megtudna lenditeni a m$ szekeret a konzolok szamara fontos japan piacon.
Nagyon kivancsi leszek a xbox360 japan premierere, lesz e orjonges es 3 napos sorba allas, igy hogy az xbox360 nyitja a kovetkezo konzol generaciot -
hétalvó
addikt
A memóriától ne tartsatok csak az ócska pc-k zabálják ennyire. Vegyétek bele azt is hogy DVD-ről fog töltögetni. Mennyi ideig tartana 1GB-ot betölteni a memóriába? Senki nem akar 5 percig loading feliratot bámulni. Az xboxban psben és ps2 mennyi memória is volt?
Amiért nyerni fognak a konzolok az a játékeladási statisztikák lesznek, ha feltörik az Xbox360-at és lehet másolni akkor a Sony lesz a nyerő megint. Ha kijön blue ray lemezzel és nem adnak hozzá ki írót akkor a PS3 mellé fognak állni a játékfejlesztők. Az egész csak üzlet. PC-re is lehetnének jó játékok csakhogy nem veszik meg elegen.
A kulcs szerintem a másolásvédelem lesz. Az Xbox360 ebben vesztésre áll, mivel sima DVD alapú. Arra fejlesztenek többet ahol nagyobb a bevétel. Jó példa erre a Gamecube, amire szinte csak jó játék van. Több nyereséget termeltek a játékok mivel a mini DVD lemez igen ritka volt. Nézzétek meg a Sony PSP-t. Ha lehetne is másolni a lemezeket hol veszel hozzá írót? A sony már rájött. A microsoft pedig direkt hagyja, mert a live-ból fog megélni.
ui. elegem van már a játékokból és a 3. generációs konzolokból már kimaradok.
amik voltak már: zxspektrum,c64,pc,snes,sony PS,nintendo64,pc,xbox -
MUŁĐER
addikt
HD-s TV-ket mennyiért lehet venni? Az új gen. konzolokhoz erősen ajánlott lesz
-
X-COM
nagyúr
pár screenshot játékokból, thurrott oldaláról
Bővebben: link -
X-COM
nagyúr
válasz
Sir Pocok #92 üzenetére
final fantasy az lesz
Bővebben: link -
rudi
nagyúr
Szóval úgy tűnik, annyira mégsem ütős a cucc (persze azért nagyon jó mai szemmel nézva). Nekem is érdekesen kevésnek tűnik az a 2×256 MB memória, bár valószínűleg itt nincs alatta vaskos oprendszer, de akkor is kevés lehet ez nagy felbontású textúrákhoz.
A processzor magában nem PC gyilkos, a grafikus chip is előjön a PC-ben, de szerintem ami ütős az az ára a gépnek, amibe belerakják. Még ha egy új generációs konzol 500$ (vagy euro) lenne, akkor is olcsóbb mint egy csúcs VGA, pedig még a nagy nyugaton is elkezdtek a népek rosszalló megjegyzéseket tenni, amikor előkerültek a 3-400 dolláros VGA-k. Ki lenne az a bolond, aki egy nyavalyás VGA-ért kiadna annyit mint amennyibe egy teljes multimédiás központos játékgép kerül. Egy átlagember megveszi a 3-400 dolláros konzolt játéktra, multimédiára és az alig 1000$-os notebookot egyéb dolgaira. Ez a kombó fogja hazavágni a komponenspiacot. A konzolt jópár évre tervezik, a mai notebookok meg elég izmosak bármihez, kis szerencsével 4-5 (vagy több) évig sem kell majd új hardvert venni. -
Raymond
titán
XBox360 vs. PS3 meretosszehasonlitas?:
-
Raymond
titán
Jo hogy nem hittem el meg magamank sem a 44.8 GB/s VRAM savszelesseget:
Memory 256MB XDR Main RAM @3.2GHz
256MB GDDR3 VRAM @700MHz
System Bandwidth Main RAM 25.6GB/s
VRAM 22.4GB/s
RSX 20GB/s (write) + 15GB/s
Meg kell mondjam ez igy eleg gyengenek tunik ahoz hogy 1920x1080p felbontast vigyen magas framerate-el (magas=60). -
Raymond
titán
Na, a Sony Press Release-bol:
PLAYSTATION®3 Specifications
Product name PLAYSTATION®3
Logo PLAYSTATION®3
CPU Cell Processor
PowerPC-base Core @3.2GHz
1 VMX vector unit per core
512KB L2 cache
7 x SPE @3.2GHz
7 x 128b 128 SIMD GPRs
7 x 256KB SRAM for SPE
* 1 of 8 SPEs reserved for
redundancy
total floating point
performance: 218 GFLOPS
GPU RSX @550MHz
1.8 TFLOPS floating point
performance
Full HD (up to 1080p) x 2
channels
Multi-way programmable parallel
floating point shader
pipelines
Sound Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-
base processing)
Memory 256MB XDR Main RAM @3.2GHz
256MB GDDR3 VRAM @700MHz
System Bandwidth Main RAM 25.6GB/s
VRAM 22.4GB/s
RSX 20GB/s (write) + 15GB/s
(read)
SB 2.5GB/s (write) +
2.5GB/s (read)
System Floating Point Performance 2 TFLOPS
Storage HDD Detachable 2.5'' HDD slot x 1
I/O USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)
Memory Stick standard/Duo, PRO x 1
SD standard/mini x 1
CompactFlash (Type I, II) x 1
Communication Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T)
x 3 (input x 1 + output x 2)
Wi-Fi IEEE 802.11 b/g
Bluetooth Bluetooth 2.0 (EDR)
Controller Bluetooth (up to 7)
USB2.0 (wired)
Wi-Fi (PSP®)
Network (over IP)
AV Output Screen size 480i, 480p, 720p,
1080i, 1080p
HDMI HDMI out x 2
Analog AV MULTI OUT x 1
Digital audio DIGITAL OUT
(OPTICAL) x 1
Disc media CD PlayStation® CD-ROM
* read only PlayStation®2 CD-ROM
CD-DA CD-DA (ROM), CD-R,
CD-RW
SACD SACD Hybrid (CD
layer), SACD HD
DualDisc DualDisc (audio
side), DualDisc
(DVD side)
DVD PlayStation®2 DVD-ROM
PLAYSTATION®3 DVD-ROM
DVD-Video DVD-ROM, DVD-R,
DVD-RW, DVD+R,
DVD+RW
Blu-ray Disc PLAYSTATION®3 BD-ROM
BD-Video BD-ROM, BD-R,
BD-RE
A tobbi majd a PH!-s hirben gondolom
Ja, es ebben a PPE-ben is benne van a VMX, tehat egy az egben ugyanaz mint amibol az XBox360-ban van 3 darab...
[Szerkesztve] -
Raymond
titán
Arra irtam hogy a PS3 CPU nem fogja kinyirni meg nagyon sokaig sem az Intel-t sem az AMD-t PC fronton.
Egyebkent szep meg jo az optimalizalas stb, de mar a konzoloknal is oda jutottal, hogy a grafika gyakorlatilag off-the-shelf tech. Mindket grafikus chip megjelenik PC valtozatban vagy az ev vegen, vagy 2006 tavaszan. A PS3 NV chip pedig az emlegetett G70 (legalabbis Baumann szerint es en hajlamos vagyok a leirtak alapjan egyeterteni vele). Ott semmi specialis optimalizacio nincs, meg XDR interface-t sem tudtak (vagy nem volt idejuk) csinalni hozza, igy maradt a GDDR(3). Egyebkent bus sebesseget nem mondtak, de azok akik 128bit-re es 22.4 GB/s-re szavaznak nem biztos hogy igazuk van. A CELL FlexIO-nal az upload bandwidth kb. 44.8 GB/s, ami pont a 700Mhz GDDR3 (1400 effektiv) 256bit-en felelne meg. Ezt persze meg en sem hiszem el magamnak, de a szamok ott vannak es szepen ulnekA masik dolog hogy szep es jo a 2x 6800Ultra teljesitmeny, de megintcsak a kerdes hova fogjak az adatokat rakni ha ossz 256Mb rendszer memoria van es 256 grafikus ? Es meg egy csomo masik kerdes van.
-
rudi
nagyúr
Még akkor is ott marad az optimalizáltság és a PC-hez képest nevetséges ár. Játékon kívül (persze egyelőre ott sem nagyon van mire használni) nem sok mindenhez kellhet (kellhet) ekkora számítási potenciál. Szép és jó az a sok core meg minden, de kell ez nekünk egyáltalán? Vagy csak én vagyok igénytelen, hogy nekem elegendő egy darab processzormag 2 GHz alatt...?
-
Raymond
titán
Phil Harrison has just stated that there will be ''an amazing surprise at the end of the show''.
Na most b@szhatom varhatom, pedig kezdek almos lenni.... -
Raymond
titán
Latod mondtam hogy ne bizd el magad az XBox es a PS3 processorat illetoen
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link
Ugyanaz a core van mindkettoben, de az XBox360-ban 3 darab mindegyik egy VMX enginnel, a PS3-ban pedig 1 darab es 7 SPE, amibol egyet az OS rezerval maganak. Es mindez 2005 vegen es 2006 tavaszan. Addigra a PC is mashol jar. Peldaul mire a PS3 eljut Europaba, addigra a QuadCore CPU-k elso peldanyai minimum az ujsagiroknal lehetnek tesztekre ha nem is tomegcikkek meg...
Ezekutan remelem mar a vak is latja hogy a CELL nem a Sony-rol szol elsosorban, hanem az IBM-rol -
Viktor77
titán
válasz
granpa_matis #197 üzenetére
Khmmm....
Ez semmit nem jelent, lásd PS2-XBOX. -
granpa_matis
aktív tag
Hardwareben gyenge lesz a PS3-hoz kepest:
''Cell processzor 3.2 GHz-en 2,18 Teraflops teljesítmény (XBOX260 több, mint kétszerese), 256 MB XDR rendszermemória 3.2 GHz-en, 256 MB GDDR VideoRAM 700 MHz-en, kivehető 2,5 hövelykes merevlemez, hat USB 2.0 port, Memory Stick Duo támogatás, SD slot, compact flash memória slot, 2 HDMi kimenet, 1 A/V multi kimenet, 1 1 SPDIF optikai kimenet és 1 Gbit-es beépített hálózati Ethernet port. '' - Hardwired
Ugy nez ki az X360 osszteljesitmenye tizede a Ps-enak.(10 terraflops) -
Sir Pocok
őstag
-
hétalvó
addikt
Ezt az egér bill dolgot felejtsétek már el . Az Xbox hoz is lehet kapni. Az Xbox 360 hátulján pedig lesz 3db USB2.0.
Ami nekem nem tetszik nézegettem játék bemutatókat és semmi újaz nem láttam bennük. Ezt egy PC is tudja már. Lehet hogy erős a hardware és az is lehet hogy nem annyira.
Az xbox365.hu-n rengeteg film van fenn.
Nem ájultam el tőlük. -
rocket
nagyúr
Japanban igy van eselye valoban, es ugytunik hogy ezt ok is tudjak.
Sony se tett maskent anno meg a sega saturn elleni harcban a psx-nel es a xbox vs ps2-nel se.
GTA, Final Fantasy,Metal Gear, Gran Turismo a siker nevei a sony-nal (vannak meg azert nevek, de ez a 4 meghatarozo jelentosegu, Resident Evil is ide tartozott de azt mar elveszettek felig), mig a m$-nal xbox alatt Halo volt csak hasonlo ereju huzo nev, ami meg ugye nem eppen a japan piac igenyeinek keszult jatek volt, mig a sony 4 nagy nevebol 3 igen, a Final Fantasy,Metal Gear,Gran Turismo
Azert kivancsi vagyok pc fronton mit hoz az idei E3 mert a konzolok tundoklese kozepette a pc mintha nem letezne, egyelore csak a F.E.A.R. tunik igeretesk jateknak tavaly is kint volt mar (bar meg nem is kezdodott el az E3 igazan, igy meg bovul majd a lista), raadasul kivetelesen ez egy GITG game lett nem TWIMTBP
Kivancsi leszek azert m$ kovetkezo lepesere, latvan a PSP sikeret, nem hiszem sokaig tavol maradnak a kezi konzolok hatalmas piacatol, 2 even belul lesz m$ handheld konzol szerintem
[Szerkesztve] -
rocket
nagyúr
Itt egy ujabb erdekes hir
''Halo 3 parrying PlayStation 3 launch
For months, the Web was rife with rumors that Microsoft would ship the sequel to Halo 2 for the Xbox 360 simultaneously with the launch of the PlayStation 3. Now, that has been confirmed--by none other than Bill Gates himself.''
Bővebben: link -
rocket
nagyúr
Mar csak egy kerdes maradt, a nintendo revolution gepebe kik csinaljak akkor a gpu-t? lehet van egy harmadik csapat is, vagy egy modositott xbox360 gpu kerul bele, amit a m$ miatt ketlek hogy megtortenhetne
Tegnap olyan pletyik terjengtek az E3 kornyeken, hogy 2006 karacsonykor jon az uj nintendo konzol es dual core ati gpu lesz benne, elkepzelheto azok csinaljak ezt is akik az xbox360 gpu-n dolgoztak, van munka boven az ati-nal jo lehet mernoknek lenni naluk, nem unatkozik senki az tuti
Legnagyobb pletyi jelenleg xbox360 korul, hogy a m$ allitolag valami hatalmas bejelentesre keszul az E3-on, es a pletyi ugy szol, hogy a square-enix (final fantasy sorozat) atpartolt hozzajuk a sony-tol, ha ez igaz lesz akkor a japan xbox360 premier elso napjan tobb gepet fognak eladni mint osszesen a premier ota japanban az xbox-bol
Ugytunik a m$ tanult a hibakbol, es jelenleg minden adott arra, hogy ezt a kort ok nyerjek a vegen, de meg messze a vege, igazan meg else kezdodott, mert a konzol egyelore papiron letezik csak a lehendo felhasznaloknak -
Raymond
titán
Na osszeszedtem par linket:
PowerPC Architectural History I.
Bővebben: link
Itt irnak a PowerPC6xx processorokrol.
PowerPC Architectural History II.
Bővebben: link
PowerPC G3, G4, G4e es a Motorola valtozatok. Itt emlitik az VMX/Altivec egyseget ami az XBox360-ban is benne van (3 darab).
IBM Power5:
Bővebben: link
Info a Power5 SMT-rol.
PowerPC970:
Bővebben: link
A mainstream media ehez hasonlitja az XBox 360 CPU-t mert ezt ismerik az Apple gepekbol. Ez persze nem helyes
A #178-ban linkelt cikkebn talahato die photo egy Power5:
Bővebben: link
Power5 Performance brief:
Bővebben: link
Ezt a kettot a Power5 chip erejet illusztralni linkeltem. Na ez az ami az XBox360-ban nem lesz, de az MS es masok is szeretnek ha a nagyerdemu vagy azt gondolna vagy hasonlokra asszocialna
Es egy bonusz link:
Bővebben: link
Egy regebbi rovid PowerCP6xx osszefoglalo a PH!-s DCsabaS-tol
Inside AMD`s Hammer:
Bővebben: link
[Elore elnezest, probalok magyarul ahol lehet, de nem konnyu]
Ha megnezed az A64 architekturat, lathatod hogy az Integer resz harom par execution unit van (integer/adress) es harom FPU. Ezek eleg szepen ki is vannak hasznalva (tehat keves a veszett ciklus).
Mivel az XBox360 CPU-rol nincs sok info, feltetelezzuk hogy osszesen a kovetkezo menyisegu execution unit van benne:
1x Integer
1x Instruction
1x FPU
1x VMX
Mindebbol harom van osszesen, igy az Integer resz ugyanannyi mint az A64-ben, az FPU szinten, de van hozza meg 3 darab VMX egyseg a vektorszamitasokhoz.Ez nagyon szepen nez ki, de megint csak elojon az, hogy mindharom core csak in-order az osszes tobbi piacon levo processorhoz kepest, igy a sebesseg messze nem olyan lesz mint ami a nagy szamokbol elvarhato lenne (sok Mhz, triple core stb.) A kihasznaltsag teljesen szoftverfuggo lesz az OOO processorokkal ellentetben, mivel itt nincs ami rendberakja a programozo altal okozott galibakat
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
eXodus
őstag
A lényeg: Jó kis startégi játékot akarok.
Azért néha néha jön ki pár jó pl.: sc4, stronghold1-2. -
eXodus
őstag
válasz
Cathfaern #183 üzenetére
Szinte biztosan nem fog kihalni az fps.
Megtörtént a nagy ''áttörés egyik szakasza'' grafikailag.
Szerintem az mindenki látja hogy egy játék mögött ha nincs nagy név akkor csak a hangulat miatt lehet sikeres. És mostmár nem csak az fog számítani hogy hű de f*sza grafikája van hanem a játékmenet is. pl.: d3 engines game-n kicsit optimalizálnak kicsit jaítanak a grafikán, de már nem ezéert fogja megvenni az ember.
Mint írtad a mmorpg még csak most kezd terjedni.
(szvsz hagyományos játékok vannak konzolokra. vmelyik műfaj kihal vmelyik módosul egyiuk irányba..de a legnépszerűbbek nem az új műfajok.)
Egér+bill: Szerintem most is csak egy opcionális kiegészítő lesz, és semmi több. (ha má azt kell használni akkor ott a pc...) -
Raymond
titán
Biztos vagy ebben ? Mert a konzol piac epp hogy az egyszerubb jatekok fele huz hogy a leheto legnagyobb celkozonseget elerje. Nezd meg mi lett az NFS sorozatbol, milyen nepszeruek a ''tancolos'' jatekok vagy mi lett a Baldur`s Gate-bol amikor atkerult konzolra. Az lehet hogy az emlitett mufajok itt lesznek meg, de valoszinu hogy olyan meretben mint mondjuk a repulos szimulatorok. Ezek a 90es evek kozepe tajan es a vege fele milyen nepszeruek voltak most meg sehol sincsenek. Leteznek meg minding, de a mainsteam piacot fenyevekre.
-
Cathfaern
nagyúr
Ebben persze igazad van, konzolokon is halnak ki műfajok (lásd pl. shot'em up). De a kérdés az hogy jön-e pc-re olyan új (siker) műfaj, amihez mindeképp szükségeltetik a billentyű és az egér?
Jelenleg úgy néz ki végülis van ilyen, a mmorpg. De az egér ehhez már nem olyan fontos, a billenytű is inkább a beszélgetéshez kell, ami viszont megoldható mikrofonnal (élőhanggal magyarul). Az hogy ehhez net is kell konzolos szempontból már nem gond, a X-Box már így is erőteljesen épít a netre, a ps2-ben is meg van a lehetőség, és szvsz a következő generációnál csak erősödni fog -
Cathfaern
nagyúr
Egy dolgot felejtesz el: bizonyos játékműfajok egy idő után kihalnak...lásd például a kalandjátékokat (a hagyományos point&click stílusra gondolok)
Ugyebár két játékstílust említesz, ahova mindenképp egér és bill kéne, az fps és az rts. Az rts már most is féllábbal a koporsóban van szvsz. ÉS ha jobban megnézed az fps is hanyatlik, egyszerűen már nem igazán tudnak mit hozzátenni (lásd doom3, half-life2: sokaknak nagyon tetszik, de legalább annyian húzzák a szájukat...annó a quake3, cs idején ez nem így volt).
És ha ez a két műfaj kihal, akkor a PC ezt az előnyét is elveszti. De azt is tegyük hozzá, hogy hallottam már olyan emberről, aki azt mondta hogy egérrel pontosabban lehet lőni fps-ben, de gamepad-al jobb a hangulat (pc-n játszott először fps-el az illető). -
Raymond
titán
Nem hiszem hogy olyan sok lenne meg Mo-n sem. Figyelembe kell venni a tobbi plusszt is amit nyujt egy asztali geppel szemben - nem vagy helyhez kotve sem a lakasban sem a lakashoz kotve, fogyasztas. Azert meg az Intel Extreme-el is egy csomo jatek is elmegy ami ezt a vasarlokort erdekelne (pl. Sims es tarsai).
De ez a tema itt nagyon off. -
Sir Pocok
őstag
Angolul tudoknak:
Bővebben: link -
Dzsekó
addikt
válasz
Fade_Away #175 üzenetére
Azért olcsóbb mert a gyártó a kiegészítő játékok, media kitek stb. eladásából akarja behozni a konzol árát és nyereséget termelni.
Éppen ezért a DVD mint adathordozó meglepő, mert könnyen másolható.
A mostani Xboxhoz is van szoftver, én tervezem hogy beizzítok egy ilyet otthoni médialejátszónak. -
Fade_Away
őstag
énmár látom, hogy irodákba is xbox lesz me ocsobb mint pc meg gyorsabb is.
sőt énis azon fogok 3dstudiozni mert 3*3ghzes power procit sose tudnák megfizetni ígymeg 100.000ftért enyim.
mért ne ha leszhozzá sw?
off de 19. től sw -
Raymond
titán
Azt ugye megfigyelted hogy az a 20GB/s UMA modban erheto el ugy mint az elozo XBox-nal
Tehat ha veszel egy sima P4 3.2Ghz-t egy 9800Pro kartyaval, ott is van eleve 20GB/s a kartyanak es 6.4GB/s a CPU-nak. Ezen nem osztoznak, ugyanis mindegyik csinalja a maga dolgat.
Ami plusszt jelent az eDRAM a maga 256GB/s savszelessegevel. Ez nem a CPU cache-nek megfelelo memoria lesz, az kinyirna a grafikuskartya teljesitmenyet ugyanis egy GPU/VPU mashogy mukodik (masok a prioritasok). Az eDRAM SZVSZ elsosorban a frontbuffer tarolasara lesz hasznalva meg talan mas elore meghatarozott feladatra. Tehat nem ugy mint egy cache hogy barmi belekerulhet.
''Számolgattam a 48 futószalagot...''
Szerintem jo iranyba indultal elAzt is megfigyelted hogy ha a maximum eroforrasok a vertexeken dolgoznak akkor nem marad semmi a fragment shader-eknek ?
Peldaul ha 16 egyseg a VS-hez van osztva az egy 9600XT teljesitmenyet adna (4 x 500Mhz klasszikus VS). Igy maradna 32 a fragment shader-nek ami azert valamivel jobb mint az X800XT teljesitmenye. Ott egy klasszikus pipe-nak csak egy full es egy mini ALU jut. Itt viszont 2 full jut mind a 16 ''pipe''-nak.
A harom VMX engine meg sem kozelitheti a dedikalt Vertex egysegek teljesitmenyet. -
rudi
nagyúr
Azért a három darab kétszálas 3,2 GHz-es PowerPC mag nem lehet smafu, információ viszot nagyjából ennyi van róluk, szerintem több nem is lesz, skozolokról sosem volt. Ha az a PS3 nem lenne akkora dobás, akkor talán az XBox360-at sem kellett volna az E3-at megelőzve bemutatni.
PC-re nem kimondottan az Unified Shader Architecture időzárasságára gondoltam, hanem azokra az esetleges technikai megoldásokta, amiket az X-Box360 GPU-ja kapcsán kifejlesztettek. Persze egyértelmű, hogy a megfelelő programozási felület és API nélkül semmit nem érne a hardver. -
Dzsekó
addikt
válasz
granpa_matis #169 üzenetére
Volt egy vita itt érvekkel Rudi,meg pár felhasználó között.
Ebbe gányoltál bele ezzel a ki mit engedhet meg magának meg a szövegkörnyezetből kiszerkesztgetős meg jót röhögök dumáddal.
Ez nagyon szakmai érv volt mind.
[Szerkesztve] -
Esmein
nagyúr
válasz
granpa_matis #165 üzenetére
nethack van már konzolra ?
-
Dzsekó
addikt
válasz
granpa_matis #163 üzenetére
Kell neked írnod ebbe a topicba?
Flame gyanús gagyi szövegeknek a fáradt gőzben van a helye.
Hogy jön ide az hogy ki mit engedhet meg magának?
Mi közöd van neked ahhoz? Főleg hogy egy Xbox olcsó lesz egy PC konfighoz képest tehát még alapvető dolgokkal sem vagy képben. -
3*3.2GHz,
-
-
Raymond
titán
Ad ATI fejlesztogarda:
Harom van (miota az ArtX-et megvettek), osszesen tobbszaz mernok. Ezek geografialag kulon vannak, de az egyuttmukodes eleg szoros, tehat nem egymastol elszigetelten dolgoznak mint pl. az Intel-nel.
'' Valószínűnek tartom azt is, hogy ''időzáras'' az Xbox GPU technológiája, vagyis az ATI csak néhány év múlva használhatja fel az ott szerzetteket.''
Unified Shader Architecture - nem idozaras, csak a PC-n nem lesz miert bevezetni amig a Longhorn ki nem jon vagy amig XP-re nem lesz meg a kovetkezo DirectX (amelyik lesz elobb).
''De persze mindez lósz@r és esti fény annak tekintetében hogy az XBox 3×2 3,2 GHz-es procit kapott, a PS3-ban meg egy olyan Cell architektúra alpul, amiről már most legendák terjengenek.''
Na itt azert utananezhetnel a dolgoknak, mert a szovegbol itelve kicsit tulbecsulod a vasat.Majd osszeszedem a linkeket meg irok egy kis elmeleti osszehasonlitast. -
Dzsekó
addikt
válasz
granpa_matis #157 üzenetére
Én az amiga32 megjelenésekor (ha tudod mi az) is vitáztam hasonló témában. Az akkori konzolos jóslatok alapján a pc ma már nem létezik 2-3 éve leálltak a fejlesztésével és a gyártásával.
[Szerkesztve] -
Dzsekó
addikt
válasz
granpa_matis #151 üzenetére
Ugye én a pc-vel foglalkozó gyártókról írtam. Felsorolva az intelt az nvidia-t az amd-t egyszerre ebből te hatalmas kreativitással kiemeltél kettőt.
-
Veron
addikt
Szerintem amig valamelyik console-on a fő input device nem az egér és billentyűzet lesz, addig a pc-s jatékok nem halnak ki. Mert lehet hogy szebben fog kinézni a jaték mint PC-n de hogy fps-t nem lehet normálisan játszani console-on az biztos. Stratégiai jatékokkal kapcsolatban hasonló meglátásaim vannak. És az e-sportsban (ami lassan kezd kialakulni) ugyan már vannak versenyek ahol console-os jatékokban is lehet indulni de népszerűségük elhanyagolható a hagyományos pc-s játékokhoz képest (counter-strike, warcraft 3 ...).
-
t-shirt
veterán
Szerintem megmarad az asztali PC, esetleg átalakúl mint ahogy a konzol is teszi, kicsit kisebb lesz meg nem lesz benne ilyen erős VGA meg ilyesmi, még azt is valószínű hogy ritkábban lesz szükség a cserére mint most hiszen ezekre a feladatokra egy P3 is elegendő. Ha valaki sokat gépezik akkor kényelmesebb egy aszatli gép rendes bill meg egér (tudom hogy ezket egy notihoz is lehet csatlakoztatni) de valahogy azt gondolom hogy megmarad, aztán ki tudja mit hoz a jövő.
Szerk, Olcsóbban tudja ugyan azt a teljesítményt, ami azért lényeges szempont lehet.
[Szerkesztve] -
t-shirt
veterán
''egy olyan cég, aki csak alaplapokat gyárt desktop pc-kbe, nagyjából halálra van ítélve''
Ha a teljes játékpiac átvonúl a konzolokra akkor is szükség lesz a desktop gépekere, vördölni, netezni, levelezni képeket áttölteni a gigit gépről cd-re kiírni meg minden egyéb amire az emberek használják a PC-t a játékon kivűl (hosszan sorolható). -
Sir Pocok
őstag
Már a Playstation idejében is (emlékezetem szerint...) elkezdték temetni a PC-t... Az biztos, a PC-s környezet radikális változáson fog átmenni a közeljővőben...
Én mindenesetre eddig is többnyire munkára használtam a PC-t... A játékra mindig ott voltak a konzoljaim... -
megcáfoltad saját magad -- az ati és az nv is pont azért mozdul konzol irányba, mert muszáj nekik. ha olyan kövéren megélnének a pc iparból, egyrészt nem vacakolnának vele, másrészt érdekük sem fűződne hozzá: azt mondanák, fejlessz magadnak gpu-t, kedves MS, mi nem fogjuk támogatni a konzolokat, hogy a saját piacunkat irtsák.
akik idejében ébredtek és/vagy nagyon komoly know-how-juk van, nyilván tudják ezt kamatoztatni. nem az egész pc ipar van bajban, de mondjuk a desktop és komponens vonal mindenképp.
olyan cégekre gondolj, mint abit, chaintech, dfi, soltek, stb. egy asus csak azért nem kerül ebbe a listába, mert már igen erősen diverzifikálta a portfolióját és notebook / mobil / pda / odd vonalon megélhet.
egy olyan cég, aki csak alaplapokat gyárt desktop pc-kbe, nagyjából halálra van ítélve. -
''A konzolok szépen átalakultak már tényleg csak a bill + egér + monitor hiányzik [...] a doboz tartalma már egész jó.''
Én lassan már csak a buherálás eltűnését sajnálom igazán - hol fogsz tudni egy konzolon notepad szintű (=0) szerkesztgetéssel szupergyors kocsikat varázsolni a GTA-ba? Full automata shotgunt, egyszerre öt rakétát kilövő fegyvert és Hello Kitty-t vetítő lámpát kicsiholni Doom3-ból? Vagy akár csak saját pályát szerkeszteni, saját textúrákkal / modellekkel / etc. ? -
t-shirt
veterán
Érdekes pár év következik. Sokan nem látják be de tényleg jobb lenne (lesz) ha a játszani játékgépen játszana az ember. Olcsóbban jobb, nem fog akadni nem kell bújni a teszteket hogy most akkor milyen vga-t is vegyek stb, de nem is ragozom tovább sokan leírták már ezt. Ami engem zavart a konzolokban az a megkötöttség, csak azt és csak úgy lehetett vele csinálni amire való volt, egy PC után ezt nehéz volt elviselni. Tudom hogy ezek a konzolok már sok mindent tudni fognak film zene stb, de azért ez még mindig messze van egy PC nyujtotta lehetőségektől. Nyilván nem is arra hivatott egy konzol hogy mostantól mindenki ezen vördöljön meg javítgassa digitfotóit. Szóval egy PC azért kell a konzól mellé és ha már ott az a PC akkor már játszik is vele az ember és akkor vesz bele vga-t és így tovább. Ezért nehéz az átállás, mert el kell fogadni hogy két külön masinára van szükség, pedig sokkal olcsóbb (és akár jobb is) ha van egy konzol és egy egyszerű PC.
A konzolok szépen átalakúltak már tényleg csak a bill + egér + monitor hiányzik (és ezeknek nincs is technikai akadája) a doboz tartalma már egész jó -
rudi
nagyúr
Ne erre gondoljunk! Ne a mai helyzetet vegyük alapul a játékfejlesztéssel kapcsolatban! Az igaz verseny most fog elkezdődni, a M$ a nem megfelelő háttértámogatás miatt mondhatni bebukta a PS2 vs X-Box kört, de most nem apróznak el semmit, szinte biztos, hogy a filmipar és a gamefejlesztők között is szétosztogatnak egy halom pénzt. Más esélyük úgysincs, hiszen a Sony már évek óta ezt csinálja, olyan filmes és most már játékos háttere van, amivel csak nagyon nehezen lehet versenyezni, de nem lehetetlen.
-
rudi
nagyúr
Szerintem az X-Box360 grafikus részét úgy fejlesztették ki, hogy az M$ odaállt az ATI elé egy kamionnyi pénzzel és azt mondták, hogy vagy leszerződünk, vagy a kamion átmegy az Nvidia főhadiszállása elé. Közben az M$ magasról letojta az előzéményeket, ők inkább előre néznek és a pénzt látják.
Valószínűleg az X-Box360 GPU-ját is hasonló módszerrel fejlesztették ki, és szinte bizots, hogy az egészen a Microsoft fogja a legnagyobbat keresni még így is.
Az meg hogy a PC piacnak mi az érdeke, arra a nagyok NAGYON magasról tojnak, az ATI-nak sem kimondottan érdeke, hogy PC-s videokártyákkal kínlódjon, ha vagonszám veszik a GPU-it X-Boxokban, Nintendo konzolokban, mobiltelefonokban és ATI chipek figyelnek a multimédiás centerekben és a Sony TV-k filteráramkörein is. -
rudi
nagyúr
No, megnéztem amit lehetett és előkerült pár érdekesség:
A 3×2 processzor nagyjából 20 GB/s sebességgel fér hozzá a memóriához, és ugyanehhez a memóriához a VGA is 20 GB/s-kel fér hozzá, ergo olyan CPU memóriasávszélesség van itt, amilyet még nem láttunk és a CPU és a GPU közül eltűnt a PCI-Express vagy AGP vagy akármi.
A beágyazott 10 MB memória 250 GB/s környékén érhető el, a GPU számára, ez PC szinten csak a CPU cache-hez fogható, amiből ugye 1-2 MB már bazinagy. Ez a sávszélesség egyáltalán nem igényel trükközést Anti Aliasing terén, egyszerűen fogják és legyúrják kétszeres túlmintavételezéssel mindkét irányba (Super Samplin Anti Aliasing Bővebben: link).
Számolgattam a 48 futószalagot és az 500 MHz-t de sehogyan sem akar ez a kétszeres GeForce 6800 vertex feldolgozási sebesség kijönni. A GF 6800-nak csak hat vertex egysége van és 400 MHz-n megy, ergo itt keverés kavarás van, de nagyon.
Nagy a gyanúm, hogy itt bizony csak 48 skalár egységről lehet szó, ami normál futószalagra konvertálva 12 futószalagot jelent. A hatalmas teljesítmény azért lehetséges, mert az új hardverben nem négyesével van beszorítva a futószalagok, hanem szabadon csoportosíthatóak. Korábban ha két komponenses műveletet kellett végrehajtani, akkor a négy komponenses futószalagnak akár a fele is üresen várakozhatott. A megfelelő kiegyenlítettségből adódó sebességtöbbletet jól példázza a következő pár grafikon [L] http://www.3dcenter.org/artikel/cinefx/index5_e.php[/L], az R300 optimális esetben látható megugrását érdemes figyelni.
A másik dolog, ami miatt elegendő lehet a hagyományos értelemben vett 12 futószalag, az a három brutálerős CPU vertexekkel foglalkozó egysége, ami ugyanolyan sebességgel fér a közös memóriához mint a GPU.
Itt van egy kis video (30 MB) az X-Box360-ról, aki esetleg még nem látta Bővebben: link, van benne pár érdekesség, például a merevlemez a felső púpban van. -
t-shirt
veterán
Én játszottam PS1, PS2, xbox és PC-vel, de vannak olyan játékok amit nem lehet leutánozni. Van úgy hogy valami nagyon jól sikerűl.
Aki még nem játszott a GT3-al (4-el) nagyon unhatja hogy állandóan ezzel példálózunk, de még megközelítő játék sem létezik. Pedig bármelyik platform alkalmas lenne egy ilyen szintű játékra még sincs.
Egy konzol sikere nagy mértékben a hozzá kapható játékokon múlik, ebben nagy lesz a ps3 elpőnye (föleg hogy feltételezhetően lefelé kompatibilis). Persze nem akarom leírni az xbox-ot sem az MS szép hátérrel rendelkezik (akár pénzügyi akár programozói) hogy behozzák a lemaradást.
Nevezhető ez az xbox egyátalán konzolnak ilyen vassal a burkolat alatt? Szerintem ez inkább egy szabványosított számítógép. A fő hiányossága csak az hogy nincs monitor csatlakozó rajta.
[Szerkesztve] -
-
rudi
nagyúr
AMD? Intel? Esetleg ATI vagy NV? Szerinted hány Sony TV-re jut egy grafikus kártya? Szerinted hány processzorra jut egy hivatalos M$ ternék (most ne a vadkeletből induljunk ki)? Nem az a kérdés, hogy az MSI, Asus satöbbi mit enged, hanem hogy az igazán nagypályások (Sony, M$, hollywoodi gépezet, IBM stb.) mit enged nekik.
Rövidesen a számítógép ismét feljlesztőkörnyezet/munkagép lehet megint, netezéshez és egyéb hétköznapi dolgokhoz lassan már egy mobiltelefon is elég izmos lesz. A szimulátorokhoz és kalandjátékokhoz meg az FPS-hez elegendő a megfelelő wireless irányítóeszközök kifejlesztése, ami játékokat ítál azok özül meg csak a Sims sorozat van az eladási listák elején, utána jönnek az agyatlan autós, sportolós, FPS cuccok pár RTS-sel sépkelve. -
Dzsekó
addikt
A TV valóban egy nagy 0.
Milyen kimenetek vannak ezen az új Xboxon? Dsub vagy DVI?
Amíg elterjednek az LCD TV-k még van 2-4 év, a PC világ pedig alkalmazkodni fog.
Lényegében az új konzolok is PC-k lesznek előbb utóbb billentyűzettel videókártyával, memóriával, vinyóval, hangkátyával.
Összesen annyi különbséggel hogy a hw összeállítás, a média, a gyártó cég rögzített ez biztosítja a kompatibilitást a fejlesztést stb.
[Szerkesztve] -
nem fogják hagyni, az biztos. de ez kevés lesz. az asus hamarosan a notebookjaiból fog élni, és az msi is szeretne sos erre a pályára lépni.
a komponens üzletág nagyobb sz.rban van, mint eddig bármikor. a stratégiai játék meg egészen addig lesz pc-only, amíg valaki nem portolja konzolra. egeret és billentyűt ugyanis semmibe sem kerül bedugni egy konzolba sem, a tv rossz felbontása pedig hamarosan a múlt. -
létezik már egy ilyen, splinter cell néven fut a sorozat és jól példázza azt, hogy a metal gear a maga teljességében lemásolhatatlan.
a splinter cell óriási siker, népszerű, jó is. de kb annyi ment át a metal gearből, hogy ''lopakodós játék''. amitől a metal gear több (és a metal gear jóval több), az hideo kojima fejében van, no meg a hihetetlen igényes konami fejlesztőgárdában.
csak úgy nem lehet ezt másolni. -
Dzsekó
addikt
A játék nem csak konzolokból áll.
stratégia:
Master of Magic
Heroes sorozat
Sim City
Ultima online
Star Wars sorozatok
szimulátorok:
Il-2 sorozat stb.
Ezek mind jól menő játékok pcn.
Azt pedig kétségbe vonom hogy megelőznék a pct technológiában. Egy konzolt hosszú évekre adnak ki. Az életciklus elején megelőzhetik a pc-t, de utánna elmaradnak ismét. Sőt a következő generációs Xbox vagy Sony PS technológiája is számos ponton kapcsolódik a PC iparhoz kifejlesztett, bevezetett technológiákhoz.
A PC-s játék mellett nem sufnicégek állnak sem az Intel&AMD sem az ATI&Nvidia duó, az alaplapgyártók Asus,MSI stb. nem fogja engedni hogy csak a konzolokról szóljon a jövő. Nem hülyék hogy megvárják amíg az átlag közönség rájön hogy kár lecserélni az aktuális pc-t, mert a filmek, a net, az office programok mind jól mennek, játszani meg jó lesz a konzol majd.
Ez óriási bevételkiesést jelentene nekik. -
rocket
nagyúr
''So what does all this mumbo jumbo mean? It means we’ll get games running at 720p HDTV resolution, that is 1280x720, with full screen anti-aliasing and almost no impact on framerate. Imagine Project Gotham Racing 3 or those badass Unreal Engine 3-powered games running at some 60 FPS, with full screen anti-aliasing and anisotropic filtering taken to the max!''
Ez rogton szemet szurt
Ezek a kepek felidezik a tavalyi gdc-n bemutatott xna crash demot
Bővebben: link -
rudi
nagyúr
Az ATI-nak az R300 óta két fejlesztőtársasága van, az egyik ha jól tudom Kanadában a másik meg valahol az USA-ban (asszem California, de nem az NV-re gondolok). Ha jól sejtem az Nvidia FX fiaskója és az R300 bravúros DX9 rajtja környékén döntött az M$ arról, hogy ki tervezi majd az új XBox grafikus alrendeszerét. A DX9 és a HLSL (high level shader language) kicsiszolásakor az M$ és az ATI között volt nagy együttmőködés. a Microsoft simán megcsinálhatta hogy cakk pakk megvette az R300 fejlesztőgárdáját, és rájuk bízta a nagy melót, hiszen már bizonyítottak.
Az ATI biztosan hatalmas pénzekről állapodott meg, hiszen elengedte a legjobbjait. Ez lkátszik is a nem túl innovatív, R300-ról táplálkozó R420-on, amibe még az SM3.0-t sem sikerült belekínlódni, architektúrális oldalon semmit nem fejlődött.
A pénzeknél is nagyobb kérdés a know-how átvétele, erről gondolom a Microsofttal alaposan megállapodtak. Valószínűnek tartom azt is, hogy ''időzáras'' az Xbox GPU technológiája, vagyis az ATI csak néhány év múlva használhatja fel az ott szerzetteket.
De persze mindez lósz@r és esti fény annak tekintetében hogy az XBox 3×2 3,2 GHz-es procit kapott, a PS3-ban meg egy olyan Cell architektúra alpul, amiről már most legendák terjengenek. Ráadásul erre jön még a korábban már emlegetett PC Game hanyatlás, szóval több szempontból temetni lehet a perszonál kompjúteres játszást. A hardver egyszerűen túl drága, nem tudja felvenni a versenyt az optimalizált célhardverekkel, ormótlan, az x86 architektúra visszafogja és az a generáció, amelyik ahhoz szokott, hogy számítógépen játszik már kiöregedett.
Szerintem az Nvidia vs ATI, Intel vs AMD csaták helyett rövidesen Sony vs M$ csata lehet (sőt már van is) a játékos kedvű fiatalok megszerzéséért. Mivel a két nagy gyártó nem aprózza el és a hardver mellett a softver piacot is ellenőrzik, ezért csökkenhet az egész bizniszből táplálkozók száma. A konzolokat hardverileg évekre előre megtervezték, most a szoftveres support és a kiadók politikája lesz a nagy kérdés, abban meg nem lehet akkorát mellényúlni mint mondjuk egy GeForce FX-nél vagy Prescottnál. -
9CS
senior tag
Machintos proci nincs, nem? Az IBM proci, csak a Mac-ben is az van, azt hiszem. Bővebben: link
-
rudi
nagyúr
egy kis apróság a grefikus részről Bővebben: link és szkrínshotok Bővebben: link, asszem ideje lenne előkeresni az XNA manualokat...
-
Thom!
veterán
nekem az az érzésem, h PC egyre kezd homályba kerülni, mint anno Xbox1-nél alig van játék amire megérné a PC, de játszhatóság és a kényelem az PC-n a legjobb, max vesz egy egeret meg egy billentyűzetet az ember és van egy tök fasza gépe
még mindig nem értem, h lehet FPS-t egér és bill. nélkül játszani? (vagy kb amamtőr szinten lehet) -
GuMipOkE
senior tag
Szerintem a DVI és/vagy Dsub hiánya stratégiai baklövés, de ettől még lehet sikeres.
-
GuMipOkE
senior tag
Az átlagigén egy sáv, egy tartomány. Ha sikeres akar lenni a termékkel a gyártó (legnagyobb haszon + legtöbb értékesítés), akkor a sáv nagy részének meg kell felelnie, tehát nem csak a sáv közepén elhelyezett pont igényszintjének megfelelően kell teljesíteni, hanem a sávban elhelyezkedő emberek nagy részének meg kell felelni. Ekkor viszont az átlagigény felső sávjába tartozók igényeinek is meg kell felelnie a terméknek, ami már az átlagon felüli igényekhez közelít.
Az ár ugyan meg fogja határozni az értékesítés volumenét, de azt meg a gyártási költségek, a kihozatal és a marketing fogja meghatározni.
A sikertermékek nem feltétlenül voltak olcsók a termék piacradobásakor, később váltak azzá. És általában az elején lehetett tudni, hogy csak ár és idő kérdése, de nagyon be fog futni... -
747
senior tag
válasz
Terminátor 4. #99 üzenetére
OSX installer a hardwareID lattan ugy szall el, mint a gyozelmi zaszlo.
-
rocket
nagyúr
Xbox 360 evolucio
Bővebben: link
Nekem felulrol 3. sorban balrol a 3. tetszik a legjobban -
taltos
senior tag
válasz
Cathfaern #104 üzenetére
Na azért ez nem teljesen így van...
Amit a PS2-re felhúztak linuxot, az eléggé korcs megoldás, ugyanis nem a gépre van ültetve, hanem egy ''virtuális gép szerűségre''.
Ezt azért csinálta a Sony, hogy ne derüljenek ki bizalmas dolgok a PS2-ről.
Tehát adott a PS2, arra a Sony programozói csnáltak egy szoftver ''ágyat'', és arra a szoftver ágyra ültették rá a linuxot. Így desktop feladatok is elvégezhetőek, de a Sony mesterségesen szorította vissza a gép teljesítményét ezzel.
Semmi köze ennek ahhoz, hogy milyen normál, vagy nem normál orpendszer van-e rajta -
rocket
nagyúr
válasz
GuMipOkE #109 üzenetére
Mint minden mast ezt se a Magyar piacra terveztek, innentol meg kar barmilyen konzekvenciat levonni.
Megvan az a reteg akik mindent megvesznek, o nekik kell alkotni mert ok fizetik a sok penzt, es nem azok akik majd megveszik a konzolt es 2 havonta vesznek hozza egy eredeti jatekot, vagy megvarjak amig lesz megoldas a backup lejatszasara es akkor vesznek gepet.
Korbenezel a szamitastechnika vagy a szorakoztato elektronika kornyeken lathatod, hogy hatalmas tempo van, szinte havonta jonnek uj dolgok, amik kicsit tobbet tudnak mint az elozo termek de megse egetrengeto ujdonsagok, megis megvan az a reteg aki ezeket megveszi, kulonben nem erne meg a gyartoknak ez a nagy iram.
Tehat osszefoglalva, ez se Magyar piacra tervezett termek.
Vegezetul a kepminoseg dolog szubjektiv, ez olyan mint a zene halgatas, van aki meghalja a kulonbseget a 10000 forintos cd lejatszo es a 2 millio forintos hifi kozott, de tobbsegben vannak akik nem -
GuMipOkE
senior tag
Igazából nem tudom, hogy minek ekkora vasat legyártani, hogy ha a megjelenítési módszer nem változik az xboxhoz képest. Tudtommal nem lesz rajta DVI és Dsub sem...
Jelentkezzen, akinek olyan tévéje (!) van, ami tudja az 1080i felbontást!
A legtöbb LCD tv gyártónak még nincs is ekkora felbontást tudó sorozatban gyártott terméke. Ha van is, az meg milliókba kerül.
Egy csúcs tévének soha nem lesz olyan képminősége, mint egy közepes monitornak.
Biztos én vagyok a finnyás, de csak fél milla fölött vannak olyan tv-k amiknek már eléggé tűrhető képe van, de még azoknak sem valami éles a képük. Egy jobb monitort meg sem közelítenek.
Itthon ugyan van asztali DVD lejátszónk, de csak az anyám miatt van. Eszem ágában sem lenne DVD-t azon nézni...
[Szerkesztve] -
qrva jó a cucc, az biztos.
de a metal gear sosem jelenik meg rá. úgyhogy marad a playstation -
rocket
nagyúr
Par napja mar elmondta valami ati fejes, hogy sose volt r500 a xbox360 gpu code vagy igazi neve, xenos kodneven fejlesztettek, csak a sajto agatta ra az r500 nevet
Vegulis mind1, hogy hivjuk egyertelmuen revolution a chip es nem evolution (amiert mostanaban trend lett szidni az ati-t).
Pc meg kezdheti majd a felzarkozast, mint minden uj konzol genaracio indulasanal -
Cathfaern
nagyúr
válasz
Terminátor 4. #99 üzenetére
Szerintem linux-ot fel fognak rá tudni imádkozni, de (hasonlóan a Ps2-es linuxhoz) siralmas teljesítménytfog mutatni, mivel a gép nem általános célra lett megtervezve, így általános célú dolgokra (értsd: ''normál'' op rendszer futtatására) nem igazán alkalmas. Szvsz.
-
sharker
aktív tag
Mtv-n most megy a bemutató
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple AirPods Pro 3 - bontatlan, új - 1 év Apple garancia
- iPhone 17 - összes tárhely és szín bontatlan, független - 1év Apple garancia - Szept 20
- iPhone 17 Air - összes tárhely és szín bontatlan, független - 1év Apple garancia - Szept 20.
- iPhone 17 Pro - összes tárhely és szín bontatlan, független - 1év Apple garancia - Szept 20
- iPhone 17 Pro Max - összes tárhely és szín bontatlan, független - 1év Apple garancia - Szept 20.
- Új és újszerű 17.3" Gamer, irodai, üzleti készülékek nagyon kedvező alkalmi áron Garanciával!
- Lenovo Yoga Pro 9 (14IRP8) - Intel Core i9-13905H, RTX 4060 (ELKELT)
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3206
- Apple iPhone 12 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Honor X7 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest