Új hozzászólás Aktív témák
-
MCBASSTION
aktív tag
tenyleg tilos hozzanyulni tobb szalrol (ie. tobb szalrol renderelni). Viszont ez nem errol szol.
Itt arrol van szo, hogy A szalon renderelsz, es kozben B szalon streameled a kovi framehez szukseges dolgokat. Elvileg ez dx11-ben meg lett oldva rendesen.ogl alatt mivel egyszerre csak 1 szalon lehet aktiv a kontextus, ezert nem tudsz streamelni. Illetve letrehozhatsz kulon szalon kontextust, csak akkor meg mire atcopyzod a masik szalra az lesz overhead.
lasd:
http://www.opengl.org/wiki/OpenGL_and_multithreadinga deferred context-nek meg nem tudom h van-e ertelme, mindenesetre elvileg ez sokkal jobb, mint a display list. Tehat valszeg van ertelme... Foleg akkor ha ugye egy jelenetet 2x kell renderelni. (pl deferred lighting)
am nem ertem h miert irtozol gl2+-tol. Olyan dolgok vannak benne, hogy utana valszeg nem akarsz majd visszaterni gl2-re, mert egyszeruen kevesnek erzed majd.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A DirectX 11.1-ben is van lehetőség kiterjesztésre.
(#41) Pikari: Valóban a multi-thread valamilyen szinten zsákutca. Nagyon korlátozottan lehet megcsinálni stabilra. Nem egy játékból dobták már ki megjelenés előtt. Ott van például a Batman: AC (az első patch kivette és gyorsult a program) és a Far Cry 3 (még a gold verzió előtt kidobták). Egyedül a Civilization V-nek van normális multi-thread támogatása. Na meg most az új 3DMarknak, de az nem játék. Alapvetően meg lehet csinálni, csak nem biztos, hogy megéri a befektetést.
-
MCBASSTION
aktív tag
vannak olyan featureok amik extensionben sincsenek meg...
peldak:
deferred contexts:
http://www.opengl.org/discussion_boards/showthread.php/172719-DX11-deferred-context-is-like-GL-display-listsilletve multi-threaded rendering:
http://www.tomshardware.com/reviews/opengl-directx,2019-6.html
Ez megoldhato ogl alatt, csak tul nagy az overhead. Illetve kerdes h van-e ertelme, mivel egyszerre csak egy szalon lehet aktiv a kontextus, tehat nem tudsz renderelni meg streamelni parhuzamosanogl 4.3-al azert elegge felzarkoztak, de ugye meg nincs amd driver hozza
-
MCBASSTION
aktív tag
azert akarmennyire szep es jo, hogy a gl2 gyorsabb a dx9-nel, akkor is 2013 van, es mostmar inkabb a dx11(.1), illetve ogl 4.3-at kene osszevetni.
ha pedig ezeket nezed, akkor van olyan dx feature ami nincs ogl-ben, es emiatt a rendereles gyorsabb (sajnos), es ki is merheto (pl unigine heaven alatt nekem sikerult nem kis kulonbseget merni)meg egy ilyen bm-ot talaltam, de ezen nem sikerult ilyet merni (kb ua). Szoval valszeg ok nem hasznaljak ki.
http://www.allbenchmark.com/ -
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát azért nem teljesen. A Linux esetében jelentős probléma, ha egy fejlesztő nem nyílt technológiákat implementál a játékba. A Unigine motorral rendelkező programok mind S3TC-t használnak, amit a nyílt forrású grafikus driverek nem támogathatnak (licencköteles a technológia és nem lehet a forrást publikálni, ami ellenkezik az open source gyakorlattal). És jelenleg csak az NV és az AMD kínál Linuxra zárt grafikus drivert. A GPU-piac több mint felét birtokló Intel nem. Ez is egy hatalmas hátrány például a Linux gaming terjedése szempontjából. Egyszerűen a piac jelentős részét birtokló cégnek nem fókusz az OS támogatása.
Persze ezen nyilván lehet változtatni, csak az Unigine eddig ezzel nem törődött, és nem is hiszem, hogy fognak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Épített KomPhone R5 4500 16GB RAM 240GB SSD RX 6500 XT 4GB GAMER PC termékbeszámítással
- QNAP TS-870U-RP 8 lemezes Rack NAS
- Eredeti Lenovo USB-C 65W töltő
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged